quote:In de Qatarese hoofdstad Doha zijn meerdere explosies gehoord. Kort daarna meldde het Israëlische leger op Telegram dat het aanvallen heeft uitgevoerd op Hamas-kopstukken.
Het is nog onduidelijk waar de explosies precies waren en hoe groot de schade is. Persbureau Reuters schrijft op basis van ooggetuigen dat er rook te zien is in een deel van de stad.
Kopstukken van Hamas leven al jaren in Doha. Ook worden er in de stad regelmatig gesprekken gevoerd over de oorlog met Israël en een mogelijk staakt-het-vuren.
Oeh zelfs in Qatar zijn ze nu niet meer veilig, ben benieuwd of ze de miljardairs van Hamas te pakken hebben gekregen en of Qatar dit toegestaan heeft.quote:Onderhandelingen
Kopstukken van Hamas leven al jaren in Doha. Ook worden er in de stad regelmatig gesprekken gevoerd over de oorlog met Israël en een mogelijk staakt-het-vuren. Het in Qatar gevestigde Al Jazeera schrijft dat de Hamas-leiding bijeen was om te praten over een Amerikaans voorstel voor een staakt-het-vuren toen ze werden aangevallen.
Ze hebben al die tijd niets in Qatar uitgevoerd, nu wel ineens.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:36 schreef raptorix het volgende:
Dat lijkt me niet zo handig van Israël.
Stuk bijgevoegd van NOSquote:Onderhandelingen
Kopstukken van Hamas leven al jaren in Doha. Ook worden er in de stad regelmatig gesprekken gevoerd over de oorlog met Israël en een mogelijk staakt-het-vuren. Het in Qatar gevestigde Al Jazeera schrijft dat de Hamas-leiding bijeen was om te praten over een Amerikaans voorstel voor een staakt-het-vuren toen ze werden aangevallen.
En op een veiligmelding van @DeeBee, graag.quote:
Handig weer, wordt er eindelijk wellicht serieus over een staakt-het-vuren gepraat, wat iedereen wel zou moeten willen, pleuren ze er bommen op.quote:
Presentquote:Op dinsdag 9 september 2025 15:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En op een veiligmelding van @:DeeBee, graag.
Wel weer nav een terroristische aanslag, die volgens Hamas ook weer te verantwoorden was want ...quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Handig weer, wordt er eindelijk wellicht serieus over een staakt-het-vuren gepraat, wat iedereen wel zou moeten willen, pleuren ze er bommen op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:50 schreef heywoodu het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)headquarters_in_Doha
Hier worden Khaled Mashal en Khalil Al-Hayya alvast genoemd, twee nogal prominente figuren.Gefeliciteerd vriendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groot fan van User Wotte
Vraag het me af. Trump wil graag een vredesakkoord.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja dat is een mooi 1-2-tje met de Amerikanen geweest.
Tja Qatar zal niet openlijk toegeven dat ze Israel dit hebben laten doen.quote:'Laffe aanval'
Qatar heeft de "laffe aanval" fel veroordeeld en spreekt van een schending van het internationaal recht. Een Israëlische functionaris stelt tegenover persbureau Reuters dat Qatar van tevoren is ingelicht. Ook zou de Amerikaanse president Trump hebben ingestemd met de aanval.
Hier worden Khaled Mashal en Khalil Al-Hayya alvast genoemd, twee nogal prominente figuren.Heb je al Bingo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier worden Khaled Mashal en Khalil Al-Hayya alvast genoemd, twee nogal prominente figuren.Stonden deze ook op het lijstje van @onlogisch toevallig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Hier worden Khaled Mashal en Khalil Al-Hayya alvast genoemd, twee nogal prominente figuren.De facto de eerste en tweede man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaarblijkelijk was bijna het hele leiderschapscommitee bij elkaar (lekker handig).
Nee, @onlogisch was niet zo verstandig om voor maximale punten te gaan, helaas!quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Stonden deze ook op het lijstje van @:onlogisch toevallig?
Eén van mijn zeven Palestijnen is sowieso dood (Sinwar), van drie (Mashal, Al-Hayya en Darwish) wordt gezegd dat er vandaag bij het avondeten in Doha niet per se op gerekend hoeft te worden. Ik zou niet ontevreden zijn.quote:
quote:Een Israëlische functionaris stelt tegenover persbureau Reuters dat Qatar van tevoren is ingelicht. Ook zou de Amerikaanse president Trump hebben ingestemd met de aanval. De Amerikaanse ambassade in Doha roept Amerikanen die in Qatar zijn uit voorzorg op om te schuilen en sociale media in de gaten te houden.
Dat was (naar verluid) de onderhandelings delegatie die daar was om het staakt het vuren te bespreken.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De facto de eerste en tweede man.
Klaarblijkelijk was bijna het hele leiderschapscommitee bij elkaar (lekker handig).
Natuurlijk wel, onderhandelen zonder hamas lijkt mij ook een stuk makkelijker trouwens.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:52 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dus nu kan er niet meer onderhandeld worden![]()
interessant. heel interessant.
Kaarten weer updaten?quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Wel even kijken welk Hamas-kopstuk ik nog open had staan in mijn dodenspellijstje voor 2025.
Ja, maar de onderhandelingsdelegatie is voor een groot deel hetzelfde als het leiderschap bij Hamas. Dus de nadruk in bepaalde media zal wel worden gelegd dat de 'onderhandelaars' zijn neergeknald maar dat is dus gewoon de leiding van Hamas.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:05 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat was (naar verluid) de onderhandelings delegatie die daar was om het staakt het vuren te bespreken.
Dat dacht ik alquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, @:onlogisch was niet zo verstandig om voor maximale punten te gaan, helaas!
Voorlopig waren dat ook de leiders om mee te onderhandelen dunkt me.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar de onderhandelingsdelegatie is voor een groot deel hetzelfde als het leiderschap bij Hamas. Dus de nadruk in bepaalde media zal wel worden gelegd dat de 'onderhandelaars' zijn neergeknald maar dat is dus gewoon de leiding van Hamas.
Er is altijd nog wel iemand die de onconditionele overgave kan ondertekenen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Voorlopig waren dat ook de leiders om mee te onderhandelen dunkt me.
Daar gaan heywoodu's punten.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:08 schreef Aether het volgende:
Update 15:54 - Channel 12 zegt nu: Khalil al-Hayya dood, Mashal niet (want niet aanwezig)
https://www.geenstijl.nl/5185622/doha
Of Qatar het nou toestaat of niet....ze bieden die schoften onderdak dus draag dan ook maar de consequenties. Hamas kopstukken zijn legale doelwitten waar ter wereld ze zich bevinden, opruimen die hap.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:32 schreef Zoddie het volgende:
Explosies in Qatar, Israël meldt aanval op Hamas-kopstukken
[..]
[..]
Oeh zelfs in Qatar zijn ze nu niet meer veilig, ben benieuwd of ze de miljardairs van Hamas te pakken hebben gekregen en of Qatar dit toegestaan heeft.
Er zat er hier gisteren nog een te posten op Fok!quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:36 schreef Haags het volgende:
Als ze die Hamas kopstukken hebben gedood, dikke prima.
Onkruid moet je uitroeien. Sowieso moet alles wat Hamas steunt, Hamas ademt en Hamas is dood.
Jawel hoor, gewoon opjagen desnoods tot in de hel.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:36 schreef raptorix het volgende:
Dat lijkt me niet zo handig van Israël.
Lijkt me sterkquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:12 schreef Hathor het volgende:
[..]
Er zat er hier gisteren nog een te posten op Fok!
laten we even wel wezen, vrede tussen Israel en de Palestijnen is niet realistisch, is het ook nooit geweest. Dit gaat pas stoppen als een van de twee partijen volledig is uitgeschakeld. En ik weet wel op wie ik mijn geld zou zetten.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:47 schreef Tjacka het volgende:
Je ziet hier precies wat er misgaat met het halfslachtige en wijfelachtige gedrag van Trump de afgelopen maanden. Eerst grote woorden over bemiddelen, dan weer dreigen, dan weer terugkrabbelen. Uiteindelijk is er nul duidelijke lijn vanuit Washington. Resultaat: Israël voelt zich vrij om gewoon midden in Doha een bombardement uit te voeren, terwijl er zogenaamd over een staakt-het-vuren werd onderhandeld. Dit soort power vacuüm en dubbelzinnig gedoe zorgt er juist voor dat alles nóg harder escaleert. Chaos groter, vrede verder weg, en een hele regio die nog meer in brand staat.
En in Oekraïne zie je exact hetzelfde patroon terug. Door dat eeuwige getwijfel en gebrek aan visie van Trump groeien juist de extremen. Leiders die normaal allang buitenspel hadden moeten staan, worden nu alleen maar meer gelegitimeerd. Figuren als Netanyahu en Poetin, die je net zo goed terroristische leiders kunt noemen, profileren zich nu als de enigen met een ‘plan’. Niet omdat ze geniaal zijn, maar omdat er geen tegenwicht is. Trump is niet de duivel die alles slim orkestreert, hij is gewoon totaal oncapabel en functioneert niet goed. En precies dát vacuüm maakt de wereld onnodig gevaarlijker. Bedankt Trump.”
Ik had 'bom' als doodsoorzaak, ook bij één juiste naam is dat nog een mooie score!quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daar gaan heywoodu's punten.
Hoezo?quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:10 schreef Mylene het volgende:
Dit is wel de natte droom van Saudi Arabië.
Straatcommando. in NWS / Terroristische aanslag Jeruzalem, 6 dodenquote:
Dat is sowieso niet waar, natuurlijk. Hooguit geen enkele van de 'huidige', maar dan komen er ook gewoon weer nieuwe.quote:
Die meid in dat topic over die aanslag in Jeruzalem. Ga maar effe nalezen, die zat duidelijk te geilen op Hamas.quote:
Hamas eveneens, dus er is geen kind overboordquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:21 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik kan er i.i.g. niet echt enthousiast van worden.![]()
Hebben echt schijt aan alles die Israeli's
Eerder klassiek antisemitisme, maar die user zien we nier meer terug.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:20 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Straatcommando. in NWS / Terroristische aanslag Jeruzalem, 6 doden
Letterlijk 1 post boven de jouwe.
Alles wat Hamas betreft ja, en ik kan het alleen maar toejuichen. Dat die gasten maar nooit geen minuut rust meer mogen hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:21 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik kan er i.i.g. niet echt enthousiast van worden.![]()
Hebben echt schijt aan alles die Israeli's
Ik zit niet te wachten op nog meer vluchtelingen uit die regio. Of op verdere escalatie met andere landen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:25 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Hamas eveneens, dus er is geen kind overboord
Nee man, ze zat letterlijk te duimen voor Hamas. Ik heb er nog enkele keren op gereageerd en verbaasde me al dat ik geen ban had gekregen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerder klassiek antisemitisme, maar die user zien we nier meer terug.
Daar hebben hamas en de israeli schijt aan, mocht dat kwartje nog niet zijn gevallenquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:27 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik zit niet te wachten op nog meer vluchtelingen uit die regio. Of op verdere escalatie met andere landen.
Nou ja, hoe dan ook willen we dat soort users niet op het forum hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Nee man, ze zat letterlijk te duimen voor Hamas. Ik heb er nog enkele keren op gereageerd en verbaasde me al dat ik geen ban had gekregen.
Ik vermoed dat het gewoon een kloon was, maar goed.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nou ja, hoe dan ook willen we dat soort users niet op het forum hebben.
Ik zal er verder over ophouden, maar "Go Hamas" was een kleine hint. Ik zat met verbazing te lezen wat ze allemaal leek te mogen posten, maar goed, opgelost, dankquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:25 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerder klassiek antisemitisme, maar die user zien we nier meer terug.
Ja, en Hamax Verstappen gaat gewoon weer winnen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:27 schreef ootjekatootje het volgende:
En gaan ze nog racen daar 30 november?
Moskou zal zich wel opwerpen als alternatief. Zijn we mooi klaar mee.quote:
Ik denk niet dat Israël dat erg vindt.quote:
Technisch gezien is het denk ik geen bom maar meer een voorwerp wat hard op iemand landquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:18 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik had 'bom' als doodsoorzaak, ook bij één juiste naam is dat nog een mooie score!
Dat is het al jaren aan het doen.quote:
Via Irak waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:30 schreef Mylene het volgende:
Toestemming Saudi Arabië om over hun luchtruim te vliegen?
Voortaan maar zoomen via een vpn over een vpnquote:Op dinsdag 9 september 2025 15:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De facto de eerste en tweede man.
Ik denk niet dat Israel op iemands toestemming gaat zitten wachten, zelfs niet op die van Uncle Sam.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:30 schreef Mylene het volgende:
In Theorie zouden ze eromheen kunnen vliegen, langs SA, Jemen, Oman.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:30 schreef Mylene het volgende:
Ik denk dat het een beetje naïef is om te denken dat zij hier geen weet van hadden.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Israel op iemands toestemming gaat zitten wachten, zelfs niet op die van Uncle Sam.
Oh ze zullen het best wel geweten hebben, maar de vermoorde onschuld spelen kan geen kwaad.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:39 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk dat het een beetje naïef is om te denken dat zij hier geen weet van hadden.
Laten we even wachten op de bevestiging, maar dit zou wel heerlijk zijn.quote:
Iran niet blij? Dan zijn ze echt te ver gegaanquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:40 schreef Aether het volgende:
Update 16:32 - Verenigde Arabische Emiraten niet blij, Saudi-Arabië niet blij, Iran ook niet, lol
Ze hebben Iran vooraf ingelicht via pagers.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Iran niet blij? Dan zijn ze echt te ver gegaan
Die schijten weer in hun jurk nuquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:42 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ze hebben Iran vooraf ingelicht via pagers.
Is deels voor de bühne natuurlijk omdat hun bevolking in meerderheid geen fan is van Israël en geven om de Palestijnen. Echter sommige leiders van die landen vinden dit stiekem prima of hebben gewoonweg niet zoveel te willen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:40 schreef Aether het volgende:
Update 16:32 - Verenigde Arabische Emiraten niet blij, Saudi-Arabië niet blij, Iran ook niet, lol
ff afwachten tot er bevestiging is. Misschien wordt heel Israel wel blij. En iedereen die het wel snapt buiten Israel ook.quote:
Hier buiten ook geen getoeter en uitdelen van koekjesquote:
Was dit voorstel voor een staakt het vuren toch misschien stiekem geen voorstel voor staakt het vuren.. maar een val om ze bij elkaar te krijgen tijdens het overleg?quote:
Wat een boel Airco's trouwens op het dak.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
net klein bommetje
Daar lijkt het zeker op idd...quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:51 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Was dit voorstel voor een staakt het vuren toch misschien stiekem geen voorstel voor staakt het vuren.. maar een val om ze bij elkaar te krijgen tijdens het overleg?
Je weet het niet.
Geen pickups door de straten met mensenmassa's....quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Hier buiten ook geen getoeter en uitdelen van koekjes
Ach gut, de gebouwen zijn sip.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:49 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[ afbeelding ]
net klein bommetje
Operatie maak gewoon van heel het midden-oosten een grote parkeerplaats komt steeds dichterbijquote:
Nee joh, met of zonder schandalen... de wereld draait gewoon door.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:01 schreef BEFEM het volgende:
Alluhoedje: ter afleiding van epstein geeft Trump nu wel toestemming om Qatar aan te vallen. De plannen lagen natuurlijk al maanden klaar.
De meeste vlaggen in het Midden-Oosten zien er niet uit en veel lijken er ook op elkaar. Ook wat dat betreft is Israël een uitzondering met een mooie vlag.quote:
Er is vast nog wel wat middle management die de boel kan overnemenquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:04 schreef butz0rs het volgende:
Vraag is nu wel hoe ze de laatste gijzelaars en lijken terug gaan krijgen
Een AK-47 in je vlag is ook wel coolquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De meeste vlaggen in het Midden-Oosten zien er niet uit en veel lijken er ook op elkaar. Ook wat dat betreft is Israël een uitzondering met een mooie vlag.
Niet. Denk dat dat ook niet echt meer het doel is, dat is eerder het voorkomen van een tweede 7 oktober.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:04 schreef butz0rs het volgende:
Israël geeft echt geen ene fuck om die gijzelaars hoor (de autoriteiten, althans), is alleen maar een handige kapstok voor ze om alles aan op te hangen wat ze toch al wildenquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:04 schreef butz0rs het volgende:
Jep, weinig landen met een dergelijk format, wat Qatar in elk geval voor vlaggenliefhebbers altijd wel prima maaktquote:
Je zou het eigenlijk moeten gaan doen, met Israëlische vlaggen op je auto..quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Hier buiten ook geen getoeter en uitdelen van koekjes
die doen niks zonder de yanks goedkeuringquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:39 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Israel op iemands toestemming gaat zitten wachten, zelfs niet op die van Uncle Sam.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
die doen niks zonder de yanks goedkeuring
omdat ze zonder de steun van de VS een heel groot probleem hebben en Trump recent al boos was op benjaminquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:00 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Waarom niet?
VS keurt het toch wel goed achteraf. Zeker met de huidige administratie daar...
Doodverwensing, banquote:Op dinsdag 9 september 2025 17:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je zou het eigenlijk moeten gaan doen, met Israëlische vlaggen op je auto..
Denk je oprecht dat de Qatari's (of welk ander land dan ook trouwens) anderen toestemming zullen geven om in hun hoofdstad luchtaanvallen uit te voeren?quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
VS wisten er ook vanaf.
Denk dat Qatar een beetje fophef doet nu. Heb het idee dat dit wellicht een deal was.
Banaanvraag! Ban!!quote:
Ja? Waarom zouden ze dat niet doen?quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk je oprecht dat de Qatari's (of welk ander land dan ook trouwens) anderen toestemming zullen geven om in hun hoofdstad luchtaanvallen uit te voeren?
Nationale trots? Of misschien hebben ze wat lichte problemen met wat de israëli's als acceptabele nevenschade zien. Of, en zeg het me maar als ik nu iets heel vreemds ga zeggen, hebben ze gewoon niet zo heel veel zin om gebombardeerd te worden?quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:11 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja? Waarom zouden ze dat niet doen?
Qatari zelf, nee.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:06 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Denk je oprecht dat de Qatari's (of welk ander land dan ook trouwens) anderen toestemming zullen geven om in hun hoofdstad luchtaanvallen uit te voeren?
Is het moeilijk voor je om je voor te stellen dat Qatar er misschien belang bij kan hebben?quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:15 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Nationale trots? Of misschien hebben ze wat lichte problemen met wat de israëli's als acceptabele nevenschade zien. Of, en zeg het me maar als ik nu iets heel vreemds ga zeggen, hebben ze gewoon niet zo heel veel zin om gebombardeerd te worden?
echt ongelooflijk dat dat laatste expliciet vermeld moet worden, maar soit
Geef je 2 dagen. Zijn je ruiten inggegooid. Of erger.quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:58 schreef nixxx het volgende:
[..]
Je zou het eigenlijk moeten gaan doen, met Israëlische vlaggen op je auto..
Opruimen van terroristen is dit he. Qatar had dit al 15 jaar zelf kunnen doen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:25 schreef Nexum het volgende:
Blijft toch een beetje geinig hoe er wordt volgehouden dat Israël het enige beschaafde land is in het Midden-Oosten. Maar ondertussen doden ze de hele boel bij elkaar
Mensen die blind van haat jegens Israël zijn, zijn blind. Dat zo'n beetje alle landen in die regio niets met Hamas of de Palestijnen te maken willen hebben wordt genegeerd.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:17 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Is het moeilijk voor je om je voor te stellen dat Qatar er misschien belang bij kan hebben?
Trouwens, heb je enig idee wat voor anti-air capaciteiten Qatar heeft?
bespottelijk jaquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:25 schreef Nexum het volgende:
Blijft toch een beetje geinig hoe er wordt volgehouden dat Israël het enige beschaafde land is in het Midden-Oosten. Maar ondertussen doden ze de hele boel bij elkaar
Kan je nagaan wat voor een shitholes de andere landen daar wel niet zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:25 schreef Nexum het volgende:
En dan al dat ontwikkelingsgeld niet kunnen stallen voor Hamasquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Opruimen van terroristen is dit he. Qatar had dit al 15 jaar zelf kunnen doen.
Ben benieuwd of ze het ook op die manier bedoeldenquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
1Vandaag noemt Qatar 'het Zwitserland van het Midden-Oosten'. Goeie beschrijving van een land dat al jaren onderdak biedt aan de kopstukken en de financiën van een terroristische organisatie
De NOS had laatste gesteld dat boodschappen goedkoper waren geworden omdat de inflatie was gedaald.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
1Vandaag noemt Qatar 'het Zwitserland van het Midden-Oosten'. Goeie beschrijving van een land dat al jaren onderdak biedt aan de kopstukken en de financiën van een terroristische organisatie
Als men zou graag terroristen wil vermoorden kan men toch beter alle baby's zwaar bewapenen, want de terroristen moeten naar de wiegen van baby's om kindsoldaten voor hun strijd te ronselen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Israël heeft toch ook al 1,5 jaar de tijd gehad om dit uit te voeren? Waarom zou je eerst akkoord stemmen met een deal voor de gijzelaars om vervolgens nog meer kopstukken te doden?quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wil je wel dat de oorlog verspreid in die regio?quote:
Dat gaat niet gebeuren. Dit is was allemaal van te voren afgestemd.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:05 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Wil je wel dat de oorlog verspreid in die regio?
Met Qatar wil je zeggen?quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:08 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat gaat niet gebeuren. Dit is was allemaal van te voren afgestemd.
Hadden ze het beter Argentinië kunnen noemenquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Zijn opvolger is dus ook meteen dood, dat scheelt.quote:Zoon van Hamasleider Al-Hayya gedood bij Israëlische aanval Doha
Bij Eva Jinek aan tafel zeggen ze dat ze de VS pas na het afvuren van de raket op de hoogte hebben gebracht. En Qatar is woest, dus die waren niet heel blij met de wijze van verwittigen.quote:
Er zijn oneindig aantal opvolgers hé. Komt straks gewoon weer een nieuwe en we zijn geen steek verder.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:25 schreef Haags het volgende:
[..]
Zijn opvolger is dus ook meteen dood, dat scheelt.
Ja, was ook zo met die Orensnik van Rusland. Zodra op de knop gedrukt is wordt er gelijk een belletje gepleegd, maar niet een uur daarvoor. Zo werkt het niet.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:27 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Bij Eva Jinek aan tafel zeggen ze dat ze de VS pas na het afvuren van de raket op de hoogte hebben gebracht.
Dat kan je moeilijk op de hoogte noemen natuurlijk.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:28 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ja, was ook zo met die Orensnik van Rusland. Zodra op de knop gedrukt is wordt er gelijk een belletje gepleegd, maar niet een uur daarvoor. Zo werkt het niet.
Dat is wat er mee bedoeld wordt iig.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:30 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Dat kan je moeilijk op de hoogte noemen natuurlijk.
Maar dat je dat doet op grondgebied van derden is dan niet bijster snugger.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:36 schreef Haags het volgende:
Als ze die Hamas kopstukken hebben gedood, dikke prima.
Onkruid moet je uitroeien. Sowieso moet alles wat Hamas steunt, Hamas ademt en Hamas is dood.
Weet je het zeker?quote:Op dinsdag 9 september 2025 17:58 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
die doen niks zonder de yanks goedkeuring
Daarom zei ik al, kom er maar in Egypte. Dat zijn de enigen die hier (wellicht) de vingers nog aan willen branden.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:44 schreef MissButterflyy het volgende:
Quatar gaat niet meer helpen met bemiddelen. En dat was natuurlijk het doel van Israël.
Nu.nlquote:Trump sprak na aanval met Qatar en Israël
Trump heeft na de aanval zowel met de Israëlische premier Netanyahu als met de leider van Qatar gesproken. Netanyahu zou hebben gezegd dat hij snel vrede wil sluiten met Hamas.
Aan de Qatarese leider beloofde Trump dat een dergelijke aanval niet meer zal voorkomen op zijn grondgebied.
Nee, die waren, volgens hamas, bijeen om te praten over een voorstel van Amerika over een bestand.....quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:05 schreef heywoodu het volgende:
Volgens Hamas geen leiders gedood. Dat zou even niet de bedoeling zijn
Dan wordt het een beetje saai vanzelf.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:22 schreef TLC het volgende:
Een dag niemand vermoorden is een dag niet geleefd zullen ze vast denken daar
Nee, want olie en gas.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Hoe kan een erkende terroristische organisatie in Qatar zitten? Houden zij zich niet aan internationale verdragen?
Echtquote:Op dinsdag 9 september 2025 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
Jij vindt het uitschakelen van leiders van terroristische organisaties niet goed? Was dat ook zo toen een internationale coalitie IS-leiders aan het afknallen was?quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:43 schreef Buitendam het volgende:
Ach, het zelfbenoemd Baken van Licht in de regio is weer eens aan het moorden geslagen. Gaaf land.
Ik zou ze daar eeuwig dankbaar voor zijn. Ons land maar ook de wereld een stukje leuker en veiliger gemaakt zonder dat we het zelf hebben hoeven doen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Als zo’n Hamas-kopstuk zich dan toevallig in de arena bevindt zou ik daar minder moeite mee hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Op welke punten vind je dat precies een sterke vergelijking? Terroristen en doodmaken?quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Jij vindt het uitschakelen van leiders van terroristische organisaties niet goed? Was dat ook zo toen een internationale coalitie IS-leiders aan het afknallen was?
Als de marechaussee bij ons in een straal van 50 meter van een terroristenleider is, zonder het doel deze op te pakken of te neutraliseren, dan heeft onze AIVD en/of marechaussee best wel een probleem op het gebied van inlichtingen. Het lijkt me ook realistischer dat onze bondgenoot ons zou tippen zodat we samen kunnen werken in het oppakken en uitleveren van genoemde terroristen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:49 schreef vul_maar_in het volgende:
En als ze én passant wat marechaussee oid meenemen dan is dat ok?
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Dit is te veel nadenken voor veel users hier, en cognitieve dissonantie.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Woont toevallig bij familie van je in de buurt, die zijn nu dood, maar ach wat is een beetje collateral damage? Oh ja, bij nader inzien toch niet de juiste persoon te pakken. Nou ja, volgende keer beter.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.
Tsja. Het moet kunnen. En als het zou gebeuren zouden we best verdrietig zijn en er voorzichtig schande van spreken. Ze zullen er wel hun redenen voor hebben. Dus niet zeuren in principe. Dat lijkt maar het beste.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Misschien is er wel 1 op tribunaal in den Haag? En daar gaat het niet om hé? Geef gewoon antwoord.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:52 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Als de marechaussee bij ons in een straal van 50 meter van een terroristenleider is, zonder het doel deze op te pakken of te neutraliseren, dan heeft onze AIVD en/of marechaussee best wel een probleem op het gebied van inlichtingen. Het lijkt me ook realistischer dat onze bondgenoot ons zou tippen zodat we samen kunnen werken in het oppakken en uitleveren van genoemde terroristen.
Het is appels met peren vergelijken dus daar kan ik geen ander antwoord op geven.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:02 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Misschien is er wel 1 op tribunaal in den Haag? En daar gaat het niet om hé? Geef gewoon antwoord.
NRCquote:Qatar, dat zich de afgelopen twee jaar inzette voor een bestand in Gaza, liet na de aanval weten zijn taken als bemiddelaar neer te leggen en „roekeloos Israëlisch gedrag en de voortdurende verstoring van de regionale veiligheid niet te tolereren”. De Amerikaanse president Donald Trump – die tijdens een staatsbezoek aan Doha afgelopen mei een nieuw presidentieel vliegtuig ter waarde van 340 miljoen euro van de Qatari cadeau kreeg – prees in het verleden de rol van Qatar bij de onderhandelingen over een staakt-het-vuren.
Israëlische en Amerikaanse bronnen melden aan internationale media dat Israël de VS had ingelicht voordat de aanval plaatsvond. Maar Qatar is een belangrijke Amerikaanse bondgenoot, met de grootste Amerikaanse luchtmachtbasis in de regio, zegt Midden-Oosten-kenner Erwin van Veen van instituut Clingendael. „Qatar en andere Golfstaten zullen zich afvragen wat zo’n bondgenootschap nog waard is als ze zien dat Israël van Washington gewoon mag bombarderen.”
Terroristen maak je dood ja. Wat snap je daar niet aan?quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Op welke punten vind je dat precies een sterke vergelijking? Terroristen en doodmaken?
In Pakistan zijn ze ook nog steeds boos over Bin Laden, maar toch is ie mooi opgeruimd.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Welke familie uit Qatar is nu dood?quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Woont toevallig bij familie van je in de buurt, die zijn nu dood, maar ach wat is een beetje collateral damage? Oh ja, bij nader inzien toch niet de juiste persoon te pakken. Nou ja, volgende keer beter.
Het is helemaal niet veel nadenken, ook wij vinden Hamas terroristen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dit is te veel nadenken voor veel users hier, en cognitieve dissonantie.
maar ook als ze daarbij ook 1 Nederlander die er niets mee te maken heeft doden?quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:53 schreef oblo het volgende:
[..]
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.
Nee hoor, Qatar heeft die terroristenleiders veiligheid gegarandeerd, er zijn bewakers van Qatar omgekomen. Welke redenen dat land had doet niet ter zake.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:06 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Het is appels met peren vergelijken dus daar kan ik geen ander antwoord op geven.
De taliban is nog steeds springlevend. Ze zitten zelfs in de regering van hun buur!quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:07 schreef mackinac het volgende:
[..]
In Pakistan zijn ze ook nog steeds boos over Bin Laden, maar toch is ie mooi opgeruimd.
En vooral roekeloos door geopolitieke verhoudingen niet helemaal te begrijpen. Dit wordt een behoorlijke diplomatieke rel.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:06 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
NRC
Trump laat weer zien totaal onbetrouwbaar te zijn en met alle winden mee te waaien.
Hebben ze al eens gedaan, gaan we niet moeilijk over doen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Dat is naar mijn weten al een paar keer gebeurd.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Nou, dat ligt er aan. Als er onschuldige burgers bij omkomen wordt het wel een dingetje…quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:16 schreef Hathor het volgende:
[..]
Hebben ze al eens gedaan, gaan we niet moeilijk over doen.
Gutteguttegut.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:01 schreef Monolith het volgende:
[..]
Woont toevallig bij familie van je in de buurt, die zijn nu dood, maar ach wat is een beetje collateral damage? Oh ja, bij nader inzien toch niet de juiste persoon te pakken. Nou ja, volgende keer beter.
Dat zou niet zo best zijn van die joden. Laat dat lekker even over aan de turkse en servische gangstersquote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’?
Dat je vergelijking mank gaat. Het is in niets vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:06 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Terroristen maak je dood ja. Wat snap je daar niet aan?
Zoals ik al zei, het is al eens gebeurd, Google maar eens op Sword of Gideon en welke rol een Nederlandse vrouw daar een rol in heeft gespeeld.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nou, dat ligt er aan. Als er onschuldige burgers bij omkomen wordt het wel een dingetje…
Maar goed, het is vooral een ‘wat als’ verhaal.
Het gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren.
Gecondoleerd.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:43 schreef Buitendam het volgende:
Ach, het zelfbenoemd Baken van Licht in de regio is weer eens aan het moorden geslagen. Gaaf land.
Tuurlijk, Qatar is die lui ook liever kwijt dan rijk.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:13 schreef Mylene het volgende:
Op X gaan ze los dat Qatar er vanaf wist.
Ze hebben Hamas verraden.
Geen enkel probleem mee.quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Waarom zouden ze 1 Nederlander die er niks mee te maken heeft doden?quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
maar ook als ze daarbij ook 1 Nederlander die er niets mee te maken heeft doden?
En de veiligheid van Israëlische burgers is weer een stukje verder in het geding.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:12 schreef vul_maar_in het volgende:
Alsof er niet 10 opgelijnd staan om het over te nemen.
Tja, dat is helaas lastig te geloven, jij hebt je nog zelden uitgesproken tegen je geloofsgenoten zelfs al is er sprake van geweld, terreur of ander afkeurenswaardig gedrag. Recent wilde je ook de moslimjongeren al niet afkeuren die Israëlische toeristen in het ziekenhuis hadden geslagen in een vakantiepark in Brabant.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:28 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik denk dat wij vrijwel een identieke mening hebben over burgers die door terroristen worden geëxecuteerd. Doe maar weer rustig.
Misschien kun je even een goede link posten want ik kom alleen uit op een film.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, het is al eens gebeurd, Google maar eens op Sword of Gideon en welke rol een Nederlandse vrouw daar een rol in heeft gespeeld.
Verzonnen verhaaltjesquote:Op dinsdag 9 september 2025 21:37 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, dat is helaas lastig te geloven, jij hebt je nog zelden uitgesproken tegen je geloofsgenoten zelfs al is er sprake van geweld, terreur of ander afkeurenswaardig gedrag. Recent wilde je ook de moslimjongeren al niet afkeuren die Israëlische toeristen in het ziekenhuis hadden geslagen in een vakantiepark in Brabant.
https://en.wikipedia.org/(...)_the_Munich_massacrequote:Op dinsdag 9 september 2025 21:37 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Misschien kun je even een goede link posten want ik kom alleen uit op een film.
Omdat er nu dus ook 1 iemand van de Qatarese veiligheidstropen is omgekomen bij de aanval.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:34 schreef oblo het volgende:
[..]
Waarom zouden ze 1 Nederlander die er niks mee te maken heeft doden?
Ik snap al deze rare vergelijkingen en hypothetische situaties niet. Welk punt proberen jullie te maken?
Wat, Hamas en IS niet? Hoezo dat nou weerquote:Op dinsdag 9 september 2025 21:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat je vergelijking mank gaat. Het is in niets vergelijkbaar.
Als Nederland Hamas kopstukken zou beschermen?quote:Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Wacht even ...quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En de veiligheid van Israëlische burgers is weer een stukje verder in het geding.
Nee de situatie. IS met hun zelfbenoemd kalifaat en alle aanverwante onzin heeft toch 0,0 raakvlakken met de oorlog tussen Israël en Hamas? Alleen al het stukje over grondgebied waar het zich allemaal afspeelt is totaal anders.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:39 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat, Hamas en IS niet? Hoezo dat nou weer
Zie je nu met wat voor een idioot je aan het communiceren bent?quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wacht even ...
Dus Hamas eist gisteren nog een aanslag op die is gepleegd jegens Israëlische burgers in Israël. Israël probeert vervolgens de kopstukken van Hamas in Qatar de elimineren en jouw conclusie is dan dat door dit te doen het leven van de Israëlische burgers onveiliger wordt? Nee, dit is alles behalve een logisch argument.
Hamas is IS mafkees.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:40 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Nee de situatie. IS met hun zelfbenoemd kalifaat en alle aanverwante onzin heeft toch 0,0 raakvlakken met de oorlog tussen Israël en Hamas? Alleen al het stukje over grondgebied waar het zich allemaal afspeelt is totaal anders.
En Hamas zal weer claimen dat hun handelen tegen Israëlische burgers totaal legitiem is, want wat Israël aanricht in Gaza etc. Het houdt elkaar netjes in stand. Israël bombardeert iets en Hamas pleegt als vergelding een aanslag en zo blijft het cirkeltje rondgaan.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wacht even ...
Dus Hamas eist gisteren nog een aanslag op die is gepleegd jegens Israëlische burgers in Israël. Israël probeert vervolgens de kopstukken van Hamas in Qatar de elimineren en jouw conclusie is dan dat door dit te doen het leven van de Israëlische burgers onveiliger wordt? Nee, dit is alles behalve een logisch argument.
Het is net andersom: Hamas pleegt een aanslag, Israël slaat terug.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:43 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En Hamas zal weer claimen dat hun handelen tegen Israëlische burgers totaal legitiem is, want wat Israël aanricht in Gaza etc. Het houdt elkaar netjes in stand. Israël bombardeert iets en Hamas pleegt als vergelding een aanslag en zo blijft het cirkeltje rondgaan.
Precies wat ik zeg. Hamas=IS.quote:
En Hamas vindt dat dus andersom en zo blijven ze elkaar uitmoorden. Kortom; komt geen einde aan zo.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is net andersom: Hamas pleegt een aanslag, Israël slaat terug.
Wat Hamas vindt is wat dat betreft niet relevant, dat betreft immers een Islamitische terreurgroepering. Israël is een democratisch land en een Westerse bondgenoot.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En Hamas vindt dat dus andersom en zo blijven ze elkaar uitmoorden. Kortom; komt geen einde aan zo.
Wat kan Hamas dat schelen? Die vinden zichzelf vrijheidsstrijders en Israëliërs terroristen. Ga je op deze manier nooit oplossen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat Hamas vindt is wat dat betreft niet relevant, dat betreft immers een Islamitische terreurgroepering. Israël is een democratisch land en een Westerse bondgenoot.
Ja je moet het soms even benadrukken he, waarom we van die basale zaken hebben in een democratische rechtsstaat waardoor we willekeurige militaire acties dan buitenlandse mogendheden in ons land niet toestaan.quote:
Staat geen afrekening in NL bij? Of kijk ik zo slecht?quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:38 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://en.wikipedia.org/(...)_the_Munich_massacre
Maar dat is dus nu wel het geval in Qatar he, een Qatarees die er niets mee te maken heeft die ook dood is.quote:
Daarom zei ik dus al dat wat men Hamas vindt er wat dit betreft weinig toe doet. Misschien moet je je ook afvragen waarom je objectieve feiten subjectief probeert te maken?quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Wat kan Hamas dat schelen? Die vinden zichzelf vrijheidsstrijders en Israëliërs terroristen. Ga je op deze manier nooit oplossen.
https://historica.fandom.com/wiki/Avner_Kaufmanquote:Op dinsdag 9 september 2025 21:54 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Staat geen afrekening in NL bij? Of kijk ik zo slecht?
IDF zou wat mij betreft onbeperkte bevoegdheden mogen hebben in NL, er zijn er nogal wat hier die een lesje nodig hebben.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja je moet het soms even benadrukken he, waarom we van die basale zaken hebben in een democratische rechtsstaat waardoor we willekeurige militaire acties dan buitenlandse mogendheden in ons land niet toestaan.
Qatar is een land dat volledig achter die globale jihad staat en dat ook financieel ondersteunt, het is hoog tijd dat zij ook eens iets gaan voelen van die strijd die zij juist aanwakkeren.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:55 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Maar dat is dus nu wel het geval in Qatar he, een Qatarees die er niets mee te maken heeft die ook dood is.
In niks vergelijkbare situatie. Hamvraag is of je dit conflict met geweld kunt oplossen. En dat denk ik niet, sterker nog; zo extreem veel burgerslachtoffers geeft aan dat het kansloos is vanuit beide kantenquote:Op dinsdag 9 september 2025 21:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Daarom zei ik dus al dat wat men Hamas vindt er wat dit betreft weinig toe doet. Misschien moet je je ook afvragen waarom je objectieve feiten subjectief probeert te maken?
Bij IS vindt men zichzelf waarschijnlijk ook nobel in hun strijd voor een wereldwijd Islamitisch kalifaat en tegen het verderfelijke Westen vol afvalligen. Moeten we dat volgens jou ook serieus nemen?
Hoe je zo'n kinderlijk naïef wereldbeeld kunt hebben in de vorm van de goeien versus de slechten waarbij de goeien netjes de slechten aanpakken zonder bijkomende schade gaat mij de pet echt te boven.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
IDF zou wat mij betreft onbeperkte bevoegdheden mogen hebben in NL, er zijn er nogal wat hier die een lesje nodig hebben.
Laat ze dan maar doorvechten en de sterkste wint.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:47 schreef Buitendam het volgende:
[..]
En Hamas vindt dat dus andersom en zo blijven ze elkaar uitmoorden. Kortom; komt geen einde aan zo.
Qatar speelt een rol in dat conflict. Door veel leiders van Hamas willens en wetens te huisvesten is het wel duidelijk welke kant je actief steunt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Hoe je zo'n kinderlijk naïef wereldbeeld kunt hebben in de vorm van de goeien versus de slechten waarbij de goeien netjes de slechten aanpakken zonder bijkomende schade gaat mij de pet echt te boven.
Daar zal de burgerbevolking aan beide zijden ontzettend blij mee zijn, ja.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:08 schreef marsan het volgende:
[..]
Laat ze dan maar doorvechten en de sterkste wint.
Leuk verhaaltje hoor, maar ik reageerde op iemand die het wel prima zou vinden als Israël ook hier in Nederland op een dergelijke wijze zou optreden.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:09 schreef Homey het volgende:
[..]
Qatar speelt een rol in dat conflict. Door veel leiders van Hamas willens en wetens te huisvesten is het wel duidelijk welke kant je actief steunt.
En dan draag je ook verantwoordelijkheid en dien je de logische gevolgen te accepteren.
Kijken Arabieren wel eens naar zichzelf? Zo van hey welke rol speel ik hier en wat draag ik bij?
Vergeet ook niet dat wij dagelijks de haatpropaganda van Al Jazeera, de staatszender van Qatar, te horen en te lezen krijgen in onze pers. Alsof wij de verslaggeving van de oorlog in Oekraïne linea reactie doorkrijgen van Russia Today.
En als last but not least; joden slaan tegenwoordig hard terug. Dat is even voor antisemieten. Dat ging de vorige eeuw heel anders, maar dat nooit weer dus.
Maar zij was niet onschuldig, zo te lezen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 21:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
https://historica.fandom.com/wiki/Avner_Kaufman
Nee, lid van de Zwarte September, helemaal knettâh maar ze is omgelegd.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:12 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Maar zij was niet onschuldig, zo te lezen.
Hebben ze nog steeds hun oorlogsschepen voor de kust van Venezuela liggen?quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:13 schreef Jojoke het volgende:
De VS heeft hier vast toestemming voor gegeven, want die zijn zelf iets soortgelijks van plan in Venezuela. En dat gaat paniek bij ons opleveren, want Caribisch Nederland ligt er direct naast. Tot die tijd blijven we lekker slapen en doen we alsof het niet gaat gebeuren, omdat de VS het nog niet aangekondigd heeft. Ik begrijp heel goed dat Qatar zich door de VS en Israël gepiepeld voelt. Het is schandalig.
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
In niks vergelijkbare situatie. Hamvraag is of je dit conflict met geweld kunt oplossen. En dat denk ik niet, sterker nog; zo extreem veel burgerslachtoffers geeft aan dat het kansloos is vanuit beide kanten
Ja, die wachten het einde van het orkaanseizoen af en vallen dan aan. Trump was dat al van plan tijdens zijn eerste termijn, maar toen waren er nog mensen die hem tegenhielden. Nu niet, integendeel een aanval op Venezuela is de droom van buitenlandminister Rubio en natuurlijk staat hun nieuwe minister van Oorlog ook te trappelen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Hebben ze nog steeds hun oorlogsschepen voor de kust van Venezuela liggen?
Volgens onderzoek steunt het merendeel van de Palestijnse samenleving nog altijd een gewapende strijd en is zelfs tegen de ontwapening van de terreurbeweging Hamas. Dit in het midden van een zogenaamde genocide en een hongersnood.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:10 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar zal de burgerbevolking aan beide zijden ontzettend blij mee zijn, ja.
Niet op de man spelen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.
Maar je trekt deze keutel alweer snel in als het dus over andere situaties gaat, wat laat zien dat je deze (moreel) relativistische lens slechts selectief toepast en dus nu het wereldbeeld van een partij als Hamas wel serieus neemt, maar dit dan met andere (ideologische) conflicten ineens niet meer doet.
Je pakt twee terreurgroepen, laat verder alle context qua geschiedenis, geografie en de reden van het geweld achterwege en wil dan een 1 op 1 vergelijking maken?quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.
Maar je trekt deze keutel alweer snel in als het dus over andere situaties gaat, wat laat zien dat je deze (moreel) relativistische lens slechts selectief toepast en dus nu het wereldbeeld van een partij als Hamas wel serieus neemt, maar dit dan met andere (ideologische) conflicten ineens niet meer doet.
En waarom zou ik daar actief moeten zijn dan?quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:19 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Niet op de man spelen.
In het topic over de gewelddadigheden in bijvoorbeeld Nepal ben je ook niet te zien.
Iets met een pot, en een ketel.
We zullen het zien…quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:18 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Ja, die wachten het einde van het orkaanseizoen af en vallen dan aan. Trump was dat al van plan tijdens zijn eerste termijn, maar toen waren er nog mensen die hem tegenhielden. Nu niet, integendeel een aanval op Venezuela is de droom van buitenlandminister Rubio en natuurlijk staat hun nieuwe minister van Oorlog ook te trappelen.
Inderdaad. Islamitische terreurgroeperingen zijn Islamitische terreurgroeperingen. Dat moet je altijd afkeuren.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:19 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Je pakt twee terreurgroepen, laat verder alle context qua geschiedenis, geografie en de reden van het geweld achterwege en wil dan een 1 op 1 vergelijking maken?
Je verwijt hem over andere conflicten ook stil te zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En waarom zou ik daar actief moeten zijn dan?
Gelukkig protesteren ze in Israël ook met honderdduizenden tegen het regime wat hun rechtsstaat afbreekt, mensenrechten schendt en gijzelaars laat creperen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Volgens onderzoek steunt het merendeel van de Palestijnse samenleving nog altijd een gewapende strijd en is zelfs tegen de ontwapening van de terreurbeweging Hamas. Dit in het midden van een zogenaamde genocide en een hongersnood.
[ afbeelding ]
Bron (p. 9)
Zeg dan gewoon dit in plaats van die hypocriete vermoeiende omweg. Ja, terreurorganisaties heb je precies 0,0 aan. Nog meer open deuren of was dit het?quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad. Islamitische terreurgroeperingen zijn Islamitische terreurgroeperingen. Dat moet je altijd afkeuren.
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren?
dit jaquote:Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja om die Hamas figuren zullen weinig mensen een traan laten, of de methode echt slim is valt te betwijfelen. Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren? En ja dat blijkbaar een Qatarese militair is omgekomen is best een dingetje. Dat er verder blijkbaar geen burgers zijn omgekomen is netjes, maar zeker ook deels toeval, dat is nooit vooraf voorspelbaar.
Nethanyahu isoleert Israël meer en meer, dat is zorgelijk voor de toekomst van dat land.
Ga je nu serieus Israël de situatie van de Israëlische gijzelaars verwijten? Man man man.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Gelukkig protesteren ze in Israël ook met honderdduizenden tegen het regime wat hun rechtsstaat afbreekt, mensenrechten schendt en gijzelaars laat creperen.
Beide burgervolkeren zitten behoorlijk in de knel.
Nee, ik verwijt hem selectief het perspectief van terreurgroeperingen serieus te nemen. Hij doet hier alsof hoe Hamas de wereld bekijkt serieus moet worden genomen en het perspectief van het Westen dus maar subjectief is. Alleen hij past dit selectief toe. Dus andere conflicten en oorlogen hebben bij hem wel weer ineens een objectieve waarheid.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Je verwijt hem over andere conflicten ook stil te zijn.
November. Hier is een wiki-artikel over de eerdere voorbereidingen op een invasie tijdens Trump 1.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
We zullen het zien…
Wanneer loopt het orkaanseizoen ten einde?
Dat moet Israël helemaal zelf weten. Maar delegaties aanvallen in landen die onderhandelingen faciliteren lijkt mij niet de beste manier om je positie in de regio te bestendigen. Onderhandel dan niet.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.
Daar gaan vrijwel alle protesten over in Israël? Protesten van meer dan 300.000a man om hun onvrede te uiten hoe het regime van Netanyahu met de gijzelaarskwestie omgaat. Met je “man man man”.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ga je nu serieus Israël de situatie van de Israëlische gijzelaars verwijten? Man man man.
Ze hebben het eerder wel gedaan en daarmee zijn veel gijzelaars terug naar Israël gekomen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:24 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.
Ja, Israël zit in vijandig gebied en Netanyahu verbrandt alle goodwill die Israël heeft. Dat is zorgelijk voor de toekomst van Israël.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja om die Hamas figuren zullen weinig mensen een traan laten, of de methode echt slim is valt te betwijfelen. Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren? En ja dat blijkbaar een Qatarese militair is omgekomen is best een dingetje. Dat er verder blijkbaar geen burgers zijn omgekomen is netjes, maar zeker ook deels toeval, dat is nooit vooraf voorspelbaar.
Nethanyahu isoleert Israël meer en meer, dat is zorgelijk voor de toekomst van dat land.
Eh nee?quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:26 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, ik verwijt hem selectief het perspectief van terreurgroeperingen serieus te nemen. Hij doet hier alsof hoe Hamas de wereld bekijkt serieus moet worden genomen en het perspectief van het Westen dus maar subjectief is. Alleen hij past dit selectief toe. Dus andere conflicten en oorlogen hebben bij hem wel weer ineens een objectieve waarheid.
Zoon of zonen van kopstukken, en wat bodyguards en iemand uit Qatar?quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:31 schreef Tjacka het volgende:
Wie zijn er nu precies omgekomen? Kan de OP upgedate worden
Daar zitten veel mensen bij die persoonlijk betrokken zijn bij deze oorlog (bijvoorbeeld kennis of zelfs familie van één van de gijzelaars zijn) of gewoon heel erg tegen de regering van Netanyahu zijn.quote:Op dinsdag 9 september 2025 22:29 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Daar gaan vrijwel alle protesten over in Israël? Protesten van meer dan 300.000a man om hun onvrede te uiten hoe het regime van Netanyahu met de gijzelaarskwestie omgaat. Met je “man man man”.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |