https://www.hln.be/buiten(...)staat-utah~a8bb03b6/quote:De rechtse activist Charlie Kirk (31), een fervente aanhanger van Donald Trump, is neergeschoten tijdens een evenement op een universiteit in de Amerikaanse staat Utah. Dat meldt een woordvoerder van de universiteit aan ‘NBC News’ .
Op beelden die circuleren op sociale media is het moment te zien waarop Kirk wordt geraakt en er paniek uitbreekt onder de aanwezigen op het evenement, dat plaatsvond op de Utah Valley University. Op de beelden, die niet konden worden geverifieerd, is ook te zien hoe een oudere man door omstaanders in bedwang wordt gehouden. Het is niet duidelijk of het om de schutter gaat.
Een woordvoerder van Kirk zegt tegen ‘Fox News’ dat het niet bekend is in welke toestand hij verkeert. Ook over de identiteit van de schutter en het motief bestaat nog geen duidelijkheid.
Trump
De Amerikaanse president Donald Trump heeft via zijn eigen socialemediaplatform Truth Social gereageerd op het incident. “We moeten allemaal bidden voor Charlie Kirk, die werd neergeschoten. Hij is fantastisch, van kop tot teen.” Ook vicepresident JD Vance betuigt zijn medeleven op X: “Bid voor Charlie Kirk, een goede man en een jonge vader.”
Charlie Kirk is een prominente Amerikaanse conservatieve activist en de oprichter van Turning Point USA, een organisatie die zich richt op het mobiliseren van jonge conservatieven. Hij staat bekend om zijn rol in het verspreiden van rechts-populistische ideeën, het ondersteunen van Donald Trump en het bevorderen van een christelijk-nationalistische agenda.
Kirk is vooral bekend van zijn debatten op universiteiten, waarvan hij vaak fragmenten deelt op TikTok. Hij presenteert ook een eigen radioprogramma, ‘The Charlie Kirk Show’.
Alleen vergeten de mensen dit die zeer diep in die bubbel of dat algoritme zitten. Die denken dan echt dat die online bubbel volledig gelijk staat aan de realiteit zelfs hier in NL of anders grotendeels. Je ziet het zo vaak. Dat deze kerel is doodgeschoten is natuurlijk erg en had nooit mogen gebeuren. Maar laten we niet in NL doen alsof hier de Vice President in de US is vermoord ofzo. Dit soort moorden zijn helemaal niet nieuw in Amerika. Het is onderdeel van hun (zeer gepolariseerde) politieke cultuur + gewelddadige samenleving met een enorm gun violence probleem.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:06 schreef Tijn het volgende:
Ja, dat zie je veel tegenwoordig, mensen met veel online aanhangers die binnen hun niche vrij beroemd zijn, maar daarbuiten heeft nooit iemand ervan gehoord.
Lees hier de reacties maar even door.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een gelul. Rechts "gemuilkorfd"? Ik kom Derksen, Duk, en van Gelder bijna dagelijks wel ergens tegen met hun domme gewauwel. En wat wordt er precies geaccepteerd 'vanuit linkse hoek'?
Ehm.. dan moet je dat doen als je dat zo heerlijk vindt denk ik?quote:Op donderdag 11 september 2025 10:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me heerlijk veilig om iedereen maar in een hokje of zijde te willen duwen.
Ah, het enige programma met een rechts geluid. Prima toch? Het medialandschap is met al die andere talkshows toch met name links gericht? Of ben je dat niet met me eens?quote:Op donderdag 11 september 2025 10:05 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat een gelul. Rechts "gemuilkorfd"? Ik kom Derksen, Duk, en van Gelder bijna dagelijks wel ergens tegen met hun domme gewauwel. En wat wordt er precies geaccepteerd 'vanuit linkse hoek'?
Of op zijn minst onverschilligheid. Ook Charlie was onverschillig wat betreft het lot van derden, zoals Oekraine. Niet mee bemoeien, niet onze 'concern' enz. Prima, hij mag zijn mening hebben.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus? Het is en blijft vrijheid van meningsuiting en van alle tijden dat er mensen "blij" zijn dat figuren vermoord worden. Links, rechts, blank en zwart.
Dat 'ja maar' is inderdaad bizar.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:
Samenvatting van de topics zo ver:
de meeste mensen: oh moord is fout, ik veroordeel dit
een paar linkse users: ja maar democraten worden ook vermoord, ja maar hij had rare ideeën, lekker voor hem, de dader kon goed schieten dus die was rechts (lol)
iets minder bizar dan openlijk zeggen lekker voor hem, maar zeker bizar inderdaadquote:Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat 'ja maar' is inderdaad bizar.
Een eigen mening die wel degelijk invloed heeft op het leven en de veiligheid van vrouwen, scholieren, mensen van kleur, trans personen, immigranten…quote:Op donderdag 11 september 2025 10:10 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Lees hier de reacties maar even door.
Prima vinden dat iemand die een eigen mening heeft doodgeschoten is en als mensen dat niet prima vinden dan is er gelijk een discussie en worden de meest walgelijke vergelijkingen gemaakt.
Dat Tjacka op dit forum nog eens the al dan niet AI voice of reason zou worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
Dat rechts wordt gemuilkorfd? Onzin. Het scoort juist keihard, lokaal én internationaal. In Nederland zie je het bij Duk, Van Gelder, Derksen, FvD, PVV en meer. In Duitsland AfD-figuren zoals Alice Weidel en Tino Chrupalla.
In de VS zijn Tucker Carlson, Ben Shapiro, Candace Owens grote namen en via podcasts zoals Joe Rogan bereiken ze miljoenen. Het punt is: rechts mag juist overal zijn boodschap kwijt en bereikt enorm veel mensen, zowel op nationale televisie als online.
Nou ja vijf topics over een of andere Amerikaanse influencer. Ik heb er geen vijf gezien over de moord op Uribe in Colombia bijvoorbeeld. Moord is altijd treurig natuurlijk, maar als ik me over elke moord in de wereld druk moet maken, dan moet ik me elke 200 milliiseconden ergens druk over maken.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:
een paar linkse users: ja maar democraten worden ook vermoord, ja maar hij had rare ideeën, lekker voor hem, de dader kon goed schieten dus die was rechts (lol)
Denk inderdaad dat het tegenwoordig echt niet meer zo'n ding is, zeker niet met de opkomst van social media. Ik word eerder doodgegooid door rechtse politiek dan linkse politiek tegenwoordig op internet.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
Dat rechts wordt gemuilkorfd? Onzin. Het scoort juist keihard, lokaal én internationaal. In Nederland zie je het bij Duk, Van Gelder, Derksen, FvD, PVV en meer. In Duitsland AfD-figuren zoals Alice Weidel en Tino Chrupalla.
In de VS zijn Tucker Carlson, Ben Shapiro, Candace Owens grote namen en via podcasts zoals Joe Rogan bereiken ze miljoenen. Het punt is: rechts mag juist overal zijn boodschap kwijt en bereikt enorm veel mensen, zowel op nationale televisie als online.
Over dingen uit z’n verband trekken gesproken.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:
een paar linkse users: ja maar democraten worden ook vermoord, ja maar hij had rare ideeën, lekker voor hem, de dader kon goed schieten dus die was rechts (lol), ja maar als ze hitler hadden doodgeschoten was er vast ook wel kritiek geweest ()
Dat is idd typisch links, het zijn gelovigen dogmatisten.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:51 schreef Zoddie het volgende:
Links is wel een puinhoop hoor.
Kijk alleen al naar linkse politieke influencers.
Hasan Piker, Destiny, Ethan Klein.
Die HATEN elkaar, fans sturen deaththreats naar de andere influencers, Swatting, Kinderbescherming wordt gebeld.
Ze haten elkaar meer dan dat ze rechtse influencer haten.
En waarom?
Omdat ze het voor 99% met elkaar eens zijn ipv 100%
Alleen zie ik niemand dat roepen in deze context. Wel als er weer eens iemand roept dat de kogel altijd van links komt. Wat dat is gewoon aantoonbare onzin.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Dat 'ja maar' is inderdaad bizar.
Ik vind ook absoluut niet dat iedereen nu moet gaan roepen dat deze moord erg is hoor, ik kende die man ook niet verder. Maar ik had toch wel meer gehoopt in Nederland dat van de mensen die zich hierover uitlaten dat er unaniem uitgesproken zou worden dat zulke moorden fout zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:15 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja vijf topics over een of andere Amerikaanse influencer. Ik heb er geen vijf gezien over de moord op Uribe in Colombia bijvoorbeeld. Moord is altijd treurig natuurlijk, maar als ik me over elke moord in de wereld druk moet maken, dan moet ik me elke 200 milliiseconden ergens druk over maken.
Jullie juichen ook als er terroristen vermoord zijn en een vergelijking met leden van een drugskartel die vermoord zijn vind ik ook bizarre opmerkingen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:11 schreef FlippingCoin het volgende:
een paar linkse users: ja maar democraten worden ook vermoord, ja maar hij had rare ideeën, lekker voor hem, de dader kon goed schieten dus die was rechts (lol), ja maar als ze hitler hadden doodgeschoten was er vast ook wel kritiek geweest ()
Jammer dat je denkt dat het door AI komt, ik ben best een slimme jongen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:15 schreef Caland het volgende:
Dat Tjacka op dit forum nog eens the al dan niet AI voice of reason zou worden
Nee hoor.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:16 schreef viceversa het volgende:
[..]
Over dingen uit z’n verband trekken gesproken.
Ik ben gewoon niet gewend dat jij meer dan twee volzinnen produceert makkerquote:Op donderdag 11 september 2025 10:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Jammer dat je denkt dat het door AI komt, ik ben best een slimme jongen.
Soms
Omdat links rechts uitsluit groeit rechts.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
oh ja die had ik er ook nog wel bij kunnen doen lolquote:Op donderdag 11 september 2025 10:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jullie juichen ook als er terroristen vermoord zijn en een vergelijking met leden van een drugskartel die vermoord zijn vind ik ook bizarre opmerkingen.
Nog niet, maar de eerste conspiracy theoriën zijn geboren.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:42 schreef Zwansen het volgende:
Hebben ze in BNW al gefilosofeerd over dat Trump hierachter zit omdat Kirk in potentie ooit wel een mogelijke presidentskandidaat zou zijn?
DELETEDquote:Op donderdag 11 september 2025 10:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nog niet, maar de eerste conspiracy theoriën zijn geboren.
[ x ]
Al flink wat false flag draadjes op reddit.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Nog niet, maar de eerste conspiracy theoriën zijn geboren.
[ x ]
Weet je hoeveel tijd dat mij kost? Iemand uitschelden voor 'debiel' of een zin plaatsen om iemand te triggeren is een stuk simpeler, dat kost je bijna niksquote:Op donderdag 11 september 2025 10:18 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik ben gewoon niet gewend dat jij meer dan twee volzinnen produceert makker
Wat bedoel je met ‘jullie’ en vanwaar de vergelijking met terroristen?quote:Op donderdag 11 september 2025 10:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jullie juichen ook als er terroristen vermoord zijn en een vergelijking met leden van een drugskartel die vermoord zijn vind ik ook bizarre opmerkingen.
Gelukkig dat er steeds meer 'rechts' geluid te horen valt naast de voorheen vooral 'linkse' (social) media echo kamer.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
Het gebrek aan humaniteit zich vooral bij degenen die het prima vinden dat het Westen wordt overspoelt met miljoenen mensen uit culturen die onverenigbaar zijn met het Westen en vervolgens de autochtone populaties voor alles en nog wat uitmaken als zij hun zorgen uiten over deze demografische verandering.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:49 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Humaniteit is door maga bij het grof vuil gezet met hun "fun videos" van het vernederen van immigranten.
Internationaal recht overtreden door een boot met 11 mensen kapot te knallen en zonder enig bewijs roepen dat het drugsmokkelaars waren..
De door de propaganda goed geïndoctrineerde maga mensen herhalen dit dan terwijl als je er objectief naar kijkt je als deugssmokkelaar geen 9 extra mensen op je boot gaat meenemen en daarmee 700 kilo minder drugs kan smokkelen. Verder verbruiken zulke boten zoveel brandstof dat het onmogelijk was om hiermee de Amerikaanse kust te bereiken..
Rabiate bullshit is helemaal geen sprake van. Ik constateer en benoem de feiten zoals deze zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:56 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Man man man... Ik verbaas meer keer op keer over de rabiate bullshit die jij uit je toetsenbord weet te toveren wanneer je weer eens iets over "links" meent te moeten zeggen. Je ziet wat gekkies op internet, en tuigt vervolgens een heel bos aan bomen op over hoe in in linkse "contreien" de norm is om geweld te gebruiken of rechtvaardigen en dat deze gebeurtenis daarvan een "logische uitkomst" is.
Reflecteer anders even op die schimmenstrijd van je en neem vooral je eigen advies ter harte:
[..]
Natuurlijk, maar het helpt ook niet dat dit soort gebeurtenissen vaak al a priori worden ingezet om er een 'mijn kampje is goed, jouw kampje is fout(er)'-riedeltje van te maken. Nog afgezien van het feit dat er vrijwel niets bekend is over de dader gaan dat soort dingen niet helpen om er een collectivistisch 'murder is bad mmkay'-topic van te maken.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:17 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Ik vind ook absoluut niet dat iedereen nu moet gaan roepen dat deze moord erg is hoor, ik kende die man ook niet verder. Maar ik had toch wel meer gehoopt in Nederland dat van de mensen die zich hierover uitlaten dat er unaniem uitgesproken zou worden dat zulke moorden fout zijn.
Maar helaas.
OK dan is het goed, gewoon doorlopen of verder slapenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:10 schreef recidivist het volgende:
[..]
Alleen vergeten de mensen dit die zeer diep in die bubbel of dat algoritme zitten. Die denken dan echt dat die online bubbel volledig gelijk staat aan de realiteit zelfs hier in NL of anders grotendeels. Je ziet het zo vaak. Dat deze kerel is doodgeschoten is natuurlijk erg en had nooit mogen gebeuren. Maar laten we niet in NL doen alsof hier de Vice President in de US is vermoord ofzo. Dit soort moorden zijn helemaal niet nieuw in Amerika. Het is onderdeel van hun (zeer gepolariseerde) politieke cultuur + gewelddadige samenleving met een enorm gun violence probleem.
Het gaat niet om links of rechts, maar om nuance en relativering. We hebben iemand nodig die voorbij de partijlabels kijkt en echt inhoudelijk kan nadenken en discussiëren, in plaats van alleen maar ideologische echo’s te versterken.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:21 schreef Montagui het volgende:
[..]
Gelukkig dat er steeds meer 'rechts' geluid te horen valt naast de voorheen vooral 'linkse' (social) media echo kamer.
Ik pleit daarom ook steeds voor de terugkeer van het TV debat-programma 'het lagerhuis'. Zeker in deze tijd enorm waardevol. Een strijd met woorden ipv de ander neerknallen om zijn/haar mening.
Ik denk dat dit niet a priori gebeurt, maar naar aanleiding van de vele binnenkomende reacties die toch wel stof tot denken geven.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar het helpt ook niet dat dit soort gebeurtenissen vaak al a priori worden ingezet om er een 'mijn kampje is goed, jouw kampje is fout(er)'-riedeltje van te maken. Nog afgezien van het feit dat er vrijwel niets bekend is over de dader gaan dat soort dingen niet helpen om er een collectivistisch 'murder is bad mmkay'-topic van te maken.
Op momenten als deze bid je toch tot God en hoop je dat @KingRoland weer terugkomt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:23 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Het gaat niet om links of rechts, maar om nuance en relativering. We hebben iemand nodig die voorbij de partijlabels kijkt en echt inhoudelijk kan nadenken en discussiëren, in plaats van alleen maar ideologische echo’s te versterken.
Inderdaad, op naar het volgende slachtoffer ...................quote:Op donderdag 11 september 2025 10:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK dan is het goed, gewoon doorlopen of verder slapen
Gewoon een mening idd. Zoals alle mensen uit de groepen die jij opnoemt ook een mening hebben.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:15 schreef viceversa het volgende:
[..]
Een eigen mening die wel degelijk invloed heeft op het leven en de veiligheid van vrouwen, scholieren, mensen van kleur, trans personen, immigranten…
Gewoon een mening.
Dit is ook voor Amerikaanse begrippen wel een unieke gebeurtenis… hoe vaak zie je daar een politiek influencer op beeld vermoord worden in het bijzijn van een menigte en zijn familie.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:10 schreef recidivist het volgende:
[..]
Alleen vergeten de mensen dit die zeer diep in die bubbel of dat algoritme zitten. Die denken dan echt dat die online bubbel volledig gelijk staat aan de realiteit zelfs hier in NL of anders grotendeels. Je ziet het zo vaak. Dat deze kerel is doodgeschoten is natuurlijk erg en had nooit mogen gebeuren. Maar laten we niet in NL doen alsof hier de Vice President in de US is vermoord ofzo. Dit soort moorden zijn helemaal niet nieuw in Amerika. Het is onderdeel van hun (zeer gepolariseerde) politieke cultuur + gewelddadige samenleving met een enorm gun violence probleem.
Nee laten we hysterisch doen alsof dit VOLLEDDDDIIIGGGGGGGGGG NIEUW IS OH MY GOSH ZEKER IN DE US....ONGELOFELIJK!!!!! TOTAAL ONVERWACHT EN ZEKER IN THE LAND OF THE FREE!!!quote:Op donderdag 11 september 2025 10:22 schreef Oud_student het volgende:
[..]
OK dan is het goed, gewoon doorlopen of verder slapen
Dat moet vermoedelijk wel een militair of ex-militair zijn geweest!quote:Op donderdag 11 september 2025 10:24 schreef DrDentz het volgende:
Maar dat schot was wel tering goed, en van een enorme afstand, dat was geen amateur, dat is een professionele uitschakeling.
Ja die zijn allemaal rechts en antiwoke!quote:Op donderdag 11 september 2025 10:25 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dat moet vermoedelijk wel een militair of ex-militair zijn geweest!
Rustig, rustig, nummer van de plaatselijke GGZ in bezit?quote:Op donderdag 11 september 2025 10:25 schreef recidivist het volgende:
[..]
Nee laten we hysterisch doen alsof dit VOLLEDDDDIIIGGGGGGGGGG NIEUW IS OH MY GOSH ZEKER IN DE US....ONGELOFELIJK!!!!! TOTAAL ONVERWACHT EN ZEKER IN THE LAND OF THE FREE!!!
Laten we ons als een LABIELE TRUMP OPSTELLEN EN ALLERLEI ACHTERLIJKE SUPERLATIEVEN EROVERHEEN GOOIEN MET DUIZEND SMILEYS![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh ja, was ik even vergeten - excuusquote:Op donderdag 11 september 2025 10:28 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Denk het niet, daar heeft een genocide plaatsgevonden, die zijn uitgeroeid
Die hebben geen snipers maar gebruiken daarvoor een toiletrol met brilglas op het geweer.quote:
Omdat iets goed uitkomt maakt het nog niet meteen een complot.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:29 schreef Mylene het volgende:
Het komt Trump wel goed uit, nu met de Epstein documenten, het niet vrijgeven ervan. Of denk ik nu teveel in een complot?
quote:Op donderdag 11 september 2025 10:18 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
oh ja die had ik er ook nog wel bij kunnen doen lol
De vraag stellen is 'm beantwoorden.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:29 schreef Mylene het volgende:
Het komt Trump wel goed uit, nu met de Epstein documenten, het niet vrijgeven ervan. Of denk ik nu teveel in een complot?
Dat klopt wel, maar als je echt op de halsslagader gokt, is een headshot meestal toch veel veiligerquote:Op donderdag 11 september 2025 10:24 schreef DrDentz het volgende:
Maar dat schot was wel tering goed, en van een enorme afstand, dat was geen amateur, dat is een professionele uitschakeling.
Niet mijn woorden dat zijn reacties die hier geplaatst zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:20 schreef T.Durden het volgende:
[..]
Wat bedoel je met ‘jullie’ en vanwaar de vergelijking met terroristen?
Je denkt teveel in een complot. Het komt vooral Putin goed uit.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:29 schreef Mylene het volgende:
In elke hoek van het politieke spectrum zijn gekkies te vinden. Jij pikt er een paar uit en projecteert dat op "links" waarin geweld gebruiken en/of rechtvaardigen de norm zou worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Rabiate bullshit is helemaal geen sprake van. Ik constateer en benoem de feiten zoals deze zijn.
En ik heb trouwens ook helemaal niets nog gezegd over de dader van deze schietpartij aangezien we daar nog helemaal niets over weten. Ik uit slechts kritiek op een groeiende tendens binnen linkse contreien, waar helaas wel degelijk mensen zijn die deze aanslag goedpraten, rechtvaardigen of zien als een 'natuurlijk gevolg' van het gedachtegoed van Kirk.
Waarom neem jij vervolgens aanstoot aan het feit dat dit wordt geconstateerd? Nota bene MSNBC heeft iemand al op non-actief gezet vanwege diens uitspraken over deze aanslag.
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens wel bitter ironisch dat degene die zo actief pleitte voor het behoud van wapens voor de burgers zelf dood is geschotenLaat Amerika dan nu eindelijk eens doen wat verstandig is en de wapens uit de schappen bij de Walmart halen.
Voor iedereen die er graag wat meer over wil zien of horen raad ik de 'gun control routine' van Jim Jefferies ten zeerste aan. Hij kaart met humor aan waarom de hele 'i need to protect myself' gedachte van veel Amerikanen eigenlijk gewoon een grote grap is.
Ook alweer bijna 20-30 jaar geleden, doen we best goed dan.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.
Het is niet eens het "behoud van wapens" het zo ironisch maakt. Het is het "een paar doden voor het behouden van wapens is oke" wat het zo zwaar ironisch maakt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens wel bitter ironisch dat degene die zo actief pleitte voor het behoud van wapens voor de burgers zelf dood is geschotenLaat Amerika dan nu eindelijk eens doen wat verstandig is en de wapens uit de schappen bij de Walmart halen.
Voor iedereen die er graag wat meer over wil zien of horen raad ik de 'gun control routine' van Jim Jefferies ten zeerste aan. Hij kaart met humor aan waarom de hele 'i need to protect myself' gedachte van veel Amerikanen eigenlijk gewoon een grote grap is.
Jouw statement was dat dit soort geweld uit linkse hoek komt, dat haal ik volledig onderuitquote:Op donderdag 11 september 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het omgaat mij hier volledig welk punt je probeert te maken. Je komt nu met een lijst van niet-blanke lhbt'ers die om het leven zijn gekomen. Waar zit hier de link met de huidige aanslag op Charlie Kirk?
Peter R de Vries niet zo lang geledenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook alweer bijna 20-30 jaar geleden, doen we best goed dan.
In de VS hebben ze in 3 maanden meer politieke doden dan hier in 30(?) jaarquote:Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.
Dat was vanuit criminaliteit, niet politiekquote:Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Peter R de Vries niet zo lang geleden
Het punt is ook niet dat hier absoluut geen wapens voorhanden zijn uiteraard. De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien waren ze bang dat hij de Partij van Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vrijheid nieuw leven in zou blazenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat was vanuit criminaliteit, niet politiek
Ze waren nergens bang voor. Ze wilden Peter gewoon doden omdat hij hun in de weg zatquote:Op donderdag 11 september 2025 10:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien waren ze bang dat hij de Partij van Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vrijheid nieuw leven in zou blazen
Ligt eraan ik welk opzicht.quote:
Hoe enorm was die afstand?quote:Op donderdag 11 september 2025 10:24 schreef DrDentz het volgende:
Hij pleitte voor behoud van wapens zodat mensen zich kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Ik denk dat je onderschat hoe Mormons, LDS etc elkaar aanvallen omdat ze "niet de juiste bijbel volgen".quote:Op donderdag 11 september 2025 10:41 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ligt eraan ik welk opzicht.
Rechts onderling is veel meer relaxed dan Links onderling.
Rechts onderling gaat het met name over de grote lijnen en zijn het met elkaar vrij vaak eens en als ze het oneens zijn dat is het geen drama.
Kijk naar extreem linkse influencers dan is het haat en nijd onderling omdat je voor 99% met elkaar eens bent en niet 100%.
Met vollop bedreigingen, Snark subreddits, snark discord groepen waar het enige wat ze doen is andere linkse influencers aanvallen.
In Australië hebben ze hun wapens ook ingeleverd en gaat het prima.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hij pleitte voor behoud van wapens zodat mensen zich kunnen verdedigen.
Of denk jij dat criminelen en gangs hun wapens ook inleveren? En dat zijn er nogal wat in Amerika.
Dat hele idee van geen wapens daar is dat alleen criminelen wapens hebben en iedereen dan vogelvrij is.
180 meter.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe enorm was die afstand?
Liever eerlijk m'n geld verdienen dan aan het infuus van de Russen etc.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Loopt wel binnen momenteel. Wie is er nu de gek?
Hij zegt dat niet zelf, hij zegt alleen dat het voor conservatieve amerikaanse jonge fans van Kirk het zo kan voelen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]dat is inderdaad een absurde stelling van Wierd
ik hoorde net 180 meter.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe enorm was die afstand?
Wat is er zo krom aan de vergelijking?quote:
Brevik, Crusius, Tarrant, Boelter.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
[..]
Geweld komt bijna altijd uit linkse hoek. Er zijn vrijwel geen voorbeelden van rechts geweld te vinden in de recente westerse geschiedenis.
Inderdaad. Nota bene was er naast de schoolshooting waarbij Kirk werd vermoord ook nog een school shooting elders waar 3 kinderen werden vermoord.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Het punt is ook niet dat hier absoluut geen wapens voorhanden zijn uiteraard. De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.
Het is er dagelijkse kost.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inderdaad. Nota bene was er naast de schoolshooting waarbij Kirk werd vermoord ook nog een school shooting elders waar 3 kinderen werden vermoord.
Ik lees dat hij tegen abortus was, vrouwen naar het aanrecht, tegen homorechtenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is er zo krom aan de vergelijking?
Bekende spreker en activist
Organisatie-oprichter
MLK zijn Activisme Burgerrechten CK Conservatief Christelijke waarden
Jong gestorven door geweld
Dat jouw en mijn waarden en mening een andere zijn als die van CK staat er verder los van.
Niet alle meningen zijn gelijk. Er is een reden dat bepaalde uitingen verboden zijn. Een mening als ‘ik wil minder belasting’ is ook weer heel wat anders dan ‘vrouwen moeten weer achter het aanrecht’.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:24 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Gewoon een mening idd. Zoals alle mensen uit de groepen die jij opnoemt ook een mening hebben.
En het ging meestal over de extremen daarin.
Onzin, het probleem is dat ideologisch denkende mensen dodelijk geweld niet schuwen. Het is zeker niet zo dat alleen mensen als Kirk vermoord worden.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
[..]
Geweld komt bijna altijd uit linkse hoek. Er zijn vrijwel geen voorbeelden van rechts geweld te vinden in de recente westerse geschiedenis.
En dat terwijl Kirk een discussie had over school shootings.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inderdaad. Nota bene was er naast de schoolshooting waarbij Kirk werd vermoord ook nog een school shooting elders waar 3 kinderen werden vermoord.
Ja die las ik ook al. Blaartrekkend.quote:
Met alle respect maar Charlie Kirk was echt extreem kleinerend en demoniserend richting een grote groepen mensen. Dit vaak onderbouwd met foutieve informatie en fake nieuws. Het had vaak weinig te maken met "met elkaar praten" of "discussieren".quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef matspontius het volgende:
Wat opvalt hier is dat iedereen weer eens zijn eigen gelijk probeert te halen en zijn eigen mening als heilig ziet.
Het slachtoffer, zijn vrouw en kinderen zijn maar bijzaak in deze want hij vroeg er zelf om toch? Dat is precies het probleem in deze huidige samenleving en voor de toekomstige generaties. Mensen kunnen niet meer normaal met elkaar praten, discussieren, etc. Men schiet direct in de verdediging, accepteert geen enkele kritiek, voelt zich gelijk gekrenkt, gaat lopen schelden/dreigen of nog veel erger in dit geval.
Ik denk vooral aan zijn vrouw en kinderen - hebben die hierom gevraagd?
En verder escalerend geweldquote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef capricia het volgende:
En in plaats van minder wapens gaat dit alleen maar voor meer wapens zorgen.
Australie is geen Amerika.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:44 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
In Australië hebben ze hun wapens ook ingeleverd en gaat het prima.
Het is Wierd Duk, daar moet je niet al teveel van verwachtenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja die las ik ook al. Blaartrekkend.
Een activist voor gelijke rechten vergelijken met iemand die rechten wil beperken voor anderen op grond van zijn religie is echt...ik heb geen woorden...een blijk van een nationale van de werkelijkheid losgezongen theatrale afwijking?
Opzich niet verkeerd voor Amerika? Rechts voelde zich daar veilig want zij hadden de wapens. Nu pakt links ze ook op. Gok dat rechts dan wel vrij snel bijtrekt wat betreft hun wapen standpunt als ze zelf niet meer veilig zijn. Dan is het vast geen thoughts en prayers meer maar fatsoenlijke guncontrolquote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef capricia het volgende:
En in plaats van minder wapens gaat dit alleen maar voor meer wapens zorgen.
Ook geen Belgiëquote:Op donderdag 11 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Australie is geen Amerika.
Natuurlijk niet, die gaan gewoon pleiten voor nog meer wapens.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Opzich niet verkeerd voor Amerika? Rechts voelde zich daar veilig want zij hadden de wapens. Nu pakt links ze ook op. Gok dat rechts dan wel vrij snel bijtrekt wat betreft hun wapen standpunt als ze zelf niet meer veilig zijn. Dan is het vast geen thoughts en prayers meer maar fatsoenlijke guncontrol
Dat duurde alsnog best lang, had dat al eerder verwacht bij hem. Paar aanslagen geweest op Baudet.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Als je straks aan de lopende band rechtse politici hebt die de pijp uit gaan draaien ze wel bij. Of dat nu door hun vervangers komt of vanuit hun zelf moeten ze zelf wetenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die gaan gewoon pleiten voor nog meer wapens.
Ik heb geen idee over wat voor uitlatingen jij het hebt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef viceversa het volgende:
[..]
Niet alle meningen zijn gelijk. Er is een reden dat bepaalde uitingen verboden zijn. Een mening als ‘ik wil minder belasting’ is ook weer heel wat anders dan ‘vrouwen moeten weer achter het aanrecht’.
Overigens verdien je het voor dat laatste natuurlijk niet om afgeknald te worden. Ik hoop dat de rechtsstaat en democratie daar wel tegen bestand zijn, al begin ik dat wat betreft de VS wel steeds meer te betwijfelen.
Ik zou voorzichtig zijn met al te veel aannames doen over motief en toedracht. Het lijkt er natuurlijk op dat er wel een politiek motief voor was, maar dat hoeft niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Opzich niet verkeerd voor Amerika? Rechts voelde zich daar veilig want zij hadden de wapens. Nu pakt links ze ook op. Gok dat rechts dan wel vrij snel bijtrekt wat betreft hun wapen standpunt als ze zelf niet meer veilig zijn. Dan is het vast geen thoughts en prayers meer maar fatsoenlijke guncontrol
Natuurlijk: vrijheid van meningsuiting houdt in dat mensen ook deze mening mogen verkondigen, hoe verachtelijk het hen ook maakt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus? Het is en blijft vrijheid van meningsuiting en van alle tijden dat er mensen "blij" zijn dat figuren vermoord worden. Links, rechts, blank en zwart.
Toch zegt Kaag wel dat zulk geweld een doodsvonnis is voor de democratie, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat duurde alsnog best lang, had dat al eerder verwacht bij hem. Paar aanslagen geweest op Baudet.
En inmiddels worden er meerdere beveiligd zoals Wilders, Van den Heuvel, Gul, Astrid Holleeder...
[ x ]
https://x.com/Cortes/status/1965893441075949896
Dat is ver, als ik uit mijn raam kijk en de buurman zie lopen is dat ongeveer 100 meter, dat is al een flink eind voor een goed schot.quote:
Poeh, oké. Ignorance is bliss.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over wat voor uitlatingen jij het hebt.
Ik heb hem regelmatig gezien en hij zegt waar het op staat. Ik heb geen gekke dingen gehoord.
Je onderschat dit aanzienlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef Caland het volgende:
[..]
De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.
Exact. Begrijpend lezen is (zeker heden ten dage) niet voor iedereen weggelegd.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:46 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Hij zegt dat niet zelf, hij zegt alleen dat het voor conservatieve amerikaanse jonge fans van Kirk het zo kan voelen.
´In 2024 resulteerden schoolshootings in 69 doden en 194 gewonden volgens ABC News.´quote:Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Kirk was zeer bekend in de VS en ook daarbuiten.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:10 schreef recidivist het volgende:
[..]
Amerika is wat dat betreft wel een gewelddadig landje hoor poeh.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:57 schreef Solispolar het volgende:
[..]
´In 2024 resulteerden schoolshootings in 69 doden en 194 gewonden volgens ABC News.´
I beg to differ.
In Frankrijk zijn automatische vuurwapens ook verboden maar dat weerhoudt ook niet dat ze daar van alles overhoop hebben geschoten.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Begrijpend luisteren zelfs niet als je ziet hoe de keurige reactie van Kaag gespind wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact. Begrijpend lezen is (zeker heden ten dage) niet voor iedereen weggelegd.
Het simpele feit is dat diezelfde wapens met een factor 10 gebruikt worden in huiselijke sferen. De situaties waarin het daadwerkelijk beschermt zijn bijna op een hand te tellen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die dingen (ook in Amerika) gewoon in een kluis moeten. Wat ga je doen dan als die inbreker aan je voeteneinde staat? De kluis in de woonkamer openen om een geweer te pakken? Het is echt een absolute en totale schijnvertoning en de enige reden dat Amerikanen geweren hebben (en mogen hebben) is deze: omdat ze geweren leuk vinden.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hij pleitte voor behoud van wapens zodat mensen zich kunnen verdedigen.
Of denk jij dat criminelen en gangs hun wapens ook inleveren? En dat zijn er nogal wat in Amerika.
Dat hele idee van geen wapens daar is dat alleen criminelen wapens hebben en iedereen dan vogelvrij is.
Dan heb jij blijkbaar andere filmpjes gezien dan ik - kan natuurlijk. Wellicht "aangestuurd" op Youtube, maar op die filmpjes kwam hij rustig, respectvol en als een goede debater over.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met alle respect maar Charlie Kirk was echt extreem kleinerend en demoniserend richting een grote groepen mensen. Dit vaak onderbouwd met foutieve informatie en fake nieuws. Het had vaak weinig te maken met "met elkaar praten" of "discussieren".
Neemt niet weg dat het ontzettend sneu is voor zijn naasten.
Ik heb er geen verstand van maar volgen mij hebben zulke wapens zo'n verrekijker ding glas op zo'n wapen zitten.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is ver, als ik uit mijn raam kijk en de buurman zie lopen is dat ongeveer 100 meter, dat is al een flink eind voor een goed schot.
Als dat filmpje van gisteren vlak voor het schot ongeveer het niveau was ben ik daar niet heel erg van onder de indruk.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan heb jij blijkbaar andere filmpjes gezien dan ik - kan natuurlijk. Wellicht "aangestuurd" op Youtube, maar op die filmpjes kwam hij rustig, respectvol en als een goede debater over.
Dan nog geen reden om iemand af te knallen natuurlijk .............
Carlson en Owens verkondigen tegenwoordig de meest idiote onzin. Beetje raar om Shapiro in dat rijtje te plaatsen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
Daarom is een mening om het 2nd amendment (het recht op zelfverdediging) te behouden helemaal niet raar.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:58 schreef FlippingCoin het volgende:[/b]
[..]
In Frankrijk zijn automatische vuurwapens ook verboden maar dat weerhoudt ook niet dat ze daar van alles overhoop hebben geschoten.
Daarom redelijk incidenteel, nog steeds in geen enkele verhouding met de debielen uit de VSquote:
Vooral stemmen op populisten is wat de democratie de das om draait. En de kanker die social media heet. Vol met anti-westerse AI bots die uit zijn op destabilisering en polarisatie.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Toch zegt Kaag wel dat zulk geweld een doodsvonnis is voor de democratie, daar ben ik het wel mee eens.
Kan een hele lijst hier sturen van de meest achterlijke dingen die hij heeft gezegd (om maar een voorbeeld te noemen, abortie is erger dan de holocaust). Maar dat is verder mijn punt niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan heb jij blijkbaar andere filmpjes gezien dan ik - kan natuurlijk. Wellicht "aangestuurd" op Youtube, maar op die filmpjes kwam hij rustig, respectvol en als een goede debater over.
Dan nog geen reden om iemand af te knallen natuurlijk .............
Het is meer de Amerikaanse cultuur en armoede.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Ik neem aan dat men al lang lijsten aan het maken is van mensen die getraind zijn als sniper.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Jojoke het volgende:
Ik kan mij eigenlijk geen aanslag met 1 schot herinneren. En dan ook nog een schot van grote afstand. Je zou denken dat dit een professional was.
Dus wanneer mensen stemmen op de partij die jouw voorkeur niet geniet draai je de democratie de nek om? Of wil je even uitleggen waarom dit het geval is volgens jou.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Vooral stemmen op populisten is wat de democratie de das om draait. En de kanker die social media heet. Vol met anti-westerse AI bots die uit zijn op destabilisering en polarisatie.
130 meter lees ik overalquote:Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Jojoke het volgende:
Ik kan mij eigenlijk geen aanslag met 1 schot herinneren. En dan ook nog een schot van grote afstand. Je zou denken dat dit een professional was.
Die verheerlijking van geweld wanneer het om een slachtoffer 'van de andere kant' gaat is sowieso verachtelijk. Maar in tegenstelling tot wat sommigen hier als 'feiten' presenteren is dat niet uitsluitend een extreem linkse aangelegenheid.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk: vrijheid van meningsuiting houdt in dat mensen ook deze mening mogen verkondigen, hoe verachtelijk het hen ook maakt.
Maar dat is niet waarom ik dit zo storend vind. De reden waarom ik dit storend vind is niet dat er mensen zijn die zo idioot zijn. Dat weet ik al lang. Als bv een Asha ten Broeke wordt vermoord ga je ook hatelijke opmerkingen zien op social media lijkt mij. Maar dat zullen dan primair anonieme lafbekjes zijn.
Hier zie je ineens dat men het op zo’n manier doet, zo open en bloot, dat het duidelijk is dat men hier in hun omgeving punten mee scoort. Je hoeft het niet meer stiekem te doen. En dat zegt veel over de maatschappij.
Ik bedacht mij overigens iets een beetje vergelijkbaars… de dood van Thatcher. Toen ineens het lied Ding Dong! The Witch Is Dead in the UK charts kwam.
Voor mij zegt dit alles over hoe ver extreem links is opgerukt en dat het ook niet echt herkend wordt als gevaar.
Mee eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het simpele feit is dat diezelfde wapens met een factor 10 gebruikt worden in huiselijke sferen. De situaties waarin het daadwerkelijk beschermt zijn bijna op een hand te tellen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die dingen (ook in Amerika) gewoon in een kluis moeten. Wat ga je doen dan als die inbreker aan je voeteneinde staat? De kluis in de woonkamer openen om een geweer te pakken? Het is echt een absolute en totale schijnvertoning en de enige reden dat Amerikanen geweren hebben (en mogen hebben) is deze: omdat ze geweren leuk vinden.
Ach, onderwijs.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gezellige figuren in het onderwijs.
Dat maakt het eigenlijk alleen maar erger.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Die verheerlijking van geweld wanneer het om een slachtoffer 'van de andere kant' gaat is sowieso verachtelijk. Maar in tegenstelling tot wat sommigen hier als 'feiten' presenteren is dat niet uitsluitend een extreem linkse aangelegenheid.
Charlie Kirk was hier ook niet vies van; toen de man van Nanci Pelosi in hun eigen huis met een hamer werd aangevallen, riep hij op om de borg voor de dader te betalen. Donald Trump Jr., waar Kirk mee samenwerkte, poste online wat meme's waaronder 'een grappige foto' van zijn Halloween-kostuum. En opper Trump zelf? Die bleef er heel lang, heel stil over.
Open en bloot punten scoren, over de rug van geweldslachtoffers, komt helaas 'gewoon' aan beide kanten voor.
Democratie in Amerika is allang de nek omgedraaid door Trump en MAGA-manipulatie.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dus wanneer mensen stemmen op de partij die jouw voorkeur niet geniet draai je de democratie de nek om? Of wil je even uitleggen waarom dit het geval is volgens jou.
Nee dat is voor een geoefend schutter een eitje met een goed snipergeweer.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
130 meter lees ik overal
Geen idee waar mee geschoten is maar volgens mij is dat niet heel erg pittig
Lijkt me sterk. Die leeft niet meer.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:11 schreef myShizzle het volgende:
Geen idee of dit al benoemd is maar wellicht dezelfde schutter als die mislukte aanslag op Trump? Richt grofweg op zelfde punt
Speciaal onderwijs. Dit figuur geeft les aan kinderen die wat meer nodig hebben.quote:
Want je herkent een schutter aan waar hij op richt? Omdat het hoofd/nek heel uniek is om op te richten?quote:Op donderdag 11 september 2025 11:11 schreef myShizzle het volgende:
Geen idee of dit al benoemd is maar wellicht dezelfde schutter als die mislukte aanslag op Trump? Richt grofweg op zelfde punt
Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:11 schreef myShizzle het volgende:
Docent levensbeschouwing????quote:Op donderdag 11 september 2025 11:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
quote:Op donderdag 11 september 2025 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Democratie in Amerika is allang de nek omgedraaid door Trump en MAGA-manipulatie.
Ach ja, dat heb ik meerdere zien roepen ook hier, dat de beste fascist een dode fascist is.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het zal je docent maar zijn… Nou ja, waarschijnlijk niet lang meer.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
De T. is natuurlijk erg objectief.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Carlson en Owens verkondigen tegenwoordig de meest idiote onzin. Beetje raar om Shapiro in dat rijtje te plaatsen.
Verder is het linkse geluid veel luider. Vandaag nog in de T. over hoe kinderen door de NOS gehersenspoeld worden inzake Gaza.
nouja voor mij is ook de enige goede nazi een dode nazi, het gevaar is alleen inderdaad dat sommige mensen nogal veel mensen een nazi vindenquote:Op donderdag 11 september 2025 11:16 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ach ja, dat heb ik meerdere zien roepen ook hier, dat de beste fascist een dode fascist is.
En in deze tweets dat dode nazi's goed zijn.
Leuke en aardig allemaal maar als je ziet hoeveel mensen Nazi of Fascist worden genoemd door linkse mensen.
Dan zit straks iedereen met een andere mening op een dodenlijst.
heeft die een klap van de molen gehad?quote:
Het is natuurlijk ook kolossale ironie om een van de media met het grootste bereik te laten miepen over de grootschalige invloed van linkse media.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:17 schreef viceversa het volgende:
[..]
De T. is natuurlijk erg objectief.
Meeste mensen stemmen op Trump: DIT IS HET EINDE VAN DE DEMOCRATIE!!!!!quote:Op donderdag 11 september 2025 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Democratie in Amerika is allang de nek omgedraaid door Trump en MAGA-manipulatie.
https://www.theguardian.c(...)p-american-democracyquote:
ik ga dat allemaal niet lezen hoorquote:Op donderdag 11 september 2025 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
https://www.theguardian.c(...)p-american-democracy
Als je serieus niet op de hoogte bent wat er gaande is heb je wel onder een steen gelegen de afgelopen pak hem beet 10 maanden.
quote:Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
130 meter lees ik overal
Geen idee waar mee geschoten is maar volgens mij is dat niet heel erg pittig
De combinatie van 1 schot met de afstand lijkt mij wel te duiden op een professional. Deze persoon heeft alles moeten voorbereiden: juiste wapen, locatie.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:07 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat men al lang lijsten aan het maken is van mensen die getraind zijn als sniper.
Het lijkt mij wel dat zoiets voorbereiding kost. Je moet weten wat een goede locatie is en hoe je onopvallend daar komt met je snipergeweer. Ze zullen nu wel camerabeelden bekijken. Of ze iemand zien met een lange tas.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Nee dat is voor een geoefend schutter een eitje met een goed snipergeweer.
O, want het is nog niet eerder opgevallen dat de NOS erg op de hand is van Hamas cs, dus het zal wel gelo….quote:Op donderdag 11 september 2025 11:17 schreef viceversa het volgende:
[..]
De T. maakt educatieve programma’s? Do tell!quote:Op donderdag 11 september 2025 11:20 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is natuurlijk ook kolossale ironie om een van de media met het grootste bereik te laten miepen over de grootschalige invloed van linkse media.
Lezen is ook een vak. Daar hadden ze misschien in jouw educatie wat meer aandacht aan kunnen besteden.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:22 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De T. maakt educatieve programma’s? Do tell!
Ik zag laatst wel een grappig grafiekje van gun violence opgesplitst naar achtergrond. Dat claimde dat als all zwarte en hispanic amerikanen er niet zouden zijn dat Amerika dan flink zou zakken op de wereld ranglijst.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Inb4 The Guardian is een linkse kutkrant.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Als je serieus niet op de hoogte bent wat er gaande is heb je wel onder een steen gelegen de afgelopen pak hem beet 10 maanden.
Correct.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Carlson en Owens verkondigen tegenwoordig de meest idiote onzin. Beetje raar om Shapiro in dat rijtje te plaatsen.
Verder is het linkse geluid veel luider. Vandaag nog in de T. over hoe kinderen door de NOS gehersenspoeld worden inzake Gaza.
Jij hebt kennelijk gemist wat voor een teringbende het inmiddels is in het VK.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Tuurlijk kost zoiets voorbereiding en planning (met eventueel medeplichtigen). De tour van Kirk zal op zijn website/social media ruimschoots gedeeld zijn, dus ook de locatie van dit event.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:21 schreef Jojoke het volgende:
Het lijkt mij wel dat zoiets voorbereiding kost. Je moet weten wat een goede locatie is en hoe je onopvallend daar komt met je snipergeweer. Ze zullen nu wel camerabeelden bekijken. Of ze iemand zien met een lange tas.
Ach, daar hebben we de persoonlijke aanval weer.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:23 schreef Monolith het volgende:
[..]
Lezen is ook een vak. Daar hadden ze misschien in jouw educatie wat meer aandacht aan kunnen besteden.
The Guardian is een krant die de wereld bekijkt vanuit een uitgesproken progressief en links wereldbeeld. Dat maakt de krant echter niet 'kut' maar wel vooringenomen waarbij de grenzen tussen journalistiek en activisme meer dan eens vervagenquote:Op donderdag 11 september 2025 11:23 schreef viceversa het volgende:
[..]
Inb4 The Guardian is een linkse kutkrant
Het is een aanval op de inhoud omdat ik een beetje moe word van dat woorden in de mond leggen. Je letterlijke woorden zijn 'links geluid is veel luider, zie artikel in de Telegraaf over de NOS'. De Telegraaf is het grootste dagblad in Nederland vriend. Als je de ironie daarvan niet ziet kan ik je ook niet helpen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:25 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ach, daar hebben we de persoonlijke aanval weer.
En dat omdat je kennelijk niet eens begrijpt waar ik op doel.
Goh, alweer bezig over links en migratie.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het gebrek aan humaniteit zich vooral bij degenen die het prima vinden dat het Westen wordt overspoelt met miljoenen mensen uit culturen die onverenigbaar zijn met het Westen en vervolgens de autochtone populaties voor alles en nog wat uitmaken als zij hun zorgen uiten over deze demografische verandering.
En inderdaad, als illegale migranten uit een land worden gezet of drugssmokkelaars geëlimineerd dat zijn positieve dingen. Het is ook veelzeggend dat een bepaald deel Westerlingen juist voor zulke mensen in bres springt, dat krijg je als je morele kompas totaal failliet is. Dan denk je dat goed slecht is en slecht goed.
[..]
Rabiate bullshit is helemaal geen sprake van. Ik constateer en benoem de feiten zoals deze zijn.
En ik heb trouwens ook helemaal niets nog gezegd over de dader van deze schietpartij aangezien we daar nog helemaal niets over weten. Ik uit slechts kritiek op een groeiende tendens binnen linkse contreien, waar helaas wel degelijk mensen zijn die deze aanslag goedpraten, rechtvaardigen of zien als een 'natuurlijk gevolg' van het gedachtegoed van Kirk.
Waarom neem jij vervolgens aanstoot aan het feit dat dit wordt geconstateerd? Nota bene MSNBC heeft iemand al op non-actief gezet vanwege diens uitspraken over deze aanslag.
Democratie is wat meer dan een verkiezing houden en stemmen tellen. Neem aan dat zelfs jij dat wel weet.. Turkije heeft ook een gekozen leider, Rusland ook, Hamas heeft ook verkiezingen gewonnen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:20 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Meeste mensen stemmen op Trump: DIT IS HET EINDE VAN DE DEMOCRATIE!!!!!
Uh-huh…
Zo diep hoef je ook helemaal niet in de materie te zitten. Als kleine belegger vind ik het wel interessant om een beetje het nieuws rondom zo'n FED (federale bank US) te volgen en hoe mensen op valse gronden ontslagen worden omdat ze beleid voeren dat niet strookt met wat Trump voor ogen heeft. En hij er dan poppetjes kan neer zetten die hem wel gunstig gezind zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:23 schreef viceversa het volgende:
[..]
Inb4 The Guardian is een linkse kutkrant.
Maar denk dat veel mensen er compleet geen weet van hebben doordat ze andere media consumeren.
Weer die aantoonbare leugen.quote:Op donderdag 11 september 2025 03:41 schreef Lyrebird het volgende:
Nadat we eerder deze week werden opgeschrikt door de moord op een onschuldige Oekraiense vrouw door een gestoorde zwarte man die of in een gesticht of in een gevangenis had moet zitten - door de media onder het tapijt geveegd want ze konden er geen George Floyd van maken - nu een moord op een onschuldige blanke man.
Dit voelt net als de dag waarop Pim Fortuijn werd vermoord. Vermoord worden vanwege een mening - het moet niet veel gekker worden. De kogel en geweld komen bijna altijd van links. Michael Shellenberger (en die is niet rechts) heeft hier een interessante kijk op. De woke zijn vaak narcisistisch van aard.
Ik ga er een andere sticker opplakken: het 'afwezige vader syndroom'. Dit zorgt er voor dat (te) veel mensen opgroeien zonder verantwoordelijkheidsgevoel. Dat alles maar moet kunnen.
Hier heb ik niet zoveel zinnigs over te zeggen meneer @Solispolar . Ik zit niet in die hoek van het politieke spectrum. Omgedraaid kan je deze vraag natuurlijk ook gewoon stellen. Zelf maak ik mij om beide niet zo heel erg druk.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:02 schreef Solispolar het volgende:
@:Tjacka
Waar komt de tendens vandaan dat sommige lieden ontzettend veel sympathie hebben ontwikkeld voor omgekomen vluchtelingen - tot aan het punt dat ze met kaarsen de straat op gaan - maar tegelijkertijd weg lijken te kijken voor andere bepaalde moorden op mensen die nota bene uit hun eigen land komen?
Ik vind het fascinerend en vroeg me af of jij hier wat zinnigs over kan zeggen
Nee, je valt hem persoonlijk aan.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een aanval op de inhoud
Retorische debattruukjes, snel praten, gish gallops, liegen, misinformatie...de standaard debattechniek van rightwing influencers. Ik vind het altijd heel cringe. Net als die persvoorlichtster van het witte huis. Met een stalen gezicht de ene leugen na de ander, wetende dat de pers weet dat ze liegt en er niks tegen kan doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:02 schreef Caland het volgende:
[..]
Als dat filmpje van gisteren vlak voor het schot ongeveer het niveau was ben ik daar niet heel erg van onder de indruk.
In plaats van 'jij' en 'jou', moet je gewoon consistent 'rechts' en 'jullie' zeggen. Dan mag het allemaal wel, dat demoniseren en beschuldigen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een aanval op de inhoud omdat ik een beetje moe word van dat woorden in de mond leggen. Je letterlijke woorden zijn 'links geluid is veel luider, zie artikel in de Telegraaf over de NOS'. De Telegraaf is het grootste dagblad in Nederland vriend. Als je de ironie daarvan niet ziet kan ik je ook niet helpen.
Te laat! migratie! /squote:Op donderdag 11 september 2025 11:37 schreef Jor_Dii het volgende:
Misschien kan het hier gewoon gaan over de moord en de zoektocht naar de dader(s)?
Ja, en iets over contreien waarin dit of dat.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:37 schreef probeer het volgende:
[..]
In plaats van 'jij' en 'jou', moet je gewoon consistent 'rechts' en 'jullie' zeggen. Dan mag het allemaal wel, dat demoniseren en beschuldigen.
Die waren waarschijnlijk links 'net als Hitler'.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef Caland het volgende:
[..]
Brevik, Crusius, Tarrant, Boelter.
Aamhangers van alt-right liegen overal en altijd.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Weer die aantoonbare leugen.
Waarom lieg je? Doe je dat expres?
quote:Dit beweert docent levensbeschouwing te zijn. Wie is deze gek? Als dit echt voor een klas staat dan moet hij daar zo snel mogelijk weg.
quote:Op donderdag 11 september 2025 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Vooral stemmen op populisten is wat de democratie de das om draait. En de kanker die social media heet. Vol met anti-westerse AI bots die uit zijn op destabilisering en polarisatie.
Je moet er toch iets met de haren bijslepen? En meestal doe je dat op een onderwerp waar je eigen buik vol van zit ja --> projecteert voor zijn eigen politieke mening en onvredequote:Op donderdag 11 september 2025 11:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, alweer bezig over links en migratie.
Het werd de vorige keer weggehaald want offtopic, dus je probeert het gewoon weer?
Duh. Het heet niet voor niets nationaalsocialisme. En die man was vegetariër en hield van honden, dus hij zou waarschijnlijk lid van de PvdD geweest zijn. Hartstikke links dus.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:40 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Die waren waarschijnlijk links 'net als Hitler'.
Dat de grootste krant rechts is maakt het rechtse geluid niet luider, als de overige media in zeer overwegende mate links is. En zeker als in het geval waar het over ging (lesmateriaal) uitsluitend linkse leugens uitgestort worden over kinderen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het is een aanval op de inhoud omdat ik een beetje moe word van dat woorden in de mond leggen. Je letterlijke woorden zijn 'links geluid is veel luider, zie artikel in de Telegraaf over de NOS'. De Telegraaf is het grootste dagblad in Nederland vriend. Als je de ironie daarvan niet ziet kan ik je ook niet helpen.
Net als Mao, Stalin, Pot, Guevara.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:42 schreef probeer het volgende:
[..]
Duh. Het heet niet voor niets nationaalsocialisme. En die man was vegetariër en hield van honden, dus hij zal wel lid van de PvdD geweest zijn. Hartstikke links dus.
Nee ik val het feit aan dat hij mijn post niet fatsoenlijk leest. Als ik in deze reactie op jou opeens zou vragen waarom je moord goedkeurt en jij antwoord dat ik je misschien eens moet leren lezen, dan is dat gewoon gericht op de inhoud.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:35 schreef Coco het volgende:
[..]
Nee, je valt hem persoonlijk aan.
Of dat het en andere rechtse activist is die wraak neemt omdat Kirk vreemd is gegaan met zijn vriendin.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef recidivist het volgende:
[..]
We hopen dat het een moslim is....dan krijgt dit topic binnen no-time een stortvloed aan reacties en views: stormlooptopic![]()
Nou, dan loopt al die linkse media tegenwoordig wel helemaal weg met de VVD zegquote:Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat de grootste krant rechts is maakt het rechtse geluid niet luider, als de overige media in zeer overwegende mate links is. En zeker als in het geval waar het over ging (lesmateriaal) uitsluitend linkse leugens uitgestort worden over kinderen.
Daarnaast: het AD is nipt kleiner, maar die inhoud gaat voor het overgrote deel ook naar regionale kranten. Dus je kan zelfs betwisten dat de T. de grootste is.
Overal rechtse herrie, maar ondertussen rechtse fokkers be like:quote:Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dat de grootste krant rechts is maakt het rechtse geluid niet luider, als de overige media in zeer overwegende mate links is. En zeker als in het geval waar het over ging (lesmateriaal) uitsluitend linkse leugens uitgestort worden over kinderen.
Daarnaast: het AD is nipt kleiner, maar die inhoud gaat voor het overgrote deel ook naar regionale kranten. Dus je kan zelfs betwisten dat de T. de grootste is.
VVD is linksquote:Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, dan loopt al die linkse media tegenwoordig wel helemaal weg met de VVD zeg
[ afbeelding ]
Nee, dan verdraaien ze het wel weer naar een groot conspiracy verhaal.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of dat het en andere rechtse activist is die wraak neemt omdat Kirk vreemd is gegaan met zijn vriendin.
Dan is het ineens stil.
Vrijwel niemand heeft echt een benul van de VS. Ik heb er een tijd gezeten en mijn vrouw heeft er ook lang gewoond en wij moeten altijd erg lachen over het beeld van de gemiddelde Europeaan.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:24 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Correct.
Tucker Carlson en Candace Owens zijn al tijden volledig van het pad af, de ene zit in de zak van Rusland en Qatar waar de andere antisemitische complottheorieën verspreid en ervan overtuigt is dan Brigitte Macron een man is. De user @:Tjacka weet dan ook niet waar hij over praat zo blijkt.
Daar heb jij vast geen melding van gemaakt stiekemerd ......quote:Op donderdag 11 september 2025 11:28 schreef probeer het volgende:
[..]
Goh, alweer bezig over links en migratie.
Het werd de vorige keer weggehaald want offtopic, dus je probeert het gewoon weer?
Wat je zegt ben je zelfquote:Op donderdag 11 september 2025 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja want nu loopt het topic totaal niet
achterlijke mongool
dat ookquote:
Nee.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:47 schreef matspontius het volgende:
[..]
Daar heb jij vast geen melding van gemaakt stiekemerd ......
geradicaliseerde transgenderquote:Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of dat het en andere rechtse activist is die wraak neemt omdat Kirk vreemd is gegaan met zijn vriendin.
Dan is het ineens stil.
Populist - foeiquote:Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef recidivist het volgende:
[..]
We hopen dat het een moslim is....dan krijgt dit topic binnen no-time een stortvloed aan reacties en views: stormlooptopic![]()
De voorbeelden die je noemt… allemaal onderdrukken die met geweld de oppositie. Daar zit het verschil.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:28 schreef Evenstar het volgende:
[..]
Democratie is wat meer dan een verkiezing houden en stemmen tellen. Neem aan dat zelfs jij dat wel weet.. Turkije heeft ook een gekozen leider, Rusland ook, Hamas heeft ook verkiezingen gewonnen.
Weet je wat in ieder geval geen democratie is? De 48.3% die niet op jou heeft gestemd wegzetten als idioten. Iedere staat, waar de meerderheid van de burgers op een Democraat hebben gestemd, lopen te treiteren als een kleuter.
Of vrouwen verbieden om voor een abortus te gaan. Of de grootste universiteiten/kranten onder druk zetten, straffen en treiteren omdat ze niet precies doen wat jij wil dat ze doen.
... yup democratie inderdaad.
quote:Op donderdag 11 september 2025 11:46 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
ja want nu loopt het topic totaal niet
achterlijke mongool
Wat we dan ook vooral zien is dat binnen bepaalde contreien de Amerikaanse politieke zeer tribaal wordt beleefd. Vanwege het tweepartijensysteem heb je natuurlijk een enorme tegenstelling tussen rechts en conservatief en links en progressief.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:46 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrijwel niemand heeft echt een benul van de VS. Ik heb er een tijd gezeten en mijn vrouw heeft er ook lang gewoond en wij moeten altijd erg lachen over het beeld van de gemiddelde Europeaan.
Jij weet al wie de dader is?quote:Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef rival het volgende:
Iemand van links kon de discussie niet winnen....
Hadden wij hier ook met Volkert.
quote:Op donderdag 11 september 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat we dan ook vooral zien is dat binnen bepaalde contreien de Amerikaanse politieke zeer tribaal wordt beleefd. Vanwege het tweepartijensysteem heb je natuurlijk een enorme tegenstelling tussen rechts en conservatief en links en progressief.
Daarom bijten vooral in deze laatstgenoemde kringen sommigen zich volledig vast in de Amerikaanse politieke en volgen dit op de voet waarbij alles dat Democratisch is met hand en tand verdedigd moet worden, aangezien men dit als 'hun' tribe ziet.
Haha, held.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:40 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja, en iets over contreien waarin dit of dat.
Je bent helemaal niet aardig.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef matthijst het volgende:
Ik ben aardig rechts. Maar deze dude boeit me echt 0.0. Kneusje met grote waffel over “doden horen er nou eenmaal bij” komt karma tegen.
Boeiend.
Als Hitler als links is.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Overal rechtse herrie, maar ondertussen rechtse fokkers be like:
[ afbeelding ]
"Er is geen rechts geluid!!"
En een goed voorbeeld van een erg rechts geluid dat links al decennia aanvalt. En in heel, heel veel huiskamers elke dag gelezen wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:17 schreef viceversa het volgende:
[..]
Genuanceerd: klassiek rechts bestaat niet meer. Dus in die zin is de VVD niet rechts. De VVD is vooral de weg kwijt. En daarom is het ook zo leuk om Dilan uit te nodigen. Die zegt altijd wel iets waar mensen zich druk over kunnen maken en zelf heeft ze niet door dat ze beter minder vaak haar kop kan laten zien.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, dan loopt al die linkse media tegenwoordig wel helemaal weg met de VVD zeg
[ afbeelding ]
(jij bent er gelukkig niet zo'n eentje die de VVD als links ziet, toch?)
Volgens mij houdt die schutter een Palestina vlag vast, zien jullie dat ook? En hij ziet er behoorlijk buitenlands uit.quote:
En de stropop. Waarom ook niet…quote:Op donderdag 11 september 2025 11:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Overal rechtse herrie, maar ondertussen rechtse fokkers be like:
[ afbeelding ]
"Er is geen rechts geluid!!"
En blauw haar met een neuspiercing.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij houdt die schutter een Palestina vlag vast, zien jullie dat ook? En hij ziet er behoorlijk buitenlands uit.
Stop nou met liegen:quote:Op donderdag 11 september 2025 11:44 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee ik val het feit aan dat hij mijn post niet fatsoenlijk leest. Als ik in deze reactie op jou opeens zou vragen waarom je moord goedkeurt en jij antwoord dat ik je misschien eens moet leren lezen, dan is dat gewoon gericht op de inhoud.
Dat is letterlijk wat je zegt. Alles daarvoor of daarna doet niet ter zake.quote:Daar hadden ze misschien in jouw educatie wat meer aandacht aan kunnen besteden.
Klassiek liberaal lijkt inderdaad het ondergesneeuwde kindje bij de VVD. Maar neoliberaal is daar nog volop aanwezig. Dus dat "in die zin is de VVD niet rechts" is complete onzin.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Genuanceerd: klassiek rechts bestaat niet meer. Dus in die zin is de VVD niet rechts. De VVD is vooral de weg kwijt. En daarom is het ook zo leuk om Dilan uit te nodigen. Die zegt altijd wel iets waar mensen zich druk over kunnen maken en zelf heeft ze niet door dat ze beter minder vaak haar kop kan laten zien.
Jij dankt god elke dag voor joop, nrc, volkskrant, trouw, nos, bnnvara, rtl nieuws enzovoorts.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:56 schreef Knipoogje het volgende:
[..]
En een goed voorbeeld van een erg rechts geluid dat links al decennia aanvalt. En in heel, heel veel huiskamers elke dag gelezen wordt.
En woorden in de mond leggen.quote:
Hier zit natuurlijk nul consistentie in. Wat je bedoelt is: 'Er is geen federaal verbod op abortus'. Onder Roe v. Wade had de VS inderdaad op papier ruimere abortuswetgeving dan zelfs bijvoorbeeld Nederland. In de praktijk was het een totaal ander verhaal omdat de toegang zo veel mogelijk werd bemoeilijkt in veel staten, maar goed.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De voorbeelden die je noemt… allemaal onderdrukken die met geweld de oppositie. Daar zit het verschil.
En er is geen verbod op abortus. Het is per staat anders. Net als in de EU. Waarbij de VS juist ruimere mogelijkheden kent dan in de EU.
Joop en de Volkskrant op een hoop gooien, man man.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef Nober het volgende:
[..]
Jij dankt god elke dag voor joop, nrc, volkskrant, trouw, nos, bnnvara, rtl nieuws enzovoorts.
Ja dat was een humoristisch bedoelde verwijzing naar het onderwerp, maar dat was je kennelijk ontgaan.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef Coco het volgende:
[..]
Stop nou met liegen.
"Daar hadden ze misschien in jouw educatie wat meer aandacht aan kunnen besteden."
Dat is letterlijk wat je zegt. Alles daarvoor of daarna doet niet ter zake.
Er is nog niet eens een verdachte bekend. Maar jij weet zelfs al wat diens motief is?quote:Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef rival het volgende:
Iemand van links kon de discussie niet winnen....
Hadden wij hier ook met Volkert.
quote:Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
En woorden in de mond leggen.
De ‘we hebben inhoudelijk geen weerwoord’ bingo kaart raakt weer snel vol!
Zo ver zat ie er niet naast ..quote:Op donderdag 11 september 2025 11:56 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Dus in die zin is de VVD niet rechts.
[..]
Er is ook een video vlak na het schot waarbij je iemand over het dak weg ziet rennen.quote:
Helaas zie ik het tribalisme ook in Nederland. Hier op Fok! eveneens.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:53 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat we dan ook vooral zien is dat binnen bepaalde contreien de Amerikaanse politieke zeer tribaal wordt beleefd. Vanwege het tweepartijensysteem heb je natuurlijk een enorme tegenstelling tussen rechts en conservatief en links en progressief.
Daarom bijten vooral in deze laatstgenoemde kringen sommigen zich volledig vast in de Amerikaanse politieke en volgen dit op de voet waarbij alles dat Democratisch is met hand en tand verdedigd moet worden, aangezien men dit als 'hun' tribe ziet.
Ah 'het was maar een grapje'quote:Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja dat was een humoristisch bedoelde verwijzing naar het onderwerp, maar dat was je kennelijk ontgaan.
Daar reageer ik op.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Er is ook een video vlak na het schot waarbij je iemand over het dak weg ziet rennen.
Rare focus heb je hier. Te midden van al het leugenachtige 'de kogel komt (bijna) altijd van links' gedoe.quote:
Niet zo vreemd want tribalisme is ook een menselijke eigenschap.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:01 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Helaas zie ik het tribalisme ook in Nederland. Hier op Fok! eveneens.
Nee het was een humoristische verwijzing, maar de kern blijft een verwijt over het lezen van mijn post en het mij in de mond leggen van woorden. Kom nou, zo moeilijk is het allemaal niet he?quote:
Zo zijn Nieuws van de Dag en Stormfront ook hetzelfdequote:Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef viceversa het volgende:
[..]
Joop en de Volkskrant op een hoop gooien, man man.
Lees je überhaupt nieuws?quote:Op donderdag 11 september 2025 11:42 schreef matspontius het volgende:
[..]![]()
Achterdocht is ook een killer voor de samenleving - vooral achterdocht vanuit de zolderkamer optiek
Er is zelfs een themagroep binnen de VVD die 'klassiek liberaal' heet, prima groep en bevind zich meer aan de rechterzijde van de partij, die hebben niet bepaald de meeste invloed op dit moment. Maar het ligt er ook aan wat je bedoelt met 'rechts'. Ik vind in de context van Nederland, de VVD economisch gezien zelfs iets te rechts maar sociaal-cultureel te progressief.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Klassiek liberaal lijkt inderdaad het ondergesneeuwde kindje bij de VVD. Maar neoliberaal is daar nog volop aanwezig. Dus dat "in die zin is de VVD niet rechts" is complete onzin.
Dat je dat vol blijft houden doet echt af aan je normaliter vrij degelijke posts.
Rare focus om hier de discussie normaal te laten verlopen?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:02 schreef probeer het volgende:
[..]
Rare focus heb je hier. Te midden van al het leugenachtige 'de kogel komt (bijna) altijd van links' gedoe.
zieke linkse hondenquote:Op donderdag 11 september 2025 12:04 schreef ACT-F het volgende:
Kan zo aansluiten bij Hamas:
[ x ]
[ x ]
Nee het was op de man. Niet meer doen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nee het was een humoristische verwijzing, maar de kern blijft een verwijt over het lezen van mijn post en het mij in de mond leggen van woorden. Kom nou, zo moeilijk is het allemaal niet he?
Haal je het lekker weg joh.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef Coco het volgende:
[..]
Nee het was op de man. Niet meer doen.
quote:Op Bluesky kwam de vraag voorbij wie er vervolgens neergeschoten moest worden. Dit is een kleine selectie uit de meer dan zorgelijke reacties. Woorden doen ertoe @sigridkaag, ze zijn het fundament van de demonisering waar deze mensen hun verantwoording uit halen.
Of een nog extremer rechtse die 'm niet conservatief genoeg vond. Is het topic gelijk dood.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef recidivist het volgende:
[..]
Schutter had geen kogels meer over? Want een randdebiel dit zeg - de toekomst van Amerikaquote:Op donderdag 11 september 2025 12:04 schreef ACT-F het volgende:
Kan zo aansluiten bij Hamas:
[ x ]
[ x ]
bizar dit hoorquote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/SanderSassen/status/1966076981172228104
[ afbeelding ]
@:kijkertje
Ik schrijf dat klassiek rechts niet meer bestaat. Dat is de laissez faire politiek. Ook de VVD is voor een sterke overheid met meer en meer regeltjes in de praktijk (in woord minder, maar daden zeggen meer dan woorden). De privatiseringsslag van weleer doet daar weinig aan af.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:58 schreef probeer het volgende:
[..]
Klassiek liberaal lijkt inderdaad het ondergesneeuwde kindje bij de VVD. Maar neoliberaal is daar nog volop aanwezig. Dus dat "in die zin is de VVD niet rechts" is complete onzin.
Dat je dat vol blijft houden doet echt af aan je normaliter vrij degelijke posts.
quote:
Wauwquote:Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef Coco het volgende:
[..]
Nee het was op de man. Niet meer doen.
Ja21?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik schrijf dat klassiek rechts niet meer bestaat. Dat is de laissez faire politiek. Ook de VVD is voor een sterke overheid met meer en meer regeltjes in de praktijk (in woord minder, maar daden zeggen meer dan woorden). De privatiseringsslag van weleer doet daar weinig aan af.
Ze vindt mannen geen vrouwen, dan krijg je dat.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:07 schreef FlippingCoin het volgende:
zitten zelfs oproepen tussen om jk rowling overhoop te knallen de tering
Wat heeft Sigrid Kaag hiermee te maken? Mensen wringen zich wel in heel rare bochten om anderen te demoniseren.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
gelukkig zijn ze bij twitter weg want daar wordt zoveel drek gepostquote:Op donderdag 11 september 2025 12:08 schreef Nober het volgende:
[..]
Ze vindt mannen geen vrouwen, dan krijg je dat.
In veel van die blauwe staten zijn er nauwelijks restricties en kun je veel later dan hier nog abortus plegen.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:59 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hier zit natuurlijk nul consistentie in. Wat je bedoelt is: 'Er is geen federaal verbod op abortus'. Onder Roe v. Wade had de VS inderdaad op papier ruimere abortuswetgeving dan zelfs bijvoorbeeld Nederland. In de praktijk was het een totaal ander verhaal omdat de toegang zo veel mogelijk werd bemoeilijkt in veel staten, maar goed.
Nu Roe v. Wade is teruggedraaid, hebben veel staten zeer strenge limieten met hooguit een paar uitzonderingen in de meest blauwe staten en hier en daar wat referenda geïnitieerd door de bevolking waar politici vooral zo min mogelijk gehoor aan lijken te willen geven.
quote:The horrific shooting today at Utah Valley University is reprehensible. Political violence has absolutely no place in our nation.
All Americans should pray for Charlie Kirk’s recovery and hold the entire UVU community in our hearts as they endure the trauma of this gun violence.
https://x.com/SpeakerPelosi/status/1965857741312045418
Ach Twitter, bluesky, reddit.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
Daar moet je wel een relevant deel van mijn post voor weglaten…quote:Op donderdag 11 september 2025 12:00 schreef probeer het volgende:
[..]
[..]
Zo ver zat ie er niet naast ..
Geweld ook. Ben ik ook tegen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:03 schreef Joppiez het volgende:
[..]
Niet zo vreemd want tribalisme is ook een menselijke eigenschap.
Integendeel, ik lees juist media met een dergelijk wereldbeeld omdat ik oprecht benieuwd ben naar de hersenspinsels in die kringen. Juist daarom ben ik ook in staat de bias van bijvoorbeeld The Guardian te benoemen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:05 schreef Monolith het volgende:
Tja, ik zie een verwijt van tribalisme van mensen wiens eerste reflex bij een nieuwsartikel vaak is om het te diskwalificeren op basis van de vermeende signatuur van het medium waaruit het artikel afkomstig is. Ook daar weer een hoog ironiegehalte.
BlueSky is dan ook een echokamer waar helaas al veel langer de meest extremistische dingen de revue passeren. Israël-haat en antisemitisme of op zijn minst het omarmen van complottheorieën mbt Israël (en Joden) begint een steeds groter probleem te worden aan de linkerkant van het politieke spectrum.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
[ afbeelding ]
Wat ook weer de bizarre obsessie binnen bepaalde kringen met Israël en Joden pijnlijk bloot weet te leggen.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef jigggy het volgende:
Heel reddit gaat los dat het de Mossad was
Typisch contrast wel.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:09 schreef probeer het volgende:
Kirk over de man van Pelosi:
[ x ]
Pelosi over Kirk:
[..]
Het lijkt mij eigenlijk stug dat het een moslim is.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:43 schreef recidivist het volgende:
[..]
En joe Roganquote:Op donderdag 11 september 2025 12:07 schreef FlippingCoin het volgende:
zitten zelfs oproepen tussen om jk rowling overhoop te knallen de tering
Ja. Een stuk relevanter dan random wapperts van internet posten met hun gestoorde takes.quote:
Dat is echt gelul hoor. Nederland staat abortus toe tot 24 weken. Alleen de groene kleurtjes hier zijn daarin ruimer qua wetgeving:quote:Op donderdag 11 september 2025 12:09 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
In veel van die blauwe staten zijn er nauwelijks restricties en kun je veel later dan hier nog abortus plegen.
Maar goed, kijk eens naar een land als Malta als het om abortus gaat… Zelfs als de moeder dreigt te overlijden mag het nog niet.
Vertel eens waarom je dat een goede vergelijking vindt?quote:Op donderdag 11 september 2025 12:17 schreef probeer het volgende:
[..]
Ja. Dat is een prima vergelijking.
Maar mensen in bepaalde contreien zijn vast te achterlijk om dat in te zien.
Hoezo de Mossad? Ik dacht wel even aan de Russen, want Trump's aandacht was gelijk weer afgeleid van het incident in Polen. Maar de meest logische optie is dat het een boze veteraan oid was.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef jigggy het volgende:
ja wat heeft joe nou weer misdaanquote:Op donderdag 11 september 2025 12:14 schreef jigggy het volgende:
[..]
En joe Rogan
Blijf a.u.b. van m’n favoriete podcasthost af
de andere helft van reddit juicht het toequote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef jigggy het volgende:
Zat ik er toch naast met zanger Rinusquote:Op donderdag 11 september 2025 12:06 schreef jigggy het volgende:
Wat Trump nu doet is 1 op 1 een kopie van hoe Erdogan het heeft gedaan.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De voorbeelden die je noemt… allemaal onderdrukken die met geweld de oppositie. Daar zit het verschil.
En er is geen verbod op abortus. Het is per staat anders. Net als in de EU. Waarbij de VS juist ruimere mogelijkheden kent dan in de EU.
ja omdat die zich kritisch uitliet over israelquote:Op donderdag 11 september 2025 12:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hoezo de Mossad? Ik dacht wel even aan de Russen, want Trump's aandacht was gelijk weer afgeleid van het incident in Polen. Maar de meest logische optie is dat het een boze veteraan oid was.
Schot van 200m afstand, door de hals. Het is aannemelijk dat deze persoon enige ervaring heeft inderdaad.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:20 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Hoezo de Mossad? Ik dacht wel even aan de Russen, want Trump's aandacht was gelijk weer afgeleid van het incident in Polen. Maar de meest logische optie is dat het een boze veteraan oid was.
Hij is vooral heel groot als je in de cultuurkrijgerhoek hangt. Zoals ik al eerder in deze reeks aanhaalde werd er hier nauwelijks stilgestaan bij de moord op Uribe, wat toch een prominente Colombiaanse politicus was. Dat heeft natuurlijk ook vaak wel weer te maken met consumptie van media die sterk op de VS gericht zijn.quote:Op donderdag 11 september 2025 12:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je nu ook eens onderbouwen waarom Danny op de 'allright tour' zou zijn? Want maakt dit artikel volgens jou allright?
En het verschil met de aanslag op de twee lokale politici uit Minnesota is al eerder uitgelegd in dit topic en dat heeft vooral te maken met naamsbekendheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |