abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:54:55 #201
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218422295
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 06:07 schreef HowardRoark het volgende:

Kun je ook maar één post als voorbeeld geven waar een user stelt dat het uithongeren van een heel volk acceptabel is? Die zijn er namelijk niet. Wat mensen, waaronder ik, hier hebben aangegeven dat afgaande op de beelden en ook dingen die de Palestijnen zelf op de sociale media posten, een grootschalige hongersnood simpelweg niet aannemelijk is.
Natuurlijk durf jij dat niet direct te zeggen. Dat verstop je liever keurig in whataboutisms, goochelen met definities en ontkennen.

Die truuk daar trappen we niet in.
pi_218422593
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 06:07 schreef HowardRoark het volgende:
Kun je ook maar één post als voorbeeld geven waar een user stelt dat het uithongeren van een heel volk acceptabel is? Die zijn er namelijk niet. Wat mensen, waaronder ik, hier hebben aangegeven dat afgaande op de beelden en ook dingen die de Palestijnen zelf op de sociale media posten, een grootschalige hongersnood simpelweg niet aannemelijk is.
Dus jouw bronnen zijn een paar foto’s waarbij JIJ af kunt leiden dat die mensen geen honger hebben en een paar filmpjes van café/restaurant-eigenaren van tenten die inmiddels niet meer open zijn?

De hele wereld stelt vast dat er hongersnood is maar fok-user HowardRoark stelt dat er simpelweg geen hongersnood is.

:') :') :')
pi_218422722
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 06:24 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Nee, dat kun je duidelijk in mijn pohi terugvinden.
Waarom niet?

https://www.trouw.nl/polt(...)-te-pakken~b34c407a/

Commissie oordeelt snoeihard: Nederland is juridisch verplicht Israël aan te pakken

quote:
Politiek gezien vliegen de meningen en de emoties in het debat rond Israël en Gaza alle kanten op – dat zal ook donderdag weer blijken, tijdens een ingelast Tweede Kamerdebat. Maar in juridisch opzicht is het glashelder. Nederland moet meer doen om Israël in toom te houden en de genocide in Gaza te helpen stoppen. Doet het dat niet, dan zal het land uiteindelijk medeaansprakelijk zijn voor die genocide.

‘Tot slot wijst de CAVV op het belang van consistentie. Staten dienen zich in vergelijkbare situaties op vergelijkbare wijze uit te spreken en op te treden.’ Ook hier is de boodschap impliciet: bij een (dreigende) genocide moet Israël net zo worden behandeld als andere landen.
Dan kan het natuurlijk dat mensen verhongering pas ernstig vinden als het over een paar Israelische gijzelaars gaat maar niet als het om een bevolking van 2 miljoen gaat. Die mensen bekennen flink kleur.
Uiteindelijk is het vrij duidelijk wat onze houding moet zijn.
Ik denk dat het beste is om juridisch het juiste pad te bewandelen, niet om op basis van emotie door de vingers te zien wat Israel doet. Wat zo'n commissie zegt is ook niks nieuws, het is vrij duidelijk wat het recht zegt maximaal inzetten genocide te voorkomen, dus niet pappen en nathouden.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 09:41:18 #204
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218422809
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Waarom niet?

Dat de Israelische regering misdadigers zijn hoeft hun bevolking niet te bekopen met raketten op hun hoofd. Het draagt ook niet bij aan een betere situatie in Gaza.
pi_218422857
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Dat de Israelische regering misdadigers zijn hoeft hun bevolking niet te bekopen met raketten op hun hoofd. Het draagt ook niet bij aan een betere situatie in Gaza.
Het niet leveren van wapens zorgt natuurlijk niet voor raketten op iemands hoofd. Dat voorkomt het juist. Die overdreven zorg voor potentiele Israelische slachtoffers weegt toch totaal niet op tegen het concrete leed dat het blijven leveren van wapens aan een genocidaal land veroorzaak. Als Nederland minder wapens levert zal Israel minder raketten kunnen gebruiken om burgers te bestoken, dan zullen ze kiezen die raketten in te zetten ter bescherming van hun burgers. Of als ze ervoor kiezen hun eigen burgers ondergeschikt te maken aan hun politieke doelen dan is dat Israel's keuze, heeft weinig te maken met onze positie.
Het onder druk zetten van Israel gaat uiteraard bijdragen aan verbetering van de situatie in Gaza. Baat het niet dan schaadt het in elk geval ook niet. Zonder druk zouden ze nog compleet verhongerd worden daar, nu is er alleen veel te weinig noodhulp. Waarschijnlijk kan Europa niet genoeg druk zetten, zo lang er Amerikaanse steun blijft is onze positie niet heel relevant. In elk geval kunnen wij dus aansprakelijkheid voorkomen als we stoppen met het leveren van wapens. Het risico genocide te facilitieren is mij te hoog, het risico dat er iemand zou sterven door een Nederlands wapenembargo is nihil.
pi_218422865
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 00:51 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik kan je dan alleen maar zeggen datgene wat je wilt zien, ook prima te vinden is.

Ik benader honger als definitie klinisch en voor mij is dat zeker niet zo duidelijk als dat voor jou aannemelijk zal zijn.
Wie wil mag voedsel daar insturen waarbij zij de stringente regels moet volgen van Israël.
Dat een VN of anderen de hulpgoederen niet wil overdragen aan bv een GHF, is dan een keuze.

Net zoals Israël haar keuze maakt te bepalen hoe de lokale distributie verloopt. Dit laatste om te voorkomen dat hamas daar (qua macht) de hand op kan leggen.
Mij lijkt de belangrijke vraag, waarom moesten alle hulporganisaties in Gaza verwijderd worden? Ja, omdat Hamas. Maar kom dan met bronnen die aantonen dat Hamas grote delen van de distributie in handen had, of grote delen van de hulp aan het stelen was.

Overigens is het vreemd. Als Hamas op grote schaal voedsel zou stelen, waarom zou het dan voor alle hulporganisaties verboden moeten worden om hulp uit te delen?

We hebben internationaal met elkaar afgesproken dat hulporganisaties onafhankelijk, tussen de strijdende partijen, hulp mogen leveren. Dit is waar zij goed in zijn, dan heb je Artsen Zonder Grenzen, Care Nederland, UNWRA etc. Allemaal organisaties die via honderden personen en punten voedsel en noodhulp verdelen.

En nu heb je GHF met drie (!) verdeelpunten, twee in het zuiden en eentje in het midden van Gaza, waar mensen tussen de hekken naartoe mogen lopen. Waarbij er af en toe wat mensen neergeschoten worden en waar dan grote zakken en dozen verdeeld worden.

Iedereen met enig verstand ziet dat er gespeeld wordt, honger wordt in stand gehouden en ingezet om mensen te verplaatsen.

quote:
Het lastige van hongersnood als stelling dat dit een vloeibaar en vooral politiek gegeven is. Een land zelf maar ook de VN kan een hongersnood uitroepen wanneer 20% of meer van een bevolking lijdt aan gevolgen van "honger". het zegt niets over gevolgen noch brengt het een verplichting voor de VN of haar lidstaten. Het is meer een roep aan aandacht (zonder te kijken willen kijken naar oorzaken of verbanden).
Het verband lijkt me vrij simpel. De minister van defensie van Israël heeft zelf gezegd dat Gaza gesloten is voor voedsel, elektriciteit en brandstof.
Bekijk deze YouTube-video
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:12:52 #207
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218423066
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het niet leveren van wapens zorgt natuurlijk niet voor raketten op iemands hoofd. Dat voorkomt het juist. Die overdreven zorg voor potentiele Israelische slachtoffers weegt toch totaal niet op tegen het concrete leed dat het blijven leveren van wapens aan een genocidaal land veroorzaak. Als Nederland minder wapens levert zal Israel minder raketten kunnen gebruiken om burgers te bestoken, dan zullen ze kiezen die raketten in te zetten ter bescherming van hun burgers. Of als ze ervoor kiezen hun eigen burgers ondergeschikt te maken aan hun politieke doelen dan is dat Israel's keuze, heeft weinig te maken met onze positie.
Het onder druk zetten van Israel gaat uiteraard bijdragen aan verbetering van de situatie in Gaza. Baat het niet dan schaadt het in elk geval ook niet. Zonder druk zouden ze nog compleet verhongerd worden daar, nu is er alleen veel te weinig noodhulp. Waarschijnlijk kan Europa niet genoeg druk zetten, zo lang er Amerikaanse steun blijft is onze positie niet heel relevant. In elk geval kunnen wij dus aansprakelijkheid voorkomen als we stoppen met het leveren van wapens. Het risico genocide te facilitieren is mij te hoog, het risico dat er iemand zou sterven door een Nederlands wapenembargo is nihil.
De motie Piri richt zich op de Iron dome, die er juist toe dient dat ze geen raketten op hun hoofd krijgen. Dat gaat te ver.
pi_218423513
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 00:51 schreef Vallon het volgende:
Wanneer ik op gangbaar beeld, vele honderden mensen in rijen zie rondsjokken met balen meel van 20kg en dozen van 15kg, krijg ik een wat ander beeld van hongersnood.
Maar dat kan je dan ook over de Nederlandse hongerwinter zeggen, 'zolang mensen op hongertochten nog vele kilometers af konden leggen, zal het wel meegevallen hebben met die honger'.
pi_218423717
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 10:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Maar dat kan je dan ook over de Nederlandse hongerwinter zeggen, 'zolang mensen op hongertochten nog vele kilometers af konden leggen, zal het wel meegevallen hebben met die honger'.
Ik heb het mijn opa en oma wel eens gevraagd. Die hebben geen hongerwinter gehad. Die hebben gedurende de oorlog altijd genoeg te eten gehad. En mijn opa en oma kwamen uit de laagste klasse.

Volgens die retoriek zou je kunnen stellen dat de vermeende hongerwinter lang niet zo erg was.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:20:42 #210
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218424403
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 08:54 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Natuurlijk durf jij dat niet direct te zeggen. Dat verstop je liever keurig in whataboutisms, goochelen met definities en ontkennen.

Die truuk daar trappen we niet in.
Kortom, je kunt niet een voorbeeld geven en bent wéér mensen een standpunt in de voeten aan het schuiven dat ze nooit hebben ingenomen. Noted. Ik reageer er nu ook niet meer op en zet gewoon meteen een TR.
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:18 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dus jouw bronnen zijn een paar foto’s waarbij JIJ af kunt leiden dat die mensen geen honger hebben en een paar filmpjes van café/restaurant-eigenaren van tenten die inmiddels niet meer open zijn?

De hele wereld stelt vast dat er hongersnood is maar fok-user HowardRoark stelt dat er simpelweg geen hongersnood is.

:') :') :')
Nee hoor, het betreft videos van internationale en nationale media en ook videos die de Palestijnen dagelijks nog op de sociale media zetten. Alleen het blijft sommigen die zaken niet willen geloven omdat het tegen het gewenste narratief ingaat. Er móet schijnbaar een hongersnood zijn, dus wordt alle bewijzen dat dit niet zo zou zijn aan de kant geschoven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb het mijn opa en oma wel eens gevraagd. Die hebben geen hongerwinter gehad. Die hebben gedurende de oorlog altijd genoeg te eten gehad. En mijn opa en oma kwamen uit de laagste klasse.

Volgens die retoriek zou je kunnen stellen dat de vermeende hongerwinter lang niet zo erg was.
Tijdens de Nederlandse 'hongerwinter' zijn er naar schatting 25k Nederlanders om het leven gekomen. Dat is pakweg de helft van het totaal aan slachtoffers dat er in de Gazastrook is gevallen, waarvan een aanzienlijk aantal sowieso al Hamas strijders betreft en het merendeel om het leven is gekomen via bombardementen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:25:43 #211
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218424428
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Mij lijkt de belangrijke vraag, waarom moesten alle hulporganisaties in Gaza verwijderd worden? Ja, omdat Hamas. Maar kom dan met bronnen die aantonen dat Hamas grote delen van de distributie in handen had, of grote delen van de hulp aan het stelen was.

Overigens is het vreemd. Als Hamas op grote schaal voedsel zou stelen, waarom zou het dan voor alle hulporganisaties verboden moeten worden om hulp uit te delen?

We hebben internationaal met elkaar afgesproken dat hulporganisaties onafhankelijk, tussen de strijdende partijen, hulp mogen leveren. Dit is waar zij goed in zijn, dan heb je Artsen Zonder Grenzen, Care Nederland, UNWRA etc. Allemaal organisaties die via honderden personen en punten voedsel en noodhulp verdelen.

En nu heb je GHF met drie (!) verdeelpunten, twee in het zuiden en eentje in het midden van Gaza, waar mensen tussen de hekken naartoe mogen lopen. Waarbij er af en toe wat mensen neergeschoten worden en waar dan grote zakken en dozen verdeeld worden.

Iedereen met enig verstand ziet dat er gespeeld wordt, honger wordt in stand gehouden en ingezet om mensen te verplaatsen.
[..]
Het verband lijkt me vrij simpel. De minister van defensie van Israël heeft zelf gezegd dat Gaza gesloten is voor voedsel, elektriciteit en brandstof.
Dit was in oktober 2023 en sindsdien zijn er nog ladingen aan voedsel binnengekomen, dus hoe komt dit overeen met die uitspraken? Zie bijvoorbeeld, 18 oktober 2023:
quote:
Israël staat toe dat humanitaire hulp wordt geleverd aan Gazastrook

Israël zal humanitaire hulp die vanuit Egypte naar de Gazastrook wordt vervoerd niet tegenhouden. Dat heeft premier Benjamin Netanyahu woensdag bekendgemaakt, melden internationale persbureaus. De afgelopen jaren bepaalde Israël strikt wat er de Gazastrook in of uit kon komen.

Netanyahu benadrukte wel dat het hier enkel dient te gaan om hulpgoederen als „voedsel, water en medicijnen bedoeld voor de burgerbevolking” in Gaza. „Goederen die voor Hamas bedoeld zijn, worden geneutraliseerd”. Ook laat Israël geen humanitaire leveringen van zijn eigen grondgebied toe naar de Gazastrook, nadat het eerder al de water- en stroomtoevoer afkneep. Het Palestijnse gebied grenst over land enkel aan Israël en Egypte.

De Israëlische premier deed de uitspraken na een onderhoud met de Amerikaanse president Joe Biden, die woensdag aankwam in het land. Netanyahu zei dat het vrij krijgen van de door Hamas gedetineerde gijzelaars „de hoogste prioriteit” heeft. Volgens Israël gaat het om 199 gevangenen, Hamas houdt het op 200 tot 250. De Palestijnse terreurbeweging meldt dat er tot nu tot 22 gijzelaars zouden zijn omgekomen bij Israëlische aanvallen.

Biden zei dat de noodhulp „zo snel mogelijk” naar de grens tussen Egypte en Gaza moet worden gebracht en dat de Verenigde Staten hierbij assistentie willen verlenen. Hij waarschuwde Israël om niet „dezelfde fouten” te maken als de VS deden na de aanslagen van 11 september 2001. „Ik waarschuw je: het moment dat je deze woede voelt, laat je er niet door opvreten”, aldus Biden. Inmiddels heeft de Amerikaanse president Israël weer verlaten.

Bron
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218424470
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 10:12 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De motie Piri richt zich op de Iron dome, die er juist toe dient dat ze geen raketten op hun hoofd krijgen. Dat gaat te ver.
Dus gewoon lief blijven vragen?

Netanyahu wil Gaza volledig gaan bezetten en voorkomen dat Gaza ooit nog een bedreiging vormt
"Pools are perfect for holding water"
pi_218424525
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:20 schreef HowardRoark het volgende:
Nee hoor, het betreft videos van internationale en nationale media en ook videos die de Palestijnen dagelijks nog op de sociale media zetten. Alleen het blijft sommigen die zaken niet willen geloven omdat het tegen het gewenste narratief ingaat. Er móet schijnbaar een hongersnood zijn, dus wordt alle bewijzen dat dit niet zo zou zijn aan de kant geschoven.
Ik heb het nu 3 keer voor je voeten geworpen dus dan nog maar een 4e keer. Ik heb een van de door jou geplaatste tweets bekeken. Dat bleek een ouder filmpje en het café is momenteel gewoon leeg en zonder enige voorraad.
Ik klik op 1 van je geplaatste filmpjes en die blijkt dus uit context (om t netjes te noemen). Dus waarom zou ik dan nog je andere geplaatste tweets geloven dat er zogenaamd genoeg te eten is.
quote:
Tijdens de Nederlandse 'hongerwinter' zijn er naar schatting 25k Nederlanders om het leven gekomen. Dat is pakweg de helft van het totaal aan slachtoffers dat er in de Gazastrook is gevallen, waarvan een aanzienlijk aantal sowieso al Hamas strijders betreft en het merendeel om het leven is gekomen via bombardementen.
Is er een reden dat je hongerwinter tussen aanhalingstekens zet?

Daarnaast een beetje vreemd om dat te projecteren opmaat er nu in Gaza gaande is.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:44:40 #214
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218424538
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Iknheb het nu 3 keer voor je voeten geworpen dus dan nog maar een 4e keer. Ik heb een van de door jou geplaatste tweets bekeken. Dat bleek een ouder filmpje en het café is momenteel gewoon leeg en zonder enige voorraad.
Ik klik op 1 van je geplaatste filmpjes en die blijkt dus uit context (om t netjes te noemen). Dus waarom zou ik dan nog je andere geplaatste tweets geloven dat er zogenaamd genoeg te eten is.
[..]
Is er een reden dat je hongerwinter tussen aanhalingstekens zet?

Daarnaast een beetje vreemd om dat te projecteren opmaat er nu in Gaza gaande is.
Welke van de vele videos die ik hier de afgelopen maanden heb gedeeld heb je het over? Link graag.
pi_218424542
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:41 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik heb het nu 3 keer voor je voeten geworpen dus dan nog maar een 4e keer. Ik heb een van de door jou geplaatste tweets bekeken. Dat bleek een ouder filmpje en het café is momenteel gewoon leeg en zonder enige voorraad.
Ben je er geweest?

Hoe weet je het dan?
pi_218424563
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:45 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Ben je er geweest?

Hoe weet je het dan?
Dat geldt dan andersom toch net zo? En tot die tijd houd ik me graag aan het geen officiële bronnen stellen in plaats van af te gaan of een paar gerepostte filmpjes op X.
pi_218424565
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:25 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit was in oktober 2023 en sindsdien zijn er nog ladingen aan voedsel binnengekomen, dus hoe komt dit overeen met die uitspraken? Zie bijvoorbeeld, 18 oktober 2023:
[..]

"We are fighting animals" gaat over de oorlog, hij beschrijft Hamas en iedereen in Gaza die Hamas, of een andere terreurgroep, steunt. En dat is in mijn ogen terecht; de Palestijnse terroristen hebben zich daadwerkelijk als beesten gedragen op 7 oktober 2023 en als ik hoor wat er met de Druzen gebeurt in Syrië, lijkt dat een Arabische gewoonte te zijn. :{

De voedselhulp is niet voor die beesten, want die zorgen wel voor hun eigen hachje zoals bekend. Die is voor de overige bevolking. Waarvan een deel ongetwijfeld net zo beestachtig zal zijn of denken, en een deel absoluut niet. Dat is speculatie.
pi_218424571
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat geldt dan andersom toch net zo?
Jij eerst.

Het café is nu leeg? Hoe weet je dat?
pi_218424585
Bijna drie maanden lang komt er helemaal niks het gebied in. Dat zegt zelfs de beschuldigde met enige trots. In de twee maanden daarna levert GHF (volgens GHF en de beschuldigde) 96 miljoen maaltijden aan 2 miljoen inwoners. Dat is ruim minder dan 1 (één) maaltijd per dag. Echt elke debiel kan dat uitrekenen....

Nu heb ik best wat begrip voor iemand die hier woont en minimaal drie maaltijden per dag zijn slokdarm in duwt, dat hij of zij ondertussen niet kan beseffen hoe het is om 'om de dag' helemaal niks te kunnen vreten of dat drie meer is dan één. Maar om met klinkklare nonsens te komen als "alle bewijzen dat dit (hongersnood) niet zo zou zijn aan de kant geschoven" voelt een beetje raar. Bovenstaande blijkbaar ingewikkelde rekensom is al diverse keren gepost en elke keer genegeerd. Het voelt helemaal raar als die 'bewijzen' bestaan uit video's van onbekende anonieme tiktok/instagram accounts die op een locatie en moment zou zijn gemaakt maar zowel de locatie als tijdstip zijn niet te verifiëren. Iedereen kan een account aanmaken en iets posten, dat maakt het nog geen feit. We weten van een paar video's dat er geen bal van klopt want zelfs Google Earth laat zien dat er op dat zogenaamde moment op die zogenaamde locatie in de wijde omgeving geen enkele muur meer vertikaal staat laag staan dat er nog een horizontaal dak bestaat.

En stel het klopt. Er bestaat daar een restaurant of vreetschuur. Dat bewijst nog steeds niet dat twee miljoen mensen geen honger kunnen hebben.

Helemaal prima dat er vanuit gegaan wordt dat de Gazaan hip is en mee doet met het intermettend fasten, er zouden volgens de bewdhuksifse zogenaamd geen restricties zijn dus dan zou je mogen verwachten dat het aantal maaltijden in twee maanden minimaal 240 miljoen zou zijn en niet onder de 100. 100 is ruim minder dan 240, vermeende honger lijkt me dan conform verwachting. Om dan te doen alsof dit krankjorum is, is zeer misplaatst
pi_218424609
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:49 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
Jij eerst.

Het café is nu leeg? Hoe weet je dat?
Uit de meerdere reacties onder de tweet.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 12:58:32 #221
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218424645
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:20 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Kortom, je kunt niet een voorbeeld geven en bent wéér mensen een standpunt in de voeten aan het schuiven dat ze nooit hebben ingenomen. Noted. Ik reageer er nu ook niet meer op en zet gewoon meteen een TR.

Tja wanneer je op een stelling over dat Israel moet ophouden met mensen uithongeren vooral met whataboutism, gegoochel met definities en ontkenning kan reageren, dan is het niet heel raar dat mensen dat gaan denken.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:13:37 #222
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218424762
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 09:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

[..]
https\://www.youtube.com/watch?v=rlgHztaeoO4
Ik snap hoe je het wil zien en hoop dat je vragen niet retorisch bedoeld zijn. Verwijzen naar verstand is, van wie dan, is onzinnig. Ja er is honger en nee, het is & was geen plan maar een gevolg hoe het nu is gekomen.

Hamas als de gevestigde en gekozen autoriteit in Gaza bepaalde o.a. hoe en aan wie hulporganisaties hun hulp moesten (ver)delen. Ik mag aannemen dat je niet twijfelt wie in Gaza de macht had en bepaalde wie wel en niet bv directeur van een ziekenhuis werd pof als arts een taak mocht uitvoeren etc.etc.
Die hulporganisaties - gericht op mensen - konden daar ook niet vele anders omdat (zij moes/ten) samenwerken met lokale (hamas) autoriteiten. Het gevolg hiervan is/was dat o.a. een UNWRA maar ook ziekenhuizen en scholen doorvlochten is van hamas invloed.
Israël wil(de) op opvolging van 07okt23 generiek de macht en vooral de onderhuidse invloed van hamas breken waarbij de gekende hulp organisaties - begrijpelijk, als pion ingezet - totaal niet met Israël willen samenwerken.
Omdat Israël (tot gisteren)- niet zelf in Gaza wil(de) opereren, werd besloten om een externe GHF op te richten die de distributie taak conform Israël zou waarnemen. De opzet daarvan is idd faliekant mislukt. Niet in de laatste plaats door bewuste trainage van de door hamas opgezweepte bevolking.

De suggestie dat mensen en laat staan in opdracht van hogerhand of de Israëlische regering bewust worden neergeschoten is ronduit buikpoeperij. Ja er zijn, tragische voorvallen van wie weet zelfs knettergekke soldaten waar het in totale chaos de grote kans groot is, dat het misgaat. Niet om dingen goed te praten maar zeker niet om daarmee een democratisch door een parlement gecontroleerde regering schuldig aan alles wat (is) gebeurd.

Voor de duidelijkheid het wordt hulporganisaties niet verboden om hulp uit te delen maar die hulporganisaties weigeren dat volgens de opgelegde (Israëlische) regels uit te voeren. Israëlische regels die door haar zijn opgesteld om te voorkomen dat hamas inloed kan krijgen op de de aard en de werkwijze van hulpverdeling.

Dan opnieuw je verwijzing naar afspraken, rechten, plichten, wetten ern zelfs bronnen die iets zouden moeten bewijzen.
Die zijn nu simpelweg niet van toepassing wanneer betrokken partijen zich niet (eens willen of soms kunnen) houden aan de bedoelde beginselen daarvan. Het daarin onzinnig is uit te zoeken wie wanneer daarmee enw waartoe brak. Wie waaraan wanneer schuld heeft, wordt hooguit een tijdstip noemen waar de ander volgens de ander uit de rails liep. Dat kan gisteren, 07okt23, 2005, 1967, 1948 of 700 n.Chr of 400 v.Chr. zijn.
Kern is dat het een mensonterende chaos is die de bevolking zwaar treft en die sws beter is dat de strijd zsm stopt. Ongeacht wie er volgens wiens "regels" (on)gelijk heeft.
Helaas wil hamas (maar ook Israël) niet - eerder - stoppen voordat hun "terechte" doelen zijn bereikt. Het wordt dus schrijnend uitzitten totdat de sterkste - Israël, als vaker - de boel weer voor een tijdje schoon heeft geveegd. O.a. door respressieve "verplaatsingen" die daarmee het fundament verzwakt van hamas en en-passant mogelijk gegijzelden (dood of levend) kan vinden.

Hoe sneller dat "veegproces" in Gaza klaar is, hoe beter de burgerman en kind op straat af zal zijn.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:25:46 #223
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218424834
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:51 schreef opgebaarde het volgende:
Bijna drie maanden lang komt er helemaal niks het gebied in. Dat zegt zelfs de beschuldigde met enige trots. In de twee maanden daarna levert GHF (volgens GHF en de beschuldigde) 96 miljoen maaltijden aan 2 miljoen inwoners. Dat is ruim minder dan 1 (één) maaltijd per dag. Echt elke debiel kan dat uitrekenen....
....
. :') .. dat je met dat rantsoen ga je - niet snel - niet dood van de honger. Genoeg mensen die tekenen voor om de dag een zekere maaltijd.

Dat het in beperking opererende GHF niet (meer) doet is o.a. het rechstreekse gevolg waar o.a. hulpoganisties weigeren mee te werken aan de Israëlische voorwaarden die stringente eisen stelt waar iemand dan weer van alles (on)terecht van mag vinden.
Einde van het liedje is dat er weinig hulp binnenkomt en de aldaar wel aanwezige hulp in totale (distributie)chaos verzand. Het GHF plan is mislukt.
Niet in de laatste plaats door de - vanuit hamas geinfiltreerde, opgezweepte en onderdrukte - bevolking zelf.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:42:28 #224
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218424920
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 10:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Dat klopt maar niet hoe je dat hier afleidend inzet om daarmee WO2 aan te halen en de gruwelijke gevolgen daarvan te vergelijken met Gaza.
Nogmaals de definitie honger(snood) is vooral wie dat hoe wel of niet (be)treft.
Er is/komt zeker weinig "voedsel" in Gaza waarbij het hoofdprobleem is wie ter plaatse aldaar/over kan/gaat beschikken. Er zullen mensen doodgaan aan (een) gebrek wat niet betekent dat dit de opzet is of was of veroorzaakt wordt door eenzijdig (mis)handelen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:49:58 #225
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218424959
quote:
Laten we ook Hamas voor de zoveelste keer lief vragen of ze af willen zien van hun kerndoel, de vernietiging van Israël.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:52:14 #226
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218424971
quote:
12s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:13 schreef Vallon het volgende:

[..]

Hoe sneller dat "veegproces" in Gaza klaar is, hoe beter de burgerman en kind op straat af zal zijn.
Wow... Gewoon pleiten voor genocide. Goed bezig man.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_218425003
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Laten we ook Hamas voor de zoveelste keer lief vragen of ze af willen zien van hun kerndoel, de vernietiging van Israël.
Dus eerst Hamas volledig wegvegen, en dan pas denken om de mensen in Gaza?
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:03:05 #228
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218425016
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Nee, ik stel een vraag.

Het blijkt een heel lastige te zijn.

Wetende wat Hamas voorstaat vraag ik me steeds meer af of de pro-Palestina club uberhaupt nog enige verantwoordelijkheid voor dit conflict bij deze terroristen legt, of dat het narratief thans is dat de kwade genius in heel dat gebied eigenlijk gewoon Israël is en als die maar aangepakt wordt er een heerlijke tijd van democratie, vrede en gerechtigheid aanbreekt in die hoek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:08:54 #229
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218425050
quote:
Niet per se, maar de bevolking dreigen met raketten op hun hoofd lijkt me niet nodig.
pi_218425126
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:25 schreef Vallon het volgende:

[..]
. :') .. dat je met dat rantsoen ga je - niet snel - niet dood van de honger. Genoeg mensen die tekenen voor om de dag een zekere maaltijd.

Dat het in beperking opererende GHF niet (meer) doet is o.a. het rechstreekse gevolg waar o.a. hulpoganisties weigeren mee te werken aan de Israëlische voorwaarden die stringente eisen stelt waar iemand dan weer van alles (on)terecht van mag vinden.
Einde van het liedje is dat er weinig hulp binnenkomt en de aldaar wel aanwezige hulp in totale (distributie)chaos verzand. Het GHF plan is mislukt.
Niet in de laatste plaats door de - vanuit hamas geinfiltreerde, opgezweepte en onderdrukte - bevolking zelf.
een gemiddeld cijfer (be)tekent dat het aantal soms hoger is en soms lager. Vooral de ouderen, zieken en zwakkeren lijken dan de sigaar maar het is maar net hoe je er tegen aan wil kijken.

Als het klopt wat jij stelt, mensen gaan dood als ze 0,8 maaltijden per dag eten, dan zouden er dus allang (relatief) een miljoen Gazanen -dood- zijn. Daarnaast begrijp ik niet over welke mens(en) jij het hebt die zouden tekenen voor zoveel maaltijd want die zijn dan dus ook al dood ofwel niet-levend. Laten we daar (on)terecht maar niks van vinden.

Er is een nobel streven (eis) van die (hulp)organisaties en dat is dat alle burgers noodhulp moeten krijgen. Geen (onder)scheid en zeker niet de ene burger wel hulp en de andere burger geen hulp. Net dat is het -euvel- danwel -probleem-. GHF is twee maanden geleden gestart om 1,2 miljoen monden te voeden. Twee maanden later is dat aantal nog steeds 1,2 miljoen monden gebleven. Mijns inziens, met alle respect, lijkt het er dan op dat 0,8 miljoen mensen pech (spreekwoordelijk) hebben. Nu is pech an sich geen probleem maar wel als het om wat(er) en eten gaat.

Om een kort verhaal lang te maken of andersom. Het is een bewust door de mens gecreëerd -probleem- danwel situatie of dingetje met andere mensen. Geen oordeel danwel mening.
pi_218425162
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 14:08 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Niet per se, maar de bevolking dreigen met raketten op hun hoofd lijkt me niet nodig.
De cynicus in mij wil antwoorden met "Is dat niet de meest gepaste dreiging mogelijk, wanneer hetgeen waar je ze toe wilt stoppen ook 'bommen op burgers gooien' is?"

Maar inderdaad .. dan misbruik je als dreiging dezelfde onmenselijkheid als waar je ze van beticht. Plus oog om oog en zo, en dan is iedereen blind. Niet constructief. OK, de dreiging om hun iron dome niet meer te ondersteunen gaat wellicht (vooralsnog) te ver.

Maar hoe dan wel? Wat zit er tussen onze huidige houding tov Israels aanpak van Gaza, en de motie Piri in? Of gaat het toch bij aandringen blijven?
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:29:32 #232
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218425196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:59 schreef probeer het volgende:

[..]
Ja hamas breken, is hier een primair doel. Hierbij opmerken dat hams niet los is te zien van de mensen (in Gaza).

Hamas breken zodat zij geen ideologische invloed meer heeft om die uit te oefenen op burgers.
Best heel lastig. Wat Israël ook doet (infiltratie, omkoping, manipulatie, verleiding, dreigen, dwang en terechtstelling van hamas en haar leiders) dit maar niet lijkt te lukken.
Het maakt (mij) duidelijk dat hamas in 20 jaar tijd, volledig integraal onderdeel is (geworden?) van Gazaanse samenleving. Niet zozeer als keuze door mensen maar als ontstane leefwijze. Die 'cultuur' (ver)breken blijkt uitermate lastig te zijn.

De next step van Israël lijkt nu een plaatselijke bezettingsmacht. Voor hamas zullen betere kansen ontstaan om Israël in dat alles treffen en sws altijd verantwoordelijk te houden voor maakt niet uit welke andere gevolgen.

Ik zou er zelf een hoog, diep & dik hek om Gaza zetten waar internationale hulporganisaties hun manna overheen ( dus niet zelf in !!) mogen werpen. De enigen die er dan nog in/uit mogen zijn gecontroleerde personen die het soevereine bestaan Israël in woord en vooral als uitgevoerde daad volledig erkennen.
Het alternatief, van al of niet een gekunstelde één, twee of zelfs drie Staten voor "Palestijnen"; zorgt niet dat die (al of niet internationaal erkende) staten, Israël niet meer zal mogen, willen of kunnen gaan bedreigen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:42:09 #233
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218425254
Er wordt voedsel gedropped boven gaza. Ik vraag mij af of dit handig is, het is duidelijk dat gaza op rantsoen is gezet wegens hun gedrag. De mensen moeten beseffen dat wat zij gedaan hebben niet kan.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_218425274
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
Er wordt voedsel gedropped boven gaza. Ik vraag mij af of dit handig is, het is duidelijk dat gaza op rantsoen is gezet wegens hun gedrag. De mensen moeten beseffen dat wat zij gedaan hebben niet kan.
Tjeee... wat ben jij een haatorgel.. De moordpartijen en de Palestijnse samenleving venietigen van hen die Joden vertenwoordigen zijn vele malen erger geweest dan wat Hamas. Volgens jouw haatredenering is uithongering van Joden veel 'rechtvaardiger'.
pi_218425296
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 12:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Uit de meerdere reacties onder de tweet.
En die zijn waar omdat...?

Zie je nu wat je doet? Aannames doen die bij je standpunt passen en die als feit presenteren.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 14:53:03 #236
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_218425308
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2025 11:35 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ga gewoon solliciteren bij het Netanyahu webcare team.
Iets zegt me dat die hier al een poosje aanwezig zijn. :')
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_218425317
quote:
15s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 13:25 schreef Vallon het volgende:

[..]

GHF gaat gewoon door en als je het mij vraagt moet de VN gedwongen worden met hen samen te werken. Zij zijn het die de noodhulp in de distributiecentra laten liggen. Dat kun je je toch niet voorstellen? Zij zijn toch de good guys? ;)
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:10:03 #238
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218425414
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 14:46 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Tjeee... wat ben jij een haatorgel.. De moordpartijen en de Palestijnse samenleving venietigen van hen die Joden vertenwoordigen zijn vele malen erger geweest dan wat Hamas. Volgens jouw haatredenering is uithongering van Joden veel 'rechtvaardiger'.

Nee.
De Palestijnen moeten gewoon op de blaren zitten. Het heeft geen zin om te pamperen of het idee te geven dat het ok is wat zijn denken en doen. Heel bruut afstraffen. Helpt uiteindelijk echt. Maar het is de weg van de lange adem. Ik zou het ook anders (milder) doen als dat kon, maar helaas helaas.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:12:10 #239
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218425422
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 14:21 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
een gemiddeld cijfer (be)tekent dat het aantal soms hoger is en soms lager. Vooral de ouderen, zieken en zwakkeren lijken dan de sigaar maar het is maar net hoe je er tegen aan wil kijken.

Als het klopt wat jij stelt, mensen gaan dood als ze 0,8 maaltijden per dag eten, dan zouden er dus allang (relatief) een miljoen Gazanen -dood- zijn. Daarnaast begrijp ik niet over welke mens(en) jij het hebt die zouden tekenen voor zoveel maaltijd want die zijn dan dus ook al dood ofwel niet-levend. Laten we daar (on)terecht maar niks van vinden.

Er is een nobel streven (eis) van die (hulp)organisaties en dat is dat alle burgers noodhulp moeten krijgen. Geen (onder)scheid en zeker niet de ene burger wel hulp en de andere burger geen hulp. Net dat is het -euvel- danwel -probleem-. GHF is twee maanden geleden gestart om 1,2 miljoen monden te voeden. Twee maanden later is dat aantal nog steeds 1,2 miljoen monden gebleven. Mijns inziens, met alle respect, lijkt het er dan op dat 0,8 miljoen mensen pech (spreekwoordelijk) hebben. Nu is pech an sich geen probleem maar wel als het om wat(er) en eten gaat.

Om een kort verhaal lang te maken of andersom. Het is een bewust door de mens gecreëerd -probleem- danwel situatie of dingetje met andere mensen. Geen oordeel danwel mening.
Ik stelde vast dat met een maaltijd om de dag, mensen niet snel doodgaan van de honger en niet de nood is die media en vooral belanghebbende organisatie als hamas, er maar al te graag van willen maken. Dat mensen in leed worden getroffen, hebben we geen verschil van mening. Wel met hoe dat anders bekeken of dan kan worden opgelost.

Ik snap goed dat anderen alleen willen kijken naar aangrijpende gevolgen en ik daarbij de oorzakelijkheid daarvan in oplossing net wat zwaarder laat wegen. Ik zal een bedelaar nooit geld geven maar vragen of die tegen betaling mijn prachtige tuintje wil aanharken of desnoods de schone ramen opnieuw wil wassen. Vernederend, soms ja maar een stuk minder dan iemand een aalmoes omdat die zichzelf niet wil helpen.

Zo maar geven (laat staan opeisen onder druk van chantage) op grond van eigen leed, zal een situatie daar niet verder oplossen maar juist de dramadriehoek in stand houden.
Issue hier is dat de situatie in Gaza ook niet zomaar is ontstaan of mensen daar overkomt. De situatie is welbewust is verkozen door imo haar (hamas) autoriteiten die zo 101-handig inspelen op sentimenten.

Prima om een oordeel te hebben over een GHF dat een zoveelste mislukt plan blijkt om 'grip' op een onmogelijke situatie te krijgen. Israël wil(de destijds, nog) niet in Gaza zelf opereren en het GHF - onder druk van USA ontstaan - was een loffelijke alternatief om zo de distributiemacht van hamas (en haar internationale huilorganisaties) te breken.

Die genoemde onafhankelijkheid van hulporganisaties lap ik inmiddels aan mijn laars omdat zij o.a. weigeren te voldoen aan de eisen die Israël aangaande de te vergeven "hulp" heeft. Zich kennelijk wel willen onderwerpen om zo indirect hamas in het zadel te houden. Hamas bepaalde wie in Gaza wel en niet 'verstrekte' hulp kreeg.
Wanneer de VN en anderen doen, wat Israël al of niet (on)terecht eist; hadden burgers in Gaza geen zorgen omtrent hun kapotgeschoten bed, ontbrekend bad en droog brood etc.etc.
VN kan en wil in belang van mensen, samenwerken met desnoods corrupte machthebbers, waarom dan niet met - wat je daar ook van vindt - Israëlische autoriteiten ?

[ Bericht 3% gewijzigd door Vallon op 05-08-2025 15:17:21 ]
  Forum Admin dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:18:11 #240
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218425459
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Dat toont eerder aan dat hongersnood heel lokaal kan optreden, zoals het dus deed tijdens de hongerwinter en hoogstwaarschijnlijk ook wat er in Gaza speelt.

Al steelde het verzet/de Duitsers dat kleine beetje voedsel wat er al door kwam niet. Dat dan weer wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218425513
De enige "democratie" van het MO laat oppositie leden de zaal uittrekken als ze eerlijk antwoord geven op vragen.
pi_218425530
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
Volgende keer na een aanslag in Nederland jou ook maar doodhongeren. Had je het maar moeten voorkomen.
pi_218425561
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 15:25 schreef Glazenmaker het volgende:
De enige "democratie" van het MO laat oppositie leden de zaal uittrekken als ze eerlijk antwoord geven op vragen.
U doelt hierop?

Want dat is bepaald niet fraai nee.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218425562
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 15:10 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Nee.
De Palestijnen moeten gewoon op de blaren zitten.
oktober 2023 is niet door "de Palestijnen" gedaan, maar door een terroristisch regime.
Jouw generalisatie dat alle Palestijnen daar schuld aan zijn en je msdadige oplossing dat ze verdienen te lijden en sterven door uithongering, moet je ook toepassen op de Joden... want in jouw generalisatie zijn ze veel grotere schoften , want 1200 israeli's dood in oktober 2023... . en toen gingen "zij" 60.000 Palestijnen vermoorden.
Kennelijk vind je dat niet erg.... je bent dus een terreuraanhanger.
pi_218425589
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 15:31 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
U doelt hierop?

Want dat is bepaald niet fraai nee.
Ha blijkbaar is het al routine. Nee ik doelde hierop: https://nos.nl/l/2577501
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:41:36 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218425639
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 15:27 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Volgende keer na een aanslag in Nederland jou ook maar doodhongeren. Had je het maar moeten voorkomen.
Ik stem/support ook geen terroristen en participeer ook niet aan diens organisaties. Klein detail he.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 15:42:52 #247
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_218425643
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 15:31 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
oktober 2023 is niet door "de Palestijnen" gedaan, maar door een terroristisch regime.
Jouw generalisatie dat alle Palestijnen daar schuld aan zijn en je msdadige oplossing dat ze verdienen te lijden en sterven door uithongering, moet je ook toepassen op de Joden... want in jouw generalisatie zijn ze veel grotere schoften , want 1200 israeli's dood in oktober 2023... . en toen gingen "zij" 60.000 Palestijnen vermoorden.
Kennelijk vind je dat niet erg.... je bent dus een terreuraanhanger.
Wat een onsamenhangend verhaal.
Palestijnen en Hamas kun je nauwelijks los van elkaar zien. Als 7 oktober niet gebeurd was dan hadden ze vandaag nog bij de Burgerking kunnen zitten aldaar.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_218425648
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Ha blijkbaar is het al routine. Nee ik doelde hierop: https://nos.nl/l/2577501
Oftewel, de man heeft het bij het juiste eind. Anders hadden ze wel met een paar eenvoudige argumenten zijn ongelijk aan kunnen tonen. Zo iemand (laten) verwijderen is een teken van zwakte.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218425652
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 14:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:

[..]
En die zijn waar omdat...?

Zie je nu wat je doet? Aannames doen die bij je standpunt passen en die als feit presenteren.
Heb je de foto’s uit de comments gezien?
Je weet waarschijnlijk niet eens waar het over gaat. Dus lul niet zo dom.
pi_218425682
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 15:42 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Wat een onsamenhangend verhaal.
Palestijnen en Hamas kun je nauwelijks los van elkaar zien.
Israelische bevolking en hun terreurregime kun je ook niet geheel los van elkaar zien.
Ik stel niet voor de Israelis te vermoorden door oa uithongeren.
Dat is misdadig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')