abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218981048
Maar Wiersma had in augustus/september 2024 toen ze de provincieplannen in de prullenbak knikkerde al een MvW moeten krijgen. Ze gaf toen zelf aan dat ze dat deed zonder zich te hebben verdiept in andere routes. Sindsdien zit het land op slot (de verloren rechtszaken bij de RvS komen ook door het ontbreken van beleid). Denk niet dat één Nederlandse minister ooit zoveel schade heeft berokkend als Wiersma is gelukt in een tijdspanne van een jaar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218981062
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:37 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Vroeger heette dit “Wilders in de kaart spelen” maar tegenwoordig maakt dat niet zo veel meer uit blijkbaar.
Je zo uitlaten over een gelukkig verijdelde terroristische aanslag op een politicus in een buurland is volgens mij nooit controversieel geweest. Dus ik snap niet zo goed waar je dit vandaan haalt.
pi_218981095
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Je zo uitlaten over een gelukkig verijdelde terroristische aanslag op een politicus in een buurland is volgens mij nooit controversieel geweest. Dus ik snap niet zo goed waar je dit vandaan haalt.
Voor VI-kijkend NL zal het nooit goed zijn. Zegt Jetten er niks over dan is het niet goed, zegt hij er wel wat over dan is het ook niet goed.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218981135
quote:
10s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:45 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Iets negatiefs zeggen over de islam = “Wilders in de kaart spelen”. Zodra je hier ook maar de kleinste kanttekening bij plaatst ben je volgens links Nederland direct racist en islamofoob.

quote:
13s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:52 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Voor VI-kijkend NL zal het nooit goed zijn. Zegt Jetten er niks over dan is het niet goed, zegt hij er wel wat over dan is het ook niet goed.
Hier ben ik het wel mee eens.
pi_218981201
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Iets negatiefs zeggen over de islam = “Wilders in de kaart spelen”. Zodra je hier ook maar de kleinste kanttekening bij plaatst ben je volgens links Nederland direct racist en islamofoob.
En heb je daar bronnen voor? Want volgens mij hebben alle partijen, ook de meest linkse, zich standaard uitgesproken tegen salafisme en tegen jihadistisch geweld. Dan zijn alle kamerleden van de afgelopen 30 jaar racist en islamofoob. Op misschien Kuzu en Özturk na.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218981353
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
En heb je daar bronnen voor? Want volgens mij hebben alle partijen, ook de meest linkse, zich standaard uitgesproken tegen salafisme en tegen jihadistisch geweld. Dan zijn alle kamerleden van de afgelopen 30 jaar racist en islamofoob. Op misschien Kuzu en Özturk na.
Ach Hanca. Verder alles leuk en wel hoor. En extreem dit, extreem dat: het boeit met niet eens meer.

Maar als je niet ziet dat extreem links net zo polariserend is als extreem rechts dan houd het wel een beetje op. Gisteren Sylvana Simons nog die doodleuk op nationale TV aangeeft dat ze blij wordt van de Surinaamse vlag maar jeuk krijg als wij de Nederlandse vlag dragen.

Sure, Wilders en Baudet zijn gek. Maar laten we niet net doen of types als Simons en van Baarle dat niet zijn. Die staan (aan de compleet andere kant van dat spectrum) net zo goed voor verdeling te zorgen.
pi_218981396
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:33 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ach Hanca. Verder alles leuk en wel hoor. En extreem dit, extreem dat: het boeit met niet eens meer.

Maar als je niet ziet dat extreem links net zo polariserend is als extreem rechts dan houd het wel een beetje op. Gisteren Sylvana Simons nog die doodleuk op nationale TV aangeeft dat ze blij wordt van de Surinaamse vlag maar jeuk krijg als wij de Nederlandse vlag dragen.

Sure, Wilders en Baudet zijn gek. Maar laten we niet net doen of types als Simons en van Baarle dat niet zijn. Die staan (aan de compleet andere kant van dat spectrum) net zo goed voor verdeling te zorgen.
Ik geef vaak genoeg aan dat links ook vaak polariserend is. Maar dat links altijd salafisme en jihadistisch geweld heeft veroordeeld is gewoon een feit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hanca op 10-10-2025 09:49:00 ]
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 09:44:02 #283
5428 crew  miss_sly
pi_218981422
quote:

[..]

Het is niet extreem links, maar radicaal links, aangezien ze democratisch zijn en willen zijn en geen geweld willen gebruiken om de bestaande instituties omver te werpen.
En dan noem je er twee, Bij1 en Denk. GL-PvdA, SP en D66 zijn niet uiterst links.
PVV, BBB, JA21 en FvD zijn zeker wel uiterst rechts.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_218981507
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 09:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Het is niet extreem links, maar radicaal links, aangezien ze democratisch zijn en willen zijn en geen geweld willen gebruiken om de bestaande instituties omver te werpen.
En dan noem je er twee, Bij1 en Denk. GL-PvdA, SP en D66 zijn niet uiterst links.
PVV, BBB, JA21 en FvD zijn zeker wel uiterst rechts.
Maar niet extreem rechts ;) En dat is waar het uiteindelijk om draait.

En je kan de keutel een leuk verfje geven, maar het blijft een keutel. Op het moment dat jij doelbewust snelwegen blokkeert en kunstwerken gaat vernietigen dan valt dat voor mij ook onder geweld. Om nog maar te zwijgen over de agressiviteit die die groep ook laat zien. En dan heb ik het niet over de groep met de potjes en pannetjes, maar over de groep met maskers en zonnebrillen op. Nee, dan heb je vast louter goede dingen in de zin.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:02:08 #285
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_218981508
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 08:36 schreef Hanca het volgende:

[..]
De kamer heeft dit onderwerp bewust niet controversieel verklaard, dus dat is niet helemaal eerlijk. Als iets niet controversieel is, moet de minister daar gewoon aan doorwerken. Maar het moet wel via de Kamer en voor de huidige plannen van Wiersma is in de verste verte geen meerderheid te vinden.
Een demissionair kabinet moet zich sowieso terughoudend opstellen, ook als een onderwerp niet controversieel is verklaard. Lopende zaken moeten inderdaad worden afgehandeld, maar schreeuwen dat je geen tegenspraak meer roepen "wij zijn de regering en wij dulden geen tegenspraak" is niet de bedoeling, evenmin als zo licht advies van de RvS in de wind slaan.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:11:58 #286
5428 crew  miss_sly
pi_218981550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:01 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Maar niet extreem rechts ;) En dat is waar het uiteindelijk om draait.

En je kan de keutel een leuk verfje geven, maar het blijft een keutel. Op het moment dat jij doelbewust snelwegen blokkeert en kunstwerken gaat vernietigen dan valt dat voor mij ook onder geweld. Om nog maar te zwijgen over de agressiviteit die die groep ook laat zien. En dan heb ik het niet over de groep met de potjes en pannetjes, maar over de groep met maskers en zonnebrillen op. Nee, dan heb je vast louter goede dingen in de zin.
FvD met minstens één kamerlid dat is veroordeeld voor opruiing en gezien hun ideeën valt zeker wel onder extreem rechts. PVV en BBB zitten op het randje, want de rechtsstaat en democratie ondermijnen ze met regelmatig als het hen uitkomt.

De groepen die jij noemt zijn verder geen politieke partijen. En daar ging het om.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:12:18 #287
375570 crew  Cyan9
pi_218981555
Ik begin er inmiddels wel steeds meer van overtuigd te raken dat niet Faber, maar Wiersma de slechtste minister is van het project van afgelopen jaar dat een regering werd genoemd.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:13:27 #288
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_218981563
quote:
0s.gif Op donderdag 9 oktober 2025 21:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Klopt, de onderzoeken die pleiten voor later selecteren zijn in de meerderheid. Maar mijn persoonlijke voorkeur heeft dat zeker niet. Voor veel van de leerlingen die ik bedien zie ik daar echt geen voordeel in.
Hier ben ik het mee eens. Kunnen differentiëren op verschillende niveaus is altijd beter, dat betekent dat je minimaal de zeer intelligente of juist de praktisch ingestelde leerlingen eigenlijk zo vroeg mogelijk een type onderwijs moet kunnen aanbieden wat bij ze past.
Makkelijk eerste
pi_218981571
quote:

[..]

Het is irritant dat buitenlanderhaters en extreemrechtse acitivisten/hooligans de Nederlandse vlag meesjouwen in hun haatdemonstraties. Ik krijg geen jeuk. Wel een nog erger gevoel daarvan.
Dat is polariserend wat zij doen..... dit gedrag afwijzen is Nederland verbinden
Friese mensen vinden de Friese vlag mooi, passend bij hun afkomst. Niks mis mee. Idem Surinamers
Sylvana Simons is niet gek. Van Baarle ook niet.
pi_218981577
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:02 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Een demissionair kabinet moet zich sowieso terughoudend opstellen, ook als een onderwerp niet controversieel is verklaard. Lopende zaken moeten inderdaad worden afgehandeld, maar schreeuwen dat je geen tegenspraak meer roepen "wij zijn de regering en wij dulden geen tegenspraak" is niet de bedoeling, evenmin als zo licht advies van de RvS in de wind slaan.
Dat een demissionair kabinet alleen lopende zaken mag afhandelen is echt een hardnekkig misverstand. Dat is nergens afgesproken en ook niet de bedoeling. Het kabinet zal zich wel moeten verhouden met het feit dat ze niet meer steunen op een coalitie en dat maakt, zeker in verkiezingstijd of in de onderhandelingsperiode daarna, het nemen van grote beslissingen vaak moeilijk. Maar soms wordt dat juist gewoon geëist, zie bijvoorbeeld als simpel feit Rutte III en corona of de toeslagenaffaire. De stikstofcrisis is zeker ook voor de PAS-melders bijna net zo ingrijpend. De provincies moeten gaan handhaven. Dan kun je het beleid geen maanden stilleggen.
pi_218981592
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:22:13 #292
375570 crew  Cyan9
pi_218981608
quote:
GroenLinks-PvdA, VVD, NSC, D66, BBB, CDA, SGP, CU, Volt en JA21 hebben van het aanbod gebruikgemaakt om hun verkiezingsprogramma te laten doorrekenen.
Valt me toch wat tegen dat een PvdD hier niet aan meedoet.
pi_218981624

pi_218981629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:22 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Valt me toch wat tegen dat een PvdD hier niet aan meedoet.
Die staan eigenlijk een compleet nieuw economisch model voor, dat past niet in de modellen.
  Moderator vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:28:38 #295
375570 crew  Cyan9
pi_218981664
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Die staan eigenlijk een compleet nieuw economisch model voor, dat past niet in de modellen.
Ah, dat is dan wel een logische verklaring.
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:28:41 #296
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218981665
Het idee van een 'rekenkundige ondergrens' voor stikstof klinkt logisch: kleine uitstoot telt niet mee. Maar het is een dubieuze politieke truuk. Juridisch kan het niet, want elke toename van stikstof mag volgens de Europese regels alleen als zeker is dat er geen schade is. Ecologisch klopt het ook niet: duizenden kleine beetjes samen maken wel degelijk uit voor de natuur.

Het resultaat is dat het lijkt alsof er ruimte is om projecten of boeren te legaliseren. De echte oplossing is anders: piekbelasters aanpakken, stikstofruimte eerlijk verdelen, tijdelijke vergunningen geven gekoppeld aan echte reductie en natuurherstel gebruiken om ruimte te creëren.

Stop met energie steken in dubieuze politieke pleisters en neem maatregelen waarbij wordt gezorgd voor daadwerkelijk minder uitstoot binnen geldende juridische kaders.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218981675
En ook wel interessant:

vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:31:53 #298
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218981684
quote:
Artikel vd NOS hierover: Politieke partijen willen hogere NAVO-norm betalen door te korten op de zorg - https://nos.nl/l/2585920
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  vrijdag 10 oktober 2025 @ 10:32:37 #299
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218981687
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 oktober 2025 10:30 schreef Hanca het volgende:
En ook wel interessant:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zozo! Wat een afgetekende verschillen. Eindelijk duidelijk dat er daadwerkelijk iets te kiezen is.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218981693
VVD, CDA, JA21, SGP, BBB en NSC verhogen dus gewoon de belasting op arbeid tov 2026.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')