Ook alweer bijna 20-30 jaar geleden, doen we best goed dan.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.
Het is niet eens het "behoud van wapens" het zo ironisch maakt. Het is het "een paar doden voor het behouden van wapens is oke" wat het zo zwaar ironisch maakt.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens wel bitter ironisch dat degene die zo actief pleitte voor het behoud van wapens voor de burgers zelf dood is geschotenLaat Amerika dan nu eindelijk eens doen wat verstandig is en de wapens uit de schappen bij de Walmart halen.
Voor iedereen die er graag wat meer over wil zien of horen raad ik de 'gun control routine' van Jim Jefferies ten zeerste aan. Hij kaart met humor aan waarom de hele 'i need to protect myself' gedachte van veel Amerikanen eigenlijk gewoon een grote grap is.
Jouw statement was dat dit soort geweld uit linkse hoek komt, dat haal ik volledig onderuitquote:Op donderdag 11 september 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het omgaat mij hier volledig welk punt je probeert te maken. Je komt nu met een lijst van niet-blanke lhbt'ers die om het leven zijn gekomen. Waar zit hier de link met de huidige aanslag op Charlie Kirk?
Peter R de Vries niet zo lang geledenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:35 schreef Caland het volgende:
[..]
Ook alweer bijna 20-30 jaar geleden, doen we best goed dan.
In de VS hebben ze in 3 maanden meer politieke doden dan hier in 30(?) jaarquote:Op donderdag 11 september 2025 10:34 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Maar hier zijn wapens verboden maar Pim Fortuyn en Theo van Gogh zijn net zo goed omgelegd dus ik denk niet dat dat echt relevant is.
Dat was vanuit criminaliteit, niet politiekquote:Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Peter R de Vries niet zo lang geleden
Het punt is ook niet dat hier absoluut geen wapens voorhanden zijn uiteraard. De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Peter R de Vries niet zo lang geleden
quote:
Misschien waren ze bang dat hij de Partij van Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vrijheid nieuw leven in zou blazenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:37 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Dat was vanuit criminaliteit, niet politiek
Ze waren nergens bang voor. Ze wilden Peter gewoon doden omdat hij hun in de weg zatquote:Op donderdag 11 september 2025 10:39 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Misschien waren ze bang dat hij de Partij van Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vrijheid nieuw leven in zou blazen
Ligt eraan ik welk opzicht.quote:
Hoe enorm was die afstand?quote:Op donderdag 11 september 2025 10:24 schreef DrDentz het volgende:
Maar dat schot was wel tering goed, en van een enorme afstand, dat was geen amateur, dat is een professionele uitschakeling.
Hij pleitte voor behoud van wapens zodat mensen zich kunnen verdedigen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:31 schreef Solispolar het volgende:
Het is overigens wel bitter ironisch dat degene die zo actief pleitte voor het behoud van wapens voor de burgers zelf dood is geschotenLaat Amerika dan nu eindelijk eens doen wat verstandig is en de wapens uit de schappen bij de Walmart halen.
Voor iedereen die er graag wat meer over wil zien of horen raad ik de 'gun control routine' van Jim Jefferies ten zeerste aan. Hij kaart met humor aan waarom de hele 'i need to protect myself' gedachte van veel Amerikanen eigenlijk gewoon een grote grap is.
Ik denk dat je onderschat hoe Mormons, LDS etc elkaar aanvallen omdat ze "niet de juiste bijbel volgen".quote:Op donderdag 11 september 2025 10:41 schreef Zoddie het volgende:
[..]
Ligt eraan ik welk opzicht.
Rechts onderling is veel meer relaxed dan Links onderling.
Rechts onderling gaat het met name over de grote lijnen en zijn het met elkaar vrij vaak eens en als ze het oneens zijn dat is het geen drama.
Kijk naar extreem linkse influencers dan is het haat en nijd onderling omdat je voor 99% met elkaar eens bent en niet 100%.
Met vollop bedreigingen, Snark subreddits, snark discord groepen waar het enige wat ze doen is andere linkse influencers aanvallen.
In Australi hebben ze hun wapens ook ingeleverd en gaat het prima.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Hij pleitte voor behoud van wapens zodat mensen zich kunnen verdedigen.
Of denk jij dat criminelen en gangs hun wapens ook inleveren? En dat zijn er nogal wat in Amerika.
Dat hele idee van geen wapens daar is dat alleen criminelen wapens hebben en iedereen dan vogelvrij is.
180 meter.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe enorm was die afstand?
Liever eerlijk m'n geld verdienen dan aan het infuus van de Russen etc.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Loopt wel binnen momenteel. Wie is er nu de gek?
Hij zegt dat niet zelf, hij zegt alleen dat het voor conservatieve amerikaanse jonge fans van Kirk het zo kan voelen.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]dat is inderdaad een absurde stelling van Wierd
ik hoorde net 180 meter.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Hoe enorm was die afstand?
Wat is er zo krom aan de vergelijking?quote:
Brevik, Crusius, Tarrant, Boelter.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef TAmaru het volgende:
[..]
[..]
Geweld komt bijna altijd uit linkse hoek. Er zijn vrijwel geen voorbeelden van rechts geweld te vinden in de recente westerse geschiedenis.
Inderdaad. Nota bene was er naast de schoolshooting waarbij Kirk werd vermoord ook nog een school shooting elders waar 3 kinderen werden vermoord.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:38 schreef Caland het volgende:
[..]
Het punt is ook niet dat hier absoluut geen wapens voorhanden zijn uiteraard. De drempel maakt het wel dat wapengeweld nog steeds redelijk incidenteel is in plaats van dagelijkse kost.
Het is er dagelijkse kost.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Inderdaad. Nota bene was er naast de schoolshooting waarbij Kirk werd vermoord ook nog een school shooting elders waar 3 kinderen werden vermoord.
Ik lees dat hij tegen abortus was, vrouwen naar het aanrecht, tegen homorechtenquote:Op donderdag 11 september 2025 10:47 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Wat is er zo krom aan de vergelijking?
Bekende spreker en activist
Organisatie-oprichter
MLK zijn Activisme Burgerrechten CK Conservatief Christelijke waarden
Jong gestorven door geweld
Dat jouw en mijn waarden en mening een andere zijn als die van CK staat er verder los van.
Niet alle meningen zijn gelijk. Er is een reden dat bepaalde uitingen verboden zijn. Een mening als ‘ik wil minder belasting’ is ook weer heel wat anders dan ‘vrouwen moeten weer achter het aanrecht’.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:24 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Gewoon een mening idd. Zoals alle mensen uit de groepen die jij opnoemt ook een mening hebben.
En het ging meestal over de extremen daarin.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |