abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218725784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
1Vandaag noemt Qatar 'het Zwitserland van het Midden-Oosten'. Goeie beschrijving van een land dat al jaren onderdak biedt aan de kopstukken en de financiën van een terroristische organisatie :')
Echt :D

Een paar jaar geleden was het nog de as van het kwaad en had het WK daar nooit plaats mogen vinden. Grappig hoe dat verandert.
pi_218725791
Ach, het zelfbenoemd Baken van Licht in de regio is weer eens aan het moorden geslagen. Gaaf land.
Dit, dus.
pi_218725799
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:43 schreef Buitendam het volgende:
Ach, het zelfbenoemd Baken van Licht in de regio is weer eens aan het moorden geslagen. Gaaf land.
Jij vindt het uitschakelen van leiders van terroristische organisaties niet goed? Was dat ook zo toen een internationale coalitie IS-leiders aan het afknallen was?
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:46:58 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218725821
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
The End Times are wild
pi_218725837
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Ik zou ze daar eeuwig dankbaar voor zijn. Ons land maar ook de wereld een stukje leuker en veiliger gemaakt zonder dat we het zelf hebben hoeven doen.
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:49:37 #206
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218725847
En als ze én passant wat marechaussee oid meenemen dan is dat ok?
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:51:24 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218725863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Als zo’n Hamas-kopstuk zich dan toevallig in de arena bevindt zou ik daar minder moeite mee hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218725865
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jij vindt het uitschakelen van leiders van terroristische organisaties niet goed? Was dat ook zo toen een internationale coalitie IS-leiders aan het afknallen was?
Op welke punten vind je dat precies een sterke vergelijking? Terroristen en doodmaken?
Dit, dus.
pi_218725873
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:49 schreef vul_maar_in het volgende:
En als ze én passant wat marechaussee oid meenemen dan is dat ok?
Als de marechaussee bij ons in een straal van 50 meter van een terroristenleider is, zonder het doel deze op te pakken of te neutraliseren, dan heeft onze AIVD en/of marechaussee best wel een probleem op het gebied van inlichtingen. Het lijkt me ook realistischer dat onze bondgenoot ons zou tippen zodat we samen kunnen werken in het oppakken en uitleveren van genoemde terroristen.
pi_218725876
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.
pi_218725884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
graag op anoniem
pi_218725936
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Dit is te veel nadenken voor veel users hier, en cognitieve dissonantie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218725941
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:53 schreef oblo het volgende:

[..]
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.
Woont toevallig bij familie van je in de buurt, die zijn nu dood, maar ach wat is een beetje collateral damage? Oh ja, bij nader inzien toch niet de juiste persoon te pakken. Nou ja, volgende keer beter.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218725950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Tsja. Het moet kunnen. En als het zou gebeuren zouden we best verdrietig zijn en er voorzichtig schande van spreken. Ze zullen er wel hun redenen voor hebben. Dus niet zeuren in principe. Dat lijkt maar het beste. :)

In ieder geval geen kritiek hebben op hun motivaties.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:02:12 #215
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218725962
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:52 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Als de marechaussee bij ons in een straal van 50 meter van een terroristenleider is, zonder het doel deze op te pakken of te neutraliseren, dan heeft onze AIVD en/of marechaussee best wel een probleem op het gebied van inlichtingen. Het lijkt me ook realistischer dat onze bondgenoot ons zou tippen zodat we samen kunnen werken in het oppakken en uitleveren van genoemde terroristen.
Misschien is er wel 1 op tribunaal in den Haag? En daar gaat het niet om hé? Geef gewoon antwoord.
pi_218726011
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:02 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Misschien is er wel 1 op tribunaal in den Haag? En daar gaat het niet om hé? Geef gewoon antwoord.
Het is appels met peren vergelijken dus daar kan ik geen ander antwoord op geven.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:06:32 #217
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726016
quote:
Qatar, dat zich de afgelopen twee jaar inzette voor een bestand in Gaza, liet na de aanval weten zijn taken als bemiddelaar neer te leggen en „roekeloos Israëlisch gedrag en de voortdurende verstoring van de regionale veiligheid niet te tolereren”. De Amerikaanse president Donald Trump – die tijdens een staatsbezoek aan Doha afgelopen mei een nieuw presidentieel vliegtuig ter waarde van 340 miljoen euro van de Qatari cadeau kreeg – prees in het verleden de rol van Qatar bij de onderhandelingen over een staakt-het-vuren.

Israëlische en Amerikaanse bronnen melden aan internationale media dat Israël de VS had ingelicht voordat de aanval plaatsvond. Maar Qatar is een belangrijke Amerikaanse bondgenoot, met de grootste Amerikaanse luchtmachtbasis in de regio, zegt Midden-Oosten-kenner Erwin van Veen van instituut Clingendael. „Qatar en andere Golfstaten zullen zich afvragen wat zo’n bondgenootschap nog waard is als ze zien dat Israël van Washington gewoon mag bombarderen.”
NRC

Trump laat weer zien totaal onbetrouwbaar te zijn en met alle winden mee te waaien.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726018
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Op welke punten vind je dat precies een sterke vergelijking? Terroristen en doodmaken?
Terroristen maak je dood ja. Wat snap je daar niet aan?
pi_218726023
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
In Pakistan zijn ze ook nog steeds boos over Bin Laden, maar toch is ie mooi opgeruimd.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218726029
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Woont toevallig bij familie van je in de buurt, die zijn nu dood, maar ach wat is een beetje collateral damage? Oh ja, bij nader inzien toch niet de juiste persoon te pakken. Nou ja, volgende keer beter.
Welke familie uit Qatar is nu dood?
pi_218726037
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is te veel nadenken voor veel users hier, en cognitieve dissonantie.
Het is helemaal niet veel nadenken, ook wij vinden Hamas terroristen.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:09:30 #222
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218726046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:53 schreef oblo het volgende:

[..]
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.
maar ook als ze daarbij ook 1 Nederlander die er niets mee te maken heeft doden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:10:54 #223
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218726059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:06 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het is appels met peren vergelijken dus daar kan ik geen ander antwoord op geven.
Nee hoor, Qatar heeft die terroristenleiders veiligheid gegarandeerd, er zijn bewakers van Qatar omgekomen. Welke redenen dat land had doet niet ter zake.

Als wij de veiligheid van iemand garanderen om wat voor reden dan ook...is het in jouw ogen ok dat Israel ze hier komt bombarderen? Zelfs als er Nederlandse beveliligers omkomen?
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:11:16 #224
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726064
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:07 schreef mackinac het volgende:

[..]
In Pakistan zijn ze ook nog steeds boos over Bin Laden, maar toch is ie mooi opgeruimd.
De taliban is nog steeds springlevend. Ze zitten zelfs in de regering van hun buur!
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:12:55 #225
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218726082
Alsof er niet 10 opgelijnd staan om het over te nemen.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:14:31 #226
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_218726101
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:06 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
NRC

Trump laat weer zien totaal onbetrouwbaar te zijn en met alle winden mee te waaien.
En vooral roekeloos door geopolitieke verhoudingen niet helemaal te begrijpen. Dit wordt een behoorlijke diplomatieke rel.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_218726116
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Hebben ze al eens gedaan, gaan we niet moeilijk over doen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218726120
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Dat is naar mijn weten al een paar keer gebeurd.

Bijvoorbeeld bij:
Ahmad Mola Nissi werd op 8 november 2017 op klaarlichte dag voor zijn huis in Den Haag doodgeschoten.
Vakman pur sang
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:17:34 #229
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726124
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:16 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hebben ze al eens gedaan, gaan we niet moeilijk over doen.
Nou, dat ligt er aan. Als er onschuldige burgers bij omkomen wordt het wel een dingetje…
Maar goed, het is vooral een ‘wat als’ verhaal.

Het gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726126
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Woont toevallig bij familie van je in de buurt, die zijn nu dood, maar ach wat is een beetje collateral damage? Oh ja, bij nader inzien toch niet de juiste persoon te pakken. Nou ja, volgende keer beter.
Gutteguttegut. _O-
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218726141
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’?
Dat zou niet zo best zijn van die joden. Laat dat lekker even over aan de turkse en servische gangsters :{w

Schoenmaker, blijf bij je leest!
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_218726145
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:06 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Terroristen maak je dood ja. Wat snap je daar niet aan?
Dat je vergelijking mank gaat. Het is in niets vergelijkbaar.
Dit, dus.
pi_218726148
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:17 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Nou, dat ligt er aan. Als er onschuldige burgers bij omkomen wordt het wel een dingetje…
Maar goed, het is vooral een ‘wat als’ verhaal.

Het gaat waarschijnlijk toch niet gebeuren.
Zoals ik al zei, het is al eens gebeurd, Google maar eens op Sword of Gideon en welke rol een Nederlandse vrouw daar een rol in heeft gespeeld.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218726157
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:43 schreef Buitendam het volgende:
Ach, het zelfbenoemd Baken van Licht in de regio is weer eens aan het moorden geslagen. Gaaf land.
Gecondoleerd.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:27:48 #235
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218726216
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:13 schreef Mylene het volgende:
Op X gaan ze los dat Qatar er vanaf wist.

Ze hebben Hamas verraden.
Tuurlijk, Qatar is die lui ook liever kwijt dan rijk.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:29:15 #236
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_218726229
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Geen enkel probleem mee.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:29:25 #237
28033 Pek
je moet wat
pi_218726230
Wel de ultieme naaistreek dit: jullie willen onderhandelen over vrede?
Tuurlijk joh, steek de koppen maar vast bij elkaar...BADABOOM! _O-
Wat een genot.
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_218726282
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
maar ook als ze daarbij ook 1 Nederlander die er niets mee te maken heeft doden?
Waarom zouden ze 1 Nederlander die er niks mee te maken heeft doden?

Ik snap al deze rare vergelijkingen en hypothetische situaties niet. Welk punt proberen jullie te maken?
pi_218726285
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:12 schreef vul_maar_in het volgende:
Alsof er niet 10 opgelijnd staan om het over te nemen.
En de veiligheid van Israëlische burgers is weer een stukje verder in het geding.
Dit, dus.
pi_218726294
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik denk dat wij vrijwel een identieke mening hebben over burgers die door terroristen worden geëxecuteerd. Doe maar weer rustig.
Tja, dat is helaas lastig te geloven, jij hebt je nog zelden uitgesproken tegen je geloofsgenoten zelfs al is er sprake van geweld, terreur of ander afkeurenswaardig gedrag. Recent wilde je ook de moslimjongeren al niet afkeuren die Israëlische toeristen in het ziekenhuis hadden geslagen in een vakantiepark in Brabant.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:37:48 #241
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726300
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:20 schreef Hathor het volgende:

[..]
Zoals ik al zei, het is al eens gebeurd, Google maar eens op Sword of Gideon en welke rol een Nederlandse vrouw daar een rol in heeft gespeeld.
Misschien kun je even een goede link posten want ik kom alleen uit op een film.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726309
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:37 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, dat is helaas lastig te geloven, jij hebt je nog zelden uitgesproken tegen je geloofsgenoten zelfs al is er sprake van geweld, terreur of ander afkeurenswaardig gedrag. Recent wilde je ook de moslimjongeren al niet afkeuren die Israëlische toeristen in het ziekenhuis hadden geslagen in een vakantiepark in Brabant.
Verzonnen verhaaltjes :) leuk. En ik dalijk weer vragen om letterlijke quotes en dan is ie weer foetsie.
Dit, dus.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:38:41 #243
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_218726310
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:37 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Misschien kun je even een goede link posten want ik kom alleen uit op een film.
https://en.wikipedia.org/(...)_the_Munich_massacre
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:38:46 #244
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218726312
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:34 schreef oblo het volgende:

[..]
Waarom zouden ze 1 Nederlander die er niks mee te maken heeft doden?

Ik snap al deze rare vergelijkingen en hypothetische situaties niet. Welk punt proberen jullie te maken?
Omdat er nu dus ook 1 iemand van de Qatarese veiligheidstropen is omgekomen bij de aanval.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218726313
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Dat je vergelijking mank gaat. Het is in niets vergelijkbaar.
Wat, Hamas en IS niet? Hoezo dat nou weer :D
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:39:11 #246
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_218726315
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Als Nederland Hamas kopstukken zou beschermen?
Dan mag Israël van mij hun gang gaan hier gericht op de Hamas kopstukken bombarderen.

Als Nederland zich niet bewust was dat er Hamas leiders hier waren dan is het anders, maar een directe vergelijking me Qatar?
Dan ja, gooi die bommen maar.
pi_218726325
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:34 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En de veiligheid van Israëlische burgers is weer een stukje verder in het geding.
Wacht even ...

Dus Hamas eist gisteren nog een aanslag op die is gepleegd jegens Israëlische burgers in Israël. Israël probeert vervolgens de kopstukken van Hamas in Qatar de elimineren en jouw conclusie is dan dat door dit te doen het leven van de Israëlische burgers onveiliger wordt? Nee, dit is alles behalve een logisch argument.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726327
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:39 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Wat, Hamas en IS niet? Hoezo dat nou weer :D
Nee de situatie. IS met hun zelfbenoemd kalifaat en alle aanverwante onzin heeft toch 0,0 raakvlakken met de oorlog tussen Israël en Hamas? Alleen al het stukje over grondgebied waar het zich allemaal afspeelt is totaal anders.
Dit, dus.
pi_218726330
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wacht even ...

Dus Hamas eist gisteren nog een aanslag op die is gepleegd jegens Israëlische burgers in Israël. Israël probeert vervolgens de kopstukken van Hamas in Qatar de elimineren en jouw conclusie is dan dat door dit te doen het leven van de Israëlische burgers onveiliger wordt? Nee, dit is alles behalve een logisch argument.
Zie je nu met wat voor een idioot je aan het communiceren bent?
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218726335
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:40 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Nee de situatie. IS met hun zelfbenoemd kalifaat en alle aanverwante onzin heeft toch 0,0 raakvlakken met de oorlog tussen Israël en Hamas? Alleen al het stukje over grondgebied waar het zich allemaal afspeelt is totaal anders.
Hamas is IS mafkees.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218726340
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wacht even ...

Dus Hamas eist gisteren nog een aanslag op die is gepleegd jegens Israëlische burgers in Israël. Israël probeert vervolgens de kopstukken van Hamas in Qatar de elimineren en jouw conclusie is dan dat door dit te doen het leven van de Israëlische burgers onveiliger wordt? Nee, dit is alles behalve een logisch argument.
En Hamas zal weer claimen dat hun handelen tegen Israëlische burgers totaal legitiem is, want wat Israël aanricht in Gaza etc. Het houdt elkaar netjes in stand. Israël bombardeert iets en Hamas pleegt als vergelding een aanslag en zo blijft het cirkeltje rondgaan.
Dit, dus.
pi_218726347
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:42 schreef Hathor het volgende:

[..]
Hamas is IS mafkees.
:') wat lul jij nou weer?
Dit, dus.
pi_218726356
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En Hamas zal weer claimen dat hun handelen tegen Israëlische burgers totaal legitiem is, want wat Israël aanricht in Gaza etc. Het houdt elkaar netjes in stand. Israël bombardeert iets en Hamas pleegt als vergelding een aanslag en zo blijft het cirkeltje rondgaan.
Het is net andersom: Hamas pleegt een aanslag, Israël slaat terug.

Het gaat dus fout bij jouw actie-reactie interpretatie. Je maakt van daders slachtoffers en van slachtoffers daders.

Het blijft dan ook bijzonder om te zien hoe Islamofilie het perspectief van een Westers mens volledig doet vertroebelen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726359
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:43 schreef Buitendam het volgende:

[..]
:') wat lul jij nou weer?
Precies wat ik zeg. Hamas=IS.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218726381
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is net andersom: Hamas pleegt een aanslag, Israël slaat terug.
En Hamas vindt dat dus andersom en zo blijven ze elkaar uitmoorden. Kortom; komt geen einde aan zo.
Dit, dus.
pi_218726396
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:44 schreef Hathor het volgende:

[..]
Precies wat ik zeg. Hamas=IS.
Waarvan akte.
Dit, dus.
pi_218726397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En Hamas vindt dat dus andersom en zo blijven ze elkaar uitmoorden. Kortom; komt geen einde aan zo.
Wat Hamas vindt is wat dat betreft niet relevant, dat betreft immers een Islamitische terreurgroepering. Israël is een democratisch land en een Westerse bondgenoot.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726427
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:48 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat Hamas vindt is wat dat betreft niet relevant, dat betreft immers een Islamitische terreurgroepering. Israël is een democratisch land en een Westerse bondgenoot.
Wat kan Hamas dat schelen? Die vinden zichzelf vrijheidsstrijders en Israëliërs terroristen. Ga je op deze manier nooit oplossen.
Dit, dus.
pi_218726432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gutteguttegut. _O-
Ja je moet het soms even benadrukken he, waarom we van die basale zaken hebben in een democratische rechtsstaat waardoor we willekeurige militaire acties dan buitenlandse mogendheden in ons land niet toestaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:54:18 #260
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726443
quote:
Staat geen afrekening in NL bij? Of kijk ik zo slecht?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:55:13 #261
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218726450
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:17 schreef Hathor het volgende:

[..]
Gutteguttegut. _O-
Maar dat is dus nu wel het geval in Qatar he, een Qatarees die er niets mee te maken heeft die ook dood is.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218726455
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Wat kan Hamas dat schelen? Die vinden zichzelf vrijheidsstrijders en Israëliërs terroristen. Ga je op deze manier nooit oplossen.
Daarom zei ik dus al dat wat men Hamas vindt er wat dit betreft weinig toe doet. Misschien moet je je ook afvragen waarom je objectieve feiten subjectief probeert te maken?

Bij IS vindt men zichzelf waarschijnlijk ook nobel in hun strijd voor een wereldwijd Islamitisch kalifaat en tegen het verderfelijke Westen vol afvalligen. Moeten we dat volgens jou ook serieus nemen?

Of wat dan te denken van de Russen die Oekraïne simpelweg als een onderdeel van hun land zien en alleen maar met een onschuldige 'speciale militaire operatie' bezig zijn. Ook dat perspectief maar als serieus nemen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:57:00 #263
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_218726467
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:54 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Staat geen afrekening in NL bij? Of kijk ik zo slecht?
https://historica.fandom.com/wiki/Avner_Kaufman
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218726483
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:52 schreef Monolith het volgende:

[..]
Ja je moet het soms even benadrukken he, waarom we van die basale zaken hebben in een democratische rechtsstaat waardoor we willekeurige militaire acties dan buitenlandse mogendheden in ons land niet toestaan.
IDF zou wat mij betreft onbeperkte bevoegdheden mogen hebben in NL, er zijn er nogal wat hier die een lesje nodig hebben.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218726503
quote:
16s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Maar dat is dus nu wel het geval in Qatar he, een Qatarees die er niets mee te maken heeft die ook dood is.
Qatar is een land dat volledig achter die globale jihad staat en dat ook financieel ondersteunt, het is hoog tijd dat zij ook eens iets gaan voelen van die strijd die zij juist aanwakkeren.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218726507
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:55 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Daarom zei ik dus al dat wat men Hamas vindt er wat dit betreft weinig toe doet. Misschien moet je je ook afvragen waarom je objectieve feiten subjectief probeert te maken?

Bij IS vindt men zichzelf waarschijnlijk ook nobel in hun strijd voor een wereldwijd Islamitisch kalifaat en tegen het verderfelijke Westen vol afvalligen. Moeten we dat volgens jou ook serieus nemen?
In niks vergelijkbare situatie. Hamvraag is of je dit conflict met geweld kunt oplossen. En dat denk ik niet, sterker nog; zo extreem veel burgerslachtoffers geeft aan dat het kansloos is vanuit beide kanten
Dit, dus.
pi_218726515
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:59 schreef Hathor het volgende:

[..]
IDF zou wat mij betreft onbeperkte bevoegdheden mogen hebben in NL, er zijn er nogal wat hier die een lesje nodig hebben.
Hoe je zo'n kinderlijk naïef wereldbeeld kunt hebben in de vorm van de goeien versus de slechten waarbij de goeien netjes de slechten aanpakken zonder bijkomende schade gaat mij de pet echt te boven.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218726549
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:47 schreef Buitendam het volgende:

[..]
En Hamas vindt dat dus andersom en zo blijven ze elkaar uitmoorden. Kortom; komt geen einde aan zo.
Laat ze dan maar doorvechten en de sterkste wint.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_218726564
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:04 schreef Monolith het volgende:

[..]
Hoe je zo'n kinderlijk naïef wereldbeeld kunt hebben in de vorm van de goeien versus de slechten waarbij de goeien netjes de slechten aanpakken zonder bijkomende schade gaat mij de pet echt te boven.
Qatar speelt een rol in dat conflict. Door veel leiders van Hamas willens en wetens te huisvesten is het wel duidelijk welke kant je actief steunt.

En dan draag je ook verantwoordelijkheid en dien je de logische gevolgen te accepteren.

Kijken Arabieren wel eens naar zichzelf? Zo van hey welke rol speel ik hier en wat draag ik bij?

Vergeet ook niet dat wij dagelijks de haatpropaganda van Al Jazeera, de staatszender van Qatar, te horen en te lezen krijgen in onze pers. Alsof wij de verslaggeving van de oorlog in Oekraïne linea reactie doorkrijgen van Russia Today.

En als last but not least; joden slaan tegenwoordig hard terug. Dat is even voor antisemieten. Dat ging de vorige eeuw heel anders, maar dat nooit weer dus.
pi_218726570
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:08 schreef marsan het volgende:

[..]
Laat ze dan maar doorvechten en de sterkste wint.
Daar zal de burgerbevolking aan beide zijden ontzettend blij mee zijn, ja.
Dit, dus.
pi_218726575
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:09 schreef Homey het volgende:

[..]
Qatar speelt een rol in dat conflict. Door veel leiders van Hamas willens en wetens te huisvesten is het wel duidelijk welke kant je actief steunt.

En dan draag je ook verantwoordelijkheid en dien je de logische gevolgen te accepteren.

Kijken Arabieren wel eens naar zichzelf? Zo van hey welke rol speel ik hier en wat draag ik bij?

Vergeet ook niet dat wij dagelijks de haatpropaganda van Al Jazeera, de staatszender van Qatar, te horen en te lezen krijgen in onze pers. Alsof wij de verslaggeving van de oorlog in Oekraïne linea reactie doorkrijgen van Russia Today.

En als last but not least; joden slaan tegenwoordig hard terug. Dat is even voor antisemieten. Dat ging de vorige eeuw heel anders, maar dat nooit weer dus.
Leuk verhaaltje hoor, maar ik reageerde op iemand die het wel prima zou vinden als Israël ook hier in Nederland op een dergelijke wijze zou optreden.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:12:18 #272
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726591
quote:
Maar zij was niet onschuldig, zo te lezen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726598
De VS heeft hier vast toestemming voor gegeven, want die zijn zelf iets soortgelijks van plan in Venezuela. En dat gaat paniek bij ons opleveren, want Caribisch Nederland ligt er direct naast. Tot die tijd blijven we lekker slapen en doen we alsof het niet gaat gebeuren, omdat de VS het nog niet aangekondigd heeft. Ik begrijp heel goed dat Qatar zich door de VS en Israël gepiepeld voelt. Het is schandalig.
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:14:18 #274
477768 TweedeKlum
De echte Rico is op Zuid.
pi_218726605
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:12 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Maar zij was niet onschuldig, zo te lezen.
Nee, lid van de Zwarte September, helemaal knettâh maar ze is omgelegd.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:15:19 #275
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726616
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:13 schreef Jojoke het volgende:
De VS heeft hier vast toestemming voor gegeven, want die zijn zelf iets soortgelijks van plan in Venezuela. En dat gaat paniek bij ons opleveren, want Caribisch Nederland ligt er direct naast. Tot die tijd blijven we lekker slapen en doen we alsof het niet gaat gebeuren, omdat de VS het nog niet aangekondigd heeft. Ik begrijp heel goed dat Qatar zich door de VS en Israël gepiepeld voelt. Het is schandalig.
Hebben ze nog steeds hun oorlogsschepen voor de kust van Venezuela liggen?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
In niks vergelijkbare situatie. Hamvraag is of je dit conflict met geweld kunt oplossen. En dat denk ik niet, sterker nog; zo extreem veel burgerslachtoffers geeft aan dat het kansloos is vanuit beide kanten
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.

Maar je trekt deze keutel alweer snel in als het dus over andere situaties gaat, wat laat zien dat je deze (moreel) relativistische lens slechts selectief toepast en dus nu het wereldbeeld van een partij als Hamas wel serieus neemt, maar dit dan met andere (ideologische) conflicten ineens niet meer doet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726636
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hebben ze nog steeds hun oorlogsschepen voor de kust van Venezuela liggen?
Ja, die wachten het einde van het orkaanseizoen af en vallen dan aan. Trump was dat al van plan tijdens zijn eerste termijn, maar toen waren er nog mensen die hem tegenhielden. Nu niet, integendeel een aanval op Venezuela is de droom van buitenlandminister Rubio en natuurlijk staat hun nieuwe minister van Oorlog ook te trappelen.
pi_218726641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Daar zal de burgerbevolking aan beide zijden ontzettend blij mee zijn, ja.
Volgens onderzoek steunt het merendeel van de Palestijnse samenleving nog altijd een gewapende strijd en is zelfs tegen de ontwapening van de terreurbeweging Hamas. Dit in het midden van een zogenaamde genocide en een hongersnood.



Bron (p. 9)
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:19:04 #279
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726644
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.

Maar je trekt deze keutel alweer snel in als het dus over andere situaties gaat, wat laat zien dat je deze (moreel) relativistische lens slechts selectief toepast en dus nu het wereldbeeld van een partij als Hamas wel serieus neemt, maar dit dan met andere (ideologische) conflicten ineens niet meer doet.
Niet op de man spelen.
In het topic over de gewelddadigheden in bijvoorbeeld Nepal ben je ook niet te zien.

Iets met een pot, en een ketel. :@
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726649
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.

Maar je trekt deze keutel alweer snel in als het dus over andere situaties gaat, wat laat zien dat je deze (moreel) relativistische lens slechts selectief toepast en dus nu het wereldbeeld van een partij als Hamas wel serieus neemt, maar dit dan met andere (ideologische) conflicten ineens niet meer doet.
Je pakt twee terreurgroepen, laat verder alle context qua geschiedenis, geografie en de reden van het geweld achterwege en wil dan een 1 op 1 vergelijking maken? :D
Dit, dus.
pi_218726653
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet op de man spelen.
In het topic over de gewelddadigheden in bijvoorbeeld Nepal ben je ook niet te zien.

Iets met een pot, en een ketel. :@
En waarom zou ik daar actief moeten zijn dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:20:18 #282
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726656
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:18 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ja, die wachten het einde van het orkaanseizoen af en vallen dan aan. Trump was dat al van plan tijdens zijn eerste termijn, maar toen waren er nog mensen die hem tegenhielden. Nu niet, integendeel een aanval op Venezuela is de droom van buitenlandminister Rubio en natuurlijk staat hun nieuwe minister van Oorlog ook te trappelen.
We zullen het zien…
Wanneer loopt het orkaanseizoen ten einde?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726659
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je pakt twee terreurgroepen, laat verder alle context qua geschiedenis, geografie en de reden van het geweld achterwege en wil dan een 1 op 1 vergelijking maken? :D
Inderdaad. Islamitische terreurgroeperingen zijn Islamitische terreurgroeperingen. Dat moet je altijd afkeuren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:21:17 #284
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726662
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waarom zou ik daar actief moeten zijn dan?
Je verwijt hem over andere conflicten ook stil te zijn. :+
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:21:18 #285
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218726663
Tja om die Hamas figuren zullen weinig mensen een traan laten, of de methode echt slim is valt te betwijfelen. Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren? En ja dat blijkbaar een Qatarese militair is omgekomen is best een dingetje. Dat er verder blijkbaar geen burgers zijn omgekomen is netjes, maar zeker ook deels toeval, dat is nooit vooraf voorspelbaar.

Nethanyahu isoleert Israël meer en meer, dat is zorgelijk voor de toekomst van dat land.
pi_218726666
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens onderzoek steunt het merendeel van de Palestijnse samenleving nog altijd een gewapende strijd en is zelfs tegen de ontwapening van de terreurbeweging Hamas. Dit in het midden van een zogenaamde genocide en een hongersnood.

[ afbeelding ]

Bron (p. 9)
Gelukkig protesteren ze in Israël ook met honderdduizenden tegen het regime wat hun rechtsstaat afbreekt, mensenrechten schendt en gijzelaars laat creperen.

Beide burgervolkeren zitten behoorlijk in de knel.
Dit, dus.
pi_218726686
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Islamitische terreurgroeperingen zijn Islamitische terreurgroeperingen. Dat moet je altijd afkeuren.
Zeg dan gewoon dit in plaats van die hypocriete vermoeiende omweg. Ja, terreurorganisaties heb je precies 0,0 aan. Nog meer open deuren of was dit het?
Dit, dus.
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:24:41 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218726692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren?
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:25:55 #289
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218726702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja om die Hamas figuren zullen weinig mensen een traan laten, of de methode echt slim is valt te betwijfelen. Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren? En ja dat blijkbaar een Qatarese militair is omgekomen is best een dingetje. Dat er verder blijkbaar geen burgers zijn omgekomen is netjes, maar zeker ook deels toeval, dat is nooit vooraf voorspelbaar.

Nethanyahu isoleert Israël meer en meer, dat is zorgelijk voor de toekomst van dat land.
dit ja
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218726703
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Gelukkig protesteren ze in Israël ook met honderdduizenden tegen het regime wat hun rechtsstaat afbreekt, mensenrechten schendt en gijzelaars laat creperen.

Beide burgervolkeren zitten behoorlijk in de knel.
Ga je nu serieus Israël de situatie van de Israëlische gijzelaars verwijten? Man man man.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726710
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je verwijt hem over andere conflicten ook stil te zijn. :+
Nee, ik verwijt hem selectief het perspectief van terreurgroeperingen serieus te nemen. Hij doet hier alsof hoe Hamas de wereld bekijkt serieus moet worden genomen en het perspectief van het Westen dus maar subjectief is. Alleen hij past dit selectief toe. Dus andere conflicten en oorlogen hebben bij hem wel weer ineens een objectieve waarheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726712
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We zullen het zien…
Wanneer loopt het orkaanseizoen ten einde?
November. Hier is een wiki-artikel over de eerdere voorbereidingen op een invasie tijdens Trump 1.

https://en.wikipedia.org/(...)nvasion_of_Venezuela
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:27:49 #293
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218726714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.
Dat moet Israël helemaal zelf weten. Maar delegaties aanvallen in landen die onderhandelingen faciliteren lijkt mij niet de beste manier om je positie in de regio te bestendigen. Onderhandel dan niet.
pi_218726722
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ga je nu serieus Israël de situatie van de Israëlische gijzelaars verwijten? Man man man.
Daar gaan vrijwel alle protesten over in Israël? Protesten van meer dan 300.000a man om hun onvrede te uiten hoe het regime van Netanyahu met de gijzelaarskwestie omgaat. Met je “man man man”.
Dit, dus.
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:30:18 #295
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.
Ze hebben het eerder wel gedaan en daarmee zijn veel gijzelaars terug naar Israël gekomen.
Kan me voorstellen dat het nu echt valse hoop heeft gegeven aan de familieleden van de gijzelaars die er nog zitten. De kans dat die nog overleven is nu nog kleiner. En daar was Israël het om te doen riepen ze steeds zelf. Het was Netanyanu’s slogan: allereerst alle gijzelaars daar weghalen. Hij riep het pasgeleden nog.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja om die Hamas figuren zullen weinig mensen een traan laten, of de methode echt slim is valt te betwijfelen. Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren? En ja dat blijkbaar een Qatarese militair is omgekomen is best een dingetje. Dat er verder blijkbaar geen burgers zijn omgekomen is netjes, maar zeker ook deels toeval, dat is nooit vooraf voorspelbaar.

Nethanyahu isoleert Israël meer en meer, dat is zorgelijk voor de toekomst van dat land.
Ja, Israël zit in vijandig gebied en Netanyahu verbrandt alle goodwill die Israël heeft. Dat is zorgelijk voor de toekomst van Israël.
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:30:45 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218726732
Lekker knallen.
pi_218726740
Wie zijn er nu precies omgekomen? Kan de OP upgedate worden
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:32:30 #299
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726745
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik verwijt hem selectief het perspectief van terreurgroeperingen serieus te nemen. Hij doet hier alsof hoe Hamas de wereld bekijkt serieus moet worden genomen en het perspectief van het Westen dus maar subjectief is. Alleen hij past dit selectief toe. Dus andere conflicten en oorlogen hebben bij hem wel weer ineens een objectieve waarheid.
Eh nee?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:33:54 #300
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726757
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:31 schreef Tjacka het volgende:
Wie zijn er nu precies omgekomen? Kan de OP upgedate worden
Zoon of zonen van kopstukken, en wat bodyguards en iemand uit Qatar?
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')