Het is Wierd Duk, daar moet je niet al teveel van verwachtenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ja die las ik ook al. Blaartrekkend.
Een activist voor gelijke rechten vergelijken met iemand die rechten wil beperken voor anderen op grond van zijn religie is echt...ik heb geen woorden...een blijk van een nationale van de werkelijkheid losgezongen theatrale afwijking?
Opzich niet verkeerd voor Amerika? Rechts voelde zich daar veilig want zij hadden de wapens. Nu pakt links ze ook op. Gok dat rechts dan wel vrij snel bijtrekt wat betreft hun wapen standpunt als ze zelf niet meer veilig zijn. Dan is het vast geen thoughts en prayers meer maar fatsoenlijke guncontrolquote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef capricia het volgende:
En in plaats van minder wapens gaat dit alleen maar voor meer wapens zorgen.
Ook geen Belgiëquote:Op donderdag 11 september 2025 10:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Australie is geen Amerika.
Natuurlijk niet, die gaan gewoon pleiten voor nog meer wapens.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Opzich niet verkeerd voor Amerika? Rechts voelde zich daar veilig want zij hadden de wapens. Nu pakt links ze ook op. Gok dat rechts dan wel vrij snel bijtrekt wat betreft hun wapen standpunt als ze zelf niet meer veilig zijn. Dan is het vast geen thoughts en prayers meer maar fatsoenlijke guncontrol
Dat duurde alsnog best lang, had dat al eerder verwacht bij hem. Paar aanslagen geweest op Baudet.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Peter R de Vries niet zo lang geleden
Als je straks aan de lopende band rechtse politici hebt die de pijp uit gaan draaien ze wel bij. Of dat nu door hun vervangers komt of vanuit hun zelf moeten ze zelf wetenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, die gaan gewoon pleiten voor nog meer wapens.
Ik heb geen idee over wat voor uitlatingen jij het hebt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef viceversa het volgende:
[..]
Niet alle meningen zijn gelijk. Er is een reden dat bepaalde uitingen verboden zijn. Een mening als ‘ik wil minder belasting’ is ook weer heel wat anders dan ‘vrouwen moeten weer achter het aanrecht’.
Overigens verdien je het voor dat laatste natuurlijk niet om afgeknald te worden. Ik hoop dat de rechtsstaat en democratie daar wel tegen bestand zijn, al begin ik dat wat betreft de VS wel steeds meer te betwijfelen.
Ik zou voorzichtig zijn met al te veel aannames doen over motief en toedracht. Het lijkt er natuurlijk op dat er wel een politiek motief voor was, maar dat hoeft niet.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:51 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Opzich niet verkeerd voor Amerika? Rechts voelde zich daar veilig want zij hadden de wapens. Nu pakt links ze ook op. Gok dat rechts dan wel vrij snel bijtrekt wat betreft hun wapen standpunt als ze zelf niet meer veilig zijn. Dan is het vast geen thoughts en prayers meer maar fatsoenlijke guncontrol
Natuurlijk: vrijheid van meningsuiting houdt in dat mensen ook deze mening mogen verkondigen, hoe verachtelijk het hen ook maakt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:03 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Dus? Het is en blijft vrijheid van meningsuiting en van alle tijden dat er mensen "blij" zijn dat figuren vermoord worden. Links, rechts, blank en zwart.
Toch zegt Kaag wel dat zulk geweld een doodsvonnis is voor de democratie, daar ben ik het wel mee eens.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:53 schreef Nober het volgende:
[..]
Dat duurde alsnog best lang, had dat al eerder verwacht bij hem. Paar aanslagen geweest op Baudet.
En inmiddels worden er meerdere beveiligd zoals Wilders, Van den Heuvel, Gul, Astrid Holleeder...
[ x ]
https://x.com/Cortes/status/1965893441075949896
Dat is ver, als ik uit mijn raam kijk en de buurman zie lopen is dat ongeveer 100 meter, dat is al een flink eind voor een goed schot.quote:
Poeh, oké. Ignorance is bliss.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:54 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee over wat voor uitlatingen jij het hebt.
Ik heb hem regelmatig gezien en hij zegt waar het op staat. Ik heb geen gekke dingen gehoord.
Je onderschat dit aanzienlijk.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef Caland het volgende:
[..]
De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.
Exact. Begrijpend lezen is (zeker heden ten dage) niet voor iedereen weggelegd.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:46 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Hij zegt dat niet zelf, hij zegt alleen dat het voor conservatieve amerikaanse jonge fans van Kirk het zo kan voelen.
´In 2024 resulteerden schoolshootings in 69 doden en 194 gewonden volgens ABC News.´quote:Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.
Kirk was zeer bekend in de VS en ook daarbuiten.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:10 schreef recidivist het volgende:
[..]
Alleen vergeten de mensen dit die zeer diep in die bubbel of dat algoritme zitten. Die denken dan echt dat die online bubbel volledig gelijk staat aan de realiteit zelfs hier in NL of anders grotendeels. Je ziet het zo vaak. Dat deze kerel is doodgeschoten is natuurlijk erg en had nooit mogen gebeuren. Maar laten we niet in NL doen alsof hier de Vice President in de US is vermoord ofzo. Dit soort moorden zijn helemaal niet nieuw in Amerika. Het is onderdeel van hun (zeer gepolariseerde) politieke cultuur + gewelddadige samenleving met een enorm gun violence probleem.
Amerika is wat dat betreft wel een gewelddadig landje hoor poeh.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:57 schreef Solispolar het volgende:
[..]
´In 2024 resulteerden schoolshootings in 69 doden en 194 gewonden volgens ABC News.´
I beg to differ.
In Frankrijk zijn automatische vuurwapens ook verboden maar dat weerhoudt ook niet dat ze daar van alles overhoop hebben geschoten.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.
Begrijpend luisteren zelfs niet als je ziet hoe de keurige reactie van Kaag gespind wordt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact. Begrijpend lezen is (zeker heden ten dage) niet voor iedereen weggelegd.
Het simpele feit is dat diezelfde wapens met een factor 10 gebruikt worden in huiselijke sferen. De situaties waarin het daadwerkelijk beschermt zijn bijna op een hand te tellen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die dingen (ook in Amerika) gewoon in een kluis moeten. Wat ga je doen dan als die inbreker aan je voeteneinde staat? De kluis in de woonkamer openen om een geweer te pakken? Het is echt een absolute en totale schijnvertoning en de enige reden dat Amerikanen geweren hebben (en mogen hebben) is deze: omdat ze geweren leuk vinden.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hij pleitte voor behoud van wapens zodat mensen zich kunnen verdedigen.
Of denk jij dat criminelen en gangs hun wapens ook inleveren? En dat zijn er nogal wat in Amerika.
Dat hele idee van geen wapens daar is dat alleen criminelen wapens hebben en iedereen dan vogelvrij is.
Dan heb jij blijkbaar andere filmpjes gezien dan ik - kan natuurlijk. Wellicht "aangestuurd" op Youtube, maar op die filmpjes kwam hij rustig, respectvol en als een goede debater over.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:49 schreef Simmertje het volgende:
[..]
Met alle respect maar Charlie Kirk was echt extreem kleinerend en demoniserend richting een grote groepen mensen. Dit vaak onderbouwd met foutieve informatie en fake nieuws. Het had vaak weinig te maken met "met elkaar praten" of "discussieren".
Neemt niet weg dat het ontzettend sneu is voor zijn naasten.
Ik heb er geen verstand van maar volgen mij hebben zulke wapens zo'n verrekijker ding glas op zo'n wapen zitten.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Dat is ver, als ik uit mijn raam kijk en de buurman zie lopen is dat ongeveer 100 meter, dat is al een flink eind voor een goed schot.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |