Standaardprocedure, ze naait mensen keihard en je moet wel liegen om dat te kunnen verkopen.quote:
Zeer eens, net alsof ze zelf mee wil debatteren. Die gast doet het beter, dit klinkt een beetje als die overspannen juffrouw die klas niet onder controle had.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:17 schreef TheVulture het volgende:
Caroline zit er meteen lekker geïrriteerd in, vooral als ze om de oren wordt geslagen met de CPB-cijfers over Wonen bij BBB
Die Nynke de Zoeten is trouwens nu al bloedirritant met haar interrupties, laat mensen eens uitpraten
Haar stem helpt niet meequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:31 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Standaardprocedure, ze naait mensen keihard en je moet wel liegen om dat te kunnen verkopen.
[..]
Zeer eens, net alsof ze zelf mee wil debatteren. Die gast doet het beter, dit klinkt een beetje als die overspannen juffrouw die klas niet onder controle had.![]()
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Die Nynke maakt het ook alleen maar erger
Het is inderdaad niet haar sterkste punt xD Heeft ze dit eerder gedaan? Ze komt heel zenuwachtig over, kan me voorstellen dat de adrenaline van de politici in de ruimte dat nog extra versterkt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:28 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Die Nienke kan er idd helemaal niets van
Hij slaat 2 vliegen in 1 klap, het levert hem die geschetste aandacht op èn hij hoeft niet in de debat. Het 2e RTL debat is ie ook niet bij. Je komt imposanter over als je alleen maar af en toe fel van leer trekt dan wanneer je dit continu doet. Waarmee ik niet wil zeggen dat dat bedreigen maar kan, dat keur ik ten zeerste af.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welicht is die extra media-aandacht ook de bedoeling van Wilders.
Een vaag verhaal van mensen die al gevangen zitten. Zijn er wel meer mensen in die groep ?
Als de Belgische geheime dienst dat wist, dan waren die toch ook meteen opgepakt ?
Zij die op de vlucht zijn hebben wel wat anders te doen dan aan Wilders denken
Tjonge... gewoon naar de afspraak gaan. Eventueel een andere weg nemen, achterdeur gebruiken.
De gorilla's kijken omhoog naar ev drone.
Doet me denken hoe onlangs van der Plas een debat afzegde vanwege een gefantaseerde bedreiging
Geen idee, is werkelijk de eerste keer dat ik haar (bewust) hoor op R1. Zou me niets verbazen als ze de één of andere stagiair is, maar zo ziet ze er niet uit... 50+ zou ik ook meteen geloven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:32 schreef vPlien het volgende:
[..]
[..]
Het is inderdaad niet haar sterkste punt xD Heeft ze dit eerder gedaan? Ze komt heel zenuwachtig over, kan me voorstellen dat de adrenaline van de politici in de ruimte dat nog extra versterkt.
Ze komt me wel bekend voor zowel qua stem als gezicht, ik heb volgensmij wel vaker Radio 1 fragmenten/interviews gezien/gehoord waarin ze het prima doetquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:33 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Geen idee, is werkelijk de eerste keer dat ik haar (bewust) hoor op R1. Zou me niets verbazen als ze de één of andere stagiair is, maar zo ziet ze er niet uit... 50+ zou ik ook meteen geloven.
Politiek verslaggever van o.a. Nieuwsuur dacht ik.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:33 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Geen idee, is werkelijk de eerste keer dat ik haar (bewust) hoor op R1. Zou me niets verbazen als ze de één of andere stagiair is, maar zo ziet ze er niet uit... 50+ zou ik ook meteen geloven.
Ik ken bijna geen van die politici die niet demagogisch bezig is, van Wilders tot Yesilgöz tot Ouwehand. Alleen bij Bontebal valt het mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 14:48 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Logisch als demagoog Timmermans meedoet.
Zijn grootste probleem, momenteel, is dat hij geregeerd heeft & dat dat experiment enorm gefaald is. Daar kunnen de andere lijsttrekkers hem & de PVV keihard op pakken. En dat weglullen met "we werden tegengewerkt", gaat voor het grote publiek, hoop ik, niet (meer) werken.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:38 schreef kalinhos het volgende:
Op zich heeft Wilders in tv/radiodebatten alleen maar te verliezen natuurlijk, met aangestelde bewindspersonen als Faber. Elke lijsttrekker kan daar heerlijk op inhakken en het argument “ik werd tegengewerkt door links/nsc/wie dan ook” is na 2x ook wel gecounterd.
Tja, ik luister eigenlijk te weinig R1, wss de reden waarom ik haar gemist heb... Maw; het is niet altijd een gemis.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:39 schreef vPlien het volgende:
Ah ze hebben dus inderdaad geprobeerd beeld/bel-contact te krijgen, goed bezig Radio 1Alleen jammer dat Wilders dan weer nee zegt maarja
[..]
Ze komt me wel bekend voor zowel qua stem als gezicht, ik heb volgensmij wel vaker Radio 1 fragmenten/interviews gezien/gehoord waarin ze het prima doetMaar ik kan me niet herinneren dat ik haar eerder als debatleider heb gezien.
Ik weet niet. Ik vind Jimmy het wel goed doenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:41 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik ken bijna geen van die politici die niet demagogisch bezig is, van Wilders tot Yesilgöz tot Ouwehand. Alleen bij Bontebal valt het mee.
Dat is al de bewuste strategie sinds het hoofdlijnenakkoordquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees mee via liveblog dus niet exacte woorden paraat maar apart dat Yesilgoz CDA verwijt de schulden bij volgende generaties legt. Uit hele miljoenennota blijkt dat VVD/BBB de rekeningen enorm vooruitschuift.
Yesilgöz' toon is opvallend milder na de Douwe Bob rel, aangeraden door haar spindoctors vooral, die hadden ook wel dat die hysterische heksenact de partij en haar persoon meer kwaad deden dan goed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:16 schreef vPlien het volgende:
Interesting, Yesilgoz is nu echt ineens veel minder fel dan normaal tegen Ouwehand
Allemaal mosterd na de maaltijd, net als die wanhopige strategie om haar zelfs bij Andy vd Meijde in de auto te zettenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:44 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Yesilgöz' toon is opvallend milder na de Douwe Bob rel, aangeraden door haar spindoctors vooral, die hadden ook wel dat die hysterische heksenact de partij en haar persoon meer kwaad deed dan goed.
Snap ik als je al 26 jaar op de SP stemtquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:42 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Ik weet niet. Ik vind Jimmy het wel goed doen
En vergeet Dumpertreeten nietquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Allemaal mosterd na de maaltijd, net als die wanhopige strategie om haar zelfs bij Andy vd Meijde in de auto te zetten
En niemand die vraagt waar die miljarden vandaan moeten komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:45 schreef Hexagon het volgende:
Soms zijn plaatjes zo simpel te bedenken![]()
[ afbeelding ]
Het is goed dat er eindelijk eens onderscheid is gemaakt tussen arbeidsmigranten (ongeveer 90%) en asielmigranten. De smerige truck van populisten is doen alsof de migratiecijfers alleen asielmigratie betreffen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:46 schreef GlennQuagmire het volgende:
Migratie is stom, behalve als het goed is voor mijn achterban, aldus Caroline
Maar uit de doorrekeningen blijkt juist van niet, wat betreft de VVD. De enige partij die daadwerkelijk flink snijdt in de uitgaven.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik lees mee via liveblog dus niet exacte woorden paraat maar apart dat Yesilgoz CDA verwijt de schulden bij volgende generaties legt. Uit hele miljoenennota blijkt dat VVD/BBB de rekeningen enorm vooruitschuift.
Ik ben idd "een beetje" bevooroordeeld. Maar idd, hij's geen Jan Marijnissenquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:46 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Snap ik als je al 26 jaar op de SP stemt![]()
Maar ben het niet met je oneens, ik vind ook dat ie het niet verkeerd doet.
Het is nogal dom om net te doen alsof mensen dat niet weten. Er is een onderscheid en dat wordt ook door tegenstanders van meer migratie gemaakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:49 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het is goed dat er eindelijk eens onderscheid is gemaakt tussen arbeidsmigranten (ongeveer 90%) en asielmigranten. De smerige truck van populisten is doen alsof de migratiecijfers alleen asielmigratie betreffen.
Kijk maar in het programmaquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:48 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
En niemand die vraagt waar die miljarden vandaan moeten komen.
Ik geloof best dat jij dat weet, maar met alle respect overschat het begrijpend vermogen van sommige mensen niet. Er zijn er nog steeds die het verschil niet weten tussen het parlement en het kabinet. En die mensen mogen wel stemmen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:51 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is nogal dom om net te doen alsof mensen dat niet weten. Er is een onderscheid en dat wordt ook door tegenstanders van migratie gemaakt.
Weet niet wie dat volgens jou doet, maar mensen die tegen migratie zijn hebben het nooit over problemen veroorzaakt door arbeidsmigratie valt mij op. Ook politici niet, dat zie je nu ook weer, zelfs BBB vindt niet dat er teveel zijn.quote:De truc is juist altijd doen alsof arbeidsmigratie allemaal problemen veroorzaakt maar asielmigratie niet. Onzin natuurlijk.
Dat zal best, maar altijd net doen of iedere genuanceerde mening over asielmigratie door domme mensen geuit wordt kom je niet verder mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:53 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik geloof best dat jij dat weet, maar met alle respect overschat het begrijpend vermogen van sommige mensen niet. Er zijn er nog steeds die het verschil niet weten tussen het parlement en het kabinet. En die mensen mogen wel stemmen.
Alle linkse partijen. Het is altijd whataboutism. Ze kunnen de problemen met migratie best erkennen maar wijzen dan alleen maar naar arbeidsmigratie. Het is een reflex. Dat komt omdat men nooit kan toegeven dat Wilders of andere migratieskeptici een punt hebben. Negatieve polarisatie heet dat.quote:Weet niet wie dat volgens jou doet,
Het CPB denkt er anders over.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:54 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daar staat het ook niet in. Gewoon de rekening doorschuiven. D66 is gediskwalificeerd.
Denk dat dat ligt aan het aantal onderwerpen die ze willen behandelen (en Nynke). Daardoor heb je geen tijd om daadwerkelijk in te gaan op een onderwerp. Het komt nu op mij over dat iedereen een paar uitspraken mogen doen, 1/2 keer reageren op een ander -> volgende onderwerp.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens wat een irritante opzet van het debat, het is in deze tijd al meer chaotisch en fel dan in de jaren 80 en 90, zo een vreselijke setting draagt er ook niet echt aan bij.
Neem er ook meer de tijd voor zeg, het is toch gesubsidieerde televisie, dan hebben ze hier echt wel het geld voor.
Uitstelgedrag.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een kwinkslag, dat Timmermans II, moet kunnen toch?
Maar wat hij zei, was op zich niet geheel verkeerd: Tegen die tijd ook maar eens kijken hoe onze Europese bondgenoten staan met hun deel van het aan de NAVO-norm voldoen en wat de staat van de wereld is. Ik verwacht niet dat het dan over all pais en vree zal zijn, maar hoe gaan onze bondgenoten om met de NAVO norm vind ik wel iets om naar te kijken. We willen toch ook niet als Nederland in ons eentje de NAVO bedruipen. Dat is gechargeerd, voor de duidelijkheid.
Nee hoor.quote:
De enige manier om dat te dekken is 20 miljard meer belastinginkomsten (bovenop de al niet gedekte stijging) en dat is natuurlijk hilarischquote:D66 wil in 2030 de overheid bijna 20 miljard euro meer laten uitgeven dan de stijging van de overheidsuitgaven (30 miljard) die nu al voor de komende vijf jaar is voorzien. Bij GL-PvdA is dat 15 miljard meer dan die al voorziene stijging.
Jij hebt het over dom, ik heb het over mensen die niet weten waar ze het over hebben. En ja die zijn er.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat zal best, maar altijd net doen of iedere genuanceerde mening over asielmigratie door domme mensen geuit wordt kom je niet verder mee.
[..]
Nee, niet alleen maar naar, maar ook, dat vind ik nog erger dan het omgekeerde, de problemen uitsluitend toeschuiven aan asielmigratie, want dat percentage voor die migranten is gewoon feitelijk kleiner. Ook problemen zoals de woningnood die er nog steeds is als Nederland geen migrant meer zou hebben op dit moment. Tja polariseren.....dat doe jij nu ook, maar voor eigen parochie dan is het voor jou niet negatief, als je erop weersproken wordt wel, dat hou je hoe dan ook. Succes met je PVV stem, hopen dat ie nu wel wat voor elkaar krijgt.quote:Alle linkse partijen. Het is altijd whataboutism. Ze kunnen de problemen met migratie best erkennen maar wijzen dan alleen maar naar arbeidsmigratie. Het is een reflex. Dat komt omdat men nooit kan toegeven dat Wilders of andere migratieskeptici een punt hebben. Negatieve polarisatie heet dat.
Precies. Bakken méér uitgeven aan zorg. Na ons de zondvloed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uitstelgedrag.
Hij zadelt daarmee een ander kabinet met die zorgen op zonder het gewoon fatsoenlijk te regelen.
Inflatie is onderdeel van het basispad en wordt meegenomen in de koopkrachtberekeningen. Ook de veranderingen in inflatie door beleid (vaak zeer beperkt) zit in die berekeningen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:53 schreef capricia het volgende:
Weet je wat ik mis in die CPB doorrekeningen?
Inflatie.
En dat is geen klein dingetje in Nederland. Dat raakt meteen miljoenen mensen.
En heeft wel degelijk ook te maken met de keuzes die partijen maken. Als je bijv de BTW gaat verhogen (en mensen al dan niet via andere maatregelen gaat compenseren) is dat direct inflatie verhogend.
Ach ja, geen argumenten meer dus daarom maar op de man. Zo kennen we dit topic weerquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:00 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Jij hebt het over dom, ik heb het over mensen die niet weten waar ze het over hebben. En ja die zijn er.
[..]
Nee, niet alleen maar naar, maar ook, dat vind ik nog erger dan het omgekeerde, de problemen uitsluitend toeschuiven aan asielmigratie, want dat percentage voor die migranten is gewoon feitelijk kleiner. Ook problemen zoals de woningnood die er nog steeds is als Nederland geen migrant meer zou hebben op dit moment. Tja polariseren.....dat doe jij nu ook, maar voor eigen parochie dan is het voor jou niet negatief, als je erop weersproken wordt wel, dat jou je hoe dan ook. Succes met je PVV stem, hopen dat ie nu wel wat voor elkaar krijgt.
Kun je even exact weergeven waar ik het op de man speel?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ach ja, geen argumenten meer dus daarom maar op de man. Zo kennen we dit topic weer
Dat kan, maar daarmee hebben ze een dekking. Dat jij het er niet mee eens bent is niet relevant.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
De enige manier om dat te dekken is 20 miljard meer belastinginkomsten (bovenop de al niet gedekte stijging) en dat is natuurlijk hilarisch
Ze moeten inderdaad gewoon half uur uittrekken per onderwerp. Dan maar minder onderwerpen. Klimaat, Migratie, Zorg, Arbeid of zoquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:57 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
Overigens wat een irritante opzet van het debat, het is in deze tijd al meer chaotisch en fel dan in de jaren 80 en 90, zo een vreselijke setting draagt er ook niet echt aan bij.
Neem er ook meer de tijd voor zeg, het is toch gesubsidieerde televisie, dan hebben ze hier echt wel het geld voor.
Geen los inflatiecijfer dus.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:01 schreef Hanca het volgende:
[..]
Inflatie is onderdeel van het basispad en wordt meegenomen in de koopkrachtberekeningen. Ook de veranderingen in inflatie door beleid (vaak zeer beperkt) zit in die berekeningen.
Nee, die hebben ze niet. Dat zegt het CPB ook niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kan, maar daarmee hebben ze een dekking.
Dit soort fragmenten waar ze met een muziekje eronder mensen aan het woord laten, vind ik ook tenenkrommend lang duren. Beter wat mij betreft die tijd naar de debatten laten gaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:05 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Ze moeten inderdaad gewoon half uur uittrekken per onderwerp. Dan maar minder onderwerpen. Klimaat, Migratie, Zorg, Arbeid of zo
D66 wil minder vliegen , GroenLinks ookquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
De enige manier om dat te dekken is 20 miljard meer belastinginkomsten (bovenop de al niet gedekte stijging) en dat is natuurlijk hilarisch
Dat zijn jouw speculaties. Ik denk dat het CPB er meer verstand van heeft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, die hebben ze niet. Dat zegt het CPB ook niet.
Belastingverhogingen leiden nooit maar dan ook nooit tot de verwachte (en gehoopte) inkomsten.
Nee dus, dit was dus een dooddoener, mogelijk omdat je zelf geen tegenargumenten hebt. En ik ben hier als eerste 'dom' genoemd in deze discussie. Mooi altijd die dubbele maat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:04 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Kun je even exact weergeven waar ik het op de man speel?
Daarom zegt het CPB dan ook niets over die zogenaamde dekking, omdat die er niet is.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat zijn jouw speculaties. Ik denk dat het CPB er meer verstand van heeft.
Wilders heeft ook niks te winnen bij dit soort debatten. Ik verwacht dat hij nog een keertje aanschuift bij VI en het SBS6-debat, en de rest laat zitten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:04 schreef Szura het volgende:
Maar Wilders heeft dus ook niet de telefoon opgenomen? Alles voor de slachtofferrol.
Ik zeg niet dat ik het slim vind, maar ik kan de gedachtengang wel volgen. Als je kost wat kost vast blijft houden aan die 5% terwijl de rest van de bondgenoten het niet doet, krijg je weer ht verwijt dat je het braafste jongetje van de klas bent en dat je dat ook niet moet willen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uitstelgedrag.
Hij zadelt daarmee een ander kabinet met die zorgen op zonder het gewoon fatsoenlijk te regelen.
En dan ook nog de keuze voor een aanwasbelasting. Ik was van plan D66 te stemmen. Dat gaan we dus maar niet doen. Bizar hoe onmogelijk ze het willen maken om de vruchten te plukken van een paar jaar goed sparen.quote:Box 3-inkomen progressief belasten 0,6
D66 introduceert een progressief tarief in box 3, waarbij tot een inkomen uit vermogen van 21.500 euro een tarief van 36% geldt en daarboven een tarief van 40%. Dit is een lastenverzwaring voor gezinnen van 0,6 mld euro.
Rente op schulden boven 100.000 euro niet verrekenbaar in de vermogensaanwasbelasting 1,1
D66 maakt de rente op schulden boven 100.000 euro in box 3 niet verrekenbaar met de rendementen op het vermogen voor de bepaling van de grondslag. Dit is een lastenverzwaring van 1,1 mld euro voor gezinnen.
Het is ook een stomme vraag van een interviewer, tuurlijk gaan ze daar geen antwoord op geven, daar speel je je concurrenten mee in de kaart en je gaat op de stoel van de kiezer zitten. Weer veel kostbare minuten verpild aan zo een stomme vraag vind ik.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:16 schreef ashardalan het volgende:
Bontebal nu ook... R1 lekker voor lul gezet
Een los inflatiecijfer over meerdere komende jaren is echt totaal niet informatief. Het huidige inflatiecijfer voor afgelopen jaar is al weinig informatief, daar zitten altijd heel veel zaken in die de ene persoon meer raken dan de andere. Woonlasten hebben bijvoorbeeld een stevig effect, maar als je gewoon in je koophuis blijft met een doorlopend hypotheekpercentage is die inflatie voor jou procies 0.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Geen los inflatiecijfer dus.
Heel jammer.
Want zowel je spaargeld (als je schulden) ontwaarden hard. En ik vind de huidige jarenlange hoge inflatie al ellendig genoeg.
Btw verhogingen etc gaan daar geen rem op zetten.
Hij gaat vast wel naar het 'premiersdebat'van RTL zondag.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:11 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Wilders heeft ook niks te winnen bij dit soort debatten. Ik verwacht dat hij nog een keertje aanschuift bij VI en het SBS6-debat, en de rest laat zitten.
Yep, hopelijk doet RTL het beter. Zo slecht als dit is, kan dat haast niet anders.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:18 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Het is ook een stomme vraag van een interviewer, tuurlijk gaan ze daar geen antwoord op geven, daar speel je je concurrenten mee in de kaart en je gaat op de stoel van de kiezer zitten. Weer veel kostbare minuten verpild aan zo een stomme vraag vind ik.
Jij weet het nu wel?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:27 schreef ashardalan het volgende:
Voor zij die het nog niet weten (zoals ik, tot zojuist), op deze site een lijstje met data & tijden van de komende debatten.
Ik vond Bontenbal daar wel een goed argument hebben: de andere partijen hebben het wel meegenomen en daarvan zit het dus wel in de doorberekeningen. Daarmee gaat een vergelijking dus mank.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 15:59 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Uitstelgedrag.
Bij deze:quote:
quote:POINTER VERKIEZINGSDEBAT
Dinsdag 30 september
Tijd: 20:30
Organisator: KRO-NCRV
NPO RADIO 1-DEBAT
Vrijdag 10 oktober
Tijd: 14:00
Organisator: NOS
EERSTE RTL-LIJSTTREKKERSDEBAT
Zondag 12 oktober
Tijd: 21.30 uur
Organisator: RTL
TWEEDE RTL-LIJSTTREKKERSDEBAT
Zondag 19 oktober
Tijd: 21.30 uur
Organisator: RTL
HET ND VERKIEZINGSDEBAT
Dinsdag 21 oktober
Tijd: 19.45 uur
Organisator: het Nederlands Dagblad
HET DEBAT VAN NEDERLAND
Donderdag 23 oktober
Tijd: 20.30 uur
Organisator: SBS 6
JEUGDJOURNAAL VERKIEZINGSDEBAT
Zondag 26 oktober
Tijd: 19.00 uur
EENVANDAAG-DEBAT
Maandag 27 oktober
Tijd: 18.15 uur
Organisator: AVROTROS
Vorige keer terugkijken
NOS-SLOTDEBAT (DEEL 1)
Dinsdag 28 oktober
Tijd: 19:03
NOS-SLOTDEBAT (DEEL 2)
Dinsdag 28 oktober
Tijd: 20:33
Als D66 geld uitgeeft dat er niet is in zijn programma, dan heeft het CPB dat gewoon aan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:09 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Daarom zegt het CPB dan ook niets over die zogenaamde dekking, omdat die er niet is.
Dat doen ze dan ook. Zie mijn eerdere quote.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Als D66 geld uitgeeft dat er niet is in zijn programma, dan heeft het CPB dat gewoon aan.
Dit kan niet waar zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:00 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee hoor.
[..]
Nee ze dekken het met extra lasten en daar ben jij het gewoon niet mee eens.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:45 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doen ze dan ook. Zie mijn eerdere quote.
Een debat na de verkiezingenquote:
quote:
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:56 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Dat ze dan ook opeens iets heel anders gaan zeggen.
'Fooled you!'
Oh echt?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Ik denk eerder dat 30 september is dan 30 oktober.
Klopt, staat op de site deels wel & niet goed...quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:57 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]![]()
Ik denk eerder dat 30 september is dan 30 oktober.
quote:POINTER VERKIEZINGSDEBAT
30 SEPTEMBER
Jesse Klaver (GL-PvdA), Harmen Krul (CDA), Vincent Karremans (VVD) en Jan Paternotte (D66) gaan met elkaar én met 100 jongeren in discussie. Het zal gaan over kwesties die voor jongeren van doorslaggevend belang zijn: wonen, klimaat, geld c.q. inkomen en Gaza. Het debat staat onder leiding van Mandy Woelkens en Herman van der Zandt.
Dinsdag 30 oktober
Tijd: 20:30
Organisator: KRO-NCRV
Ik vond hem wel leuk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:00 schreef ashardalan het volgende:
[..]
Klopt, staat op de site deels wel & niet goed.... Heb het gecorrigeerd
[..]
mwoah, dan kan je beter de debatten volgen bij de regionale omroep ipv de landelijke.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:00 schreef Hanca het volgende:
Gelijk na de verkiezingen start de campagne voor de gemeenteraad, dus ze kunnen gewoon door programmeren met die debatten.
Hier worden veel lijsttrekkers vervangen en vertrekken in elk geval twee van de drie wethouders. Ben heel benieuwd welke dynamiek dat oplevert.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:00 schreef Hanca het volgende:
Gelijk na de verkiezingen start de campagne voor de gemeenteraad, dus ze kunnen gewoon door programmeren met die debatten.
Ik zie geen debat ná de verkiezingen?quote:
Diegene heeft het alweer aangepastquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik zie geen debat ná de verkiezingen?De verkiezingen zijn op 29 oktober
Zag het net. Heb een edit toegevoegdquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:17 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Diegene heeft het alweer aangepast
Heb dinsdag een bijeenkomst met het campagneteam. Dat gaat dus over gemeenteraad, niet over landelijk. Mijn agenda vult zich langzaam met politiek, maar wel allemaal voor gemeenteraad, landelijk is maar een hinderlijke onderbreking (of een aanvulling, we gaan flyeren met de nr 41 van de landelijke lijst in onze kieskring, onze lokale lijsttrekker).quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:07 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Hier worden veel lijsttrekkers vervangen en vertrekken in elk geval twee van de drie wethouders. Ben heel benieuwd welke dynamiek dat oplevert.
Het is ruim een uur over andere dingen gegaan. Focus je daar eens op in plaats van elke keer in stuip te schieten als het over Gaza gaat.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ik word er gek van dat gaza er steeds met de haren erbij getrokken wordt.
We hebben al genoeg uitdagingen hier in Nederland.
Waar CPB niets over zegt. Omdat het niet kan. Extra lasten leveren nooit op wat men hoopt. Dat weet CPB ook wel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:52 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nee ze dekken het met extra lasten
Gaza is gewoon niet interessant of relevant. Net zo onnodig als beginnen over Myanmar ofzo.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Het is ruim een uur over andere dingen gegaan. Focus je daar eens op in plaats van elke keer in stuip te schieten als het over Gaza gaat.
Is weer eens wat anders dan MiGrAtIeEeEE. Ik hoor en lees al 20 jaar nergens anders meer over. (Ja, dat is niet letterlijk zo, ik weet het)quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:29 schreef Netsplitter het volgende:
Ik word er gek van dat gaza er steeds met de haren erbij getrokken wordt.
We hebben al genoeg uitdagingen hier in Nederland.
Staat me bij dat er een aantal prominente leden zijn gesneuveld tijdens een partijcongresquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:07 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Van dat laatste zou ik wel een bron willen zien.
Van je claim over Gaza ook. Het zal best genoemd zijn, maar het is toch geen speerpunt in de campagne, noch een prioriteit?
Misschien bang dat ze in Molenbeek iets handiger zijn qua mobiele technologiequote:Op vrijdag 10 oktober 2025 16:04 schreef Szura het volgende:
Maar Wilders heeft dus ook niet de telefoon opgenomen? Alles voor de slachtofferrol.
Oudkerk is voor de 83e keer aan het besluiten om zijn lidmaatschap echt op te zeggen...op een nader te bepalen moment dat hij zelf kiest.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:49 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Staat me bij dat er een aantal prominente leden zijn gesneuveld tijdens een partijcongres
Dat is dan ook een relevant onderwerp voor het land. Niet moeilijker maken dan het isquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 17:41 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders dan MiGrAtIeEeEE. Ik hoor en lees al 20 jaar nergens anders meer over. (Ja, dat is niet letterlijk zo, ik weet het)
quote:Door de afwezigheid van Wilders veranderde een debat in een monoloog van Bontenbal over stikstof. Van der Plas maakte daar buiten de microfoon bezwaar tegen. Achteraf wist de woordvoerder van Bontenbal een aanvaring te voorkomen door tussen hen in te gaan staan:
Dit klinkt als een gesproken column van Pieter Derks.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:19 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Ik lees dat het bijna knokken was tussen Caroline en Bontebal?
[..]
In Costa Rica hebben ze ook internetquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:09 schreef nostra het volgende:
Het wordt Brekelmans uiteindelijk. Nu tot november naar Costa Rica, ik hoor de uitkomsten wel als ik thuiskom. Doe lief tegen elkaar hier.
Dat van die woordvoerder heb ik niet meegekregen, want ik luisterde zonder kijken, maar ik hoorde Winfried Baijens in ieder geval tegen Van der Plas zeggen dat zij niet aan de beurt was, dus haar mond moest houden of zoiets.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 18:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dit klinkt als een gesproken column van Pieter Derks.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |