quote:In de Qatarese hoofdstad Doha zijn meerdere explosies gehoord. Kort daarna meldde het Israëlische leger op Telegram dat het aanvallen heeft uitgevoerd op Hamas-kopstukken.
Het is nog onduidelijk waar de explosies precies waren en hoe groot de schade is. Persbureau Reuters schrijft op basis van ooggetuigen dat er rook te zien is in een deel van de stad.
Kopstukken van Hamas leven al jaren in Doha. Ook worden er in de stad regelmatig gesprekken gevoerd over de oorlog met Israël en een mogelijk staakt-het-vuren.
Oeh zelfs in Qatar zijn ze nu niet meer veilig, ben benieuwd of ze de miljardairs van Hamas te pakken hebben gekregen en of Qatar dit toegestaan heeft.quote:Onderhandelingen
Kopstukken van Hamas leven al jaren in Doha. Ook worden er in de stad regelmatig gesprekken gevoerd over de oorlog met Israël en een mogelijk staakt-het-vuren. Het in Qatar gevestigde Al Jazeera schrijft dat de Hamas-leiding bijeen was om te praten over een Amerikaans voorstel voor een staakt-het-vuren toen ze werden aangevallen.
Ze hebben al die tijd niets in Qatar uitgevoerd, nu wel ineens.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:36 schreef raptorix het volgende:
Dat lijkt me niet zo handig van Israël.
Stuk bijgevoegd van NOSquote:Onderhandelingen
Kopstukken van Hamas leven al jaren in Doha. Ook worden er in de stad regelmatig gesprekken gevoerd over de oorlog met Israël en een mogelijk staakt-het-vuren. Het in Qatar gevestigde Al Jazeera schrijft dat de Hamas-leiding bijeen was om te praten over een Amerikaans voorstel voor een staakt-het-vuren toen ze werden aangevallen.
En op een veiligmelding van @DeeBee, graag.quote:
Handig weer, wordt er eindelijk wellicht serieus over een staakt-het-vuren gepraat, wat iedereen wel zou moeten willen, pleuren ze er bommen op.quote:
Presentquote:Op dinsdag 9 september 2025 15:45 schreef heywoodu het volgende:
[..]
En op een veiligmelding van @:DeeBee, graag.
Wel weer nav een terroristische aanslag, die volgens Hamas ook weer te verantwoorden was want ...quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:46 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Handig weer, wordt er eindelijk wellicht serieus over een staakt-het-vuren gepraat, wat iedereen wel zou moeten willen, pleuren ze er bommen op.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:50 schreef heywoodu het volgende:
https://en.wikipedia.org/(...)headquarters_in_Doha
Hier worden Khaled Mashal en Khalil Al-Hayya alvast genoemd, twee nogal prominente figuren.Gefeliciteerd vriendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Groot fan van User Wotte
Vraag het me af. Trump wil graag een vredesakkoord.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:47 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja dat is een mooi 1-2-tje met de Amerikanen geweest.
Tja Qatar zal niet openlijk toegeven dat ze Israel dit hebben laten doen.quote:'Laffe aanval'
Qatar heeft de "laffe aanval" fel veroordeeld en spreekt van een schending van het internationaal recht. Een Israëlische functionaris stelt tegenover persbureau Reuters dat Qatar van tevoren is ingelicht. Ook zou de Amerikaanse president Trump hebben ingestemd met de aanval.
Hier worden Khaled Mashal en Khalil Al-Hayya alvast genoemd, twee nogal prominente figuren.Heb je al Bingo?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier worden Khaled Mashal en Khalil Al-Hayya alvast genoemd, twee nogal prominente figuren.Stonden deze ook op het lijstje van @onlogisch toevallig?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.VBL SC influencer
Left, right, behind
Hier worden Khaled Mashal en Khalil Al-Hayya alvast genoemd, twee nogal prominente figuren.De facto de eerste en tweede man.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Klaarblijkelijk was bijna het hele leiderschapscommitee bij elkaar (lekker handig).
Nee, @onlogisch was niet zo verstandig om voor maximale punten te gaan, helaas!quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:53 schreef Caland het volgende:
[..]
Stonden deze ook op het lijstje van @:onlogisch toevallig?
Eén van mijn zeven Palestijnen is sowieso dood (Sinwar), van drie (Mashal, Al-Hayya en Darwish) wordt gezegd dat er vandaag bij het avondeten in Doha niet per se op gerekend hoeft te worden. Ik zou niet ontevreden zijn.quote:
quote:Een Israëlische functionaris stelt tegenover persbureau Reuters dat Qatar van tevoren is ingelicht. Ook zou de Amerikaanse president Trump hebben ingestemd met de aanval. De Amerikaanse ambassade in Doha roept Amerikanen die in Qatar zijn uit voorzorg op om te schuilen en sociale media in de gaten te houden.
Dat was (naar verluid) de onderhandelings delegatie die daar was om het staakt het vuren te bespreken.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:54 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
De facto de eerste en tweede man.
Klaarblijkelijk was bijna het hele leiderschapscommitee bij elkaar (lekker handig).
Natuurlijk wel, onderhandelen zonder hamas lijkt mij ook een stuk makkelijker trouwens.quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:52 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Dus nu kan er niet meer onderhandeld worden![]()
interessant. heel interessant.
Kaarten weer updaten?quote:Op dinsdag 9 september 2025 15:47 schreef heywoodu het volgende:
Wel even kijken welk Hamas-kopstuk ik nog open had staan in mijn dodenspellijstje voor 2025.
Ja, maar de onderhandelingsdelegatie is voor een groot deel hetzelfde als het leiderschap bij Hamas. Dus de nadruk in bepaalde media zal wel worden gelegd dat de 'onderhandelaars' zijn neergeknald maar dat is dus gewoon de leiding van Hamas.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:05 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat was (naar verluid) de onderhandelings delegatie die daar was om het staakt het vuren te bespreken.
Dat dacht ik alquote:Op dinsdag 9 september 2025 16:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Nee, @:onlogisch was niet zo verstandig om voor maximale punten te gaan, helaas!
Voorlopig waren dat ook de leiders om mee te onderhandelen dunkt me.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:06 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar de onderhandelingsdelegatie is voor een groot deel hetzelfde als het leiderschap bij Hamas. Dus de nadruk in bepaalde media zal wel worden gelegd dat de 'onderhandelaars' zijn neergeknald maar dat is dus gewoon de leiding van Hamas.
Er is altijd nog wel iemand die de onconditionele overgave kan ondertekenen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Voorlopig waren dat ook de leiders om mee te onderhandelen dunkt me.
Daar gaan heywoodu's punten.quote:Op dinsdag 9 september 2025 16:08 schreef Aether het volgende:
Update 15:54 - Channel 12 zegt nu: Khalil al-Hayya dood, Mashal niet (want niet aanwezig)
https://www.geenstijl.nl/5185622/doha
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |