Klinkt als iemand die d'r kinderen met de auto naar school brengt. Zulke figurenquote:Op woensdag 17 september 2025 08:40 schreef -Spring het volgende:
Mensen die je parkeerplekje inpikken.
Ik was net, op de parkeerplaats van de basisschool van m'n dochter, achteruit onderweg naar een parkeerplekje, en een andere moeder zet haar auto er zó vooruit in.
De onrechtvaardigheid overvalt me dan zo dat ik heel even in staat ben tot erg onaardige dingen.
Lekkere reactie dit zeg.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Klinkt als iemand die d'r kinderen met de auto naar school brengt. Zulke figuren
Ohhh, ik zou daar wel wat tijd voor vrijgemaakt hebben om haar op te zoeken en er wat van te zeggen. Kan me niks schelen of ik onaardig ben. Wat asociaal.quote:Op woensdag 17 september 2025 08:40 schreef -Spring het volgende:
Mensen die je parkeerplekje inpikken.
Ik was net, op de parkeerplaats van de basisschool van m'n dochter, achteruit onderweg naar een parkeerplekje, en een andere moeder zet haar auto er zó vooruit in.
De onrechtvaardigheid overvalt me dan zo dat ik heel even in staat ben tot erg onaardige dingen.
Het is dat ik de assertiviteit van een baksteen heb, maar dit zou ik ook wel willen ja.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:41 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ohhh, ik zou daar wel wat tijd voor vrijgemaakt hebben om haar op te zoeken en er wat van te zeggen. Kan me niks schelen of ik onaardig ben. Wat asociaal.
Smaakt ie goed ja?quote:
Je stond niet vooraan toen ze empathie uitdeelden he?quote:Op woensdag 17 september 2025 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Smaakt ie goed ja?
Mensen die hun kinderen naar school brengen met de auto is eigenlijk wel iets dat perfect in dit topic past. Het zijn ook heel vaak van die ikke ikke ikke figuren, wat dus perfect bij het asogedrag past dat hierboven werd beschreven.
Weet jij dan toevallig waarom dat kind naar school gebracht werd?quote:Op woensdag 17 september 2025 10:51 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Smaakt ie goed ja?
Mensen die hun kinderen naar school brengen met de auto is eigenlijk wel iets dat perfect in dit topic past. Het zijn ook heel vaak van die ikke ikke ikke figuren, wat dus perfect bij het asogedrag past dat hierboven werd beschreven.
Empathie moet verdiend worden. Het overgrote deel van de ouders woont zo dicht bij een basisschool dat er gewoon geen enkel excuus is om met de auto te komen. En ja, ik reken regen mee. Ik weet nog dat het bij mijn oude basisschool altijd pure chaos was en dat de enige reden dat ik uiteindelijk zelf nog fietsen was dat mijn route die van de auto's nooit kruisde zo lang ik maar de juiste ingang gebruikte.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:51 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je stond niet vooraan toen ze empathie uitdeelden he?
Je fietst een beetje langs mijn volledige punt heen, maar is goed hoor. Ook iets wat in dit topic kan trouwens.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Empathie moet verdiend worden. Het overgrote deel van de ouders woont zo dicht bij een basisschool dat er gewoon geen enkel excuus is om met de auto te komen. En ja, ik reken regen mee. Ik weet nog dat het bij mijn oude basisschool altijd pure chaos was en dat de enige reden dat ik uiteindelijk zelf nog fietsen was dat mijn route die van de auto's nooit kruisde zo lang ik maar de juiste ingang gebruikte.
Ik woon nu op steenworp afstand van een school en weet gewoon dat ik daar rond 8:30 niet eens moet proberen om met de auto langs te rijden door de drukte en chaos. En dit is een stuk minder overzichtelijk dan mijn oude school voor de fietsende kinderen.
Ouders die niet snappen dat je kind 5 minuten eerder op de fiets naar school brengen niet alleen even veel tijd bespaart als direct na het afzetten naar werk kunnen, maar ook goed is voor de ontwikkeling het verkeersinzicht van het kind.quote:Op woensdag 17 september 2025 10:58 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Weet jij dan toevallig waarom dat kind naar school gebracht werd?
Dat ik geen respect heb voor mensen die hun kind voor geen enkele goede reden met de auto naar school brengen? Dat is wel duidelijk hoor.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:06 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Je fietst een beetje langs mijn volledige punt heen, maar is goed hoor. Ook iets wat in dit topic kan trouwens.
Leuk bericht. Feit blijft dat jij niet weet waarom iemand zijn/haar kind met de auto bij school dropt.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ouders die niet snappen dat je kind 5 minuten eerder op de fiets naar school brengen niet alleen even veel tijd bespaart als direct na het afzetten naar werk kunnen, maar ook goed is voor de ontwikkeling het verkeersinzicht van het kind.
Vaak genoeg onderzoek naar geweest hoor, ook door de journalistiek. Bijna altijd die ikke ikke ikke ouders die geen minuut meer kwijt willen zijn aan hun kinderen dan noodzakelijk. Met hun kutsmoesjes.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Leuk bericht. Feit blijft dat jij niet weet waarom iemand zijn/haar kind met de auto bij school dropt.
Dat ikke ikke ikke komt hier niet sterk naar voren: https://www.nji.nl/nieuws/minder-kinderen-fietsen-naar-schoolquote:Op woensdag 17 september 2025 11:16 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vaak genoeg onderzoek naar geweest hoor, ook door de journalistiek. Bijna altijd die ikke ikke ikke ouders die geen minuut meer kwijt willen zijn aan hun kinderen dan noodzakelijk. Met hun kutsmoesjes.
En ja, er zijn uitzonderingen, je hoeft je geen zorgen te maken dat ik daar niet aan denk.
Wat ik wel weet is dat ik vroeger NOOIT met de auto naar school ben gebracht en NIEMAND tenzij rolstoel, gebroken been of weet ik wat.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Leuk bericht. Feit blijft dat jij niet weet waarom iemand zijn/haar kind met de auto bij school dropt.
Ik vind veiligheid eigenlijk ook al een kutsmoesje voor de meeste plekken in Nederland. Die ouders kunnen beter de hele dag binnen blijven als ze zo bang zijn voor verkeer. Het enige stuk onveiligheid veroorzaken ze zelf door met de auto te komen.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:24 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat ikke ikke ikke komt hier niet sterk naar voren: https://www.nji.nl/nieuws/minder-kinderen-fietsen-naar-school
En hier https://www.vosabb.nl/vei(...)o-te-laten-staan-po/ hebben ze het over wel eens.
Dus post jij nou eens die onderzoeken met die kutsmoesjes.
Niemand?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:32 schreef Zorro het volgende:
[..]
Wat ik wel weet is dat ik vroeger NOOIT met de auto naar school ben gebracht en NIEMAND tenzij rolstoel, gebroken been of weet ik wat.
Waarom kon dat toen wel en kan nu NIEMAND meer zelf naar school?
Zonder redenen zoals genoemd, niemand.quote:
Die handjevol keren dat ik eens met de auto gebracht ben (meestal voor de grote traktaties) weet ik nog dat het redelijk te doen was. Niet helemaal uitgestorven, maar geen pure chaos. Vele jaren later (2017 ofzo) bracht ik wel eens m'n jongere zus naar school, en toen was het beeld al heel anders. Dus het is ook wel iets van de laatste tijd.quote:
Buitenspelen? Bedoel je daarmee buiten Tiktoks maken?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:35 schreef Zorro het volgende:
[..]
Zonder redenen zoals genoemd, niemand.
Nou is dat wel iets langer geleden, maar dat verandert niks aan de capaciteitien van de kinderen. Of ja toch wel, toen haddden we nog conditie van buitenspelen en zo.
Waar jij woont is niet representatief voor de rest van Nederland.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind veiligheid eigenlijk ook al een kutsmoesje voor de meeste plekken in Nederland. Die ouders kunnen beter de hele dag binnen blijven als ze zo bang zijn voor verkeer. Het enige stuk onveiligheid veroorzaken ze zelf door met de auto te komen.
En afstand. Jaja, ik moet geloven dat 50% van Nederland niet binnen een paar minuten fietsen van een basisschool woont zeker? Ik woon in een gemeente waar er in een straal van 5 minuten fietsen 4 basisscholen zijn, toch staat het er altijd vol met auto's. En alle scholen zijn prima bereikbaar door woonwijken, komt vaak zelfs geen 50-weg bij aan te pas. Hooguit eentje oversteken.
En het is helemaal interessant dat het op regenachtige dagen plotseling een onveilige route is.
Dat laatste puntje is gewoon precies wat het is: meteen door naar werk. Egoïsme dus.
Sonds corona is het opvallend drukker geworden. Veel extra wandelaars, fietsers en hondenbezitters.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Die handjevol keren dat ik eens met de auto gebracht ben (meestal voor de grote traktaties) weet ik nog dat het redelijk te doen was. Niet helemaal uitgestorven, maar geen pure chaos. Vele jaren later (2017 ofzo) bracht ik wel eens m'n jongere zus naar school, en toen was het beeld al heel anders. Dus het is ook wel iets van de laatste tijd.
Egoïsme dus. Als anderen last hebben van je handig terwijl er alternatieven bestaan, is het gewoon egoïsme.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:41 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Waar jij woont is niet representatief voor de rest van Nederland.
In het dorp waar ik woon zijn ook drie basisscholen bij elkaar. En er gaat hier een 50km weg doorheen.
Met afremheuvels en al. En toch ben ik zelf al meerdere keren bijna van mijn fiets gereden door automobilisten die niet opletten. Of gewoon schijt hebben aan fietsers. Die bestaan blijkbaar.
Dus dan snap ik ouders die hun kroost niet met de fiets brengen heel goed.
Maar ook ik ben niet representatief voor de rest van Nederland.
En wat jij als egoïsme ziet, vind de ander gewoon handig.
Ohja. Totaal onredelijke, sarcastische of totaal buitensporige opmerkingen maken.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:56 schreef Isdatzo het volgende:
Mensen die niet kunnen discussiëren zonder een karikatuur te maken van (het standpunt van) hun gesprekspartner. Vooral op internet heel gebruikelijk. En in de politiek.
Jij vind dat egoïsme. Een mening. Geen vaststaand feit.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Egoïsme dus. Als anderen last hebben van je handig terwijl er alternatieven bestaan, is het gewoon egoïsme.
Bij onveilig denk ik aan drukke steden en polderwegen zonder vrijliggend fietspad.
quote:Op woensdag 17 september 2025 13:28 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Jij vind dat egoïsme. Een mening. Geen vaststaand feit.
Een klein/groot dorp kan net zo onveilig zijn als een (grote) stad.
Welk deel van deze definitie is niet van toepassing? Het gaat om wat handig is voor de persoon die het zich er erg makkelijk vanaf maakt en het gaat ten koste van het verkeersinzicht van z'n kinderen en de verkeersveiligheid rond scholen.quote:Egoïsme (ook wel ikzucht of zelfzucht genoemd) is een eigenschap waarbij iemand uitsluitend streeft naar zijn eigen voordeel, geluk en belangen, vaak ten koste van anderen
En die hebben dan zo'n kaart maar die is voor hun partner/kind/whatever en die is er dan niet bij, maar ja lekker handig he. Die mogen ze heel hard aanpakken.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:34 schreef StateOfMind het volgende:
Ik kan me echt kapot ergeren aan mensen die hun auto parkeren op plekken bedoeld voor mindervaliden.
Niet zelden jonge mensen, zowel man als als vrouw, vaak in dikke SUV's.
Dus voor alle invaliden: koop een dikke SUV, want dan kun je blijkbaar opeens weer lopen als een kievit
Ik woon in een piepklein plattelands dorpje van nog geen 800 inwoners, en het dorp is volgens Google Maps grofweg 600 meter lang en 400 meter breed, plus nog wat woningen in het buitengebied.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:31 schreef Nattekat het volgende:
[..]
[..]
Welk deel van deze definitie is niet van toepassing? Het gaat om wat handig is voor de persoon die het zich er erg makkelijk vanaf maakt en het gaat ten koste van het verkeersinzicht van z'n kinderen en de verkeersveiligheid rond scholen.
En vooralsnog woont de overgrote meerderheid van Nederland in middelgrote plaatsen zoals de mijne waar gewoon redelijk veilige woonwijken zijn.
Het is verschrikkelijk inderdaad, al die mensen die hun kinderen met de auto naar school brengen. Ik krijg dan altijd zin om zo'n grote sloophamer mee te nemen en die auto's helemaal aan diggelen te slaan.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:40 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik woon in een piepklein plattelands dorpje van nog geen 800 inwoners, en het dorp is volgens Google Maps grofweg 600 meter lang en 400 meter breed, plus nog wat woningen in het buitengebied.
En zelfs hier worden sommige kinderen nog met de auto bij de school afgezet
En dan gaan ze naar de middelbare en dan krijgen ze een fatbike onder hun kont. Moeten ze daarop leren fietsenquote:Op woensdag 17 september 2025 13:48 schreef thabit het volgende:
[..]
Het is verschrikkelijk inderdaad, al die mensen die hun kinderen met de auto naar school brengen. Ik krijg dan altijd zin om zo'n grote sloophamer mee te nemen en die auto's helemaal aan diggelen te slaan.
En ik heb net beargumenteerd waarom dat een lulexcuus isquote:Op woensdag 17 september 2025 13:54 schreef vencodark het volgende:
Nu zijn er ook ouders die gewoon direct na het naar school brengen van de kinderen, richting werk moeten.![]()
Ik ben dat niet, ik doe gewoon weleens gelijk boodschappen.
Het is doodnormaal om taken te combineren. Efficiency en zo.quote:Op woensdag 17 september 2025 14:08 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En ik heb net beargumenteerd waarom dat een lulexcuus is
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |