Wat zijn dan die verkeerde prioriteiten in jouw ogen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens op in
Fijn dat je me als haatdragende populist ziet.
Volgens PvdA-mastodont Aboutaleb is “elke moslim een beetje salafistisch”.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 09:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geef vaak genoeg aan dat links ook vaak polariserend is. Maar dat links altijd salafisme en jihadistisch geweld heeft veroordeeld is gewoon een feit.
Mjah, ze vindt Wiersma ook de beste minister van landbouw ooit, dus dat Van der Plas niet helemaal goed bij d'r hoofd is was al langer duidelijk.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En volgens Van der Plas zou Keijzer nog wel gewoon door moeten in het volgende kabinet met haar fantastische plannen. Niet dus, vrijwel iedere partij heeft betere plannen.
Aboutaleb was met twee vingers in de neus de grootste geworden als hij premierskandidaat was geweest. Die man staat eigenlijk een beetje boven de partijen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Volgens PvdA-mastodont Aboutaleb is “elke moslim een beetje salafistisch”.
En deze man wordt bij tijd en wijle getipt voor het premierschap.
Even een greep uit het lokale beleid hier:quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 11:57 schreef Monolith het volgende:
[..]
En wat zijn die prioriteiten volgens jou? En hoe zou dat zich vertalen in hoe de PvdA zou regeren denk je?
Ik ben verrast dat je je persoonlijk voelt aangesproken. Nou ja, een beetje verrastquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga hier niet eens op in
Fijn dat je me als haatdragende populist ziet.
De eerste punten kan je wat aan doen volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even een greep uit het lokale beleid hier:
- een groot project over budget laten gaan omdat er per se een gracht in ere hersteld moet worden, en ondertussen wel geld tekort komen voor armoedebestrijding
- een groot nieuw woningbouwproject op een plek waar al een parkeerprobleem was waarbij er nog minder plekken overblijven. Wethouder adviseerde om dan maar aan de overkant van het water in de wel gratis buurgemeente te parkeren, en kreeg daar veel gezeik van
Kritisch puntje landelijk:
- Timmermans lijkt nu meer te dansen naar de radicale vleugel, terwijl ie 2 jaar geleden nog het centrum opzocht
- Gaza is tot ultra belangrijk onderwerp gebombardeerd terwijl het de meeste mensen in armoede geen ene flikker kan schelen. De meeste mensen überhaupt overigens
- Totaal gebrek aan begrip voor de problemen die het gewone volk ondervindt. De afhankelijkheid van de auto is daar één van, maar ook de zorgen over asiel zijn jarenlang niet serieus genomen. Het is een partij die vooral steunt op de grachtengordel, en hun principes botsen regelmatig met het leven van de gewone man.
Lokaal lijkt me niet zo relevant, maar wat heeft dit met prioriteiten te maken? Moet de minister van BuZa zich gaan bemoeien met armoedebeleid?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
- Timmermans lijkt nu meer te dansen naar de radicale vleugel, terwijl ie 2 jaar geleden nog het centrum opzocht
- Gaza is tot ultra belangrijk onderwerp gebombardeerd terwijl het de meeste mensen in armoede geen ene flikker kan schelen. De meeste mensen überhaupt overigens
- Totaal gebrek aan begrip voor de problemen die het gewone volk ondervindt. De afhankelijkheid van de auto is daar één van, maar ook de zorgen over asiel zijn jarenlang niet serieus genomen. Het is een partij die vooral steunt op de grachtengordel, en hun principes botsen regelmatig met het leven van de gewone man.
Tja lokaal is lokaal, daar kun je landelijk niets mee.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Even een greep uit het lokale beleid hier:
- een groot project over budget laten gaan omdat er per se een gracht in ere hersteld moet worden, en ondertussen wel geld tekort komen voor armoedebestrijding
- een groot nieuw woningbouwproject op een plek waar al een parkeerprobleem was waarbij er nog minder plekken overblijven. Wethouder adviseerde om dan maar aan de overkant van het water in de wel gratis buurgemeente te parkeren, en kreeg daar veel gezeik van
quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 10:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Van der Plas gaat nu full slachtofferrol: Van der Plas (BBB) zegt opnieuw af in Gelderland • Vanmiddag NOS Radiodebat - https://nos.nl/l/2585762
De rijke proleten als pandjesbazen en dergelijke.quote:
Ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:
Maar waar zijn de koopkracht plaatjes.
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:38 schreef Hanca het volgende:
Allemaal op de CPB website.
Maar goed, koopkracht:
[ afbeelding ]
Ja, hier scoort GL-PvdA het beste en CDA eigenlijk gewoon beroerd.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?
Verhaal van @:Nattekat kan dus de prullenbak in
Het punt is dat die twee punten wel symbool staan voor de prioriteiten van de partij als geheel.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:24 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
De eerste punten kan je wat aan doen volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen.
De derde punt landelijk zou kunnen worden opgelost met betere OV combinatie met meer een betere wegen.
Volgens jou, ja.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het punt is dat die twee punten wel symbool staan voor de prioriteiten van de partij als geheel.
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
GLPvdA scoort hier uitstekend begrijp ik? Zeker voor de lagere inkomensgroepen?
Verhaal van @:Nattekat kan dus de prullenbak in
Die cijfers zijn juist uitstekend. Over de gehele linie, en zeker voor de allerarmsten.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.
Zijn weinig partijen die het allemaal op orde hebben. Je moet straks toch ergens op stemmen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik zeg net dat ik het jammer vind dat ze de prioriteiten niet in orde hebben, juist vanwege die cijfers.
De priotiteit van zowel PvdA als GL is altijd geweest om alles zo te doen dat de armere inkomensgroepen mee kunnen en het niet alleen betaalbaar is voor hen, dat ze ook mee profiteren. Lijkt me een prima prioriteit.quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:45 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wat heeft GLPvda dan niet op orde qua de koopkrachtcijfers?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:46 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Zijn weinig partijen die het allemaal op orde hebben. Je moet straks toch ergens op stemmen.
Inderdaadquote:Op vrijdag 10 oktober 2025 12:47 schreef Hanca het volgende:
[..]
De priotiteit van zowel PvdA als GL is altijd geweest om alles zo te doen dat de armere inkomensgroepen mee kunnen en het niet alleen betaalbaar is voor hen, dat ze ook mee profiteren. Lijkt me een prima prioriteit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |