Als dat filmpje van gisteren vlak voor het schot ongeveer het niveau was ben ik daar niet heel erg van onder de indruk.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan heb jij blijkbaar andere filmpjes gezien dan ik - kan natuurlijk. Wellicht "aangestuurd" op Youtube, maar op die filmpjes kwam hij rustig, respectvol en als een goede debater over.
Dan nog geen reden om iemand af te knallen natuurlijk .............
Carlson en Owens verkondigen tegenwoordig de meest idiote onzin. Beetje raar om Shapiro in dat rijtje te plaatsen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:13 schreef Tjacka het volgende:
Dat rechts wordt gemuilkorfd? Onzin. Het scoort juist keihard, lokaal én internationaal. In Nederland zie je het bij Duk, Van Gelder, Derksen, FvD, PVV en meer. In Duitsland AfD-figuren zoals Alice Weidel en Tino Chrupalla.
In de VS zijn Tucker Carlson, Ben Shapiro, Candace Owens grote namen en via podcasts zoals Joe Rogan bereiken ze miljoenen. Het punt is: rechts mag juist overal zijn boodschap kwijt en bereikt enorm veel mensen, zowel op nationale televisie als online.
Daarom is een mening om het 2nd amendment (het recht op zelfverdediging) te behouden helemaal niet raar.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:58 schreef FlippingCoin het volgende:[/b]
[..]
In Frankrijk zijn automatische vuurwapens ook verboden maar dat weerhoudt ook niet dat ze daar van alles overhoop hebben geschoten.
Daarom redelijk incidenteel, nog steeds in geen enkele verhouding met de debielen uit de VSquote:
Vooral stemmen op populisten is wat de democratie de das om draait. En de kanker die social media heet. Vol met anti-westerse AI bots die uit zijn op destabilisering en polarisatie.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Toch zegt Kaag wel dat zulk geweld een doodsvonnis is voor de democratie, daar ben ik het wel mee eens.
Kan een hele lijst hier sturen van de meest achterlijke dingen die hij heeft gezegd (om maar een voorbeeld te noemen, abortie is erger dan de holocaust). Maar dat is verder mijn punt niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:00 schreef matspontius het volgende:
[..]
Dan heb jij blijkbaar andere filmpjes gezien dan ik - kan natuurlijk. Wellicht "aangestuurd" op Youtube, maar op die filmpjes kwam hij rustig, respectvol en als een goede debater over.
Dan nog geen reden om iemand af te knallen natuurlijk .............
Het is meer de Amerikaanse cultuur en armoede.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens wel bitter ironisch dat degene die zo actief pleitte voor het behoud van wapens voor de burgers zelf dood is geschotenLaat Amerika dan nu eindelijk eens doen wat verstandig is en de wapens uit de schappen bij de Walmart halen.
Voor iedereen die er graag wat meer over wil zien of horen raad ik de 'gun control routine' van Jim Jefferies ten zeerste aan. Hij kaart met humor aan waarom de hele 'i need to protect myself' gedachte van veel Amerikanen eigenlijk gewoon een grote grap is.
Ik neem aan dat men al lang lijsten aan het maken is van mensen die getraind zijn als sniper.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Jojoke het volgende:
Ik kan mij eigenlijk geen aanslag met 1 schot herinneren. En dan ook nog een schot van grote afstand. Je zou denken dat dit een professional was.
Dus wanneer mensen stemmen op de partij die jouw voorkeur niet geniet draai je de democratie de nek om? Of wil je even uitleggen waarom dit het geval is volgens jou.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:06 schreef Elan het volgende:
[..]
Vooral stemmen op populisten is wat de democratie de das om draait. En de kanker die social media heet. Vol met anti-westerse AI bots die uit zijn op destabilisering en polarisatie.
130 meter lees ik overalquote:Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Jojoke het volgende:
Ik kan mij eigenlijk geen aanslag met 1 schot herinneren. En dan ook nog een schot van grote afstand. Je zou denken dat dit een professional was.
Die verheerlijking van geweld wanneer het om een slachtoffer 'van de andere kant' gaat is sowieso verachtelijk. Maar in tegenstelling tot wat sommigen hier als 'feiten' presenteren is dat niet uitsluitend een extreem linkse aangelegenheid.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Natuurlijk: vrijheid van meningsuiting houdt in dat mensen ook deze mening mogen verkondigen, hoe verachtelijk het hen ook maakt.
Maar dat is niet waarom ik dit zo storend vind. De reden waarom ik dit storend vind is niet dat er mensen zijn die zo idioot zijn. Dat weet ik al lang. Als bv een Asha ten Broeke wordt vermoord ga je ook hatelijke opmerkingen zien op social media lijkt mij. Maar dat zullen dan primair anonieme lafbekjes zijn.
Hier zie je ineens dat men het op zo’n manier doet, zo open en bloot, dat het duidelijk is dat men hier in hun omgeving punten mee scoort. Je hoeft het niet meer stiekem te doen. En dat zegt veel over de maatschappij.
Ik bedacht mij overigens iets een beetje vergelijkbaars… de dood van Thatcher. Toen ineens het lied Ding Dong! The Witch Is Dead in the UK charts kwam.
Voor mij zegt dit alles over hoe ver extreem links is opgerukt en dat het ook niet echt herkend wordt als gevaar.
Mee eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het simpele feit is dat diezelfde wapens met een factor 10 gebruikt worden in huiselijke sferen. De situaties waarin het daadwerkelijk beschermt zijn bijna op een hand te tellen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die dingen (ook in Amerika) gewoon in een kluis moeten. Wat ga je doen dan als die inbreker aan je voeteneinde staat? De kluis in de woonkamer openen om een geweer te pakken? Het is echt een absolute en totale schijnvertoning en de enige reden dat Amerikanen geweren hebben (en mogen hebben) is deze: omdat ze geweren leuk vinden.
Ach, onderwijs.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gezellige figuren in het onderwijs.
Dat maakt het eigenlijk alleen maar erger.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Die verheerlijking van geweld wanneer het om een slachtoffer 'van de andere kant' gaat is sowieso verachtelijk. Maar in tegenstelling tot wat sommigen hier als 'feiten' presenteren is dat niet uitsluitend een extreem linkse aangelegenheid.
Charlie Kirk was hier ook niet vies van; toen de man van Nanci Pelosi in hun eigen huis met een hamer werd aangevallen, riep hij op om de borg voor de dader te betalen. Donald Trump Jr., waar Kirk mee samenwerkte, poste online wat meme's waaronder 'een grappige foto' van zijn Halloween-kostuum. En opper Trump zelf? Die bleef er heel lang, heel stil over.
Open en bloot punten scoren, over de rug van geweldslachtoffers, komt helaas 'gewoon' aan beide kanten voor.
Democratie in Amerika is allang de nek omgedraaid door Trump en MAGA-manipulatie.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:07 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dus wanneer mensen stemmen op de partij die jouw voorkeur niet geniet draai je de democratie de nek om? Of wil je even uitleggen waarom dit het geval is volgens jou.
Nee dat is voor een geoefend schutter een eitje met een goed snipergeweer.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
130 meter lees ik overal
Geen idee waar mee geschoten is maar volgens mij is dat niet heel erg pittig
Lijkt me sterk. Die leeft niet meer.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:11 schreef myShizzle het volgende:
Geen idee of dit al benoemd is maar wellicht dezelfde schutter als die mislukte aanslag op Trump? Richt grofweg op zelfde punt
Speciaal onderwijs. Dit figuur geeft les aan kinderen die wat meer nodig hebben.quote:
Want je herkent een schutter aan waar hij op richt? Omdat het hoofd/nek heel uniek is om op te richten?quote:Op donderdag 11 september 2025 11:11 schreef myShizzle het volgende:
Geen idee of dit al benoemd is maar wellicht dezelfde schutter als die mislukte aanslag op Trump? Richt grofweg op zelfde punt
Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 11 september 2025 11:11 schreef myShizzle het volgende:
Docent levensbeschouwing????quote:Op donderdag 11 september 2025 11:09 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Gezellige figuren in het onderwijs.
quote:Op donderdag 11 september 2025 11:12 schreef Elan het volgende:
[..]
Democratie in Amerika is allang de nek omgedraaid door Trump en MAGA-manipulatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |