abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218725784
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 18:37 schreef Janneke141 het volgende:
1Vandaag noemt Qatar 'het Zwitserland van het Midden-Oosten'. Goeie beschrijving van een land dat al jaren onderdak biedt aan de kopstukken en de financiën van een terroristische organisatie :')
Echt :D

Een paar jaar geleden was het nog de as van het kwaad en had het WK daar nooit plaats mogen vinden. Grappig hoe dat verandert.
pi_218725791
Ach, het zelfbenoemd Baken van Licht in de regio is weer eens aan het moorden geslagen. Gaaf land.
Dit, dus.
pi_218725799
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:43 schreef Buitendam het volgende:
Ach, het zelfbenoemd Baken van Licht in de regio is weer eens aan het moorden geslagen. Gaaf land.
Jij vindt het uitschakelen van leiders van terroristische organisaties niet goed? Was dat ook zo toen een internationale coalitie IS-leiders aan het afknallen was?
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:46:58 #204
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218725821
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
The End Times are wild
pi_218725837
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Ik zou ze daar eeuwig dankbaar voor zijn. Ons land maar ook de wereld een stukje leuker en veiliger gemaakt zonder dat we het zelf hebben hoeven doen.
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:49:37 #206
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218725847
En als ze én passant wat marechaussee oid meenemen dan is dat ok?
  dinsdag 9 september 2025 @ 20:51:24 #207
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218725863
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Als zo’n Hamas-kopstuk zich dan toevallig in de arena bevindt zou ik daar minder moeite mee hebben.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218725865
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:44 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Jij vindt het uitschakelen van leiders van terroristische organisaties niet goed? Was dat ook zo toen een internationale coalitie IS-leiders aan het afknallen was?
Op welke punten vind je dat precies een sterke vergelijking? Terroristen en doodmaken?
Dit, dus.
pi_218725873
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:49 schreef vul_maar_in het volgende:
En als ze én passant wat marechaussee oid meenemen dan is dat ok?
Als de marechaussee bij ons in een straal van 50 meter van een terroristenleider is, zonder het doel deze op te pakken of te neutraliseren, dan heeft onze AIVD en/of marechaussee best wel een probleem op het gebied van inlichtingen. Het lijkt me ook realistischer dat onze bondgenoot ons zou tippen zodat we samen kunnen werken in het oppakken en uitleveren van genoemde terroristen.
pi_218725876
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.
pi_218725884
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
graag op anoniem
pi_218725936
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Dit is te veel nadenken voor veel users hier, en cognitieve dissonantie.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_218725941
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:53 schreef oblo het volgende:

[..]
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.
Woont toevallig bij familie van je in de buurt, die zijn nu dood, maar ach wat is een beetje collateral damage? Oh ja, bij nader inzien toch niet de juiste persoon te pakken. Nou ja, volgende keer beter.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_218725950
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
Tsja. Het moet kunnen. En als het zou gebeuren zouden we best verdrietig zijn en er voorzichtig schande van spreken. Ze zullen er wel hun redenen voor hebben. Dus niet zeuren in principe. Dat lijkt maar het beste. :)

In ieder geval geen kritiek hebben op hun motivaties.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:02:12 #215
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218725962
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:52 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Als de marechaussee bij ons in een straal van 50 meter van een terroristenleider is, zonder het doel deze op te pakken of te neutraliseren, dan heeft onze AIVD en/of marechaussee best wel een probleem op het gebied van inlichtingen. Het lijkt me ook realistischer dat onze bondgenoot ons zou tippen zodat we samen kunnen werken in het oppakken en uitleveren van genoemde terroristen.
Misschien is er wel 1 op tribunaal in den Haag? En daar gaat het niet om hé? Geef gewoon antwoord.
pi_218726011
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:02 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Misschien is er wel 1 op tribunaal in den Haag? En daar gaat het niet om hé? Geef gewoon antwoord.
Het is appels met peren vergelijken dus daar kan ik geen ander antwoord op geven.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:06:32 #217
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726016
quote:
Qatar, dat zich de afgelopen twee jaar inzette voor een bestand in Gaza, liet na de aanval weten zijn taken als bemiddelaar neer te leggen en „roekeloos Israëlisch gedrag en de voortdurende verstoring van de regionale veiligheid niet te tolereren”. De Amerikaanse president Donald Trump – die tijdens een staatsbezoek aan Doha afgelopen mei een nieuw presidentieel vliegtuig ter waarde van 340 miljoen euro van de Qatari cadeau kreeg – prees in het verleden de rol van Qatar bij de onderhandelingen over een staakt-het-vuren.

Israëlische en Amerikaanse bronnen melden aan internationale media dat Israël de VS had ingelicht voordat de aanval plaatsvond. Maar Qatar is een belangrijke Amerikaanse bondgenoot, met de grootste Amerikaanse luchtmachtbasis in de regio, zegt Midden-Oosten-kenner Erwin van Veen van instituut Clingendael. „Qatar en andere Golfstaten zullen zich afvragen wat zo’n bondgenootschap nog waard is als ze zien dat Israël van Washington gewoon mag bombarderen.”
NRC

Trump laat weer zien totaal onbetrouwbaar te zijn en met alle winden mee te waaien.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726018
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Op welke punten vind je dat precies een sterke vergelijking? Terroristen en doodmaken?
Terroristen maak je dood ja. Wat snap je daar niet aan?
pi_218726023
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:46 schreef LXIV het volgende:
Maar wat zouden jullie vinden wanneer Israël een kopstuk in Nederland zou uitschakelen?
Dat is een schending van onze soevereiniteit. Moeten we dat maar accepteren ‘want anders sntisemitisme’? En wat als China of India dit zouden doen?
In Pakistan zijn ze ook nog steeds boos over Bin Laden, maar toch is ie mooi opgeruimd.
I'm gonna eat your brains and gain your knowledge.
pi_218726029
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:01 schreef Monolith het volgende:

[..]
Woont toevallig bij familie van je in de buurt, die zijn nu dood, maar ach wat is een beetje collateral damage? Oh ja, bij nader inzien toch niet de juiste persoon te pakken. Nou ja, volgende keer beter.
Welke familie uit Qatar is nu dood?
pi_218726037
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:00 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Dit is te veel nadenken voor veel users hier, en cognitieve dissonantie.
Het is helemaal niet veel nadenken, ook wij vinden Hamas terroristen.
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:09:30 #222
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218726046
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 20:53 schreef oblo het volgende:

[..]
Een hamas kopstuk in Nederland die vrij rondloopt? Ik zou personeel heel dankbaar zijn.
maar ook als ze daarbij ook 1 Nederlander die er niets mee te maken heeft doden?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:10:54 #223
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218726059
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:06 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Het is appels met peren vergelijken dus daar kan ik geen ander antwoord op geven.
Nee hoor, Qatar heeft die terroristenleiders veiligheid gegarandeerd, er zijn bewakers van Qatar omgekomen. Welke redenen dat land had doet niet ter zake.

Als wij de veiligheid van iemand garanderen om wat voor reden dan ook...is het in jouw ogen ok dat Israel ze hier komt bombarderen? Zelfs als er Nederlandse beveliligers omkomen?
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:11:16 #224
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726064
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 21:07 schreef mackinac het volgende:

[..]
In Pakistan zijn ze ook nog steeds boos over Bin Laden, maar toch is ie mooi opgeruimd.
De taliban is nog steeds springlevend. Ze zitten zelfs in de regering van hun buur!
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 9 september 2025 @ 21:12:55 #225
500105 vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_218726082
Alsof er niet 10 opgelijnd staan om het over te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')