Die manipulaties en opleggen van "democratie" het (westers) heropvoeden werkt niet in het tribaal georiënteerde Midden-Oosten. Genoeg voorbeelden waar marionetten en goede bedoelingen het niet noch lang overleven.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:39 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Je zou de leiders van Hamas kunnen pakken en minder extremistische leiders (democratische) aan de macht kunnen helpen.
Maar de strategie is meer om de Palestijnen hard te raken en hen het leven onmogelijk te maken. Waarschijnlijk om ze weg te jagen, naar andere landen, of gewoon de dood in. Maar goed, dat zal de toekomst uitwijzen.
Ja maar Hamas.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De radicale Jodenhaat van Hamas cum suis ook.
Ja maar Hamas, inderdaad... een nogal grote speler in dit conflict.quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:03 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Ja maar Hamas.
Hamas zit in Gaza, niet de Westelijke Jordaanoever.
Door het creëren van hongersnood?quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:00 schreef Vallon het volgende:
Ook doodmaken - hoe en door wie waarom dan, precies ?
Regels net als recht en plicht, gelden alleen wanneer beide partijen zich - al of niet gedwongen - aan de bedoeling gaan houden. Het is compleet zinloos om te wijzen naar papier, definities, welk wet of dan recht ook indien één (of alle) partijen dat simpelweg niet onderschrijven.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:55 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is helemaal niemand die beweert of stelt dat Israël met haar eigen middelen de vijand en de burgers moet voorzien van voedsel en water. Het gaat om de burgers, dat is geen strijdende partij. Alleen de grens werd fysiek dik twee maanden gesloten zodat er geen gram voedsel in kwam wat net (vooral) de burgers raakt en daar mag men toch wel iets van vinden? Rusland krijgt ook op zijn flikker, waarom nu niet?
Israël en Amerika hebben samen besloten om GHF op te richten en zelf te financieren, terwijl er vanuit de hele wereld meer dan voldoende voedsel en middelen aangeleverd wordt alleen Israël wil na enorm veel gedonderd sinds 27 mei helemaal zelf middelen beschikbaar stellen en verstrekken. Heb jij je serieus nog steeds niet afgevraagd waarom Israël dat wil terwijl ze zogenaamd nergens toe verplicht zijn?
En die regels die volgens jou naar één kant worden uitgelegd. Dat is ongelofelijk bullshit. Nagenoeg alle landen hebben het ondertekend en iedereen moet zich daar aan houden. Iedereen en niet iedereen behalve twéé landen (nr twee is de VS maar als die terecht wordt bekritiseerd is het geen racisme).
Er is geen hongersnood noch was en is er ooit een plan geweest dat te bewerkstelligen.quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:06 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Door het creëren van hongersnood?
Wat Israël van plan is weet ik niet (misschien is er helemaal geen plan). Maar gezien alle feiten is de situatie sowieso niet hoopvol.
Wel fijn dat je op internet in je eigen alternatieve realiteit kunt leven.quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:48 schreef Vallon het volgende:
Er is geen hongersnood noch was en is er ooit een plan geweest dat te bewerkstelligen.
Het is heel simpel. Hamas een kop kleiner maken. Ik denk dat de meeste Palestijnen dat helemaal niet erg zouden vinden. Mits dat gevrijwaard zou blijven van alle andere misstanden die nu plaats vinden.quote:Op maandag 4 augustus 2025 20:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm nee, HR komt met wel wat meer dan X-berichtjes, en dat weet je donders goed.
Mijn narratief is niet zo raar.
Netanyahu, Smotrich etc. zijn criminelen die aangepakt moeten worden. Zolang in Palestina de haatclub Hamas regeert, zal Israël nooit veilig zijn. Ergo: het enkel aanpakken van Israël is niet alleen dom, het getuigt van een totaal gebrek aan de meest basale kennis over de doeleinden van Hamas en andere terreurclubs in die regio.
Je croft het maar met je waanzinnig moeilijke gedoequote:Dat antwoord heb ik kennelijk gemist. Kun je linkje geven?
Dan zou je toch minimaal elkaar aan hetzelfde oorlogsrecht moeten houden.quote:Op maandag 4 augustus 2025 21:54 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Welk antwoord hierop rechtvaardig nu precies dat uithongeren van een heel volk wat hij doet?
Wat wil je hiermee impliceren of bijdragen want dat is hoe ik je bijdrage lees die uitnodigt tot verstarren in "ook maar een mening".quote:Op maandag 4 augustus 2025 22:53 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wel fijn dat je op internet in je eigen alternatieve realiteit kunt leven.
Ja, echter is het een nimmer een excuus voor het ander. Dus als ik stel dat wat Israel doet onacceptabel is. Dan kan hij wel op 100 verschillende manieren vragen stellen over Hamas, maar daar gaat in geen geval een antwoord uit komen dat het dan wel acceptabel zou zijn.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan zou je toch minimaal elkaar aan hetzelfde oorlogsrecht moeten houden.
De recente filmpjes van wat Palestijnen met de gijzelaars doen, vind ik zeer verontrustend. Gestoord.
Dus 7 oktober is ook nimmer een excuus.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, echter is het een nimmer een excuus voor het ander. Dus als ik stel dat wat Israel doet onacceptabel is. Dan kan hij wel op 100 verschillende manieren vragen stellen over Hamas, maar daar gaat in geen geval een antwoord uit komen dat het dan wel acceptabel zou zijn.
Dat het overduidelijk is dat er door het afsluiten van Gaza hongersnood is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:42 schreef Vallon het volgende:
[..]
Wat wil je hiermee impliceren of bijdragen want dat is hoe ik je bijdrage lees die uitnodigt tot verstarren in "ook maar een mening".
https://www.nu.nl/midden-(...)ak-om-te-huilen.htmlquote:Bijna iedereen in Gaza lijdt nu onder honger: 'Kinderen te zwak om te huilen'
Door onze nieuwsredactie
30 mei 2025 om 17:01
Hulporganisaties slaan alarm over de snel verslechterende voedselsituatie in de Gazastrook, waar amper nog voedsel te vinden is. De Verenigde Naties melden dat nu zo'n beetje iedereen in de Gazastrook gebukt gaat onder extreme honger.
Stelt hier ook niemand.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus 7 oktober is ook nimmer een excuus.
Gewoon ziek dus.
Als er nimmer een excuus is, jouw woorden, kom dan maar op met het vrijlaten van de gijzelaars. Maak je daar graag evenzeer druk over.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Stelt hier ook niemand.
Maar er moet gewoon duidelijk gesteld kunnen worden dat de uithongeringsstrategie van Israel onder ieder beding onacceptabel is.
Zonder de hele tijd allerlei whataboutism vragen te krijgen in de hoop dat er een ander antwoord komt.
Ik heb heel graag dat die gijzelaars vrij komen.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:06 schreef capricia het volgende:
[..]
Als er nimmer een excuus is, jouw woorden, kom dan maar op met het vrijlaten van de gijzelaars. Maak je daar graag even zeer druk over.
Focus je daar op. Aub.
Er is ook geen enkele reden dat de Palestijnen die gijzelaars vasthouden, uithongeren, en hun eigen graf laten graven.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb heel graag dat die gijzelaars vrij komen.
Maar ook al doet Hamas dat niet, dan is dat nog altijd geen reden een volk collectief te gaan uithongeren. Op een of andere reden schijnt het toch niet helemaal duidelijk te zijn dat "geen excuus" betekent onder geen enkel beding. Dus ook niet met welke actie van Hamas je ook komt aanzetten.
De ander, Israël gebruikt het afwezig oorlogsrecht, toch niet als excuus ?quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:43 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja, echter is het een nimmer een excuus voor het ander. Dus als ik stel dat wat Israel doet onacceptabel is. Dan kan hij wel op 100 verschillende manieren vragen stellen over Hamas, maar daar gaat in geen geval een antwoord uit komen dat het dan wel acceptabel zou zijn.
Ja volgens mij is nagenoeg iedereen het daar wel mee eens. Alleen is dat allemaal geen reden om de stelling te veranderen dat het uithongeren van een volk, dat verder geen macht heeft die gijzelaars vrij te laten onacceptabel is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:23 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is ook geen enkele reden dat de Palestijnen die gijzelaars vasthouden, uithongeren, en hun eigen graf laten graven.
Dit soort gedrag mag van mij met wortel en tak uitgeroeid worden. En alles en iedereen die dit mogelijk maakt.
Hamas, dat zijn de Palestijnen in Gaza toch?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik heb heel graag dat die gijzelaars vrij komen.
Maar ook al doet Hamas dat niet, dan is dat nog altijd geen reden een volk collectief te gaan uithongeren. Op een of andere reden schijnt het toch niet helemaal duidelijk te zijn dat "geen excuus" betekent onder geen enkel beding. Dus ook niet met welke actie van Hamas je ook komt aanzetten.
Je stond wel achter die motie van GL/PvdA, van Piri?quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja volgens mij is nagenoeg iedereen het daar wel mee eens. Alleen is dat allemaal geen reden om de stelling te veranderen dat het uithongeren van een volk, dat verder geen macht heeft die gijzelaars vrij te laten onacceptabel is.
Op een of andere manier zoeken jullie steeds naar een soort voorwaarden waarbij ik dat wel acceptabel zou vinden, maar die zijn er dus niet.
Ik kan je dan alleen maar zeggen datgene wat je wilt zien, ook prima te vinden is.quote:Op maandag 4 augustus 2025 23:58 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat het overduidelijk is dat er door het afsluiten van Gaza hongersnood is.
Ik kan wel 10 bronnen geven. Maar zal het voor nu bij eentje laten.
[..]
https://www.nu.nl/midden-(...)ak-om-te-huilen.html
Maar als je het niet wil zien. Dan is het er ook niet. En dat is het handige van internet met zijn bubbels en fuiken.
Correct.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:30 schreef agter het volgende:
[..]
Hamas, dat zijn de Palestijnen in Gaza toch?
Beetje vreemd dat mensen hier gaan janken als de Palestijnen een oorlog starten en die verliezen.
Alweer.
Kun je ook maar één post als voorbeeld geven waar een user stelt dat het uithongeren van een heel volk acceptabel is? Die zijn er namelijk niet. Wat mensen, waaronder ik, hier hebben aangegeven dat afgaande op de beelden en ook dingen die de Palestijnen zelf op de sociale media posten, een grootschalige hongersnood simpelweg niet aannemelijk is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja volgens mij is nagenoeg iedereen het daar wel mee eens. Alleen is dat allemaal geen reden om de stelling te veranderen dat het uithongeren van een volk, dat verder geen macht heeft die gijzelaars vrij te laten onacceptabel is.
Op een of andere manier zoeken jullie steeds naar een soort voorwaarden waarbij ik dat wel acceptabel zou vinden, maar die zijn er dus niet.
Nee, dat kun je duidelijk in mijn pohi terugvinden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2025 00:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Je stond wel achter die motie van GL/PvdA, van Piri?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |