abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:37:25 #276
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218426847
Nog een interessante video uit de Gazastrook, opgenomen twee weken geleden, waarbij ook een markt is te zien (10:00 - 11:00). En de tweede video is ook het kijken waard, opgenomen gisteren. En hier lijken dan vervolgens weer wel degelijk een aantal ondervoede kinderen zichtaar. Al is het natuurljk niet duidelijk wat die kinderen verder mankeert.

Bekijk deze YouTube-video

Bekijk deze YouTube-video
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:38:46 #277
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218426855
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je verwijst naar Westerse media die generaliseren. Maar welke bronnen heb je er zelf voor dat de voedselschaarste vooral de onderlaag van de bevolking en dan bepaalde familie/clans raken (en dus niet breed aanwezig is)?
Ik ga voornamelijk af op wat de Palestijnen zelf delen op de socials, dat schept een beter beeld dan de claims van activisten en NGOs in het Westen, die evenmin in de Gazastrook aanwezig zijn. En ook de videos die Westerse media zelf delen, tonen geen grootschalige hongersnood aan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218426875
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik ga voornamelijk af op wat de Palestijnen zelf delen op de socials, dat schept een beter beeld dan de claims van activisten en NGOs in het Westen, die evenmin in de Gazastrook aanwezig zijn. En ook de videos die Westerse media zelf delen, tonen geen grootschalige hongersnood aan.
Je bent selectief aan het shoppen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:45:22 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218426889
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Je bent selectief in je eigen bubbel aan het shoppen.
De selectiviteit komt vooral van bepaalde media en activisten. Ik ben juist oprecht benieuwd naar hoe zaken werkelijk in elkaar zitten. Daarom ga ik ook niet blind af op ongefundeerde claims.
pi_218426917
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:38 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ken jij de talloze video’s van Nederlandse YouTubers die pochen met hun Lamborghini’s?
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:03:57 #281
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218426991
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:49 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ken jij de talloze video’s van Nederlandse YouTubers die pochen met hun Lamborghini’s?
Nee, maar als men met zulke auto's door Nederland scheurt kunnen kijkers heel goed kunnen de balans kunnen opmaken of alle Nederlander een Lamborghini hebben of dat je deze auto's amper op de wegen ziet.

Met de vele videos vanuit de Gazastrook gemaakt werkt het niet anders: het geeft een prima beeld over de stand van zaken in de Palestijnse samenleving en een beeld van hoe erg de vermeende hongersnood daadwerkelijk is waar de media, activisten en actiegroepen maar niet over uitgepraat en uitgeschreven raken.

En de conclusie is dat de beelden simpelweg niet aansluiten bij de claims die zulke mensen dagelijks tien keer maken. Ik weet dat dit sommigen zal teleurstellen, maar dit is wel de realiteit.
pi_218427061
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee, maar als men met zulke auto's door Nederland scheurt kunnen kijkers heel goed kunnen de balans kunnen opmaken of alle Nederlander een Lamborghini hebben of dat je deze auto's amper op de wegen ziet.

Met de vele videos vanuit de Gazastrook gemaakt werkt het niet anders: het geeft een prima beeld over de stand van zaken in de Palestijnse samenleving en een beeld van hoe erg de vermeende hongersnood daadwerkelijk is waar de media, activisten en actiegroepen maar niet over uitgepraat en uitgeschreven raken.

En de conclusie is dat de beelden simpelweg niet aansluiten bij de claims die zulke mensen dagelijks tien keer maken. Ik weet dat dit sommigen zal teleurstellen, maar dit is wel de realiteit.
Misschien die retoriek maar eens toepassen tijdens de beoordeling van de filmpjes die je post.
Kun je overigens ook al Arabisch?
pi_218427107
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:09 schreef Vallon het volgende:

[..]
Weinig begrijpen van correlatie en causatie.

Het is geen kwestie van partij (kiezen) noch vergelden vanwege een verleden.
De aanslag van 07okt23 was niet maar is (nog steeds) een actief terreurmisdrijf dat zeker nog niet voorbij is.
Zolang er nog gegijzelden zijn kan je niet gemakshalve spreken van "was".

Israël heeft daarbij alle rechten om desnoods op eigen initiatief, de daders pogen te achterhalen, de gegijzelde burgers vrij te krijgen en vervolgens actie te nemen om te voorkomen dat hamas haar opnieuw terreur kan/gaat aandoen.

Het topic is politiek waarbij de Israëlische coalitieregering niet heel veel anders kan dan zij in opdracht van haar controlerend parlement als gekozen door kiezers, doet. Die regering heeft het recht en de plicht allereerst haar burgers tegen terreur te beschermen.
Je zou bijna vergeten dat oktober 7 nog steeds gaande is. Wellicht omdat er dagelijks meer mensen die niks met de gijzeling te maken hadden sterven aan honger, Israëlische kogels en verdrukking door de hongersnood, dan er nog gegijzeld zijn.
pi_218427124
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:10 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
In welk opzicht speelt de Islam hier een rol volgens jou?

Ook een goede vraag trouwens: wat mag Israël volgens jou eigenlijk wél terugdoen? Hoe had men moeten reageren na de aanslagen van 7 oktober 2023?
Ik nam de schrijfstijl van @Red_85 over.

Overgave en een volksverhuizing naar de VS.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:25:45 #285
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218427146
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:22 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ik nam de schrijfstijl van @:red_85 over.

Overgave en een volksverhuizing naar de VS.
Ik zou dit onthouden als je de volgende keer weer anderen beticht over het nastreven van een etnische zuivering.
pi_218427161
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou dit onthouden als je de volgende keer weer anderen beticht over het nastreven van een etnische zuivering.
Had je mijn antwoord maar onthouden toen ik nog serieus op je reageerde. Heb je vraag volgens mij al een keer of 10 beantwoord.
pi_218427213
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:03 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Wat filmpjes op internet van Gaza bekijken zegt natuurlijk vrij weinig.

Want wie hebben die filmpjes gemaakt? En met welk doel wordt het verspreidt? En hoe weet je wanneer een filmpje opgenomen is?

Als jij op een markt nog een kraampje met eten ziet, denk jij dat het met de honger wel meevalt. Maar je weet niet wat de prijzen zijn die voor het eten gerekend worden.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:44:07 #288
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218427315
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Wat filmpjes op internet van Gaza bekijken zegt natuurlijk vrij weinig.

Want wie hebben die filmpjes gemaakt? En met welk doel wordt het verspreidt? En hoe weet je wanneer een filmpje opgenomen is?

Als jij op een markt nog een kraampje met eten ziet, denk jij dat het met de honger wel meevalt. Maar je weet niet wat de prijzen zijn die voor het eten gerekend worden.
Het is zegt juist zeer veel. Want het laat beelden zien van iets waar media vanaf hun bureaustoel in Hilversum of Amsterdam, claims over maken. Die beelden zijn dan natuurlijk veel meer waard.

En mensen die zulke videos maken zijn willekeurige Palestijnen zelf en het doel is simpelweg hun verhaal doen op de socials zoals zovelen doen. Aan mobiele telefoons met camera geen gebrek. Sterker nog de nieuwste modellen worden verhandeld.

Je hebt zeker een punt mbt de prijzen, maar die zullen natuurlijk altijd op een niveau liggen dat tenminste een deel van de samenleving hier ook aan kan voldoen, anders ligt de handel volledig stil en zou je ook niemand op zulke markten meer zien.
pi_218427342
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 18:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Als eerste het is natuurlijk niet waar dat er drie maanden lang niets de Gazastrook in is gekomen
Er stond 'bijna drie maanden'. 1 maart tot 19 mei 0 kg

COGAT meldt
https://govextra.gov.il/cogat/humanitarian-efforts/main/
27 feb 12.902 tn
28 feb 328 tn
19 mei 125 tn
20 mei 2.052 tn

Jerusalem Post voor het geval je cogat niet gelooft.
https://www.jpost.com/breaking-news/article-854018

quote:
en ten tweede ga je er in je analyse vanuit dat schijnbaar al het voedsel op was en dus schijnbaar alleen maar afhankelijk waren van de GHF.
Oké fair. Er zal vast nog wat liggen of gelegen hebben, de NGO's waren volgens zeggen volledig leeg. De gigantische mensenmassa die direct afkwam op GHF was schokkend. Sinds de start van GHF is het geen enkele dag beter geworden en qua hoeveelheid eerder slechter.

Opmerkelijk dat jij tiktok filmpjes, waar je niet van weet wanneer het en waar ter wereld het opgenomen is, nog steeds hoger aanschrijft dan cogat. Heb je negatieve ervaringen met cogat?

quote:
Vooral in de wetenschap dat de hulp van de GHF niet elke Palestijnen bereikt, wat als jouw theorie zou kloppen dus zou betekenen dat er nu al tienduizenden mensen gestorven zouden moeten zijn aan hongersnood. Niets is minder waar.
Gaan mensen dood van maar één maaltijd per dag? Mag toch hopen van niet, GHF is ingericht op maar 1 tot 1,5 miljoen maaltijden per dag....
pi_218427403
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is zegt juist zeer veel. Want het laat beelden zien van iets waar media vanaf hun bureaustoel in Hilversum of Amsterdam, claims over maken. Die beelden zijn dan natuurlijk veel meer waard.
Ah, jij denk dat dat niet gedaan wordt en dat er op die redacties niet een afweging gemaakt wordt om die beelden op waarde te schatten?

Ik acht ze daar in ieder geval beter toe in staat dan jij.
quote:
En mensen die zulke videos maken zijn willekeurige Palestijnen zelf en het doel is simpelweg hun verhaal doen op de socials zoals zovelen doen. Aan mobiele telefoons met camera geen gebrek. Sterker nog de nieuwste modellen worden verhandeld.

Ook hier heb ik je al eens op betrapt. Je postte hier onlangs een video waarin een stel jochies “de nieuwste” Redmi 13 aan het verkopen waren.

Dat ding is hier voor ¤100 te koop is is al een oud model.

Ik stel gewoon vast dat je leugens als waarheid aan het verkopen bent.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:00:52 #291
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427428
Ms bij de volgende serie FF stoppen met elkaar vliegen afvangen op op grond wat iemand als vorm of in overtuiging anders vindt om daarop nog heftiger (af) te reageren. Ook nuttig om de zaak meer vanuit bedoeld beleid en gegeven politiek te gaan bezien ipv alleen te wijzen op (mis)leed. Anders wordt het weer een voortzetting van wat al bekend is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:01:06 #292
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427431
En dicht
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')