SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
https://nos.nl/artikel/25(...)te-korten-op-de-zorg
[ Bericht 15% gewijzigd door Cyan9 op 10-10-2025 10:50:59 ]Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
Het is niet echt bezuinigen, het is bij de zorg de stijging dempen. Bij alle partijen blijven de zorgkosten stijgen, is het dan nog bezuinigen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:33 schreef Cyan9 het volgende:
Als zorgmedewerker valt het me toch wel zwaar tegen dat er zo veel partijen echt heel fors op de zorg willen bezuinigen.
Valt ook weinig door te rekenen aan al die ellende. PVV is geen serieuze regeringspartij. Worden allemaal pijlen naar beneden, maar je krijgt wel veel gejammer over buitenlanders ervoor terug.quote:
Dat is een goed punt, en ik besef me ook heel goed dat oneindig geld in de zorg pompen geen oplossing is. Maar er zijn genoeg sectoren die al zwaar onder druk staan, en ik vraag me af wat deze beweging daarvoor gaat betekenen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het is niet echt bezuinigen, het is bij de zorg de stijging dempen. Bij alle partijen blijven de zorgkosten stijgen, is het dan nog bezuinigen?
Sorry maar in deze frame ga ik echt niet mee. Slaat echt helemaal nergens op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:01 schreef Spablauw214 het volgende: [..] Iets negatiefs zeggen over de islam = “Wilders in de kaart spelen”. Zodra je hier ook maar de kleinste kanttekening bij plaatst ben je volgens links Nederland direct racist en islamofoob. [..] Hier ben ik het wel mee eens.
In de toekomst dus alleen maar nog harder hopen op rijke oudersquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:38 schreef Hanca het volgende:
Maar JA21 verlaagt dus de lasten op vermogen en winst en verhoogt de lasten op arbeid, die schieten economisch nog verder naar rechts.
Ja klopt en zeg je iets aardigs over vluchtelingen ben je een landverrader en verdien je de kogel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:01 schreef Spablauw214 het volgende: [..] Iets negatiefs zeggen over de islam = “Wilders in de kaart spelen”. Zodra je hier ook maar de kleinste kanttekening bij plaatst ben je volgens links Nederland direct racist en islamofoob. [..] Hier ben ik het wel mee eens.
Heb het voor nu even zo toegevoegd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:35 schreef Perrin het volgende:
Kunnen/mogen die doorrekeningen in de OP tot de verkiezingen? Ik vind ze het meest heldere overzicht van wat er te kiezen valt dat ik tot nu toe heb gezien.
Ik vind de keuzes per partij ook wel handig voor in de OP. Die staan in dit artikel: Politieke partijen willen hogere NAVO-norm betalen door te korten op de zorg - https://nos.nl/l/2585920quote:
Nou vooruit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik vind de keuzes per partij ook wel handig voor in de OP. Die staan in dit artikel: Politieke partijen willen hogere NAVO-norm betalen door te korten op de zorg - https://nos.nl/l/2585920
Volt is sowieso erg drastisch geweest (dat mag, je mag best een keer je ideaalbeeld laten zien ipv wat praktisch haalbaar is), maar deze viel me inderdaad ook op.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Volt wil de HRA binnen vier jaar afbouwen. Daarmee komen starters die net een huis hebben gekocht en ook vaak nog tot de pech generatie behoren gigantisch in de problemen. Volgens mij raken ze daar ook nog een niet onaanzienlijk deel van hun echt achterban mee...
Heel opvallend inderdaad. De keuze vh CDA voor 30 jaar lang afbouwen trouwens óók.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Volt wil de HRA binnen vier jaar afbouwen. Daarmee komen starters die net een huis hebben gekocht en ook vaak nog tot de pech generatie behoren gigantisch in de problemen. Volgens mij raken ze daar ook nog een niet onaanzienlijk deel van hun echt achterban mee...
Dat is helemaal de hypotheekrenteaftrek toch? Lagere lasten voor bedrijven lijkt me prima?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:12 schreef Jojoke het volgende:
Wat een beroerde doorrekening voor Volt. Die moeten een nieuwe rekenmachine kopen.
[ afbeelding ]
Ik moet er verder nog doorheen spitten, maar volgens mij maken zij een aantal radicale keuzes voor het economische systeem, dus dat zorgt dan vrij snel dat zo'n plaatje er nogal gek uit komt te zien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:12 schreef Jojoke het volgende:
Wat een beroerde doorrekening voor Volt. Die moeten een nieuwe rekenmachine kopen.
[ afbeelding ]
Interpreteer ik het nu goed dat BBB met hun geweldige minister Keijzer die zo ontzettend goed bezig is, geen sructurele troei aan aantal woningen laat zien?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:07 schreef Hanca het volgende:
En misschien wel het belangrijkste onderwerp van deze verkiezingen:
[ afbeelding ]
Ik vind het wel lovenswaardig als partijen duidelijke keuzes durven te maken ipv de doorrekeningen 'gamen'. Dan is er tenminste wat te kiezen. En het toont lef!quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:15 schreef Hamlapjes het volgende:
[..]
Ik moet er verder nog doorheen spitten, maar volgens mij maken zij een aantal radicale keuzes voor het economische systeem, dus dat zorgt dan vrij snel dat zo'n plaatje er nogal gek uit komt te zien.
Je moet wat dat betreft sowieso altijd wat verder kijken dan het plaatje alleen. Maar goed, iedereen gaat lekker lopen met de resultaten die goed zijn voor de eigen campagne
Nee, er staat ook niets over een BTW verhoging in de doorrekeningen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:11 schreef Black_Baron het volgende:
Kan iemand al zien waar die vrijheidsbelasting van Bontenbal van betaald gaat worden?
Ja. En 'bouwen, bouwen, bouwen' partij VVD doet het slechter dan een heel aantal andere partijen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:15 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Interpreteer ik het nu goed dat BBB met hun geweldige minister Keijzer die zo ontzettend goed bezig is, geen sructurele troei aan aantal woningen laat zien?
Hun overheidsuitgaven lijken ook onhoudbaar.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is helemaal de hypotheekrenteaftrek toch? Lagere lasten voor bedrijven lijkt me prima?
En volgens Van der Plas zou Keijzer nog wel gewoon door moeten in het volgende kabinet met haar fantastische plannen. Niet dus, vrijwel iedere partij heeft betere plannen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja. En 'bouwen, bouwen, bouwen' partij VVD doet het slechter dan een heel aantal andere partijen.
Volt heeft wat dingen gedaan waar de modellen van op tilt slaan, volgens mij. Had CU vorige keer ook wel een beetje, door ineens alle toeslagen af te schaffen. Daar zijn de modellen nu wat op aangepast.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:19 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hun overheidsuitgaven lijken ook onhoudbaar.
Hier staan de resultaten per partij: https://www.cpb.nl/publicatie/keuzes-kaart-2027-2030
Daarom doet PvdD ook niet mee, die willen een totaal ander economisch systeem en dat past totaal niet in het model. En dan gaat het CPB meepakken wat ze wel kunnen berekenen en delen laten liggen.quote:Volt voert een grote herziening in het belasting- en toeslagenstelsel door en verkleint de vermogensongelijkheid. Vanwege de grote veranderingen zijn de effecten met meer dan de gebruikelijke onzekerheid omgeven.
Maar je weet toch, dat "de markt" het allemaal veel beter en goedkoper kan regelen? </s>quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:33 schreef Cyan9 het volgende:
Als zorgmedewerker valt het me toch wel zwaar tegen dat er zo veel partijen echt heel fors op de zorg willen bezuinigen.
Lagere lasten voor bedrijven moet je natuurlijk wel ergens anders verantwoorden: of hogere lasten voor personen, of fors bezuinigen, of de staatsschuld fors op laten lopen. Dat zijn dan de 3 keuzes. En dan klinkt wmb lagere belasten voor bedrijven al heel wat minder prima.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat is helemaal de hypotheekrenteaftrek toch? Lagere lasten voor bedrijven lijkt me prima?
Weet ik ieder geval op welke partijen ik niet moet stemmen. Ik twijfel tussen GL/PVDA, D66 en SP.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:32 schreef Hanca het volgende:
VVD, CDA, JA21, SGP, BBB en NSC verhogen dus gewoon de belasting op arbeid tov 2026.
Partij van de rijken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:39 schreef Jaeger85 het volgende:
JA21 is ook een fijne partij, arbeid zwaarder belasten door onder andere arbeidskorting af te willen schaffen maar wel vermogens heel erg willen ontzien.
Ja daar trappen mensen keer op keer in. Gelukkig voor de VVD is de hardwerkende nederlander vaak niet zo slim.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:42 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Weet ik ieder geval op welke partijen ik niet moet stemmen. Ik twijfel tussen GL/PVDA, D66 en SP.
VVD die dan beweert de partij voor de hardwerkende nederlander te zijn
Afgaande op de peilingen hebben de hardwerkende nederlander het nu ook door.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja daar trappen mensen keer op keer in. Gelukkig voor de VVD is de hardwerkende nederlander vaak niet zo slim.
Mag eens tijd worden idd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Afgaande op de peilingen hebben de hardwerkende nederlander het nu ook door.
Degenen die opschuiven naar JA21, die iedere werkende nog harder aan pakt, nog niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:45 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Afgaande op de peilingen hebben de hardwerkende nederlander het nu ook door.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:29 schreef Hanca het volgende:
Volt gaat trouwens voor een zevenschijvenstelsel in de inkomstenbelasting. Gouden tijden voor fiscalisten zouden dat worden.
Ja zonde dat een partij met goede plannen voor Nederland zo wordt verketterd door haatdragende populisten die zelf geen zinnig verkiezingsprogramma in elkaar kunnen zetten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:47 schreef Nattekat het volgende:
Zo jammer dat GLPVDA hele verkeerde prioriteiten heeft. Zou echt een makkelijke stem zijn geweest anders.
Welke verkeerde prioriteiten?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:47 schreef Nattekat het volgende:
Zo jammer dat GLPVDA hele verkeerde prioriteiten heeft. Zou echt een makkelijke stem zijn geweest anders.
En wat zijn die prioriteiten volgens jou? En hoe zou dat zich vertalen in hoe de PvdA zou regeren denk je?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:47 schreef Nattekat het volgende:
Heeele wilde gok: immigranten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Welke verkeerde prioriteiten?
Ik ga hier niet eens op inquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja zonde dat een partij met goede plannen voor Nederland zo wordt verketterd door haatdragende populisten die zelf geen zinnig verkiezingsprogramma in elkaar kunnen zetten.
Wat zijn dan die verkeerde prioriteiten in jouw ogen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens op in
Fijn dat je me als haatdragende populist ziet.
Volgens PvdA-mastodont Aboutaleb is “elke moslim een beetje salafistisch”.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef vaak genoeg aan dat links ook vaak polariserend is. Maar dat links altijd salafisme en jihadistisch geweld heeft veroordeeld is gewoon een feit.
Mjah, ze vindt Wiersma ook de beste minister van landbouw ooit, dus dat Van der Plas niet helemaal goed bij d'r hoofd is was al langer duidelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En volgens Van der Plas zou Keijzer nog wel gewoon door moeten in het volgende kabinet met haar fantastische plannen. Niet dus, vrijwel iedere partij heeft betere plannen.
Aboutaleb was met twee vingers in de neus de grootste geworden als hij premierskandidaat was geweest. Die man staat eigenlijk een beetje boven de partijen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens PvdA-mastodont Aboutaleb is “elke moslim een beetje salafistisch”.
En deze man wordt bij tijd en wijle getipt voor het premierschap.
Even een greep uit het lokale beleid hier:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat zijn die prioriteiten volgens jou? En hoe zou dat zich vertalen in hoe de PvdA zou regeren denk je?
Ik ben verrast dat je je persoonlijk voelt aangesproken. Nou ja, een beetje verrastquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens op in
Fijn dat je me als haatdragende populist ziet.
De eerste punten kan je wat aan doen volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even een greep uit het lokale beleid hier:
- een groot project over budget laten gaan omdat er per se een gracht in ere hersteld moet worden, en ondertussen wel geld tekort komen voor armoedebestrijding
- een groot nieuw woningbouwproject op een plek waar al een parkeerprobleem was waarbij er nog minder plekken overblijven. Wethouder adviseerde om dan maar aan de overkant van het water in de wel gratis buurgemeente te parkeren, en kreeg daar veel gezeik van
Kritisch puntje landelijk:
- Timmermans lijkt nu meer te dansen naar de radicale vleugel, terwijl ie 2 jaar geleden nog het centrum opzocht
- Gaza is tot ultra belangrijk onderwerp gebombardeerd terwijl het de meeste mensen in armoede geen ene flikker kan schelen. De meeste mensen überhaupt overigens
- Totaal gebrek aan begrip voor de problemen die het gewone volk ondervindt. De afhankelijkheid van de auto is daar één van, maar ook de zorgen over asiel zijn jarenlang niet serieus genomen. Het is een partij die vooral steunt op de grachtengordel, en hun principes botsen regelmatig met het leven van de gewone man.
Lokaal lijkt me niet zo relevant, maar wat heeft dit met prioriteiten te maken? Moet de minister van BuZa zich gaan bemoeien met armoedebeleid?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
- Timmermans lijkt nu meer te dansen naar de radicale vleugel, terwijl ie 2 jaar geleden nog het centrum opzocht
- Gaza is tot ultra belangrijk onderwerp gebombardeerd terwijl het de meeste mensen in armoede geen ene flikker kan schelen. De meeste mensen überhaupt overigens
- Totaal gebrek aan begrip voor de problemen die het gewone volk ondervindt. De afhankelijkheid van de auto is daar één van, maar ook de zorgen over asiel zijn jarenlang niet serieus genomen. Het is een partij die vooral steunt op de grachtengordel, en hun principes botsen regelmatig met het leven van de gewone man.
Tja lokaal is lokaal, daar kun je landelijk niets mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
- een groot project over budget laten gaan omdat er per se een gracht in ere hersteld moet worden, en ondertussen wel geld tekort komen voor armoedebestrijding
- een groot nieuw woningbouwproject op een plek waar al een parkeerprobleem was waarbij er nog minder plekken overblijven. Wethouder adviseerde om dan maar aan de overkant van het water in de wel gratis buurgemeente te parkeren, en kreeg daar veel gezeik van
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Van der Plas gaat nu full slachtofferrol: Van der Plas (BBB) zegt opnieuw af in Gelderland • Vanmiddag NOS Radiodebat - https://nos.nl/l/2585762
De rijke proleten als pandjesbazen en dergelijke.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar waar zijn de koopkracht plaatjes.
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:38 schreef Hanca het volgende:
Allemaal op de CPB website.
Maar goed, koopkracht:
[ afbeelding ]
Ja, hier scoort GL-PvdA het beste en CDA eigenlijk gewoon beroerd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?
Verhaal van @:Nattekat kan dus de prullenbak in
Het punt is dat die twee punten wel symbool staan voor de prioriteiten van de partij als geheel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De eerste punten kan je wat aan doen volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen.
De derde punt landelijk zou kunnen worden opgelost met betere OV combinatie met meer een betere wegen.
Volgens jou, ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is dat die twee punten wel symbool staan voor de prioriteiten van de partij als geheel.
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?
Verhaal van @:Nattekat kan dus de prullenbak in
Die cijfers zijn juist uitstekend. Over de gehele linie, en zeker voor de allerarmsten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.
Zijn weinig partijen die het allemaal op orde hebben. Je moet straks toch ergens op stemmen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.
De priotiteit van zowel PvdA als GL is altijd geweest om alles zo te doen dat de armere inkomensgroepen mee kunnen en het niet alleen betaalbaar is voor hen, dat ze ook mee profiteren. Lijkt me een prima prioriteit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heeft GLPvda dan niet op orde qua de koopkrachtcijfers?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zijn weinig partijen die het allemaal op orde hebben. Je moet straks toch ergens op stemmen.
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De priotiteit van zowel PvdA als GL is altijd geweest om alles zo te doen dat de armere inkomensgroepen mee kunnen en het niet alleen betaalbaar is voor hen, dat ze ook mee profiteren. Lijkt me een prima prioriteit.
De "prioriteiten" waar Nattekat het over heeft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft GLPvda dan niet op orde qua de koopkrachtcijfers?
Maar we hadden het over de koopkrachtcijfers. Ik wel tegen hem i.i g..quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De "prioriteiten" waar Nattekat het over heeft.
Het past er wel in, maar de uitkomst is dat we keihard failliet gaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die staan eigenlijk een compleet nieuw economisch model voor, dat past niet in de modellen.
Gemeentepolitiek projecteren op landelijke politiek is sowieso niet handig. Wereld van verschil.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom hebben ze er zo'n belangrijk speerpunt van gemaakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De priotiteit van zowel PvdA als GL is altijd geweest om alles zo te doen dat de armere inkomensgroepen mee kunnen en het niet alleen betaalbaar is voor hen, dat ze ook mee profiteren. Lijkt me een prima prioriteit.
Ik vind wat dat betreft de armoedecijfers altijd al belangrijker dan de koopkracht (en niet alleen nu CU goed scoort). Koopkracht heeft de overheid eigenlijk heel beperkt invloed op, het verschil is in deze doorrekening max 2,9%, dat is 29 euro op 1000 euro koopkracht. Hoeveel uur je werkt, de hoogte van je loon, maar ook je uitgavepatroon en bijvoorbeeld de prijsontwikkeling van abonnementen die je hebt hebben veel meer invloed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die cijfers zijn juist uitstekend. Over de gehele linie, en zeker voor de allerarmsten.
Who cares? Die zeggen niks. Alsof je op de open dag van een school loopt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar waar zijn de koopkracht plaatjes.
Weet niet of jij interviews leest en kijkt, bijvoorbeeld. Maar de prioriteit is eigenlijk nooit echt Gaza. Wel armoedebeleid.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom hebben ze er zo'n belangrijk speerpunt van gemaakt.
Owacht, Gaza.
Ik ben niet de achterban, ik sta erbuiten en deel wat mij het meest bereikt. Als je wel fan bent van de partij krijg je hele andere dingen mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weet niet of jij interviews leest en kijkt, bijvoorbeeld. Maar de prioriteit is eigenlijk nooit echt Gaza. Wel armoedebeleid.
Het zou aan je algoritme kunnen liggen. Net als dat Volt volgens sommigen teveel zendtijd krijgt en blijkt dat dit nota bene de partij is met de minste zendtijd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet de achterban, ik sta erbuiten en deel wat mij het meest bereikt.
Ik lees gewoon kranten... ik ben geen achterban van GL-PvdA en heb bijvoorbeeld geen socials. Ik lees wat ze van die partijen in interviews en debatten zeggen. En ik lees hier hun doorrekening en hun partijprogramma. Dan zie ik echt die volgens jou zo grote focus op Gaza niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet de achterban, ik sta erbuiten en deel wat mij het meest bereikt. Als je wel fan bent van de partij krijg je hele andere dingen mee.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m2ounup6ak26quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom hebben ze er zo'n belangrijk speerpunt van gemaakt.
Owacht, Gaza.
Ah, je flikkert dus gewoon ongefundeerde onzin de ruimte in omdat je je er niet een klein beetje in wil verdiepen. Duidelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet de achterban, ik sta erbuiten en deel wat mij het meest bereikt. Als je wel fan bent van de partij krijg je hele andere dingen mee.
Gemeentepolitiek kan prima gebruikt worden, waarom zou het heel erg anders zijn?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gemeentepolitiek projecteren op landelijke politiek is sowieso niet handig. Wereld van verschil.
Timmermans naar de radicale vleugel? Welke radicale vleugel heb je het dan over?
En als je je zorgen maakt over een radicale vleugel, maak je je dan net zoveel zorgen over partijen als de VVD en BBB die enorm naar de radicaal rechtse vleugel zijn geschoven?
In Gaza was een genocide gaande. Dat een politieke partij zich daar druk om maakt valt ze juist te prijzen. 250.000 mensen in Amsterdam lieten vorige week nog zien dat het heel veel mensen gelukkig wel wat kan schelen.
Dat eeuwige gedoe over "het gewone volk" is ook zo afgezaagd. Wie versta je daar onder?
Horen mensen die zich thuisvoelen bij het linkse gedachtengoed niet bij het gewone volk?
Als je het hebt over de mensen in de volksbuurten met uitkeringen of lage tot middeninkomens, dan zijn die beter uit bij de linkerkant van het politieke spectrum dan bij de rechterkant.
Als je nu weer ziet dat rechtse partijen uitkeringen willen bevriezen, eigen risico omhoog willen gooien, arbeidskorting willen afschaffen etc, om maar te voorkomen dat mensen die wel al veel geld hebben iets meer belasting moeten betalen, snap ik werkelijk niet dat je denkt dat die er zijn voor "het gewone volk".
Maar goed, zolang die partijen hun achterban kunnen blijven overtuigen van het argument dat alle problemen in Nederland worden veroorzaakt door asielzoekers, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is, zal er helaas niet heel veel veranderen.
En dit is dus nog een enorm kritiekpunt wat ik heb.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:56 schreef DrMarten het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m2ounup6ak26
VVD, BBB en PVV komen uberhaupt niet opdagen als er een debat is over een onderwerp die "het gewone volk" aan gaat. En nee dat gaat dus niet over Gaza.
Radiciaalquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:58 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ah, je flikkert dus gewoon ongefundeerde onzin de ruimte in omdat je je er niet een klein beetje in wil verdiepen. Duidelijk.
Van dat laatste zou ik wel een bron willen zien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gemeentepolitiek kan prima gebruikt worden, waarom zou het heel erg anders zijn?
Je hebt een verkeerd beeld van de term radicaal. Radicaal is polarisatie, moddergooien en kansloze clubjes als XR.
Gaza boeit me echt geen ene flikker, oprotten met dat onderwerp in een campagne over Nederlandse politiek, het hoort daar niet.
En kijk nou eens waar de meeste GL-stemmers wonen. Bijna altijd in stadscentra. Peperdure huizen, alles om de hoek en weinig reden om buiten de singels te komen. Dat zijn geen gewone Nederlanders.
Ik word niet persoonlijk, ik stel je wel een vraag. MIsschien kun je met bronnen komen over die GL-stemmers?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Heeft nog lang geduurd tot het persoonlijk werd. Altijd als de argumenten op zijn, jullie zijn zo voorspelbaar.
Je postte net een seconde voor mij, dus het was niet aan jou gericht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik word niet persoonlijk, ik stel je wel een vraag. MIsschien kun je met bronnen komen over die GL-stemmers?
Overigens, ook binnen de ring van Amsterdam en zelfs in het centrum en de grachtengordels, zijn nog veel (sociale) huurwoningen die zich tussen de duurdere koopappartementen bevinden. Het feit dat je daar woont, betekent niet per definitie dat het een duur huis is en je rijk bent.
Maar die club was toch al nooit een optie voor je? Althans je bijdrages hier wijzen op een veel en veel rechtsere voorkeur.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:53 schreef Zorro het volgende:
PvdA geeft weer geld kado aan de groepen die al overlopen van de subsidies.
Nee laat maar.
en de winstbelasting terug aan de al schatrijke woningcorporatiesquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:53 schreef Zorro het volgende:
PvdA geeft weer geld kado aan de groepen die al overlopen van de subsidies.
Nee laat maar.
Of let je gewoon extra op iets met de intentie je eraan te willen ergeren?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat komt dus neer op zeer zieke kinderen die complexe zorg nodig hebben in Nederland willen helpen. Dat is de grote verkeerde prioriteit blijkbaar…quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:04 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat zijn dan die verkeerde prioriteiten in jouw ogen?
Als er een hier is die geobsedeerd is door Gaza is Nattekat het wel. Het gaat al 10 posts lang daarover bij hem.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:04 schreef Fok-it het volgende:
Wel bijzonder hoe Nattekat altijd koortsachtig meent te moeten bewijzen wat een hekel hij heeft aan rechtse partijen maar dat radicaal gedachtegoed immer bij 1 kant van het spectrum voorkomt
En dat terwijl hij hier jarenlang de fanatiekste fan van FvD wasquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:04 schreef Fok-it het volgende:
Wel bijzonder hoe Nattekat altijd koortsachtig meent te moeten bewijzen wat een hekel hij heeft aan rechtse partijen maar dat radicaal gedachtegoed immer bij 1 kant van het spectrum voorkomt
misschien moeten we toch buiten het dorp gaan bouwenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:07 schreef Hanca het volgende:
En misschien wel het belangrijkste onderwerp van deze verkiezingen:
[ afbeelding ]
Ik snap de laatste zin van het artikel in die zin dat zij de enige zijn die er actief bepaalde wetten voor willen, maar iedere partij doet iets aan asielmigratie, maar de anderen zetten in op betere (spreiding van de) opvang, snellere procedures en afspraken met landen om uitgeprocedeerden terug te sturen, naast het nieuwe Europese asielbeleid dat volgend jaar in gaat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:13 schreef Hanca het volgende:
Hier het commentaar van de NRC op de doorrekening: https://www.nrc.nl/nieuws/2025/10/10/70613562-a4909106
Er wordt niet bezuinigd op de zorg. De meerkosten worden gedempt, dat is echt wat anders. Bezuinigen is: minder geld naar de zorg. Maar bij alle partijen gaat er meer geld naar de zorg. En de 'bezuiniging' bestaat bij alle partijen grotendeels gewoon uit het laten van het eigen risico zoals die nu is. Niet verhogen, maar ook niet halveren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:24 schreef Nexum het volgende:
En wederom weer bezuinigen op de zorg en dan klagen dat de zorg vastloopt. Dit is toch hetzelfde riedeltje wat we al jarenlang moeten aanhoren? Wanneer gaan deze partijen eens bezuinigen op fiscale voordelen en subsidies?
Jammer.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je postte net een seconde voor mij, dus het was niet aan jou gericht.
En even eerlijk gezegd heb ik nu even genoeg van dit topic. Men denkt dat het normaal is om zo met z'n allen op iemand te springen tot ridiculisatie aan toe. Daar heb ik geen zin in, dat is mijn energie niet waard. Zelfs Reddit is een betere plek voor discussies.
Misschien dat ik later vandaag nog terugkom om je post te antwoorden.
Ze hadden er achter moeten zetten: de andere partijen willen vooral het nieuwe Europese pact wat asielmigratie fors moet verminderen zo snel mogelijk invoeren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik snap de laatste zin van het artikel in die zin dat zij de enige zijn die er actief bepaalde wetten voor willen, maar iedere partij doet iets aan asielmigratie, maar de anderen zetten in op betere (spreiding van de) opvang, snellere procedures en afspraken met landen om uitgeprocedeerden terug te sturen, naast het nieuwe Europese asielbeleid dat volgend jaar in gaat.
Van een kant goed dat ze niet teveel aandacht hieraan schenken, want het is niet het grootste, meest urgente probleem dat we hebben, dus dat moeten we er met aandacht ook niet van maken. Maar ik ben bang dat met deze zin veel stemmers die die partijen overwegen niet verder kijken en denken "daar moet ik zijn, want de rest doet niks, zie je wel".
Precies. Ik vind dit niet handig gedaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:28 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hadden er achter moeten zetten: de andere partijen willen vooral het nieuwe Europese pact wat asielmigratie fors moet verminderen zo snel mogelijk invoeren.
Die kinderen die er dan na veel gedoe wel zouden komen, maar nog steeds niet zijn?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:19 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Dat komt dus neer op zeer zieke kinderen die complexe zorg nodig hebben in Nederland willen helpen. Dat is de grote verkeerde prioriteit blijkbaar…
Het bevestigt het beeld.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:14 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar die club was toch al nooit een optie voor je? Althans je bijdrages hier wijzen op een veel en veel rechtsere voorkeur.
Dus wat voegt zo’n reactie toe?
https://nos.nl/artikel/25(...)elwit-van-terreurcelquote:Belgische zender: ook Geert Wilders doelwit van terreurcel
Ook PVV-leider Geert Wilders zou een doelwit zijn geweest van de Belgische terreurcel die gisteren werd opgepakt. Dat meldt een journalist van de Belgische commerciële omroep VTM Nieuws.
In Nederland doet de NCTV er geen uitspraken over, maar Wilders heeft het NOS-debat op NPO Radio 1 van vanmiddag afgezegd.
Hij schrijft op X dat wordt uitgezocht of het bericht klopt. "Tot ik dat weet ga ik nergens heen", laat hij weten.
Naar. Erg dat dit gewoon speelt. Denk af en toeneemt weemoed terug aan de gemoedelijke debatjes begin jaren 90quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:11 schreef capricia het volgende:
Wilders ook mogelijk doelwit. Zegt debat af
[..]
https://nos.nl/artikel/25(...)elwit-van-terreurcel
Ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:14 schreef Mrmime het volgende:
[..]
Naar. Erg dat dit gewoon speelt. Denk af en toeneemt weemoed terug aan de gemoedelijke debatjes begin jaren 90
Met je hele partij niet naar debatten komen die je zelf hebt aangevraagd is dat ook. Democratie is voor volk als Wilders alleen maar een obstakel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Het is ook slecht voor de democratie dit. Als lijsttrekkers niet eens met elkaar in debat kunnen gaan, en politici dus dit soort debatten af moeten zeggen.
Eenmanszaak PVV is zelf slecht voor de democratiequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Het is ook slecht voor de democratie dit. Als lijsttrekkers niet eens met elkaar in debat kunnen gaan, en politici dus dit soort debatten af moeten zeggen.
Classic gratisbierpartij SPquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:21 schreef TheVulture het volgende:
Dijk geeft 30 miljard weg aan woningbouw, alleen jammer dat het niet doorgerekend is
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:20 schreef Szura het volgende:
[..]
Eenmanszaak PVV is zelf slecht voor de democratie
Dan reken je daar democratisch mee af. Door middel van debat en verkiezingen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met je hele partij niet naar debatten komen die je zelf hebt aangevraagd is dat ook. Democratie is voor volk als Wilders alleen maar een obstakel.
Maar de Belgische boefjes zijn toch opgepakt? Dan kan hij toch gewoon komen? Of moet de slachtofferrol weer maximaal uitgebuit worden?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:22 schreef capricia het volgende:
[..]
[..]
Dan reken je daar democratisch mee af. Door middel van debat en verkiezingen.
Mensen monddood maken is gewoon not done.
Ik ben vooral bang dat er weer een paar zetels worden geplust voor de PVV op basis van deze gebeurtenis. En begrijp me goed, het is verschrikkelijk als mensen bedreigd worden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar de Belgische boefjes zijn toch opgepakt? Dan kan hij toch gewoon komen? Of moet de slachtofferrol weer maximaal uitgebuit worden?
Ja, maar die stemmen komen dan vooral van mensen die toch al populistisch rechts zouden stemmen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat er weer een paar zetels worden geplust voor de PVV op basis van deze gebeurtenis. En begrijp me goed, het is verschrikkelijk als mensen bedreigd worden.
Jawel hoorquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:21 schreef TheVulture het volgende:
Dijk geeft 30 miljard weg aan woningbouw, alleen jammer dat het niet doorgerekend is
Het is nog onduidelijk of de verdachten deel uitmaken van een actieve terreurcel met meer leden.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar de Belgische boefjes zijn toch opgepakt? Dan kan hij toch gewoon komen? Of moet de slachtofferrol weer maximaal uitgebuit worden?
Weet jij dat zeker, dat die hele jihadistische terreurcel opgepakt is?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:28 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Jawel hoor
https://cdn.sp.nl/2025/10/Superbetaalbaar.pdf
Terwijl hij nu aanpakt wordt omdat hij de defensie-uitgaven niet doorgezet heeft. Slim gedaan van de andere partijen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:28 schreef TheVulture het volgende:
Timmermans en Yesilgoz meteen in hun schreeuwerige reflex, met name Timmermans zou de voor hem best positieve doorrekening van het CPB veel beter over de buhne kunnen brengen.
Welicht is die extra media-aandacht ook de bedoeling van Wilders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:26 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik ben vooral bang dat er weer een paar zetels worden geplust voor de PVV op basis van deze gebeurtenis. En begrijp me goed, het is verschrikkelijk als mensen bedreigd worden.
Die Nienke moet idd heel snel een andere baan gaan zoeken. Wat een heks is datquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:33 schreef TheVulture het volgende:
Wat een enorm kutdebat zo in deze snelkookpanvorm, er is toch nauwelijks ruimte en dan ook nog met zo'n hysterische presentatrice
Da's wel een vrij aardige blunder, nog even los van de vrij dramatische doorrekening van het CPB op sommige punten voor Voltquote:
ohhh dat is de lijn van knap mensen omver lullen, de mond snoeren. Zo naast de haatretoriek.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:37 schreef ashardalan het volgende:
De Charlie Kirk lijn is, imo, de beste lijn: "Altijd en overal, met iedereen, in debat."
Nee, da's de inhoud volgens jou. Niet de lijn. Dat jij tot die conclusie komt, geeft aan dat je geen kennis hebt van Kirk's houding mbt debat en meningsverschillenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ohhh dat is de lijn van knap mensen omver lullen, de mond snoeren. Zo naast de haatretoriek.
Dat is inderdaad ook niet handig gedaan, want de dreiging van de VS gaat niet meer weg.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:31 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Terwijl hij nu aanpakt wordt omdat hij de defensie-uitgaven niet doorgezet heeft. Slim gedaan van de andere partijen.
Meen je dit nou?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ohhh dat is de lijn van knap mensen omver lullen, de mond snoeren. Zo naast de haatretoriek.
Tja, je zou maar eens horen wat de mensen in het land zelf te zeggen hebben, ipv het gebral van de heren en dames politici...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ingezonden brieven voorlezen is echt matig.
Weet inderdaad niet wat beter is op dit moment.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:43 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Tja, je zou maar eens horen wat de mensen in het land zelf te zeggen hebben, ipv het gebral van de heren en dames politici...
Ik denk oprecht dat, indien het waar is, dit soort zaken goed is voor de politici. Worden ze een keer geconfronteerd met feiten van burgers & de realiteit, ipv feiten op papier.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:45 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Weet inderdaad niet wat beter is op dit moment.
Het afzeggen heeft NIETS met het debat te makenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja.
Logisch als demagoog Timmermans meedoet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:47 schreef TheVulture het volgende:
Wilders wint dit debat zonder er aan deel te nemen
Ervaringen van burgers delen moet vaker gebeuren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:43 schreef Citizen.Erased het volgende:
Ingezonden brieven voorlezen is echt matig.
Het is verbazingwekkend dat we nog steeds het motief voor de moord op deze Maga-heilige nog niet weten, niet?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit nou?
Terwijl de beste man zelf voor eens en voor altijd de mond gesnoerd is door een kogel.
Nee, maar wel met een dreiging (aldus Wilders), wat dus wél impact heeft op het democratische proces.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Het afzeggen heeft NIETS met het debat te maken
Ik hoop voor Dijk dat deze mensen wel echt bestaan en niet uit ChatGPT zijn getrokkenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ervaringen van burgers delen moet vaker gebeuren.
De reden is dat Wilders het zo ver mogelijk wil uitmelken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:48 schreef vPlien het volgende:
Jammer dat ze niet ff snel een video/audio connectie op afstand hebben kunnen regelen, maar zullen wel goede redenen voor zijn.
Of die wat dichterbij. Lisa.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is verbazingwekkend dat we nog steeds het motief voor de moord op deze Maga-heilige nog niet weten, niet?
Beter opletten, het motief was politiek. De schutter geloofde in de retoriek dat Kirk een nazi/fascist/racist/extremist was en vond derhalve dat geweld tegen hem geoorloofd was om hem de mond te snoeren.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:48 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Het is verbazingwekkend dat we nog steeds het motief voor de moord op deze Maga-heilige nog niet weten, niet?
Hij vond zelf een paar onschuldige doden per jaar een noodzakelijk offer om het second amendment te verdedigen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:42 schreef capricia het volgende:
[..]
Meen je dit nou?
Terwijl de beste man zelf voor eens en voor altijd de mond gesnoerd is door een kogel.
Sterker nog, het is tegenwoordig bijna niet meer automatisch te geloven als je mensen dingen daadwerkelijk hoort uitspreken op beeld en geluidquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben altijd vrij sceptisch als eender welke politici met een ingezonden mail/brief komt. De politie moest zelfs het verhaal van Wilders bij APB gaan corrigeren. Welbekende SBS-mevrouw haar verhaal klopte ook niet.
Ik kan ook een enorm lulverhaal gaan opstellen en die mailen naar alle politici in hoop dat ze die gaan gebruiken.
De verdachte heeft zich voor zover ik weet niet uitgelaten over het motief.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:50 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Beter opletten, het motief was politiek. De schutter geloofde in de retoriek dat Kirk een nazi/fascist/racist/extremist was en vond derhalve dat geweld tegen hem geoorloofd was om hem de mond te snoeren.
Leuk zo'n uit context gerukte quote... Hier heb je de hele quote, met de context:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:50 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hij vond zelf een paar onschuldige doden per jaar een noodzakelijk offer om het second amendment te verdedigen.
Het is ironisch dat hij zelf een van die doden is geworden.
quote:AUDIENCE QUESTION: How's it going, Charlie? I'm Austin. I just had a question related to Second Amendment rights. We saw the shooting that happened recently and a lot of people are upset. But, I'm seeing people argue for the other side that they want to take our Second Amendment rights away. How do we convince them that it's important to have the right to defend ourselves and all that good stuff?
CHARLIE KIRK: Yeah, it's a great question. Thank you. So, I'm a big Second Amendment fan but I think most politicians are cowards when it comes to defending why we have a Second Amendment. This is why I would not be a good politician, or maybe I would, I don't know, because I actually speak my mind.
The Second Amendment is not about hunting. I love hunting. The Second Amendment is not even about personal defense. That is important. The Second Amendment is there, God forbid, so that you can defend yourself against a tyrannical government. And if that talk scares you — "wow, that's radical, Charlie, I don't know about that" — well then, you have not really read any of the literature of our Founding Fathers. Number two, you've not read any 20th-century history. You're just living in Narnia. By the way, if you're actually living in Narnia, you would be wiser than wherever you're living, because C.S. Lewis was really smart. So I don't know what alternative universe you're living in. You just don't want to face reality that governments tend to get tyrannical and that if people need an ability to protect themselves and their communities and their families.
Now, we must also be real. We must be honest with the population. Having an armed citizenry comes with a price, and that is part of liberty. Driving comes with a price. 50,000, 50,000, 50,000 people die on the road every year. That's a price. You get rid of driving, you'd have 50,000 less auto fatalities. But we have decided that the benefit of driving — speed, accessibility, mobility, having products, services — is worth the cost of 50,000 people dying on the road. So we need to be very clear that you're not going to get gun deaths to zero. It will not happen. You could significantly reduce them through having more fathers in the home, by having more armed guards in front of schools. We should have a honest and clear reductionist view of gun violence, but we should not have a utopian one.
You will never live in a society when you have an armed citizenry and you won't have a single gun death. That is nonsense. It's drivel. But I am, I, I — I think it's worth it. I think it's worth to have a cost of, unfortunately, some gun deaths every single year so that we can have the Second Amendment to protect our other God-given rights. That is a prudent deal. It is rational. Nobody talks like this. They live in a complete alternate universe.
So then, how do you reduce? Very simple. People say, oh, Charlie, how do you stop school shootings? I don't know. How did we stop shootings at baseball games? Because we have armed guards outside of baseball games. That's why. How did we stop all the shootings at airports? We have armed guards outside of airports. How do we stop all the shootings at banks? We have armed guards outside of banks. How did we stop all the shootings at gun shows? Notice there's not a lot of mass shootings at gun shows, there's all these guns. Because everyone's armed. If our money and our sporting events and our airplanes have armed guards, why don't our children?
--> AMVquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:52 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Leuk zo'n uit context gerukte quote... Hier heb je de hele quote, met de context:
[..]
Niet tegen de politie, wel in chats & op de kogelsquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De verdachte heeft zich voor zover ik weet niet uitgelaten over het motief.
Dit dusquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik ben altijd vrij sceptisch als eender welke politici met een ingezonden mail/brief komt. De politie moest zelfs het verhaal van Wilders bij APB gaan corrigeren. Welbekende SBS-mevrouw haar verhaal klopte ook niet.
Ik kan ook een enorm lulverhaal gaan opstellen en die mailen naar alle politici in hoop dat ze die gaan gebruiken.
Heb je daar een linkje van? Interessantquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:50 schreef Frozen-assassin het volgende:
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)andelde-vuilnisvrouwquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:55 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Heb je daar een linkje van? Interessant
Tja, nogal logisch hè... Het blijft een demagoog in optima forma.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
GL-PvdA heeft besloten om de dekking van de benodigde miljarden alleen te regelen voor de komende kabinetsperiode. Volgens Stoffer laat Timmermans defensie daarna "als een baksteen vallen". Volgens Timmermans is dit niet het geval. "Die invulling wordt dan gedaan door kabinet-Timmermans II", reageert de GL-PvdA-leider.
Ah, een compleet ander verhaal dan de dreiging van vandaag & iets waar ik helemaal niets over heb gehoord... Ik ga me inlezen. Dankquote:
Een reactie met een knipoog, het is me allemaal wat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:57 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Tja, nogal logisch hè... Het blijft een demagoog in optima forma.
Tja, mag je denken. Enige wat ik weet is dát hij dat zei en hij een enorme demagoog is. Hij is 1 van de 2 redenen waarom ik niet eens overweeg om op zijn partij te stemmen. De andere is GL.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:03 schreef Koffieplanter het volgende:
[..]
Een reactie met een knipoog, het is me allemaal wat.
Ik heb de kennis dat die man een aartsconservatieve activist was, verbaal begaafd en zijn doel was de jeugd verpesten met zijn foute standpunten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:41 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Nee, da's de inhoud volgens jou. Niet de lijn. Dat jij tot die conclusie komt, geeft aan dat je geen kennis hebt van Kirk's houding mbt debat en meningsverschillen
JIj toch ook? Met dit verwijt naar hem toe.. Dat ligt heel goed bij het rechtse populus. Die slikken dat gaarnequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:57 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Tja, nogal logisch hè... Het blijft een demagoog in optima forma.
Dus mis je het essentiële deel, het deel waar ik aan refereerde. Is niet erg, is slechts hetgeen wat hem dreef en waar hij door vriend en vijand om geroemd wordt en werd, buiten zijn standpunten om.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:09 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb de kennis dat die man een aartsconservatieve activist was, verbaal begaafd en zijn doel was de jeugd verpesten met zijn foute standpunten.
Dat is genoeg kennis
Een kwinkslag, dat Timmermans II, moet kunnen toch?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:56 schreef Netsplitter het volgende:
GL-PvdA heeft besloten om de dekking van de benodigde miljarden alleen te regelen voor de komende kabinetsperiode. Volgens Stoffer laat Timmermans defensie daarna "als een baksteen vallen". Volgens Timmermans is dit niet het geval. "Die invulling wordt dan gedaan door kabinet-Timmermans II", reageert de GL-PvdA-leider.
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:11 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
JIj toch ook? Met dit verwijt naar hem toe.. Dat ligt heel goed bij het rechtse populus. Die slikken dat gaarne
Kan, maar je kan je ook gewoon aan de gemaakte afspraken houden. Als je je niet aan de NAVO norm wil houden, moet je of uit de NAVO stappen, of proberen die norm aan te passen (of vrijwillig meer betalen, kan ook). Zeggen "of we ons aan de afspraken gaan houden, zien we in de toekomst wel" maakt je imo een onbetrouwbare partner voor de NAVO.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kwinkslag, dat Timmermans II, moet kunnen toch?
Maar wat hij zei, was op zich niet geheel verkeerd: Tegen die tijd ook maar eens kijken hoe onze Europese bondgenoten staan met hun deel van het aan de NAVO-norm voldoen en wat de staat van de wereld is. Ik verwacht niet dat het dan over all pais en vree zal zijn, maar hoe gaan onze bondgenoten om met de NAVO norm vind ik wel iets om naar te kijken. We willen toch ook niet als Nederland in ons eentje de NAVO bedruipen. Dat is gechargeerd, voor de duidelijkheid.
ach ja... dat zeggen meer ongenuanceerde rechtse types hier op FOk!quote:
Wow... U is helderziend? Cool...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:17 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ach ja... dat zeggen meer ongenuanceerde rechtse types hier op FOk!
Lijkt meestal leugenachtig.
Die zitten wel heel erg in het spagaat tussen Israël steunen en veroordelen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:21 schreef TheVulture het volgende:
Bontenbal valt me hier toch wel een tikkeltje tegen in het over de buhne brengen van zijn plannen
Dat niet alleen, ook over zijn keuzes qua financiën kwam het er hier en daar wat wijfelend uitquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:23 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Die zitten wel heel erg in het spagaat tussen Israël steunen en veroordelen.
Die Nynke maakt het ook alleen maar ergerquote:
Standaardprocedure, ze naait mensen keihard en je moet wel liegen om dat te kunnen verkopen.quote:
Zeer eens, net alsof ze zelf mee wil debatteren. Die gast doet het beter, dit klinkt een beetje als die overspannen juffrouw die klas niet onder controle had.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:17 schreef TheVulture het volgende:
Caroline zit er meteen lekker geïrriteerd in, vooral als ze om de oren wordt geslagen met de CPB-cijfers over Wonen bij BBB
Die Nynke de Zoeten is trouwens nu al bloedirritant met haar interrupties, laat mensen eens uitpraten
Haar stem helpt niet meequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Standaardprocedure, ze naait mensen keihard en je moet wel liegen om dat te kunnen verkopen.
[..]
Zeer eens, net alsof ze zelf mee wil debatteren. Die gast doet het beter, dit klinkt een beetje als die overspannen juffrouw die klas niet onder controle had.![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die Nynke maakt het ook alleen maar erger
Het is inderdaad niet haar sterkste punt xD Heeft ze dit eerder gedaan? Ze komt heel zenuwachtig over, kan me voorstellen dat de adrenaline van de politici in de ruimte dat nog extra versterkt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:28 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Die Nienke kan er idd helemaal niets van
Hij slaat 2 vliegen in 1 klap, het levert hem die geschetste aandacht op èn hij hoeft niet in de debat. Het 2e RTL debat is ie ook niet bij. Je komt imposanter over als je alleen maar af en toe fel van leer trekt dan wanneer je dit continu doet. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat bedreigen maar kan, dat keur ik ten zeerste af.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welicht is die extra media-aandacht ook de bedoeling van Wilders.
Een vaag verhaal van mensen die al gevangen zitten. Zijn er wel meer mensen in die groep ?
Als de Belgische geheime dienst dat wist, dan waren die toch ook meteen opgepakt ?
Zij die op de vlucht zijn hebben wel wat anders te doen dan aan Wilders denken
Tjonge... gewoon naar de afspraak gaan. Eventueel een andere weg nemen, achterdeur gebruiken.
De gorilla's kijken omhoog naar ev drone.
Doet me denken hoe onlangs van der Plas een debat afzegde vanwege een gefantaseerde bedreiging
Geen idee, is werkelijk de eerste keer dat ik haar (bewust) hoor op R1. Zou me niets verbazen als ze de één of andere stagiair is, maar zo ziet ze er niet uit... 50+ zou ik ook meteen geloven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:32 schreef vPlien het volgende:
[..]
[..]
Het is inderdaad niet haar sterkste punt xD Heeft ze dit eerder gedaan? Ze komt heel zenuwachtig over, kan me voorstellen dat de adrenaline van de politici in de ruimte dat nog extra versterkt.
Ze komt me wel bekend voor zowel qua stem als gezicht, ik heb volgensmij wel vaker Radio 1 fragmenten/interviews gezien/gehoord waarin ze het prima doetquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:33 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Geen idee, is werkelijk de eerste keer dat ik haar (bewust) hoor op R1. Zou me niets verbazen als ze de één of andere stagiair is, maar zo ziet ze er niet uit... 50+ zou ik ook meteen geloven.
Politiek verslaggever van o.a. Nieuwsuur dacht ik.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:33 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Geen idee, is werkelijk de eerste keer dat ik haar (bewust) hoor op R1. Zou me niets verbazen als ze de één of andere stagiair is, maar zo ziet ze er niet uit... 50+ zou ik ook meteen geloven.
Ik ken bijna geen van die politici die niet demagogisch bezig is, van Wilders tot Yesilgöz tot Ouwehand. Alleen bij Bontebal valt het mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:48 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Logisch als demagoog Timmermans meedoet.
Zijn grootste probleem, momenteel, is dat hij geregeerd heeft & dat dat experiment enorm gefaald is. Daar kunnen de andere lijsttrekkers hem & de PVV keihard op pakken. En dat weglullen met "we werden tegengewerkt", gaat voor het grote publiek, hoop ik, niet (meer) werken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:38 schreef kalinhos het volgende:
Op zich heeft Wilders in tv/radiodebatten alleen maar te verliezen natuurlijk, met aangestelde bewindspersonen als Faber. Elke lijsttrekker kan daar heerlijk op inhakken en het argument “ik werd tegengewerkt door links/nsc/wie dan ook” is na 2x ook wel gecounterd.
Tja, ik luister eigenlijk te weinig R1, wss de reden waarom ik haar gemist heb... Maw; het is niet altijd een gemis.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:39 schreef vPlien het volgende:
Ah ze hebben dus inderdaad geprobeerd beeld/bel-contact te krijgen, goed bezig Radio 1Alleen jammer dat Wilders dan weer nee zegt maarja
[..]
Ze komt me wel bekend voor zowel qua stem als gezicht, ik heb volgensmij wel vaker Radio 1 fragmenten/interviews gezien/gehoord waarin ze het prima doetMaar ik kan me niet herinneren dat ik haar eerder als debatleider heb gezien.
Ik weet niet. Ik vind Jimmy het wel goed doenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik ken bijna geen van die politici die niet demagogisch bezig is, van Wilders tot Yesilgöz tot Ouwehand. Alleen bij Bontebal valt het mee.
Dat is al de bewuste strategie sinds het hoofdlijnenakkoordquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees mee via liveblog dus niet exacte woorden paraat maar apart dat Yesilgoz CDA verwijt de schulden bij volgende generaties legt. Uit hele miljoenennota blijkt dat VVD/BBB de rekeningen enorm vooruitschuift.
Yesilgöz' toon is opvallend milder na de Douwe Bob rel, aangeraden door haar spindoctors vooral, die hadden ook wel dat die hysterische heksenact de partij en haar persoon meer kwaad deden dan goed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:16 schreef vPlien het volgende:
Interesting, Yesilgoz is nu echt ineens veel minder fel dan normaal tegen Ouwehand
Allemaal mosterd na de maaltijd, net als die wanhopige strategie om haar zelfs bij Andy vd Meijde in de auto te zettenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Yesilgöz' toon is opvallend milder na de Douwe Bob rel, aangeraden door haar spindoctors vooral, die hadden ook wel dat die hysterische heksenact de partij en haar persoon meer kwaad deed dan goed.
Snap ik als je al 26 jaar op de SP stemtquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:42 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik vind Jimmy het wel goed doen
En vergeet Dumpertreeten nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Allemaal mosterd na de maaltijd, net als die wanhopige strategie om haar zelfs bij Andy vd Meijde in de auto te zetten
En niemand die vraagt waar die miljarden vandaan moeten komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:45 schreef Hexagon het volgende:
Soms zijn plaatjes zo simpel te bedenken![]()
[ afbeelding ]
Het is goed dat er eindelijk eens onderscheid is gemaakt tussen arbeidsmigranten (ongeveer 90%) en asielmigranten. De smerige truck van populisten is doen alsof de migratiecijfers alleen asielmigratie betreffen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:46 schreef GlennQuagmire het volgende:
Migratie is stom, behalve als het goed is voor mijn achterban, aldus Caroline
Maar uit de doorrekeningen blijkt juist van niet, wat betreft de VVD. De enige partij die daadwerkelijk flink snijdt in de uitgaven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees mee via liveblog dus niet exacte woorden paraat maar apart dat Yesilgoz CDA verwijt de schulden bij volgende generaties legt. Uit hele miljoenennota blijkt dat VVD/BBB de rekeningen enorm vooruitschuift.
Ik ben idd "een beetje" bevooroordeeld. Maar idd, hij's geen Jan Marijnissenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Snap ik als je al 26 jaar op de SP stemt![]()
Maar ben het niet met je oneens, ik vind ook dat ie het niet verkeerd doet.
Het is nogal dom om net te doen alsof mensen dat niet weten. Er is een onderscheid en dat wordt ook door tegenstanders van meer migratie gemaakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het is goed dat er eindelijk eens onderscheid is gemaakt tussen arbeidsmigranten (ongeveer 90%) en asielmigranten. De smerige truck van populisten is doen alsof de migratiecijfers alleen asielmigratie betreffen.
Kijk maar in het programmaquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En niemand die vraagt waar die miljarden vandaan moeten komen.
Ik geloof best dat jij dat weet, maar met alle respect overschat het begrijpend vermogen van sommige mensen niet. Er zijn er nog steeds die het verschil niet weten tussen het parlement en het kabinet. En die mensen mogen wel stemmen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is nogal dom om net te doen alsof mensen dat niet weten. Er is een onderscheid en dat wordt ook door tegenstanders van migratie gemaakt.
Weet niet wie dat volgens jou doet, maar mensen die tegen migratie zijn hebben het nooit over problemen veroorzaakt door arbeidsmigratie valt mij op. Ook politici niet, dat zie je nu ook weer, zelfs BBB vindt niet dat er teveel zijn.quote:De truc is juist altijd doen alsof arbeidsmigratie allemaal problemen veroorzaakt maar asielmigratie niet. Onzin natuurlijk.
Dat zal best, maar altijd net doen of iedere genuanceerde mening over asielmigratie door domme mensen geuit wordt kom je niet verder mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik geloof best dat jij dat weet, maar met alle respect overschat het begrijpend vermogen van sommige mensen niet. Er zijn er nog steeds die het verschil niet weten tussen het parlement en het kabinet. En die mensen mogen wel stemmen.
Alle linkse partijen. Het is altijd whataboutism. Ze kunnen de problemen met migratie best erkennen maar wijzen dan alleen maar naar arbeidsmigratie. Het is een reflex. Dat komt omdat men nooit kan toegeven dat Wilders of andere migratieskeptici een punt hebben. Negatieve polarisatie heet dat.quote:Weet niet wie dat volgens jou doet,
Het CPB denkt er anders over.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar staat het ook niet in. Gewoon de rekening doorschuiven. D66 is gediskwalificeerd.
Denk dat dat ligt aan het aantal onderwerpen die ze willen behandelen (en Nynke). Daardoor heb je geen tijd om daadwerkelijk in te gaan op een onderwerp. Het komt nu op mij over dat iedereen een paar uitspraken mogen doen, 1/2 keer reageren op een ander -> volgende onderwerp.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens wat een irritante opzet van het debat, het is in deze tijd al meer chaotisch en fel dan in de jaren 80 en 90, zo een vreselijke setting draagt er ook niet echt aan bij.
Neem er ook meer de tijd voor zeg, het is toch gesubsidieerde televisie, dan hebben ze hier echt wel het geld voor.
Uitstelgedrag.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kwinkslag, dat Timmermans II, moet kunnen toch?
Maar wat hij zei, was op zich niet geheel verkeerd: Tegen die tijd ook maar eens kijken hoe onze Europese bondgenoten staan met hun deel van het aan de NAVO-norm voldoen en wat de staat van de wereld is. Ik verwacht niet dat het dan over all pais en vree zal zijn, maar hoe gaan onze bondgenoten om met de NAVO norm vind ik wel iets om naar te kijken. We willen toch ook niet als Nederland in ons eentje de NAVO bedruipen. Dat is gechargeerd, voor de duidelijkheid.
Nee hoor.quote:
De enige manier om dat te dekken is 20 miljard meer belastinginkomsten (bovenop de al niet gedekte stijging) en dat is natuurlijk hilarischquote:D66 wil in 2030 de overheid bijna 20 miljard euro meer laten uitgeven dan de stijging van de overheidsuitgaven (30 miljard) die nu al voor de komende vijf jaar is voorzien. Bij GL-PvdA is dat 15 miljard meer dan die al voorziene stijging.
Jij hebt het over dom, ik heb het over mensen die niet weten waar ze het over hebben. En ja die zijn er.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal best, maar altijd net doen of iedere genuanceerde mening over asielmigratie door domme mensen geuit wordt kom je niet verder mee.
[..]
Nee, niet alleen maar naar, maar ook, dat vind ik nog erger dan het omgekeerde, de problemen uitsluitend toeschuiven aan asielmigratie, want dat percentage voor die migranten is gewoon feitelijk kleiner. Ook problemen zoals de woningnood die er nog steeds is als Nederland geen migrant meer zou hebben op dit moment. Tja polariseren.....dat doe jij nu ook, maar voor eigen parochie dan is het voor jou niet negatief, als je erop weersproken wordt wel, dat hou je hoe dan ook. Succes met je PVV stem, hopen dat ie nu wel wat voor elkaar krijgt.quote:Alle linkse partijen. Het is altijd whataboutism. Ze kunnen de problemen met migratie best erkennen maar wijzen dan alleen maar naar arbeidsmigratie. Het is een reflex. Dat komt omdat men nooit kan toegeven dat Wilders of andere migratieskeptici een punt hebben. Negatieve polarisatie heet dat.
Precies. Bakken méér uitgeven aan zorg. Na ons de zondvloed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uitstelgedrag.
Hij zadelt daarmee een ander kabinet met die zorgen op zonder het gewoon fatsoenlijk te regelen.
Inflatie is onderdeel van het basispad en wordt meegenomen in de koopkrachtberekeningen. Ook de veranderingen in inflatie door beleid (vaak zeer beperkt) zit in die berekeningen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:53 schreef capricia het volgende:
Weet je wat ik mis in die CPB doorrekeningen?
Inflatie.
En dat is geen klein dingetje in Nederland. Dat raakt meteen miljoenen mensen.
En heeft wel degelijk ook te maken met de keuzes die partijen maken. Als je bijv de BTW gaat verhogen (en mensen al dan niet via andere maatregelen gaat compenseren) is dat direct inflatie verhogend.
Ach ja, geen argumenten meer dus daarom maar op de man. Zo kennen we dit topic weerquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jij hebt het over dom, ik heb het over mensen die niet weten waar ze het over hebben. En ja die zijn er.
[..]
Nee, niet alleen maar naar, maar ook, dat vind ik nog erger dan het omgekeerde, de problemen uitsluitend toeschuiven aan asielmigratie, want dat percentage voor die migranten is gewoon feitelijk kleiner. Ook problemen zoals de woningnood die er nog steeds is als Nederland geen migrant meer zou hebben op dit moment. Tja polariseren.....dat doe jij nu ook, maar voor eigen parochie dan is het voor jou niet negatief, als je erop weersproken wordt wel, dat jou je hoe dan ook. Succes met je PVV stem, hopen dat ie nu wel wat voor elkaar krijgt.
Kun je even exact weergeven waar ik het op de man speel?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, geen argumenten meer dus daarom maar op de man. Zo kennen we dit topic weer
Dat kan, maar daarmee hebben ze een dekking. Dat jij het er niet mee eens bent is niet relevant.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
De enige manier om dat te dekken is 20 miljard meer belastinginkomsten (bovenop de al niet gedekte stijging) en dat is natuurlijk hilarisch
Ze moeten inderdaad gewoon half uur uittrekken per onderwerp. Dan maar minder onderwerpen. Klimaat, Migratie, Zorg, Arbeid of zoquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens wat een irritante opzet van het debat, het is in deze tijd al meer chaotisch en fel dan in de jaren 80 en 90, zo een vreselijke setting draagt er ook niet echt aan bij.
Neem er ook meer de tijd voor zeg, het is toch gesubsidieerde televisie, dan hebben ze hier echt wel het geld voor.
Geen los inflatiecijfer dus.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inflatie is onderdeel van het basispad en wordt meegenomen in de koopkrachtberekeningen. Ook de veranderingen in inflatie door beleid (vaak zeer beperkt) zit in die berekeningen.
Nee, die hebben ze niet. Dat zegt het CPB ook niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan, maar daarmee hebben ze een dekking.
Dit soort fragmenten waar ze met een muziekje eronder mensen aan het woord laten, vind ik ook tenenkrommend lang duren. Beter wat mij betreft die tijd naar de debatten laten gaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze moeten inderdaad gewoon half uur uittrekken per onderwerp. Dan maar minder onderwerpen. Klimaat, Migratie, Zorg, Arbeid of zo
D66 wil minder vliegen , GroenLinks ookquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
De enige manier om dat te dekken is 20 miljard meer belastinginkomsten (bovenop de al niet gedekte stijging) en dat is natuurlijk hilarisch
Dat zijn jouw speculaties. Ik denk dat het CPB er meer verstand van heeft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die hebben ze niet. Dat zegt het CPB ook niet.
Belastingverhogingen leiden nooit maar dan ook nooit tot de verwachte (en gehoopte) inkomsten.
Nee dus, dit was dus een dooddoener, mogelijk omdat je zelf geen tegenargumenten hebt. En ik ben hier als eerste 'dom' genoemd in deze discussie. Mooi altijd die dubbele maat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kun je even exact weergeven waar ik het op de man speel?
Daarom zegt het CPB dan ook niets over die zogenaamde dekking, omdat die er niet is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zijn jouw speculaties. Ik denk dat het CPB er meer verstand van heeft.
Wilders heeft ook niks te winnen bij dit soort debatten. Ik verwacht dat hij nog een keertje aanschuift bij VI en het SBS6-debat, en de rest laat zitten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:04 schreef Szura het volgende:
Maar Wilders heeft dus ook niet de telefoon opgenomen? Alles voor de slachtofferrol.
Ik zeg niet dat ik het slim vind, maar ik kan de gedachtengang wel volgen. Als je kost wat kost vast blijft houden aan die 5% terwijl de rest van de bondgenoten het niet doet, krijg je weer ht verwijt dat je het braafste jongetje van de klas bent en dat je dat ook niet moet willen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uitstelgedrag.
Hij zadelt daarmee een ander kabinet met die zorgen op zonder het gewoon fatsoenlijk te regelen.
En dan ook nog de keuze voor een aanwasbelasting. Ik was van plan D66 te stemmen. Dat gaan we dus maar niet doen. Bizar hoe onmogelijk ze het willen maken om de vruchten te plukken van een paar jaar goed sparen.quote:Box 3-inkomen progressief belasten 0,6
D66 introduceert een progressief tarief in box 3, waarbij tot een inkomen uit vermogen van 21.500 euro een tarief van 36% geldt en daarboven een tarief van 40%. Dit is een lastenverzwaring voor gezinnen van 0,6 mld euro.
Rente op schulden boven 100.000 euro niet verrekenbaar in de vermogensaanwasbelasting 1,1
D66 maakt de rente op schulden boven 100.000 euro in box 3 niet verrekenbaar met de rendementen op het vermogen voor de bepaling van de grondslag. Dit is een lastenverzwaring van 1,1 mld euro voor gezinnen.
Het is ook een stomme vraag van een interviewer, tuurlijk gaan ze daar geen antwoord op geven, daar speel je je concurrenten mee in de kaart en je gaat op de stoel van de kiezer zitten. Weer veel kostbare minuten verpild aan zo een stomme vraag vind ik.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:16 schreef ashardalan het volgende:
Bontebal nu ook... R1 lekker voor lul gezet
Een los inflatiecijfer over meerdere komende jaren is echt totaal niet informatief. Het huidige inflatiecijfer voor afgelopen jaar is al weinig informatief, daar zitten altijd heel veel zaken in die de ene persoon meer raken dan de andere. Woonlasten hebben bijvoorbeeld een stevig effect, maar als je gewoon in je koophuis blijft met een doorlopend hypotheekpercentage is die inflatie voor jou procies 0.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen los inflatiecijfer dus.
Heel jammer.
Want zowel je spaargeld (als je schulden) ontwaarden hard. En ik vind de huidige jarenlange hoge inflatie al ellendig genoeg.
Btw verhogingen etc gaan daar geen rem op zetten.
Hij gaat vast wel naar het 'premiersdebat'van RTL zondag.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:11 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wilders heeft ook niks te winnen bij dit soort debatten. Ik verwacht dat hij nog een keertje aanschuift bij VI en het SBS6-debat, en de rest laat zitten.
Yep, hopelijk doet RTL het beter. Zo slecht als dit is, kan dat haast niet anders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het is ook een stomme vraag van een interviewer, tuurlijk gaan ze daar geen antwoord op geven, daar speel je je concurrenten mee in de kaart en je gaat op de stoel van de kiezer zitten. Weer veel kostbare minuten verpild aan zo een stomme vraag vind ik.
Jij weet het nu wel?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:27 schreef ashardalan het volgende:
Voor zij die het nog niet weten (zoals ik, tot zojuist), op deze site een lijstje met data & tijden van de komende debatten.
Ik vond Bontenbal daar wel een goed argument hebben: de andere partijen hebben het wel meegenomen en daarvan zit het dus wel in de doorberekeningen. Daarmee gaat een vergelijking dus mank.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uitstelgedrag.
Bij deze:quote:
quote:POINTER VERKIEZINGSDEBAT
Dinsdag 30 september
Tijd: 20:30
Organisator: KRO-NCRV
NPO RADIO 1-DEBAT
Vrijdag 10 oktober
Tijd: 14:00
Organisator: NOS
EERSTE RTL-LIJSTTREKKERSDEBAT
Zondag 12 oktober
Tijd: 21.30 uur
Organisator: RTL
TWEEDE RTL-LIJSTTREKKERSDEBAT
Zondag 19 oktober
Tijd: 21.30 uur
Organisator: RTL
HET ND VERKIEZINGSDEBAT
Dinsdag 21 oktober
Tijd: 19.45 uur
Organisator: het Nederlands Dagblad
HET DEBAT VAN NEDERLAND
Donderdag 23 oktober
Tijd: 20.30 uur
Organisator: SBS 6
JEUGDJOURNAAL VERKIEZINGSDEBAT
Zondag 26 oktober
Tijd: 19.00 uur
EENVANDAAG-DEBAT
Maandag 27 oktober
Tijd: 18.15 uur
Organisator: AVROTROS
Vorige keer terugkijken
NOS-SLOTDEBAT (DEEL 1)
Dinsdag 28 oktober
Tijd: 19:03
NOS-SLOTDEBAT (DEEL 2)
Dinsdag 28 oktober
Tijd: 20:33
Als D66 geld uitgeeft dat er niet is in zijn programma, dan heeft het CPB dat gewoon aan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom zegt het CPB dan ook niets over die zogenaamde dekking, omdat die er niet is.
Dat doen ze dan ook. Zie mijn eerdere quote.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als D66 geld uitgeeft dat er niet is in zijn programma, dan heeft het CPB dat gewoon aan.
Dit kan niet waar zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Nee ze dekken het met extra lasten en daar ben jij het gewoon niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook. Zie mijn eerdere quote.
Een debat na de verkiezingenquote:
quote:
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Dat ze dan ook opeens iets heel anders gaan zeggen.
'Fooled you!'
Oh echt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Ik denk eerder dat 30 september is dan 30 oktober.
Klopt, staat op de site deels wel & niet goed...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Ik denk eerder dat 30 september is dan 30 oktober.
quote:POINTER VERKIEZINGSDEBAT
30 SEPTEMBER
Jesse Klaver (GL-PvdA), Harmen Krul (CDA), Vincent Karremans (VVD) en Jan Paternotte (D66) gaan met elkaar én met 100 jongeren in discussie. Het zal gaan over kwesties die voor jongeren van doorslaggevend belang zijn: wonen, klimaat, geld c.q. inkomen en Gaza. Het debat staat onder leiding van Mandy Woelkens en Herman van der Zandt.
Dinsdag 30 oktober
Tijd: 20:30
Organisator: KRO-NCRV
Ik vond hem wel leuk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:00 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Klopt, staat op de site deels wel & niet goed.... Heb het gecorrigeerd
[..]
mwoah, dan kan je beter de debatten volgen bij de regionale omroep ipv de landelijke.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:00 schreef Hanca het volgende:
Gelijk na de verkiezingen start de campagne voor de gemeenteraad, dus ze kunnen gewoon door programmeren met die debatten.
Hier worden veel lijsttrekkers vervangen en vertrekken in elk geval twee van de drie wethouders. Ben heel benieuwd welke dynamiek dat oplevert.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:00 schreef Hanca het volgende:
Gelijk na de verkiezingen start de campagne voor de gemeenteraad, dus ze kunnen gewoon door programmeren met die debatten.
Ik zie geen debat ná de verkiezingen?quote:
Diegene heeft het alweer aangepastquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie geen debat ná de verkiezingen?De verkiezingen zijn op 29 oktober
Zag het net. Heb een edit toegevoegdquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Diegene heeft het alweer aangepast
Heb dinsdag een bijeenkomst met het campagneteam. Dat gaat dus over gemeenteraad, niet over landelijk. Mijn agenda vult zich langzaam met politiek, maar wel allemaal voor gemeenteraad, landelijk is maar een hinderlijke onderbreking (of een aanvulling, we gaan flyeren met de nr 41 van de landelijke lijst in onze kieskring, onze lokale lijsttrekker).quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hier worden veel lijsttrekkers vervangen en vertrekken in elk geval twee van de drie wethouders. Ben heel benieuwd welke dynamiek dat oplevert.
Het is ruim een uur over andere dingen gegaan. Focus je daar eens op in plaats van elke keer in stuip te schieten als het over Gaza gaat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ik word er gek van dat gaza er steeds met de haren erbij getrokken wordt.
We hebben al genoeg uitdagingen hier in Nederland.
Waar CPB niets over zegt. Omdat het niet kan. Extra lasten leveren nooit op wat men hoopt. Dat weet CPB ook wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ze dekken het met extra lasten
Gaza is gewoon niet interessant of relevant. Net zo onnodig als beginnen over Myanmar ofzo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is ruim een uur over andere dingen gegaan. Focus je daar eens op in plaats van elke keer in stuip te schieten als het over Gaza gaat.
Is weer eens wat anders dan MiGrAtIeEeEE. Ik hoor en lees al 20 jaar nergens anders meer over. (Ja, dat is niet letterlijk zo, ik weet het)quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ik word er gek van dat gaza er steeds met de haren erbij getrokken wordt.
We hebben al genoeg uitdagingen hier in Nederland.
Staat me bij dat er een aantal prominente leden zijn gesneuveld tijdens een partijcongresquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van dat laatste zou ik wel een bron willen zien.
Van je claim over Gaza ook. Het zal best genoemd zijn, maar het is toch geen speerpunt in de campagne, noch een prioriteit?
Misschien bang dat ze in Molenbeek iets handiger zijn qua mobiele technologiequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:04 schreef Szura het volgende:
Maar Wilders heeft dus ook niet de telefoon opgenomen? Alles voor de slachtofferrol.
Oudkerk is voor de 83e keer aan het besluiten om zijn lidmaatschap echt op te zeggen...op een nader te bepalen moment dat hij zelf kiest.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Staat me bij dat er een aantal prominente leden zijn gesneuveld tijdens een partijcongres
Dat is dan ook een relevant onderwerp voor het land. Niet moeilijker maken dan het isquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders dan MiGrAtIeEeEE. Ik hoor en lees al 20 jaar nergens anders meer over. (Ja, dat is niet letterlijk zo, ik weet het)
quote:Door de afwezigheid van Wilders veranderde een debat in een monoloog van Bontenbal over stikstof. Van der Plas maakte daar buiten de microfoon bezwaar tegen. Achteraf wist de woordvoerder van Bontenbal een aanvaring te voorkomen door tussen hen in te gaan staan:
Dit klinkt als een gesproken column van Pieter Derks.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik lees dat het bijna knokken was tussen Caroline en Bontebal?
[..]
In Costa Rica hebben ze ook internetquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:09 schreef nostra het volgende:
Het wordt Brekelmans uiteindelijk. Nu tot november naar Costa Rica, ik hoor de uitkomsten wel als ik thuiskom. Doe lief tegen elkaar hier.
Dat van die woordvoerder heb ik niet meegekregen, want ik luisterde zonder kijken, maar ik hoorde Winfried Baijens in ieder geval tegen Van der Plas zeggen dat zij niet aan de beurt was, dus haar mond moest houden of zoiets.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit klinkt als een gesproken column van Pieter Derks.
En jij bent kennelijk van het slag volk dat vindt dat democratische principes en vrijheden uitsluitend gelden voor mensen waar je het mee eens bent.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:04 schreef Szura het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |