abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218726622
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]
In niks vergelijkbare situatie. Hamvraag is of je dit conflict met geweld kunt oplossen. En dat denk ik niet, sterker nog; zo extreem veel burgerslachtoffers geeft aan dat het kansloos is vanuit beide kanten
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.

Maar je trekt deze keutel alweer snel in als het dus over andere situaties gaat, wat laat zien dat je deze (moreel) relativistische lens slechts selectief toepast en dus nu het wereldbeeld van een partij als Hamas wel serieus neemt, maar dit dan met andere (ideologische) conflicten ineens niet meer doet.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726636
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:15 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Hebben ze nog steeds hun oorlogsschepen voor de kust van Venezuela liggen?
Ja, die wachten het einde van het orkaanseizoen af en vallen dan aan. Trump was dat al van plan tijdens zijn eerste termijn, maar toen waren er nog mensen die hem tegenhielden. Nu niet, integendeel een aanval op Venezuela is de droom van buitenlandminister Rubio en natuurlijk staat hun nieuwe minister van Oorlog ook te trappelen.
pi_218726641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:10 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Daar zal de burgerbevolking aan beide zijden ontzettend blij mee zijn, ja.
Volgens onderzoek steunt het merendeel van de Palestijnse samenleving nog altijd een gewapende strijd en is zelfs tegen de ontwapening van de terreurbeweging Hamas. Dit in het midden van een zogenaamde genocide en een hongersnood.



Bron (p. 9)
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:19:04 #279
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726644
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.

Maar je trekt deze keutel alweer snel in als het dus over andere situaties gaat, wat laat zien dat je deze (moreel) relativistische lens slechts selectief toepast en dus nu het wereldbeeld van een partij als Hamas wel serieus neemt, maar dit dan met andere (ideologische) conflicten ineens niet meer doet.
Niet op de man spelen.
In het topic over de gewelddadigheden in bijvoorbeeld Nepal ben je ook niet te zien.

Iets met een pot, en een ketel. :@
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726649
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:16 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Zeker wel. Als we het immers hebben over interpretaties van (kwaadwillende) groeperingen (en regimes) valt er via jouw manier van redeneren dus voor min of meer alles een argument te maken omdat je het erg (moreel) relativistisch bekijkt.

Maar je trekt deze keutel alweer snel in als het dus over andere situaties gaat, wat laat zien dat je deze (moreel) relativistische lens slechts selectief toepast en dus nu het wereldbeeld van een partij als Hamas wel serieus neemt, maar dit dan met andere (ideologische) conflicten ineens niet meer doet.
Je pakt twee terreurgroepen, laat verder alle context qua geschiedenis, geografie en de reden van het geweld achterwege en wil dan een 1 op 1 vergelijking maken? :D
Dit, dus.
pi_218726653
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:19 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Niet op de man spelen.
In het topic over de gewelddadigheden in bijvoorbeeld Nepal ben je ook niet te zien.

Iets met een pot, en een ketel. :@
En waarom zou ik daar actief moeten zijn dan?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:20:18 #282
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726656
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:18 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Ja, die wachten het einde van het orkaanseizoen af en vallen dan aan. Trump was dat al van plan tijdens zijn eerste termijn, maar toen waren er nog mensen die hem tegenhielden. Nu niet, integendeel een aanval op Venezuela is de droom van buitenlandminister Rubio en natuurlijk staat hun nieuwe minister van Oorlog ook te trappelen.
We zullen het zien…
Wanneer loopt het orkaanseizoen ten einde?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726659
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:19 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Je pakt twee terreurgroepen, laat verder alle context qua geschiedenis, geografie en de reden van het geweld achterwege en wil dan een 1 op 1 vergelijking maken? :D
Inderdaad. Islamitische terreurgroeperingen zijn Islamitische terreurgroeperingen. Dat moet je altijd afkeuren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:21:17 #284
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726662
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En waarom zou ik daar actief moeten zijn dan?
Je verwijt hem over andere conflicten ook stil te zijn. :+
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:21:18 #285
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218726663
Tja om die Hamas figuren zullen weinig mensen een traan laten, of de methode echt slim is valt te betwijfelen. Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren? En ja dat blijkbaar een Qatarese militair is omgekomen is best een dingetje. Dat er verder blijkbaar geen burgers zijn omgekomen is netjes, maar zeker ook deels toeval, dat is nooit vooraf voorspelbaar.

Nethanyahu isoleert Israël meer en meer, dat is zorgelijk voor de toekomst van dat land.
pi_218726666
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:18 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Volgens onderzoek steunt het merendeel van de Palestijnse samenleving nog altijd een gewapende strijd en is zelfs tegen de ontwapening van de terreurbeweging Hamas. Dit in het midden van een zogenaamde genocide en een hongersnood.

[ afbeelding ]

Bron (p. 9)
Gelukkig protesteren ze in Israël ook met honderdduizenden tegen het regime wat hun rechtsstaat afbreekt, mensenrechten schendt en gijzelaars laat creperen.

Beide burgervolkeren zitten behoorlijk in de knel.
Dit, dus.
pi_218726686
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Inderdaad. Islamitische terreurgroeperingen zijn Islamitische terreurgroeperingen. Dat moet je altijd afkeuren.
Zeg dan gewoon dit in plaats van die hypocriete vermoeiende omweg. Ja, terreurorganisaties heb je precies 0,0 aan. Nog meer open deuren of was dit het?
Dit, dus.
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:24:41 #288
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218726692
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren?
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:25:55 #289
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218726702
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja om die Hamas figuren zullen weinig mensen een traan laten, of de methode echt slim is valt te betwijfelen. Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren? En ja dat blijkbaar een Qatarese militair is omgekomen is best een dingetje. Dat er verder blijkbaar geen burgers zijn omgekomen is netjes, maar zeker ook deels toeval, dat is nooit vooraf voorspelbaar.

Nethanyahu isoleert Israël meer en meer, dat is zorgelijk voor de toekomst van dat land.
dit ja
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218726703
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Gelukkig protesteren ze in Israël ook met honderdduizenden tegen het regime wat hun rechtsstaat afbreekt, mensenrechten schendt en gijzelaars laat creperen.

Beide burgervolkeren zitten behoorlijk in de knel.
Ga je nu serieus Israël de situatie van de Israëlische gijzelaars verwijten? Man man man.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726710
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Je verwijt hem over andere conflicten ook stil te zijn. :+
Nee, ik verwijt hem selectief het perspectief van terreurgroeperingen serieus te nemen. Hij doet hier alsof hoe Hamas de wereld bekijkt serieus moet worden genomen en het perspectief van het Westen dus maar subjectief is. Alleen hij past dit selectief toe. Dus andere conflicten en oorlogen hebben bij hem wel weer ineens een objectieve waarheid.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218726712
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:20 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
We zullen het zien…
Wanneer loopt het orkaanseizoen ten einde?
November. Hier is een wiki-artikel over de eerdere voorbereidingen op een invasie tijdens Trump 1.

https://en.wikipedia.org/(...)nvasion_of_Venezuela
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:27:49 #293
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_218726714
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.
Dat moet Israël helemaal zelf weten. Maar delegaties aanvallen in landen die onderhandelingen faciliteren lijkt mij niet de beste manier om je positie in de regio te bestendigen. Onderhandel dan niet.
pi_218726722
quote:
13s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ga je nu serieus Israël de situatie van de Israëlische gijzelaars verwijten? Man man man.
Daar gaan vrijwel alle protesten over in Israël? Protesten van meer dan 300.000a man om hun onvrede te uiten hoe het regime van Netanyahu met de gijzelaarskwestie omgaat. Met je “man man man”.
Dit, dus.
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:30:18 #295
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726727
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Je zou je ook kunnen afvragen waarom Israël moet onderhandelen met een terroristische organisatie. Alles wat Hamas daarmee wint hebben ze dan gewonnen met het vermoorden van een sloot onschuldige burgers, en zet de deur open voor vervolgacties van Hamas zelf of van hele andere terreurorganisaties. Want kennelijk loont het.
Ze hebben het eerder wel gedaan en daarmee zijn veel gijzelaars terug naar Israël gekomen.
Kan me voorstellen dat het nu echt valse hoop heeft gegeven aan de familieleden van de gijzelaars die er nog zitten. De kans dat die nog overleven is nu nog kleiner. En daar was Israël het om te doen riepen ze steeds zelf. Het was Netanyanu’s slogan: allereerst alle gijzelaars daar weghalen. Hij riep het pasgeleden nog.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218726728
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:21 schreef mcmlxiv het volgende:
Tja om die Hamas figuren zullen weinig mensen een traan laten, of de methode echt slim is valt te betwijfelen. Waarom zou je nog onderhandelingen met Israël starten of faciliteren? En ja dat blijkbaar een Qatarese militair is omgekomen is best een dingetje. Dat er verder blijkbaar geen burgers zijn omgekomen is netjes, maar zeker ook deels toeval, dat is nooit vooraf voorspelbaar.

Nethanyahu isoleert Israël meer en meer, dat is zorgelijk voor de toekomst van dat land.
Ja, Israël zit in vijandig gebied en Netanyahu verbrandt alle goodwill die Israël heeft. Dat is zorgelijk voor de toekomst van Israël.
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:30:45 #297
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218726732
Lekker knallen.
pi_218726740
Wie zijn er nu precies omgekomen? Kan de OP upgedate worden
Groot fan van User Wotte
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:32:30 #299
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726745
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, ik verwijt hem selectief het perspectief van terreurgroeperingen serieus te nemen. Hij doet hier alsof hoe Hamas de wereld bekijkt serieus moet worden genomen en het perspectief van het Westen dus maar subjectief is. Alleen hij past dit selectief toe. Dus andere conflicten en oorlogen hebben bij hem wel weer ineens een objectieve waarheid.
Eh nee?
Wie dit leest is een lezer van dit
  dinsdag 9 september 2025 @ 22:33:54 #300
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218726757
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 september 2025 22:31 schreef Tjacka het volgende:
Wie zijn er nu precies omgekomen? Kan de OP upgedate worden
Zoon of zonen van kopstukken, en wat bodyguards en iemand uit Qatar?
Wie dit leest is een lezer van dit
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')