abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:01:39 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427439
Omdat dat politiek de gemoederen bezig blijft houden, en niet in het NL topic past.

Brand hier los.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:02:42 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427454
Het gaat interessant worden nu de Isralische regering nog niet heeft ingestemd met bezetten van Gaza.
Ergens ook wel beter want het (gijzelings)leed zal niet in 123 staten beter worden.

quote:
bron: nu.nl Het Isralische kabinet praat donderdag verder over het voornemen om de volledige Gazastrook te bezetten, melden lokale media. Premier Benjamin Netanyahu wil het plan doorzetten maar enkele hooggeplaatste legerofficieren en een aantal ministers zouden nog twijfelen over het bezettingsplan.
pi_218427478
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is zegt juist zeer veel. Want het laat beelden zien van iets waar media vanaf hun bureaustoel in Hilversum of Amsterdam, claims over maken. Die beelden zijn dan natuurlijk veel meer waard.
Willekeurige beelden zijn vrij weinig waard, omdat je de context niet weet. Je weet niet wie het verspreidt, je weet niet waarom, en je weet de data niet.

quote:
Aan mobiele telefoons met camera geen gebrek. Sterker nog de nieuwste modellen worden verhandeld.
Dit kun je vast met bronnen aantonen.

quote:
Je hebt zeker een punt mbt de prijzen, maar die zullen natuurlijk altijd op een niveau liggen dat tenminste een deel van de samenleving hier ook aan kan voldoen, anders ligt de handel volledig stil en zou je ook niemand op zulke markten meer zien.
Voedsel is noodzakelijk, zonder voedsel ga je dood, daarom kan voedsel extreem duur worden.
pi_218427490
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:00 schreef Vallon het volgende:
Ms bij de volgende serie FF stoppen met elkaar vliegen afvangen op op grond wat iemand als vorm of in overtuiging anders vindt om daarop nog heftiger (af) te reageren. Ook nuttig om de zaak meer vanuit bedoeld beleid en gegeven politiek te gaan bezien ipv alleen te wijzen op (mis)leed. Anders wordt het weer een voortzetting van wat al bekend is.
Prima, maar laten we dan vooral de discussie voeren op basis van geverifieerde bronnen ipv TikTok-filmpjes en X-jes.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:07:00 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218427493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:02 schreef Vallon het volgende:
Het gaat interessant worden nu de Isralische regering nog niet heeft ingestemd met bezetten van Gaza.
Ergens ook wel beter want het (gijzelings)leed zal niet in 123 staten beter worden.
[..]

De legerleiding schijnt dwars te liggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218427548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Willekeurige beelden zijn vrij weinig waard, omdat je de context niet weet. Je weet niet wie het verspreidt, je weet niet waarom, en je weet de data niet.

Dit klopt, maar het is wel effectief. Een paar beelden van slecht uitziende kinderen leidt er ineens toe dat een aantal landen 'Palestina' (wat dat dan ook mag zijn) ineens gaan erkennen. Volgens de media en ngo's is de hongersnood al maanden zoniet jaren aan de gang, maar pas bij wat zorgvuldig geselecteerde beelden komt er ineens actie.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:25:54 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De legerleiding schijnt dwars te liggen.
Ik heb begrepen dat die wel wil instemmen maar vooral vraagtekens stelt of en in hoeverre dat risico geeft voor de gegijzelden.

Ik mag verwachten dat bij een bezetting het niet bllijft bij een ID-checkpoint maar dat het IDF dan ook onderzoek en conform actie zal nemen. Acties die voorheen waren voorbehouden aan de (genfiltreerde) special forces.

Opvallend is verder de draai die wordt gemaakt door nu wel Gaza te willen gaan bezetten. Mogelijk is dit de enige oplossing om meer grip te krijgen op de situatie.
Iets dat gepaard zal gaan met significante afbreukrisico's die volledig op het conto zullen gaan komen van het al gebutste blazoen van Isral. Hamas kan vrij eenvoudig soldaten (laten) aanvallen of (laten) uitdagen die op hun beurt niet veel anders kunnen dan daarop weer vanuit hun recht tot verdediging reageren.
Ook de politionele taak(acties) die een leger als "bezetter" impliciet heeft, zullen niet snel in dank door Gazanen zomaar worden aanvaard.

Slim hier zou zijn wanneer het IDF hun bezetting vooral grootschalig gepaard laat gaan met verstrekking van voedsel en voorzieningen voor de bevolking. Een ander gedachte die ik heb dat het IDF als bezettende macht dan ook flink veel meer distributie punten kan inrichten. De spullen en goederen daarvoor moeten echter dan wel ter beschikking worden gesteld door die borstkloppende hulporganisaties.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:38:58 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit klopt, maar het is wel effectief. Een paar beelden van slecht uitziende kinderen leidt er ineens toe dat een aantal landen 'Palestina' (wat dat dan ook mag zijn) ineens gaan erkennen. Volgens de media en ngo's is de hongersnood al maanden zoniet jaren aan de gang, maar pas bij wat zorgvuldig geselecteerde beelden komt er ineens actie.
Ik vraag mij ook af wat de wannabes (Frankrijk, UK en anderen in o.a. EU) nu precies willen gaan erkennen.

Is dat n (nu niet bestaande) staat 'Palestina' met daarin Gaza, WestBank en dan de kwestie wie regelneeft Oost-Jeruzalem ? Of toch, twee staten (Gaza & WestBank en dan vaag blijven over OJ) ?
pi_218427851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oktober 7 was een misdrijf. Dan mag de andere partij niet opeens zelf ook oorlogsmisdaden plegen. Of vindt je het ok als Palestijnen over 2 jaar weer duizend mensen doodschieten omdat je nog niet vergeten bent hoe de IDF tegen moslimmensen tekeer ging?
Waarom haal je er steeds religie bij?

Moet dat van de Commandant van Pro-Pallie afdeling 83? Of hebben de Pro-Pallie baarden en hoofddoeken, die NU natuurlijk ineens enorm begaan zijn met mensenrechten, je op weg geholpen om ineens de nadruk te leggen op dat geloof. Een geloof dat niet alleen afstamt van het Jodendom dat je in je laatste tirades fileerde, maar in alle opzichten nog barbaarser is in ideen over bijvoorbeeld vrouwen- en homorechten.

Wel mooi dat als jij je zin krijgt die naar Isral gevluchte Palestijnse LGBTQ'ers - en dat zijn er nogal wat - bommen mogen koppen omdat Woke Nederland het wel fijn vindt als die dome opgeheven wordt.

Misschien kunnen jullie daarn daar weer de straat voor opgaan.

Of nee, waarschijnlijk niet. Want dan kom je met je intersectionele gezwam een beetje in dubio... wie is het echte slachtoffer...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218427905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom haal je er steeds religie bij?

Moet dat van de Commandant van Pro-Pallie afdeling 83? Of hebben de Pro-Pallie baarden en hoofddoeken, die NU natuurlijk ineens enorm begaan zijn met mensenrechten, je op weg geholpen om ineens de nadruk te leggen op dat geloof. Een geloof dat niet alleen afstamt van het Jodendom dat je in je laatste tirades fileerde, maar in alle opzichten nog barbaarser is in ideen over bijvoorbeeld vrouwen- en homorechten.

Wel mooi dat als jij je zin krijgt die naar Isral gevluchte Palestijnse LGBTQ'ers - en dat zijn er nogal wat - bommen mogen koppen omdat Woke Nederland het wel fijn vindt als die dome opgeheven wordt.

Misschien kunnen jullie daarn daar weer de straat voor opgaan.

Of nee, waarschijnlijk niet. Want dan kom je met je intersectionele gezwam een beetje in dubio... wie is het echte slachtoffer...
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 16:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vergeten hoe hamas tekeer is gegaan tegen Jodenmensen, wat hun doel is en hoe ze gesteund worden door de palestijnen?

Blijkbaar wel.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:44:51 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218427918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]

Oh nee hoor. Daarvoor was je al de cheerleader aan het uithangen.

Wat enorm grappig is, gezien het hele LGBTQ-sentiment in dat geloof.

Toch fijn dat er wat, misschien een paar duizend Joden zijn die dat boek nog letterlijk nemen. Valt in het niet bij die miljarden die een ander heilig boek zo letterlijk nemen, dat ze strotten afsnijden tot in Amsterdam aan toe.

Oh, en de uitroeiing van Joden voorstaan. Staat ook gewoon in dat boek. Misschien eens lezen. Misschien krijg je dan een beter beeld van Hamas en al die andere terroristen die geen 'onderhandelingen' willen, maar de vernietiging van alle Joden op aarde.

Bij je volgende pro-Pallie rally, vraag zo'n baard of hoofddoek even wat koran en hadith zeggen over Joden.

Of, over 'het volk van Lot'. Maak je borst maar nat alvast.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 05-08-2025 20:51:11 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428062
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

Bij je volgende pro-Pallie rally, vraag zo'n baard of hoofddoek even wat koran en hadith zeggen over Joden.

Of, over 'het volk van Lot'. Maak je borst maar nat alvast.
Ik zal je uit de droom helpen. Daar staat niks over in de Koran beschreven.

Je hoeft niet op deze post te reageren verder. De strekking kan ik alvast voor je invullen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:01:45 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218428096
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Daarvoor was je al de cheerleader aan het uithangen.

Wat enorm grappig is, gezien het hele LGBTQ-sentiment in dat geloof.

Toch fijn dat er wat, misschien een paar duizend Joden zijn die dat boek nog letterlijk nemen. Valt in het niet bij die miljarden die een ander heilig boek zo letterlijk nemen, dat ze strotten afsnijden tot in Amsterdam aan toe.

Oh, en de uitroeiing van Joden voorstaan. Staat ook gewoon in dat boek. Misschien eens lezen. Misschien krijg je dan een beter beeld van Hamas en al die andere terroristen die geen 'onderhandelingen' willen, maar de vernietiging van alle Joden op aarde.

Ms ook handig om wederzijdse andere zienswijze aangaande met voeten getreden (mensen)rechten en laat staan welke uitroeiing of boekwerk dan ook, niet steeds opnieuw naar voren te brengen.
De fundamentele tegenstelling tussen verschillende doctrines en de gekende aanhang(ers) is, denk ik, meer dan duidelijk.
Het omlijnen daarvan verstoort, verzuurt alleen maar en kan niet anders dan ontsporen. Een reeds ingenomen mening zal het in die vaste (geloofs)overtuiging, zeker niet doen veranderen.
Andersom idem, moet iemand zelf weten wat die wil aanhangen wat de ander weer verafschuwt en een uitgesproken overtuiging dan beter in de waangedachte daarvan, beter achterwege laat.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:02:28 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428107
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zal je uit de droom helpen. Daar staat niks over in de Koran beschreven.

Je hoeft niet op deze post te reageren verder. De strekking kan ik alvast voor je invullen.
Oh werkelijk?

https://quran.com/al-maidah/51/tafsirs
https://www.cambridge.org(...)32007C501DBFEAF144F0

Ik reageer er wel op, al was het maar omdat ook hadith genoemd wordt.

Toe, verklaar je nader.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 05-08-2025 21:10:29 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:03:22 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428117
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:01 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ms ook handig om wederzijdse andere zienswijze aangaande met voeten getreden (mensen)rechten en laat staan welke uitroeiing dan ook, niet steeds opnieuw naar voren te brengen. De fundamentele tegenstelling tussen verschillende doctrines en gekende aanhangers is, denk ik, meer dan duidelijk.
Het omlijnen daarvan verstoort, verzuurt alleen maar en kan niet anders dan ontsporen. Een reeds ingenomen mening zal het in die vaste overtuiging, zeker niet doen veranderen.
Andersom idem, moet iemand zelf weten wat die wil aanhangen wat de ander weer verafschuwt en een uitgesproken overtuiging dan beter in de waangedachte daarvan, beter achterwege laat.
Neuh, die zijn helemaal niet duidelijk.

Daarom staat dat hersenloze volk met vlaggetjes en sjaaltjes op straat. Het mooiste zijn die Regenboogvlaggen en Palestina-vlaggen bij elkaar.

Dan ben je echt een totale nitwit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428185
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vraag mij ook af wat de wannabes (Frankrijk, UK en anderen in o.a. EU) nu precies willen gaan erkennen.

Is dat n (nu niet bestaande) staat 'Palestina' met daarin Gaza, WestBank en dan de kwestie wie regelneeft Oost-Jeruzalem ? Of toch, twee staten (Gaza & WestBank en dan vaag blijven over OJ) ?
Twee staten. Isral blijft gewoon bestaan en wordt niet betwist. Hoe dat Palestina eruit ziet dat vinden al die landen moeilijk. De meeste landen zien Palestina als Gaza, deel west bank en een deel van oost Jeruzalem maar of Frankrijk dat ook zo ziet weet ik niet.
pi_218428196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh werkelijk?

https://www.cambridge.org(...)32007C501DBFEAF144F0

Ik reageer er wel op, al was het maar omdat ook hadith genoemd wordt.

Toe, verklaar je nader.
Hadith is geen onderdeel van de Koran.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:10:52 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428207
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hadith is geen onderdeel van de Koran.
Zie edit.

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Overigens, succes met het verwerpen van de hadith bij observerende moslims

PS er staat ook niets over 'sodomie' in de koran?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428255
Overigens jihadisten zijn moslims maar niet alle moslims zijn jihadisten.

Jihadisten hebben andere, verwerpelijke uitleg van de Hadith.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:16:43 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428268
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:15 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens jihadisten zijn moslims maar niet alle moslims zijn jihadisten.

Jihadisten hebben andere, verwerpelijke uitleg van de Hadith.
Ach ja... tuurlijk.

Ik neem aan dat je wat minder mild bent over Joden- en Christendom?

Maak je verder geen zorg over 'mijn dromen', kom eerst maar eens uit je eigen fantasiewereld
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, die zijn helemaal niet duidelijk.

Daarom staat dat hersenloze volk met vlaggetjes en sjaaltjes op straat. Het mooiste zijn die Regenboogvlaggen en Palestina-vlaggen bij elkaar.

Dan ben je echt een totale nitwit.
Mbt die nitwits, als zij niet voor Palestina demonstreren maar net demonstreerden vr genocide op Gaza want homo's worden daar vervolgd. Zijn ze dan geen nitwits meer?
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:20:55 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428302
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mbt die nitwits, als zij niet voor Palestina demonstreren maar net demonstreerden vr genocide op Gaza want homo's worden daar vervolgd. Zijn ze dan geen nitwits meer?
Ja.

Hoezo?

Ik weet niet of je het doorhebt, maar het demonstreren voor genocide zal bij de meeste mensen - afgezien van neo-nazi's, ku klux klan en jihadisten - weinig ondersteuning vinden.

Die achterlijke fetisj van 'progressief' Nederland voor de islam is verder gewoon om te kotsen. Nu helemaal, want zoals de baarden het bedoeld hebben, is dit niet langer een conflict tussen twee partijen, maar een godsdienstoorlog, en allerlei dom woke volk loopt er naarstig voor de straat op, doodsbang intolerantie verweten te worden.

Zeven oktober bestaat niet meer, Hamas wordt nauwelijks nog genoemd als medespeler in dit drama - als het niet al bejubeld wordt als 'verzetsgroep' - en heerlijk jaren '30 antisemitisme, compleet met het regulier 'de Joden besturen de wereld'-gezwam, doet het weer enorm goed.

Tenministe, wanneer het dreigt kritisch te zijn jegens islam, en dus Palestina. Het ouderwets bashen op Joden wordt in die hoek dan weer enorm modieus en wenselijk, zoals we hebben mogen zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 05-08-2025 21:26:18 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428349
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach ja... tuurlijk.

Ik neem aan dat je wat minder mild bent over Joden- en Christendom?

Maak je verder geen zorg over 'mijn dromen', kom eerst maar eens uit je eigen fantasiewereld
Hoezo minder mild? Op basis waarvan concludeer je dat? Ik ben notabene zelf christen.

Ik weet dat het niet meevalt om je fouten toe te moeten geven als je jezelf zo slim en belezen acht maar je hebt geen enkel punt om hard te maken omdat je aangevoerde redenen al niet kloppen. Dan moet ik het tegendeel gaan bewijzen?

Kom op, vent. Je bent slim genoeg. Lees je verdomme eens in man.

En dan wil je mij ook nog een soort van antisemitisme in de schoenen schuiven ook.

Ik kan er maar 1 conclusie aan verbinden en dat is dat ik je een nare vent vind. Je argumenten zijn zwak of zelfs onwaar. En als je erop betrapt wordt ga je met antisemitisme-kaarten strooien.

Zwak.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:26:43 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428359
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hoezo minder mild? Op basis waarvan concludeer je dat? Ik ben notabene zelf christen.

Ik weet dat het niet meevalt om je fouten toe te moeten geven als je jezelf zo slim en belezen acht maar je hebt geen enkel punt om hard te maken omdat je aangevoerde redenen al niet kloppen. Dan moet ik het tegendeel gaan bewijzen?

Kom op, vent. Je bent slim genoeg. Lees je verdomme eens in man.

En dan wil je mij ook nog een soort van antisemitisme in de schoenen schuiven ook.

Ik kan er maar 1 conclusie aan verbinden en dat is dat ik je een nare vent vind. Je argumenten zijn zwak of zelfs onwaar. En als je erop betrapt wordt ga je met antisemitisme-kaarten strooien.

Zwak.
Welke fouten, benoem ze eens.

Er staat werkelijk niets over Joden en sodomieten in de Koran?

Ik noem je verder geen antisemiet, ik noem je selectief. Die oh zo heilige Islam moet weer verdedigd worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee.

Hoezo?
Vanwege exact dezelfde redenen waarom zij hier uitgelachen worden
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:02:14 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218428601
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Twee staten. Isral blijft gewoon bestaan en wordt niet betwist. Hoe dat Palestina eruit ziet dat vinden al die landen moeilijk. De meeste landen zien Palestina als Gaza, deel west bank en een deel van oost Jeruzalem maar of Frankrijk dat ook zo ziet weet ik niet.
Hmmmm even ter verduidelijking en vergeef anders mijn misdenken. Ik bewist geen Isral.
De Tweestaten oplossing is toch zodat Gaza en WestBank (die elkaar autonomie betwisten) elk als staat verder kan voortgaan ?.

Puur erkennen van n staat "Palestina" lost ter plaatse totaal niets op.
Fatah en hamas kunnen niet in n kamer en reden dat hamas Gaza doet en fatah, de westbank bestiert.

Update : Ik heb mij even schaamtevol laten bijlichten door een buurtgenoot :@ en begrijp inmiddels dat men het met "tweestaten" dus nog steeds heeft over het voorstel dat al 70 jaar niet werkt of zal kunnen werken.
Ik was echt in de veronderstelling dat men wat nieuws bedoelde en Isral sws in welk voorstel niet betwist wordt.
Excuses en ik neem alles terug met wat ik in die gedachte heb geraaskald.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 05-08-2025 22:17:17 ]
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:04:45 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218428621
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke fouten, benoem ze eens.

Er staat werkelijk niets over Joden en sodomieten in de Koran?

Ik noem je verder geen antisemiet, ik noem je selectief. Die oh zo heilige Islam moet weer verdedigd worden.

Kunnen deze users hun geloofsdiscussie niet elders houden ?
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:24:08 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218428761
Ah de discussie gaat er weer over of de inwoners van Gaza wel progressief genoeg zijn om te mogen blijven leven. .
pi_218428774
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmm even ter verduidelijking en vergeef anders mijn misdenken. Ik bewist geen Isral.
De Tweestaten oplossing is toch zodat Gaza en WestBank (die elkaar autonomie betwisten) elk als staat verder kan voortgaan ?. Puur erkennen van n staat "Palestina" lost ter paatse totaal niets op.
Fatah en hamas kunnen niet in n kamer en reden dat hamas Gaza doet en fatah, de westbank.
Het lost nu niks op, het is Isral onder druk zetten. Veel mensen zijn van mening dat een duurzame vrede er alleen komt met de twee staten oplossing. Zonder Isral gaat dat er sowieso nooit komen.
pi_218429073
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 22:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het lost nu niks op, het is Isral onder druk zetten. Veel mensen zijn van mening dat een duurzame vrede er alleen komt met de twee staten oplossing. Zonder Isral gaat dat er sowieso nooit komen.
Het lijkt me zonder Israel juist makkelijker een twee staten oplossing te creeren. Israel is het grote obstakel voor die oplossing. Als Israel nou ophoudt met bestaan en daarvoor in de plaats komt een democratisch land dat mensenrechten respecteert en hetzelfde gebeurt met Gaza/West-Bank heeft dat denk ik meer toekomst dan Israel wat in zijn korte bestaansgeschiedenis toch vooral dood en verderf heeft gezaaid. Dan ook vaak dood en verderf oogst en dan is het opeens zielig ofzo. Als ze zo kunnen uitdelen als ze doen in Gaza zouden ze ook een 7 oktober zonder morren op de kin moeten nemen.
pi_218429129
Iets voor @Vallon

Een marinier die gewerkt heeft bij een uitdeelpunt van GHF doet zijn verhaal.

Bekijk deze YouTube-video
pi_218429161
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Blijft belachelijk dat landen dit zo doen, er wordt ook gerept over dat Hamas met de nieuwe staat niets te maken mag hebben, maar die gaat daar simpelweg niet mee akkoord en wordt alsnog beloond met een staat.
pi_218429165
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 23:27 schreef luxerobots het volgende:
Iets voor @:Vallon

Blijft toch grappig, dat hoefijzer. Die kerel zat ook al bij Tucker Carlson.
pi_218429168
quote:

Gut, de vredestichter Trump faalt weer eens. Heulen met terroristen.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 00:30:58 #35
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218429267
quote:

https\://www.youtube.com/watch?v=uKpkZNAFwkc
Wat zou ik hieruit moeten concluderen dat ik al niet deed..... dat GHF een failed mission is.

Ook hier is een een voortdurende gesteggel over zienswijze waar uitvoerders van welke hulp dan ook het daar altijd fout doen.... niet omdat ze dat willen zijn maar omdat er nooit genoeg adequate hulp zal (of kan) zijn. Ik verwijs even naar de bekende dramadriehoek. Er iets aan te merken door een slachtoffer.

Interessant is weer dat hij aangeeft dat sinds half mei er meer dan 100miljoen maaltijden door het GHF zijn verspreid en diverse filmpje(s) feitelijk de buikloop bevestigd dat hamas maaltijden confisceren en leden daarvan die in overvloed consumeren in hun tunnels.
Hij heeft hetzelfde probleem als iedereen: hoe hulp geven aan een bevolking zonder hamas daarbij in de kaart te spelen ?
Het interview is zijn zienswijze waarbij daar van alles over te zeggen is. Hij zal niet liegen maar zijn weergave is (nofi) een anekdote die verder niet goed te onderbouwen is en al helemaal niet in lijn is met gegeven bevelen.
Ik lees een soortgelijk transcript als herhaling van zijn zetten op https://www.pbs.org/newsh(...)ce-at-gaza-aid-sites

Kern is dat er geen instructie noch taakstelling is of was van het IDF om de Gaza burgers moedwillig te treffen of neer te schieten. Hij bevestigd ook dat het IDF disciplinaire maatregelen nam tegen soldaten (inclusief contracters) die wel fout bezig waren. Aguilar zelf schoot ook waarschuwingsschoten om te "communiceren" met de menigte.
pi_218429271
Hoog tijd dat men de islam ziet voor wat het is en dat het geen plekje meer heeft op deze wereld.
pi_218429286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 00:36 schreef UitStraling het volgende:
Hoog tijd dat men de islam ziet voor wat het is en dat het geen plekje meer heeft op deze wereld.
Nou wordt zendeling en ga ze bekeren zou ik zeggen.
pi_218429342
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 00:30 schreef Vallon het volgende:

[..]
Wat zou ik hieruit moeten concluderen dat ik al niet deed..... dat GHF een failed mission is.

Ook hier is een een voortdurende gesteggel over zienswijze waar uitvoerders van welke hulp dan ook het daar altijd fout doen.... niet omdat ze dat willen zijn maar omdat er nooit genoeg adequate hulp zal (of kan) zijn. Ik verwijs even naar de bekende dramadriehoek. Er iets aan te merken door een slachtoffer.
Het gaat inderdaad mis omdat er te weinig hulp is. Er te weinig hulppunten zijn. En omdat Gazanen grote stukken door bezet gebied moeten lopen met militairen die triggerhappy zijn.

In Gaza, more Palestinians are killed while waiting for food aid

quote:
Interessant is weer dat hij aangeeft dat sinds half mei er meer dan 100miljoen maaltijden door het GHF zijn verspreid en diverse filmpje(s) feitelijk de buikloop bevestigd dat hamas maaltijden confisceren en leden daarvan die in overvloed consumeren in hun tunnels.
Anthony Aguilar zegt niet dat er 100 miljoen maaltijden verspreid zijn, en hij zegt ook niet dat Hamas maaltijden confisqueert.

quote:
Het interview is zijn zienswijze waarbij daar van alles over te zeggen is. Hij zal niet liegen maar zijn weergave is (nofi) een anekdote die verder niet goed te onderbouwen is en al helemaal niet in lijn is met gegeven bevelen.
Ik lees een soortgelijk transcript als herhaling van zijn zetten op https://www.pbs.org/newsh(...)ce-at-gaza-aid-sites
Hij is er geweest als militair en treedt open naar voren. Bovendien heeft hij filmopnames gemaakt.

quote:
Kern is dat er geen instructie noch taakstelling is of was van het IDF om de Gaza burgers moedwillig te treffen of neer te schieten.
Natuurlijk wordt er niet zwart op wit gecommuniceerd om op mensen te schieten. Het IDF weet ook wel dat zoiets niet mag en dan naar buiten zou komen. Zoiets zit dus meer in mondelinge opmerkingen en in de cultuur.

quote:
Hij bevestigd ook dat het IDF disciplinaire maatregelen nam tegen soldaten (inclusief contracters) die wel fout bezig waren.
Dat zegt hij nergens. In het nieuwsbericht van PBS wordt dat door een woordvoerder van GHF gezegd.

quote:
Aguilar zelf schoot ook waarschuwingsschoten om te "communiceren" met de menigte.
Je let wel slecht op. Ook dat wordt niet door Aguilar gezegd. Maar hij zegt dat IDF dit doet.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 06-08-2025 01:24:31 ]
  woensdag 6 augustus 2025 @ 01:25:35 #39
346939 Janneke141
pi_218429378
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:38 schreef Vallon het volgende:

[..]

Het blijft sowieso wel een interessant concept, een niet-bestaand land erkennen.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 06:45:37 #40
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218429608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 01:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het blijft sowieso wel een interessant concept, een niet-bestaand land erkennen.
Als Isral zo door gaat met de genocide, dan zal de Palestijnse Staat niet (meer) bestaan.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218429622
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 01:25 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Een land dat op zijn beurt Isral niet wil erkennen, sterker nog, die het wenst te vernietigen.
pi_218429714

Pallywood weer in actie.
pi_218429829
Bild komt inderdaad met een uitgebreid artikel over hoe alle beelden van mensen met pannetjes schijnbaar gensceneerd zijn.

Het was natuurlijk al eerder opgevallen dat je soms bij zulke beelden tussen alle schreeuwende mensen, ineens een paar lachende mensen op de achtergrond zag en ook dat sommigen met de pannen tegen elkaar slaan in plaats van daadwerkelijk voedsel lijken te pakken. Maar genoeg Westerlingen trappen er weer met open ogen in. Zie spoiler voor een Engelse vertaling.
quote:
Zweifel an Bildern

Dieser Gaza-Fotograf inszeniert die Hamas-Propaganda

Gaza-Fotograf Anas Zayed Fteiha inszeniert das reale Leid Palstinenser fr die Weltffentlichkeit – zugunsten der Hamas und ihrer Propaganda. Dieses Foto ist im Rahmen einer Dokumentation entstanden, fr die der Fotograf begleitet wurde

Berlin – Abgemagerte Kinder, verzweifelte Mtter und Menschen, die mit leeren Tpfen um Essen betteln: Diese Fotos aus Gaza gehen um die Welt. Sie bewegen Millionen – und beeinflussen Politik weltweit.

Doch Recherchen der „Sddeutschen Zeitung“ stellen jetzt genau diese Aufnahmen infrage: Sind manche Bilder aus Gaza gezielt inszeniert – und Teil einer Propaganda-Strategie der Hamas-Terroristen?

Der Hunger ist (fast immer) echt – die Bilder aber oft nicht ganz. So zeigte ein viel verbreitetes Foto jngst verzweifelte Menschen vor einer Essensausgabe auf einem Lastwagen. Ihnen gegenber: der Fotograf Anas Zayed Fteiha, freier „Journalist“ im Auftrag der trkischen Nachrichtenagentur Anadolu.

Die Menschen wedeln mit ihren Tpfen, bekommen kurz darauf auch zu essen. ABER: Fotograf Fteiha verbreitet die Bilder offenbar nicht, meldet sich auch auf Anfrage von BILD nicht zurck, welche Aufnahmen er dort gemacht hat.

Mgliches Problem: Die Szenerie, eingefangen auch von anderen Fotografen, zeigt vorwiegend erwachsene Mnner, die auf Essen warten – und es bekommen.

Hat Fteiha dafr keine Verwendung?

Seine Fotos – verbreitet von „stern“ und „New York Magazine“, von CNN und BBC, vom Deutschlandfunk, der „Jungen Welt“ und auch von BILD – zeigen lieber das Chaos, die Zerstrung. Und vor allem: Kinder, Mtter, Leid in Groaufnahme und bei perfekter Beleuchtung.

Ein anderes Video hat die berschrift „Fuck Israel“. Kein Wunder, denn Fteiha ist auch bei europe.palestine.network aktiv, einem „pro-palstinensischen Kollektiv“ fr „globale Aktionen in Europa“ – das nicht nur das Leiden von Palstinensern in Gaza dokumentiert, sondern international den „Widerstand“ gegen Israel vorantreibt.

Fotograf arbeitet fr Israel-Hasser Erdoğan

Ein Aktivist, getarnt als Fotograf und Videoreporter, im Auftrag einer Nachrichtenagentur, die direkt dem trkischen Prsidenten und Israel-Hasser Recep Tayyip Erdoğan (71) untersteht, der seinerseits ber Jahre Hamas-Terroristen gefrdert, finanziert und versteckt hat.

Tatschlich ist das Leid der Zivilisten in Gaza gro. Viele Menschen wurden im Hamas-Krieg gegen Israel gettet, viele hungern. Die Inszenierung der Not kommt allerdings oft der Hamas und ihrer Propaganda zugute.
Denn „Journalist“ Fteiha hat offenbar einen Auftrag: „Free Palestine“ (Palstina befreien). So steht es auf einem schwlstigen Gemlde, das er auf seinem Instagram-Account prsentiert – in Kampfmontur mit der stolzen Aufschrift „Presse“. Der „Knstler“, der das Bild fr Fteiha erstellt hat: ein bekennender Juden-Hasser.

Fragt sich nur: Warum verwenden deutsche und internationale Agenturen die Fotos eines solchen Meinungskmpfers, obwohl viele der Bilder offenkundig einseitig ausgewhlt oder gestellt sind?

BILD fragte nach bei Fotoagenturen. Die Deutsche Presseagentur und Agence France Press erklrten, sie wrden mit dem „Journalisten“ Fteiha nicht zusammenarbeiten und die Bilder anderer Fotoreporter sowie deren Reputation vor Verffentlichung sorgfltig prfen. Reuters erklrt, ihre Fotos „entsprechen den Standards fr Genauigkeit, Unabhngigkeit und Unparteilichkeit“.

Der Deutsche Journalisten-Verband (DJV) warnt: Kriegsparteien setzen Bilder gezielt ein – zur Beeinflussung der ffentlichen Meinung. Professionell. Strategisch. Emotional. Das gelte natrlich auch fr Israel, das bisher keine unabhngigen Reporter nach Gaza einreisen lsst.

Hamas kontrolliert alle Bilder

Folge: Im Gazastreifen fotografieren fast nur noch palstinensische Fotografen – nicht wenige mit Hamas-Verbindungen. Historiker und Fotografie-Experte Gerhard Paul zur „SZ“: „Im Sden Gazas kontrolliert die Hamas die Bildproduktion zu 100 Prozent.“ Das Ziel: Mitleid im Westen erzeugen, Wut auf Israel schren.

Und es funktioniert! Kaum jemand ist geschickter in der Propaganda als die Hamas und andere palstinensische Terror-Organisationen: Schon 2002 prsentierte sich der damalige Palstinenserchef Jassir Arafat (75, 2004) nach der Besetzung der West Bank durch israelische Truppen in seiner „Festung“ in Ramallah mit Kerzenlicht und Taschenlampen – der einsame PLO-Kmpfer verzweifelt im Dunkeln ...

Ein blanker Propaganda-Trick. Aber schon damals fiel vielen Agenturen offenbar nicht auf, dass die Videoreporter in Arafats „Gefngnis“ den Effekt nur ermglichten, indem sie alle batteriebetriebenen Scheinwerfer an den Kameras ausgeschaltet hatten. Videos zeigten den PLO-Fhrer Minuten spter wieder in gleiendem Licht – weil sich „die Presse“ geeinigt hatte, den tollen Schnappschuss zu ermglichen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De grote vraag is vooral: waarom geloven mensen dit allemaal zo gewillig? En het antwoord is natuurlijk eenvoudig: deze propaganda voedt de onderbuik waar een diepe haat voor Isral wordt bevestigd. De beelden zijn als het ware als een 'Zie je wel!/Gotcha!' moment en dat werkt enorm verslavend. In bepaalde contreien komt daar dan nog eens een pathologische empathie voor moslims en mensen van kleur bij, in combinatie met een hekel of zelfs schuldgevoel jegens en over het Westen.

Ook bij de NOS gebruikt men dagelijks van deze beelden. De journalisten daar (betaald van onze belastingcenten) kunnen ook maar niet stoppen met schrijven en rapportages maken over deze oorlog:

Zelfs aan Oekrane (een oorlog in Europa) is nooit zoveel aandacht besteed. Maar dat krijg je natuurlijk als men de journalisten rechtstreeks overneemt van media zoals One World, een radicaal intersectionele en woke nieuwssite.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218430407
The hunger is (almost always) real – but the images are often not entirely.

Goh dus, Bild weerspreekt wat Howard zegt, dat er amper honger is. Daarbij zijn de beelden dus ook grotendeels echt en doet Howard alsof ze grotendeels nep zijn.
Je merkt ook wel dat Bild een rioolblad is omdat ze niet eens opmerken dat de reden dat media zulke foto's gebruiken is omdat er geen onafhankelijke journalisten in Gaza mogen opereren van Israel.

[ Bericht 28% gewijzigd door Lord-Ronddraai op 06-08-2025 09:45:03 ]
pi_218430647
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Goh dus, Bild weerspreekt wat Howard zegt, dat er amper honger is. Daarbij zijn de beelden dus ook grotendeels echt en doet Howard alsof ze grotendeels nep zijn.
Je merkt ook wel dat Bild een rioolblad is omdat ze niet eens opmerken dat de reden dat media zulke foto's gebruiken is omdat er geen onafhankelijke journalisten in Gaza mogen opereren van Israel.
Er wordt wel een zinnetje aan besteed.

quote:
The German Journalists Association (DJV) warns: Warring parties use images deliberately – to influence public opinion. Professionally. Strategically. Emotionally. This, of course, also applies to Israel, which has so far not allowed independent reporters to enter Gaza.
pi_218430755
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 09:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Raar, dus aan de ene kant beweer je (nee, je presenteert het zelfs als feit) dat volgens jou de beelden grotendeels echt zijn en weerleg je de claim van Bild dat de beelden grotendeels nep zouden zijn.

Even later geef je aan dat er geen journalisten Gaza in mogen van Isral, dus dan kan er m.i. ook geen sprake zijn van duidelijke nieuwsgaring.

In dat geval weet je dus niet of de beelden grotendeels echt of nep zijn.

Jouw claim dat de beelden grotendeels echt zouden zijn kan ik dan ook (op basis van jouw post) niet anders interpreteren als een claim vanuit gebakken lucht.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218431236
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 07:59 schreef HowardRoark het volgende:
Bild komt inderdaad met een uitgebreid artikel over hoe alle beelden van mensen met pannetjes schijnbaar gensceneerd zijn.

Ik zal het nog maar eens posten. De laatste keer kreeg hier ook geen reactie op. Al verwacht ik ook niet van je dat je overal op reageert.

Maar nu geloven we BILD maar weer blind en zetten we NOS maar weer weg als een stelletje amateurs?
quote:
Het was natuurlijk al eerder opgevallen dat je soms bij zulke beelden tussen alle schreeuwende mensen, ineens een paar lachende mensen op de achtergrond zag en ook dat sommigen met de pannen tegen elkaar slaan in plaats van daadwerkelijk voedsel lijken te pakken. Maar genoeg Westerlingen trappen er weer met open ogen in. Zie spoiler voor een Engelse vertaling.

De grote vraag is vooral: waarom geloven mensen dit allemaal zo gewillig? En het antwoord is natuurlijk eenvoudig: deze propaganda voedt de onderbuik waar een diepe haat voor Isral wordt bevestigd. De beelden zijn als het ware als een 'Zie je wel!/Gotcha!' moment en dat werkt enorm verslavend. In bepaalde contreien komt daar dan nog eens een pathologische empathie voor moslims en mensen van kleur bij, in combinatie met een hekel of zelfs schuldgevoel jegens en over het Westen.

Ook bij de NOS gebruikt men dagelijks van deze beelden. De journalisten daar (betaald van onze belastingcenten) kunnen ook maar niet stoppen met schrijven en rapportages maken over deze oorlog:

[ afbeelding ]

Zelfs aan Oekrane (een oorlog in Europa) is nooit zoveel aandacht besteed. Maar dat krijg je natuurlijk als men de journalisten rechtstreeks overneemt van media zoals One World, een radicaal intersectionele en woke nieuwssite.
Dan heb je weinig opgelet, waarschijnlijk vanwege bias. Overigens wel opvallend dat als je NOS als minderwaardig beschouwd, je wel precies kunt vertellen hoe(veel) en waar ze verslag over geven.
pi_218431505
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 10:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zal het nog maar eens posten. De laatste keer kreeg hier ook geen reactie op. Al verwacht ik ook niet van je dat je overal op reageert.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Maar nu geloven we BILD maar weer blind en zetten we NOS maar weer weg als een stelletje amateurs?
[..]
Dan heb je weinig opgelet, waarschijnlijk vanwege bias. Overigens wel opvallend dat als je NOS als minderwaardig beschouwd, je wel precies kunt vertellen hoe(veel) en waar ze verslag over geven.
Media Bias/Fact Check (MBFC) is goed met Amerikaanse en Engelstalige media, minder goed met de internationale en niet-Engelstalige media. De NOS is namelijk overduidelijk niet centrumrechts laat staan conservatief hun berichtgeving en zo stelt MBFC bijvoorbeeld ook dat nota bene de Volkskrant rechts en conservatief zou zijn. Kortom, dit is gewoon lachwekkend.

Waarom ga je niet inhoudelijk in op de berichtgeving van Bild, waar nota bene beeldmateriaal bij wordt geleverd? Het valt ook op dat jij elke bron die niet kritisch is op Isral meteen aanvalt. En wellicht is het ook eens handig jezelf af te vragen waarom je zo genvesteerd bent in het ophouden van de negatieve berichtgeving jegens Isral dat je bijna boos wordt als je uit die roes wordt gehaald door een ander perspectief.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218431586
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Media Bias/Fact Check (MBFC) is goed met Amerikaanse en Engelstalige media, minder goed met de internationale en niet-Engelstalige media. De NOS is namelijk overduidelijk niet centrumrechts laat staan conservatief hun berichtgeving en zo stelt MBFC bijvoorbeeld ook dat nota bene de Volkskrant rechts en conservatief zou zijn. Kortom, dit is gewoon lachwekkend.

Waarom ga je niet inhoudelijk in op de berichtgeving van Bild, waar nota bene beeldmateriaal bij wordt geleverd? Het valt ook op dat jij elke bron die niet kritisch is op Isral meteen aanvalt. En wellicht is het ook eens handig jezelf af te vragen waarom je zo genvesteerd bent in het ophouden van de negatieve berichtgeving jegens Isral dat je bijna boos wordt als je uit die roes wordt gehaald door een ander perspectief.
Ik hoef niet op de inhoud in te gaan want ik geloof dat er inderdaad genoeg gensceneerd wordt.

Het valt mij gewoon op dat je bepaalde bronnen op een bepaalde manier gebruikt en andere bronnen (die volgens velen gewoon geverifieerde en legitieme bronnen zijn) gelijk als anti-Isral bestempeld en daarmee een soort excuus verzint om die bericht maar voor onwaar aan te nemen.

Als ik voor mijn HBO-scriptie jouw bronnen zou gebruiken weet ik n ding zeker en dat is dat mijn scriptie afgekeurd wordt.
  woensdag 6 augustus 2025 @ 12:08:48 #50
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218431931
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 01:15 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Het gaat inderdaad mis omdat er te weinig hulp is. Er te weinig hulppunten zijn. En omdat Gazanen grote stukken door bezet gebied moeten lopen met militairen die triggerhappy zijn.

In Gaza, more Palestinians are killed while waiting for food aid
[..]
Anthony Aguilar zegt niet dat er 100 miljoen maaltijden verspreid zijn, en hij zegt ook niet dat Hamas maaltijden confisqueert.
[..]
Hij is er geweest als militair en treedt open naar voren. Bovendien heeft hij filmopnames gemaakt.
[..]
Natuurlijk wordt er niet zwart op wit gecommuniceerd om op mensen te schieten. Het IDF weet ook wel dat zoiets niet mag en dan naar buiten zou komen. Zoiets zit dus meer in mondelinge opmerkingen en in de cultuur.
[..]
Dat zegt hij nergens. In het nieuwsbericht van PBS wordt dat door een woordvoerder van GHF gezegd.
[..]
Je let wel slecht op. Ook dat wordt niet door Aguilar gezegd. Maar hij zegt dat IDF dit doet.
Thanks voor je correctie(s) met terechtwijzing dat ik veel te snel door (gelardeerde) interviews fiets(te).
Het maakt (mij) goed duidelijk dat het ingewikkeld is om op grond van een en zelfs (m)eerdere weergaven, goed het peper van het zout te kunnen onderscheiden. Ik had mij (beter) moeten afvragen welk doel interviews lijken te hebben: is dat relevant als informatie of ter (eigener) orintatie.

Ingehuurd en ontslagen huurling Aquillar heeft (achteraf) zijn getuigende zienswijze die zijn werkgever UC/GHF en het IDF weer stellig bestrijden. Dat 'details' in de nuance zeer relevant zijn voor getroffen individuen is zeker. In welke mate dat weer ondertekenend is voor een algehele situatie, betwijfel ik. Iets met bomen en bos.
pi_218432244
quote:

quote:
“It should be emphasized that Mr. Aguilar was employed as a subcontractor and was fired over a month ago for inappropriate behavior,” the aid foundation added. “Following the dismissal, we received threats that unless he was reinstated, action would be taken against us, raising questions regarding the motivation behind his interviews.

"We also have evidence that he likely forged documents and presented misleading videos to promote his false narrative," GHF added, without elaborating on the ostensible evidence.
pi_218432268
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 11:35 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik hoef niet op de inhoud in te gaan want ik geloof dat er inderdaad genoeg gensceneerd wordt.

Het valt mij gewoon op dat je bepaalde bronnen op een bepaalde manier gebruikt en andere bronnen (die volgens velen gewoon geverifieerde en legitieme bronnen zijn) gelijk als anti-Isral bestempeld en daarmee een soort excuus verzint om die bericht maar voor onwaar aan te nemen.

Als ik voor mijn HBO-scriptie jouw bronnen zou gebruiken weet ik n ding zeker en dat is dat mijn scriptie afgekeurd wordt.
Het gaat er niet om of media an sich 'geverifieerd' zijn. Het draait er natuurlijk om of de stukken die zij publiceren waar zijn en objectief zijn. En wat dit betreft zien we deze oorlog dat helaas nogal veel gerenommeerde Westerse media geregeld de plank volledig misslaan en dan halfslachtig een rectificatie op een achterpagina publiceren of dit zelfs gewoon achterwege laten.

Ook zien we een grote bereidheid om blind alles wat er van het Hamas netwerk naar buiten komt zonder problemen na te kakelen. Elke kritische lezer zou hier een mate van argwaan bij moeten krijgen, maar omdat het voor velen inmiddels een verslavende werking van 'rage clickbait' is wil men in deze roes blijven hangen en accepteert geen kritiek op deze bronnen.

Het is dus helemaal niet zo dat ik artikelen niet graag als 'onwaar' of 'anti-Isral' wil zien, het betreft simpelweg de realiteit dat verschillende media inmiddels zijn betrapt op het publiceren van halve waarheden of hele leugens wat men zelf vervolgens weer schoorvoetend moest corrigeren.

Denk bijvoorbeeld aan de documentaire van de BBC met de zoon van een Hamas-leider, de recente frontpage publicatie van de New York Times met een doodziek kind dat werd weggezet als emblematisch voor de vermeende hongersnood of de wilde verhalen over het 'Arabisch sprekende artsen' in ziekenhuizen die zomaar werden gexecuteerd door Isralische militairen of Isral dat organen zou verhandelen van overleden Palestijnen.

Ik lees genoeg media die regelmatig kritisch zijn op Isral en ook ruimte geven aan Isral-kritische op-eds. Neem bijvoorbeeld de Wall Street Journal, alleen wat zij schrijven is bijna altijd juist en dr gaat het om.

Hamas napapegaaien en onjuiste informatie publiceren met als waarschijnlijke doel de publieke opinie benvloeden mbt dit conflict is simpelweg verwerpelijk activisme en geen journalistiek. Helemaal als dit van onze belastingcenten wordt betaald.
pi_218432412
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 12:45 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het gaat er niet om of media an sich 'geverifieerd' zijn. Het draait er natuurlijk om of de stukken die zij publiceren waar zijn en objectief zijn. En wat dit betreft zien we deze oorlog dat helaas nogal veel gerenommeerde Westerse media geregeld de plank volledig misslaan en dan halfslachtig een rectificatie op een achterpagina publiceren of dit zelfs gewoon achterwege laten.
Het is altijd goed om ook bepaalde outlets te controleren. Maar het wordt een beetje een lastige discussie als we bij voorbaat bepaalde nieuwsoutlets in een hoekje duwen omdat (insert reden). Dat er door bepaalde media fouten worden gemaakt zal ik zeker niet ontkennen. Maar ik onderken wel dat het enorm lastig is om bepaald nieuws van twee kanten te verifiren omdat, zoals bekend, Isral geen journalisten toe laat. De reden ervan kun je terecht of onterecht vinden.

Waar ik grote moeite mee heb is dat jij vooral bezig bent met je eigen naratief te verkondigen en daarbij bijna alle gerenomeerde media of NGO's bij voorbaat als anti-Isral bestempeld.
quote:
Ook zien we een grote bereidheid om blind alles wat er van het Hamas netwerk naar buiten komt zonder problemen na te kakelen. Elke kritische lezer zou hier een mate van argwaan bij moeten krijgen, maar omdat het voor velen inmiddels een verslavende werking van 'rage clickbait' is wil men in deze roes blijven hangen en accepteert geen kritiek op deze bronnen.

Het is dus helemaal niet zo dat ik artikelen niet graag als 'onwaar' of 'anti-Isral' wil zien, het betreft simpelweg de realiteit dat verschillende media inmiddels zijn betrapt op het publiceren van halve waarheden of hele leugens wat men zelf vervolgens weer schoorvoetend moest corrigeren.
Vervolgens kom je zelf met allerlei vage TikTok's, X-jes, en Youtube-video's. De NOS heeft een status hoog te houden waar al die zogenaamde influencers dat niet hebben. Daarbij mag jij je zelf ook wel eens de vraag stellen waarom die mensen dergelijke filmpjes maken en verspreiden. Zoals we allemaal weten worden die filmpjes met een bepaald doel online gezet en worden ze ook nog eens op bepaalde wijze gefilmd / geknipt. Dat geldt voor beide kanten.
quote:
Denk bijvoorbeeld aan de documentaire van de BBC met de zoon van een Hamas-leider, de recente frontpage publicatie van de New York Times met een doodziek kind dat werd weggezet als emblematisch voor de vermeende hongersnood of de wilde verhalen over het 'Arabisch sprekende artsen' in ziekenhuizen die zomaar werden gexecuteerd door Isralische militairen of Isral dat organen zou verhandelen van overleden Palestijnen.

Ik lees genoeg media die regelmatig kritisch zijn op Isral en ook ruimte geven aan Isral-kritische op-eds. Neem bijvoorbeeld de Wall Street Journal, alleen wat zij schrijven is bijna altijd juist en dr gaat het om.

Hamas napapegaaien en onjuiste informatie publiceren met als waarschijnlijke doel de publieke opinie benvloeden mbt dit conflict is simpelweg verwerpelijk activisme en geen journalistiek. Helemaal als dit van onze belastingcenten wordt betaald.
De discussie wordt gewoon heel troebel als we allemaal onze eigen bronnen gaan gebruiken en gerenommeerde bronnen in een bepaalde hoek duwen om het daarmee automatisch onwaar te laten lijken. En als we niet meer uit kunnen gaan van een outlet als NOS, een VN of noem het maar, en we gaan in plaats daarvan alternatieve bronnen gebruiken om een bepaalde visie te ontwikkelen of ondersteunen dan zijn we alleen maar onze eigen bias aan het ventileren en daar schiet niemand wat mee op.

The Wall Street Journal is een prima bron, de NOS is een prima bron, verslagen van de VN zijn een prima bron. Social media (TikTok, X, Facebook, Instagram) zijn dat wat mij betreft per definitie gewoon niet, onder geen enkel beding. YouTube wordt al wat grijzer omdat daar van alles op te vinden is.
pi_218433615
quote:

[..]

Tsja je kan je afvragen of het probleem activisme is, of het gericht uitroeien van journalisten door de IDF. Beetje moeilijk om objectieve info te krijgen als iedereen die dat kan leveren dood of verjaagd is. Zelfs mensen van het rode kruis eindigen in een IDF massagraf.
pi_218433787
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Tsja je kan je afvragen of het probleem activisme is, of het gericht uitroeien van journalisten door de IDF. Beetje moeilijk om objectieve info te krijgen als iedereen die dat kan leveren dood of verjaagd is. Zelfs mensen van het rode kruis eindigen in een IDF massagraf.
De overtuiging dat het Isralische leger journalisten zou 'uitroeien' staat nogal haaks op het geklaag dat er geen internationale journalisten worden toegelaten tot de Gazastrook. Als mensen namelijk het eerste oprecht geloven, zou het tweede betekenen dat zulke journalisten de dood in worden gestuurd. Kortom, weer een mooi staaltje gesegmenteerde logica.

De realiteit is natuurlijk ook er vooral veel mensen in de Gazastrook rondlopen met een 'press' vestje, die dit eigenlijk niet zijn, maar vervolgens wel als dusdanig worden weggezet als zij om het leven komen. Dit doet er verder natuurlijk niets aan af dat ook daadwerkelijk journalisten om het leven kunnen komen, dat gebeurt in elke oorlog namelijk.

Zo zijn er in de oorlog tussen Oekrane en Rusland ook talloze journalisten om het leven gekomen. Daar horen we niemand over. Maar in de oorlog met Isral is dit ineens hartstikke noemenswaardig. De overgrote deel van deze journalisten zijn trouwens Palestijnse "journalisten. Zoals onder andere Mohamed Washah:

[ Bericht 26% gewijzigd door HowardRoark op 06-08-2025 15:52:38 ]
pi_218434115
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De overtuiging dat het Isralische leger journalisten zou 'uitroeien' staat nogal haaks op het geklaag dat er geen internationale journalisten worden toegelaten tot de Gazastrook. Als mensen namelijk het eerste oprecht geloven, zou het tweede betekenen dat zulke journalisten de dood in worden gestuurd. Kortom, weer een mooi staaltje gesegmenteerde logica.

De realiteit is natuurlijk ook er vooral veel mensen in de Gazastrook rondlopen met een 'press' vestje, die dit eigenlijk niet zijn, maar vervolgens wel als dusdanig worden weggezet als zij om het leven komen. Dit doet er verder natuurlijk niets aan af dat ook daadwerkelijk journalisten om het leven kunnen komen, dat gebeurt in elke oorlog namelijk.

Zo zijn er in de oorlog tussen Oekrane en Rusland ook talloze journalisten om het leven gekomen. Daar horen we niemand over. Maar in de oorlog met Isral is dit ineens hartstikke noemenswaardig. De overgrote deel van deze journalisten zijn trouwens Palestijnse "journalisten. Zoals onder andere Mohamed Washah:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dit is zo kansloos. Ik kan ook random plaatjes vinden van journalisten op de foto met een IDF tank. Dat maakt die journalisten nog geen soldaten. Hoeveel IDF soldaten zijn er ondertussen al opgepakt voor het vermoorden van rode kruis medewerkers?
pi_218434323
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:29 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dit is zo kansloos. Ik kan ook random plaatjes vinden van journalisten op de foto met een IDF tank. Dat maakt die journalisten nog geen soldaten. Hoeveel IDF soldaten zijn er ondertussen al opgepakt voor het vermoorden van rode kruis medewerkers?
Ah, "journalisten" in legeruniform die zelf bommen maken en mortieren afschieten is normaal? Mag ik je daarnaast erop wijzen dat het Isralische leger in tegenstelling tot Hamas geen moslimfundamentalistische terreurorganisatie is?

Er zijn inderdaad zeker journalisten die een verslag maken waarbij men meegaat met het Isralische leger (Douglas Murray bijvoorbeeld) dit gebeurt in de oorlog in Oekrane ook bij het Oekrainse leger (wederom Douglas Murray bijvoorbeeld).

Dat is iets anders dan wapens maken of afschieten in oorlogsoutfit bij een terreurorganisatie. Als je dat verschil niet eens meer ziet dat genoeg over jouw wereldbeeld.
pi_218434346
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 16:59 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ah, "journalisten" in legeruniform die zelf bommen maken en mortieren afschieten is normaal? Mag ik je daarnaast erop wijzen dat het Isralische leger in tegenstelling tot Hamas geen moslimfundamentalistische terreurorganisatie is?

Er zijn inderdaad zeker journalisten die een verslag maken waarbij men meegaat met het Isralische leger (Douglas Murray bijvoorbeeld) dit gebeurt in de oorlog in Oekrane ook bij het Oekrainse leger (wederom Douglas Murray bijvoorbeeld).

Dat is iets anders dan wapens maken of afschieten in oorlogsoutfit bij een terreurorganisatie. Als je dat verschil niet eens meer ziet dat genoeg over jouw wereldbeeld.
In Gaza is Hamas belangrijk en dus zie je er ook journalisten.
Hoeveel IDF soldaten zijn er ondertussen al opgepakt voor het vermoorden van rode kruis medewerkers?
pi_218434427
quote:
14s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 15:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ik stel, tot vermoeiends toe, wederom maar weer eens vast dat je hier een paar foto’s en een naam dropt zonder enige context waarbij zijn zogenaamde dubbelrol alleen door IDF wordt bevestigd.
pi_218434728
Het klopt natuurlijk dat journalisten in Gaza vaak ondertussen ook terroristen zijn of dat de terrorist zich vermomd als journalist. Zo is er ook dat Al Quds network waarvan IDF aangaf dat alle medewerkers een legitiem doelwit waren en van we zagen was dat een bijzonder eng clubje, duidelijk een verlengstuk van Hamas.

Alleen als een aanval internationaal escaleert dan heeft IDF er een handje van om lukraak te beweren dat ze een terrorist hebben uitgeschakeld. Net zoals bij de journalistieke zoon van de bekende journalist Dahdouh. De zoon zou samen met een collega bij een terrorist in de auto zijn ingestapt en daarom zijn omgekomen. Dag later waren de zoon en collega net de terroristen en de chauffeur een burger. Waarbij het volgende bewijs werd geleverd dat de zoon de terrorist was en zie dan vooral het briefhoofd linksboven :')

twitter
pi_218436870
Langzaam maar zeker komt er wat meer aandacht in de Isralische media voor de erbarmelijke situatie waarin Gazaanse burgers zich begeven. Vooral voor het gebrek aan voedsel.

Bijvoorbeeld in de Times of Israel, vanaf de podcast van 27 juli komt het steeds vaker ter sprake:
The Times of Israel Daily Briefing · Episode

Ook bij N12 en ynet komen er sporadisch artikelen over.
pi_218436932
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 21:13 schreef oblo het volgende:
Langzaam maar zeker komt er wat meer aandacht in de Isralische media voor de erbarmelijke situatie waarin Gazaanse burgers zich begeven. Vooral voor het gebrek aan voedsel.

Bijvoorbeeld in de Times of Israel, vanaf de podcast van 27 juli komt het steeds vaker ter sprake:
The Times of Israel Daily Briefing · Episode

Ook bij N12 en ynet komen er sporadisch artikelen over.
In de zin van oei we doen wat fout of shit dit is slecht voor de hasbara?
pi_218437203
Maar dat een journalist in zijn vrije tijd terrorist is of andersom doet weinig af aan dat ze nog steeds correcte informatie knnen leveren. Het IDF is ook een terroristenclub maar niet alles wat ze verklaren is een leugen.
pi_218438056
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
In de zin van oei we doen wat fout of shit dit is slecht voor de hasbara?
Een mix. En wat maakt dat uit? Ook al zou het 100% voor eigengewin zijn?
pi_218438943
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2025 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar dat een journalist in zijn vrije tijd terrorist is of andersom doet weinig af aan dat ze nog steeds correcte informatie knnen leveren.
Ik hoop oprecht dat je post cynisch is bedoeld.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 00:08:17 #66
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_218439095
quote:

[..]

Aan de ene kant heb je de verhalen dat mediabedrijven veelal in joodse handen zijn, aan de andere kant de verdenkmakingen dat journalisten f palestina activisten zijn f zo dom zijn dat ze in hamas propaganda trappen. Aan ons de taak om hier de gulden middenweg te vinden.

quote:
Zo zijn er in de oorlog tussen Oekrane en Rusland ook talloze journalisten om het leven gekomen. Daar horen we niemand over. Maar in de oorlog met Isral is dit ineens hartstikke noemenswaardig. De overgrote deel van deze journalisten zijn trouwens Palestijnse "journalisten. Zoals onder andere Mohamed Washah
"IDF says..."

https://watson.brown.edu/costsofwar/papers/2025/Journalists
  donderdag 7 augustus 2025 @ 02:21:49 #67
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218439245
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 00:08 schreef butz0rs het volgende:

[..]
Aan de ene kant heb je de verhalen dat mediabedrijven veelal in joodse handen zijn, aan de andere kant de verdenkmakingen dat journalisten f palestina activisten zijn f zo dom zijn dat ze in hamas propaganda trappen. Aan ons de taak om hier de gulden middenweg te vinden.
[..]
"IDF says..."

[ afbeelding ]
Probleem is wel een beetje wat dan een journalist is in een gebied waar andersdenkende journalisten sws hun werk niet mogen/kunnen doen. Iemand die daar een bordje "press" opspelt of filmt wil - zeker daar, voor mij - niet zeggen dat die journalist in die verslagevende functie is. Verder is het genoemde aantal rechtstreeks afkomstig van de hamas autoriteiten of haar gefamillieerde nieuwskanalen zoals een Al Jazeera. Het aantal lijkt ook flinkt opgeleukt met 'medewerkers' die niet als zodanig in directe dienst zijn van een persagentschap of daarmee te (h)erkennen.

Probleem twee is zeker ook dat Isral geen journalisten - onbegeleid - in het strijdgebied toelaat en net als haar partner in crime, het "nieuws" selectief filtert (wat iemand daar verder ook van vindt). De "journalisten" die dan getroffen worden zijn eerder meer 'burgerslachtoffers' die in de line of fire, niet wilde luisteren of op de verkeerde plek verbleven - in het dichtbevolkte gebied - om hun eigen ding te doen.

Ook de vergelijkign met en in andere oorlogen gaat mank. In andere oorlogen worden/werden journalisten 'toegelaten' door al of niet beide partijen; en konden dan nog rekenen op millitaire "bescherming" om ze zo deelgenoot te maken voor het gekend (media)doel dat de gastheer kennelijk belangrijk vond.
In WO2 oorlog waren, wat wij nu journalisten noemen, simpelweg spionnen die zonder vorm van proces - en erkenning - tegen de muur werden gezet.

Wanneer ik vervolgens inzoom via https://cpj.org kan ik van de 225 gedode journalisten in Gaza, er maar 15 terug vinden.
Volg ik de bron van de paper staat dat aantal op 50 waarbij ze in hun query ook 'gedode' journalisten in India en Mexico e.d. meetellen.

Kortom het waardheidsgehalte is uiterst mistig en ik daarbij moeite heb aan te nemen dat een Isral, zoals de paper toch enigzins suggereert, bewust zou jagen op journalisten.
Het is zeker triest is dat de rol van media zeer beperkt is tot een eenzijdige weergave en door ontbreken van kredietwaardige bronnen op zijn best, niet veel verder komt dan 'kritische' gestelde aannamens.

tldr; balen is ook dat (realtime) beeld, geluid en ook het woord - mede van AI papers - vanwege onverifieerbare manipulatie zich beweegt tussen leugen en halve waarheden.
pi_218439702
quote:

[..]
"IDF says..."

[ afbeelding ]
En dit is relevant omdat?
quote:

[..]
[..]
"IDF says..."

[ afbeelding ]
Als er dus in grote getale mensen rondlopen in 'press' vestjes en zich voordoen als een journalist, dan krijg je dat. En de internationale gemeenschap en media doen hier doodleuk aan mee.

Zo geeft bijvoorbeeld de IFJ (International Federation of Journalists) een lijst met Palestijnen die zijn omgekomen wat vermeende journalisten waren (178 in totaal) en daarin staat worden onder meer "journalisten" van Al Aqsa TV/Al Aqsa Media Network en Al Quds/Quds News Network in meegenomen. Bij elkaar opgeteld zit je dan al aan bijna 60 (!) namen.
quote:
Al-Aqsa TV (Arabic: قناة الأقصى) is a television channel run by Hamas, which is based in the Gaza Strip. Its programs include news and propaganda promoting Hamas, children's shows, and religiously inspired entertainment. It is currently directed by Fathi Hamad, who is a member of the Palestinian Legislative Council and Interior Minister of the Gaza Strip. The channel is named after Al-Aqsa in Jerusalem.

Bron
quote:
Al-Quds TV (Arabic: قناة القدس) was a satellite television channel broadcast on Nilesat and Arabsat. It broadcast from 11 November 2008 to 10 February 2019.

The channel was affiliated with Hamas and maintained a pro-Hamas editorial position. Much of the channel's programming focused on statements and activities from Hamas and Islamic Jihad and criticism of Fatah and the Palestinian Authority.

Bron
Ook staan er nog 20+ namen in van mensen die schijnbaar 'freelance' journalisten of fotografen waren. Dit is toch niet meer serieus te nemen? Maar ja, het kan worden gebruikt jegens Isral dus gaan velen er gewillig in mee. Het enige doel lijkt hier een zo lang mogelijke lijst te krijgen om als stok te kunnen gebruiken jegens Isral.
pi_218440451
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 08:09 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En dit is relevant omdat?
[..]
Als er dus in grote getale mensen rondlopen in 'press' vestjes en zich voordoen als een journalist, dan krijg je dat. En de internationale gemeenschap en media doen hier doodleuk aan mee.

Zo geeft bijvoorbeeld de IFJ (International Federation of Journalists) een lijst met Palestijnen die zijn omgekomen wat vermeende journalisten waren (178 in totaal) en daarin staat worden onder meer "journalisten" van Al Aqsa TV/Al Aqsa Media Network en Al Quds/Quds News Network in meegenomen. Bij elkaar opgeteld zit je dan al aan bijna 60 (!) namen.
[..]
[..]
Ook staan er nog 20+ namen in van mensen die schijnbaar 'freelance' journalisten of fotografen waren. Dit is toch niet meer serieus te nemen? Maar ja, het kan worden gebruikt jegens Isral dus gaan velen er gewillig in mee. Het enige doel lijkt hier een zo lang mogelijke lijst te krijgen om als stok te kunnen gebruiken jegens Isral.
Hoeveel IDF soldaten zijn er ondertussen al opgepakt voor het vermoorden van rode kruis medewerkers?
pi_218440600
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:38 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Wat heeft het Rode Kruis te maken met wie er door de IFJ als 'journalist' wordt gecategoriseerd?
pi_218440783
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 09:54 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Wat heeft het Rode Kruis te maken met wie er door de IFJ als 'journalist' wordt gecategoriseerd?
Je klaagde gisteren dat er geen betrouwbare info was. Ik zei dat dat oa kwam door het vermoorden en wegjagen van mensen die dat konden leveren. Zie daar de moord op het rode Kruis.

Ik merk dat je het er niet over wil hebben, dus ik blijf mijn vraag maar gewoon herhalen.
pi_218440922
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:17 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Je klaagde gisteren dat er geen betrouwbare info was. Ik zei dat dat oa kwam door het vermoorden en wegjagen van mensen die dat konden leveren. Zie daar de moord op het rode Kruis.

Ik merk dat je het er niet over wil hebben, dus ik blijf mijn vraag maar gewoon herhalen.
Het Rode Kruis moet betrouwbare informatie leveren? Die zijn nota bene de mensen die gezellig met Hamas meewerken tijdens de schrikbarende ceremonies bij het vrijlaten van de Isralische gijzelaars en tevens de mensen die niet n keer omkijken naar die gijzelaars in gevangenschap. Waarom moeten we daar betrouwbare informatie van verwachten?

pi_218441337
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Rode Kruis moet betrouwbare informatie leveren? Die zijn nota bene de mensen die gezellig met Hamas meewerken tijdens de schrikbarende ceremonies bij het vrijlaten van de Isralische gijzelaars en tevens de mensen die niet n keer omkijken naar die gijzelaars in gevangenschap. Waarom moeten we daar betrouwbare informatie van verwachten?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Ah, weer een photo dumpje.

Hier een bron;
https://www.reuters.com/w(...)s-bodies-2025-02-19/
quote:
Some Israeli critics allege it has not done enough to protect the hostages and have mocked its role as a "ride share" service in a social media video. The ICRC has publicly rejected the criticism and said it seeks to ensure hostages are transferred in the best possible conditions.
En nog 1:

https://www.france24.com/(...)-in-israel-hamas-war
quote:
ICRC officials "did nothing to interfere with this intimidating display of indignity and public humiliation", Gerald Steinberg, president of the right-wing Israeli organisation NGO Monitor, wrote in the Australian-based online magazine Quillette.

The ICRC said: "Ensuring the safety and security of the handover operations is the responsibility of the parties to the agreement."
En nog 1:
https://www.icrc.org/en/a(...)l-but-not-bystanders

quote:
One of our goals is to avoid causing additional harm to those we are aiming to help. We recognize that for many people, during these extremely difficult moments, we couldn't offer the support they needed. In this too we are trying to improve.

As for the families of the 59 hostages who remain in Gaza, I want to assure you that we will continue to do our best to ensure their release and relentlessly pursue access to them. For us, alleviating human suffering in conflict comes before politics, reputation or communication.

Julien Lerisson is head of delegation for the International Committee of the Red Cross in Israel and the Occupied Territories

pi_218441603
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Wat een onzin. Zie hier wat er gebeurt als je gewoon allerlei random social media accountjes als bewijzen voor je zienswijze blijft geloven. "Organisaties als het Rode Kruis? Allemaal niet pluis natuurlijk! Maar die 'bakker' op Tiktok? Bewijs!" ... Het zou satire genoemd kunnen worden, maar ik ben bang dat je het nog serieus meent ook.

Waarom het onzin is? Het Rode Kruis haalt gijzelaars op bij het door Hamas en Isral overeengekomen ophaalpunt. Wat je op je foto's ziet is oa. het identificeren van de gijzelaars en het tekenen van documenten ter bevestiging van de overdracht, dit staat er op sites waar ze te ze te zien zijn gewoon bij. Je ziet hier dus niet het Rode Kruis die aan schrikbarende ceremonies meewerkt, zoals jij dat ervan probeert te maken.

Al die poeha erom heen is georkestreerd door Hamas, daar had het Rode Kruis verder geen aandeel in, die komen daar enkel die gijzelaars ophalen als neutrale partij tussen Hamas en Isral. Wat hadden ze volgens jou anders moeten doen? Ongewapend dat tuig aanvallen tijdens die overdracht omdat ze er een achterlijk Hamas feestje van lijken maken?

Je zegt ook dat ze geen enkel keer omkijken naar die gijzelaars, geen interesse tonen; maar ook hier weer, wat moeten ze doen volgens jou? Hamas heeft ze steeds elke toegang tot de gijzelaars ontzegd, zoals ook jij gewoon weet. Dat is geen gebrek aan wil, maar gebrek aan mogelijkheden. Hadden ze misschien gewoon ongewapend Gaza in moeten gaan met enkel dat Rode Kruis op de rug? Daar tussen het puin en beschietingen moeten gaan zoeken naar die gijzelaars om te kijken of er geen griepje heerst, om zo de Howards in deze wereld te bewijzen dat ze heus wel neutraal zijn?

Je draaft door met deze propagandistische manier van het ventileren van jouw mening. Dat jij ze niet betrouwbaar vindt, maakt het niet zo dat ze daadwerkelijk ook niet betrouwbaar zijn. Consequent je mening als feiten blijven presenteren begint gewoon bespottelijke vormen aan te nemen.

Het is voor mij wel duidelijk dat het NWS-topic niet voor Jan Lul gesloten is. Er was immers meer ruimte voor dit soort halsstarrig gedram in de marge, dan daadwerkelijk inhoudelijke discussies over nieuws en actualiteit. Daar lijkt het hier ook weer naar toe te gaan. Voor mij tijd om ook dit topic maar weer te laten voor wat het is. Maar dat terzijde.

[ Bericht 0% gewijzigd door KinKiJan op 07-08-2025 11:58:06 ]
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218441654
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Wat een onzin. Zie hier wat er gebeurt als je gewoon allerlei random social media accountjes als bewijzen voor je zienswijze blijft geloven. "Organisaties als het Rode Kruis? Allemaal niet pluis natuurlijk! Maar die 'bakker' op Tiktok? Bewijs!" ... Het zou satire genoemd kunnen worden, maar ik ben bang dat je het nog serieus meent ook.

Waarom het onzin is? Het Rode Kruis haalt gijzelaars op bij het door Hamas en Isral overeengekomen ophaalpunt. Wat je op je foto's ziet is oa. het identificeren van de gijzelaars en het tekenen van documenten ter bevestiging van de overdracht, dit staat er op sites waar ze te ze te zien zijn gewoon bij. Je ziet hier dus niet het Rode Kruis die aan schrikbarende ceremonies meewerkt, zoals jij dat ervan probeert te maken.

Al die poeha erom heen is georkestreerd door Hamas, daar had het Rode Kruis verder geen aandeel in, die komen daar enkel die gijzelaars ophalen als neutrale partij tussen Hamas en Isral. Wat hadden ze volgens jou anders moeten doen? Ongewapend dat tuig aanvallen tijdens die overdracht omdat ze er een achterlijk Hamas feestje van lijken maken?

Je zegt ook dat ze geen enkel keer omkijken naar die gijzelaars, geen interesse tonen; maar ook hier weer, wat moeten ze doen volgens jou? Hamas heeft ze steeds elke toegang tot de gijzelaars ontzegd, zoals ook jij gewoon weet. Dat is geen gebrek aan wil, maar gebrek aan mogelijkheden. Hadden ze misschien gewoon ongewapend Gaza in moeten gaan met enkel dat Rode Kruis op de rug? Daar tussen het puin en beschietingen moeten gaan zoeken naar die gijzelaars om te kijken of er geen griepje heerst, om zo de Howards in deze wereld te bewijzen dat ze heus wel neutraal zijn?

Je draaft door met deze propagandistische manier van het ventileren van jouw mening. Dat jij ze niet betrouwbaar vindt, maakt het niet zo dat ze daadwerkelijk ook niet betrouwbaar zijn. Consequent je mening als feiten blijven presenteren begint gewoon bespottelijke vormen aan te nemen.

Het is voor mij wel duidelijk dat het NWS-topic niet voor Jan Lul gesloten is. Er was immers meer ruimte voor dit soort halsstarrig gedram in de marge, dan daadwerkelijk inhoudelijke discussies over nieuws en actualiteit. Voor mij tijd om ook dit topic maar weer te laten voor wat het is. Maar dat terzijde.
Joh, heb hem er telkens al op aangesproken en aan begin van dit deel ook weer om gewoon bronnen te posten die verifieerbaar zijn voor iedereen ipv die Twitter en pic dumps elke keerzijde

Ook als het over journalisten gaat is het allemaal heel begrijpelijk dat die niet toegelaten worden. Gaat het over het Rode Kruis dan doen ze te weinig. De discrepantie in beide stellingen is overduidelijk. Maar schijnbaar allemaal geoorloofd in de strijd tegen “pro-pali”.
pi_218441863
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dus omdat ongewapende mensen met als doel gijzelaars heelhuids naar huis krijgen niet hebben geknokt met Hamas, mogen ze wat jou betreft vermoord worden door Isral? Het rode Kruis als bad guys. Je bent verloren.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 13:13:44 #77
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218442242
Hoe zit het eigenlijk met de plannen van Netanyanu om de Gaza strook volledig te bezetten?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218443193
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de plannen van Netanyanu om de Gaza strook volledig te bezetten?
Daar gaat als het goed is vanavond over vergaderd worden. De verwachting is dat het plan door gaat, volgens onder andere iNews24.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 15:47:29 #79
438527 MissButterflyy
pi_218443513
De Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in de Palestijnse gebieden is vorige week aangevallen door Isralische kolonisten. Dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse zaken. De dienstauto werd op 30 juli door kolonisten bekogeld met stenen. De diplomaten zijn volgens het ministerie ongedeerd gebleven

Bron: NRC
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 15:49:08 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218443532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:05 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Daar gaat als het goed is vanavond over vergaderd worden. De verwachting is dat het plan door gaat, volgens onder andere iNews24.
Dat gaat een hele hoop ellende opleveren. Ik zie er ook een flinke vluchtelingenstroom van op gang komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:02:11 #81
438527 MissButterflyy
pi_218443655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat gaat een hele hoop ellende opleveren. Ik zie er ook een flinke vluchtelingenstroom van op gang komen.
Denk je dat het mogelijk gaat zijn dat de Palestijnen dan kunnen vluchten?
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 16:09:29 #82
pi_218443705
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja dat denk en hoop ik vooral van wel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218443721
quote:

[..]
Als ze die mogelijkheid niet krijgen dan weten we gelijk wat de intenties zijn. Voor zover daar eigenlijk nog twijfel over bestond.
pi_218443754
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als ze die mogelijkheid niet krijgen dan weten we gelijk wat de intenties zijn. Voor zover daar eigenlijk nog twijfel over bestond.
Ben dan wel benieuwd hoeveel wij er dan op mogen gaan vangen van onze "trouwe bondgenoot".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 16:21:21 #85
pi_218443761
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben dan wel benieuwd hoeveel wij er dan op mogen gaan vangen van onze "trouwe bondgenoot".
Mocht het zo ver komen gaat dat een shitshow van heb ik jou daar opleveren. Ik zie Wilders het misbruiken tijdens zijn campagne enzovoorts.

En dat is nog allemaal los van het menselijke leed wat zo'n gedwongen volksverhuizing gaat brengen.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:30:14 #86
346939 Janneke141
pi_218443822
quote:

[..]
Dat lijkt me een essentieel onderdeel van het plan.
pi_218443842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ben dan alleen benieuwd waarheen, want je kan vanaf de Gazastrook alleen naar Egypte. En Egypte wil ze niet opvangen.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:46:09 #88
438527 MissButterflyy
pi_218443916
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben dan alleen benieuwd waarheen, want je kan vanaf de Gazastrook alleen naar Egypte. En Egypte wil ze niet opvangen.
Ik vermoed dat ze in Gaza blijven.
Als ze vluchten, bijvoorbeeld naar Europa, komen er verhalen mee die Isral niet in een goed daglicht zullen zetten. En de kans dat er wraak op Isral wordt genomen is groot, ze kunnen ze dan beter dichtbij onder controle houden.
pi_218443940
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als ze vluchten, bijvoorbeeld naar Europa, komen er verhalen mee die Isral niet in een goed daglicht zullen zetten. En de kans dat er wraak op Isral wordt genomen is groot, ze kunnen ze dan beter dichtbij onder controle houden.
En als Israel niet beschuldigd wil worden van etnische zuivering kan Israel ook niet actief meewerken aan het verplaatsen van mensen naar een andere locatie, bijvoorbeeld Jordani.
pi_218444030
quote:

[..]
Etnische zuivering noemen we dat.
What Would Goku Do
  donderdag 7 augustus 2025 @ 17:05:09 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218444034
quote:

[..]
Waarnaartoe?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 17:06:43 #92
pi_218444039
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En als Israel niet beschuldigd wil worden van etnische zuivering kan Israel ook niet actief meewerken aan het verplaatsen van mensen naar een andere locatie, bijvoorbeeld Jordani.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren, dan moet iemand anders dat maar regelen..
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 17:09:01 #93
pi_218444064
pi_218444069
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die verhalen komen toch wel, ook als het 'gewoon vrede' is. Mbt het nu op handen zijnde definitief vestigen, Isral wil het liefste al die mensen daar kwijt dunkt me en voor dat standpunt heb ik best wel begrip
Die wraak komt er toch wel, ook al mogen ze allemaal wel blijven.
pi_218444105
quote:

[..]
Ah, meteen al beginnen met een stropop. Niemand heeft hier namelijk gesteld dat een organisatie als het Rode Kruis niet 'pluis' zou zijn. Er is slechts opgemerkt dat deze mensen gretig meedoen met de door Hamas opgezette ceremonies tijdens het vrijlaten van Isralische gijzelaars, terwijl men in het gevangenschap van deze gijzelaars niet naar omkijkt.

Wat heeft dit berhaupt te maken met social media accountjes?
quote:

[..]

Het Rode Kruis zou ook meer moeite kunnen doen om bij de gijzelaars te komen tijdens hun gevangenschap en ook duidelijk kenbaar maken niet mee te werken aan de door Hamas opgezette ceremonies. Dit doet men echter niet, wat genoeg reden is voor vragen en kritiek. Op deze manier verliest een dergelijke organisatie de neutraliteit ook.
quote:

[..]

Het is voor mij wel duidelijk dat het NWS-topic niet voor Jan Lul gesloten is. Er was immers meer ruimte voor dit soort halsstarrig gedram in de marge, dan daadwerkelijk inhoudelijke discussies over nieuws en actualiteit. Daar lijkt het hier ook weer naar toe te gaan. Voor mij tijd om ook dit topic maar weer te laten voor wat het is. Maar dat terzijde.
Wat mij hier opvalt (en trouwens ook al uit eerdere posts) is dat je erg gefrustreerd en boos lijkt te worden door de standpunten die ik inneem. Hier kan ik verder niets aan doen, dit is volledig jouw eigen probleem waar je mee klaar moeten zien te komen.

Je kunt vervolgens mijn perspectief proberen te delegitimeren door deze als 'propagandistisch' of slechts een mening, maar toen ik recent een aantal een feiten had opgesomd mbt de geschiedenis van dit conflict, zette je dat meteen weg als 'selectief' en een 'Gish Gallop'.

Ik wil daarom een andere mogelijkheid opgooien: ik heb meer gelijk dan je wilt erkennen, echter bekijk jij dit conflict op een andere manier en raakt daarom gefrustreerd mijn perspectief omdat dit jouw eigen wereldbeeld mbt conflict doet wankelen.

Hier lijkt het namelijk wel op, je gaat zelden op de inhoud in, maar valt vooral de bronnen en mijn manier van discussiren aan.
pi_218444134
quote:

[..]
Voor zover ik begreep is het de bedoeling dat ze worden verplaatst naar Al-Mawasi. Dat zou binnen enkele weken geregeld moeten zijn. De totale operatie zou zo'n 4 tot 5 maanden in beslag moeten gaan nemen.

quote:
The plan is reportedly aimed at destroying what remains of the Hamas terror group and pressuring it to free the 50 hostages it is still holding, around 20 of them alive, after recent talks for a deal broke down. It would begin with taking over Gaza City, in the north of the Strip, and camps in the central Strip, driving around half of the enclave’s population southward toward the Mawasi humanitarian zone.

According to Channel 12 news, in the plan’s first phase, Israel would issue an evacuation notice to the residents of Gaza City — estimated to number around 1 million people, roughly half the Strip’s population — to allow time for the establishment of civilian infrastructure in central Gaza, including hospitals and camps for evacuees. This phase is expected to last several weeks.
Bron: The Times of Israel
pi_218444162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus omdat ongewapende mensen met als doel gijzelaars heelhuids naar huis krijgen niet hebben geknokt met Hamas, mogen ze wat jou betreft vermoord worden door Isral? Het rode Kruis als bad guys. Je bent verloren.
En ook hier weer een stropop.

Letterlijk niemand heeft hier gezegd dat Rode Kruis medewerkers zomaar vermoord mogen worden.
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom zouden Palestijnen naar Nederland moeten? Die mensen hebben hier helemaal niets te zoeken.
pi_218444225
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218444373
Morgen een debat over Syri? Overmorgen Soedan? Dinsdag Oekrane? :+

twitter

https://x.com/CIDI_nieuws/status/1953435164370960491
  donderdag 7 augustus 2025 @ 17:51:24 #100
346939 Janneke141
pi_218444378
quote:

[..]
Het hoeft niet lopend, dus er zijn wel meer opties dan alleen Egypte, al is dat wel de meest voor de hand liggende. Maar er zijn nog steeds een hoop landen voorstander van een zogenaamde tweestatenoplossing, dus misschien kun je een internationale meerderheid krijgen voor de plek van die tweede staat. Net zoals dat 80 jaar geleden met de stichting van Isral ook gelukt is.

Want je kunt het leuk vinden of niet, maar een Palestijnse staat op de huidige plek is niet levensvatbaar. Die komt er nooit. Maar een alternatieve plek waar de bevolking heen wil vertrekken is wel een voorwaarde, want anders is het schoonvegen van de Gazastrook inderdaad pure etnische zuivering.
pi_218444391
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:50 schreef Nober het volgende:
Morgen een debat over Syri? Overmorgen Soedan? Dinsdag Oekrane? :+

[ x ]
https://x.com/CIDI_nieuws/status/1953435164370960491
Hier nog zo'n fucking clown. Voor de 999e keer de vraag aan jou: wat valt er te debatteren over iets waar men het over eens is? Dit 'argument' in deze discussie is zo tering achterlijk en ook nog eens versleten. Verzin eens wat nieuws man :N
What Would Goku Do
pi_218444400
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Het hoeft niet lopend, dus er zijn wel meer opties dan alleen Egypte, al is dat wel de meest voor de hand liggende. Maar er zijn nog steeds een hoop landen voorstander van een zogenaamde tweestatenoplossing, dus misschien kun je een internationale meerderheid krijgen voor de plek van die tweede staat. Net zoals dat 80 jaar geleden met de stichting van Isral ook gelukt is.

Want je kunt het leuk vinden of niet, maar een Palestijnse staat op de huidige plek is niet levensvatbaar. Die komt er nooit. Maar een alternatieve plek waar de bevolking heen wil vertrekken is wel een voorwaarde, want anders is het schoonvegen van de Gazastrook inderdaad pure etnische zuivering.
Ga je nou doen alsof je dit al die tijd niet aan hebt zien komen? Dat niemand je dit heeft geprobeerd duidelijk te maken?
What Would Goku Do
pi_218444406
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:24 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En ook hier weer een stropop.

Letterlijk niemand heeft hier gezegd dat Rode Kruis medewerkers zomaar vermoord mogen worden.
[..]
Waarom zouden Palestijnen naar Nederland moeten? Die mensen hebben hier helemaal niets te zoeken.
We hadden het over de moord op medewerkers en jij komt met een ja maar zie wat ze hier fout deden. Toen ik op 7 oktober tegenin ging bij mensen die de aanslagen aan het goedpraten waren met ja maar was je het nog met mij eens. Langzaam ben je in gedragingen veranderd in iemand die moeite heeft met terrorisme afkeuren.

Hoeveel mensen heeft Isral vastgezet voor de moord op rode Kruis hulpverleners?
pi_218444419
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat hadden we 80 jaar geleden met de oprichting van Isral misschien moeten bedenken.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 17:57:06 #105
346939 Janneke141
pi_218444428
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:55 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat hadden we 80 jaar geleden met de oprichting van Isral misschien moeten bedenken.
Tot op zekere hoogte is dat ook gebeurd, alleen dat beide kanten van de lijn zich als goede buren konden gedragen was nogal een inschattingsfout.
pi_218444436
quote:
10s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:52 schreef viagraap het volgende:

[..]
Hier nog zo'n fucking clown. Voor de 999e keer de vraag aan jou: wat valt er te debatteren over iets waar men het over eens is? Dit 'argument' in deze discussie is zo tering achterlijk en ook nog eens versleten. Verzin eens wat nieuws man :N
Zodat deze Nederlandse volksvertegenwoordigers de problemen in Nederland niet hoeven aan te pakken?
pi_218444445
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Tot op zekere hoogte is dat ook gebeurd, alleen dat beide kanten van de lijn zich als goede buren konden gedragen was nogal een inschattingsfout.
De makkelijkste oplossing is dan inderdaad om de zwakste partij maar gewoon etnisch te zuiveren. Onderwerpen aan een Isralisch bewind om deporteren; als Isral heel Gaza inneemt blijven die 2 opties over (op "humane" wijze).
pi_218444457
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:57 schreef Nober het volgende:

[..]
Zodat deze Nederlandse volksvertegenwoordigers de problemen in Nederland niet hoeven aan te pakken?
Ben je nou echt zo simpel?
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:00:47 #109
346939 Janneke141
pi_218444461
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De makkelijkste oplossing is dan inderdaad om de zwakste partij maar gewoon etnisch te zuiveren. Onderwerpen aan een Isralisch bewind om deporteren; als Isral heel Gaza inneemt blijven die 2 opties over (op "humane" wijze).
De Joodse volksverhuizing naar de nieuwe staat Isral is bij mijn weten nooit gekwalificeerd als etnische zuivering, die mensen wilden daar immers zelf naartoe. Zoiets moet je dus ook faciliteren voor de bevolking van de Gazastrook en misschien ook de Westoever.
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 18:01:05 #110
pi_218444467
Ik begrijp dat Israel de macht op termijn wil overdragen aan een "Arabische" mogendheid.
pi_218444473
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De Joodse volksverhuizing naar de nieuwe staat Isral is bij mijn weten nooit gekwalificeerd als etnische zuivering, die mensen wilden daar immers zelf naartoe. Zoiets moet je dus ook faciliteren voor de bevolking van de Gazastrook en misschien ook de Westoever.
En als de Palestijnen in Gaza helemaal niet weg willen?
pi_218444480
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:01 schreef Straatcommando. het volgende:
Ik begrijp dat Israel de macht op termijn wil overdragen aan een "Arabische" mogendheid.
Die zij zelf aanstellen?
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 18:02:42 #113
pi_218444485
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:02 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Die zij zelf aanstellen?
Ik hoorde het net op de radio dus hoe en wat is me nog niet duidelijk.
pi_218444501
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:02 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ik hoorde het net op de radio dus hoe en wat is me nog niet duidelijk.
quote:
De Isralische premier Benjamin Netanyahu meldt donderdag dat Isral van plan is de volledige militaire controle over Gaza over te nemen. Het gebied zal daarna worden overgedragen aan gewapende troepen die het op de juiste wijze moeten besturen.

„Dat is de bedoeling”, zei Netanyahu in een interview met Fox News, toen hem werd gevraagd of Isral het hele 42 kilometer lange gebied wil innemen. „We willen het niet behouden, maar wel een veiligheidszone creren. We willen het niet besturen en daar niet als bestuur aanwezig zijn.”
Bron: AD

Moest het toch 2/3 keer lezen. Maar dit lijkt me een uiterst dubieus plan. Dit is wat Rusland met Oekrane wou doen en wat faliekant mislukt was.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:06:20 #115
346939 Janneke141
pi_218444512
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
En als de Palestijnen in Gaza helemaal niet weg willen?
Er zal toch een punt komen dat ze zelf ook wel inzien dat het elders beter toeven is?
pi_218444523
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Er zal toch een punt komen dat ze zelf ook wel inzien dat het elders beter toeven is?
Dus zolang ze maar genoeg terreur over zich heen krijgen is dat dan een manier om mensen weg te krijgen?
Die terreur komt dan vervolgens niet alleen van Hamas maar IDF heeft half Gaza al plat gegooid.

Maar dan nog. We zien het ook in andere oorlogen. Ondanks alle ellende zijn er mensen die gewoon pertinent niet weg willen. Hoe ga je daar dan mee om?
pi_218444527
Goh.

quote:
Vanavond op uw Publieke Omroep wr eenzijdig de anti-Israel riedel van @jpaternotte. Redactie @WNLVandaag vindt aanwezigheid @CIDI_nieuws niet gewenst. Hoe vindt deze redactie eigenlijk zelf dat het gaat?
twitter

https://x.com/RVeelo/status/1953413924373553371
pi_218444799
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:57 schreef Nober het volgende:

[..]
:') Tuurlijk kerel, wat jij wilt.
What Would Goku Do
pi_218444804
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:06 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nogmaals: dat noemen we dus etnische zuivering.
What Would Goku Do
pi_218444813
quote:
Inderdaad goh, werd tijd dat men die absurde lobbyvereniging eens niet serieus nam.
What Would Goku Do
  donderdag 7 augustus 2025 @ 18:49:22 #121
438527 MissButterflyy
pi_218444852
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:57 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Nou, zeg dat wel.
pi_218445090
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:43 schreef viagraap het volgende:

[..]
Inderdaad goh, werd tijd dat men die absurde lobbyvereniging eens niet serieus nam.
Tijd dat die lobby organisatie op dezelfde lijst komt als pro Hamas organisaties.
pi_218445364
Aub de persoonlijke aanvallen achterwege laten.
Het topic in NWS is al gesloten. Hopelijk is dat hier niet nodig.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_218446216
Heeft de Nederlandse politiek al gereageerd? :+

quote:
NewMed Energy en de Leviathan-partners hebben het grootste exportcontract in de geschiedenis van Isral ondertekend – een aardgasdeal met Egypte ter waarde van maar liefst 35 miljard dollar (120 miljard sjekel), die loopt tot 2040!

Terwijl sommigen op X ons nog steeds willen doen geloven dat Isral “ten dode opgeschreven is”… sluiten zelfs moslimlanden recorddeals met de Joodse staat.
twitter

https://x.com/thesluis/status/1953395775439814683
pi_218446313
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 19:53 schreef capricia het volgende:
[modbreak]
Aub de persoonlijke aanvallen achterwege laten.
Het topic in NWS is al gesloten. Hopelijk is dat hier niet nodig.
[/modbreak]
Aan jou dan de vraag wat we met HowardRoark moeten hier, want over wat anders dan de user zelf moeten we het hebben als hij wr met dezelfde al talloze malen ontkrachte onzin aan komt zetten? Hij is of een totale troll of iemand die tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden. Voor het eerste krijgt men een ban en het tweede gaat ie nooit toegeven.
What Would Goku Do
  donderdag 7 augustus 2025 @ 21:34:37 #126
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_218446496
Gewoon negeren lijkt mij het beste.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_218446539
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 17:15 schreef HowardRoark het volgende:
Ah, meteen al beginnen met een stropop. Niemand heeft hier namelijk gesteld dat een organisatie als het Rode Kruis niet 'pluis' zou zijn. Er is slechts opgemerkt dat deze mensen gretig meedoen met de door Hamas opgezette ceremonies tijdens het vrijlaten van Isralische gijzelaars, terwijl men in het gevangenschap van deze gijzelaars niet naar omkijkt.

Wat heeft dit berhaupt te maken met social media accountjes?
Het was duidelijk dat mijn reactie betrekking heeft op het Rode Kruis als bron en niet als organisatie. Je doet mijn reactie af als stropop, maar dat gaat dus niet op. Je herhaalt voor het gemak ook nog maar eens dat het Rode Kruis als bron niet pluis is, dus we zijn weer terug bij af. De reden dat ik die media accounts aanhaal als vergelijking bij de waardering van bronnen lijkt me duidelijk.

quote:
Het Rode Kruis zou ook meer moeite kunnen doen om bij de gijzelaars te komen tijdens hun gevangenschap en ook duidelijk kenbaar maken niet mee te werken aan de door Hamas opgezette ceremonies. Dit doet men echter niet, wat genoeg reden is voor vragen en kritiek. Op deze manier verliest een dergelijke organisatie de neutraliteit ook.
Ook legde ik al uit dat het dus onmogelijk is om bij de gijzelaars te komen; dit is zoals je ongetwijfeld weet steeds door Hamas geweigerd. Zoals ik zei is het geen kwestie van niet willen, maar een kwestie van niet kunnen.

Juist doordat ze zonder verdere kritiek doen wat door beide conflictpartijen van hen gevraagd wordt – het ophalen van de gijzelaars – handelen ze neutraal. Zouden ze moeilijk doen over de manier waarop Hamas de overdracht wil vormgeven, dan zou Hamas kunnen gaan twijfelen aan hun neutraliteit. Dat dit risico's voor de overdracht in zijn geheel met zich mee zou kunnen brengen behoeft geen uitleg. Het is logisch dat het Rode Kruis zulke risico's niet wil lopen. Die willen, net als jij en ik, alle gijzelaars zo snel mogelijk weer thuis zien.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 21:36:43 #128
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218446546
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:34 schreef Elpis het volgende:
Gewoon negeren lijkt mij het beste.
Users die genocide propageren, moeten blijvend op hun abjecte denkbeelden worden gewezen.
pi_218446588
quote:
5s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:20 schreef viagraap het volgende:

[..]
Aan jou dan de vraag wat we met HowardRoark moeten hier, want over wat anders dan de user zelf moeten we het hebben als hij wr met dezelfde al talloze malen ontkrachte onzin aan komt zetten? Hij is of een totale troll of iemand die tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden. Voor het eerste krijgt men een ban en het tweede gaat ie nooit toegeven.
Kun je hier een paar concrete voorbeelden van geven?

We zien hier namelijk (net zoals in NWS) dat ik de discussie bijna altijd voer op basis van goed onderbouwde en feitelijke posts. Alleen dat vinden sommigen maar niets omdat dit niet aansluit bij het eigen wereldbeeld mbt dit conflict, dus gaat men vervolgens de bron of mij maar gaat aanvallen.

En iemand wegzetten als een troll of vragen om een ban is trouwens niet toegestaan.
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:36 schreef Falco het volgende:

[..]
Users die genocide propageren, moeten blijvend op hun abjecte denkbeelden worden gewezen.
Het is abject om mensen hier telkens ten onrechte van te betichten, zoals jij hier nu doet. Ik heb namelijk in geen enkele post mbt conflict genocide zitten propageren.
pi_218446630
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:39 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kun je hier een paar concrete voorbeelden van geven?

We zien hier namelijk (net zoals in NWS) dat ik de discussie bijna altijd voer op basis van goed onderbouwde en feitelijke posts. Alleen dat vinden sommigen maar niets omdat dit niet aansluit bij het eigen wereldbeeld mbt dit conflict, dus gaat men vervolgens de bron of mij maar gaat aanvallen.

En iemand wegzetten als een troll of vragen om een ban is trouwens niet toegestaan.
[..]
Het is abject om mensen hier telkens ten onrechte van te betichten, zoals jij hier nu doet. Ik heb namelijk in geen enkele post mbt conflict genocide zitten propageren.
Deze post alleen al. Je tweede zin is complete fantasie man. En je laatste valt ook nog te bediscussiren.
What Would Goku Do
pi_218446737
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:36 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Het was duidelijk dat mijn reactie betrekking heeft op het Rode Kruis als bron en niet als organisatie. Je doet mijn reactie af als stropop, maar dat gaat dus niet op. Je herhaalt voor het gemak ook nog maar eens dat het Rode Kruis als bron niet pluis is, dus we zijn weer terug bij af. De reden dat ik die media accounts aanhaal als vergelijking bij de waardering van bronnen lijkt me duidelijk.
Nee, dat staat er niet. Je quote de post nota bene en maakt er nog iets anders van:
quote:

[..]
Dit is dus een kritiek op het handelen van deze organisatie en met dat handelen doet men zichzelf geen dienst.

En ik geef vervolgens ook nog een alternatief: het Rode Kruis zou meer aandacht kunnen besteden aan de gijzelaars in gevangenschap en duidelijk maken richting Hamas niet te willen meedoen aan de door hen verachtelijke ceremonies.
quote:
[..]
Ook legde ik al uit dat het dus onmogelijk is om bij de gijzelaars te komen; dit is zoals je ongetwijfeld weet steeds door Hamas geweigerd. Zoals ik zei is het geen kwestie van niet willen, maar een kwestie van niet kunnen.
Heeft het Rode Kruis dit geprobeerd? En hoe zit het met het meedoen aan die ceremonies? Het Rode Kruis is een grote organisatie die wereldwijd actief is, die zouden toch echt enige druk moeten kunnen uitoefenen.
quote:
Juist doordat ze zonder verdere kritiek doen wat door beide conflictpartijen van hen gevraagd wordt – het ophalen van de gijzelaars – handelen ze neutraal. Zouden ze moeilijk doen over de manier waarop Hamas de overdracht wil vormgeven, dan zou Hamas kunnen gaan twijfelen aan hun neutraliteit. Dat dit risico's voor de overdracht in zijn geheel met zich mee zou kunnen brengen behoeft geen uitleg. Het is logisch dat het Rode Kruis zulke risico's niet wil lopen. Die willen, net als jij en ik, alle gijzelaars zo snel mogelijk weer thuis zien.
De Isralische gijzelaars aan hun lot overlaten en meedoen aan zulke ceremonies komt op zijn minst nogal bizar over. Het is dan geen sterk argument dat men het spelletje maar het beste kan meespelen. Een daadwerkelijk neutrale organisatie zou hier afstand van moeten nemen en zich inspannen om wl de gijzelaars in gevangenschap te kunnen bezoeken, net zoals men zich inspant voor de Palestijnen.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 21:48:36 #132
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218446759
quote:

[..]
Zaken, hoezeer ze iemand ook in schrijven kunnen aangrijpen, niet persoonlijk maken, verder de kwalificering van iemand of de "zorg" voor een best weerbaar persoon of iemand (zoals hier, met "we" - wie dat ook moge zijn) wegzetten; achterwege laten.
Wanneer iemand wordt aangevallen cq beschimpt op vorm of gedrag in wat die weergeeft, kan je er verzekerd van zijn dat die dat Fokgewijs niet over de kant zal laten gaan. Op -en aanmerkingen over fout cq. onacceptabel gedrag kan je met het mooie knopje doen. En nee, het is niet verboden om vast te houden aan een (herhalende) zienswijze die niet matcht met de eigen visie noch een ander beschadigt.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 21:52:42 #133
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_218446849
quote:

[..]
Op zich snap ik dat wel, maar je weet vooraf al dat hij het toch niet gaat zien. Ik denk dat je meer succes hebt een kleuter kernfusie uit te leggen. Door te reageren geeft men hem juist de gelegenheid zijn shit te spuien. Een echoput is immers geen zak aan.

I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_218446853
quote:

[..]
Zolang hij binnen de richtlijnen van Fok post, is hij gewoon welkom.
Persoonlijke aanvallen of mensen voor trol uitmaken, is niet welkom.

Iemand negeren is ook een optie. Iemand wegpesten niet.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 7 augustus 2025 @ 21:55:00 #135
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218446904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:11 schreef Nober het volgende:
Heeft de Nederlandse politiek al gereageerd? :+
[..]
[ x ]
https://x.com/thesluis/status/1953395775439814683
Ik vermoed dat diverse partijen onmiddellijk zullen vragen eisen of "we" ook niet de handel mert Egypte kunnen stil leggen. Terzijde, zou ik een totale blokkade van Isral(ische bedrijven) wel erg vervelend vinden voor o.a. de prima support van mijn beveligingssysteem.
pi_218446927
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Over het algemeen hou ik me redelijk afleiding van deze eentonige wellus nietjes discussie en reageer ik hier niet veel.

Maar kon het niet laten om toch even te melden dat je jezelf met deze post compleet voor lul zet.
pi_218446979
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:56 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Over het algemeen hou ik me redelijk afleiding van deze eentonige wellus nietjes discussie en reageer ik hier niet veel.

Maar kon het niet laten om toch even te melden dat je jezelf met deze post compleet voor lul zet.
En kun je dan ook nog een onderbouwing geven waarom je dat denkt? Op deze manier voegt het namelijk weinig toe.
pi_218447198
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:05 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
[..]
Bron: AD

Moest het toch 2/3 keer lezen. Maar dit lijkt me een uiterst dubieus plan. Dit is wat Rusland met Oekrane wou doen en wat faliekant mislukt was.
Het lijkt me het beste, en dan bedoel ik het minst kwade van alle kwaden,

Het bereikt in ieder geval een paar doelen: Hamas kan niet meer de macht in handen krijgen, ze moeten ondergronds blijven en kunnen niet meer vrijelijk bewegen, gijzelaars vrij krijgen is nog altijd een optie en hoe cru ook: de Gazanen krijgen misschien door dat ze definitief verloren hebben. Ik heb wel eens gelezen dat Arabische mensen liever hard aangepakt worden dan gepamperd, want daar hebben ze geen begrip, laat staan respect voor.

De haat zal uiteraard wel blijven maar kijk maar Syri en de Druzen: die haat zie je in het Midden Oosten overal en bij iedereen. Pamperen heeft tot 7 oktober geleid en dit is het resultaat.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 22:32:22 #139
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218447219
quote:

[..]
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 7 augustus 2025 @ 22:34:18 #140
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218447226
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 18:08 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dus zolang ze maar genoeg terreur over zich heen krijgen is dat dan een manier om mensen weg te krijgen?
Die terreur komt dan vervolgens niet alleen van Hamas maar IDF heeft half Gaza al plat gegooid.

Maar dan nog. We zien het ook in andere oorlogen. Ondanks alle ellende zijn er mensen die gewoon pertinent niet weg willen. Hoe ga je daar dan mee om?
7 october was een eerste zet idd.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218447249
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:47 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, dat staat er niet. Je quote de post nota bene en maakt er nog iets anders van:
[..]
Dit is dus een kritiek op het handelen van deze organisatie en met dat handelen doet men zichzelf geen dienst.

En ik geef vervolgens ook nog een alternatief: het Rode Kruis zou meer aandacht kunnen besteden aan de gijzelaars in gevangenschap en duidelijk maken richting Hamas niet te willen meedoen aan de door hen verachtelijke ceremonies.
[..]
Heeft het Rode Kruis dit geprobeerd? En hoe zit het met het meedoen aan die ceremonies? Het Rode Kruis is een grote organisatie die wereldwijd actief is, die zouden toch echt enige druk moeten kunnen uitoefenen.
[..]
De Isralische gijzelaars aan hun lot overlaten en meedoen aan zulke ceremonies komt op zijn minst nogal bizar over. Het is dan geen sterk argument dat men het spelletje maar het beste kan meespelen. Een daadwerkelijk neutrale organisatie zou hier afstand van moeten nemen en zich inspannen om wl de gijzelaars in gevangenschap te kunnen bezoeken, net zoals men zich inspant voor de Palestijnen.
Zucht.

quote:
Dat gedraai en en zinloos geduik steeds om uiteindelijk weer terug te komen op het punt waar iemand zijn eerste reactie op gaf is gewoon niet te doen. Jij concludeerde hier gewoon zonder omwegen dat het Rode Kruis als bron niet betrouwbaar is. Daarop wees ik je op de onzin ervan die je kennelijk gewoon niet gelezen of begrepen hebt, niet wil horen, of wat dan ook je reden ook is om gewoon hetzelfde te blijven roepen alsof er nog niet eerder op ingegaan is. Zo gaat het steeds, dat is geen discussiren meer, dat weet jij ook.

Als je tot slot niet in wil zien hoe absurd het is om van een neutrale organisatie on-neutrale handelingen te verwachten, om ze in jouw ogen weer neutraal te laten zijn, gaat er echt iets mis. Prima, maar dan vinden we in elkaar gewoon geen waardig discussiepartner. Jij vindt ze on-neutraal, ik vind de manier waarop je die conclusie trekt niet kloppen, en daar scheiden -vooral ten behoeve van dit topic- gewoon onze wegen.
pi_218447540
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 22:37 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Zucht.
[..]
Dat gedraai en en zinloos geduik steeds om uiteindelijk weer terug te komen op het punt waar iemand zijn eerste reactie op gaf is gewoon niet te doen. Jij concludeerde hier gewoon zonder omwegen dat het Rode Kruis als bron niet betrouwbaar is. Daarop wees ik je op de onzin ervan die je kennelijk gewoon niet gelezen of begrepen hebt, niet wil horen, of wat dan ook je reden ook is om gewoon hetzelfde te blijven roepen alsof er nog niet eerder op ingegaan is. Zo gaat het steeds, dat is geen discussiren meer, dat weet jij ook.

Als je tot slot niet in wil zien hoe absurd het is om van een neutrale organisatie on-neutrale handelingen te verwachten, om ze in jouw ogen weer neutraal te laten zijn, gaat er echt iets mis. Prima, maar dan vinden we in elkaar gewoon geen waardig discussiepartner. Jij vindt ze on-neutraal, ik vind de manier waarop je die conclusie trekt niet kloppen, en daar scheiden -vooral ten behoeve van dit topic- gewoon onze wegen.
Het is nogal simpel: het handelen van de organisatie zorgt dus voor deze ogenschijnlijk bizarre situatie, waarbij neutraliteit verloren lijkt te gaan. De hitshow bij die ceremonies kan gewoon echt niet. Je kunt als organisaties namelijk ook gewoon duidelijk aangeven zulke spelletjes niet mee te spelen. Duidelijker is dit niet uit te leggen. En als jij van mening bent dat het Rode Kruis wel goed hun werk doet, prima, ik denk daar anders over.
pi_218447768
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 23:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is nogal simpel: het handelen van de organisatie zorgt dus voor deze ogenschijnlijk bizarre situatie, waarbij neutraliteit verloren lijkt te gaan. De hitshow bij die ceremonies kan gewoon echt niet. Je kunt als organisaties namelijk ook gewoon duidelijk aangeven zulke spelletjes niet mee te spelen. Duidelijker is dit niet uit te leggen. En als jij van mening bent dat het Rode Kruis wel goed hun werk doet, prima, ik denk daar anders over.
Hoeveel tirades heb je nu al geschreven over het Rode Kruis omdat je niet wil zeggen dat het slecht is om hulpverleners van die organisatie te vermoorden en in een massagraf te dumpen?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 00:27:04 #144
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218447904
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 23:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hoeveel tirades heb je nu al geschreven over het Rode Kruis omdat je niet wil zeggen dat het slecht is om hulpverleners van die organisatie te vermoorden en in een massagraf te dumpen?
Wat vind je van de situatie van de gijzelaars?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 02:01:04 #145
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218448148
quote:

[..]
Hulporganisaties moeten doorgaans wel die spelletjes meespelen omdat het hun niet moet gaan om eer in verweer maar zich te richten op wie hulp nodig heeft bv. burgers, gegijzelden of andere getroffenen. (incl de "vijand"). Desnoods door omkopen of zich te onderwerpen aan de (in hun ogen) verafschuwde despoten.
Dat zij dan "meedoen" met een show, heb ik zelf niet eens veel moeite mee omdat hun rol dat nu eenmaal vraagt.

Wat hier dan weer krom is, dat sommige hulporganisaties met net iets andere belangen, zich wel aan de ene maar weinig naar de andere machthebber wensen te onderwerpen die dan in hun in ogen, een kritisch lesje moet worden geleerd.

Strikt genomen zou een hulporganisatie geeneens op -of aanmerkingen moeten gaan maken op wie waarom een ongewenste situatie veroorzaakt. Hooguit heel zachtjes aangeven wat beter kan en verder al het andere, achterwege laten dat van invloed kan zijn op het wel en wee van hun zorgdoel (of het humeur van de kwaaie pier).
pi_218448580
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 00:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat vind je van de situatie van de gijzelaars?
Ik vind het walgelijk dat ze misbruikt worden door jou als een "ja maar" er zijn gijzelaars dus hulpverleners van het Rode Kruis mogen best dood.
pi_218448685
Er is een nieuwe escalatie van de oorlog in Gaza aangekondigd.
Nu wil de oorlogszuchtige 'veiligheidsraad' dat de stad Gaza ontruimd moet worden. Daar wonen en leven zo'n 900.000 Gazanen.
Deze stad behoort al sinds mensenheugenis aan de voorouders van de Palestijnen en dat is al zo'n 3500 jaar.
In de bijbel heet deze stad Gizeh en een bekend verhaal gaat over Simson die als gevangene de pilaren van de gevangenis onderuit trok waardoor de gevangenen en de bewaarders, ongeveer 80 mensen, omkwamen, waaronder hijzelf.
Enfin, deze stad mag niet in handen komen van het extremistische, imperialistische Isralische regime. De Gazanen moeten zich realiseren dat ze ook niet veilig zijn als ze naar een strandstrook in het zuiden zouden vertrekken. Dat betekent dat ze feitelijk als enige optie de stad het beste tot het uiterste moeten verdedigen.
Ik raad ze dus aan om deze verdediging grondig te organiseren, ook al hebben ze maar zeer beperkte middelen.

Verder roep ik de internationale gemeenschap op om deze zeer scherpe en niets of niemand ontziende escalatie zeer hardgrondig af te keuren en alle middelen toe te passen om deze nieuwe gruwelijke stap te verhinderen.
pi_218448731
quote:

[..]
Oke. Stel jij hebt gekjjk. Het Rode Kruis had toen gezegd. "Hey genocidal idioten doe normaal, tot hier en niet verder. Aan deze poppenkast doen wij niet mee." Hamas houdt met niemand rekening en gaat gewoon verder met die achterlijne toestand en het Rode Kruis loopt weg. Dan laat het Rode kruis de gegijzelden in de steek en kunnen de gegijzelden niet naar veilige handen gebracht worden.

Zou je dat wl acceptabel vinden? Dat het Rode Kruis een middelvinger opsteekt naar de gegijzelden en vertrekt omdt ze hun eigen ego belangrijker vinden dan de gezondheid van de gegijzelden? Of heeft het Rode Kruis heel misschien maar een doel en dat is het welbevinden van de patient???

Je klaagt al een jaar over Rode Kruis. Het Rode Kruis zou sinds de oorlog alleen jammeren en janken over hoe erg de Palestijnen het hebben. Het Rode Kruis weigert om Isralische gegijzelden van medicijnen te voorzien. Het Rode Kruis wil de gegijzelde Bibas familie en kinderen niet bezoeken. Het Rode Kruis zou aan Isralische gegijzelden niet eens hulp aanbieden. Het Rode Kruis heeft de gegijzelden niet bezocht dus ze hebben een bias.

Tijdens oorlogen is het Rode Kruis overal ter wereld bezig met de mens. Zo bezocht het Rode Kruis ook al decennia lang Palestijnse gevangenen. Tot 7 oktober 2023 dan, sinds dat moment staat geen enkele Isralische gevangenis de aanwezigheid van het Rode Kruis meer toe. Als we jouw onderbouwing volgen, 'het Rode Kruis heeft die mensen niet bezocht dus dat bewijst hun bias' dan kunnen we nu dus ook concluderen dat het Rode Kruis de Palestijnen bewust in de steek laat en de Palestijnse gevangenen weigert medicijnen te geven. Het Rode Kruis is op handen van Isralische gevangenissen.... Net die gevangenissen waar sinds 7 oktober ruim 70 Palestijnense gevangenen overleden zijn en pas van 1 overlijden is de doodsoorzaak bekend (jongen van 17 jaar oud, voedseltekort).

Maar dat bevalt je niet h. Wat zit daar voor jouw hoofd joh. Als een partij het Rode Kruis tegenhoudt, dan kan het Rode Kruis hoog en laag springen maar als de partij weigert dan weigert die partij. Kan je het Rode Kruis moeilijk verwijten lijkt me
pi_218448809
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 21:52 schreef Elpis het volgende:

[ afbeelding ]
Zitten we bij een AA-meeting?
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Hey, my girl, why don't you just let it flow?
  vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:39:49 #150
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218449019
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2025 08:41 schreef Pegos het volgende:
Er is een nieuwe escalatie van de oorlog in Gaza aangekondigd.
Nu wil de oorlogszuchtige 'veiligheidsraad' dat de stad Gaza ontruimd moet worden. Daar wonen en leven zo'n 900.000 Gazanen.
Deze stad behoort al sinds mensenheugenis aan de voorouders van de Palestijnen en dat is al zo'n 3500 jaar.
In de bijbel heet deze stad Gizeh en een bekend verhaal gaat over Simson die als gevangene de pilaren van de gevangenis onderuit trok waardoor de gevangenen en de bewaarders, ongeveer 80 mensen, omkwamen, waaronder hijzelf.

Enfin, deze stad mag niet in handen komen van het extremistische, imperialistische Isralische regime. De Gazanen moeten zich realiseren dat ze ook niet veilig zijn als ze naar een strandstrook in het zuiden zouden vertrekken. Dat betekent dat ze feitelijk als enige optie de stad het beste tot het uiterste moeten verdedigen.
Ik raad ze dus aan om deze verdediging grondig te organiseren, ook al hebben ze maar zeer beperkte middelen.

Verder roep ik de internationale gemeenschap op om deze zeer scherpe en niets of niemand ontziende escalatie zeer hardgrondig af te keuren en alle middelen toe te passen om deze nieuwe gruwelijke stap te verhinderen.
Dit klopt natuurlijk niet. De Palestijnse nationale identiteit bestaat pas 60 jaar en er zijn in dit gebied pas op grotere schaal sinds de pakweg 7e en 8e eeuw Arabische moslims aanwezig.

Jij hebt het over de Filistijnen, dat zijn niet de Palestijnen. De Filistijnen waren een volk van zeevaarders met Zuid-Europese komaf, voornamelijk van de Egesche Eilanden.

De Palestijnen zijn een verzameling van Islamitische Arabieren uit de regio, sommigen bestaande uit inheemse bewoners (overgebleven Joden en Christenen) die zich vrijwillig of onder dwang hebben bekeerd tot de Islam, aangevuld met Arabieren en Noord-Afrikanen.

Zo kennen genoeg Palestijnen (deels) Egyptische roots en ook is afkomst uit het Arabisch Schiereiland veelvoorkomend. Een aanzienlijk deel van deze mensen is dus niet inheems aan de Levant, zoals Joden en het Jodendom dit natuurlijk wl zijn.

Zie ook:
quote:
Samson (/ˈsmsən/; Hebrew: שִׁמְשׁוֹן Simōn "man of the sun") was the last of the judges of the ancient Israelites mentioned in the Book of Judges (chapters 13 to 16) and one of the last leaders who "judged" the tribes of Israel before the institution of the monarchy. He is sometimes considered as an Israelite version of the popular Near Eastern folk hero also embodied by the Sumerian Gilgamesh and Enkidu, as well as the Greek Heracles. Samson was given superhuman powers by God in the form of extreme strength.

The biblical account states that Samson was a Nazirite and that he was given immense strength to aid him against his enemies and allow him to perform superhuman feats, including slaying a lion with his bare hands and massacring a Philistine army with a donkey's jawbone. The cutting of Samson's long hair would violate his Nazirite vow and nullify his ability.

Samson is betrayed by his lover Delilah, who, sent by Philistine officials to entice him, orders a servant to cut his hair while he is sleeping and turns him over to the Philistines, who gouge out his eyes and force him to mill grain at Gaza City. While there, his hair begins to grow again. When the Philistines take Samson into their temple of Dagon, Samson asks to rest against one of the support pillars. After being granted permission, he prays to God and miraculously recovers his strength, allowing him to bring down the columns – collapsing the temple and killing both himself and the Philistines. In some Jewish traditions, Samson is believed to have been buried in Zorah in Israel overlooking the Sorek valley, also considered his birthplace (Judges 13:2).

Bron
quote:
Philistines (Hebrew: פְּלִשְׁתִּים, romanized: Pəlitīm; LXX Koine Greek: Φυλιστιείμ, romanized: Phulistiem; Latin: Philistaei) were ancient people who lived on the south coast of Canaan during the Iron Age in a confederation of city-states generally referred to as Philistia.

There is evidence to suggest that the Philistines originated from a Greek immigrant group from the Aegean.The immigrant group settled in Canaan around 1175 BC, during the Late Bronze Age collapse. Over time, they intermixed with the indigenous Canaanite societies and assimilated elements from them, while preserving their own unique culture.

Bron
quote:
The term “Arab,” as well as the presence of Arabs in the Syrian desert and the Fertile Crescent, is first seen in the Assyrian sources from the 9th century bce (Eph'al 1984). Originally referring to nomads of central and northern Arabia, the term “Arabs” later came to include the sedentary population of the south, which had its own language and culture.

The term thus covers two different stocks that became linguistically and culturally unified yet retained consciousness of their discrete origins (Grohmann et al. 1960; Rentz 1960; Caskel 1966, pp. 19–47; Goldziher 1967, pp. 45–97, 164–190; Beeston 1995; also see Peters 1999). Migrations of southern Arabian tribes northwards have been recorded mainly since the 3d century ce. These tribes settled in various places in central and northern Arabia, as well as in the Fertile Crescent, including areas that are now part of Israel (Dussaud 1955; Ricci 1984).

The emergence of Islam in the 7th century ce furthered the unification of the Arabian tribal populations. This unified Arab-Islamic community engaged in a large movement of expansion, the Fertile Crescent and Egypt being the first areas to have been conquered. It is very difficult to trace the tribal composition of the Muslim armies, but it is known that tribes of Yemeni origin formed the bulk of those Muslim contingents that conquered Egypt in the middle of the 7th century ce.

Bron
Dit verklaart vervolgens ook waarom dit gebied in origine meer Europees was:
quote:
This study explores the Levant, a region flanked by the Middle East and Europe, where individual and population relationships are still strongly influenced by religion. We show that religious affiliation had a strong impact on the genomes of the Levantines.

In particular, conversion of the region's populations to Islam appears to have introduced major rearrangements in populations' relations through admixture with culturally similar but geographically remote populations, leading to genetic similarities between remarkably distant populations like Jordanians, Moroccans, and Yemenis.

Conversely, other populations, like Christians and Druze, became genetically isolated in the new cultural environment. We reconstructed the genetic structure of the Levantines and found that a pre-Islamic expansion Levant was more genetically similar to Europeans than to Middle Easterners.

Bron
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')