abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218738362
quote:
De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .

Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.

Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.

Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”

Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.

Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/
Bekijk deze YouTube-video

twitter

twitter

Nooit van gehoord.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218738367
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:06 schreef Tijn het volgende:

Ja, dat zie je veel tegenwoordig, mensen met veel online aanhangers die binnen hun niche vrij beroemd zijn, maar daarbuiten heeft nooit iemand ervan gehoord.
Alleen vergeten de mensen dit die zeer diep in die bubbel of dat algoritme zitten. Die denken dan echt dat die online bubbel volledig gelijk staat aan de realiteit zelfs hier in NL of anders grotendeels. Je ziet het zo vaak. Dat deze kerel is doodgeschoten is natuurlijk erg en had nooit mogen gebeuren. Maar laten we niet in NL doen alsof hier de Vice President in de US is vermoord ofzo. Dit soort moorden zijn helemaal niet nieuw in Amerika. Het is onderdeel van hun (zeer gepolariseerde) politieke cultuur + gewelddadige samenleving met een enorm gun violence probleem.
enkelband
pi_218738370
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een gelul. Rechts "gemuilkorfd"? Ik kom Derksen, Duk, en van Gelder bijna dagelijks wel ergens tegen met hun domme gewauwel. En wat wordt er precies geaccepteerd 'vanuit linkse hoek'?
Lees hier de reacties maar even door.
Prima vinden dat iemand die een eigen mening heeft doodgeschoten is en als mensen dat niet prima vinden dan is er gelijk een discussie en worden de meest walgelijke vergelijkingen gemaakt.
pi_218738372
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:05 schreef Caland het volgende:

[..]
Het lijkt me heerlijk veilig om iedereen maar in een hokje of zijde te willen duwen.
Ehm.. dan moet je dat doen als je dat zo heerlijk vindt denk ik?

quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:05 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Wat een gelul. Rechts "gemuilkorfd"? Ik kom Derksen, Duk, en van Gelder bijna dagelijks wel ergens tegen met hun domme gewauwel. En wat wordt er precies geaccepteerd 'vanuit linkse hoek'?
Ah, het enige programma met een rechts geluid. Prima toch? Het medialandschap is met al die andere talkshows toch met name links gericht? Of ben je dat niet met me eens?

En wat ik met dat laatste bedoel laat Halsema haarfijn zien. Nogmaals: kijk het interview even terug. Ze moet zich in zoveel bochten wringen dat het bijna ongemakkelijk is; alles om maar níet te moeten zeggen dat het verschrikkelijk is dat er een mens is overleden door een kogel gisteravond. Nee, hij liep een risico omdat hij een sterke mening had. Ja Femke, die vluchtelingen in je stad lopen ook een risico maar daar gaan de kaarsjes ook voor aan toch?
pi_218738376
  donderdag 11 september 2025 @ 10:11:30 #6
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218738384
Samenvatting van de topics zo ver:

de meeste mensen: oh moord is fout, ik veroordeel dit

een paar linkse users: ja maar democraten worden ook vermoord, ja maar hij had rare ideeën, lekker voor hem, de dader kon goed schieten dus die was rechts (lol), ja maar als ze hitler hadden doodgeschoten was er vast ook wel kritiek geweest ( :? )
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218738389
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus? Het is en blijft vrijheid van meningsuiting en van alle tijden dat er mensen "blij" zijn dat figuren vermoord worden. Links, rechts, blank en zwart.
Of op zijn minst onverschilligheid. Ook Charlie was onverschillig wat betreft het lot van derden, zoals Oekraine. Niet mee bemoeien, niet onze 'concern' enz. Prima, hij mag zijn mening hebben.
pi_218738419
Wel typisch overigens dat er nu wordt gesproken over een grens die gepasseerd is. Waren die 13 doden door extreemrechts geweld vorig jaar nog niet grensoverschrijdend of hoe zit dat?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218738428
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:

een paar linkse users: ja maar democraten worden ook vermoord, ja maar hij had rare ideeën, lekker voor hem, de dader kon goed schieten dus die was rechts (lol)
Dat 'ja maar' is inderdaad bizar.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218738430
Dat rechts wordt gemuilkorfd? Onzin. Het scoort juist keihard, lokaal én internationaal. In Nederland zie je het bij Duk, Van Gelder, Derksen, FvD, PVV en meer. In Duitsland AfD-figuren zoals Alice Weidel en Tino Chrupalla.

In de VS zijn Tucker Carlson, Ben Shapiro, Candace Owens grote namen en via podcasts zoals Joe Rogan bereiken ze miljoenen. Het punt is: rechts mag juist overal zijn boodschap kwijt en bereikt enorm veel mensen, zowel op nationale televisie als online.
Groot fan van User Wotte
  donderdag 11 september 2025 @ 10:13:47 #11
459912 FlippingCoin
pi_218738438
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
iets minder bizar dan openlijk zeggen lekker voor hem, maar zeker bizar inderdaad
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218738462
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Lees hier de reacties maar even door.
Prima vinden dat iemand die een eigen mening heeft doodgeschoten is en als mensen dat niet prima vinden dan is er gelijk een discussie en worden de meest walgelijke vergelijkingen gemaakt.
Een eigen mening die wel degelijk invloed heeft op het leven en de veiligheid van vrouwen, scholieren, mensen van kleur, trans personen, immigranten…

Gewoon een mening.
pi_218738463
Filmpje met veel bloed gezien. Goeie nekschot wel dit. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218738466
quote:
19s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
Dat rechts wordt gemuilkorfd? Onzin. Het scoort juist keihard, lokaal én internationaal. In Nederland zie je het bij Duk, Van Gelder, Derksen, FvD, PVV en meer. In Duitsland AfD-figuren zoals Alice Weidel en Tino Chrupalla.

In de VS zijn Tucker Carlson, Ben Shapiro, Candace Owens grote namen en via podcasts zoals Joe Rogan bereiken ze miljoenen. Het punt is: rechts mag juist overal zijn boodschap kwijt en bereikt enorm veel mensen, zowel op nationale televisie als online.
Dat Tjacka op dit forum nog eens the al dan niet AI voice of reason zou worden.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738468
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:

een paar linkse users: ja maar democraten worden ook vermoord, ja maar hij had rare ideeën, lekker voor hem, de dader kon goed schieten dus die was rechts (lol)
Nou ja vijf topics over een of andere Amerikaanse influencer. Ik heb er geen vijf gezien over de moord op Uribe in Colombia bijvoorbeeld. Moord is altijd treurig natuurlijk, maar als ik me over elke moord in de wereld druk moet maken, dan moet ik me elke 200 milliiseconden ergens druk over maken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218738470
quote:

Denk inderdaad dat het tegenwoordig echt niet meer zo'n ding is, zeker niet met de opkomst van social media. Ik word eerder doodgegooid door rechtse politiek dan linkse politiek tegenwoordig op internet.
pi_218738475
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:

een paar linkse users: ja maar democraten worden ook vermoord, ja maar hij had rare ideeën, lekker voor hem, de dader kon goed schieten dus die was rechts (lol), ja maar als ze hitler hadden doodgeschoten was er vast ook wel kritiek geweest ( :? )
Over dingen uit z’n verband trekken gesproken.
pi_218738479
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:51 schreef Zoddie het volgende:
Links is wel een puinhoop hoor.

Kijk alleen al naar linkse politieke influencers.
Hasan Piker, Destiny, Ethan Klein.
Die HATEN elkaar, fans sturen deaththreats naar de andere influencers, Swatting, Kinderbescherming wordt gebeld.
Ze haten elkaar meer dan dat ze rechtse influencer haten.

En waarom?
Omdat ze het voor 99% met elkaar eens zijn ipv 100%
Dat is idd typisch links, het zijn gelovigen dogmatisten.
Men denkt, net zoals moslims of extreme Christenen dat er slechts 1 waarheid is, nattuurlijk de hunne.
Bij de meeste christenen is er slechts medelijden voor de ongelovigen, bij de moslims moet iedere ongelovige dood. Daarom kunnen de linksen het ook zo goed vinden met de moslims
En extreem links is nog erger, bij hen moet ook iedereen dood die niet in hun ideologie gelooft
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_218738481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Alleen zie ik niemand dat roepen in deze context. Wel als er weer eens iemand roept dat de kogel altijd van links komt. Wat dat is gewoon aantoonbare onzin.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  donderdag 11 september 2025 @ 10:17:32 #20
459912 FlippingCoin
pi_218738482
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:15 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nou ja vijf topics over een of andere Amerikaanse influencer. Ik heb er geen vijf gezien over de moord op Uribe in Colombia bijvoorbeeld. Moord is altijd treurig natuurlijk, maar als ik me over elke moord in de wereld druk moet maken, dan moet ik me elke 200 milliiseconden ergens druk over maken.
Ik vind ook absoluut niet dat iedereen nu moet gaan roepen dat deze moord erg is hoor, ik kende die man ook niet verder. Maar ik had toch wel meer gehoopt in Nederland dat van de mensen die zich hierover uitlaten dat er unaniem uitgesproken zou worden dat zulke moorden fout zijn.

Maar helaas.
pi_218738483
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:

Jullie juichen ook als er terroristen vermoord zijn en een vergelijking met leden van een drugskartel die vermoord zijn vind ik ook bizarre opmerkingen.
pi_218738484
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:15 schreef Caland het volgende:
Dat Tjacka op dit forum nog eens the al dan niet AI voice of reason zou worden
Jammer dat je denkt dat het door AI komt, ik ben best een slimme jongen.

Soms
Groot fan van User Wotte
  donderdag 11 september 2025 @ 10:17:56 #23
459912 FlippingCoin
pi_218738485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:16 schreef viceversa het volgende:

[..]
Over dingen uit z’n verband trekken gesproken.
Nee hoor.
pi_218738488
quote:
19s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:17 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Jammer dat je denkt dat het door AI komt, ik ben best een slimme jongen.

Soms
Ik ben gewoon niet gewend dat jij meer dan twee volzinnen produceert makker
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738489
quote:

Omdat links rechts uitsluit groeit rechts.

Nogmaals, Derksen is prohamas. En links aldus hijzelf afgelopen maandag. Van Gelder wil scoren omdat Hélèneke zelf te laf is.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:18:28 #26
459912 FlippingCoin
pi_218738490
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Jullie juichen ook als er terroristen vermoord zijn en een vergelijking met leden van een drugskartel die vermoord zijn vind ik ook bizarre opmerkingen.
oh ja die had ik er ook nog wel bij kunnen doen lol
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 10:18:36 #27
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218738493
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:42 schreef Zwansen het volgende:
Hebben ze in BNW al gefilosofeerd over dat Trump hierachter zit omdat Kirk in potentie ooit wel een mogelijke presidentskandidaat zou zijn?
Nog niet, maar de eerste conspiracy theoriën zijn geboren.

twitter
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 11 september 2025 @ 10:18:58 #28
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218738495
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:18 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[ x ]
DELETED
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 10:20:14 #29
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218738498
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:18 schreef onlogisch het volgende:

[..]

[ x ]
Al flink wat false flag draadjes op reddit.
What can change the nature of a man?
pi_218738500
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:18 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik ben gewoon niet gewend dat jij meer dan twee volzinnen produceert makker
Weet je hoeveel tijd dat mij kost? Iemand uitschelden voor 'debiel' of een zin plaatsen om iemand te triggeren is een stuk simpeler, dat kost je bijna niks
Groot fan van User Wotte
  donderdag 11 september 2025 @ 10:20:55 #31
476782 T.Durden
Bacchus is my homeboy
pi_218738501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Wat bedoel je met ‘jullie’ en vanwaar de vergelijking met terroristen?
pi_218738502
quote:

Gelukkig dat er steeds meer 'rechts' geluid te horen valt naast de voorheen vooral 'linkse' (social) media echo kamer.

Ik pleit daarom ook steeds voor de terugkeer van het TV debat-programma 'het lagerhuis'. Zeker in deze tijd enorm waardevol. Een strijd met woorden ipv de ander neerknallen om zijn/haar mening.
pi_218738505
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Humaniteit is door maga bij het grof vuil gezet met hun "fun videos" van het vernederen van immigranten.

Internationaal recht overtreden door een boot met 11 mensen kapot te knallen en zonder enig bewijs roepen dat het drugsmokkelaars waren..

De door de propaganda goed geïndoctrineerde maga mensen herhalen dit dan terwijl als je er objectief naar kijkt je als deugssmokkelaar geen 9 extra mensen op je boot gaat meenemen en daarmee 700 kilo minder drugs kan smokkelen. Verder verbruiken zulke boten zoveel brandstof dat het onmogelijk was om hiermee de Amerikaanse kust te bereiken..
Het gebrek aan humaniteit zich vooral bij degenen die het prima vinden dat het Westen wordt overspoelt met miljoenen mensen uit culturen die onverenigbaar zijn met het Westen en vervolgens de autochtone populaties voor alles en nog wat uitmaken als zij hun zorgen uiten over deze demografische verandering.

En inderdaad, als illegale migranten uit een land worden gezet of drugssmokkelaars geëlimineerd dat zijn positieve dingen. Het is ook veelzeggend dat een bepaald deel Westerlingen juist voor zulke mensen in bres springt, dat krijg je als je morele kompas totaal failliet is. Dan denk je dat goed slecht is en slecht goed.
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:56 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Man man man :') ... Ik verbaas meer keer op keer over de rabiate bullshit die jij uit je toetsenbord weet te toveren wanneer je weer eens iets over "links" meent te moeten zeggen. Je ziet wat gekkies op internet, en tuigt vervolgens een heel bos aan bomen op over hoe in in linkse "contreien" de norm is om geweld te gebruiken of rechtvaardigen en dat deze gebeurtenis daarvan een "logische uitkomst" is.

Reflecteer anders even op die schimmenstrijd van je en neem vooral je eigen advies ter harte:
[..]

Rabiate bullshit is helemaal geen sprake van. Ik constateer en benoem de feiten zoals deze zijn.

En ik heb trouwens ook helemaal niets nog gezegd over de dader van deze schietpartij aangezien we daar nog helemaal niets over weten. Ik uit slechts kritiek op een groeiende tendens binnen linkse contreien, waar helaas wel degelijk mensen zijn die deze aanslag goedpraten, rechtvaardigen of zien als een 'natuurlijk gevolg' van het gedachtegoed van Kirk.

Waarom neem jij vervolgens aanstoot aan het feit dat dit wordt geconstateerd? Nota bene MSNBC heeft iemand al op non-actief gezet vanwege diens uitspraken over deze aanslag.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218738508
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:17 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Ik vind ook absoluut niet dat iedereen nu moet gaan roepen dat deze moord erg is hoor, ik kende die man ook niet verder. Maar ik had toch wel meer gehoopt in Nederland dat van de mensen die zich hierover uitlaten dat er unaniem uitgesproken zou worden dat zulke moorden fout zijn.

Maar helaas.
Natuurlijk, maar het helpt ook niet dat dit soort gebeurtenissen vaak al a priori worden ingezet om er een 'mijn kampje is goed, jouw kampje is fout(er)'-riedeltje van te maken. Nog afgezien van het feit dat er vrijwel niets bekend is over de dader gaan dat soort dingen niet helpen om er een collectivistisch 'murder is bad mmkay'-topic van te maken.
pi_218738509
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:10 schreef recidivist het volgende:

[..]
Alleen vergeten de mensen dit die zeer diep in die bubbel of dat algoritme zitten. Die denken dan echt dat die online bubbel volledig gelijk staat aan de realiteit zelfs hier in NL of anders grotendeels. Je ziet het zo vaak. Dat deze kerel is doodgeschoten is natuurlijk erg en had nooit mogen gebeuren. Maar laten we niet in NL doen alsof hier de Vice President in de US is vermoord ofzo. Dit soort moorden zijn helemaal niet nieuw in Amerika. Het is onderdeel van hun (zeer gepolariseerde) politieke cultuur + gewelddadige samenleving met een enorm gun violence probleem.
OK dan is het goed, gewoon doorlopen of verder slapen :X
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_218738526
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:21 schreef Montagui het volgende:

[..]
Gelukkig dat er steeds meer 'rechts' geluid te horen valt naast de voorheen vooral 'linkse' (social) media echo kamer.

Ik pleit daarom ook steeds voor de terugkeer van het TV debat-programma 'het lagerhuis'. Zeker in deze tijd enorm waardevol. Een strijd met woorden ipv de ander neerknallen om zijn/haar mening.
Het gaat niet om links of rechts, maar om nuance en relativering. We hebben iemand nodig die voorbij de partijlabels kijkt en echt inhoudelijk kan nadenken en discussiëren, in plaats van alleen maar ideologische echo’s te versterken.
Groot fan van User Wotte
  donderdag 11 september 2025 @ 10:24:17 #37
459912 FlippingCoin
pi_218738528
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:22 schreef Monolith het volgende:

[..]
Natuurlijk, maar het helpt ook niet dat dit soort gebeurtenissen vaak al a priori worden ingezet om er een 'mijn kampje is goed, jouw kampje is fout(er)'-riedeltje van te maken. Nog afgezien van het feit dat er vrijwel niets bekend is over de dader gaan dat soort dingen niet helpen om er een collectivistisch 'murder is bad mmkay'-topic van te maken.
Ik denk dat dit niet a priori gebeurt, maar naar aanleiding van de vele binnenkomende reacties die toch wel stof tot denken geven.
pi_218738529
Maar dat schot was wel tering goed, en van een enorme afstand, dat was geen amateur, dat is een professionele uitschakeling.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 10:24:46 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218738537
quote:
19s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:23 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Het gaat niet om links of rechts, maar om nuance en relativering. We hebben iemand nodig die voorbij de partijlabels kijkt en echt inhoudelijk kan nadenken en discussiëren, in plaats van alleen maar ideologische echo’s te versterken.
Op momenten als deze bid je toch tot God en hoop je dat @KingRoland weer terugkomt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  donderdag 11 september 2025 @ 10:24:47 #40
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_218738538
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:22 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Inderdaad, op naar het volgende slachtoffer ...................
"Hoka Hey!"
pi_218738542
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:15 schreef viceversa het volgende:

[..]
Een eigen mening die wel degelijk invloed heeft op het leven en de veiligheid van vrouwen, scholieren, mensen van kleur, trans personen, immigranten…

Gewoon een mening.
Gewoon een mening idd. Zoals alle mensen uit de groepen die jij opnoemt ook een mening hebben.
En het ging meestal over de extremen daarin.
pi_218738543
quote:

[..]
Dit is ook voor Amerikaanse begrippen wel een unieke gebeurtenis… hoe vaak zie je daar een politiek influencer op beeld vermoord worden in het bijzijn van een menigte en zijn familie.
pi_218738548
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:22 schreef Oud_student het volgende:

[..]
Nee laten we hysterisch doen alsof dit VOLLEDDDDIIIGGGGGGGGGG NIEUW IS OH MY GOSH ZEKER IN DE US....ONGELOFELIJK!!!!! TOTAAL ONVERWACHT EN ZEKER IN THE LAND OF THE FREE!!!

Laten we ons als een LABIELE TRUMP OPSTELLEN EN ALLERLEI ACHTERLIJKE SUPERLATIEVEN EROVERHEEN GOOIEN MET DUIZEND SMILEYS :( :( :( :( :( :( :( :(
enkelband
  donderdag 11 september 2025 @ 10:25:57 #44
287741 matspontius
pi_218738553
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:24 schreef DrDentz het volgende:
Maar dat schot was wel tering goed, en van een enorme afstand, dat was geen amateur, dat is een professionele uitschakeling.
Dat moet vermoedelijk wel een militair of ex-militair zijn geweest!
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 september 2025 @ 10:26:28 #45
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218738555
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:25 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dat moet vermoedelijk wel een militair of ex-militair zijn geweest!
Ja die zijn allemaal rechts en antiwoke!
pi_218738561
Misschien wel CIA
  donderdag 11 september 2025 @ 10:27:12 #47
287741 matspontius
pi_218738562
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:25 schreef recidivist het volgende:

[..]
Nee laten we hysterisch doen alsof dit VOLLEDDDDIIIGGGGGGGGGG NIEUW IS OH MY GOSH ZEKER IN DE US....ONGELOFELIJK!!!!! TOTAAL ONVERWACHT EN ZEKER IN THE LAND OF THE FREE!!!

Laten we ons als een LABIELE TRUMP OPSTELLEN EN ALLERLEI ACHTERLIJKE SUPERLATIEVEN EROVERHEEN GOOIEN MET DUIZEND SMILEYS :( :( :( :( :( :( :( :(
Rustig, rustig, nummer van de plaatselijke GGZ in bezit?
"Hoka Hey!"
pi_218738565
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:26 schreef DrDentz het volgende:
Misschien wel CIA
Of de Russen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  donderdag 11 september 2025 @ 10:27:49 #49
287741 matspontius
pi_218738567
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:27 schreef Caland het volgende:

[..]
Of de Russen
Of de Palestijnen?
"Hoka Hey!"
pi_218738570
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Of de Palestijnen?
Denk het niet, daar heeft een genocide plaatsgevonden, die zijn uitgeroeid
  donderdag 11 september 2025 @ 10:28:45 #51
287741 matspontius
pi_218738572
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:28 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Denk het niet, daar heeft een genocide plaatsgevonden, die zijn uitgeroeid
Oh ja, was ik even vergeten - excuus
"Hoka Hey!"
pi_218738577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:27 schreef matspontius het volgende:

[..]
Of de Palestijnen?
Die hebben geen snipers maar gebruiken daarvoor een toiletrol met brilglas op het geweer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738578
Het komt Trump wel goed uit, nu met de Epstein documenten, het niet vrijgeven ervan. Of denk ik nu teveel in een complot?
pi_218738601
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:29 schreef Mylene het volgende:
Het komt Trump wel goed uit, nu met de Epstein documenten, het niet vrijgeven ervan. Of denk ik nu teveel in een complot?
Omdat iets goed uitkomt maakt het nog niet meteen een complot.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_218738602
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
oh ja die had ik er ook nog wel bij kunnen doen lol
:D

Het blijft toch bizar hoe mensen een dader blijven verdedigen en de schuld bij het slachtoffer leggen.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 10:30:21 #56
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218738605
quote:
De vraag stellen is 'm beantwoorden.
pi_218738612
quote:
Dat klopt wel, maar als je echt op de halsslagader gokt, is een headshot meestal toch veel veiliger :o . Zaterdag voor het eerst kleiduiven geschoten, dus ik mag mezelf nu officieel ‘expert’ noemen, toch?
Groot fan van User Wotte
pi_218738618
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:20 schreef T.Durden het volgende:

[..]
Wat bedoel je met ‘jullie’ en vanwaar de vergelijking met terroristen?
Niet mijn woorden dat zijn reacties die hier geplaatst zijn.
pi_218738621
quote:
Je denkt teveel in een complot. Het komt vooral Putin goed uit. :)
Groot fan van User Wotte
pi_218738623
Het is overigens wel bitter ironisch dat degene die zo actief pleitte voor het behoud van wapens voor de burgers zelf dood is geschoten :') Laat Amerika dan nu eindelijk eens doen wat verstandig is en de wapens uit de schappen bij de Walmart halen.

Voor iedereen die er graag wat meer over wil zien of horen raad ik de 'gun control routine' van Jim Jefferies ten zeerste aan. Hij kaart met humor aan waarom de hele 'i need to protect myself' gedachte van veel Amerikanen eigenlijk gewoon een grote grap is.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:33:02 #61
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218738636
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Rabiate bullshit is helemaal geen sprake van. Ik constateer en benoem de feiten zoals deze zijn.

En ik heb trouwens ook helemaal niets nog gezegd over de dader van deze schietpartij aangezien we daar nog helemaal niets over weten. Ik uit slechts kritiek op een groeiende tendens binnen linkse contreien, waar helaas wel degelijk mensen zijn die deze aanslag goedpraten, rechtvaardigen of zien als een 'natuurlijk gevolg' van het gedachtegoed van Kirk.

Waarom neem jij vervolgens aanstoot aan het feit dat dit wordt geconstateerd? Nota bene MSNBC heeft iemand al op non-actief gezet vanwege diens uitspraken over deze aanslag.
In elke hoek van het politieke spectrum zijn gekkies te vinden. Jij pikt er een paar uit en projecteert dat op "links" waarin geweld gebruiken en/of rechtvaardigen de norm zou worden.

En dan durven roepen dat je de feiten constateert en benoemt. Ja doei :') .
Huilen dan.
pi_218738654
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens wel bitter ironisch dat degene die zo actief pleitte voor het behoud van wapens voor de burgers zelf dood is geschoten :') Laat Amerika dan nu eindelijk eens doen wat verstandig is en de wapens uit de schappen bij de Walmart halen.

Voor iedereen die er graag wat meer over wil zien of horen raad ik de 'gun control routine' van Jim Jefferies ten zeerste aan. Hij kaart met humor aan waarom de hele 'i need to protect myself' gedachte van veel Amerikanen eigenlijk gewoon een grote grap is.
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.
pi_218738659
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.
Ook alweer bijna 20-30 jaar geleden, doen we best goed dan.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738663
quote:

Het is niet eens het "behoud van wapens" het zo ironisch maakt. Het is het "een paar doden voor het behouden van wapens is oke" wat het zo zwaar ironisch maakt.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:36:55 #65
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218738668
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het omgaat mij hier volledig welk punt je probeert te maken. Je komt nu met een lijst van niet-blanke lhbt'ers die om het leven zijn gekomen. Waar zit hier de link met de huidige aanslag op Charlie Kirk?
Jouw statement was dat dit soort geweld uit linkse hoek komt, dat haal ik volledig onderuit
pi_218738670
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:35 schreef Caland het volgende:

[..]
Ook alweer bijna 20-30 jaar geleden, doen we best goed dan.
Peter R de Vries niet zo lang geleden
pi_218738671
quote:

[..]
In de VS hebben ze in 3 maanden meer politieke doden dan hier in 30(?) jaar
pi_218738673
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dat was vanuit criminaliteit, niet politiek
pi_218738674
"Vergelijkbaar met MLK"

twitter
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Friedman on Donahue
pi_218738677
quote:

[..]
Het punt is ook niet dat hier absoluut geen wapens voorhanden zijn uiteraard. De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738678
quote:
6s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef nostra het volgende:
"Vergelijkbaar met MLK"

[ x ]
:o dat is inderdaad een absurde stelling van Wierd
Mja
pi_218738680
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Dat was vanuit criminaliteit, niet politiek
Misschien waren ze bang dat hij de Partij van Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vrijheid nieuw leven in zou blazen
  donderdag 11 september 2025 @ 10:39:45 #73
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218738683
quote:
"Vergelijkbaar met MLK"

[ x ]
Nou, zo te zien valt het reuze mee met het muilkorven van rechtse geluiden.
Huilen dan.
pi_218738688
quote:
"Vergelijkbaar met MLK"

[ x ]
Soms hoop je toch op satire bij Wierd Duk maar weet ik eigenlijk beter.
pi_218738694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:39 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Misschien waren ze bang dat hij de Partij van Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vrijheid nieuw leven in zou blazen
Ze waren nergens bang voor. Ze wilden Peter gewoon doden omdat hij hun in de weg zat
pi_218738698
quote:
"Vergelijkbaar met MLK"

[ x ]
Wierd is een beetje dom
pi_218738706
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 09:53 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
En rechts niet?
Ligt eraan ik welk opzicht.
Rechts onderling is veel meer relaxed dan Links onderling.
Rechts onderling gaat het met name over de grote lijnen en zijn het met elkaar vrij vaak eens en als ze het oneens zijn dat is het geen drama.

Kijk naar extreem linkse influencers dan is het haat en nijd onderling omdat je voor 99% met elkaar eens bent en niet 100%.
Met vollop bedreigingen, Snark subreddits, snark discord groepen waar het enige wat ze doen is andere linkse influencers aanvallen.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:42:06 #78
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218738711
quote:
Hoe enorm was die afstand?
  donderdag 11 september 2025 @ 10:42:19 #79
287741 matspontius
pi_218738713
Wat opvalt hier is dat iedereen weer eens zijn eigen gelijk probeert te halen en zijn eigen mening als heilig ziet.

Het slachtoffer, zijn vrouw en kinderen zijn maar bijzaak in deze want hij vroeg er zelf om toch? Dat is precies het probleem in deze huidige samenleving en voor de toekomstige generaties. Mensen kunnen niet meer normaal met elkaar praten, discussieren, etc. Men schiet direct in de verdediging, accepteert geen enkele kritiek, voelt zich gelijk gekrenkt, gaat lopen schelden/dreigen of nog veel erger in dit geval.

Ik denk vooral aan zijn vrouw en kinderen - hebben die hierom gevraagd?
"Hoka Hey!"
pi_218738714
quote:

Hij pleitte voor behoud van wapens zodat mensen zich kunnen verdedigen.
Of denk jij dat criminelen en gangs hun wapens ook inleveren? En dat zijn er nogal wat in Amerika.

Dat hele idee van geen wapens daar is dat alleen criminelen wapens hebben en iedereen dan vogelvrij is.
pi_218738720
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:41 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ligt eraan ik welk opzicht.
Rechts onderling is veel meer relaxed dan Links onderling.
Rechts onderling gaat het met name over de grote lijnen en zijn het met elkaar vrij vaak eens en als ze het oneens zijn dat is het geen drama.

Kijk naar extreem linkse influencers dan is het haat en nijd onderling omdat je voor 99% met elkaar eens bent en niet 100%.
Met vollop bedreigingen, Snark subreddits, snark discord groepen waar het enige wat ze doen is andere linkse influencers aanvallen.
Ik denk dat je onderschat hoe Mormons, LDS etc elkaar aanvallen omdat ze "niet de juiste bijbel volgen".
pi_218738726
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:41 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Wierd is een beetje dom
Loopt wel binnen momenteel. Wie is er nu de gek?
Groot fan van User Wotte
pi_218738730
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Of denk jij dat criminelen en gangs hun wapens ook inleveren? En dat zijn er nogal wat in Amerika.

Dat hele idee van geen wapens daar is dat alleen criminelen wapens hebben en iedereen dan vogelvrij is.
In Australië hebben ze hun wapens ook ingeleverd en gaat het prima.
pi_218738733
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
180 meter.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_218738758
quote:
19s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:43 schreef Tjacka het volgende:

[..]
Loopt wel binnen momenteel. Wie is er nu de gek?
Liever eerlijk m'n geld verdienen dan aan het infuus van de Russen etc.
pi_218738764
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef TAmaru het volgende:

[..]
:o dat is inderdaad een absurde stelling van Wierd
Hij zegt dat niet zelf, hij zegt alleen dat het voor conservatieve amerikaanse jonge fans van Kirk het zo kan voelen.
pi_218738769
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
ik hoorde net 180 meter.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:47:29 #88
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218738770
quote:
"Vergelijkbaar met MLK"

[ x ]
Wat is er zo krom aan de vergelijking?
Bekende spreker en activist
Organisatie-oprichter
MLK zijn Activisme Burgerrechten CK Conservatief Christelijke waarden
Jong gestorven door geweld

Dat jouw en mijn waarden en mening een andere zijn als die van CK staat er verder los van.
pi_218738773
quote:

[..]
[..]
Geweld komt bijna altijd uit linkse hoek. Er zijn vrijwel geen voorbeelden van rechts geweld te vinden in de recente westerse geschiedenis.
Brevik, Crusius, Tarrant, Boelter.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738775
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef Caland het volgende:

[..]
Het punt is ook niet dat hier absoluut geen wapens voorhanden zijn uiteraard. De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.
Inderdaad. Nota bene was er naast de schoolshooting waarbij Kirk werd vermoord ook nog een school shooting elders waar 3 kinderen werden vermoord.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218738780
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Inderdaad. Nota bene was er naast de schoolshooting waarbij Kirk werd vermoord ook nog een school shooting elders waar 3 kinderen werden vermoord.
Het is er dagelijkse kost.
pi_218738786
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Wat is er zo krom aan de vergelijking?
Bekende spreker en activist
Organisatie-oprichter
MLK zijn Activisme Burgerrechten CK Conservatief Christelijke waarden
Jong gestorven door geweld

Dat jouw en mijn waarden en mening een andere zijn als die van CK staat er verder los van.
Ik lees dat hij tegen abortus was, vrouwen naar het aanrecht, tegen homorechten

Best veel raakvlakken wat dat betreft met conservatieve moslims.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738787
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:24 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Gewoon een mening idd. Zoals alle mensen uit de groepen die jij opnoemt ook een mening hebben.
En het ging meestal over de extremen daarin.
Niet alle meningen zijn gelijk. Er is een reden dat bepaalde uitingen verboden zijn. Een mening als ‘ik wil minder belasting’ is ook weer heel wat anders dan ‘vrouwen moeten weer achter het aanrecht’.

Overigens verdien je het voor dat laatste natuurlijk niet om afgeknald te worden. Ik hoop dat de rechtsstaat en democratie daar wel tegen bestand zijn, al begin ik dat wat betreft de VS wel steeds meer te betwijfelen.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:49:15 #94
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218738788
quote:

[..]
[..]
Geweld komt bijna altijd uit linkse hoek. Er zijn vrijwel geen voorbeelden van rechts geweld te vinden in de recente westerse geschiedenis.
Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.

Transgenderactivisten
Semaj Billingslea (Jacksonville, Florida, 2024): zwarte transman
Mya ‘Regina’ Allen (Milwaukee, Wisconsin, 2024): zwarte transvrouw
Dede Ricks (Detroit, Michigan, 2024): zwarte transvrouw
Acey Morrison (Rapid City, South Dakota, 2024): Two-Spirit Lakota
Aaron Lynch (McLean, Virginia, 2024): Transman
Kandii Reed (Kansas City, Missouri, 2024): Zwarte transvrouw
Natalia Smüt Lopez (Milpitas, CA, 2021): transgender Latina-activiste
Fendi Mon’ezah Armstrong (Lithonia, GA, 2023): zwarte transvrouw
Angel Unique (Memphis, TN, 2022): zwarte transgender vrouw
Zie ook de jaarlijkse lijsten gepubliceerd door GLAAD en Human Rights Campaign voor meer namen en verhalen.

Homo- en LGBTQ+-activisten
Matthew Shepard (Laramie, Wyoming, 1998): homoseksuele student; zijn moord trok internationale aandacht en leidde tot belangrijke wetgeving tegen haatmisdrijven: de Matthew Shepard and James Byrd Jr. Hate Crimes Prevention Act.
Mickey Harmon & Jordan Celotto (Buffalo, New York, 2025): Bekende lokale kunstenaars en LGBTQ-voorvechters, vermoord in hun huis. (De politie heeft de zaak niet als haatmisdrijf aangemerkt.)

En de Gay bar schootings Pulse Nightclub (49 doden, 54 gewonden) Club Q Shooting (5 doden, 25 gewonden)

Dus kom niet met slachtoffer spelen.
pi_218738791
En in plaats van minder wapens gaat dit alleen maar voor meer wapens zorgen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218738792
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
En dat terwijl Kirk een discussie had over school shootings.

Als dit in een film was gebeurd zou je zeggen dat dit nergens op sloeg en het allemaal veel te toevallig was.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:49:40 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218738794
quote:
"Vergelijkbaar met MLK"

[ x ]
Ja die las ik ook al. Blaartrekkend.
Een activist voor gelijke rechten vergelijken met iemand die rechten wil beperken voor anderen op grond van zijn religie is echt...ik heb geen woorden...een blijk van een nationale van de werkelijkheid losgezongen theatrale afwijking?
pi_218738796
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef matspontius het volgende:
Wat opvalt hier is dat iedereen weer eens zijn eigen gelijk probeert te halen en zijn eigen mening als heilig ziet.

Het slachtoffer, zijn vrouw en kinderen zijn maar bijzaak in deze want hij vroeg er zelf om toch? Dat is precies het probleem in deze huidige samenleving en voor de toekomstige generaties. Mensen kunnen niet meer normaal met elkaar praten, discussieren, etc. Men schiet direct in de verdediging, accepteert geen enkele kritiek, voelt zich gelijk gekrenkt, gaat lopen schelden/dreigen of nog veel erger in dit geval.

Ik denk vooral aan zijn vrouw en kinderen - hebben die hierom gevraagd?
Met alle respect maar Charlie Kirk was echt extreem kleinerend en demoniserend richting een grote groepen mensen. Dit vaak onderbouwd met foutieve informatie en fake nieuws. Het had vaak weinig te maken met "met elkaar praten" of "discussieren".

Neemt niet weg dat het ontzettend sneu is voor zijn naasten.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:49:51 #99
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218738798
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef capricia het volgende:
En verder escalerend geweld
pi_218738805
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:44 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
In Australië hebben ze hun wapens ook ingeleverd en gaat het prima.
Australie is geen Amerika.
pi_218738807
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Ja die las ik ook al. Blaartrekkend.
Een activist voor gelijke rechten vergelijken met iemand die rechten wil beperken voor anderen op grond van zijn religie is echt...ik heb geen woorden...een blijk van een nationale van de werkelijkheid losgezongen theatrale afwijking?
Het is Wierd Duk, daar moet je niet al teveel van verwachten
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738817
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef capricia het volgende:
Opzich niet verkeerd voor Amerika? Rechts voelde zich daar veilig want zij hadden de wapens. Nu pakt links ze ook op. Gok dat rechts dan wel vrij snel bijtrekt wat betreft hun wapen standpunt als ze zelf niet meer veilig zijn. Dan is het vast geen thoughts en prayers meer maar fatsoenlijke guncontrol
pi_218738820
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Australie is geen Amerika.
Ook geen België
pi_218738823
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:51 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Opzich niet verkeerd voor Amerika? Rechts voelde zich daar veilig want zij hadden de wapens. Nu pakt links ze ook op. Gok dat rechts dan wel vrij snel bijtrekt wat betreft hun wapen standpunt als ze zelf niet meer veilig zijn. Dan is het vast geen thoughts en prayers meer maar fatsoenlijke guncontrol
Natuurlijk niet, die gaan gewoon pleiten voor nog meer wapens.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738828
quote:

[..]
Dat duurde alsnog best lang, had dat al eerder verwacht bij hem. Paar aanslagen geweest op Baudet.

En inmiddels worden er meerdere beveiligd zoals Wilders, Van den Heuvel, Gul, Astrid Holleeder...

twitter

https://x.com/Cortes/status/1965893441075949896
pi_218738831
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:52 schreef Caland het volgende:

[..]
Natuurlijk niet, die gaan gewoon pleiten voor nog meer wapens.
Als je straks aan de lopende band rechtse politici hebt die de pijp uit gaan draaien ze wel bij. Of dat nu door hun vervangers komt of vanuit hun zelf moeten ze zelf weten _O-
pi_218738842
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef viceversa het volgende:

[..]
Niet alle meningen zijn gelijk. Er is een reden dat bepaalde uitingen verboden zijn. Een mening als ‘ik wil minder belasting’ is ook weer heel wat anders dan ‘vrouwen moeten weer achter het aanrecht’.

Overigens verdien je het voor dat laatste natuurlijk niet om afgeknald te worden. Ik hoop dat de rechtsstaat en democratie daar wel tegen bestand zijn, al begin ik dat wat betreft de VS wel steeds meer te betwijfelen.
Ik heb geen idee over wat voor uitlatingen jij het hebt.
Ik heb hem regelmatig gezien en hij zegt waar het op staat. Ik heb geen gekke dingen gehoord.
pi_218738846
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:51 schreef koffiekoekjes het volgende:

[..]
Ik zou voorzichtig zijn met al te veel aannames doen over motief en toedracht. Het lijkt er natuurlijk op dat er wel een politiek motief voor was, maar dat hoeft niet.

En als er een politiek motief aan ten grondslag ligt hoeft dat niet een links motief te zijn. Gezien de fascistoide meningen van de man kan een rechts persoon daar ook tegenstander van zijn, zoals een links persoon ook een politiek tegenstander van een Xi of Kim Jong Un kan zijn.
“That's why they call it the American Dream, because you have to be asleep to believe it.”― George Carlin
pi_218738852
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Dus? Het is en blijft vrijheid van meningsuiting en van alle tijden dat er mensen "blij" zijn dat figuren vermoord worden. Links, rechts, blank en zwart.
Natuurlijk: vrijheid van meningsuiting houdt in dat mensen ook deze mening mogen verkondigen, hoe verachtelijk het hen ook maakt.

Maar dat is niet waarom ik dit zo storend vind. De reden waarom ik dit storend vind is niet dat er mensen zijn die zo idioot zijn. Dat weet ik al lang. Als bv een Asha ten Broeke wordt vermoord ga je ook hatelijke opmerkingen zien op social media lijkt mij. Maar dat zullen dan primair anonieme lafbekjes zijn.

Hier zie je ineens dat men het op zo’n manier doet, zo open en bloot, dat het duidelijk is dat men hier in hun omgeving punten mee scoort. Je hoeft het niet meer stiekem te doen. En dat zegt veel over de maatschappij.

Ik bedacht mij overigens iets een beetje vergelijkbaars… de dood van Thatcher. Toen ineens het lied Ding Dong! The Witch Is Dead in the UK charts kwam.

Voor mij zegt dit alles over hoe ver extreem links is opgerukt en dat het ook niet echt herkend wordt als gevaar.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:55:17 #110
459912 FlippingCoin
pi_218738858
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:53 schreef Nober het volgende:

[..]
Dat duurde alsnog best lang, had dat al eerder verwacht bij hem. Paar aanslagen geweest op Baudet.

En inmiddels worden er meerdere beveiligd zoals Wilders, Van den Heuvel, Gul, Astrid Holleeder...

[ x ]
https://x.com/Cortes/status/1965893441075949896
Toch zegt Kaag wel dat zulk geweld een doodsvonnis is voor de democratie, daar ben ik het wel mee eens.
pi_218738866
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
ik hoorde net 180 meter.
Dat is ver, als ik uit mijn raam kijk en de buurman zie lopen is dat ongeveer 100 meter, dat is al een flink eind voor een goed schot.
pi_218738867
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik heb geen idee over wat voor uitlatingen jij het hebt.
Ik heb hem regelmatig gezien en hij zegt waar het op staat. Ik heb geen gekke dingen gehoord.
Poeh, oké. Ignorance is bliss.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 10:56:20 #113
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218738873
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef Caland het volgende:

[..]
De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.
Je onderschat dit aanzienlijk.
pi_218738874
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:46 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Hij zegt dat niet zelf, hij zegt alleen dat het voor conservatieve amerikaanse jonge fans van Kirk het zo kan voelen.
Exact. Begrijpend lezen is (zeker heden ten dage) niet voor iedereen weggelegd.
pi_218738876
Ik kan mij eigenlijk geen aanslag met 1 schot herinneren. En dan ook nog een schot van grote afstand. Je zou denken dat dit een professional was.
pi_218738880
quote:

[..]
´In 2024 resulteerden schoolshootings in 69 doden en 194 gewonden volgens ABC News.´

I beg to differ.
pi_218738893
quote:

[..]
Kirk was zeer bekend in de VS en ook daarbuiten.

Als climate cunt turned into Hamas whore vermoord wordt zullen er ook vast mensen zijn die denken ‘wie?’, maar die volgen dan wel heel eenzijdig het nieuws (of helemaal niet).
pi_218738896
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:57 schreef Solispolar het volgende:

[..]
´In 2024 resulteerden schoolshootings in 69 doden en 194 gewonden volgens ABC News.´

I beg to differ.
Amerika is wat dat betreft wel een gewelddadig landje hoor poeh.
Maar ook wel vreemd want ze hebben wel zo'n hele aanklaagcultuur waar ieder gevaartje aangeduid moet worden met een waarschuwing.
  donderdag 11 september 2025 @ 10:58:42 #119
459912 FlippingCoin
pi_218738898
quote:

[..]
In Frankrijk zijn automatische vuurwapens ook verboden maar dat weerhoudt ook niet dat ze daar van alles overhoop hebben geschoten.
pi_218738907
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Montagui het volgende:

[..]
Exact. Begrijpend lezen is (zeker heden ten dage) niet voor iedereen weggelegd.
Begrijpend luisteren zelfs niet als je ziet hoe de keurige reactie van Kaag gespind wordt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738909
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]

Het simpele feit is dat diezelfde wapens met een factor 10 gebruikt worden in huiselijke sferen. De situaties waarin het daadwerkelijk beschermt zijn bijna op een hand te tellen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die dingen (ook in Amerika) gewoon in een kluis moeten. Wat ga je doen dan als die inbreker aan je voeteneinde staat? De kluis in de woonkamer openen om een geweer te pakken? Het is echt een absolute en totale schijnvertoning en de enige reden dat Amerikanen geweren hebben (en mogen hebben) is deze: omdat ze geweren leuk vinden.
pi_218738913
Vaak staat er een manifest online of een YouTube filmpje, hier is nog niks gevonden?
  donderdag 11 september 2025 @ 11:00:31 #123
287741 matspontius
pi_218738920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef Simmertje het volgende:

[..]
Met alle respect maar Charlie Kirk was echt extreem kleinerend en demoniserend richting een grote groepen mensen. Dit vaak onderbouwd met foutieve informatie en fake nieuws. Het had vaak weinig te maken met "met elkaar praten" of "discussieren".

Neemt niet weg dat het ontzettend sneu is voor zijn naasten.
Dan heb jij blijkbaar andere filmpjes gezien dan ik - kan natuurlijk. Wellicht "aangestuurd" op Youtube, maar op die filmpjes kwam hij rustig, respectvol en als een goede debater over.

Dan nog geen reden om iemand af te knallen natuurlijk .............
"Hoka Hey!"
pi_218738922
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Dat is ver, als ik uit mijn raam kijk en de buurman zie lopen is dat ongeveer 100 meter, dat is al een flink eind voor een goed schot.
Ik heb er geen verstand van maar volgen mij hebben zulke wapens zo'n verrekijker ding glas op zo'n wapen zitten.
pi_218738939
@Tjacka

Waar komt de tendens vandaan dat sommige lieden ontzettend veel sympathie hebben ontwikkeld voor omgekomen vluchtelingen - tot aan het punt dat ze met kaarsen de straat op gaan - maar tegelijkertijd weg lijken te kijken voor andere bepaalde moorden op mensen die nota bene uit hun eigen land komen?

Ik vind het fascinerend en vroeg me af of jij hier wat zinnigs over kan zeggen :)
pi_218738947
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:00 schreef matspontius het volgende:

[..]
Dan heb jij blijkbaar andere filmpjes gezien dan ik - kan natuurlijk. Wellicht "aangestuurd" op Youtube, maar op die filmpjes kwam hij rustig, respectvol en als een goede debater over.

Als dat filmpje van gisteren vlak voor het schot ongeveer het niveau was ben ik daar niet heel erg van onder de indruk.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738949
quote:

Carlson en Owens verkondigen tegenwoordig de meest idiote onzin. Beetje raar om Shapiro in dat rijtje te plaatsen.

Verder is het linkse geluid veel luider. Vandaag nog in de T. over hoe kinderen door de NOS gehersenspoeld worden inzake Gaza.
pi_218738962
quote:
Op donderdag 11 september 2025 10:58 schreef FlippingCoin het volgende:[/b]

[..]
In Frankrijk zijn automatische vuurwapens ook verboden maar dat weerhoudt ook niet dat ze daar van alles overhoop hebben geschoten.
Daarom is een mening om het 2nd amendment (het recht op zelfverdediging) te behouden helemaal niet raar.

Dat is m.i. in ieder geval minder naïef dan de mening om alle wapens te verbieden.

Dat het dan doorschiet naar iedereen een wapen en schiet maar raak moet je dan wel op de koop toe willen nemen.
pi_218738972
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Coco het volgende:

[..]
Je onderschat dit aanzienlijk.
Daarom redelijk incidenteel, nog steeds in geen enkele verhouding met de debielen uit de VS
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218738987
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Toch zegt Kaag wel dat zulk geweld een doodsvonnis is voor de democratie, daar ben ik het wel mee eens.
Vooral stemmen op populisten is wat de democratie de das om draait. En de kanker die social media heet. Vol met anti-westerse AI bots die uit zijn op destabilisering en polarisatie.
blablablabla
pi_218738988
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:00 schreef matspontius het volgende:

[..]

Kan een hele lijst hier sturen van de meest achterlijke dingen die hij heeft gezegd (om maar een voorbeeld te noemen, abortie is erger dan de holocaust). Maar dat is verder mijn punt niet.

Punt is dat het tegenwoordig veelal geen debat meer is. Maar het vooral populistisch schreeuwen is geworden en vaak enorm denigrerend richting andere groepen. Dan kun je wel terugblijven vallen op vrijheid van meningsuiting en dat is een goed recht. Maar je moet niet verbaasd opkijken dat steeds meer mensen/groepen in de samenleving gefrustreerd raken. En dan staan er helaas dit soort gekken op die dan besluiten de trekker over te halen.
pi_218738996
quote:

Het is meer de Amerikaanse cultuur en armoede.

Zwitserland heeft ook bijna iedereen een wapen thuis, toch is het 1 van de veiligste landen.
Dat heeft met cultuur en rijkdom te maken, het is ook niet echt dat ze trots zijn op hun wapenwetgeving of zo, het is er gewoon.
pi_218738999
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Jojoke het volgende:
Ik kan mij eigenlijk geen aanslag met 1 schot herinneren. En dan ook nog een schot van grote afstand. Je zou denken dat dit een professional was.
Ik neem aan dat men al lang lijsten aan het maken is van mensen die getraind zijn als sniper.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:07:34 #135
459912 FlippingCoin
pi_218739001
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:06 schreef Elan het volgende:

[..]
Vooral stemmen op populisten is wat de democratie de das om draait. En de kanker die social media heet. Vol met anti-westerse AI bots die uit zijn op destabilisering en polarisatie.
Dus wanneer mensen stemmen op de partij die jouw voorkeur niet geniet draai je de democratie de nek om? Of wil je even uitleggen waarom dit het geval is volgens jou.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 11:08:08 #136
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218739012
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Jojoke het volgende:
130 meter lees ik overal

Geen idee waar mee geschoten is maar volgens mij is dat niet heel erg pittig
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218739013
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Natuurlijk: vrijheid van meningsuiting houdt in dat mensen ook deze mening mogen verkondigen, hoe verachtelijk het hen ook maakt.

Maar dat is niet waarom ik dit zo storend vind. De reden waarom ik dit storend vind is niet dat er mensen zijn die zo idioot zijn. Dat weet ik al lang. Als bv een Asha ten Broeke wordt vermoord ga je ook hatelijke opmerkingen zien op social media lijkt mij. Maar dat zullen dan primair anonieme lafbekjes zijn.

Hier zie je ineens dat men het op zo’n manier doet, zo open en bloot, dat het duidelijk is dat men hier in hun omgeving punten mee scoort. Je hoeft het niet meer stiekem te doen. En dat zegt veel over de maatschappij.

Ik bedacht mij overigens iets een beetje vergelijkbaars… de dood van Thatcher. Toen ineens het lied Ding Dong! The Witch Is Dead in the UK charts kwam.

Voor mij zegt dit alles over hoe ver extreem links is opgerukt en dat het ook niet echt herkend wordt als gevaar.
Die verheerlijking van geweld wanneer het om een slachtoffer 'van de andere kant' gaat is sowieso verachtelijk. Maar in tegenstelling tot wat sommigen hier als 'feiten' presenteren is dat niet uitsluitend een extreem linkse aangelegenheid.

Charlie Kirk was hier ook niet vies van; toen de man van Nanci Pelosi in hun eigen huis met een hamer werd aangevallen, riep hij op om de borg voor de dader te betalen. Donald Trump Jr., waar Kirk mee samenwerkte, poste online wat meme's waaronder 'een grappige foto' van zijn Halloween-kostuum. En opper Trump zelf? Die bleef er heel lang, heel stil over.

Open en bloot punten scoren, over de rug van geweldslachtoffers, komt helaas 'gewoon' aan beide kanten voor.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218739036
twitter

Gezellige figuren in het onderwijs.
pi_218739044
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Het simpele feit is dat diezelfde wapens met een factor 10 gebruikt worden in huiselijke sferen. De situaties waarin het daadwerkelijk beschermt zijn bijna op een hand te tellen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die dingen (ook in Amerika) gewoon in een kluis moeten. Wat ga je doen dan als die inbreker aan je voeteneinde staat? De kluis in de woonkamer openen om een geweer te pakken? Het is echt een absolute en totale schijnvertoning en de enige reden dat Amerikanen geweren hebben (en mogen hebben) is deze: omdat ze geweren leuk vinden.
Mee eens.

Maar aan de andere kant zijn er zoveel overvallen voorkomen omdat winkeliers een wapen onder de toonbank hebben.
Overvallen op straat voorkomen omdat mensen zich met hetzelfde wapen konden verdedigen.
Dat kan veel mensen tegen houden, haal je die verdediging weg dan zullen er veel meer overvallen komen omdat ze toch wel weten dat winkeliers en mensen zich niet kunnen verdedigen.

Geen wapens werkt alleen als echt iedereen geen wapens heeft ook de criminelen niet, maar die gaan ze echt niet inleveren.

Ik heb een hekel aan wapens, maar ik vind wel dat mensen zich moeten kunnen verdedigen.

Best dubbel eigenlijk.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 11:10:40 #140
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739045
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Ach, onderwijs.
pi_218739050
Geen idee of dit al benoemd is maar wellicht dezelfde schutter als die mislukte aanslag op Trump? Richt grofweg op zelfde punt
pi_218739057
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Die verheerlijking van geweld wanneer het om een slachtoffer 'van de andere kant' gaat is sowieso verachtelijk. Maar in tegenstelling tot wat sommigen hier als 'feiten' presenteren is dat niet uitsluitend een extreem linkse aangelegenheid.

Charlie Kirk was hier ook niet vies van; toen de man van Nanci Pelosi in hun eigen huis met een hamer werd aangevallen, riep hij op om de borg voor de dader te betalen. Donald Trump Jr., waar Kirk mee samenwerkte, poste online wat meme's waaronder 'een grappige foto' van zijn Halloween-kostuum. En opper Trump zelf? Die bleef er heel lang, heel stil over.

Open en bloot punten scoren, over de rug van geweldslachtoffers, komt helaas 'gewoon' aan beide kanten voor.
Dat maakt het eigenlijk alleen maar erger.

Dan hebben we dus een maatschappij waar grote groepen elkaar tot op het bot haten en geweld onderling als ‘nuttig’ wordt beschouwd.

Dat is de laatste stap op weg naar burgeroorlog.
pi_218739059
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Dus wanneer mensen stemmen op de partij die jouw voorkeur niet geniet draai je de democratie de nek om? Of wil je even uitleggen waarom dit het geval is volgens jou.
Democratie in Amerika is allang de nek omgedraaid door Trump en MAGA-manipulatie.
blablablabla
pi_218739064
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
130 meter lees ik overal

Nee dat is voor een geoefend schutter een eitje met een goed snipergeweer.
blablablabla
pi_218739068
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:11 schreef myShizzle het volgende:
Geen idee of dit al benoemd is maar wellicht dezelfde schutter als die mislukte aanslag op Trump? Richt grofweg op zelfde punt
Lijkt me sterk. Die leeft niet meer.
pi_218739073
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:10 schreef Coco het volgende:

[..]
Ach, onderwijs.
Speciaal onderwijs. Dit figuur geeft les aan kinderen die wat meer nodig hebben.

Zulke uitspraken online doen en niet in de de gaten hebben dat dit je baan kan kosten (of in ieder geval een goed gesprek met de directie). :')
pi_218739074
quote:
Want je herkent een schutter aan waar hij op richt? Omdat het hoofd/nek heel uniek is om op te richten?
De schutter van Trump zal overigens vast niet vrij rondlopen weer.
pi_218739076
quote:
Lijkt me sterk.

1 is dood en de andere zit vast.
pi_218739079
quote:
[ x ]

Docent levensbeschouwing????

Wat een gek. Rijp voor de GGZ.

In ieder geval ontslaan. Zo iemand kan geen les geven in levensbeschouwing.

(Tenzij hij deze tweet de wereld ingooit om te zien wat daarvan het effect is tijdens een les levensbeschouwing).
  donderdag 11 september 2025 @ 11:15:14 #150
459912 FlippingCoin
pi_218739090
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Democratie in Amerika is allang de nek omgedraaid door Trump en MAGA-manipulatie.
pi_218739107
quote:
[ x ]

Ach ja, dat heb ik meerdere zien roepen ook hier, dat de beste fascist een dode fascist is.
En in deze tweets dat dode nazi's goed zijn.

Leuke en aardig allemaal maar als je ziet hoeveel mensen Nazi of Fascist worden genoemd door linkse mensen.
Dan zit straks iedereen met een andere mening op een dodenlijst.
pi_218739111
quote:
[ x ]

Het zal je docent maar zijn… Nou ja, waarschijnlijk niet lang meer.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 11:17:22 #153
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739112
quote:
Het is Elan :D
pi_218739114
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Carlson en Owens verkondigen tegenwoordig de meest idiote onzin. Beetje raar om Shapiro in dat rijtje te plaatsen.

Verder is het linkse geluid veel luider. Vandaag nog in de T. over hoe kinderen door de NOS gehersenspoeld worden inzake Gaza.
De T. is natuurlijk erg objectief.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:17:54 #155
459912 FlippingCoin
pi_218739117
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:16 schreef Zoddie het volgende:

[..]
Ach ja, dat heb ik meerdere zien roepen ook hier, dat de beste fascist een dode fascist is.
En in deze tweets dat dode nazi's goed zijn.

Leuke en aardig allemaal maar als je ziet hoeveel mensen Nazi of Fascist worden genoemd door linkse mensen.
Dan zit straks iedereen met een andere mening op een dodenlijst.
nouja voor mij is ook de enige goede nazi een dode nazi, het gevaar is alleen inderdaad dat sommige mensen nogal veel mensen een nazi vinden :P
  donderdag 11 september 2025 @ 11:18:57 #156
459912 FlippingCoin
pi_218739136
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:17 schreef Coco het volgende:

[..]
heeft die een klap van de molen gehad?
pi_218739142
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:17 schreef viceversa het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook kolossale ironie om een van de media met het grootste bereik te laten miepen over de grootschalige invloed van linkse media.
pi_218739146
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:12 schreef Elan het volgende:

[..]
Meeste mensen stemmen op Trump: DIT IS HET EINDE VAN DE DEMOCRATIE!!!!!

Uh-huh…
pi_218739148
quote:
https://www.theguardian.c(...)p-american-democracy

Als je serieus niet op de hoogte bent wat er gaande is heb je wel onder een steen gelegen de afgelopen pak hem beet 10 maanden.
blablablabla
  donderdag 11 september 2025 @ 11:21:43 #160
459912 FlippingCoin
pi_218739154
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:20 schreef Elan het volgende:

[..]

Als je serieus niet op de hoogte bent wat er gaande is heb je wel onder een steen gelegen de afgelopen pak hem beet 10 maanden.
ik ga dat allemaal niet lezen hoor
pi_218739155
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
130 meter lees ik overal

quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik neem aan dat men al lang lijsten aan het maken is van mensen die getraind zijn als sniper.
De combinatie van 1 schot met de afstand lijkt mij wel te duiden op een professional. Deze persoon heeft alles moeten voorbereiden: juiste wapen, locatie.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Nee dat is voor een geoefend schutter een eitje met een goed snipergeweer.
Het lijkt mij wel dat zoiets voorbereiding kost. Je moet weten wat een goede locatie is en hoe je onopvallend daar komt met je snipergeweer. Ze zullen nu wel camerabeelden bekijken. Of ze iemand zien met een lange tas.
pi_218739157
quote:

[..]
O, want het is nog niet eerder opgevallen dat de NOS erg op de hand is van Hamas cs, dus het zal wel gelo….

Hé, wacht even!
pi_218739166
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:20 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is natuurlijk ook kolossale ironie om een van de media met het grootste bereik te laten miepen over de grootschalige invloed van linkse media.
De T. maakt educatieve programma’s? Do tell!
pi_218739171
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:22 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De T. maakt educatieve programma’s? Do tell!
Lezen is ook een vak. Daar hadden ze misschien in jouw educatie wat meer aandacht aan kunnen besteden.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:23:49 #165
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_218739174
quote:

Ik zag laatst wel een grappig grafiekje van gun violence opgesplitst naar achtergrond. Dat claimde dat als all zwarte en hispanic amerikanen er niet zouden zijn dat Amerika dan flink zou zakken op de wereld ranglijst.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_218739177
quote:

[..]

Inb4 The Guardian is een linkse kutkrant.

Maar denk dat veel mensen er compleet geen weet van hebben doordat ze andere media consumeren.
pi_218739183
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:02 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Correct.

Tucker Carlson en Candace Owens zijn al tijden volledig van het pad af, de ene zit in de zak van Rusland en Qatar waar de andere antisemitische complottheorieën verspreid en ervan overtuigt is dan Brigitte Macron een man is. De user @Tjacka weet dan ook niet waar hij over praat zo blijkt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218739184
quote:

[..]

Jij hebt kennelijk gemist wat voor een teringbende het inmiddels is in het VK.
pi_218739187
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:21 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt mij wel dat zoiets voorbereiding kost. Je moet weten wat een goede locatie is en hoe je onopvallend daar komt met je snipergeweer. Ze zullen nu wel camerabeelden bekijken. Of ze iemand zien met een lange tas.
Tuurlijk kost zoiets voorbereiding en planning (met eventueel medeplichtigen). De tour van Kirk zal op zijn website/social media ruimschoots gedeeld zijn, dus ook de locatie van dit event.
pi_218739197
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:23 schreef Monolith het volgende:

[..]
Lezen is ook een vak. Daar hadden ze misschien in jouw educatie wat meer aandacht aan kunnen besteden.
Ach, daar hebben we de persoonlijke aanval weer.

En dat omdat je kennelijk niet eens begrijpt waar ik op doel.
pi_218739198
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:23 schreef viceversa het volgende:

[..]
Inb4 The Guardian is een linkse kutkrant
The Guardian is een krant die de wereld bekijkt vanuit een uitgesproken progressief en links wereldbeeld. Dat maakt de krant echter niet 'kut' maar wel vooringenomen waarbij de grenzen tussen journalistiek en activisme meer dan eens vervagen
pi_218739214
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ach, daar hebben we de persoonlijke aanval weer.

En dat omdat je kennelijk niet eens begrijpt waar ik op doel.
Het is een aanval op de inhoud omdat ik een beetje moe word van dat woorden in de mond leggen. Je letterlijke woorden zijn 'links geluid is veel luider, zie artikel in de Telegraaf over de NOS'. De Telegraaf is het grootste dagblad in Nederland vriend. Als je de ironie daarvan niet ziet kan ik je ook niet helpen.
pi_218739218
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gebrek aan humaniteit zich vooral bij degenen die het prima vinden dat het Westen wordt overspoelt met miljoenen mensen uit culturen die onverenigbaar zijn met het Westen en vervolgens de autochtone populaties voor alles en nog wat uitmaken als zij hun zorgen uiten over deze demografische verandering.

En inderdaad, als illegale migranten uit een land worden gezet of drugssmokkelaars geëlimineerd dat zijn positieve dingen. Het is ook veelzeggend dat een bepaald deel Westerlingen juist voor zulke mensen in bres springt, dat krijg je als je morele kompas totaal failliet is. Dan denk je dat goed slecht is en slecht goed.
[..]

Goh, alweer bezig over links en migratie.

Het werd de vorige keer weggehaald want offtopic, dus je probeert het gewoon weer?

[ Bericht 2% gewijzigd door probeer op 11-09-2025 11:34:51 ]
"Pools are perfect for holding water"
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 september 2025 @ 11:28:42 #174
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_218739222
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:20 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Meeste mensen stemmen op Trump: DIT IS HET EINDE VAN DE DEMOCRATIE!!!!!

Uh-huh…
Democratie is wat meer dan een verkiezing houden en stemmen tellen. Neem aan dat zelfs jij dat wel weet.. Turkije heeft ook een gekozen leider, Rusland ook, Hamas heeft ook verkiezingen gewonnen.

Weet je wat in ieder geval geen democratie is? De 48.3% die niet op jou heeft gestemd wegzetten als idioten. Iedere staat, waar de meerderheid van de burgers op een Democraat hebben gestemd, lopen te treiteren als een kleuter.

Of vrouwen verbieden om voor een abortus te gaan. Of de grootste universiteiten/kranten onder druk zetten, straffen en treiteren omdat ze niet precies doen wat jij wil dat ze doen.

... yup democratie inderdaad.
pi_218739229
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:23 schreef viceversa het volgende:

[..]
Inb4 The Guardian is een linkse kutkrant.

Maar denk dat veel mensen er compleet geen weet van hebben doordat ze andere media consumeren.
Zo diep hoef je ook helemaal niet in de materie te zitten. Als kleine belegger vind ik het wel interessant om een beetje het nieuws rondom zo'n FED (federale bank US) te volgen en hoe mensen op valse gronden ontslagen worden omdat ze beleid voeren dat niet strookt met wat Trump voor ogen heeft. En hij er dan poppetjes kan neer zetten die hem wel gunstig gezind zijn.

Als dat geen ondermijning is van de democratie weet ik het ook niet meer. Al kun je ook stellen dat het hele rechtssysteem en politieke stelsel in De US in beginsel corrupt en disfunctioneel is.
blablablabla
pi_218739251
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 03:41 schreef Lyrebird het volgende:
Nadat we eerder deze week werden opgeschrikt door de moord op een onschuldige Oekraiense vrouw door een gestoorde zwarte man die of in een gesticht of in een gevangenis had moet zitten - door de media onder het tapijt geveegd want ze konden er geen George Floyd van maken - nu een moord op een onschuldige blanke man.

Dit voelt net als de dag waarop Pim Fortuijn werd vermoord. Vermoord worden vanwege een mening - het moet niet veel gekker worden. De kogel en geweld komen bijna altijd van links. Michael Shellenberger (en die is niet rechts) heeft hier een interessante kijk op. De woke zijn vaak narcisistisch van aard.

Ik ga er een andere sticker opplakken: het 'afwezige vader syndroom'. Dit zorgt er voor dat (te) veel mensen opgroeien zonder verantwoordelijkheidsgevoel. Dat alles maar moet kunnen.
Weer die aantoonbare leugen.

Waarom lieg je? Doe je dat expres?
pi_218739278
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:02 schreef Solispolar het volgende:
@:Tjacka

Waar komt de tendens vandaan dat sommige lieden ontzettend veel sympathie hebben ontwikkeld voor omgekomen vluchtelingen - tot aan het punt dat ze met kaarsen de straat op gaan - maar tegelijkertijd weg lijken te kijken voor andere bepaalde moorden op mensen die nota bene uit hun eigen land komen?

Ik vind het fascinerend en vroeg me af of jij hier wat zinnigs over kan zeggen :)
Hier heb ik niet zoveel zinnigs over te zeggen meneer @Solispolar . Ik zit niet in die hoek van het politieke spectrum. Omgedraaid kan je deze vraag natuurlijk ook gewoon stellen. Zelf maak ik mij om beide niet zo heel erg druk. :@
Groot fan van User Wotte
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 11:35:59 #178
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739285
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]
Het is een aanval op de inhoud
Nee, je valt hem persoonlijk aan.
pi_218739287
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:02 schreef Caland het volgende:

[..]
Als dat filmpje van gisteren vlak voor het schot ongeveer het niveau was ben ik daar niet heel erg van onder de indruk.
Retorische debattruukjes, snel praten, gish gallops, liegen, misinformatie...de standaard debattechniek van rightwing influencers. Ik vind het altijd heel cringe. Net als die persvoorlichtster van het witte huis. Met een stalen gezicht de ene leugen na de ander, wetende dat de pers weet dat ze liegt en er niks tegen kan doen.
En nu de massale performative outrage van de GOP, welke afwezig was bij de moord op de democratische lokale politici, de aanval op de man van Pelosi etc. Het script schrijft zichzelf weer eens.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218739295
quote:

[..]
Het is een aanval op de inhoud omdat ik een beetje moe word van dat woorden in de mond leggen. Je letterlijke woorden zijn 'links geluid is veel luider, zie artikel in de Telegraaf over de NOS'. De Telegraaf is het grootste dagblad in Nederland vriend. Als je de ironie daarvan niet ziet kan ik je ook niet helpen.
In plaats van 'jij' en 'jou', moet je gewoon consistent 'rechts' en 'jullie' zeggen. Dan mag het allemaal wel, dat demoniseren en beschuldigen.
pi_218739298
Misschien kan het hier gewoon gaan over de moord en de zoektocht naar de dader(s)?
pi_218739304
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien kan het hier gewoon gaan over de moord en de zoektocht naar de dader(s)?
Te laat! migratie! /s
pi_218739315
Do what you love, love what you do!
  donderdag 11 september 2025 @ 11:40:04 #184
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218739317
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:37 schreef probeer het volgende:

[..]
In plaats van 'jij' en 'jou', moet je gewoon consistent 'rechts' en 'jullie' zeggen. Dan mag het allemaal wel, dat demoniseren en beschuldigen.
Ja, en iets over contreien waarin dit of dat.
Huilen dan.
pi_218739320
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Brevik, Crusius, Tarrant, Boelter.
Die waren waarschijnlijk links 'net als Hitler'.
anonieme razernist
  donderdag 11 september 2025 @ 11:42:04 #186
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218739330
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:32 schreef probeer het volgende:

[..]
Weer die aantoonbare leugen.

Waarom lieg je? Doe je dat expres?
Aamhangers van alt-right liegen overal en altijd.

Met feiten komen ze immers nergens.
pi_218739331
quote:
Dit beweert docent levensbeschouwing te zijn. Wie is deze gek? Als dit echt voor een klas staat dan moet hij daar zo snel mogelijk weg.
twitter

https://x.com/Sandervandam2/status/1966000412776865988
  donderdag 11 september 2025 @ 11:42:08 #188
287741 matspontius
pi_218739332
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:06 schreef Elan het volgende:

[..]
_O- _O- Achterdocht is ook een killer voor de samenleving - vooral achterdocht vanuit de zolderkamer optiek
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 september 2025 @ 11:42:24 #189
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_218739337
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Het werd de vorige keer weggehaald want offtopic, dus je probeert het gewoon weer?
Je moet er toch iets met de haren bijslepen? En meestal doe je dat op een onderwerp waar je eigen buik vol van zit ja --> projecteert voor zijn eigen politieke mening en onvrede :D
enkelband
pi_218739343
quote:
2s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:40 schreef NoCigar het volgende:

[..]
Die waren waarschijnlijk links 'net als Hitler'.
Duh. Het heet niet voor niets nationaalsocialisme. En die man was vegetariër en hield van honden, dus hij zou waarschijnlijk lid van de PvdD geweest zijn. Hartstikke links dus.
pi_218739351
quote:

[..]
Dat de grootste krant rechts is maakt het rechtse geluid niet luider, als de overige media in zeer overwegende mate links is. En zeker als in het geval waar het over ging (lesmateriaal) uitsluitend linkse leugens uitgestort worden over kinderen.

Daarnaast: het AD is nipt kleiner, maar die inhoud gaat voor het overgrote deel ook naar regionale kranten. Dus je kan zelfs betwisten dat de T. de grootste is.
pi_218739354
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:42 schreef probeer het volgende:

[..]
Duh. Het heet niet voor niets nationaalsocialisme. En die man was vegetariër en hield van honden, dus hij zal wel lid van de PvdD geweest zijn. Hartstikke links dus.
Net als Mao, Stalin, Pot, Guevara.
pi_218739359
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:35 schreef Coco het volgende:

[..]
Nee, je valt hem persoonlijk aan.
Nee ik val het feit aan dat hij mijn post niet fatsoenlijk leest. Als ik in deze reactie op jou opeens zou vragen waarom je moord goedkeurt en jij antwoord dat ik je misschien eens moet leren lezen, dan is dat gewoon gericht op de inhoud.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:45:17 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218739366
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef recidivist het volgende:

[..]
We hopen dat het een moslim is....dan krijgt dit topic binnen no-time een stortvloed aan reacties en views: stormlooptopic w/ O~)
Of dat het en andere rechtse activist is die wraak neemt omdat Kirk vreemd is gegaan met zijn vriendin.

Dan is het ineens stil.
pi_218739367
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dat de grootste krant rechts is maakt het rechtse geluid niet luider, als de overige media in zeer overwegende mate links is. En zeker als in het geval waar het over ging (lesmateriaal) uitsluitend linkse leugens uitgestort worden over kinderen.

Daarnaast: het AD is nipt kleiner, maar die inhoud gaat voor het overgrote deel ook naar regionale kranten. Dus je kan zelfs betwisten dat de T. de grootste is.
Nou, dan loopt al die linkse media tegenwoordig wel helemaal weg met de VVD zeg

(jij bent er gelukkig niet zo'n eentje die de VVD als links ziet, toch?)
  donderdag 11 september 2025 @ 11:45:48 #196
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218739375
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Overal rechtse herrie, maar ondertussen rechtse fokkers be like:

"Er is geen rechts geluid!!"
Huilen dan.
pi_218739378
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef probeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
VVD is links

gr gr

VEM2012
Groot fan van User Wotte
pi_218739381
quote:
19s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:46 schreef Tjacka het volgende:

[..]
VVD is links

gr gr

VEM2012
Sluit PVV uit.
pi_218739383
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Of dat het en andere rechtse activist is die wraak neemt omdat Kirk vreemd is gegaan met zijn vriendin.

Dan is het ineens stil.
Nee, dan verdraaien ze het wel weer naar een groot conspiracy verhaal.
pi_218739384
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Correct.

Tucker Carlson en Candace Owens zijn al tijden volledig van het pad af, de ene zit in de zak van Rusland en Qatar waar de andere antisemitische complottheorieën verspreid en ervan overtuigt is dan Brigitte Macron een man is. De user @:Tjacka weet dan ook niet waar hij over praat zo blijkt.
Vrijwel niemand heeft echt een benul van de VS. Ik heb er een tijd gezeten en mijn vrouw heeft er ook lang gewoond en wij moeten altijd erg lachen over het beeld van de gemiddelde Europeaan.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:47:17 #201
287741 matspontius
pi_218739385
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:28 schreef probeer het volgende:

[..]

Daar heb jij vast geen melding van gemaakt stiekemerd ......
"Hoka Hey!"
pi_218739388
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja want nu loopt het topic totaal niet

achterlijke mongool
Wat je zegt ben je zelf

:6
  donderdag 11 september 2025 @ 11:48:26 #203
459912 FlippingCoin
pi_218739397
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:47 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat je zegt ben je zelf

:6
dat ook :P
pi_218739401
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:47 schreef matspontius het volgende:

[..]
Daar heb jij vast geen melding van gemaakt stiekemerd ......
Nee.

Dat doe ik pas als het mogelijk erg genoeg is voor een ban. Anders neem ik de moeite niet, schiet toch niet op.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:50:18 #205
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_218739407
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dan is het ineens stil.
geradicaliseerde transgender

of gewoon plot-twist: KHAMAS. waarna een wijk in Utah wordt platgegooid met 1000 pounders omdat hij daar verscholen zit.
enkelband
  donderdag 11 september 2025 @ 11:51:13 #206
287741 matspontius
pi_218739410
quote:

[..]
We hopen dat het een moslim is....dan krijgt dit topic binnen no-time een stortvloed aan reacties en views: stormlooptopic w/ O~)
Populist - foei :R
"Hoka Hey!"
pi_218739411
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:28 schreef Evenstar het volgende:

[..]
Democratie is wat meer dan een verkiezing houden en stemmen tellen. Neem aan dat zelfs jij dat wel weet.. Turkije heeft ook een gekozen leider, Rusland ook, Hamas heeft ook verkiezingen gewonnen.

Weet je wat in ieder geval geen democratie is? De 48.3% die niet op jou heeft gestemd wegzetten als idioten. Iedere staat, waar de meerderheid van de burgers op een Democraat hebben gestemd, lopen te treiteren als een kleuter.

Of vrouwen verbieden om voor een abortus te gaan. Of de grootste universiteiten/kranten onder druk zetten, straffen en treiteren omdat ze niet precies doen wat jij wil dat ze doen.

... yup democratie inderdaad.
De voorbeelden die je noemt… allemaal onderdrukken die met geweld de oppositie. Daar zit het verschil.

En er is geen verbod op abortus. Het is per staat anders. Net als in de EU. Waarbij de VS juist ruimere mogelijkheden kent dan in de EU.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:51:24 #208
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_218739414
Ik ben aardig rechts. Maar deze dude boeit me echt 0.0. Kneusje met grote waffel over “doden horen er nou eenmaal bij” komt karma tegen.
Boeiend.
Haters everywhere but I don't really care.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:53:18 #209
287741 matspontius
pi_218739425
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja want nu loopt het topic totaal niet

achterlijke mongool
_O- _O- Al de 3e serie - overal altijd maar die vriendelijke moslims erbij slepen .... tttt
"Hoka Hey!"
pi_218739427
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:46 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Vrijwel niemand heeft echt een benul van de VS. Ik heb er een tijd gezeten en mijn vrouw heeft er ook lang gewoond en wij moeten altijd erg lachen over het beeld van de gemiddelde Europeaan.
Wat we dan ook vooral zien is dat binnen bepaalde contreien de Amerikaanse politieke zeer tribaal wordt beleefd. Vanwege het tweepartijensysteem heb je natuurlijk een enorme tegenstelling tussen rechts en conservatief en links en progressief.

Daarom bijten vooral in deze laatstgenoemde kringen sommigen zich volledig vast in de Amerikaanse politieke en volgen dit op de voet waarbij alles dat Democratisch is met hand en tand verdedigd moet worden, aangezien men dit als 'hun' tribe ziet.
pi_218739432
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef rival het volgende:
Iemand van links kon de discussie niet winnen....

Hadden wij hier ook met Volkert. :N
Jij weet al wie de dader is?
pi_218739437
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat we dan ook vooral zien is dat binnen bepaalde contreien de Amerikaanse politieke zeer tribaal wordt beleefd. Vanwege het tweepartijensysteem heb je natuurlijk een enorme tegenstelling tussen rechts en conservatief en links en progressief.

Daarom bijten vooral in deze laatstgenoemde kringen sommigen zich volledig vast in de Amerikaanse politieke en volgen dit op de voet waarbij alles dat Democratisch is met hand en tand verdedigd moet worden, aangezien men dit als 'hun' tribe ziet.
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:40 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, en iets over contreien waarin dit of dat.
Haha, held.
  donderdag 11 september 2025 @ 11:54:33 #213
372302 Revanches
Soeverein en onafhankelijk
pi_218739439
Net een filmpje gezien waarbij Kirk tegen een Duitse student(?)na een debat zei: Deutschland über alles :X
And I am a weapon of massive consumption
And it's not my fault it's how I'm programmed to function
pi_218739441
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef matthijst het volgende:
Ik ben aardig rechts. Maar deze dude boeit me echt 0.0. Kneusje met grote waffel over “doden horen er nou eenmaal bij” komt karma tegen.
Boeiend.
Je bent helemaal niet aardig.
pi_218739443
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als Hitler als links is.
anonieme razernist
pi_218739446
Beeld van de schutter?

twitter
pi_218739449
quote:

[..]
En een goed voorbeeld van een erg rechts geluid dat links al decennia aanvalt. En in heel, heel veel huiskamers elke dag gelezen wordt.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_218739451
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef probeer het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

(jij bent er gelukkig niet zo'n eentje die de VVD als links ziet, toch?)
Genuanceerd: klassiek rechts bestaat niet meer. Dus in die zin is de VVD niet rechts. De VVD is vooral de weg kwijt. En daarom is het ook zo leuk om Dilan uit te nodigen. Die zegt altijd wel iets waar mensen zich druk over kunnen maken en zelf heeft ze niet door dat ze beter minder vaak haar kop kan laten zien.
pi_218739453
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:55 schreef Montagui het volgende:
Beeld van de schutter?

[ x ]
Volgens mij houdt die schutter een Palestina vlag vast, zien jullie dat ook? En hij ziet er behoorlijk buitenlands uit.
pi_218739457
quote:
7s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En de stropop. Waarom ook niet…
  donderdag 11 september 2025 @ 11:57:48 #221
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218739461
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:56 schreef probeer het volgende:

[..]
Volgens mij houdt die schutter een Palestina vlag vast, zien jullie dat ook? En hij ziet er behoorlijk buitenlands uit.
En blauw haar met een neuspiercing.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 11:58:41 #222
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739469
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:44 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee ik val het feit aan dat hij mijn post niet fatsoenlijk leest. Als ik in deze reactie op jou opeens zou vragen waarom je moord goedkeurt en jij antwoord dat ik je misschien eens moet leren lezen, dan is dat gewoon gericht op de inhoud.
Stop nou met liegen:

quote:
Daar hadden ze misschien in jouw educatie wat meer aandacht aan kunnen besteden.
Dat is letterlijk wat je zegt. Alles daarvoor of daarna doet niet ter zake.
pi_218739471
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Genuanceerd: klassiek rechts bestaat niet meer. Dus in die zin is de VVD niet rechts. De VVD is vooral de weg kwijt. En daarom is het ook zo leuk om Dilan uit te nodigen. Die zegt altijd wel iets waar mensen zich druk over kunnen maken en zelf heeft ze niet door dat ze beter minder vaak haar kop kan laten zien.
Klassiek liberaal lijkt inderdaad het ondergesneeuwde kindje bij de VVD. Maar neoliberaal is daar nog volop aanwezig. Dus dat "in die zin is de VVD niet rechts" is complete onzin.

Dat je dat vol blijft houden doet echt af aan je normaliter vrij degelijke posts.
pi_218739472
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:56 schreef Knipoogje het volgende:

[..]
En een goed voorbeeld van een erg rechts geluid dat links al decennia aanvalt. En in heel, heel veel huiskamers elke dag gelezen wordt.
Jij dankt god elke dag voor joop, nrc, volkskrant, trouw, nos, bnnvara, rtl nieuws enzovoorts.
pi_218739473
quote:
19s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:46 schreef Tjacka het volgende:

[..]
VVD is links

gr gr

VEM2012
En woorden in de mond leggen.

De ‘we hebben inhoudelijk geen weerwoord’ bingo kaart raakt weer snel vol!
pi_218739477
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
De voorbeelden die je noemt… allemaal onderdrukken die met geweld de oppositie. Daar zit het verschil.

En er is geen verbod op abortus. Het is per staat anders. Net als in de EU. Waarbij de VS juist ruimere mogelijkheden kent dan in de EU.
Hier zit natuurlijk nul consistentie in. Wat je bedoelt is: 'Er is geen federaal verbod op abortus'. Onder Roe v. Wade had de VS inderdaad op papier ruimere abortuswetgeving dan zelfs bijvoorbeeld Nederland. In de praktijk was het een totaal ander verhaal omdat de toegang zo veel mogelijk werd bemoeilijkt in veel staten, maar goed.
Nu Roe v. Wade is teruggedraaid, hebben veel staten zeer strenge limieten met hooguit een paar uitzonderingen in de meest blauwe staten en hier en daar wat referenda geïnitieerd door de bevolking waar politici vooral zo min mogelijk gehoor aan lijken te willen geven.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:00:00 #227
24533 ACT-F
pi_218739480
quote:
1s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:55 schreef Montagui het volgende:
Beeld van de schutter?

[ x ]
twitter
pi_218739481
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef Nober het volgende:

[..]
Jij dankt god elke dag voor joop, nrc, volkskrant, trouw, nos, bnnvara, rtl nieuws enzovoorts.
Joop en de Volkskrant op een hoop gooien, man man.
pi_218739482
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef Coco het volgende:

[..]
Stop nou met liegen.

"Daar hadden ze misschien in jouw educatie wat meer aandacht aan kunnen besteden."

Dat is letterlijk wat je zegt. Alles daarvoor of daarna doet niet ter zake.
Ja dat was een humoristisch bedoelde verwijzing naar het onderwerp, maar dat was je kennelijk ontgaan.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:00:43 #230
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_218739483
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef rival het volgende:
Iemand van links kon de discussie niet winnen....

Hadden wij hier ook met Volkert. :N
Er is nog niet eens een verdachte bekend. Maar jij weet zelfs al wat diens motief is?
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_218739484
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
En woorden in de mond leggen.

De ‘we hebben inhoudelijk geen weerwoord’ bingo kaart raakt weer snel vol!
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:56 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Dus in die zin is de VVD niet rechts.
[..]
Zo ver zat ie er niet naast ..
pi_218739485
quote:
3s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef ACT-F het volgende:

[..]
[ x ]
Er is ook een video vlak na het schot waarbij je iemand over het dak weg ziet rennen.
pi_218739487
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Helaas zie ik het tribalisme ook in Nederland. Hier op Fok! eveneens.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 12:01:59 #234
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739500
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja dat was een humoristisch bedoelde verwijzing naar het onderwerp, maar dat was je kennelijk ontgaan.
Ah 'het was maar een grapje' _O-
  donderdag 11 september 2025 @ 12:02:13 #235
24533 ACT-F
pi_218739507
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]
Er is ook een video vlak na het schot waarbij je iemand over het dak weg ziet rennen.
Daar reageer ik op.
pi_218739522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:01 schreef Coco het volgende:

[..]
Rare focus heb je hier. Te midden van al het leugenachtige 'de kogel komt (bijna) altijd van links' gedoe.
pi_218739534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Helaas zie ik het tribalisme ook in Nederland. Hier op Fok! eveneens.
Niet zo vreemd want tribalisme is ook een menselijke eigenschap.
pi_218739536
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:01 schreef Coco het volgende:

[..]
Nee het was een humoristische verwijzing, maar de kern blijft een verwijt over het lezen van mijn post en het mij in de mond leggen van woorden. Kom nou, zo moeilijk is het allemaal niet he?
  donderdag 11 september 2025 @ 12:04:02 #239
24533 ACT-F
pi_218739543
Kan zo aansluiten bij Hamas:

twitter

twitter
pi_218739549
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef viceversa het volgende:

[..]
Joop en de Volkskrant op een hoop gooien, man man.
Zo zijn Nieuws van de Dag en Stormfront ook hetzelfde
pi_218739551
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:42 schreef matspontius het volgende:

[..]
_O- _O- Achterdocht is ook een killer voor de samenleving - vooral achterdocht vanuit de zolderkamer optiek
Lees je überhaupt nieuws?

https://www.newsweek.com/(...)n-bot-farm-x-1923115

Dit soort shit is al jaren aan de gang, en het het programma dat de VS had om er mee te dealen staat sinds 3 weken on hold omdat vanuit MAGA hoek de geldkraan is dichtgedraaid. Je hoeft echt geen conspiracywappie te zijn om te erkennen dat dat soort bots en het gif dat ze verspreiden een enorm probleem zijn.
blablablabla
pi_218739552
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef probeer het volgende:

[..]
Klassiek liberaal lijkt inderdaad het ondergesneeuwde kindje bij de VVD. Maar neoliberaal is daar nog volop aanwezig. Dus dat "in die zin is de VVD niet rechts" is complete onzin.

Dat je dat vol blijft houden doet echt af aan je normaliter vrij degelijke posts.
Er is zelfs een themagroep binnen de VVD die 'klassiek liberaal' heet, prima groep en bevind zich meer aan de rechterzijde van de partij, die hebben niet bepaald de meeste invloed op dit moment. Maar het ligt er ook aan wat je bedoelt met 'rechts'. Ik vind in de context van Nederland, de VVD economisch gezien zelfs iets te rechts maar sociaal-cultureel te progressief.

De VVD denkt iedere keer weer te kunnen scoren met standpunten als het verder afbreken van de verzorgingsstaat en dat soort dingen, maar wil vervolgens wel doodleuk met GroenLinks–PvdA samenwerken.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 12:04:47 #243
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739553
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:02 schreef probeer het volgende:

[..]
Rare focus heb je hier. Te midden van al het leugenachtige 'de kogel komt (bijna) altijd van links' gedoe.
Rare focus om hier de discussie normaal te laten verlopen?
  donderdag 11 september 2025 @ 12:05:08 #244
459912 FlippingCoin
pi_218739555
quote:
13s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:04 schreef ACT-F het volgende:

[ x ]
[ x ]
zieke linkse honden
pi_218739557
Tja, ik zie een verwijt van tribalisme van mensen wiens eerste reflex bij een nieuwsartikel vaak is om het te diskwalificeren op basis van de vermeende signatuur van het medium waaruit het artikel afkomstig is. Ook daar weer een hoog ironiegehalte.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 12:05:35 #246
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739558
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:03 schreef Monolith het volgende:

[..]
Nee het was een humoristische verwijzing, maar de kern blijft een verwijt over het lezen van mijn post en het mij in de mond leggen van woorden. Kom nou, zo moeilijk is het allemaal niet he?
Nee het was op de man. Niet meer doen.
pi_218739562
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef Coco het volgende:

[..]
Haal je het lekker weg joh.
pi_218739563
quote:
Op Bluesky kwam de vraag voorbij wie er vervolgens neergeschoten moest worden. Dit is een kleine selectie uit de meer dan zorgelijke reacties. Woorden doen ertoe @sigridkaag, ze zijn het fundament van de demonisering waar deze mensen hun verantwoording uit halen.
twitter

https://x.com/SanderSassen/status/1966076981172228104

@Kijkertje
  donderdag 11 september 2025 @ 12:06:10 #249
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218739564
Heel reddit gaat los dat het de Mossad was :')
pi_218739565
quote:

[..]
Of een nog extremer rechtse die 'm niet conservatief genoeg vond. Is het topic gelijk dood.

Edit: Oh wacht, iemand was me voor. :D
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:06:27 #251
287741 matspontius
pi_218739566
quote:
13s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:04 schreef ACT-F het volgende:

[ x ]
[ x ]
Schutter had geen kogels meer over? Want een randdebiel dit zeg - de toekomst van Amerika ^O^
"Hoka Hey!"
  donderdag 11 september 2025 @ 12:06:45 #252
459912 FlippingCoin
pi_218739568
quote:
bizar dit hoor
pi_218739570
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef probeer het volgende:

[..]

Ik schrijf dat klassiek rechts niet meer bestaat. Dat is de laissez faire politiek. Ook de VVD is voor een sterke overheid met meer en meer regeltjes in de praktijk (in woord minder, maar daden zeggen meer dan woorden). De privatiseringsslag van weleer doet daar weinig aan af.
pi_218739573
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:17 schreef Coco het volgende:

[..]
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef Coco het volgende:

[..]
Wauw :R
blablablabla
  donderdag 11 september 2025 @ 12:07:21 #255
459912 FlippingCoin
pi_218739575
zitten zelfs oproepen tussen om jk rowling overhoop te knallen de tering
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 12:08:10 #256
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739578
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:07 schreef Elan het volgende:

[..]
[..]
Wauw :R
Je bent niet Elan?
pi_218739579
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ik schrijf dat klassiek rechts niet meer bestaat. Dat is de laissez faire politiek. Ook de VVD is voor een sterke overheid met meer en meer regeltjes in de praktijk (in woord minder, maar daden zeggen meer dan woorden). De privatiseringsslag van weleer doet daar weinig aan af.
Ja21?
pi_218739583
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:07 schreef FlippingCoin het volgende:
Ze vindt mannen geen vrouwen, dan krijg je dat.
pi_218739584
quote:
Wat heeft Sigrid Kaag hiermee te maken? Mensen wringen zich wel in heel rare bochten om anderen te demoniseren.

Als ik zeg dat ik Charlie Kirk maar een raar ventje vond, wil dat toch niet zeggen dat andere rare ventjes ook maar overhoop geknald moeten worden?
  donderdag 11 september 2025 @ 12:09:00 #260
459912 FlippingCoin
pi_218739587
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:08 schreef Nober het volgende:

[..]
Ze vindt mannen geen vrouwen, dan krijg je dat.
gelukkig zijn ze bij twitter weg want daar wordt zoveel drek gepost

:')
pi_218739591
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:59 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hier zit natuurlijk nul consistentie in. Wat je bedoelt is: 'Er is geen federaal verbod op abortus'. Onder Roe v. Wade had de VS inderdaad op papier ruimere abortuswetgeving dan zelfs bijvoorbeeld Nederland. In de praktijk was het een totaal ander verhaal omdat de toegang zo veel mogelijk werd bemoeilijkt in veel staten, maar goed.
Nu Roe v. Wade is teruggedraaid, hebben veel staten zeer strenge limieten met hooguit een paar uitzonderingen in de meest blauwe staten en hier en daar wat referenda geïnitieerd door de bevolking waar politici vooral zo min mogelijk gehoor aan lijken te willen geven.
In veel van die blauwe staten zijn er nauwelijks restricties en kun je veel later dan hier nog abortus plegen.

Maar goed, kijk eens naar een land als Malta als het om abortus gaat… Zelfs als de moeder dreigt te overlijden mag het nog niet.
pi_218739592
Kirk over de man van Pelosi:

twitter

Pelosi over Kirk:

quote:
The horrific shooting today at Utah Valley University is reprehensible. Political violence has absolutely no place in our nation.

All Americans should pray for Charlie Kirk’s recovery and hold the entire UVU community in our hearts as they endure the trauma of this gun violence.

https://x.com/SpeakerPelosi/status/1965857741312045418
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 12:09:27 #263
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739593
quote:
Ach Twitter, bluesky, reddit.
pi_218739595
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:08 schreef Coco het volgende:

[..]
Je bent niet Elan?
En jij Coco De Hypocriete
blablablabla
pi_218739599
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef probeer het volgende:

[..]
[..]
Zo ver zat ie er niet naast ..
Daar moet je wel een relevant deel van mijn post voor weglaten…
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 12:10:50 #266
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739604
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:09 schreef Elan het volgende:

[..]
En jij Coco De Hypocriete
pi_218739609
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Niet zo vreemd want tribalisme is ook een menselijke eigenschap.
Geweld ook. Ben ik ook tegen.
pi_218739611
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef Monolith het volgende:
Tja, ik zie een verwijt van tribalisme van mensen wiens eerste reflex bij een nieuwsartikel vaak is om het te diskwalificeren op basis van de vermeende signatuur van het medium waaruit het artikel afkomstig is. Ook daar weer een hoog ironiegehalte.
Integendeel, ik lees juist media met een dergelijk wereldbeeld omdat ik oprecht benieuwd ben naar de hersenspinsels in die kringen. Juist daarom ben ik ook in staat de bias van bijvoorbeeld The Guardian te benoemen.

Trouwens, als ik even snel in jouw pohi kijk spreek jij niet anders over bijvoorbeeld een krant als de Telegraaf dan ik doe over The Guardian, maar dat is dan zeker weer geen probleem?
quote:
BlueSky is dan ook een echokamer waar helaas al veel langer de meest extremistische dingen de revue passeren. Israël-haat en antisemitisme of op zijn minst het omarmen van complottheorieën mbt Israël (en Joden) begint een steeds groter probleem te worden aan de linkerkant van het politieke spectrum.
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef jigggy het volgende:
Wat ook weer de bizarre obsessie binnen bepaalde kringen met Israël en Joden pijnlijk bloot weet te leggen.
pi_218739616
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:10 schreef Coco het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
;)
blablablabla
pi_218739621
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:09 schreef probeer het volgende:
Kirk over de man van Pelosi:

[ x ]

Pelosi over Kirk:
[..]

Typisch contrast wel.
pi_218739623
quote:

[..]
Het lijkt mij eigenlijk stug dat het een moslim is.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:14:30 #272
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218739627
quote:
16s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:07 schreef FlippingCoin het volgende:
En joe Rogan

Blijf a.u.b. van m’n favoriete podcasthost af :')
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 12:15:43 #273
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:14 schreef SnertMetChoco het volgende:

[..]
Typisch contrast wel.
Goede vergelijking ook.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:16:30 #274
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218739647
RNA zit zeker weer de boel flink op te stoken. meer wapens! Alleen maar meer :)

Iedereen gewoon vol automatische wapens. Lekker knallen :)
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_218739663
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:15 schreef Coco het volgende:

[..]
Goede vergelijking ook.
Ja. Een stuk relevanter dan random wapperts van internet posten met hun gestoorde takes.
pi_218739665
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
In veel van die blauwe staten zijn er nauwelijks restricties en kun je veel later dan hier nog abortus plegen.

Maar goed, kijk eens naar een land als Malta als het om abortus gaat… Zelfs als de moeder dreigt te overlijden mag het nog niet.
Dat is echt gelul hoor. Nederland staat abortus toe tot 24 weken. Alleen de groene kleurtjes hier zijn daarin ruimer qua wetgeving:
https://en.wikipedia.org/(...)ited_States_by_state

En ja ook Europa kent z'n landen met stringente wetgeving, maar de VS kent ook gewoon heel veel staten waar al de facto een wettelijk verbod is en in heel veel staten wordt (legale) abortus in de praktijk ongeacht de wettelijk status ook gewoon zeer moeilijk gemaakt.
Ja de VS kent diversiteit in wetgeving net als Europa dat kent, maar dat het daar grotendeels liberaler zou zijn dan hier is een bewering die je nergens staaft, omdat ie natuurlijk ook helemaal niet te staven valt. Niet qua wetgeving en al helemaal niet qua uitvoering.
  Moderator donderdag 11 september 2025 @ 12:18:49 #277
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_218739669
quote:
10s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:17 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja. Dat is een prima vergelijking.

Maar mensen in bepaalde contreien zijn vast te achterlijk om dat in te zien.
Vertel eens waarom je dat een goede vergelijking vindt?
pi_218739683
quote:
Hoezo de Mossad? Ik dacht wel even aan de Russen, want Trump's aandacht was gelijk weer afgeleid van het incident in Polen. Maar de meest logische optie is dat het een boze veteraan oid was.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:21:14 #279
459912 FlippingCoin
pi_218739685
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:14 schreef jigggy het volgende:

[..]
En joe Rogan

Blijf a.u.b. van m’n favoriete podcasthost af :')
ja wat heeft joe nou weer misdaan :{
  donderdag 11 september 2025 @ 12:22:17 #280
459912 FlippingCoin
pi_218739694
quote:
de andere helft van reddit juicht het toe
  donderdag 11 september 2025 @ 12:22:38 #281
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_218739699
quote:
Zat ik er toch naast met zanger Rinus
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 september 2025 @ 12:22:50 #282
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_218739703
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wat Trump nu doet is 1 op 1 een kopie van hoe Erdogan het heeft gedaan.

Een minderheid aanspreken, gebruik maken van haat richting bepaalde groepering. Rechterlijke macht, universiteiten, media, politie en leger onder eigen controle krijgen. Vriendjespolitiek waarbij je vrienden op leuke plekken terecht kunnen komen en al het andere wordt tegengewerkt. Jezelf neerzetten als de grote redder, terwijl je stukje bij beetje alle democratie en de scheiding van de machten weg weet te poetsen.

In Amerika was dat al een hele vage lijn, maar die is nu bijna helemaal verdwenen op de belangrijkste plekken.
  donderdag 11 september 2025 @ 12:22:58 #283
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_218739704
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:20 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Hoezo de Mossad? Ik dacht wel even aan de Russen, want Trump's aandacht was gelijk weer afgeleid van het incident in Polen. Maar de meest logische optie is dat het een boze veteraan oid was.
ja omdat die zich kritisch uitliet over israel
pi_218739705
quote:
0s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:20 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Schot van 200m afstand, door de hals. Het is aannemelijk dat deze persoon enige ervaring heeft inderdaad.
pi_218739709
quote:
14s.gif Op donderdag 11 september 2025 12:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je nu ook eens onderbouwen waarom Danny op de 'allright tour' zou zijn? Want maakt dit artikel volgens jou allright?

En het verschil met de aanslag op de twee lokale politici uit Minnesota is al eerder uitgelegd in dit topic en dat heeft vooral te maken met naamsbekendheid.
Hij is vooral heel groot als je in de cultuurkrijgerhoek hangt. Zoals ik al eerder in deze reeks aanhaalde werd er hier nauwelijks stilgestaan bij de moord op Uribe, wat toch een prominente Colombiaanse politicus was. Dat heeft natuurlijk ook vaak wel weer te maken met consumptie van media die sterk op de VS gericht zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')