Heeft eerder met jouw zicht te maken misschien?quote:Op donderdag 11 september 2025 07:51 schreef vosss het volgende:
Advertenties met kruisjes die kleiner zijn dan ze fysiek lijken te zijn waardoor je 16x terug moet klikken en vervolgens opnieuw proberen weg te klikken om uiteindelijk maar in te zoomen om de advertentie weggeklikt te krijgen.
Die zag ik niet aan komenquote:Op donderdag 11 september 2025 08:02 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Heeft eerder met jouw zicht te maken misschien?
Of is dat too soon? Hoe gaat het eigenlijk?
quote:Op donderdag 11 september 2025 07:51 schreef vosss het volgende:
Advertenties met kruisjes die kleiner zijn dan ze fysiek lijken te zijn waardoor je 16x terug moet klikken en vervolgens opnieuw proberen weg te klikken om uiteindelijk maar in te zoomen om de advertentie weggeklikt te krijgen.
Tegenwoordig hebben ze wat nieuws bedacht. "Google play" kruisjes. Advertenties zonder kruisje, maar enkel een doorverwijsknopje naar de app store. Pas nadat die geopend is, kan je de advertentie sluiten.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:51 schreef vosss het volgende:
ING zegt jij, ondanks protesten van het personeel zelf.quote:Op zondag 31 augustus 2025 17:00 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Ik heb wel eens mijn e-mails doorgenomen om te wien welke bedrijven de u-vorm gebruiken en welke bedrijven kiezen voor de jij-vorm. banken en verzekeraars gebruiken altijd de u-vom. Waarschijnlijk om het wat zakelijk te houden. Bij andere bedrijven is het vooral de jij-vorm, al zitten daar wel uitzonderingen bij.
Toen ik nog bestuurder was bij een VvE vond ik het ook lastig om te kiezen tussen 'u' of 'jij'. Aan de ene kant wil je het professioneel houden, terwijl aan de andere kant ben je gewoon een medebewoner van een kleine flat. Uiteindelijk voor de u-vorm gekozen, omdat mijn voorgangers dat ook hadden gedaan.![]()
Daar moet je op oefenen. Eerst met een handdoek die je vasthoudt met de ene hand over de schouder en de andere hand laag op de rug. Beetje trekken en opnieuw met de andere hand over de schouder en de ene hand laag over de rug. Beetje trekken en de oefening elke dag een paar keer herhalen, totdat je achter je rug om jezelf de hand kan schudden.quote:Op woensdag 3 september 2025 14:59 schreef Zorro het volgende:
Dat je een T-shirt aandoet als je nog een beetje klam bent van het afdrogen na uit de douche gekomen te zijn en dat het dan op je rug oprolt en je er op geen enkele manier fatsoenlijk bij kan om het naar beneden te trekken
Bij mij ligt het aan m'n slechte gezichtsvermogen, maar de ervaring heeft geleerd om min of meer op het kruispunt te klikken.quote:Op donderdag 11 september 2025 07:51 schreef vosss het volgende:
Mij is indertijd ingeprent om nooit op de advertentie of zo'n verwijderknop IN die advertentie te klikken.quote:Op donderdag 11 september 2025 10:55 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Tegenwoordig hebben ze wat nieuws bedacht. "Google play" kruisjes. Advertenties zonder kruisje, maar enkel een doorverwijsknopje naar de app store. Pas nadat die geopend is, kan je de advertentie sluiten.
Vaak genoeg op FOK! (en andere sites) dat je nergens op kan klikken behalve IN een advertentie (want de advertentie neemt het hele scherm in).quote:Op donderdag 11 september 2025 13:41 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Mij is indertijd ingeprent om nooit op de advertentie of zo'n verwijderknop IN die advertentie te klikken.
Bij sommige spellen heb je die optie niet meer. Je krijgt enkel een ">> google play" knop.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:41 schreef Teslynd het volgende:
[..]
Mij is indertijd ingeprent om nooit op de advertentie of zo'n verwijderknop IN die advertentie te klikken.
Stoppen en herstarten.quote:Op donderdag 11 september 2025 13:50 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Bij sommige spellen heb je die optie niet meer. Je krijgt enkel een ">> google play" knop.
Nadat je op de knop geklikt hebt, ga je naar de app store waarna je moet terugklikken en de ">> google play" knop omgezet wordt naar een X
En dat jij 'm dan niet dicht hebt gedraaid.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:53 schreef -Spring het volgende:
Mensen die op de toiletten van openbare gelegenheden niet naar het rode of groene draaidingetje onder de klink kijken, maar op goed geluk een ruk aan de deur geven.
Dat dénk ik dus standaardquote:Op donderdag 11 september 2025 16:16 schreef maily het volgende:
[..]
En dat jij 'm dan niet dicht hebt gedraaid.
Maar soms is er geen rood of groene dingetje.quote:Op donderdag 11 september 2025 15:53 schreef -Spring het volgende:
Mensen die op de toiletten van openbare gelegenheden niet naar het rode of groene draaidingetje onder de klink kijken, maar op goed geluk een ruk aan de deur geven.
En dat.quote:
Als ik dat achteraf constateer, trek ik m'n boosheid weer inquote:Op donderdag 11 september 2025 17:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar soms is er geen rood of groene dingetje.
Alleen een gleufje en moet je gokken of dat open of gesloten betekend.
Ik zoek dan meestal voeten.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:07 schreef vencodark het volgende:
[..]
Maar soms is er geen rood of groene dingetje.
Alleen een gleufje en moet je gokken of dat open of gesloten betekend.
quote:Op donderdag 11 september 2025 17:24 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik zoek dan meestal voeten.![]()
Ook een leuke: als een slot kapot is maar je echt zo nodig moet plassen. Zit je met je voet tegen de deur. En elk moment kan iemand hem open duwen.
Nu moet ik weer aan die vervelende pashokjes denken met een kleed waar je bovenuit steekt als je langer dan 1.65m bent.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:26 schreef maily het volgende:
[..]![]()
Moet weer aan Paul van Vliet denken; vroeger had je buiten wc's met een hartje in de deur.
En een behoorlijke ruimte onder de deur zodat je aan de broek op de schoenen kon zien wie erop zat
In diezelfde categorie: pashokjes waar de gordijntjes net niet goed sluiten.quote:Op donderdag 11 september 2025 17:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Nu moet ik weer aan die vervelende pashokjes denken met een kleed waar je bovenuit steekt als je langer dan 1.65m bent.
Of dat je het linker gordijn nog IETS naar rechts wil trekken om het goed af te sluiten in het midden, en het LINKS weer een opening maaktquote:Op donderdag 11 september 2025 22:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
In diezelfde categorie: pashokjes waar de gordijntjes net niet goed sluiten.
Like, totally!quote:Op donderdag 11 september 2025 22:07 schreef maily het volgende:
[..]
Of dat je het linker gordijn nog IETS naar rechts wil trekken om het goed af te sluiten in het midden, en het LINKS weer een opening maakt
FTFYquote:Op vrijdag 12 september 2025 16:41 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen Asociale paupers die roken in de openbare ruimte.
Asocialen die zitten te roken op het terras van een restaurant is echt erg. Een ander zit te eten in de kwalm van hun gore peuken. Ik snap niet dat roken op een terras nog steeds mag zoals Tommeke zegt inderdaad.quote:Op vrijdag 12 september 2025 16:41 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen Asociale paupers die roken in de bushalte.
Commercie. Mensen niet weg willen jagen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 07:55 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Asocialen die zitten te roken op het terras van een restaurant is echt erg. Een ander zit te eten in de kwalm van hun gore peuken. Ik snap niet dat roken op een terras nog steeds mag zoals Tommeke zegt inderdaad.
In elk geval ga ik niet op een terras zitten waar ze zitten te roken. Het ergste is nog dat het de rokers geen bal interesseert dat anderen last van ze hebben. Laatst op een terras zo'n oud stel,zitten ze onverstoord en stoïcijns voor zich uit te kijken met hun rimpelig verrookte leren koppen terwijl ze iedereen om zich heen in de rook zetten.quote:Op zaterdag 13 september 2025 08:00 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Commercie. Mensen niet weg willen jagen.
Maar misschien blijven niet-rokers nu juist weg.
M’n ex en ik hebben wel eens een discussie gehad met iemand die sigaar zat te roken op het terras. Zo’n oud en verschrompeld veenlijk dat die wolken recht in het gezicht van de mensen naast hem blies. Wij hadden er ook last van, maar die anderen nog meer. Ze vroegen vriendelijk of hij ook niet wilde roken en rekening met ze wilde houden. Werd ‘ie ook nog boosquote:Op zaterdag 13 september 2025 08:05 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
In elk geval ga ik niet op een terras zitten waar ze zitten te roken. Het ergste is nog dat het de rokers geen bal interesseert dat anderen last van ze hebben. Laatst op een terras zo'n oud stel,zitten ze onverstoord en stoïcijns voor zich uit te kijken met hun rimpelig verrookte leren koppen terwijl ze iedereen om zich heen in de rook zetten.
Ja, bijzonder dat zo'n gast daar volkomen schijt aan heeft. Maar ondertussen is de toon al gezet. Door de rook, maar ook om het gesteggel wat dan volgt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
M’n ex en ik hebben wel eens een discussie gehad met iemand die sigaar zat te roken op het terras. Zo’n oud en verschrompeld veenlijk dat die wolken recht in het gezicht van de mensen naast hem blies. Wij hadden er ook last van, maar die anderen nog meer. Ze vroegen vriendelijk of hij ook niet wilde roken en rekening met ze wilde houden. Werd ‘ie ook nog boos
M’n ex was zo’n iemand die het dan ook niet kon laten om hem eventjes uit te leggen hoe asociaal het wel niet was wat hij deed
Anno 2025 nog shag roken. En dan helemaal als vrouw.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:27 schreef obligataire het volgende:
Mensen kunnen het ook overdrijven. We waren in Zweden, zaten buiten op een terrasje, mijn vriendin draaide wat shag, niet met de bedoeling om het daar op te roken, en 3 tafels verderop stonden er al een paar milfs demonstratief op en gingen.
quote:Op zaterdag 13 september 2025 08:05 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
In elk geval ga ik niet op een terras zitten waar ze zitten te roken. Het ergste is nog dat het de rokers geen bal interesseert dat anderen last van ze hebben. Laatst op een terras zo'n oud stel,zitten ze onverstoord en stoïcijns voor zich uit te kijken met hun rimpelig verrookte leren koppen terwijl ze iedereen om zich heen in de rook zetten.
De Belgen snappen het wel.quote:”Roken en vapen vanaf 2027 verboden op Belgische terrassen”
Leg jij het haar maar uit. Ik heb het al lang opgegeven.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:41 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Anno 2025 nog shag roken. En dan helemaal als vrouw.![]()
(Verder niks tegen mensen die roken.Maar shag…)
Verstandige mensen.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
[..]
De Belgen snappen het wel.
Ze hadden gelijk, want meestal wordt zo'n peuk gewoon lekker opgerookt.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:27 schreef obligataire het volgende:
Mensen kunnen het ook overdrijven. We waren in Zweden, zaten buiten op een terrasje, mijn vriendin draaide wat shag, niet met de bedoeling om het daar op te roken, en 3 tafels verderop stonden er al een paar milfs demonstratief op en gingen.
Meestal wel ja, maar mijn vriendin zit niet zo in elkaar dat ze overlast wil bezorgen. Die draait af en toe een klein voorraadje voor onderweg of zo. Ik vond het zo demonstratief, kijk mij eens anti-roken zijn.quote:Op zaterdag 13 september 2025 09:56 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ze hadden gelijk, want meestal wordt zo'n peuk gewoon lekker opgerookt.
H&M staat daar om bekend.quote:Op vrijdag 12 september 2025 09:36 schreef Sunshine1982 het volgende:
Over pashokjes: pashokjes waar de belichting zo kut is dat je in plaats van geld uit geeft aan kleding, geld uit geeft aan psychische hulp.
80 broeken, 14 shirts en 7 paar schoenen die dan allemaal niet passen.quote:
Hier vooral in de winterquote:Op zaterdag 13 september 2025 10:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
80 broeken, 14 shirts en 7 paar schoenen die dan allemaal niet passen.![]()
En ik heb toch een heel gewoon lijf, dacht ik.
Gewoon accepteren dat je wat kilootjes meer hebt dan 10 jaar geleden. Geen schande.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:53 schreef vencodark het volgende:
[..]
80 broeken, 14 shirts en 7 paar schoenen die dan allemaal niet passen.![]()
En ik heb toch een heel gewoon lijf, dacht ik.
Ja maar die schoenen dan?quote:Op zaterdag 13 september 2025 11:46 schreef obligataire het volgende:
[..]
Gewoon accepteren dat je wat kilootjes meer hebt dan 10 jaar geleden. Geen schande.
Dat mensen bij Duolingo het geluidje na een succesvolle les precies andersom horen dan ikquote:Op zaterdag 13 september 2025 21:07 schreef Pisces29 het volgende:
Dat ik bij Duolingo het gedeelte bij klanken niet kan voltooien. Hoevaak ik het ook (foutloos) probeer.
Dat wordt 'ie nagenoeg altijd wel, alleen moet je soms een paar tellen wachtenquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Dat dat duimpje op fok zelden met één klik blauw wordt.
Oh ben ik te ongeduldigquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wordt 'ie nagenoeg altijd wel, alleen moet je soms een paar tellen wachten
Mobiel echt niet. (Voor de zekerheid ook nog getest.quote:Op zaterdag 13 september 2025 22:03 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Dat wordt 'ie nagenoeg altijd wel, alleen moet je soms een paar tellen wachten
hier wel hoor, duurt alleen effquote:Op zaterdag 13 september 2025 22:19 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Mobiel echt niet. (Voor de zekerheid ook nog getest.)
Je superieur voelen boven een roker is niet zo vreemd hoor.quote:Op zaterdag 13 september 2025 10:14 schreef obligataire het volgende:
[..]
Meestal wel ja, maar mijn vriendin zit niet zo in elkaar dat ze overlast wil bezorgen. Die draait af en toe een klein voorraadje voor onderweg of zo. Ik vond het zo demonstratief, kijk mij eens anti-roken zijn.
Godweet wat die wijven thuis allemaal uitspoken, maar ze voelen zich dan superieur boven een ander.
Ik heb vaak juist wat medelijden met rokers. Vooral met de oudere. De jonge generatie rokers zijn ronduit oliedom. Ik heb mijn moeder 1001 pogingen zien doen om te stoppen, ze rookte al zeker 60 jaar. Het lukte haar niet, maar wat wil je ook. Dat lichaam kon allang niet meer zonder.quote:Op zondag 14 september 2025 08:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je superieur voelen boven een roker is niet zo vreemd hoor.
Mee eens, er is zoveel bekend over de schadelijke gevolgen. Vapes zijn nog veel slechter.quote:Op zondag 14 september 2025 09:01 schreef Tommeke het volgende:
Ja, is ook zo. Mijn ouders zijn allebei na hun 55e wel gestopt. Na heel veel vruchteloze pogingen, dat wel.
Dat jongeren nu nog beginnen met roken is idd oliedom en ook wel een beetje triest ergens.
Zeg eens heel eerlijk, wat douw jij allemaal naar binnen tijdens het stappen in het weekend? Liters bier, xtc, hippe designer drugs? Geen idee hoor, maar dat soort dingen zijn m.i. net zo verwerpelijk als tabak. Verslaving en destructief gedrag kent vele vormen.quote:Op zondag 14 september 2025 08:02 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Je superieur voelen boven een roker is niet zo vreemd hoor.
Spullen in huis niet meer kunnen vinden.quote:Zaken waar je je echt dood aan ergert
klagen over dingen niet kunnen vinden een dan ook nog een vrouw in huis hebben tja.. dan vraag je er ook wel om hoor, kat op het spek binden enzoquote:Op zondag 14 september 2025 11:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Spullen in huis niet meer kunnen vinden.
Uiteraard liggen ze nooit meer waar ik ze opgeborgen had, maar nu waar de vrouw ze opgeruimd heeft. En dan dus de halve zolder en/of garage uit moeten kramen omdat madam ook niet meer weet waar het gebleven is.
Sigaretten zijn veel slechter dan vapes. Wat heb je liever, 1000 verbrandingsproducten door tabak te verbranden of een fractie daarvan uit PG/VG?quote:Op zondag 14 september 2025 10:01 schreef obligataire het volgende:
[..]
Mee eens, er is zoveel bekend over de schadelijke gevolgen. Vapes zijn nog veel slechter.
Maar ja jongeren staan er nu eenmaal niet echt om bekend dat ze weloverwogen beslissingen nemen, dat zie je dagelijks in het nieuws en dan heb ik het niet alleen over roken.
Groepsdruk ook, meedoen met de rest. Dat heeft mij destijds ook beïnvloed, heeft me 20 jaar gekost om er weer van af te komen. Er zitten enorm verslavende stoffen in tabak, die er doelbewust door de industrie in gestopt worden om hun klantjes maar vooral bij de les te houden![]()
Geen van beide. De samenstelling wijkt af maar het is beide slecht. Vapes kunnen hoge concentraties nicotine bevatten. Vooral vapes met smaakjes zijn laagdrempelig en het gebruik kan er toe leiden dat de gebruikers vroeg of laat overstappen op gewone tabak. Gewoon afblijven dus.quote:Op zondag 14 september 2025 11:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Sigaretten zijn veel slechter dan vapes. Wat heb je liever, 1000 verbrandingsproducten door tabak te verbranden of een fractie daarvan uit PG/VG?
Jij zegt dat ze veel slechter zijn. Dat ze beide niet goed zijn weten we.quote:Op zondag 14 september 2025 11:37 schreef obligataire het volgende:
[..]
Geen van beide. De samenstelling wijkt af maar het is beide slecht. Vapes kunnen hoge concentraties nicotine bevatten. Vooral vapes met smaakjes zijn laagdrempelig en het gebruik kan er toe leiden dat de gebruikers vroeg of laat overstappen op gewone tabak. Gewoon afblijven dus.
Ik ben inmiddels zo burgerlijk dat ik niet meer de hele nacht op stap ga. Maar het blijft/bleef bij alcohol, voornamelijk bier. Tegenwoordig drink ik misschien hooguit 4 glazen alcohol per maand.quote:Op zondag 14 september 2025 10:10 schreef obligataire het volgende:
[..]
Zeg eens heel eerlijk, wat douw jij allemaal naar binnen tijdens het stappen in het weekend? Liters bier, xtc, hippe designer drugs? Geen idee hoor, maar dat soort dingen zijn m.i. net zo verwerpelijk als tabak. Verslaving en destructief gedrag kent vele vormen.
"from the river to the sea" betekent iedereen uitmoorden die de islam niet aanhangt in die regioquote:Op maandag 15 september 2025 12:17 schreef angels_on_the_sideline het volgende:
Waar ik heel slecht op ga (en ja ik weet nu al dat ik haat ga krijgen op deze mening) ... is mensen die con-ti-nu op hun instagram reels of op andere socials over Gaza blijven pompen.
En dan vooral als het blanke vrouwen zijn die gewoon in hun veilige vinexwijkje ergens in fucking Almere ofzo wonen.
Zeg ik dat je niet mag meeleven met het leed in gaza? Nee. Maar er zit echtwel een grens aan dat eindeloze gepomp van reels op je account van "from the river to the sea" free Palestine free Palestine!"
Even heel kut gezegd Anne Fleur, jouw reels die je dagelijks pompt vanuit je achtertuintje in Almere buiten gaan die oorlog écht niet stoppen, nog niet eens voor 0.00001%
Dus voor mijn gevoel doen deze mensen dat vooral om maar heel hard te schreeuwen en showen dat ze zo 'solidair' met de mensen in Gaza zijn. Maar verder heeft het gewoon geen enkel nut of effect in mijn mening. Sterker nog, het worden loze kreten die de meeste mensen gewoon gaan skippen. Tell me I'm wrong 🤷♂️
Rokers zijn inderdaad fucking goor voor anderen, maar ik voel me altijd zo in de minderheid als ik zeg dat ik dat ook vind van vapers. Ik krijg al die lucht in mijn gezicht en die ‘smaakjes’ ruiken altijd zo chemisch dat er om te ruiken niets lekker aan is,quote:Op zondag 14 september 2025 21:54 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ben inmiddels zo burgerlijk dat ik niet meer de hele nacht op stap ga. Maar het blijft/bleef bij alcohol, voornamelijk bier. Tegenwoordig drink ik misschien hooguit 4 glazen alcohol per maand.
Als student dronk ik veel meer, maar ik ben nooit verslaafd geweest. Kon er net zo goed zonder. En buiten wat jolig gedrag ben ik ook nooit mensen tot overlast geweest. Sterker nog: als ik nu een wijntje drink op een terras ben ik niemand tot overlast, in tegenstelling tot zo’n paffer. Rokers zijn gewoon zo ontzettend goor voor anderen, met hun stank. Ik snap ook echt niet dat mensen daar nu nog aan beginnen, totaal gebrek aan karakter (op meerdere fronten).
Klinkt als iemand die d'r kinderen met de auto naar school brengt. Zulke figurenquote:Op woensdag 17 september 2025 08:40 schreef -Spring het volgende:
Mensen die je parkeerplekje inpikken.
Ik was net, op de parkeerplaats van de basisschool van m'n dochter, achteruit onderweg naar een parkeerplekje, en een andere moeder zet haar auto er zó vooruit in.
De onrechtvaardigheid overvalt me dan zo dat ik heel even in staat ben tot erg onaardige dingen.
Lekkere reactie dit zeg.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt als iemand die d'r kinderen met de auto naar school brengt. Zulke figuren
Ohhh, ik zou daar wel wat tijd voor vrijgemaakt hebben om haar op te zoeken en er wat van te zeggen. Kan me niks schelen of ik onaardig ben. Wat asociaal.quote:Op woensdag 17 september 2025 08:40 schreef -Spring het volgende:
Mensen die je parkeerplekje inpikken.
Ik was net, op de parkeerplaats van de basisschool van m'n dochter, achteruit onderweg naar een parkeerplekje, en een andere moeder zet haar auto er zó vooruit in.
De onrechtvaardigheid overvalt me dan zo dat ik heel even in staat ben tot erg onaardige dingen.
Het is dat ik de assertiviteit van een baksteen heb, maar dit zou ik ook wel willen ja.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ohhh, ik zou daar wel wat tijd voor vrijgemaakt hebben om haar op te zoeken en er wat van te zeggen. Kan me niks schelen of ik onaardig ben. Wat asociaal.
Smaakt ie goed ja?quote:
Je stond niet vooraan toen ze empathie uitdeelden he?quote:Op woensdag 17 september 2025 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Smaakt ie goed ja?
Mensen die hun kinderen naar school brengen met de auto is eigenlijk wel iets dat perfect in dit topic past. Het zijn ook heel vaak van die ikke ikke ikke figuren, wat dus perfect bij het asogedrag past dat hierboven werd beschreven.
Weet jij dan toevallig waarom dat kind naar school gebracht werd?quote:Op woensdag 17 september 2025 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Smaakt ie goed ja?
Mensen die hun kinderen naar school brengen met de auto is eigenlijk wel iets dat perfect in dit topic past. Het zijn ook heel vaak van die ikke ikke ikke figuren, wat dus perfect bij het asogedrag past dat hierboven werd beschreven.
Empathie moet verdiend worden. Het overgrote deel van de ouders woont zo dicht bij een basisschool dat er gewoon geen enkel excuus is om met de auto te komen. En ja, ik reken regen mee. Ik weet nog dat het bij mijn oude basisschool altijd pure chaos was en dat de enige reden dat ik uiteindelijk zelf nog fietsen was dat mijn route die van de auto's nooit kruisde zo lang ik maar de juiste ingang gebruikte.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je stond niet vooraan toen ze empathie uitdeelden he?
Je fietst een beetje langs mijn volledige punt heen, maar is goed hoor. Ook iets wat in dit topic kan trouwens.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Empathie moet verdiend worden. Het overgrote deel van de ouders woont zo dicht bij een basisschool dat er gewoon geen enkel excuus is om met de auto te komen. En ja, ik reken regen mee. Ik weet nog dat het bij mijn oude basisschool altijd pure chaos was en dat de enige reden dat ik uiteindelijk zelf nog fietsen was dat mijn route die van de auto's nooit kruisde zo lang ik maar de juiste ingang gebruikte.
Ik woon nu op steenworp afstand van een school en weet gewoon dat ik daar rond 8:30 niet eens moet proberen om met de auto langs te rijden door de drukte en chaos. En dit is een stuk minder overzichtelijk dan mijn oude school voor de fietsende kinderen.
Ouders die niet snappen dat je kind 5 minuten eerder op de fiets naar school brengen niet alleen even veel tijd bespaart als direct na het afzetten naar werk kunnen, maar ook goed is voor de ontwikkeling het verkeersinzicht van het kind.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet jij dan toevallig waarom dat kind naar school gebracht werd?
Dat ik geen respect heb voor mensen die hun kind voor geen enkele goede reden met de auto naar school brengen? Dat is wel duidelijk hoor.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je fietst een beetje langs mijn volledige punt heen, maar is goed hoor. Ook iets wat in dit topic kan trouwens.
Leuk bericht. Feit blijft dat jij niet weet waarom iemand zijn/haar kind met de auto bij school dropt.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ouders die niet snappen dat je kind 5 minuten eerder op de fiets naar school brengen niet alleen even veel tijd bespaart als direct na het afzetten naar werk kunnen, maar ook goed is voor de ontwikkeling het verkeersinzicht van het kind.
Vaak genoeg onderzoek naar geweest hoor, ook door de journalistiek. Bijna altijd die ikke ikke ikke ouders die geen minuut meer kwijt willen zijn aan hun kinderen dan noodzakelijk. Met hun kutsmoesjes.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Leuk bericht. Feit blijft dat jij niet weet waarom iemand zijn/haar kind met de auto bij school dropt.
Dat ikke ikke ikke komt hier niet sterk naar voren: https://www.nji.nl/nieuws/minder-kinderen-fietsen-naar-schoolquote:Op woensdag 17 september 2025 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vaak genoeg onderzoek naar geweest hoor, ook door de journalistiek. Bijna altijd die ikke ikke ikke ouders die geen minuut meer kwijt willen zijn aan hun kinderen dan noodzakelijk. Met hun kutsmoesjes.
En ja, er zijn uitzonderingen, je hoeft je geen zorgen te maken dat ik daar niet aan denk.
Wat ik wel weet is dat ik vroeger NOOIT met de auto naar school ben gebracht en NIEMAND tenzij rolstoel, gebroken been of weet ik wat.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Leuk bericht. Feit blijft dat jij niet weet waarom iemand zijn/haar kind met de auto bij school dropt.
Ik vind veiligheid eigenlijk ook al een kutsmoesje voor de meeste plekken in Nederland. Die ouders kunnen beter de hele dag binnen blijven als ze zo bang zijn voor verkeer. Het enige stuk onveiligheid veroorzaken ze zelf door met de auto te komen.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat ikke ikke ikke komt hier niet sterk naar voren: https://www.nji.nl/nieuws/minder-kinderen-fietsen-naar-school
En hier https://www.vosabb.nl/vei(...)o-te-laten-staan-po/ hebben ze het over wel eens.
Dus post jij nou eens die onderzoeken met die kutsmoesjes.
Niemand?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat ik wel weet is dat ik vroeger NOOIT met de auto naar school ben gebracht en NIEMAND tenzij rolstoel, gebroken been of weet ik wat.
Waarom kon dat toen wel en kan nu NIEMAND meer zelf naar school?
Zonder redenen zoals genoemd, niemand.quote:
Die handjevol keren dat ik eens met de auto gebracht ben (meestal voor de grote traktaties) weet ik nog dat het redelijk te doen was. Niet helemaal uitgestorven, maar geen pure chaos. Vele jaren later (2017 ofzo) bracht ik wel eens m'n jongere zus naar school, en toen was het beeld al heel anders. Dus het is ook wel iets van de laatste tijd.quote:
Buitenspelen? Bedoel je daarmee buiten Tiktoks maken?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zonder redenen zoals genoemd, niemand.
Nou is dat wel iets langer geleden, maar dat verandert niks aan de capaciteitien van de kinderen. Of ja toch wel, toen haddden we nog conditie van buitenspelen en zo.
Waar jij woont is niet representatief voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind veiligheid eigenlijk ook al een kutsmoesje voor de meeste plekken in Nederland. Die ouders kunnen beter de hele dag binnen blijven als ze zo bang zijn voor verkeer. Het enige stuk onveiligheid veroorzaken ze zelf door met de auto te komen.
En afstand. Jaja, ik moet geloven dat 50% van Nederland niet binnen een paar minuten fietsen van een basisschool woont zeker? Ik woon in een gemeente waar er in een straal van 5 minuten fietsen 4 basisscholen zijn, toch staat het er altijd vol met auto's. En alle scholen zijn prima bereikbaar door woonwijken, komt vaak zelfs geen 50-weg bij aan te pas. Hooguit eentje oversteken.
En het is helemaal interessant dat het op regenachtige dagen plotseling een onveilige route is.
Dat laatste puntje is gewoon precies wat het is: meteen door naar werk. Egoïsme dus.
Sonds corona is het opvallend drukker geworden. Veel extra wandelaars, fietsers en hondenbezitters.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die handjevol keren dat ik eens met de auto gebracht ben (meestal voor de grote traktaties) weet ik nog dat het redelijk te doen was. Niet helemaal uitgestorven, maar geen pure chaos. Vele jaren later (2017 ofzo) bracht ik wel eens m'n jongere zus naar school, en toen was het beeld al heel anders. Dus het is ook wel iets van de laatste tijd.
Egoïsme dus. Als anderen last hebben van je handig terwijl er alternatieven bestaan, is het gewoon egoïsme.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waar jij woont is niet representatief voor de rest van Nederland.
In het dorp waar ik woon zijn ook drie basisscholen bij elkaar. En er gaat hier een 50km weg doorheen.
Met afremheuvels en al. En toch ben ik zelf al meerdere keren bijna van mijn fiets gereden door automobilisten die niet opletten. Of gewoon schijt hebben aan fietsers. Die bestaan blijkbaar.
Dus dan snap ik ouders die hun kroost niet met de fiets brengen heel goed.
Maar ook ik ben niet representatief voor de rest van Nederland.
En wat jij als egoïsme ziet, vind de ander gewoon handig.
Ohja. Totaal onredelijke, sarcastische of totaal buitensporige opmerkingen maken.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:56 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen die niet kunnen discussiëren zonder een karikatuur te maken van (het standpunt van) hun gesprekspartner. Vooral op internet heel gebruikelijk. En in de politiek.
Jij vind dat egoïsme. Een mening. Geen vaststaand feit.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Egoïsme dus. Als anderen last hebben van je handig terwijl er alternatieven bestaan, is het gewoon egoïsme.
Bij onveilig denk ik aan drukke steden en polderwegen zonder vrijliggend fietspad.
quote:Op woensdag 17 september 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij vind dat egoïsme. Een mening. Geen vaststaand feit.
Een klein/groot dorp kan net zo onveilig zijn als een (grote) stad.
Welk deel van deze definitie is niet van toepassing? Het gaat om wat handig is voor de persoon die het zich er erg makkelijk vanaf maakt en het gaat ten koste van het verkeersinzicht van z'n kinderen en de verkeersveiligheid rond scholen.quote:Egoïsme (ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd) is een eigenschap waarbij iemand uitsluitend streeft naar zijn eigen voordeel, geluk en belangen, vaak ten koste van anderen
En die hebben dan zo'n kaart maar die is voor hun partner/kind/whatever en die is er dan niet bij, maar ja lekker handig he. Die mogen ze heel hard aanpakken.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan me echt kapot ergeren aan mensen die hun auto parkeren op plekken bedoeld voor mindervaliden.
Niet zelden jonge mensen, zowel man als als vrouw, vaak in dikke SUV's.
Dus voor alle invaliden: koop een dikke SUV, want dan kun je blijkbaar opeens weer lopen als een kievit
Ik woon in een piepklein plattelands dorpje van nog geen 800 inwoners, en het dorp is volgens Google Maps grofweg 600 meter lang en 400 meter breed, plus nog wat woningen in het buitengebied.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Welk deel van deze definitie is niet van toepassing? Het gaat om wat handig is voor de persoon die het zich er erg makkelijk vanaf maakt en het gaat ten koste van het verkeersinzicht van z'n kinderen en de verkeersveiligheid rond scholen.
En vooralsnog woont de overgrote meerderheid van Nederland in middelgrote plaatsen zoals de mijne waar gewoon redelijk veilige woonwijken zijn.
Het is verschrikkelijk inderdaad, al die mensen die hun kinderen met de auto naar school brengen. Ik krijg dan altijd zin om zo'n grote sloophamer mee te nemen en die auto's helemaal aan diggelen te slaan.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon in een piepklein plattelands dorpje van nog geen 800 inwoners, en het dorp is volgens Google Maps grofweg 600 meter lang en 400 meter breed, plus nog wat woningen in het buitengebied.
En zelfs hier worden sommige kinderen nog met de auto bij de school afgezet
En dan gaan ze naar de middelbare en dan krijgen ze een fatbike onder hun kont. Moeten ze daarop leren fietsenquote:Op woensdag 17 september 2025 13:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk inderdaad, al die mensen die hun kinderen met de auto naar school brengen. Ik krijg dan altijd zin om zo'n grote sloophamer mee te nemen en die auto's helemaal aan diggelen te slaan.
En ik heb net beargumenteerd waarom dat een lulexcuus isquote:Op woensdag 17 september 2025 13:54 schreef vencodark het volgende:
Nu zijn er ook ouders die gewoon direct na het naar school brengen van de kinderen, richting werk moeten.![]()
Ik ben dat niet, ik doe gewoon weleens gelijk boodschappen.
Het is doodnormaal om taken te combineren. Efficiency en zo.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik heb net beargumenteerd waarom dat een lulexcuus is
Dus je kinderen zijn die 5 minuten vroeger de deur uit niet waard. Onee, wat afschuwelijk, 5 hele minuten eerder weg moetenquote:Op woensdag 17 september 2025 14:18 schreef obligataire het volgende:
[..]
Het is doodnormaal om taken te combineren. Efficiency en zo.
Hoe stel je je dat voor: eerst met de kinderen aan de hand naar school lopen, kinderen afzetten, het hele stuk weer terug lopen, en dan alsnog naar het werk of winkel. Dat jij niets beters te doen hebt?
Zie bovenstaande over ikke ikke en verkeersveiligheid rond scholen.quote:Bovendien: dat maken die mensen zelf wel uit.
Nogmaals: dat maken die mensen zelf wel uit. Jij hebt geen benul hoeveel tijd daarmee gemoeid is (heen en terug) dus je roept maar wat. Ik heb zelf geen kinderen maar ik ga toch echt niet de wekker een kwartier of zo eerder zetten omdat iemand wat roept op internet.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:50 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus je kinderen zijn die 5 minuten vroeger de deur uit niet waard. Onee, wat afschuwelijk, 5 hele minuten eerder weg moeten
[..]
Zie bovenstaande over ikke ikke en verkeersveiligheid rond scholen.
Je hebt niks uit te maken als anderen hinder van je ondervinden. Of wil je zeggen dat Veilig Verkeer Nederland uit hun nek lult in hun oproepen om kinderen lopend of fietsend naar school te brengen?quote:Op woensdag 17 september 2025 14:53 schreef obligataire het volgende:
[..]
Nogmaals: dat maken die mensen zelf wel uit. Jij hebt geen benul hoeveel tijd daarmee gemoeid is (heen en terug) dus je roept maar wat. Ik heb zelf geen kinderen maar ik ga toch echt niet de wekker een kwartier of zo eerder zetten omdat iemand wat roept op internet.
Natuurlijk moet iedereen voorzichtig rijden. Het is ook niet zo dat iedere dag de kranten vol staan met ongevallen bij scholen. Of jij moet een andere krant lezen dan ik?
Omdat het veel te druk is rond de school, met al die auto's. Da's levensgevaarlijk om tussendoor te lopen, dus die ouders MOETEN hun kind wel met de auto naar school brengen!quote:Op woensdag 17 september 2025 11:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat ik wel weet is dat ik vroeger NOOIT met de auto naar school ben gebracht en NIEMAND tenzij rolstoel, gebroken been of weet ik wat.
Waarom kon dat toen wel en kan nu NIEMAND meer zelf naar school?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MNy paws caiuse aaS ;lotr of typo'zx 🦊
quote:Op woensdag 17 september 2025 15:03 schreef Qarrad het volgende:
Komt er zo'n bejaard vrouwtje heel netjes vragen aan die man of hij even achteruit wil dan, krijgt ze echt een halve minuut verwensingen met een hoop kanker naar haar hoofd
Daarover gesproken:quote:Op woensdag 17 september 2025 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan me echt kapot ergeren aan mensen die hun auto parkeren op plekken bedoeld voor mindervaliden.
Dus voor alle invaliden: koop een dikke SUV, want dan kun je blijkbaar opeens weer lopen als een kievit
quote:Op woensdag 17 september 2025 15:36 schreef MisterFox het volgende:
Het bedrijf waar ik werk.
Zonde van je tijd en energie dit soort bedrijven en collega's. Ik snap niet dat je alles op alles zet om een senior developer naar binnen te halen en dan in de tweede maand een random project over de schutting heen gooit zonder technische documentatie én met een deadline. Interessante benadering.
En dan collega's die niet accepteren dat er iemand boven hun komt te staan en denken "wie de f*ck ben jij dan".
Ik ben dik overspannen en depressief geraakt vorige maand. Vakantie gehad van 14 dagen en nog steeds heb nog steeds last van stemmingswisselingen.Volgens mij heb jij als senior developer best wel opties, dus ik zou rustig gaan kijken naar iets anders en ondertussen je tijd netjes uitdienen zonder je de pis lauw te laten maken. Tenminste, ik ga ervan uit dat je in gesprek bent geweest over je mentale staat en de oorzaak.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hou je taai!
Nu je het zegt.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daarover gesproken:
Ik verbaas me soms over de hoeveelheid invalideplaatsen. Hele zomer alles vol geparkeerd, behalve die 15 invalideplaatsen. Is er dan ooit wel heel veel vraag geweest of hebben ze iets te optimistisch gerekend?
Allemaal fraude. Vooral in Amsterdam-Zuid: geen straat zonder een hele trits invalidebordjes.quote:Op woensdag 17 september 2025 15:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daarover gesproken:
Ik verbaas me soms over de hoeveelheid invalideplaatsen. Hele zomer alles vol geparkeerd, behalve die 15 invalideplaatsen. Is er dan ooit wel heel veel vraag geweest of hebben ze iets te optimistisch gerekend?
Ik ben dan vooral benieuwd waar je er zo veel zietquote:Op woensdag 17 september 2025 15:53 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Daarover gesproken:
Schilderswijkquote:Op woensdag 17 september 2025 16:38 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik ben dan vooral benieuwd waar je er zo veel ziet
Nou weet ik dat ik niet in een grote stad woon, maar mijn zus doet dat wel en die moet toch met enige regelmaat even zoeken voor een lege invalideplek
Zegt wel iets over die wijk.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:18 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Schilderswijk
[ afbeelding ]
Die foto geeft me wel een gevoel van ‘waar de neuk kun je dan wél parkeren?’quote:
Van hard werken raak je niet gehandicapt, hard werken is gezond voor lichaam en geest. Gehandicapt raak je van veel en vet eten, roken, zuipen en voor de buis hangen omdat je te beroerd bent om te gaan werken.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:59 schreef mschol het volgende:
[..]
veel oudjes die door harde werken gehandicapt zijn?
Ik ken best wat mensen die versleten zijn door hard werken. Knieën kapot, rug naar de klote, geen kraakbeen meer, etc. Dat is niet goed hoor, daar trek je zo een deel van je levensverwachting van af. En wat dacht je van stress?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:54 schreef blomke het volgende:
Van hard werken raak je niet gehandicapt, hard werken is gezond voor lichaam en geest.
Euhm nee, zo werkt dat niet. En ik vind dit eerlijk gezegd vrij respectloos naar iedereen die door werk overspannen thuis zit of in een burn-out zijn geraakt.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Van hard werken raak je niet gehandicapt, hard werken is gezond voor lichaam en geest. Gehandicapt raak je van veel en vet eten, roken, zuipen en voor de buis hangen omdat je te beroerd bent om te gaan werken.
Daar zijn PBM's en ARBO-regels voor. Bovendien kunnen heel veel onderdelen vervangen worden.quote:Op donderdag 18 september 2025 09:56 schreef Discombobulate het volgende:
Ik ken best wat mensen die versleten zijn door hard werken. Knieën kapot, rug naar de klote, geen kraakbeen meer, etc. Dat is niet goed hoor, daar trek je zo een deel van je levensverwachting van af.
Goh, volgens mij heb jij geen idee hoe het in de praktijk allemaal werkt. Beetje meer de maatschappij in jij, ook tussen verschillende sociale klassen.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar zijn PBM's en ARBO-regels voor. Bovendien kunnen heel veel onderdelen vervangen worden.
Een beetje stress is gezond, houd je scherp.
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:54 schreef blomke het volgende:
[..]
Van hard werken raak je niet gehandicapt, hard werken is gezond voor lichaam en geest. Gehandicapt raak je van veel en vet eten, roken, zuipen en voor de buis hangen omdat je te beroerd bent om te gaan werken.
Je lichaam naar de klote, operaties ondergaan om nog te kunnen functioneren en dat alles voor je werk? Dacht het niet. Ik werk om te leven. Ik leef niet om te werken.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:21 schreef blomke het volgende:
[..]
Daar zijn PBM's en ARBO-regels voor. Bovendien kunnen heel veel onderdelen vervangen worden.
Een beetje stress is gezond, houd je scherp.
Ja, laat een ander maar voor je werken.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:39 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Je lichaam naar de klote, operaties ondergaan om nog te kunnen functioneren en dat alles voor je werk? Dacht het niet. Ik werk om te leven. Ik leef niet om te werken.
Ik vind Ha [naam] juist aardiger klinken. Kan ook liggen aan welke collega's dit gebruiken in mails aan mij.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Ik erger me er niet per se aan, maar ik merk dat iedereen die universitair is opgeleid en een beetje uit de hoogte is mij in een e-mail altijd aanspreekt met de aanhef "Ha [Naam]"
Nu al zo vaak dat docenten op de uni mij zo aanschrijven. Verder zegt niemand dat meer.
quote:
Mensen die random gebruiken i.p.v. het Nederlandse woord willekeurig.quote:Op vrijdag 19 september 2025 16:08 schreef Cat-astrophe het volgende:
Vrij random: de NS reclame.
Niet de halleluja over reisgemak (want de keren dat ik met de trein reis werken voor mij prima). Maar dat ouderpaar met hun twee kinderen. Waarbij vader tevreden vertelt over het gemak van met de trein reizen terwijl de koters verderop in de gang staan te springen. Lekker rustig voor pa en ma, lekker aso naar de andere treinreizigers
ze zijn laat..quote:
Wat mij betreft wachten ze lekker tot ergens halverwege november.quote:Op zondag 21 september 2025 08:24 schreef mschol het volgende:
[..]
ze zijn laat..
tuincentrum hier had eind augustus zn show al vrijwel klaar (en dus onderdeel van de "looproute" door het tuincentrum)
Dan wil ik Rrrrrobbie van Eijk van RrrrrTL ook wel even noemen. Heeft in zijn jeugd zeker bij Kinderrrrren voor Kinderrrrren gezeten.quote:Op zondag 21 september 2025 11:05 schreef Eightyone het volgende:
De spraak van sommige anderen figuren op tv, met name Nikkie Plessen ("merwwken") en Roos Reedijk, vind ik erger.
Het is bij deze twee sowieso alsof ik naar Tv Kantine-karikaturen kijk, maar ze bestaan gewoon echt.
RoosGODINquote:Op zondag 21 september 2025 11:05 schreef Eightyone het volgende:
De spraak van sommige anderen figuren op tv, met name Nikkie Plessen ("merwwken") en Roos Reedijk, vind ik erger.
Het is bij deze twee sowieso alsof ik naar Tv Kantine-karikaturen kijk, maar ze bestaan gewoon echt.
Vooral bij topics die stilliggen omdat er geen nieuws is, is dat irritant.quote:Op zondag 21 september 2025 10:10 schreef Pisces29 het volgende:
Mensen die een topic na 4 weken omhoog kicken.
Met een compleet nutteloze opmerking.
Grote honden > katten >>> kleine hondenquote:Op zondag 21 september 2025 10:22 schreef dick_laurent het volgende:
Keffers. Fucking keffers.
Nu geef ik direct toe, ik ben veel meer kattenmens dan hondenmens. Echter, grotere honden blaffen over het algemeen wel wat minder voor mijn gevoel, en vaak ook gewoon “efficienter” (al blaft elke hond in mijn ogen teveel, beesten maken gewoon te vaak te veel lawaai, maar da’s slechts mijn mening of course)
Maar kleine kefhondjes overcompenseren door in de meeste gevallen voor elke zinloze scheet hysterisch te gaan keffen. Ik heb het zo vaak al meegemaakt, het maakt echt niet uit wat voor hondje het is, of het nu een hondje in een kleine flat in Zoetermeer is of een hondje die op het land bij een vrijstaande boerderij woont, ze keffen ALLEMAAL de godganse tijd.
En dan nog iets anders wat me is opgevallen, hun eigenaren lijken het zelf meestal ook fucking irritant te vinden!
Hoe vaak heb ik al het baasje horen roepen naar het kefbeest dat ie moet kappen met dat geblaf vanuit de tuin of woonkamer of where-ever.
I mean, waarom nemen zoveel mensen kleine kefhondjes in huis?! Ze zijn daarnaast niet perse nuttig als waak object want ze keffen regardless; als er iemand gewoon voor het raam langsloopt: keffen
als er een vogel voorbij vliegt: keffen
als de wind even iets te hard waait: keffen
als er een auto simpelweg gestart wordt buiten op straat: keffen
Alles is een trigger voor die zenuwachtige schijtbeesten om te gaan keffen.
Het moge duidelijk zijn Ik vind kleine kefhondjes echt intens stomme beesten.
Ja hier ben ik het wel mee eens. Als je alle abo's bij elkaar optelt kost het een klein fortuin per jaar. En met spotify heb ik ook nog het probleem dat je je lijst download voordat je ergens op vakantie gaat zonder internet, en vervolgens laadt die lijst niet meer na een paar dagen en kun je 'm niet meer afspelenquote:Op zondag 21 september 2025 19:57 schreef Evangelion het volgende:
Ik gebruik de gratis versie van Spotify, al jaren. Ik wil zo min mogelijk abo's hebben, en heb niet zoveel last van de reclame en max 6 skips per uur.
Maar nu hebben ze dus de 6 skips limiet vervangen door verplichte smart shuffle in de gratis versie (dat je aanbevolen nummers tussendoor krijgt die niet in je playlist staan). Dat is echt zo irritant.
Dus nu maar al mijn nummers gaan downloaden van een Russische website of zo. Ik ben toch een boomer die nooit iets nieuws luistert.
Gelukkig is hier al +20 jaar een digitaal archief, dat steeds bijgewerkt wordt (ik ben ook niet jong meer, maar luister wel regelmatig wat nieuws). Van Spotify en dergelijke was rond 2002 nog geen sprake, maar iig is je muziek zo altijd beschikbaar. Mits je backups maakt.quote:Op zondag 21 september 2025 19:57 schreef Evangelion het volgende:
Ik gebruik de gratis versie van Spotify, al jaren. Ik wil zo min mogelijk abo's hebben, en heb niet zoveel last van de reclame en max 6 skips per uur.
Maar nu hebben ze dus de 6 skips limiet vervangen door verplichte smart shuffle in de gratis versie (dat je aanbevolen nummers tussendoor krijgt die niet in je playlist staan). Dat is echt zo irritant.
Dus nu maar al mijn nummers gaan downloaden van een Russische website of zo. Ik ben toch een boomer die nooit iets nieuws luistert.
De laatste vakanties heb ik met StreamWriter steeds heel veel uren radio opgenomen in mp3-vorm, die op de telefoon werden gezet. Sowieso voor het geval er op de vakantieplek niks fatsoenlijks uit de meegenomen radio zou komen. In Hamburg had ik geluk met het lokale Byte FM, dat thuis ook op staat, maar dat is niet elke keer zo.quote:Op zondag 21 september 2025 20:01 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ja hier ben ik het wel mee eens. Als je alle abo's bij elkaar optelt kost het een klein fortuin per jaar. En met spotify heb ik ook nog het probleem dat je je lijst download voordat je ergens op vakantie gaat zonder internet, en vervolgens laadt die lijst niet meer na een paar dagen en kun je 'm niet meer afspelen![]()
Ben dus ook langzaam weer begonnen met downloaden.
In het oude schoolgebouw werd af en toe gezegd niet op de fiets te komen, omdat er beina geen plaats voor was.quote:
Ook zo ergerlijk bij de uitgang van het winkelcentrum voor de verlaagde stoeprand parkeren. Dan moet je met je beladen fiets de stoep af bonken. Het ergerlijkste is dat de brede verlaging opeens drastisch verkleind werden: 4 stoeptegels gingen verloren aan 2 kantstukken die aan 2 zijjden scheef gaan. Nu moet je bijna haaks eraf gaan. zo breed is de stoep nu ook weer niet.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
Gewone buitenspelletjes aangevuld met doen wat de grote jongens deden: op muurtjes, schuurtjes en garages klimmen. Heb nog ergens in een appelboom gezeten. En natuurlijk een flinke trap geven tegen de holle trapleuning-uit-een-stuk.vanwege die fantastische galm. En in het trappenhuis waar een doorlopend raam van de 1e verdieping tot boven (slechts 3 in totaal)was, kijken vanaf hoe hoog je tussen hek en raam omlaag kon & durfde te gaan.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Buitenspelen? Bedoel je daarmee buiten Tiktoks maken?
O huisartsen. Die bogen een beetje omlaag naar dit kleine kind en tutoyeerden me altijd. Totdat ik er een keer voor ging zitten om terug te jijen en jouwen. Elke per ongelukke u werd direct gecorrigeerd. Sindsdien ben ik geen "jij onnozele" meer voor ze en dat heeft de houding een beetje verbeterd. De complementaire arts heeft dat nooit gehad.quote:Op donderdag 18 september 2025 15:20 schreef Discombobulate het volgende:
Ik erger me er niet per se aan, maar ik merk dat iedereen die universitair is opgeleid en een beetje uit de hoogte is mij in een e-mail altijd aanspreekt met de aanhef "Ha [Naam]"
Nu al zo vaak dat docenten op de uni mij zo aanschrijven. Verder zegt niemand dat meer.
Die spreek ik gelukkig zelden ....quote:Op donderdag 25 september 2025 21:08 schreef Pisces29 het volgende:
Vrouwen die hun lippen aflikken tijdens het praten.
Vaak zijn het ook opgespoten lippen. Heeft dat een verband?Of is het gewoon aandachtshoerig?
Da's een flirtsignaal tochquote:Op donderdag 25 september 2025 21:08 schreef Pisces29 het volgende:
Vaak zijn het ook opgespoten lippen. Heeft dat een verband?Of is het gewoon aandachtshoerig?
Klopt zijn vaak vrouwen met opgespoten lippen, denk dat het een soort ongevoeligheid is ofzo.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:08 schreef Pisces29 het volgende:
Ik ook, maar je ziet het ook op tv.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:10 schreef maily het volgende:
[..]
Die spreek ik gelukkig zelden ....
Of aandacht vestigen erop?quote:Op donderdag 25 september 2025 21:14 schreef Soury het volgende:
[..]
Klopt zijn vaak vrouwen met opgespoten lippen, denk dat het een soort ongevoeligheid is ofzo.
Ja precies die meid in Big Brother deed dat de hele tijd, en viel me op dat in Het Blok er ook één met van die lilleke lippen dat ook deed. Onbewust volgens mij.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:18 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Ik ook, maar je ziet het ook op tv.
Wait, what?quote:Op donderdag 25 september 2025 21:08 schreef Pisces29 het volgende:
Huh wat? Dat doen ze bij mij nooit. Ik let er ook eigenlijk nooit opquote:Op donderdag 25 september 2025 21:08 schreef Pisces29 het volgende:
Nee ik denk echt dat door die spuitjes je lippen een soort van verdoofd/ongevoelig worden. En je soort bevestiging zoekt of ze er nog zijnquote:Op donderdag 25 september 2025 22:17 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wait, what?![]()
Het is vaak gewoon een onschuldige tic.
quote:Op donderdag 25 september 2025 22:22 schreef Soury het volgende:
[..]
Nee ik denk echt dat door die spuitjes je lippen een soort van verdoofd/ongevoelig worden. En je soort bevestiging zoekt of ze er nog zijn
Jaquote:
Mooie uitleg!quote:Op donderdag 25 september 2025 23:24 schreef Soury het volgende:
[..]
JaHet is denk ik net zo iets als dat iemand wil krabben aan een afgezet been omdat het jeukt. Je hersenen sturen een seintje "héé check je lip" ik krijg geen gehoor !
Bekijk deze YouTube-video
Treintoiletten die helemaal naar pis stinken, waar pis op de vloer ligt, waar handdoekjes op zijn om je handen aan af te vegen en waar alleen een lullig straatje uit het kraantje komt.quote:Op zondag 21 september 2025 08:15 schreef Eightyone het volgende:
Over openbare toiletten kan je zowat hele topics vol schrijven.
Keer op keer defecte toiletten tegen komen, of toiletten met zo'n lange rij ervoor dat het geen zin heeft, is ook een klacht.
De ultieme oplossing voor de personeelstekorten in de wegenbouw sectorquote:Op vrijdag 26 september 2025 11:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Treintoiletten die helemaal naar pis stinken, waar pis op de vloer ligt, waar handdoekjes op zijn om je handen aan af te vegen en waar alleen een lullig straatje uit het kraantje komt.
En zonder toiletpapier.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:32 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Treintoiletten die helemaal naar pis stinken, waar pis op de vloer ligt, waar handdoekjes op zijn om je handen aan af te vegen en waar alleen een lullig straatje uit het kraantje komt.
OTquote:Op vrijdag 26 september 2025 12:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En zonder toiletpapier.
Ik probeer er vooraf aan te denken om wat velletjes van thuis mee te nemen, voor de zekerheid, maar vergeet dat vaak.
Moeten vegen met een of andere folder die nog in m'n tas zat (is ooit gebeurd) werkt niet echt.![]()
Nog ergerlijker: mensen met verkeerd ingestelde koplampen die achter je rijden waardoor je verblind wordtquote:Op vrijdag 26 september 2025 12:10 schreef Dagoduck het volgende:
Mensen die op snelwegen met groot licht rijden, of eigenlijk mensen die überhaupt met groot licht rijden op alle andere plekken dan 60-wegen zonder wegbelijning, reflectiepaaltjes en andere weggebruikers.
Of eigenlijk sowieso mensen!quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:10 schreef Dagoduck het volgende:
Mensen die op snelwegen met groot licht rijden, of eigenlijk mensen die überhaupt met groot licht rijden op alle andere plekken dan 60-wegen zonder wegbelijning, reflectiepaaltjes en andere weggebruikers.
quote:Op zaterdag 27 september 2025 13:28 schreef Evangelion het volgende:
Kuchende en snotterende mensen overal
Jij denkt dat ze overal om je heen zijn?quote:Op zaterdag 27 september 2025 13:30 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Niet zozeer de mensen zelf maar gewoon het fenomeen en dat ik er zelf paranoide van word.
Autch. Beterschap!quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef vosss het volgende:
Mijn oog zo bijna 4 weken na mijn netvliesloslating operatie.
Ofja, eigenlijk meer aan de hechtingen in mijn oogbol die ontstoken zijn geraakt en ik nu weer meer moet druppelen en met ander gerei ipv juist minder.
quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef vosss het volgende:
Ofja, eigenlijk meer aan de hechtingen in mijn oogbol die ontstoken zijn geraakt en ik nu weer meer moet druppelen en met ander gerei ipv juist minder.
quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:00 schreef -Spring het volgende:
Tandenstokers en -flossers op straat.
Dat klinkt pijnlijk.quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef vosss het volgende:
Brrrr.quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef vosss het volgende:
Of het aan de ketting leggen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:33 schreef StateOfMind het volgende:
Mensen die na de boodschappen ingeladen te hebben te beroerd zijn om het winkelwagentje gewoon weer netjes terug te brengen
Deze is geluidloos helaas ...quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:37 schreef Eightyone het volgende:
Dat er nergens écht goede ventilator-geluiden worden geupload, nu de echte opgeruimd is.
Al die dingen op YouTube klinken ofwel alsof het langzaamaan begint te onweren, ofwel als sneeuw op een ouderwetse tv, ofwel als een vervelend zoemende bromvlieg, ipv een rustgevend ruisje.
Ik mis dat ruisje, maar het wordt wat te koud om de echte te laten staan.
Slijptol meenemenquote:Op zaterdag 27 september 2025 18:34 schreef maily het volgende:
[..]
Of het aan de ketting leggen.
Kom jij daar aan zonder muntje ....
Al geprobeerd, en dat leverde ongeveer hetzelfde resultaat op.quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:44 schreef vosss het volgende:
Neem zelf geluid van je eigen vertrouwde ventilator op dan!
quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:37 schreef Eightyone het volgende:
Dat er nergens écht goede ventilator-geluiden worden geupload, nu de echte opgeruimd is.
Al die dingen op YouTube klinken ofwel alsof het langzaamaan begint te onweren, ofwel als sneeuw op een ouderwetse tv, ofwel als een vervelend zoemende bromvlieg, ipv een rustgevend ruisje.
En gewoon de andere kant op draaien? Niet op jou gericht maar wél met je geluidje?quote:Op zaterdag 27 september 2025 18:37 schreef Eightyone het volgende:
Heb ik wat dagen gedaan. Het voelde wat vreemd, alsof ik niet helemaal bij m'n hoofd ben (en dat valt wel mee). Maar goed, in feite ziet niemand het.quote:Op zaterdag 27 september 2025 19:31 schreef vencodark het volgende:
[..]
En gewoon de andere kant op draaien? Niet op jou gericht maar wél met je geluidje?
Aarggghhh, dat is minder. Hou moed Vosss!quote:Op zaterdag 27 september 2025 17:16 schreef vosss het volgende:
Houtkachelsquote:Op zondag 28 september 2025 17:54 schreef Aberkullie het volgende:
Buren die een houtkachel/vuurkorf/barbecue lopen te stoken als ik weg ben en mijn dekbed buiten heb gehangen![]()
Dat ruikt altijd zo lekkerquote:
Smoked is inquote:Op zondag 28 september 2025 17:54 schreef Aberkullie het volgende:
Buren die een houtkachel/vuurkorf/barbecue lopen te stoken als ik weg ben en mijn dekbed buiten heb gehangen![]()
Dat ruikt zalig en dat geknapper erbijquote:Op zondag 28 september 2025 18:44 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat ruikt altijd zo lekker
Al moet je er geen dekbed voor hangen
Ja dat is wel irritantquote:Op zondag 28 september 2025 17:54 schreef Aberkullie het volgende:
Je kunt er wel rooksignalen mee makenquote:Op zondag 28 september 2025 18:53 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat ruikt zalig en dat geknapper erbij![]()
Maar voor een dekbed idd. niet zo geschikt.
quote:Op zondag 28 september 2025 19:12 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Je kunt er wel rooksignalen mee maken
Als je de ruimte hebt om dat op de nodige afstand van de buren te doen inderdaad.quote:
Ja, je kunt er flinke overlast van hebben.quote:Op zondag 28 september 2025 19:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je de ruimte hebt om dat op de nodige afstand van de buren te doen inderdaad.
Met een deftige kachel, deftig hout en al helemaal met een zuchtje wind (gebeurt haast nooit in Nederlandquote:Op zondag 28 september 2025 19:19 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Als je de ruimte hebt om dat op de nodige afstand van de buren te doen inderdaad.
Uberhaupt houtkachels. Sinds mijn buurman er een heeft, kan ik wekelijks een laag zwarte smurrie van mijn kozijnen verwijderen. Het kan niet gezond zijn.quote:Op zondag 28 september 2025 17:54 schreef Aberkullie het volgende:
Als je astma hebt merk je wel hoe gezond het is.quote:Op zondag 28 september 2025 19:38 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Uberhaupt houtkachels. Sinds mijn buurman er een heeft, kan ik wekelijks een laag zwarte smurrie van mijn kozijnen verwijderen. Het kan niet gezond zijn.
Mijn buren hebben een kachel in de schuur geïnstalleerd en een schoorsteen op het dak gebouwd. Ik heb geen idee wat ze daar doen en wat ze stoken, maar mijn dochter had gisteren haar slaapkamerraam open en heel haar kamer stonk.quote:Op zondag 28 september 2025 17:54 schreef Aberkullie het volgende:
Tuurlijk wel, maar je hebt mensen en potloden. Hun eigenbelang gaat boven gemeenschapsbelang.quote:Op maandag 29 september 2025 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
Hebben deze mensen zelf niet in de gaten dat ze overlast geven?
Ohja, sigaretten peuken op straat hebben ze ook een houtje van ja.quote:Op maandag 29 september 2025 11:10 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, maar je hebt mensen en potloden. Hun eigenbelang gaat boven gemeenschapsbelang.
Zo hadden we een keer iemand in de buurt die vroeg naar zijn werk ging. Hij had een oude legertruck op diesel die hij om half zes startte en een half uur liet warmdraaien. Dat ding maakte een klereherrie. Dus elke dag rammel je dan uit bed om half zes. Toen ben ik er een keer op afgestapt en uitgelegd dat dat lawaai ontzettend veel overlast gaf. "Maar dit kan niet anders bij deze truck". was het antwoord Ja, daaag, koop dan een andere auto om mee naar het werk te gaan en doe je hobby in het weekend. Hij haalde gewoon zijn schouders op en bleef gewoon herrie maken. Dat soort mensen zal het een worst zijn dat anderen last van hun hebben. Horen tot de categorie die winkelwagentjes niet terugbrengen naar de supermarkt en figuren die sigarettenpeuken uittrappen op straat en niet oppakken om in een vuilnisbak te gooien.
Dan stook je gewoon niet zoals het moet. Ik de eerste 10 minuten rook, maar daarna nul komma nul. Je ruikt het buiten niet eens.quote:Op maandag 29 september 2025 10:57 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Mijn buren hebben een kachel in de schuur geïnstalleerd en een schoorsteen op het dak gebouwd. Ik heb geen idee wat ze daar doen en wat ze stoken, maar mijn dochter had gisteren haar slaapkamerraam open en heel haar kamer stonk.
Hebben deze mensen zelf niet in de gaten dat ze overlast geven?
Reclame bij een spelletje.quote:Op maandag 29 september 2025 18:45 schreef Prego het volgende:
Politiek: het zou mensen bij elkaar moeten brengen maar ik zie de laatste steeds meer mensen die tegenover elkaar staan![]()
En eigenlijk haat ik het internet tegenwoordig: wil je cookies? Wil je niet liever de app? Wil je onze site beoordelen? Sta je je locatie toe? Ben je 24+? Inloggen op google of doorgaan zonder? Klik hier voor geile neukseks!!! Accepteer je notificaties? Altijd of alleen wanneer je ingelogd bent? Wil je een grotere snikkel?
Laat me gewoon met rust![]()
Ik vrees voor 29 oktober, waarbij het niet helpt dat m'n stemgedrag haaks staat op de hedendaagse maatschappelijke ontwikkelingen.quote:Op maandag 29 september 2025 18:45 schreef Prego het volgende:
Politiek: het zou mensen bij elkaar moeten brengen maar ik zie de laatste steeds meer mensen die tegenover elkaar staan
Veel gedoe idd.quote:En eigenlijk haat ik het internet tegenwoordig: wil je cookies? Wil je niet liever de app? Wil je onze site beoordelen? Sta je je locatie toe? Ben je 24+? Inloggen op google of doorgaan zonder? Klik hier voor geile neukseks!!! Accepteer je notificaties? Altijd of alleen wanneer je ingelogd bent? Wil je een grotere snikkel?
Laat me gewoon met rust![]()
Voordeel: Je kunt rustig even naar het toilet of koffie of thee of water halen. Je mist toch niets...quote:Op maandag 29 september 2025 19:31 schreef Boca_Raton het volgende:
Reclame op TV: doen de meeste zenders tegelijk zodat overschakelen geen zin heeft.
Dat is wel zo, maar het stóórt zo!quote:Op maandag 29 september 2025 19:40 schreef Bargehassus het volgende:
[..]
Voordeel: Je kunt rustig even naar het toilet of koffie of thee of water halen. Je mist toch niets...
Er zit een knop op je TV...quote:Op maandag 29 september 2025 19:43 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Dat is wel zo, maar het stóórt zo!
Ja, dat vind ik ook irritant. Of automobilisten die ontzettend voorzichtig rijden en bij elke bocht flink op de rem staan.quote:Op dinsdag 30 september 2025 13:21 schreef vencodark het volgende:
Automobilisten die overduidelijk niet handsfree bellen.
Net weer een dude die letterlijk met 1 hand stuurt en in de andere hand de telefoon voor zich heeft en iets in loopt te spreken.
"Graag gedaan" een optie?quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:11 schreef -Spring het volgende:
Mensen die 'alsjeblieft' zeggen na jouw beleefdheidshalve 'dankjewel'.
Dat is idd ergerlijkquote:Op dinsdag 30 september 2025 14:25 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ja, dat vind ik ook irritant. Of automobilisten die ontzettend voorzichtig rijden en bij elke bocht flink op de rem staan.
Ik leer dat momenteel letterlijk bij rijles, in de bebouwde kom tenminste.quote:Op dinsdag 30 september 2025 15:26 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat is idd ergerlijk
Memsen die 40 rijden en dan afremmen voor een bocht die ze vervolgens met 20 of zo nemen
Alsof ze bang zijn dat ze omvallen
Als je je zo onzeker voelt in het verkeer, is het misschien beter om je rijbewijs in te leveren.
Citaat uit het NOS-artikel:: "Eenmaal op het podium werd hij geflankeerd door tientallen partijprominenten en andere leden." Dat vind ik altijd zo'n belachelijk achterhaald gewichtig gezicht, die "belangrijke figuren" om de spreker heen die passende gezichten trekken, hoewel dat bij Trump wel wat moeilijk kon worden.quote:Op zaterdag 27 september 2025 19:45 schreef Eightyone het volgende:
En qua wat meer van belang zijnde dingen: de totale onbestuurbaarheid van dit land. Het gevoel dat het onmogelijk wordt om een coalitie te vormen.
https://nos.nl/artikel/25(...)-uit-naar-pvv-en-cda
...als samenwerken met het CDA moeilijk wordt, blijft er weinig over.
Hier in de buurt wonen geen perfecte houtstokers en barbecuërs. Het is dus altijd gifgassen proberen te weren.quote:Op zondag 28 september 2025 19:21 schreef Dven het volgende:
[..]
Met een deftige kachel, deftig hout en al helemaal met een zuchtje wind (gebeurt haast nooit in Nederland) merk jij daar geen flikker van man
Word je daar dan op aangekeken of mss wel ter verantwoording geroepen?quote:Op maandag 29 september 2025 19:30 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik vrees voor 29 oktober, waarbij het niet helpt dat m'n stemgedrag haaks staat op de hedendaagse maatschappelijke ontwikkelingen.
(...)
In de drukke bebouwde kom a la (albar😱), met die korte haakse bochten.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik leer dat momenteel letterlijk bij rijles, in de bebouwde kom tenminste.
Met rijles leer je ook om vreselijk vaak in je spiegels te kijken, dat doe je als je als je je rijbewijs hebt ook niet meer. Althans, ik nietquote:Op dinsdag 30 september 2025 16:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Yup, was vroeger al (Oma vertelt), en van 3 naar 2 terugschakelen.quote:Op dinsdag 30 september 2025 16:24 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe moet je anders leren autorijden? Ik leer het meest van mijn lessen in de spits. Continue anticiperen, opletten, al je handelingen tegelijk.quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog even verder over autorijden: rijscholen die hun leerlingen laten rijden in drukke gebieden terwijl je overduidelijk ziet dat de leerling nog niet (goed genoeg) kan autorijden.
Of ‘wijven’quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Figuren die op dit forum vrouwen sletten noemen. Werkelijk, hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Ja, dat snap ik ook wel weer jaquote:Op woensdag 1 oktober 2025 08:53 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Hoe moet je anders leren autorijden? Ik leer het meest van mijn lessen in de spits. Continue anticiperen, opletten, al je handelingen tegelijk.
Hangt natuurlijk ook erg af van de omgeving waar de leerling woont.... en de leerling zelfquote:Op dinsdag 30 september 2025 20:33 schreef Sunshine1982 het volgende:
Nog even verder over autorijden: rijscholen die hun leerlingen laten rijden in drukke gebieden terwijl je overduidelijk ziet dat de leerling nog niet (goed genoeg) kan autorijden.
Ik snap dat ze het moeten leren en misschien is het ook wel beter om het gelijk op een drukke plek te leren, maar ik vind het soms wel gevaarlijk.
Het is niet dat ik me er kapot aan erger, dus misschien past het hier ook gewoon niet thuis![]()
Is ook zo. De leerling moet het ook maar trekken om direct te rijden in een drukke omgeving ook al helpt de instructeur. Als je al een beetje stressgevoelig bent, kan dat best een dingetje zijn.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk ook erg af van de omgeving waar de leerling woont.... en de leerling zelf![]()
Toen ik begon met lessen bijv woonde ik nog midden in de stad Utrecht. We deden daardoor vrijwel alle lessen ofwel in de stad ofwel in de buitenwijken (waar alsnog vaak veel verkeer was). Letterlijk mijn 1e les was gewoon meteen door de stad haha, herinner me wel dat mijn instructeur nog voor me schakelde en gas/rem vaak overnam, maar het sturen deed ik volledig zelf.
Ik heb het zo nog geleerdquote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:12 schreef Evangelion het volgende:
Door films en zo dacht ik dat rijlessen altijd op zo'n terrein waren in het begin:
[ afbeelding ]
Was voor mij wel beter geweest. Ik kan best goed leren, in mijn eentje, als het rustig is.
Meteen in het diepe gegooid worden met iemand die continu op je vingers kijkt was echt niks voor mij.
Komt me bekend voor... wij hadden thuis geen auto dus had zelfs nog nooit op een bestuurdersstoel gezeten; bij de eerste rijles moest ik ook meteen een drukke verkeersweg op, dat kon niet anders of ik had lopend naar een rustig plekje moeten gaan en me daar laten oppikken door de vorige cursist.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 10:23 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Hangt natuurlijk ook erg af van de omgeving waar de leerling woont.... en de leerling zelf![]()
Toen ik begon met lessen bijv woonde ik nog midden in de stad Utrecht. We deden daardoor vrijwel alle lessen ofwel in de stad ofwel in de buitenwijken (waar alsnog vaak veel verkeer was). Letterlijk mijn 1e les was gewoon meteen door de stad haha, herinner me wel dat mijn instructeur nog voor me schakelde en gas/rem vaak overnam, maar het sturen deed ik volledig zelf.
En milf? mag dat nog wel?quote:Op dinsdag 30 september 2025 20:03 schreef Boca_Raton het volgende:
Figuren die op dit forum vrouwen sletten noemen. Werkelijk, hoe krijg je het uit je toetsenbord.
In Brazilië is zo'n terrein precies waar je examen doet (ongetwijfeld in meer landen), maar lessen zijn dan wel in het verkeer. Een pylon raken en je examen is wel voorbijquote:Op woensdag 1 oktober 2025 11:12 schreef Evangelion het volgende:
Door films en zo dacht ik dat rijlessen altijd op zo'n terrein waren in het begin:
[ afbeelding ]
Was voor mij wel beter geweest. Ik kan best goed leren, in mijn eentje, als het rustig is.
Meteen in het diepe gegooid worden met iemand die continu op je vingers kijkt was echt niks voor mij.
Ook niet als je die op UK zet? Het enige gemekker dat ik met die VPN heb is dat ik op het ene adres wel bepaalde imgur afbeeldingen kan zien en op de andere nietquote:Op maandag 29 september 2025 10:02 schreef Eightyone het volgende:
Ook met de VPN-functie van Opera is de terugluister-pagina van BBC Sounds niet bereikbaar.
Zó veel angst dat mensen van buiten de UK misschien wel iets gaan luisteren dat niet mag.
Ik moest door wat hoepels springen, maar met behulp van een of andere Github-pagina is de terugluister-file binnen. Het gewenste stukje is eruit geknipt.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 14:25 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Ook niet als je die op UK zet? Het enige gemekker dat ik met die VPN heb is dat ik op het ene adres wel bepaalde imgur afbeeldingen kan zien en op de andere nietEn dan heb ik het over albumcovers en banners enzo.
Nikkie Plessen en/of Roos Reedijk weer?quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:34 schreef Sunshine1982 het volgende:
RTL boulevard. Vandaag sinds hele lange tijd weer een stukje gekeken en ik weet weer waarom ik er lange tijd niet naar gekeken heb. Vreselijk wat een roddelwijven daar, mannelijk en vrouwelijk.
Nee die ene royal kenner die bij de EO gewerkt heeft. Wist precies te vertellen wat Amalia gedaan en gedronken had daar in München. En Vivienne en die gast die er naast stond deden vrolijk mee. Kreeg er spontaan kotsneigingen van.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nikkie Plessen en/of Roos Reedijk weer?
Alleen in de herfst - Nu dus.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:02 schreef maily het volgende:
[..]
Naar Zwitserland verhuizen
https://www.nu.nl/opmerke(...)n-de-herfst-toe.html
Shieeeeeet that reminds me.... Woonde lang lang geleden aan een flatje in Utrecht, letterlijk tegenover een klein groenstrookje met wat treurige struikjes.quote:Op donderdag 2 oktober 2025 08:04 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Alleen in de herfst - Nu dus.
Op het moment zitten er twee vlakbij me herrie te maken.
Allebei toch Nikki de kirrende de kut en Roos met der sprjaakgebjek.quote:Op woensdag 1 oktober 2025 19:43 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Nikkie Plessen en/of Roos Reedijk weer?
Zwalpenquote:Op dinsdag 30 september 2025 13:21 schreef vencodark het volgende:
Automobilisten die overduidelijk niet handsfree bellen.
Net weer een dude die letterlijk met 1 hand stuurt en in de andere hand de telefoon voor zich heeft en iets in loopt te spreken.
Suske & Wiske en de Kirrende Kutquote:Op donderdag 2 oktober 2025 13:10 schreef casita het volgende:
[..]
Allebei toch Nikki de kirrende de kut en Roos met der sprjaakgebjek.
Zo in je gezicht hoesten is echt goor ja. En aso. Maar in een supermarkt hoesten is niks mis mee toch?quote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:23 schreef -Spring het volgende:
Mensen die in de supermarkt of zo in je gezicht hoesten.
Nee, gewoon in je elleboog hoesten vind ik primaquote:Op donderdag 2 oktober 2025 15:32 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Zo in je gezicht hoesten is echt goor ja. En aso. Maar in een supermarkt hoesten is niks mis mee toch?Of hoesten in je gezicht in de supermarkt, bedoel je dat?
Fietsers die bij rotondes geen handen uitsteken,quote:Op vrijdag 3 oktober 2025 11:49 schreef Zorro het volgende:
Fietsers die denken dat de haaietanden bij een rotonde niet voor hen gelden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |