Wat zijn dan die verkeerde prioriteiten in jouw ogen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens op in
Fijn dat je me als haatdragende populist ziet.
Volgens PvdA-mastodont Aboutaleb is “elke moslim een beetje salafistisch”.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef vaak genoeg aan dat links ook vaak polariserend is. Maar dat links altijd salafisme en jihadistisch geweld heeft veroordeeld is gewoon een feit.
Mjah, ze vindt Wiersma ook de beste minister van landbouw ooit, dus dat Van der Plas niet helemaal goed bij d'r hoofd is was al langer duidelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En volgens Van der Plas zou Keijzer nog wel gewoon door moeten in het volgende kabinet met haar fantastische plannen. Niet dus, vrijwel iedere partij heeft betere plannen.
Aboutaleb was met twee vingers in de neus de grootste geworden als hij premierskandidaat was geweest. Die man staat eigenlijk een beetje boven de partijen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens PvdA-mastodont Aboutaleb is “elke moslim een beetje salafistisch”.
En deze man wordt bij tijd en wijle getipt voor het premierschap.
Even een greep uit het lokale beleid hier:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat zijn die prioriteiten volgens jou? En hoe zou dat zich vertalen in hoe de PvdA zou regeren denk je?
Ik ben verrast dat je je persoonlijk voelt aangesproken. Nou ja, een beetje verrastquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens op in
Fijn dat je me als haatdragende populist ziet.
De eerste punten kan je wat aan doen volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even een greep uit het lokale beleid hier:
- een groot project over budget laten gaan omdat er per se een gracht in ere hersteld moet worden, en ondertussen wel geld tekort komen voor armoedebestrijding
- een groot nieuw woningbouwproject op een plek waar al een parkeerprobleem was waarbij er nog minder plekken overblijven. Wethouder adviseerde om dan maar aan de overkant van het water in de wel gratis buurgemeente te parkeren, en kreeg daar veel gezeik van
Kritisch puntje landelijk:
- Timmermans lijkt nu meer te dansen naar de radicale vleugel, terwijl ie 2 jaar geleden nog het centrum opzocht
- Gaza is tot ultra belangrijk onderwerp gebombardeerd terwijl het de meeste mensen in armoede geen ene flikker kan schelen. De meeste mensen überhaupt overigens
- Totaal gebrek aan begrip voor de problemen die het gewone volk ondervindt. De afhankelijkheid van de auto is daar één van, maar ook de zorgen over asiel zijn jarenlang niet serieus genomen. Het is een partij die vooral steunt op de grachtengordel, en hun principes botsen regelmatig met het leven van de gewone man.
Lokaal lijkt me niet zo relevant, maar wat heeft dit met prioriteiten te maken? Moet de minister van BuZa zich gaan bemoeien met armoedebeleid?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
- Timmermans lijkt nu meer te dansen naar de radicale vleugel, terwijl ie 2 jaar geleden nog het centrum opzocht
- Gaza is tot ultra belangrijk onderwerp gebombardeerd terwijl het de meeste mensen in armoede geen ene flikker kan schelen. De meeste mensen überhaupt overigens
- Totaal gebrek aan begrip voor de problemen die het gewone volk ondervindt. De afhankelijkheid van de auto is daar één van, maar ook de zorgen over asiel zijn jarenlang niet serieus genomen. Het is een partij die vooral steunt op de grachtengordel, en hun principes botsen regelmatig met het leven van de gewone man.
Tja lokaal is lokaal, daar kun je landelijk niets mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
- een groot project over budget laten gaan omdat er per se een gracht in ere hersteld moet worden, en ondertussen wel geld tekort komen voor armoedebestrijding
- een groot nieuw woningbouwproject op een plek waar al een parkeerprobleem was waarbij er nog minder plekken overblijven. Wethouder adviseerde om dan maar aan de overkant van het water in de wel gratis buurgemeente te parkeren, en kreeg daar veel gezeik van
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Van der Plas gaat nu full slachtofferrol: Van der Plas (BBB) zegt opnieuw af in Gelderland • Vanmiddag NOS Radiodebat - https://nos.nl/l/2585762
De rijke proleten als pandjesbazen en dergelijke.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar waar zijn de koopkracht plaatjes.
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:38 schreef Hanca het volgende:
Allemaal op de CPB website.
Maar goed, koopkracht:
[ afbeelding ]
Ja, hier scoort GL-PvdA het beste en CDA eigenlijk gewoon beroerd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?
Verhaal van @:Nattekat kan dus de prullenbak in
Het punt is dat die twee punten wel symbool staan voor de prioriteiten van de partij als geheel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De eerste punten kan je wat aan doen volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen.
De derde punt landelijk zou kunnen worden opgelost met betere OV combinatie met meer een betere wegen.
Volgens jou, ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is dat die twee punten wel symbool staan voor de prioriteiten van de partij als geheel.
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?
Verhaal van @:Nattekat kan dus de prullenbak in
Die cijfers zijn juist uitstekend. Over de gehele linie, en zeker voor de allerarmsten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.
Zijn weinig partijen die het allemaal op orde hebben. Je moet straks toch ergens op stemmen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.
De priotiteit van zowel PvdA als GL is altijd geweest om alles zo te doen dat de armere inkomensgroepen mee kunnen en het niet alleen betaalbaar is voor hen, dat ze ook mee profiteren. Lijkt me een prima prioriteit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heeft GLPvda dan niet op orde qua de koopkrachtcijfers?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zijn weinig partijen die het allemaal op orde hebben. Je moet straks toch ergens op stemmen.
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De priotiteit van zowel PvdA als GL is altijd geweest om alles zo te doen dat de armere inkomensgroepen mee kunnen en het niet alleen betaalbaar is voor hen, dat ze ook mee profiteren. Lijkt me een prima prioriteit.
De "prioriteiten" waar Nattekat het over heeft.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat heeft GLPvda dan niet op orde qua de koopkrachtcijfers?
Maar we hadden het over de koopkrachtcijfers. Ik wel tegen hem i.i g..quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:48 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
De "prioriteiten" waar Nattekat het over heeft.
Het past er wel in, maar de uitkomst is dat we keihard failliet gaan.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:24 schreef Hanca het volgende:
[..]
Die staan eigenlijk een compleet nieuw economisch model voor, dat past niet in de modellen.
Gemeentepolitiek projecteren op landelijke politiek is sowieso niet handig. Wereld van verschil.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom hebben ze er zo'n belangrijk speerpunt van gemaakt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De priotiteit van zowel PvdA als GL is altijd geweest om alles zo te doen dat de armere inkomensgroepen mee kunnen en het niet alleen betaalbaar is voor hen, dat ze ook mee profiteren. Lijkt me een prima prioriteit.
Ik vind wat dat betreft de armoedecijfers altijd al belangrijker dan de koopkracht (en niet alleen nu CU goed scoort). Koopkracht heeft de overheid eigenlijk heel beperkt invloed op, het verschil is in deze doorrekening max 2,9%, dat is 29 euro op 1000 euro koopkracht. Hoeveel uur je werkt, de hoogte van je loon, maar ook je uitgavepatroon en bijvoorbeeld de prijsontwikkeling van abonnementen die je hebt hebben veel meer invloed.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die cijfers zijn juist uitstekend. Over de gehele linie, en zeker voor de allerarmsten.
Who cares? Die zeggen niks. Alsof je op de open dag van een school loopt.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar waar zijn de koopkracht plaatjes.
Weet niet of jij interviews leest en kijkt, bijvoorbeeld. Maar de prioriteit is eigenlijk nooit echt Gaza. Wel armoedebeleid.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom hebben ze er zo'n belangrijk speerpunt van gemaakt.
Owacht, Gaza.
Ik ben niet de achterban, ik sta erbuiten en deel wat mij het meest bereikt. Als je wel fan bent van de partij krijg je hele andere dingen mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:51 schreef Hanca het volgende:
[..]
Weet niet of jij interviews leest en kijkt, bijvoorbeeld. Maar de prioriteit is eigenlijk nooit echt Gaza. Wel armoedebeleid.
Het zou aan je algoritme kunnen liggen. Net als dat Volt volgens sommigen teveel zendtijd krijgt en blijkt dat dit nota bene de partij is met de minste zendtijd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet de achterban, ik sta erbuiten en deel wat mij het meest bereikt.
Ik lees gewoon kranten... ik ben geen achterban van GL-PvdA en heb bijvoorbeeld geen socials. Ik lees wat ze van die partijen in interviews en debatten zeggen. En ik lees hier hun doorrekening en hun partijprogramma. Dan zie ik echt die volgens jou zo grote focus op Gaza niet.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet de achterban, ik sta erbuiten en deel wat mij het meest bereikt. Als je wel fan bent van de partij krijg je hele andere dingen mee.
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m2ounup6ak26quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daarom hebben ze er zo'n belangrijk speerpunt van gemaakt.
Owacht, Gaza.
Ah, je flikkert dus gewoon ongefundeerde onzin de ruimte in omdat je je er niet een klein beetje in wil verdiepen. Duidelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben niet de achterban, ik sta erbuiten en deel wat mij het meest bereikt. Als je wel fan bent van de partij krijg je hele andere dingen mee.
Gemeentepolitiek kan prima gebruikt worden, waarom zou het heel erg anders zijn?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:50 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Gemeentepolitiek projecteren op landelijke politiek is sowieso niet handig. Wereld van verschil.
Timmermans naar de radicale vleugel? Welke radicale vleugel heb je het dan over?
En als je je zorgen maakt over een radicale vleugel, maak je je dan net zoveel zorgen over partijen als de VVD en BBB die enorm naar de radicaal rechtse vleugel zijn geschoven?
In Gaza was een genocide gaande. Dat een politieke partij zich daar druk om maakt valt ze juist te prijzen. 250.000 mensen in Amsterdam lieten vorige week nog zien dat het heel veel mensen gelukkig wel wat kan schelen.
Dat eeuwige gedoe over "het gewone volk" is ook zo afgezaagd. Wie versta je daar onder?
Horen mensen die zich thuisvoelen bij het linkse gedachtengoed niet bij het gewone volk?
Als je het hebt over de mensen in de volksbuurten met uitkeringen of lage tot middeninkomens, dan zijn die beter uit bij de linkerkant van het politieke spectrum dan bij de rechterkant.
Als je nu weer ziet dat rechtse partijen uitkeringen willen bevriezen, eigen risico omhoog willen gooien, arbeidskorting willen afschaffen etc, om maar te voorkomen dat mensen die wel al veel geld hebben iets meer belasting moeten betalen, snap ik werkelijk niet dat je denkt dat die er zijn voor "het gewone volk".
Maar goed, zolang die partijen hun achterban kunnen blijven overtuigen van het argument dat alle problemen in Nederland worden veroorzaakt door asielzoekers, wat natuurlijk de grootst mogelijke onzin is, zal er helaas niet heel veel veranderen.
En dit is dus nog een enorm kritiekpunt wat ik heb.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:56 schreef DrMarten het volgende:
[..]
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3m2ounup6ak26
VVD, BBB en PVV komen uberhaupt niet opdagen als er een debat is over een onderwerp die "het gewone volk" aan gaat. En nee dat gaat dus niet over Gaza.
Radiciaalquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:58 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Ah, je flikkert dus gewoon ongefundeerde onzin de ruimte in omdat je je er niet een klein beetje in wil verdiepen. Duidelijk.
Van dat laatste zou ik wel een bron willen zien.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:58 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gemeentepolitiek kan prima gebruikt worden, waarom zou het heel erg anders zijn?
Je hebt een verkeerd beeld van de term radicaal. Radicaal is polarisatie, moddergooien en kansloze clubjes als XR.
Gaza boeit me echt geen ene flikker, oprotten met dat onderwerp in een campagne over Nederlandse politiek, het hoort daar niet.
En kijk nou eens waar de meeste GL-stemmers wonen. Bijna altijd in stadscentra. Peperdure huizen, alles om de hoek en weinig reden om buiten de singels te komen. Dat zijn geen gewone Nederlanders.
Ik word niet persoonlijk, ik stel je wel een vraag. MIsschien kun je met bronnen komen over die GL-stemmers?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:07 schreef Nattekat het volgende:
Heeft nog lang geduurd tot het persoonlijk werd. Altijd als de argumenten op zijn, jullie zijn zo voorspelbaar.
Je postte net een seconde voor mij, dus het was niet aan jou gericht.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 13:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik word niet persoonlijk, ik stel je wel een vraag. MIsschien kun je met bronnen komen over die GL-stemmers?
Overigens, ook binnen de ring van Amsterdam en zelfs in het centrum en de grachtengordels, zijn nog veel (sociale) huurwoningen die zich tussen de duurdere koopappartementen bevinden. Het feit dat je daar woont, betekent niet per definitie dat het een duur huis is en je rijk bent.
Maar die club was toch al nooit een optie voor je? Althans je bijdrages hier wijzen op een veel en veel rechtsere voorkeur.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:53 schreef Zorro het volgende:
PvdA geeft weer geld kado aan de groepen die al overlopen van de subsidies.
Nee laat maar.
en de winstbelasting terug aan de al schatrijke woningcorporatiesquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:53 schreef Zorro het volgende:
PvdA geeft weer geld kado aan de groepen die al overlopen van de subsidies.
Nee laat maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |