In de zin van oei we doen wat fout of shit dit is slecht voor de hasbara?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:13 schreef oblo het volgende:
Langzaam maar zeker komt er wat meer aandacht in de Israëlische media voor de erbarmelijke situatie waarin Gazaanse burgers zich begeven. Vooral voor het gebrek aan voedsel.
Bijvoorbeeld in de Times of Israel, vanaf de podcast van 27 juli komt het steeds vaker ter sprake:
The Times of Israel Daily Briefing · Episode
Ook bij N12 en ynet komen er sporadisch artikelen over.
Een mix. En wat maakt dat uit? Ook al zou het 100% voor eigengewin zijn?quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:16 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
In de zin van oei we doen wat fout of shit dit is slecht voor de hasbara?
Ik hoop oprecht dat je post cynisch is bedoeld.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar dat een journalist in zijn vrije tijd terrorist is of andersom doet weinig af aan dat ze nog steeds correcte informatie kúnnen leveren.
Aan de ene kant heb je de verhalen dat mediabedrijven veelal in joodse handen zijn, aan de andere kant de verdenkmakingen dat journalisten óf palestina activisten zijn óf zo dom zijn dat ze in hamas propaganda trappen. Aan ons de taak om hier de gulden middenweg te vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2025 12:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik lees genoeg media die regelmatig kritisch zijn op Israël en ook ruimte geven aan Israël-kritische op-eds. Neem bijvoorbeeld de Wall Street Journal, alleen wat zij schrijven is bijna altijd juist en dáár gaat het om.
Hamas napapegaaien en onjuiste informatie publiceren met als waarschijnlijke doel de publieke opinie beïnvloeden mbt dit conflict is simpelweg verwerpelijk activisme en geen journalistiek. Helemaal als dit van onze belastingcenten wordt betaald.
"IDF says..."quote:Zo zijn er in de oorlog tussen Oekraïne en Rusland ook talloze journalisten om het leven gekomen. Daar horen we niemand over. Maar in de oorlog met Israël is dit ineens hartstikke noemenswaardig. De overgrote deel van deze journalisten zijn trouwens Palestijnse "journalisten. Zoals onder andere Mohamed Washah
Probleem is wel een beetje wat dan een journalist is in een gebied waar andersdenkende journalisten sws hun werk niet mogen/kunnen doen. Iemand die daar een bordje "press" opspelt of filmt wil - zeker daar, voor mij - niet zeggen dat die journalist in die verslagevende functie is. Verder is het genoemde aantal rechtstreeks afkomstig van de hamas autoriteiten of haar gefamillieerde nieuwskanalen zoals een Al Jazeera. Het aantal lijkt ook flinkt opgeleukt met 'medewerkers' die niet als zodanig in directe dienst zijn van een persagentschap of daarmee te (h)erkennen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 00:08 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je de verhalen dat mediabedrijven veelal in joodse handen zijn, aan de andere kant de verdenkmakingen dat journalisten óf palestina activisten zijn óf zo dom zijn dat ze in hamas propaganda trappen. Aan ons de taak om hier de gulden middenweg te vinden.
[..]
"IDF says..."
[ afbeelding ]
https://watson.brown.edu/costsofwar/papers/2025/Journalists
En dit is relevant omdat?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 00:08 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Aan de ene kant heb je de verhalen dat mediabedrijven veelal in joodse handen zijn, aan de andere kant de verdenkmakingen dat journalisten óf palestina activisten zijn óf zo dom zijn dat ze in hamas propaganda trappen. Aan ons de taak om hier de gulden middenweg te vinden.
"IDF says..."
[ afbeelding ]
Als er dus in grote getale mensen rondlopen in 'press' vestjes en zich voordoen als een journalist, dan krijg je dat. En de internationale gemeenschap en media doen hier doodleuk aan mee.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 00:08 schreef butz0rs het volgende:
[..]
[..]
"IDF says..."
[ afbeelding ]
quote:Al-Aqsa TV (Arabic: قناة الأقصى) is a television channel run by Hamas, which is based in the Gaza Strip. Its programs include news and propaganda promoting Hamas, children's shows, and religiously inspired entertainment. It is currently directed by Fathi Hamad, who is a member of the Palestinian Legislative Council and Interior Minister of the Gaza Strip. The channel is named after Al-Aqsa in Jerusalem.
Bron
Ook staan er nog 20+ namen in van mensen die schijnbaar 'freelance' journalisten of fotografen waren. Dit is toch niet meer serieus te nemen? Maar ja, het kan worden gebruikt jegens Israël dus gaan velen er gewillig in mee. Het enige doel lijkt hier een zo lang mogelijke lijst te krijgen om als stok te kunnen gebruiken jegens Israël.quote:Al-Quds TV (Arabic: قناة القدس) was a satellite television channel broadcast on Nilesat and Arabsat. It broadcast from 11 November 2008 to 10 February 2019.
The channel was affiliated with Hamas and maintained a pro-Hamas editorial position. Much of the channel's programming focused on statements and activities from Hamas and Islamic Jihad and criticism of Fatah and the Palestinian Authority.
Bron
Hoeveel IDF soldaten zijn er ondertussen al opgepakt voor het vermoorden van rode kruis medewerkers?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 08:09 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
En dit is relevant omdat?
[..]
Als er dus in grote getale mensen rondlopen in 'press' vestjes en zich voordoen als een journalist, dan krijg je dat. En de internationale gemeenschap en media doen hier doodleuk aan mee.
Zo geeft bijvoorbeeld de IFJ (International Federation of Journalists) een lijst met Palestijnen die zijn omgekomen wat vermeende journalisten waren (178 in totaal) en daarin staat worden onder meer "journalisten" van Al Aqsa TV/Al Aqsa Media Network en Al Quds/Quds News Network in meegenomen. Bij elkaar opgeteld zit je dan al aan bijna 60 (!) namen.
[..]
[..]
Ook staan er nog 20+ namen in van mensen die schijnbaar 'freelance' journalisten of fotografen waren. Dit is toch niet meer serieus te nemen? Maar ja, het kan worden gebruikt jegens Israël dus gaan velen er gewillig in mee. Het enige doel lijkt hier een zo lang mogelijke lijst te krijgen om als stok te kunnen gebruiken jegens Israël.
Wat heeft het Rode Kruis te maken met wie er door de IFJ als 'journalist' wordt gecategoriseerd?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 09:38 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hoeveel IDF soldaten zijn er ondertussen al opgepakt voor het vermoorden van rode kruis medewerkers?
Je klaagde gisteren dat er geen betrouwbare info was. Ik zei dat dat oa kwam door het vermoorden en wegjagen van mensen die dat konden leveren. Zie daar de moord op het rode Kruis.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 09:54 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat heeft het Rode Kruis te maken met wie er door de IFJ als 'journalist' wordt gecategoriseerd?
Het Rode Kruis moet betrouwbare informatie leveren? Die zijn nota bene de mensen die gezellig met Hamas meewerken tijdens de schrikbarende ceremonies bij het vrijlaten van de Israëlische gijzelaars en tevens de mensen die niet één keer omkijken naar die gijzelaars in gevangenschap. Waarom moeten we daar betrouwbare informatie van verwachten?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:17 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Je klaagde gisteren dat er geen betrouwbare info was. Ik zei dat dat oa kwam door het vermoorden en wegjagen van mensen die dat konden leveren. Zie daar de moord op het rode Kruis.
Ik merk dat je het er niet over wil hebben, dus ik blijf mijn vraag maar gewoon herhalen.
Ah, weer een photo dumpje.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Rode Kruis moet betrouwbare informatie leveren? Die zijn nota bene de mensen die gezellig met Hamas meewerken tijdens de schrikbarende ceremonies bij het vrijlaten van de Israëlische gijzelaars en tevens de mensen die niet één keer omkijken naar die gijzelaars in gevangenschap. Waarom moeten we daar betrouwbare informatie van verwachten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En nog 1:quote:Some Israeli critics allege it has not done enough to protect the hostages and have mocked its role as a "ride share" service in a social media video. The ICRC has publicly rejected the criticism and said it seeks to ensure hostages are transferred in the best possible conditions.
En nog 1:quote:ICRC officials "did nothing to interfere with this intimidating display of indignity and public humiliation", Gerald Steinberg, president of the right-wing Israeli organisation NGO Monitor, wrote in the Australian-based online magazine Quillette.
The ICRC said: "Ensuring the safety and security of the handover operations is the responsibility of the parties to the agreement."
quote:One of our goals is to avoid causing additional harm to those we are aiming to help. We recognize that for many people, during these extremely difficult moments, we couldn't offer the support they needed. In this too we are trying to improve.
As for the families of the 59 hostages who remain in Gaza, I want to assure you that we will continue to do our best to ensure their release and relentlessly pursue access to them. For us, alleviating human suffering in conflict comes before politics, reputation or communication.
Julien Lerisson is head of delegation for the International Committee of the Red Cross in Israel and the Occupied Territories
Wat een onzin. Zie hier wat er gebeurt als je gewoon allerlei random social media accountjes als bewijzen voor je zienswijze blijft geloven. "Organisaties als het Rode Kruis? Allemaal niet pluis natuurlijk! Maar die 'bakker' op Tiktok? Bewijs!" ... Het zou satire genoemd kunnen worden, maar ik ben bang dat je het nog serieus meent ook.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het Rode Kruis moet betrouwbare informatie leveren? Die zijn nota bene de mensen die gezellig met Hamas meewerken tijdens de schrikbarende ceremonies bij het vrijlaten van de Israëlische gijzelaars en tevens de mensen die niet één keer omkijken naar die gijzelaars in gevangenschap. Waarom moeten we daar betrouwbare informatie van verwachten?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Joh, heb hem er telkens al op aangesproken en aan begin van dit deel ook weer om gewoon bronnen te posten die verifieerbaar zijn voor iedereen ipv die Twitter en pic dumps elke keerzijdequote:Op donderdag 7 augustus 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Wat een onzin. Zie hier wat er gebeurt als je gewoon allerlei random social media accountjes als bewijzen voor je zienswijze blijft geloven. "Organisaties als het Rode Kruis? Allemaal niet pluis natuurlijk! Maar die 'bakker' op Tiktok? Bewijs!" ... Het zou satire genoemd kunnen worden, maar ik ben bang dat je het nog serieus meent ook.
Waarom het onzin is? Het Rode Kruis haalt gijzelaars op bij het door Hamas en Israël overeengekomen ophaalpunt. Wat je op je foto's ziet is oa. het identificeren van de gijzelaars en het tekenen van documenten ter bevestiging van de overdracht, dit staat er op sites waar ze te ze te zien zijn gewoon bij. Je ziet hier dus niet het Rode Kruis die aan schrikbarende ceremonies meewerkt, zoals jij dat ervan probeert te maken.
Al die poeha erom heen is georkestreerd door Hamas, daar had het Rode Kruis verder geen aandeel in, die komen daar enkel die gijzelaars ophalen als neutrale partij tussen Hamas en Israël. Wat hadden ze volgens jou anders moeten doen? Ongewapend dat tuig aanvallen tijdens die overdracht omdat ze er een achterlijk Hamas feestje van lijken maken?
Je zegt ook dat ze geen enkel keer omkijken naar die gijzelaars, geen interesse tonen; maar ook hier weer, wat moeten ze doen volgens jou? Hamas heeft ze steeds elke toegang tot de gijzelaars ontzegd, zoals ook jij gewoon weet. Dat is geen gebrek aan wil, maar gebrek aan mogelijkheden. Hadden ze misschien gewoon ongewapend Gaza in moeten gaan met enkel dat Rode Kruis op de rug? Daar tussen het puin en beschietingen moeten gaan zoeken naar die gijzelaars om te kijken of er geen griepje heerst, om zo de Howards in deze wereld te bewijzen dat ze heus wel neutraal zijn?
Je draaft door met deze propagandistische manier van het ventileren van jouw mening. Dat jij ze niet betrouwbaar vindt, maakt het niet zo dat ze daadwerkelijk ook niet betrouwbaar zijn. Consequent je mening als feiten blijven presenteren begint gewoon bespottelijke vormen aan te nemen.
Het is voor mij wel duidelijk dat het NWS-topic niet voor Jan Lul gesloten is. Er was immers meer ruimte voor dit soort halsstarrig gedram in de marge, dan daadwerkelijk inhoudelijke discussies over nieuws en actualiteit. Voor mij tijd om ook dit topic maar weer te laten voor wat het is. Maar dat terzijde.
Dus omdat ongewapende mensen met als doel gijzelaars heelhuids naar huis krijgen niet hebben geknokt met Hamas, mogen ze wat jou betreft vermoord worden door Israël? Het rode Kruis als bad guys. Je bent verloren.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Daar gaat als het goed is vanavond over vergaderd worden. De verwachting is dat het plan door gaat, volgens onder andere iNews24.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de plannen van Netanyanu om de Gaza strook volledig te bezetten?
Dat gaat een hele hoop ellende opleveren. Ik zie er ook een flinke vluchtelingenstroom van op gang komen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:05 schreef KinKiJan het volgende:
[..]
Daar gaat als het goed is vanavond over vergaderd worden. De verwachting is dat het plan door gaat, volgens onder andere iNews24.
Denk je dat het mogelijk gaat zijn dat de Palestijnen dan kunnen vluchten?quote:Op donderdag 7 augustus 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gaat een hele hoop ellende opleveren. Ik zie er ook een flinke vluchtelingenstroom van op gang komen.
Ja dat denk en hoop ik vooral van welquote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Denk je dat het mogelijk gaat zijn dat de Palestijnen dan kunnen vluchten?
Als ze die mogelijkheid niet krijgen dan weten we gelijk wat de intenties zijn. Voor zover daar eigenlijk nog twijfel over bestond.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd hoeveel wij er dan op mogen gaan vangen van onze "trouwe bondgenoot".quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als ze die mogelijkheid niet krijgen dan weten we gelijk wat de intenties zijn. Voor zover daar eigenlijk nog twijfel over bestond.
Mocht het zo ver komen gaat dat een shitshow van heb ik jou daar opleveren. Ik zie Wilders het misbruiken tijdens zijn campagne enzovoorts.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:19 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben dan wel benieuwd hoeveel wij er dan op mogen gaan vangen van onze "trouwe bondgenoot".
Dat lijkt me een essentieel onderdeel van het plan.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ben dan alleen benieuwd waarheen, want je kan vanaf de Gazastrook alleen naar Egypte. En Egypte wil ze niet opvangen.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een essentieel onderdeel van het plan.
Ik vermoed dat ze in Gaza blijven.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:35 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben dan alleen benieuwd waarheen, want je kan vanaf de Gazastrook alleen naar Egypte. En Egypte wil ze niet opvangen.
En als Israel niet beschuldigd wil worden van etnische zuivering kan Israel ook niet actief meewerken aan het verplaatsen van mensen naar een andere locatie, bijvoorbeeld Jordanië.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze in Gaza blijven.
Als ze vluchten, bijvoorbeeld naar Europa, komen er verhalen mee die Israël niet in een goed daglicht zullen zetten. En de kans dat er wraak op Israël wordt genomen is groot, ze kunnen ze dan beter dichtbij onder controle houden.
Etnische zuivering noemen we dat.quote:Op donderdag 7 augustus 2025 16:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een essentieel onderdeel van het plan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |