abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218441863
quote:
14s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 10:34 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het Rode Kruis moet betrouwbare informatie leveren? Die zijn nota bene de mensen die gezellig met Hamas meewerken tijdens de schrikbarende ceremonies bij het vrijlaten van de Isralische gijzelaars en tevens de mensen die niet n keer omkijken naar die gijzelaars in gevangenschap. Waarom moeten we daar betrouwbare informatie van verwachten?

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Dus omdat ongewapende mensen met als doel gijzelaars heelhuids naar huis krijgen niet hebben geknokt met Hamas, mogen ze wat jou betreft vermoord worden door Isral? Het rode Kruis als bad guys. Je bent verloren.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 13:13:44 #77
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218442242
Hoe zit het eigenlijk met de plannen van Netanyanu om de Gaza strook volledig te bezetten?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218443193
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 13:13 schreef MissButterflyy het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de plannen van Netanyanu om de Gaza strook volledig te bezetten?
Daar gaat als het goed is vanavond over vergaderd worden. De verwachting is dat het plan door gaat, volgens onder andere iNews24.
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
  donderdag 7 augustus 2025 @ 15:47:29 #79
438527 MissButterflyy
pi_218443513
De Nederlandse diplomatieke vertegenwoordiging in de Palestijnse gebieden is vorige week aangevallen door Isralische kolonisten. Dat bevestigt het ministerie van Buitenlandse zaken. De dienstauto werd op 30 juli door kolonisten bekogeld met stenen. De diplomaten zijn volgens het ministerie ongedeerd gebleven

Bron: NRC
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 15:49:08 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218443532
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:05 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Daar gaat als het goed is vanavond over vergaderd worden. De verwachting is dat het plan door gaat, volgens onder andere iNews24.
Dat gaat een hele hoop ellende opleveren. Ik zie er ook een flinke vluchtelingenstroom van op gang komen.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:02:11 #81
438527 MissButterflyy
pi_218443655
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 15:49 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dat gaat een hele hoop ellende opleveren. Ik zie er ook een flinke vluchtelingenstroom van op gang komen.
Denk je dat het mogelijk gaat zijn dat de Palestijnen dan kunnen vluchten?
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 16:09:29 #82
pi_218443705
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja dat denk en hoop ik vooral van wel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218443721
quote:

[..]
Als ze die mogelijkheid niet krijgen dan weten we gelijk wat de intenties zijn. Voor zover daar eigenlijk nog twijfel over bestond.
pi_218443754
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als ze die mogelijkheid niet krijgen dan weten we gelijk wat de intenties zijn. Voor zover daar eigenlijk nog twijfel over bestond.
Ben dan wel benieuwd hoeveel wij er dan op mogen gaan vangen van onze "trouwe bondgenoot".
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 16:21:21 #85
pi_218443761
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben dan wel benieuwd hoeveel wij er dan op mogen gaan vangen van onze "trouwe bondgenoot".
Mocht het zo ver komen gaat dat een shitshow van heb ik jou daar opleveren. Ik zie Wilders het misbruiken tijdens zijn campagne enzovoorts.

En dat is nog allemaal los van het menselijke leed wat zo'n gedwongen volksverhuizing gaat brengen.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:30:14 #86
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218443822
quote:

[..]
Dat lijkt me een essentieel onderdeel van het plan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218443842
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:30 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ben dan alleen benieuwd waarheen, want je kan vanaf de Gazastrook alleen naar Egypte. En Egypte wil ze niet opvangen.
  donderdag 7 augustus 2025 @ 16:46:09 #88
438527 MissButterflyy
pi_218443916
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:35 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ben dan alleen benieuwd waarheen, want je kan vanaf de Gazastrook alleen naar Egypte. En Egypte wil ze niet opvangen.
Ik vermoed dat ze in Gaza blijven.
Als ze vluchten, bijvoorbeeld naar Europa, komen er verhalen mee die Isral niet in een goed daglicht zullen zetten. En de kans dat er wraak op Isral wordt genomen is groot, ze kunnen ze dan beter dichtbij onder controle houden.
pi_218443940
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Als ze vluchten, bijvoorbeeld naar Europa, komen er verhalen mee die Isral niet in een goed daglicht zullen zetten. En de kans dat er wraak op Isral wordt genomen is groot, ze kunnen ze dan beter dichtbij onder controle houden.
En als Israel niet beschuldigd wil worden van etnische zuivering kan Israel ook niet actief meewerken aan het verplaatsen van mensen naar een andere locatie, bijvoorbeeld Jordani.
pi_218444030
quote:

[..]
Etnische zuivering noemen we dat.
What Would Goku Do
  donderdag 7 augustus 2025 @ 17:05:09 #91
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_218444034
quote:

[..]
Waarnaartoe?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 17:06:43 #92
pi_218444039
quote:
2s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:50 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
En als Israel niet beschuldigd wil worden van etnische zuivering kan Israel ook niet actief meewerken aan het verplaatsen van mensen naar een andere locatie, bijvoorbeeld Jordani.
Dat zie ik ook nog wel gebeuren, dan moet iemand anders dat maar regelen..
  Forum Admin donderdag 7 augustus 2025 @ 17:09:01 #93
pi_218444064
pi_218444069
quote:
1s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:46 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Die verhalen komen toch wel, ook als het 'gewoon vrede' is. Mbt het nu op handen zijnde definitief vestigen, Isral wil het liefste al die mensen daar kwijt dunkt me en voor dat standpunt heb ik best wel begrip
Die wraak komt er toch wel, ook al mogen ze allemaal wel blijven.
pi_218444105
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 11:52 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Wat een onzin. Zie hier wat er gebeurt als je gewoon allerlei random social media accountjes als bewijzen voor je zienswijze blijft geloven. "Organisaties als het Rode Kruis? Allemaal niet pluis natuurlijk! Maar die 'bakker' op Tiktok? Bewijs!" ... Het zou satire genoemd kunnen worden, maar ik ben bang dat je het nog serieus meent ook.
Ah, meteen al beginnen met een stropop. Niemand heeft hier namelijk gesteld dat een organisatie als het Rode Kruis niet 'pluis' zou zijn. Er is slechts opgemerkt dat deze mensen gretig meedoen met de door Hamas opgezette ceremonies tijdens het vrijlaten van Isralische gijzelaars, terwijl men in het gevangenschap van deze gijzelaars niet naar omkijkt.

Wat heeft dit berhaupt te maken met social media accountjes?
quote:

[..]
Waarom het onzin is? Het Rode Kruis haalt gijzelaars op bij het door Hamas en Isral overeengekomen ophaalpunt. Wat je op je foto's ziet is oa. het identificeren van de gijzelaars en het tekenen van documenten ter bevestiging van de overdracht, dit staat er op sites waar ze te ze te zien zijn gewoon bij. Je ziet hier dus niet het Rode Kruis die aan schrikbarende ceremonies meewerkt, zoals jij dat ervan probeert te maken.

Al die poeha erom heen is georkestreerd door Hamas, daar had het Rode Kruis verder geen aandeel in, die komen daar enkel die gijzelaars ophalen als neutrale partij tussen Hamas en Isral. Wat hadden ze volgens jou anders moeten doen? Ongewapend dat tuig aanvallen tijdens die overdracht omdat ze er een achterlijk Hamas feestje van lijken maken?
Het Rode Kruis zou ook meer moeite kunnen doen om bij de gijzelaars te komen tijdens hun gevangenschap en ook duidelijk kenbaar maken niet mee te werken aan de door Hamas opgezette ceremonies. Dit doet men echter niet, wat genoeg reden is voor vragen en kritiek. Op deze manier verliest een dergelijke organisatie de neutraliteit ook.
quote:

[..]
Je draaft door met deze propagandistische manier van het ventileren van jouw mening. Dat jij ze niet betrouwbaar vindt, maakt het niet zo dat ze daadwerkelijk ook niet betrouwbaar zijn. Consequent je mening als feiten blijven presenteren begint gewoon bespottelijke vormen aan te nemen.

Het is voor mij wel duidelijk dat het NWS-topic niet voor Jan Lul gesloten is. Er was immers meer ruimte voor dit soort halsstarrig gedram in de marge, dan daadwerkelijk inhoudelijke discussies over nieuws en actualiteit. Daar lijkt het hier ook weer naar toe te gaan. Voor mij tijd om ook dit topic maar weer te laten voor wat het is. Maar dat terzijde.
Wat mij hier opvalt (en trouwens ook al uit eerdere posts) is dat je erg gefrustreerd en boos lijkt te worden door de standpunten die ik inneem. Hier kan ik verder niets aan doen, dit is volledig jouw eigen probleem waar je mee klaar moeten zien te komen.

Je kunt vervolgens mijn perspectief proberen te delegitimeren door deze als 'propagandistisch' of slechts een mening, maar toen ik recent een aantal een feiten had opgesomd mbt de geschiedenis van dit conflict, zette je dat meteen weg als 'selectief' en een 'Gish Gallop'.

Ik wil daarom een andere mogelijkheid opgooien: ik heb meer gelijk dan je wilt erkennen, echter bekijk jij dit conflict op een andere manier en raakt daarom gefrustreerd mijn perspectief omdat dit jouw eigen wereldbeeld mbt conflict doet wankelen.

Hier lijkt het namelijk wel op, je gaat zelden op de inhoud in, maar valt vooral de bronnen en mijn manier van discussiren aan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218444134
quote:

[..]
Voor zover ik begreep is het de bedoeling dat ze worden verplaatst naar Al-Mawasi. Dat zou binnen enkele weken geregeld moeten zijn. De totale operatie zou zo'n 4 tot 5 maanden in beslag moeten gaan nemen.

quote:
The plan is reportedly aimed at destroying what remains of the Hamas terror group and pressuring it to free the 50 hostages it is still holding, around 20 of them alive, after recent talks for a deal broke down. It would begin with taking over Gaza City, in the north of the Strip, and camps in the central Strip, driving around half of the enclave’s population southward toward the Mawasi humanitarian zone.

According to Channel 12 news, in the plan’s first phase, Israel would issue an evacuation notice to the residents of Gaza City — estimated to number around 1 million people, roughly half the Strip’s population — to allow time for the establishment of civilian infrastructure in central Gaza, including hospitals and camps for evacuees. This phase is expected to last several weeks.
Bron: The Times of Israel
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_218444162
quote:
0s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 12:33 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Dus omdat ongewapende mensen met als doel gijzelaars heelhuids naar huis krijgen niet hebben geknokt met Hamas, mogen ze wat jou betreft vermoord worden door Isral? Het rode Kruis als bad guys. Je bent verloren.
En ook hier weer een stropop.

Letterlijk niemand heeft hier gezegd dat Rode Kruis medewerkers zomaar vermoord mogen worden.
quote:
15s.gif Op donderdag 7 augustus 2025 16:19 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Waarom zouden Palestijnen naar Nederland moeten? Die mensen hebben hier helemaal niets te zoeken.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218444225
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_218444373
Morgen een debat over Syri? Overmorgen Soedan? Dinsdag Oekrane? :+

twitter

https://x.com/CIDI_nieuws/status/1953435164370960491
  donderdag 7 augustus 2025 @ 17:51:24 #100
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218444378
quote:

[..]
Het hoeft niet lopend, dus er zijn wel meer opties dan alleen Egypte, al is dat wel de meest voor de hand liggende. Maar er zijn nog steeds een hoop landen voorstander van een zogenaamde tweestatenoplossing, dus misschien kun je een internationale meerderheid krijgen voor de plek van die tweede staat. Net zoals dat 80 jaar geleden met de stichting van Isral ook gelukt is.

Want je kunt het leuk vinden of niet, maar een Palestijnse staat op de huidige plek is niet levensvatbaar. Die komt er nooit. Maar een alternatieve plek waar de bevolking heen wil vertrekken is wel een voorwaarde, want anders is het schoonvegen van de Gazastrook inderdaad pure etnische zuivering.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')