abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219146057
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dat heeft ze later uitgebreid naar heel Gl/PvdA. Want ieder kabinet met hen is links.
Terwijl een kabinet met alleen maar rechtse partijen en D66 centrum rechts is volgens haar :')
pi_219146064
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Knappe campagne is natuurlijk vooral het resultaat, een daling in de peilingen zo omdraaien zie je zelden tot nooit. Ik ben het met je eens dat het aan factoren buiten de partij kan liggen, maar dat zal de VVD waarschijnlijk niet zo vinden.

Yeşilgöz wordt met dit resultaat echt niet eruit gegooid, hooguit weggepromoveerd naar het kabinet.
Nee, dat denk ik ook niet. Ondanks dat ze eigenlijk een wanprestatie heeft geleverd. En last minute mensen oproepen tot strategisch stemmen terwijl je jarenlang tegen PvdaGL hebt lopen zaniken dat dat niet eerlijk zou zijn. Nog zoiets.

Maar goed ik kom makkelijker van het onkruid in m’n voortuin af dan van deze dikke ik-partij.
pi_219146067
We krijgen dus een kabinet als Rutte 3 en 4 waarbij JA21 de plaats inneemt van CU.
pi_219146070
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef Bondsrepubliek het volgende:
We krijgen dus een kabinet als Rutte 3 en 4 waarbij JA21 de plaats inneemt van CU.
Zoals het er nu naar uitziet , heeft dat geen meerderheid.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_219146078
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Mogelijk met restzetels een minimale meerderheid, maar ook dan is dat geen stabiele coalitie. Dan hoeft er maar een Ja21er weg te lopen en poef weg meerderheid
pi_219146079
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 07:57 schreef capricia het volgende:

[..]
Dat hoeft ook niet.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 oktober 2025 @ 08:00:34 #232
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_219146082
Ik verwacht toch nog steeds de top-5 minus PVV als coalitie, maar echt makkelijk gaat dat natuurlijk niet worden.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_219146085
Dit wordt een moeilijk verhaal.

Ik stel voor dat iedereen die VVD stemt gewoon vertrekt uit Nederland en we opnieuw naar de stembus gaan. :+
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:04:00 #234
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_219146101
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 07:53 schreef vosss het volgende:

[..]
Knappe campagne?? 8)7
Het is een godswonder dat die partij de stemmen gekregen heeft die ze nu gekregen hebben.
Precies. Ik heb echt geen enkele VVD’er gehoord die blij was met haar campagne. Ben ook benieuwd hoeveel stemmen ze uiteindelijk heeft gekregen versus Karremans.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:05:46 #235
68638 Zwansen
pi_219146108
Gewoon minderheidskabinet met D’66, CDA en VVD. Voor de linkse zaken maak je afspraken met GL/PvdA, voor de rechtse zaken met JA21, BBB of FvD.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 oktober 2025 @ 08:06:45 #236
284411 crew  heywoodu
pi_219146114
quote:
12s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:01 schreef vosss het volgende:
Dit wordt een moeilijk verhaal.

Ik stel voor dat iedereen die VVD stemt gewoon vertrekt uit Nederland en we opnieuw naar de stembus gaan. :+
Of iedereen die PVV stemt, zodat we wat normaler aan de gang kunnen met normale partijen :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2025 @ 08:07:53 #237
842 Zorro
Z
pi_219146121
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:05 schreef Zwansen het volgende:
Gewoon minderheidskabinet met D’66, CDA en VVD. Voor de linkse zaken maak je afspraken met GL/PvdA, voor de rechtse zaken met JA21, BBB of FvD.
Lijkt me een prima plan.

Maar ze zullen eerst wel weer ellenlang proberen een meerderheid te vinden, want dat heurt zo voor hun gevoel.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
pi_219146150
quote:
1s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:06 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Of iedereen die PVV stemt, zodat we wat normaler aan de gang kunnen met normale partijen :+
Dat zou ook een optie zijn. Of al die D66 gekkies weg. Kan ook. Opties te over. :P
vosss is de naam,
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:16:17 #239
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_219146171
Zo net wakker, klaarmaken voor werk, en dan zie ik op het nieuws dat er nog geen winnaar is.
Toch zal het niet veel uitmaken denk ik. Als D66 tweede gaat worden dan zullen ze even moeten wachten met formeren. Niemand gaat nu met de PVV in zee.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_219146172
quote:
6s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:07 schreef Zorro het volgende:

[..]
Lijkt me een prima plan.

Maar ze zullen eerst wel weer ellenlang proberen een meerderheid te vinden, want dat heurt zo voor hun gevoel.
Niet omdat dat geurt, maar omdat het een steviger basis is en dus meer echt regeren mogelijk maakt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219146176
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 07:43 schreef Hanca het volgende:

[..]
Yeşilgöz blijft gewoon zitten, die wordt echt de laan niet uitgestuurd. Maar zal wel op haar 'niet met GL-PvdA' standpunt terug moeten komen, zo lijkt het. De vraag is hoe lang ze daar over gaat doen.
Precies dit. Met wat mogelijke hardliners achter Dilan kan dat in theorie wel even duren (of om het aan te kiezers te verkopen).
Nu Timmermans weg is staat de deur al op een kiertje, maar als Gl/Pvda straks met Piri/Klaver aankomen?

En dan gaan we er ook vanuit dat Pvda/Gl perse wil.

Achteraf is het makkelijk praten maar soms vraag je je af of Pvda niet beter met de SP/PvdD kon of GL met D66.
  FOK!fotograaf donderdag 30 oktober 2025 @ 08:21:19 #242
842 Zorro
Z
pi_219146207
quote:
7s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Niet omdat dat geurt, maar omdat het een steviger basis is en dus meer echt regeren mogelijk maakt.
Alleen op papier. In de praktijk liggen de verhoudingen in de oppositie dan zo uit elkaar dat je altijd wel voldoende PVV, Ja21, FvD, BBB meekrijgt voor zaken die aan rechtste insteek hebben en GL/PvdA, SP, CU, PvdD voor zaken aan de linkerkant. Ik kan me geen situatie voorstellen waar de complete kamer tegen zo'n kabinet in gaat.
Un dann rettet kein Kavallerie,
keine Zorro kümmert sich dodrömm.
Dä piss höchstens e " Zet " en der Schnie
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:24:42 #243
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_219146223
Het enige kabinet wat enig recht geeft aan de gevoelens in Nederland is D66 - CDA - Pvda/GL - VVD - JA21.

Een extreem breed kabinet waarin progressief en conservatief EN links en rechts elkaar enigszins in balans brengen. Dat zal best lastig worden, maar wanneer alle partijen beseffen dat ze op de extremen water bij de wijn moeten doen is het maakbaar. Iedereen zal daarbij niet echt tevreden zijn, maar dat is terecht. Het landsbestuur moet niet over winnaars en verliezers gaan, het landsbestuur moet over het vertegenwoordigen van een zo groot mogelijk percentage van de bewoners gaan.

Een middenkabinet zonder JA21 kan natuurlijk ook, dat zou ik beter vinden, maar het is lastig om de VVD dan aan boord te krijgen gok ik. Een conservatief-rechts kabinet met daarin vreemde eend D66 als progressief-linksig is vanaf dag 1 volledig instabiel en gaat niets bereiken.

Het wordt tijd dat de politici van "normale" politieke partijen weer eens over hun eigen schaduw heen springen en begrijpen dat het alleen maar vertegenwoordigen van hun eigen achterban (rijk, boer, arm, grachtengordel) niet gaat werken, dat levert verdere stilstand op en daarmee verdere en nog snellere achteruitgang op.
pi_219146231
Wat ik nog het meest bijzonder vind zijn die 7 zetels voor FvD. Wie stemt nou op dat complotcircus.
pi_219146234
De grootste winst tijdens deze verkiezingen is gisteravond al behaald: het aftreden van Timmermans _O_ Goed dat hij zelf ook inziet dat hij absoluut en totaal incapabel is.
  donderdag 30 oktober 2025 @ 08:28:49 #246
68638 Zwansen
pi_219146239
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat ik nog het meest bijzonder vind zijn die 7 zetels voor FvD. Wie stemt nou op dat complotcircus.
Ze hebben zich de afgelopen tijd vooral geprofileerd op normale onderwerpen waardoor de jeugd eigenlijk niet eens meer weet hoeveel bizarre ideeën daar eigenlijk leven bij die partij.
pi_219146264
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:26 schreef Spablauw214 het volgende:
Lidewij is redelijk rustig, Corona ligt ondertussen 4 jaar achter ons, een deel van de partij punten zijn helemaal niet zo vreemd, Gideon is al tijden niet meer in het nieuws, alternatief voor een PVV.

Het wappiegeluid ligt volgens mij al pak hem beet 2 jaar stil daar.
  Eindredactie Sport / Forummod donderdag 30 oktober 2025 @ 08:33:22 #248
284411 crew  heywoodu
pi_219146268
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:24 schreef mcmlxiv het volgende:
Het enige kabinet wat enig recht geeft aan de gevoelens in Nederland is D66 - CDA - Pvda/GL - VVD - JA21.

Een extreem breed kabinet waarin progressief en conservatief EN links en rechts elkaar enigszins in balans brengen. Dat zal best lastig worden, maar wanneer alle partijen beseffen dat ze op de extremen water bij de wijn moeten doen is het maakbaar. Iedereen zal daarbij niet echt tevreden zijn, maar dat is terecht. Het landsbestuur moet niet over winnaars en verliezers gaan, het landsbestuur moet over het vertegenwoordigen van een zo groot mogelijk percentage van de bewoners gaan.

Een middenkabinet zonder JA21 kan natuurlijk ook, dat zou ik beter vinden, maar het is lastig om de VVD dan aan boord te krijgen gok ik. Een conservatief-rechts kabinet met daarin vreemde eend D66 als progressief-linksig is vanaf dag 1 volledig instabiel en gaat niets bereiken.

Het wordt tijd dat de politici van "normale" politieke partijen weer eens over hun eigen schaduw heen springen en begrijpen dat het alleen maar vertegenwoordigen van hun eigen achterban (rijk, boer, arm, grachtengordel) niet gaat werken, dat levert verdere stilstand op en daarmee verdere en nog snellere achteruitgang op.
Maar met zo'n kabinet van vijf partijen, inclusief twee flinke extremen, gaat het toch nooit lukken om iets te formeren? Tenzij in elk geval één van beiden eigenlijk gewoon hun identiteit opgeeft.

Wel jammer dat het zonder de VVD - alwéér - eigenlijk niet echt te doen is. Krijgen we voor de honderdmiljoenste keer weer een meer rechts dan links kabinet. Dan gaat weer iedereen lopen zeiken dat alles kut is en hebben we in 2028 weer verkiezingen en wordt het weer een rechts kabinet, etc :+

Ik had het wel mooi gevonden als het voor het eerst in het leven van veel stemgerechtigden eens over links zou gaan, gewoon om dat in elk geval eens een kans te geven.
pi_219146274
Ik denk niet dat het logisch is dat GL-PvdA een coalitiepartij wordt. Omdat die partij heeft verloren en op zoek moet naar een nieuwe fractievoorzitter is herbronnen in de oppositie een optie die meer voor de hand ligt. Daarnaast wil de VVD absoluut niet met GL-PvdA regeren. Een coalitie met JA21 ligt meer voor de hand. Omdat D66 met Jetten als premier een hoofdprijs krijgt zal die partij daarom wel bereid zijn om op klimaat in te leveren.
pi_219146282
quote:
0s.gif Op donderdag 30 oktober 2025 08:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Maar met zo'n kabinet van vijf partijen, inclusief twee flinke extremen, gaat het toch nooit lukken om iets te formeren? Tenzij in elk geval één van beiden eigenlijk gewoon hun identiteit opgeeft.

Wel jammer dat het zonder de VVD - alwéér - eigenlijk niet echt te doen is. Krijgen we voor de honderdmiljoenste keer weer een meer rechts dan links kabinet. Dan gaat weer iedereen lopen zeiken dat alles kut is en hebben we in 2028 weer verkiezingen en wordt het weer een rechts kabinet, etc :+

Ik had het wel mooi gevonden als het voor het eerst in het leven van veel stemgerechtigden eens over links zou gaan, gewoon om dat in elk geval eens een kans te geven.
Daarom zei ik alle VVD stemmers het land uit en opnieuw stemmen. ;)
vosss is de naam,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')