Ik zou zeggen dat het in WW2 eerder lokaal wat minder op trad. Wat niet wegneemt dat er geen hongersnood was.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat toont eerder aan dat hongersnood heel lokaal kan optreden, zoals het dus deed tijdens de hongerwinter en hoogstwaarschijnlijk ook wat er in Gaza speelt.
Al steelde het verzet/de Duitsers dat kleine beetje voedsel wat er al door kwam niet. Dat dan weer wel.
Wat stel jij voor om Hamas/Palestijnen zodanig in te binden dat zij niet meer in staat zijn om aanslagen te plegen? We kunnen wel allemaal Netanyahu afkraken, maar dat is mij net iets te gemakkelijk vanuit onze luie stoel in Nederland.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Israelische bevolking en hun terreurregime kun je ook niet geheel los van elkaar zien.
Ik stel niet voor de Israelis te vermoorden door oa uithongeren.
Dat is misdadig.
https://edition.cnn.com/2(...)-war-mcgurk-analysisquote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:26 schreef probeer het volgende:
[..]
De cynicus in mij wil antwoorden met "Is dat niet de meest gepaste dreiging mogelijk, wanneer hetgeen waar je ze toe wilt stoppen ook 'bommen op burgers gooien' is?"
Maar inderdaad .. dan misbruik je als dreiging dezelfde onmenselijkheid als waar je ze van beticht. Plus oog om oog en zo, en dan is iedereen blind. Niet constructief. OK, de dreiging om hun iron dome niet meer te ondersteunen gaat wellicht (vooralsnog) te ver.
Maar hoe dan wel? Wat zit er tussen onze huidige houding tov Israels aanpak van Gaza, en de motie Piri in? Of gaat het toch bij aandringen blijven?
Kinderen van 5 ook niet. Heb jij als volwassenen vent meer of minder verantwoordelijkheid of lul je eigenlijk maar uit je nek en geniet je gewoon van dode moslims?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik stem/support ook geen terroristen en participeer ook niet aan diens organisaties. Klein detail he.
Mocht een dorpsgenoot van jou een wet overtreden jou ook maar gewoon in de cel gooien en niks meer te eten geven. Want dan is het blijkbaar ook jouw schuld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:41 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik stem/support ook geen terroristen en participeer ook niet aan diens organisaties. Klein detail he.
Er is een verschil tussen een wet overtreden of baby's uit buiken stelen. En de personen die dat doen impliciet steunen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:33 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Mocht een dorpsgenoot van jou een wet overtreden jou ook maar gewoon in de cel gooien en niks meer te eten geven. Want dan is het blijkbaar ook jouw schuld.
Nou stel dat een dorpsgenoot van jou een psychopaat blijkt te zijn, jou ook maar in de dodencel gooien. Blijkbaar ok jouw schuld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:36 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen een wet overtreden of baby's uit buiken stelen. En de personen die dat doen impliciet steunen.
Nee want in mijn dorp wordt niet impliciet steun gegeven aan een grote groep idioten die al decennia een ander volk terroriseren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:37 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nou stel dat een dorpsgenoot van jou een psychopaat blijkt te zijn, jou ook maar in de dodencel gooien. Blijkbaar ok jouw schuld.
Wat maakt dat uit? Zo precies zijn ze in Gaza ook niet. Je woont in dat dorp, Dus je bent medeverantwoordelijk.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:39 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee want in mijn dorp wordt niet impliciet steun gegeven aan een grote groep idioten die al decennia een ander volk terroriseren.
Nogmaals, het is jammer dat het zo moet. Maar het kan niet anders. Je kan niet met terroristen onderhandelen.
Vergeten hoe hamas tekeer is gegaan tegen Jodenmensen, wat hun doel is en hoe ze gesteund worden door de palestijnen?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 09:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Waarom niet?
https://www.trouw.nl/polt(...)-te-pakken~b34c407a/
Commissie oordeelt snoeihard: Nederland is juridisch verplicht Israël aan te pakken
[..]
Dan kan het natuurlijk dat mensen verhongering pas ernstig vinden als het over een paar Israelische gijzelaars gaat maar niet als het om een bevolking van 2 miljoen gaat. Die mensen bekennen flink kleur.
Uiteindelijk is het vrij duidelijk wat onze houding moet zijn.
Ik denk dat het beste is om juridisch het juiste pad te bewandelen, niet om op basis van emotie door de vingers te zien wat Israel doet. Wat zo'n commissie zegt is ook niks nieuws, het is vrij duidelijk wat het recht zegt maximaal inzetten genocide te voorkomen, dus niet pappen en nathouden.
Dus zeg je hier dat alles wat de pali bevolking overkomt terecht is mbt de oorlog na de bizarre aanslagen van hamas.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:47 schreef Bluesdude het volgende:
Israelische bevolking en hun terreurregime kun je ook niet geheel los van elkaar zien.
Je maakt het ingewikkeld.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:41 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat maakt dat uit? Zo precies zijn ze in Gaza ook niet. Je woont in dat dorp, Dus je bent medeverantwoordelijk.
Hmm.. iets zegt me dat je niet zo'n uithaal deed naar een moslim toen hij aan het genieten was van dode Joden op 7 oktober.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:22 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Kinderen van 5 ook niet. Heb jij als volwassenen vent meer of minder verantwoordelijkheid of lul je eigenlijk maar uit je nek en geniet je gewoon van dode moslims?
Dat gaan ze natuurlijk nooit doen. Hamas heeft alle belang bij deze situatie. Als er afspraken zijn, wordt het lastig om Israel overal de schuld van te geven en zullen ze moeten gaan leveren.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je maakt het ingewikkeld.
Maak het eenvoudig: Palestijnen (Hamas) stoppen met moorden en het plegen van aanslagen, én ze laten alle gijzelnemers vrij
Ik ben er bang voor. Israel kan ook bijna niet anders dan extreem vergelden zodat onder de bevolking de sympathie voor Hamas afneemt. En gezien de klappen die de Gazazen te slikken hebben gaat dat kwartje wel een keer vallen. Ooit dan.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:47 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat gaan ze natuurlijk nooit doen. Hamas heeft alle belang bij deze situatie. Als er afspraken zijn, wordt het lastig om Israel overal de schuld van te geven en zullen ze moeten gaan leveren.
... terwijl je bevolking verkracht, ongewapend en levend in de brand gestoken wordt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik ben er bang voor. Israel kan ook bijna niet anders dan extreem vergelden zodat onder de bevolking de sympathie voor Hamas afneemt. En gezien de klappen die de Gazazen te slikken hebben gaat dat kwartje wel een keer vallen. Ooit dan.
Ik liet mij als Netanyahu ook niet gijzelen door wat moraalridders die vinden dat je met hun moet onderhandelen.
Ik maak het ook eenvoudig. Iemand uit jouw dorp doet wat verschrikkelijks, dus ben jij medeverantwoordelijk, en mag je dan in de hongercel.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Je maakt het ingewikkeld.
Maak het eenvoudig: Palestijnen (Hamas) stoppen met moorden en het plegen van aanslagen, én ze laten alle gijzelnemers vrij
Dat dus.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
... terwijl je bevolking verkracht, ongewapend en levend in de brand gestoken wordt.
Altijd oppassen met iemand beschuldigen op grond van eigen veronderstellingen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oktober 2023 is niet door "de Palestijnen" gedaan, maar door een terroristisch regime.
Jouw generalisatie dat alle Palestijnen daar schuld aan zijn en je msdadige oplossing dat ze verdienen te lijden en sterven door uithongering, moet je ook toepassen op de Joden... want in jouw generalisatie zijn ze veel grotere schoften , want 1200 israeli's dood in oktober 2023... . en toen gingen "zij" 60.000 Palestijnen vermoorden.
Kennelijk vind je dat niet erg.... je bent dus een terreuraanhanger.
Oktober 7 was een misdrijf. Dan mag de andere partij niet opeens zelf ook oorlogsmisdaden plegen. Of vindt je het ok als Palestijnen over 2 jaar weer duizend mensen doodschieten omdat je nog niet vergeten bent hoe de IDF tegen moslimmensen tekeer ging?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 16:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vergeten hoe hamas tekeer is gegaan tegen Jodenmensen, wat hun doel is en hoe ze gesteund worden door de palestijnen?
Blijkbaar wel.
Als eerste het is natuurlijk niet waar dat er drie maanden lang niets de Gazastrook in is gekomen en ten tweede ga je er in je analyse vanuit dat schijnbaar al het voedsel op was en dus schijnbaar alleen maar afhankelijk waren van de GHF. Mocht dit het geval zijn geweest hadden mensen er inmiddels wel heel anders uitgezien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
Bijna drie maanden lang komt er helemaal niks het gebied in. Dat zegt zelfs de beschuldigde met enige trots. In de twee maanden daarna levert GHF (volgens GHF en de beschuldigde) 96 miljoen maaltijden aan 2 miljoen inwoners. Dat is ruim minder dan 1 (één) maaltijd per dag. Echt elke debiel kan dat uitrekenen....
Nu heb ik best wat begrip voor iemand die hier woont en minimaal drie maaltijden per dag zijn slokdarm in duwt, dat hij of zij ondertussen niet kan beseffen hoe het is om 'om de dag' helemaal niks te kunnen vreten of dat drie meer is dan één. Maar om met klinkklare nonsens te komen als "alle bewijzen dat dit (hongersnood) niet zo zou zijn aan de kant geschoven" voelt een beetje raar. Bovenstaande blijkbaar ingewikkelde rekensom is al diverse keren gepost en elke keer genegeerd. Het voelt helemaal raar als die 'bewijzen' bestaan uit video's van onbekende anonieme tiktok/instagram accounts die op een locatie en moment zou zijn gemaakt maar zowel de locatie als tijdstip zijn niet te verifiëren. Iedereen kan een account aanmaken en iets posten, dat maakt het nog geen feit. We weten van een paar video's dat er geen bal van klopt want zelfs Google Earth laat zien dat er op dat zogenaamde moment op die zogenaamde locatie in de wijde omgeving geen enkele muur meer vertikaal staat laag staan dat er nog een horizontaal dak bestaat.
En stel het klopt. Er bestaat daar een restaurant of vreetschuur. Dat bewijst nog steeds niet dat twee miljoen mensen geen honger kunnen hebben.
Helemaal prima dat er vanuit gegaan wordt dat de Gazaan hip is en mee doet met het intermettend fasten, er zouden volgens de bewdhuksifse zogenaamd geen restricties zijn dus dan zou je mogen verwachten dat het aantal maaltijden in twee maanden minimaal 240 miljoen zou zijn en niet onder de 100. 100 is ruim minder dan 240, vermeende honger lijkt me dan conform verwachting. Om dan te doen alsof dit krankjorum is, is zeer misplaatst
Het enige terreurregime in dit gebied zijn de beleidsbepalers van de Palestijnen. Heb je dat überhaupt al eens veroordeeld?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:47 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik stel niet voor de Israelis te vermoorden door oa uithongeren.
Dat is misdadig.
Weinig begrijpen van correlatie en causatie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oktober 7 was een misdrijf. Dan mag de andere partij niet opeens zelf ook oorlogsmisdaden plegen. Of vindt je het ok als Palestijnen over 2 jaar weer duizend mensen doodschieten omdat je nog niet vergeten bent hoe de IDF tegen moslimmensen tekeer ging?
In welk opzicht speelt de Islam hier een rol volgens jou?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Oktober 7 was een misdrijf. Dan mag de andere partij niet opeens zelf ook oorlogsmisdaden plegen. Of vindt je het ok als Palestijnen over 2 jaar weer duizend mensen doodschieten omdat je nog niet vergeten bent hoe de IDF tegen moslimmensen tekeer ging?
Dit is inderdaad een prima punt dat je hier maakt. Er lijken lokaal voedselschaarstes te zijn ontstaan die vooral een onderlaag van de bevolking raken (of bepaalde families/clans). Maar we lezen in veel Westerse media echter generalisaties waarbij het beeld wordt gewekt dat 2,5 miljoen mensen ernstige hongersnood lijden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat toont eerder aan dat hongersnood heel lokaal kan optreden, zoals het dus deed tijdens de hongerwinter en hoogstwaarschijnlijk ook wat er in Gaza speelt.
Al steelde het verzet/de Duitsers dat kleine beetje voedsel wat er al door kwam niet. Dat dan weer wel.
Je verwijst naar Westerse media die generaliseren. Maar welke bronnen heb je er zelf voor dat de voedselschaarste vooral de onderlaag van de bevolking en dan bepaalde familie/clans raken (en dus niet breed aanwezig is)?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 18:21 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is inderdaad een prima punt dat je hier maakt. Er lijken lokaal voedselschaarstes te zijn ontstaan die vooral een onderlaag van de bevolking raken (of bepaalde families/clans). Maar we lezen in veel Westerse media echter generalisaties waarbij het beeld wordt gewekt dat 2,5 miljoen mensen ernstige hongersnood lijden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |