Wow... Gewoon pleiten voor genocide. Goed bezig man.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Hoe sneller dat "veegproces" in Gaza klaar is, hoe beter de burgerman en kind op straat af zal zijn.
Dus eerst Hamas volledig wegvegen, en dan pas denken om de mensen in Gaza?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Laten we ook Hamas voor de zoveelste keer lief vragen of ze af willen zien van hun kerndoel, de vernietiging van Israël.
Nee, ik stel een vraag.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus eerst Hamas volledig wegvegen, en dan pas denken om de mensen in Gaza?
Niet per se, maar de bevolking dreigen met raketten op hun hoofd lijkt me niet nodig.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus gewoon lief blijven vragen?
Netanyahu wil Gaza volledig gaan bezetten en voorkomen dat Gaza ooit nog een bedreiging vormt
een gemiddeld cijfer (be)tekent dat het aantal soms hoger is en soms lager. Vooral de ouderen, zieken en zwakkeren lijken dan de sigaar maar het is maar net hoe je er tegen aan wil kijken.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
... dat je met dat rantsoen ga je - niet snel - niet dood van de honger. Genoeg mensen die tekenen voor om de dag een zekere maaltijd.
Dat het in beperking opererende GHF niet (meer) doet is o.a. het rechstreekse gevolg waar o.a. hulpoganisties weigeren mee te werken aan de Israëlische voorwaarden die stringente eisen stelt waar iemand dan weer van alles (on)terecht van mag vinden.
Einde van het liedje is dat er weinig hulp binnenkomt en de aldaar wel aanwezige hulp in totale (distributie)chaos verzand. Het GHF plan is mislukt.
Niet in de laatste plaats door de - vanuit hamas geinfiltreerde, opgezweepte en onderdrukte - bevolking zelf.
De cynicus in mij wil antwoorden met "Is dat niet de meest gepaste dreiging mogelijk, wanneer hetgeen waar je ze toe wilt stoppen ook 'bommen op burgers gooien' is?"quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet per se, maar de bevolking dreigen met raketten op hun hoofd lijkt me niet nodig.
Ja hamas breken, is hier een primair doel. Hierbij opmerken dat hams niet los is te zien van de mensen (in Gaza).quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:59 schreef probeer het volgende:
[..]
Dus eerst Hamas volledig wegvegen, en dan pas denken om de mensen in Gaza?
Tjeee... wat ben jij een haatorgel.. De moordpartijen en de Palestijnse samenleving venietigen van hen die Joden vertenwoordigen zijn vele malen erger geweest dan wat Hamas. Volgens jouw haatredenering is uithongering van Joden veel 'rechtvaardiger'.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
Er wordt voedsel gedropped boven gaza. Ik vraag mij af of dit handig is, het is duidelijk dat gaza op rantsoen is gezet wegens hun gedrag. De mensen moeten beseffen dat wat zij gedaan hebben niet kan.
En die zijn waar omdat...?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 12:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Uit de meerdere reacties onder de tweet.
Iets zegt me dat die hier al een poosje aanwezig zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 11:35 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ga gewoon solliciteren bij het Netanyahu webcare team.
GHF gaat gewoon door en als je het mij vraagt moet de VN gedwongen worden met hen samen te werken. Zij zijn het die de noodhulp in de distributiecentra laten liggen. Dat kun je je toch niet voorstellen? Zij zijn toch de good guys?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 13:25 schreef Vallon het volgende:
[..]
... dat je met dat rantsoen ga je - niet snel - niet dood van de honger. Genoeg mensen die tekenen voor om de dag een zekere maaltijd.
Dat het in beperking opererende GHF niet (meer) doet is o.a. het rechstreekse gevolg waar o.a. hulpoganisties weigeren mee te werken aan de Israëlische voorwaarden die stringente eisen stelt waar iemand dan weer van alles (on)terecht van mag vinden.
Einde van het liedje is dat er weinig hulp binnenkomt en de aldaar wel aanwezige hulp in totale (distributie)chaos verzand. Het GHF plan is mislukt.
Niet in de laatste plaats door de - vanuit hamas geinfiltreerde, opgezweepte en onderdrukte - bevolking zelf.
Nee.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tjeee... wat ben jij een haatorgel.. De moordpartijen en de Palestijnse samenleving venietigen van hen die Joden vertenwoordigen zijn vele malen erger geweest dan wat Hamas. Volgens jouw haatredenering is uithongering van Joden veel 'rechtvaardiger'.
Ik stelde vast dat met een maaltijd om de dag, mensen niet snel doodgaan van de honger en niet de nood is die media en vooral belanghebbende organisatie als hamas, er maar al te graag van willen maken. Dat mensen in leed worden getroffen, hebben we geen verschil van mening. Wel met hoe dat anders bekeken of dan kan worden opgelost.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:21 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
een gemiddeld cijfer (be)tekent dat het aantal soms hoger is en soms lager. Vooral de ouderen, zieken en zwakkeren lijken dan de sigaar maar het is maar net hoe je er tegen aan wil kijken.
Als het klopt wat jij stelt, mensen gaan dood als ze 0,8 maaltijden per dag eten, dan zouden er dus allang (relatief) een miljoen Gazanen -dood- zijn. Daarnaast begrijp ik niet over welke mens(en) jij het hebt die zouden tekenen voor zoveel maaltijd want die zijn dan dus ook al dood ofwel niet-levend. Laten we daar (on)terecht maar niks van vinden.
Er is een nobel streven (eis) van die (hulp)organisaties en dat is dat alle burgers noodhulp moeten krijgen. Geen (onder)scheid en zeker niet de ene burger wel hulp en de andere burger geen hulp. Net dat is het -euvel- danwel -probleem-. GHF is twee maanden geleden gestart om 1,2 miljoen monden te voeden. Twee maanden later is dat aantal nog steeds 1,2 miljoen monden gebleven. Mijns inziens, met alle respect, lijkt het er dan op dat 0,8 miljoen mensen pech (spreekwoordelijk) hebben. Nu is pech an sich geen probleem maar wel als het om wat(er) en eten gaat.
Om een kort verhaal lang te maken of andersom. Het is een bewust door de mens gecreëerd -probleem- danwel situatie of dingetje met andere mensen. Geen oordeel danwel mening.
Dat toont eerder aan dat hongersnood heel lokaal kan optreden, zoals het dus deed tijdens de hongerwinter en hoogstwaarschijnlijk ook wat er in Gaza speelt.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 11:09 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik heb het mijn opa en oma wel eens gevraagd. Die hebben geen hongerwinter gehad. Die hebben gedurende de oorlog altijd genoeg te eten gehad. En mijn opa en oma kwamen uit de laagste klasse.
Volgens die retoriek zou je kunnen stellen dat de vermeende hongerwinter lang niet zo erg was.
Volgende keer na een aanslag in Nederland jou ook maar doodhongeren. Had je het maar moeten voorkomen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:42 schreef phpmystyle het volgende:
Er wordt voedsel gedropped boven gaza. Ik vraag mij af of dit handig is, het is duidelijk dat gaza op rantsoen is gezet wegens hun gedrag. De mensen moeten beseffen dat wat zij gedaan hebben niet kan.
U doelt hierop?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:25 schreef Glazenmaker het volgende:
De enige "democratie" van het MO laat oppositie leden de zaal uittrekken als ze eerlijk antwoord geven op vragen.
oktober 2023 is niet door "de Palestijnen" gedaan, maar door een terroristisch regime.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:10 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee.
De Palestijnen moeten gewoon op de blaren zitten.
Ha blijkbaar is het al routine. Nee ik doelde hierop: https://nos.nl/l/2577501quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:31 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
U doelt hierop?
Bekijk deze YouTube-video
Want dat is bepaald niet fraai nee.
Ik stem/support ook geen terroristen en participeer ook niet aan diens organisaties. Klein detail he.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:27 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Volgende keer na een aanslag in Nederland jou ook maar doodhongeren. Had je het maar moeten voorkomen.
Wat een onsamenhangend verhaal.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oktober 2023 is niet door "de Palestijnen" gedaan, maar door een terroristisch regime.
Jouw generalisatie dat alle Palestijnen daar schuld aan zijn en je msdadige oplossing dat ze verdienen te lijden en sterven door uithongering, moet je ook toepassen op de Joden... want in jouw generalisatie zijn ze veel grotere schoften , want 1200 israeli's dood in oktober 2023... . en toen gingen "zij" 60.000 Palestijnen vermoorden.
Kennelijk vind je dat niet erg.... je bent dus een terreuraanhanger.
Oftewel, de man heeft het bij het juiste eind. Anders hadden ze wel met een paar eenvoudige argumenten zijn ongelijk aan kunnen tonen. Zo iemand (laten) verwijderen is een teken van zwakte.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:34 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ha blijkbaar is het al routine. Nee ik doelde hierop: https://nos.nl/l/2577501
Heb je de foto’s uit de comments gezien?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 14:50 schreef TheGreatAlfonso het volgende:
[..]
En die zijn waar omdat...?
Zie je nu wat je doet? Aannames doen die bij je standpunt passen en die als feit presenteren.
Israelische bevolking en hun terreurregime kun je ook niet geheel los van elkaar zien.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 15:42 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Wat een onsamenhangend verhaal.
Palestijnen en Hamas kun je nauwelijks los van elkaar zien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |