Ik ga voornamelijk af op wat de Palestijnen zelf delen op de socials, dat schept een beter beeld dan de claims van activisten en NGOs in het Westen, die evenmin in de Gazastrook aanwezig zijn. En ook de videos die Westerse media zelf delen, tonen geen grootschalige hongersnood aan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je verwijst naar Westerse media die generaliseren. Maar welke bronnen heb je er zelf voor dat de voedselschaarste vooral de onderlaag van de bevolking en dan bepaalde familie/clans raken (en dus niet breed aanwezig is)?
Je bent selectief aan het shoppen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ga voornamelijk af op wat de Palestijnen zelf delen op de socials, dat schept een beter beeld dan de claims van activisten en NGOs in het Westen, die evenmin in de Gazastrook aanwezig zijn. En ook de videos die Westerse media zelf delen, tonen geen grootschalige hongersnood aan.
De selectiviteit komt vooral van bepaalde media en activisten. Ik ben juist oprecht benieuwd naar hoe zaken werkelijk in elkaar zitten. Daarom ga ik ook niet blind af op ongefundeerde claims.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je bent selectief in je eigen bubbel aan het shoppen.
Ken jij de talloze video’s van Nederlandse YouTubers die pochen met hun Lamborghini’s?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:38 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik ga voornamelijk af op wat de Palestijnen zelf delen op de socials, dat schept een beter beeld dan de claims van activisten en NGOs in het Westen, die evenmin in de Gazastrook aanwezig zijn. En ook de videos die Westerse media zelf delen, tonen geen grootschalige hongersnood aan.
Nee, maar als men met zulke auto's door Nederland scheurt kunnen kijkers heel goed kunnen de balans kunnen opmaken of alle Nederlander een Lamborghini hebben of dat je deze auto's amper op de wegen ziet.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:49 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ken jij de talloze video’s van Nederlandse YouTubers die pochen met hun Lamborghini’s?
Misschien die retoriek maar eens toepassen tijdens de beoordeling van de filmpjes die je post.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, maar als men met zulke auto's door Nederland scheurt kunnen kijkers heel goed kunnen de balans kunnen opmaken of alle Nederlander een Lamborghini hebben of dat je deze auto's amper op de wegen ziet.
Met de vele videos vanuit de Gazastrook gemaakt werkt het niet anders: het geeft een prima beeld over de stand van zaken in de Palestijnse samenleving en een beeld van hoe erg de vermeende hongersnood daadwerkelijk is waar de media, activisten en actiegroepen maar niet over uitgepraat en uitgeschreven raken.
En de conclusie is dat de beelden simpelweg niet aansluiten bij de claims die zulke mensen dagelijks tien keer maken. Ik weet dat dit sommigen zal teleurstellen, maar dit is wel de realiteit.
Je zou bijna vergeten dat oktober 7 nog steeds gaande is. Wellicht omdat er dagelijks meer mensen die niks met de gijzeling te maken hadden sterven aan honger, Israëlische kogels en verdrukking door de hongersnood, dan er nog gegijzeld zijn.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:09 schreef Vallon het volgende:
[..]
Weinig begrijpen van correlatie en causatie.
Het is geen kwestie van partij (kiezen) noch vergelden vanwege een verleden.
De aanslag van 07okt23 was niet maar is (nog steeds) een actief terreurmisdrijf dat zeker nog niet voorbij is.
Zolang er nog gegijzelden zijn kan je niet gemakshalve spreken van "was".
Israël heeft daarbij alle rechten om desnoods op eigen initiatief, de daders pogen te achterhalen, de gegijzelde burgers vrij te krijgen en vervolgens actie te nemen om te voorkomen dat hamas haar opnieuw terreur kan/gaat aandoen.
Het topic is politiek waarbij de Israëlische coalitieregering niet heel veel anders kan dan zij in opdracht van haar controlerend parlement als gekozen door kiezers, doet. Die regering heeft het recht en de plicht allereerst haar burgers tegen terreur te beschermen.
Ik nam de schrijfstijl van @Red_85 over.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:10 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
In welk opzicht speelt de Islam hier een rol volgens jou?
Ook een goede vraag trouwens: wat mag Israël volgens jou eigenlijk wél terugdoen? Hoe had men moeten reageren na de aanslagen van 7 oktober 2023?
Ik zou dit onthouden als je de volgende keer weer anderen beticht over het nastreven van een etnische zuivering.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ik nam de schrijfstijl van @:red_85 over.
Overgave en een volksverhuizing naar de VS.
Had je mijn antwoord maar onthouden toen ik nog serieus op je reageerde. Heb je vraag volgens mij al een keer of 10 beantwoord.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zou dit onthouden als je de volgende keer weer anderen beticht over het nastreven van een etnische zuivering.
Wat filmpjes op internet van Gaza bekijken zegt natuurlijk vrij weinig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee, maar als men met zulke auto's door Nederland scheurt kunnen kijkers heel goed kunnen de balans kunnen opmaken of alle Nederlander een Lamborghini hebben of dat je deze auto's amper op de wegen ziet.
Met de vele videos vanuit de Gazastrook gemaakt werkt het niet anders: het geeft een prima beeld over de stand van zaken in de Palestijnse samenleving en een beeld van hoe erg de vermeende hongersnood daadwerkelijk is waar de media, activisten en actiegroepen maar niet over uitgepraat en uitgeschreven raken.
En de conclusie is dat de beelden simpelweg niet aansluiten bij de claims die zulke mensen dagelijks tien keer maken. Ik weet dat dit sommigen zal teleurstellen, maar dit is wel de realiteit.
Het is zegt juist zeer veel. Want het laat beelden zien van iets waar media vanaf hun bureaustoel in Hilversum of Amsterdam, claims over maken. Die beelden zijn dan natuurlijk veel meer waard.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat filmpjes op internet van Gaza bekijken zegt natuurlijk vrij weinig.
Want wie hebben die filmpjes gemaakt? En met welk doel wordt het verspreidt? En hoe weet je wanneer een filmpje opgenomen is?
Als jij op een markt nog een kraampje met eten ziet, denk jij dat het met de honger wel meevalt. Maar je weet niet wat de prijzen zijn die voor het eten gerekend worden.
Er stond 'bijna drie maanden'. 1 maart tot 19 mei 0 kgquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:08 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Als eerste het is natuurlijk niet waar dat er drie maanden lang niets de Gazastrook in is gekomen
Oké fair. Er zal vast nog wat liggen of gelegen hebben, de NGO's waren volgens zeggen volledig leeg. De gigantische mensenmassa die direct afkwam op GHF was schokkend. Sinds de start van GHF is het geen enkele dag beter geworden en qua hoeveelheid eerder slechter.quote:en ten tweede ga je er in je analyse vanuit dat schijnbaar al het voedsel op was en dus schijnbaar alleen maar afhankelijk waren van de GHF.
Gaan mensen dood van maar één maaltijd per dag? Mag toch hopen van niet, GHF is ingericht op maar 1 tot 1,5 miljoen maaltijden per dag....quote:Vooral in de wetenschap dat de hulp van de GHF niet elke Palestijnen bereikt, wat als jouw theorie zou kloppen dus zou betekenen dat er nu al tienduizenden mensen gestorven zouden moeten zijn aan hongersnood. Niets is minder waar.
Ah, jij denk dat dat niet gedaan wordt en dat er op die redacties niet een afweging gemaakt wordt om die beelden op waarde te schatten?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 19:44 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is zegt juist zeer veel. Want het laat beelden zien van iets waar media vanaf hun bureaustoel in Hilversum of Amsterdam, claims over maken. Die beelden zijn dan natuurlijk veel meer waard.
Ook hier heb ik je al eens op betrapt. Je postte hier onlangs een video waarin een stel jochies “de nieuwste” Redmi 13 aan het verkopen waren.quote:En mensen die zulke videos maken zijn willekeurige Palestijnen zelf en het doel is simpelweg hun verhaal doen op de socials zoals zovelen doen. Aan mobiele telefoons met camera geen gebrek. Sterker nog de nieuwste modellen worden verhandeld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |