SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorgIl mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
Er tussen in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:00 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
en wat denk je er eigenlijk zelf van?
Volgens mij heb ik die user vroeger iets aangedaan of zo.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
Kan het weer ff serieus? Dit is POL, niet ONZ. Alstublieft, dankuwel![]()
Ook het platslaan van links vs rechts tot herverdeling vs vrije markt. Dat is op zichzelf al een rechts frame. Herverdeling is niet een doel op zich, ook niet perse voor links.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:00 schreef -XOR- het volgende:
De behavioristische armoede weer eens tentoongespreid bij de NOS.
Natuurlijk werkt het zo wel. Je beloont de winnaars. Dan ga je niet met PvdA in de weer waar VVD bovendien niet op zit te wachten en wel met JA21.quote:
Wat apart is nu op alleen partij geteld mag worden. Lijkt niet sneller te gaan dan vorige keer.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
Al duurt dit écht wel veel te lang qua uitslagen. Ik ga niet opblijven tot 04:00 of later. Moet morgen ook nog gewerkt worden.
hahaquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:04 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ook het platslaan van links vs rechts tot herverdeling vs vrije markt. Dat is op zichzelf al een rechts frame. Herverdeling is niet een doel op zich, ook niet perse voor links.
20 > 9quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt het zo wel. Je beloont de winnaars. Dan ga je niet met PvdA in de weer waar VVD bovendien niet op zit te wachten en wel met JA21.
Een centrumrechts kabinet heeft 78 zetels. Geen gedoe met partijen die elkaar niet kunnen luchten of zien, anders kunnen we volgend jaar weer naar de stembus.
Nee, Elan. Zo werkt het niet. En nogmaals: dit is POL. Ik ga je gewoon negeren als je zo doorgaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Natuurlijk werkt het zo wel. Je beloont de winnaars. Dan ga je niet met PvdA in de weer waar VVD bovendien niet op zit te wachten en wel met JA21.
Een centrumrechts kabinet heeft 78 zetels. Geen gedoe met partijen die elkaar niet kunnen luchten of zien, anders kunnen we volgend jaar weer naar de stembus.
Maar dan zou je ook al jaren niet met de VVD in zee moeten gaan. Nu wederom niet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
dat staat er nietquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar dan zou je ook al jaren niet met de VVD in zee moeten gaan. Nu wederom niet.
elan kan niet zoveelquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Elan. Zo werkt het niet. En nogmaals: dit is POL. Ik ga je gewoon negeren als je zo doorgaat.
Jawel. Want de VVD verliest.quote:
Mwah, kan ik wel deels begrijpen denk ik. Al ken ik de 50 plus standpunten niet echt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:04 schreef lekkergestemd het volgende:
stel je voor dat je een jaartje of 70 bent
en dat je dan op 50plus stemt, terwijl het hele land al is ingericht voor de oudere generaties
Wat een ramp zou dat zijn zegquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee, Elan. Zo werkt het niet. En nogmaals: dit is POL. Ik ga je gewoon negeren als je zo doorgaat.
Hoe zie je dat dan voor je met deze uitslag?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Maar dan zou je ook al jaren niet met de VVD in zee moeten gaan. Nu wederom niet.
Het CDA heeft hier ook kleur te bekennen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Het gaat niet om winnaars en verliezers maar om wie tot 76 kan tellen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:07 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel. Want de VVD verliest.
ik vind het vooral gewoon een egoïstisch 'na mij de zondvloed' mentaliteitspartijquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:07 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Mwah, kan ik wel deels begrijpen denk ik. Al ken ik de 50 plus standpunten niet echt.
Maar er dreigen bezuinigingen op huishoudelijke hulp, WMO, zorg, publieke voorzieningen, nieuw pensioenstelsel.
Maar D66 kan het populistische JA21 niet luchten of zien.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:05 schreef Elan het volgende:
[..]
Graag Ja ik ben je alweer helemaal zat. Vermoeiende act altijd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:06 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Snap daar echt niets van, die hadden zich zo makkelijk kunnen aansluiten bij D66, eerder mij uitgelegd dat zij aan de leilijn van een Europees pact hangen ofso. D66 niet dan?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:07 schreef lekkergestemd het volgende:
jaaaaa Laurens Dassen in the mud
Waar zou de voorkeur van het CDA liggen?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar D66 kan het populistische JA21 niet luchten of zien.
Bontenbal gaf toch de voorkeur over een kabinet over rechts met de VVD?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Het CDA heeft hier ook kleur te bekennen.
Volt is een uit de hand gelopen studentenpartijtjequote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Snap daar echt niets van, die hadden zich zo makkelijk kunnen aansluiten bij D66, eerder mij uitgelegd dat zij aan de leilijn van een Europees pact hangen ofso. D66 niet dan?
Dat zei ik, dat het niet zo werkte zoals hij zeiquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het gaat niet om winnaars en verliezers maar om wie tot 76 kan tellen.
Maar kiest ie dan voor GL-pvda of ook voor JA21?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:10 schreef Elan het volgende:
[..]
Bontenbal gaf toch de voorkeur over een kabinet over rechts met de VVD?
Nah, hun programma is bijna een kopie van D66.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:10 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
Volt is een uit de hand gelopen studentenpartijtje
Nee dat klopt, daar was de VVD duidelijk in.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef Elan het volgende:
[..]
Hoe zie je dat dan voor je met deze uitslag?
VVD met PvdA wil gewoon niet.
Van het CDA vermoed ik dat zij ook stiekem liever JA21 zien. Alhoewel Bontenbal ook daadwerkelijk stappen wil zetten op stikstof, en dat kan niet met JA21.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar zou de voorkeur van het CDA liggen?
Die van de VVD weten we wel.
Is dat zo? Heeft Jetten dat gezegd?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar D66 kan het populistische JA21 niet luchten of zien.
D66 zal liever niet de enige progressieve partij zijn in een kabinet.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Maar kiest ie dan voor GL-pvda of ook voor JA21?
Er is geen draagvlak voor een Verenigde Staten van Europa.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:09 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Snap daar echt niets van, die hadden zich zo makkelijk kunnen aansluiten bij D66, eerder mij uitgelegd dat zij aan de leilijn van een Europees pact hangen ofso. D66 niet dan?
Ja, die heeft laten weten liever met GroenLinks / PvdA te willen proberen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:11 schreef Elan het volgende:
[..]
Is dat zo? Heeft Jetten dat gezegd?
Ja21 is wel de junior partner dan. Wellicht kunnen ze die in de onderhandelingen wat makkelijker wat laten geven en dan op dit dossier wat nemen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van het CDA vermoed ik dat zij ook stiekem liever JA21 zien. Alhoewel Bontenbal ook daadwerkelijk stappen wil zetten op stikstof, en dat kan niet met JA21.
Elke partij zal hier en daar weer wat standpunten in de prullenbak moeten gooien. Ben benieuwd wat ze weer in elkaar gaan knutselen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:11 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Van het CDA vermoed ik dat zij ook stiekem liever JA21 zien. Alhoewel Bontenbal ook daadwerkelijk stappen wil zetten op stikstof, en dat kan niet met JA21.
Dat zit er ook bij de VVD. Daar vinden ze wel aansluiting.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
D66 zal liever niet de enige progressieve partij zijn in een kabinet.
Of het CDA in zee gaat met Eerdmans zal denk ik ook voor een belangrijk deel afhangen van of JA21 capabele bewindslieden kan leveren. Die zitten niet te wachten op een herhaling van Rutte I of die kneuzenkermis van de LPF.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Waar zou de voorkeur van het CDA liggen?
Die van de VVD weten we wel.
Dat snap ik vanwege de achterban maar wie zet je er dan naast als VVD duidelijk heeft aangegeven daar geen trek in te hebben?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ja, die heeft laten weten liever met GroenLinks / PvdA te willen proberen.
VVD is niet progressiefquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:14 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat zit er ook bij de VVD. Daar vinden ze wel aansluiting.
Lijkt me een prima studentenstad. Ik zat in mijn studententijd in Arnhem. Ook leuk, maar Amsterdam is wat groter en levendiger.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef lekkergestemd het volgende:
marjolein moorman die bij groenlinks de boel moet gaan redden
lekker helemaal amsterdams, lekker gestudeerd daar, lekker uit de gemeente raad komen rollen
die gaat het wel doe voor de arbeiders
Ik denk dat Ja21 een streng migratiebeleid krijgt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:12 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja21 is wel de junior partner dan. Wellicht kunnen ze die in de onderhandelingen wat makkelijker wat laten geven en dan op dit dossier wat nemen.
En Jetten premier en met GL-PVDA. Dan mogen ze wel heel veel aan de VVD geven in een akkoord.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:14 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat snap ik vanwege de achterban maar wie zet je er dan naast als VVD duidelijk heeft aangegeven daar geen trek in te hebben?
als ze zoiets kunnen verkopen dan is zo'n Eerdmans al tevredenquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk dat Ja21 een streng migratiebeleid krijgt.
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Not gonna happen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
als ze zoiets kunnen verkopen dan is zo'n Eerdmans al tevreden
kan hij nog wat langer de 'degelijke Wilders' uithangen die 'wel dingenv oor elkaar krijgt'quote:
Iets waar D66 zich ook best in kan vinden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee hoor, letterlijk alle partijen willen strenger migratiebeleid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.
Zegt het kieskompas ook.quote:
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.quote:
Van D66?! En dat denk jij serieus als (al dan niet nog steeds actief) D66-lid?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
ja dat zal bestquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Lijkt me een prima studentenstad. Ik zat in mijn studententijd in Arnhem. Ook leuk, maar Amsterdam is wat groter en levendiger.
En die doen nu NIET mee in de partijtopquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.
Royal sadness inderdaad.quote:
dit klopt niet elanquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef Elan het volgende:
[..]
Dat staat compleet haaks op wat D66 wil en de VVD in mindere mate.
Nee. Althans: mensenrechten moeten gewaarborgd worden.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:17 schreef capricia het volgende:
[..]
Iets waar D66 zich ook best in kan vinden.
Ze komt uit Wassenaar ja. Maar NIET uit het rijke deel. Valse frame.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
ja dat zal best
ze komt dus uit Wassenaar
dat lijkt mij nou echt niet het type wat je nodig hebt als je als linkse movement stappen wil zetten
tenminste, als je de pvda-kant gewoon nog netjes wél wil aanspreken
D66 niet toch? Die zijn erg voor arbeidsmigratie. Onder Jetten als minister zijn er ook ruim 250k mensen bijgekomen dus dat lijkt me stug.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nee hoor, letterlijk alle partijen willen strenger migratiebeleid.
Daar wonen ook armere mensen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
ja dat zal best
ze komt dus uit Wassenaar
dat lijkt mij nou echt niet het type wat je nodig hebt als je als linkse movement stappen wil zetten
tenminste, als je de pvda-kant gewoon nog netjes wél wil aanspreken
Oh ja, das waar.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:20 schreef Elan het volgende:
[..]
D66 niet toch? Die zijn erg voor arbeidsmigratie. Onder Jetten als minister zijn er ook ruim 250k mensen bijgekomen dus dat lijkt me stug.
Klaver is oude sooi, stuur nu eens de Hoop naar voren.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:21 schreef lekkergestemd het volgende:
hahahaha lekker die R in de keel bij moormans
dat wordt weer helemaal niks als ze die naar voren schuiven
Geef Klaver gewoon de kans
Wonen is kennelijk het belangrijkste thema bij de D66 stemmer en waar PvdA wil inzetten op sociale woningbouw door de staat wil D66 dat veel meer overlaten aan de markt. Dat gaat onherroepelijk botsen.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:16 schreef capricia het volgende:
[..]
En Jetten premier en met GL-PVDA. Dan mogen ze wel heel veel aan de VVD geven in een akkoord.
Het is nog steeds beter dan Wilders die mensen in ziekteuitkeringen in de kassen wilden laten werken als vervanging van arbeidsimmigranten.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh ja, das waar.
Asielmigratie bedoel ik.
Op het vlak van arbeidsmigratie verwacht ik dan weinig verbetering inderdaad.
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel linksquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Wonen is kennelijk het belangrijkste thema bij de D66 stemmer en waar PvdA wil inzetten op sociale woningbouw door de staat wil D66 dat veel meer overlaten aan de markt. Dat gaat onherroepelijk botsen.
precies datquote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Moorman gaat echt geen succes worden hoor, doe dat ajb niet.
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef Tomatenboer het volgende:
Moorman gaat echt geen succes worden hoor, doe dat ajb niet.
De PvdA van Den Uyl en Drees werd ook diep gehaat door alles dat met De Telegraaf te maken heeft. Of het nu WNL is of de TROS.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel links
Mjah, en ook een extreemrechtse tak...quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:18 schreef capricia het volgende:
[..]
De VVD heeft wel degelijk een flinke progressieve tak.
Gisteren tijdens het debat tussen Wilders en Jetten leek Jetten heel erg pro alle vormen van asiel. Ook voor vluchtelingen . BBB mevrouw zei toen nog dat waar Wilders alle grenzen dicht wilde en Jetten alles open haar partij meer in het midden zat wat betreft dat standpunt.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:22 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Oh ja, das waar.
Asielmigratie bedoel ik.
Op het vlak van arbeidsmigratie verwacht ik dan weinig verbetering inderdaad.
Ik zou zelf voorstander zijn van Jesse Klaver momenteel. Maar ook geen garantie op succes.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?
En waarom dan?
Die fusie had nooit plaats moeten vinden. Maar je kunt achteraf wel schuldigen aanwijzen Nederland stemt blijkbaar overwegend rechts. Dat moet je toch concluderen op basis van deze uitslag.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:24 schreef lekkergestemd het volgende:
[..]
PvdA is de nek om gedraaid door grachtengordel links
Dat wordt wel geroeptoeterd ter rechterzijde, maar de praktijk is dat zelfs SP en GroenLinks / PvdA een strenger migratiebeleid willen dan nu in de praktijk.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Gisteren tijdens het debat tussen Wilders en Jetten leek Jetten heel erg pro alle vormen van asiel. Ook voor vluchtelingen . BBB mevrouw zei toen nog dat waar Wilders alle grenzen dicht wilde en Jetten alles open haar partij meer in het midden zat wat betreft dat standpunt.
Ik meer voor een nieuw gezicht, aan Jesse kleeft dat oude GL getoeter.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik zou zelf voorstander zijn van Jesse Klaver momenteel. Maar ook geen garantie op succes.
Misschien mogelijk om tijdelijk iemand aan te sturen vanwege het plotselinge vertrek van Frans.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:27 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wie dan wél? Habtamu, Lisa, Femke, Jesse?
En waarom dan?
Klopt ja, verreweg de grootste instroom heeft plaatsgevonden toen de VVD de grootste was en Rutte jarenlang premier. 2019 als ik me niet vergis het absolute dieptepunt met 610.000 mensen. Arbeidsmigranten en asielzoekers.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:31 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat wordt wel geroeptoeterd ter rechterzijde, maar de praktijk is dat zelfs SP en GroenLinks / PvdA een strenger migratiebeleid willen dan nu in de praktijk.
Klaver is klassiek PvdA.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik meer voor een nieuw gezicht, aan Jesse kleeft dat oude GL getoeter.
Ja. Dit is dus de echte elite en niet de zogenaamde PvdA grachtengordel (een beeld dat ook al in de jaren 60 bestond, met GL nog niet eens in zicht)quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:30 schreef -XOR- het volgende:
In het clubhuis van VNO-NCW loopt men naar verluidt momenteel straalbezopen in de polonaise.
Waarom zat hij bij GL dan?quote:
Centrum rechts is nog niet zeker van een meerderheid.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
nederland kiest dus opnieuw rechts
GL en PvdA verschilden al nauwelijks van elkaar.quote:
Terecht. Zonder een sterk bedrijfsleven dat geld in de economie pompt ook geen verzorgingsstaat.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Ja. Dit is dus de echte elite en niet de zogenaamde PvdA grachtengordel (een beeld dat ook al in de jaren 60 bestond, met GL nog niet eens in zicht)
Forum was wel echt aanwezig deze verkiezingen ondanks dat ze overal waren uitgesloten, ook veel op social media en billboards. Hele moderne digitale campagne gevoerd.quote:Op donderdag 30 oktober 2025 00:41 schreef capricia het volgende:
Forum misschien wel 7 zetels.
Pvv en d66 wellicht gelijk.
De hond.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |