abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:01:39 #1
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427439
Omdat dat politiek de gemoederen bezig blijft houden, en niet in het NL topic past.

Brand hier los.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:02:42 #2
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427454
Het gaat interessant worden nu de Israëlische regering nog niet heeft ingestemd met bezetten van Gaza.
Ergens ook wel beter want het (gijzelings)leed zal niet in 123 staten beter worden.

quote:
bron: nu.nl Het Israëlische kabinet praat donderdag verder over het voornemen om de volledige Gazastrook te bezetten, melden lokale media. Premier Benjamin Netanyahu wil het plan doorzetten maar enkele hooggeplaatste legerofficieren en een aantal ministers zouden nog twijfelen over het bezettingsplan.
pi_218427478
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 19:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is zegt juist zeer veel. Want het laat beelden zien van iets waar media vanaf hun bureaustoel in Hilversum of Amsterdam, claims over maken. Die beelden zijn dan natuurlijk veel meer waard.
Willekeurige beelden zijn vrij weinig waard, omdat je de context niet weet. Je weet niet wie het verspreidt, je weet niet waarom, en je weet de data niet.

quote:
Aan mobiele telefoons met camera geen gebrek. Sterker nog de nieuwste modellen worden verhandeld.
Dit kun je vast met bronnen aantonen.

quote:
Je hebt zeker een punt mbt de prijzen, maar die zullen natuurlijk altijd op een niveau liggen dat tenminste een deel van de samenleving hier ook aan kan voldoen, anders ligt de handel volledig stil en zou je ook niemand op zulke markten meer zien.
Voedsel is noodzakelijk, zonder voedsel ga je dood, daarom kan voedsel extreem duur worden.
pi_218427490
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:00 schreef Vallon het volgende:
Ms bij de volgende serie FF stoppen met elkaar vliegen afvangen op op grond wat iemand als vorm of in overtuiging anders vindt om daarop nog heftiger (af) te reageren. Ook nuttig om de zaak meer vanuit bedoeld beleid en gegeven politiek te gaan bezien ipv alleen te wijzen op (mis)leed. Anders wordt het weer een voortzetting van wat al bekend is.
Prima, maar laten we dan vooral de discussie voeren op basis van geverifieerde bronnen ipv TikTok-filmpjes en X-jes.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:07:00 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218427493
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:02 schreef Vallon het volgende:
Het gaat interessant worden nu de Israëlische regering nog niet heeft ingestemd met bezetten van Gaza.
Ergens ook wel beter want het (gijzelings)leed zal niet in 123 staten beter worden.
[..]

De legerleiding schijnt dwars te liggen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218427548
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:05 schreef luxerobots het volgende:

[..]
Willekeurige beelden zijn vrij weinig waard, omdat je de context niet weet. Je weet niet wie het verspreidt, je weet niet waarom, en je weet de data niet.

Dit klopt, maar het is wel effectief. Een paar beelden van slecht uitziende kinderen leidt er ineens toe dat een aantal landen 'Palestina' (wat dat dan ook mag zijn) ineens gaan erkennen. Volgens de media en ngo's is de hongersnood al maanden zoniet jaren aan de gang, maar pas bij wat zorgvuldig geselecteerde beelden komt er ineens actie.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:25:54 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427679
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:07 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
De legerleiding schijnt dwars te liggen.
Ik heb begrepen dat die wel wil instemmen maar vooral vraagtekens stelt of en in hoeverre dat risico geeft voor de gegijzelden.

Ik mag verwachten dat bij een bezetting het niet bllijft bij een ID-checkpoint maar dat het IDF dan ook onderzoek en conform actie zal nemen. Acties die voorheen waren voorbehouden aan de (geïnfiltreerde) special forces.

Opvallend is verder de draai die wordt gemaakt door nu wel Gaza te willen gaan bezetten. Mogelijk is dit de enige oplossing om meer grip te krijgen op de situatie.
Iets dat gepaard zal gaan met significante afbreukrisico's die volledig op het conto zullen gaan komen van het al gebutste blazoen van Israël. Hamas kan vrij eenvoudig soldaten (laten) aanvallen of (laten) uitdagen die op hun beurt niet veel anders kunnen dan daarop weer vanuit hun recht tot verdediging reageren.
Ook de politionele taak(acties) die een leger als "bezetter" impliciet heeft, zullen niet snel in dank door Gazanen zomaar worden aanvaard.

Slim hier zou zijn wanneer het IDF hun bezetting vooral grootschalig gepaard laat gaan met verstrekking van voedsel en voorzieningen voor de bevolking. Een ander gedachte die ik heb dat het IDF als bezettende macht dan ook flink veel meer distributie punten kan inrichten. De spullen en goederen daarvoor moeten echter dan wel ter beschikking worden gesteld door die borstkloppende hulporganisaties.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:38:58 #8
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218427844
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:12 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Dit klopt, maar het is wel effectief. Een paar beelden van slecht uitziende kinderen leidt er ineens toe dat een aantal landen 'Palestina' (wat dat dan ook mag zijn) ineens gaan erkennen. Volgens de media en ngo's is de hongersnood al maanden zoniet jaren aan de gang, maar pas bij wat zorgvuldig geselecteerde beelden komt er ineens actie.
Ik vraag mij ook af wat de wannabes (Frankrijk, UK en anderen in o.a. EU) nu precies willen gaan erkennen.

Is dat één (nu niet bestaande) staat 'Palestina' met daarin Gaza, WestBank en dan de kwestie wie regelneeft Oost-Jeruzalem ? Of toch, twee staten (Gaza & WestBank en dan vaag blijven over OJ) ?
pi_218427851
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 17:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Oktober 7 was een misdrijf. Dan mag de andere partij niet opeens zelf ook oorlogsmisdaden plegen. Of vindt je het ok als Palestijnen over 2 jaar weer duizend mensen doodschieten omdat je nog niet vergeten bent hoe de IDF tegen moslimmensen tekeer ging?
Waarom haal je er steeds religie bij?

Moet dat van de Commandant van Pro-Pallie afdeling 83? Of hebben de Pro-Pallie baarden en hoofddoeken, die NU natuurlijk ineens enorm begaan zijn met mensenrechten, je op weg geholpen om ineens de nadruk te leggen op dat geloof. Een geloof dat niet alleen afstamt van het Jodendom dat je in je laatste tirades fileerde, maar in alle opzichten nog barbaarser is in ideeën over bijvoorbeeld vrouwen- en homorechten.

Wel mooi dat als jij je zin krijgt die naar Israël gevluchte Palestijnse LGBTQ'ers - en dat zijn er nogal wat - bommen mogen koppen omdat Woke Nederland het wel fijn vindt als die dome opgeheven wordt.

Misschien kunnen jullie daarná daar weer de straat voor opgaan.

Of nee, waarschijnlijk niet. Want dan kom je met je intersectionele gezwam een beetje in dubio... wie is het echte slachtoffer...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218427905
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Waarom haal je er steeds religie bij?

Moet dat van de Commandant van Pro-Pallie afdeling 83? Of hebben de Pro-Pallie baarden en hoofddoeken, die NU natuurlijk ineens enorm begaan zijn met mensenrechten, je op weg geholpen om ineens de nadruk te leggen op dat geloof. Een geloof dat niet alleen afstamt van het Jodendom dat je in je laatste tirades fileerde, maar in alle opzichten nog barbaarser is in ideeën over bijvoorbeeld vrouwen- en homorechten.

Wel mooi dat als jij je zin krijgt die naar Israël gevluchte Palestijnse LGBTQ'ers - en dat zijn er nogal wat - bommen mogen koppen omdat Woke Nederland het wel fijn vindt als die dome opgeheven wordt.

Misschien kunnen jullie daarná daar weer de straat voor opgaan.

Of nee, waarschijnlijk niet. Want dan kom je met je intersectionele gezwam een beetje in dubio... wie is het echte slachtoffer...
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 16:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Vergeten hoe hamas tekeer is gegaan tegen Jodenmensen, wat hun doel is en hoe ze gesteund worden door de palestijnen?

Blijkbaar wel.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 20:44:51 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218427918
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:43 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
[..]

Oh nee hoor. Daarvoor was je al de cheerleader aan het uithangen.

Wat enorm grappig is, gezien het hele LGBTQ-sentiment in dat geloof.

Toch fijn dat er wat, misschien een paar duizend Joden zijn die dat boek nog letterlijk nemen. Valt in het niet bij die miljarden die een ander heilig boek zo letterlijk nemen, dat ze strotten afsnijden tot in Amsterdam aan toe.

Oh, en de uitroeiing van Joden voorstaan. Staat ook gewoon in dat boek. Misschien eens lezen. Misschien krijg je dan een beter beeld van Hamas en al die andere terroristen die geen 'onderhandelingen' willen, maar de vernietiging van alle Joden op aarde.

Bij je volgende pro-Pallie rally, vraag zo'n baard of hoofddoek even wat koran en hadith zeggen over Joden.

Of, over 'het volk van Lot'. Maak je borst maar nat alvast.

[ Bericht 12% gewijzigd door EttovanBelgie op 05-08-2025 20:51:11 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428062
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

Bij je volgende pro-Pallie rally, vraag zo'n baard of hoofddoek even wat koran en hadith zeggen over Joden.

Of, over 'het volk van Lot'. Maak je borst maar nat alvast.
Ik zal je uit de droom helpen. Daar staat niks over in de Koran beschreven.

Je hoeft niet op deze post te reageren verder. De strekking kan ik alvast voor je invullen.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:01:45 #13
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218428096
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh nee hoor. Daarvoor was je al de cheerleader aan het uithangen.

Wat enorm grappig is, gezien het hele LGBTQ-sentiment in dat geloof.

Toch fijn dat er wat, misschien een paar duizend Joden zijn die dat boek nog letterlijk nemen. Valt in het niet bij die miljarden die een ander heilig boek zo letterlijk nemen, dat ze strotten afsnijden tot in Amsterdam aan toe.

Oh, en de uitroeiing van Joden voorstaan. Staat ook gewoon in dat boek. Misschien eens lezen. Misschien krijg je dan een beter beeld van Hamas en al die andere terroristen die geen 'onderhandelingen' willen, maar de vernietiging van alle Joden op aarde.

Ms ook handig om wederzijdse andere zienswijze aangaande met voeten getreden (mensen)rechten en laat staan welke uitroeiing of boekwerk dan ook, niet steeds opnieuw naar voren te brengen.
De fundamentele tegenstelling tussen verschillende doctrines en de gekende aanhang(ers) is, denk ik, meer dan duidelijk.
Het omlijnen daarvan verstoort, verzuurt alleen maar en kan niet anders dan ontsporen. Een reeds ingenomen mening zal het in die vaste (geloofs)overtuiging, zeker niet doen veranderen.
Andersom idem, moet iemand zelf weten wat die wil aanhangen wat de ander weer verafschuwt en een uitgesproken overtuiging dan beter in de waangedachte daarvan, beter achterwege laat.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:02:28 #14
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428107
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik zal je uit de droom helpen. Daar staat niks over in de Koran beschreven.

Je hoeft niet op deze post te reageren verder. De strekking kan ik alvast voor je invullen.
Oh werkelijk?

https://quran.com/al-maidah/51/tafsirs
https://www.cambridge.org(...)32007C501DBFEAF144F0

Ik reageer er wel op, al was het maar omdat ook hadith genoemd wordt.

Toe, verklaar je nader.

[ Bericht 5% gewijzigd door EttovanBelgie op 05-08-2025 21:10:29 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:03:22 #15
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428117
quote:
18s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:01 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ms ook handig om wederzijdse andere zienswijze aangaande met voeten getreden (mensen)rechten en laat staan welke uitroeiing dan ook, niet steeds opnieuw naar voren te brengen. De fundamentele tegenstelling tussen verschillende doctrines en gekende aanhangers is, denk ik, meer dan duidelijk.
Het omlijnen daarvan verstoort, verzuurt alleen maar en kan niet anders dan ontsporen. Een reeds ingenomen mening zal het in die vaste overtuiging, zeker niet doen veranderen.
Andersom idem, moet iemand zelf weten wat die wil aanhangen wat de ander weer verafschuwt en een uitgesproken overtuiging dan beter in de waangedachte daarvan, beter achterwege laat.
Neuh, die zijn helemaal niet duidelijk.

Daarom staat dat hersenloze volk met vlaggetjes en sjaaltjes op straat. Het mooiste zijn die Regenboogvlaggen en Palestina-vlaggen bij elkaar.

Dan ben je echt een totale nitwit.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428185
quote:
5s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 20:38 schreef Vallon het volgende:

[..]
Ik vraag mij ook af wat de wannabes (Frankrijk, UK en anderen in o.a. EU) nu precies willen gaan erkennen.

Is dat één (nu niet bestaande) staat 'Palestina' met daarin Gaza, WestBank en dan de kwestie wie regelneeft Oost-Jeruzalem ? Of toch, twee staten (Gaza & WestBank en dan vaag blijven over OJ) ?
Twee staten. Israël blijft gewoon bestaan en wordt niet betwist. Hoe dat Palestina eruit ziet dat vinden al die landen moeilijk. De meeste landen zien Palestina als Gaza, deel west bank en een deel van oost Jeruzalem maar of Frankrijk dat ook zo ziet weet ik niet.
pi_218428196
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh werkelijk?

https://www.cambridge.org(...)32007C501DBFEAF144F0

Ik reageer er wel op, al was het maar omdat ook hadith genoemd wordt.

Toe, verklaar je nader.
Hadith is geen onderdeel van de Koran.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:10:52 #18
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428207
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:09 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hadith is geen onderdeel van de Koran.
Zie edit.

Ik zie graag je reactie tegemoet.

Overigens, succes met het verwerpen van de hadith bij observerende moslims

PS er staat ook niets over 'sodomie' in de koran?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428255
Overigens jihadisten zijn moslims maar niet alle moslims zijn jihadisten.

Jihadisten hebben andere, verwerpelijke uitleg van de Hadith.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:16:43 #20
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428268
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:15 schreef Vliegbaard het volgende:
Overigens jihadisten zijn moslims maar niet alle moslims zijn jihadisten.

Jihadisten hebben andere, verwerpelijke uitleg van de Hadith.
Ach ja... tuurlijk.

Ik neem aan dat je wat minder mild bent over Joden- en Christendom?

Maak je verder geen zorg over 'mijn dromen', kom eerst maar eens uit je eigen fantasiewereld
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428300
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Neuh, die zijn helemaal niet duidelijk.

Daarom staat dat hersenloze volk met vlaggetjes en sjaaltjes op straat. Het mooiste zijn die Regenboogvlaggen en Palestina-vlaggen bij elkaar.

Dan ben je echt een totale nitwit.
Mbt die nitwits, als zij niet voor Palestina demonstreren maar net demonstreerden vóór genocide op Gaza want homo's worden daar vervolgd. Zijn ze dan geen nitwits meer?
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:20:55 #22
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428302
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Mbt die nitwits, als zij niet voor Palestina demonstreren maar net demonstreerden vóór genocide op Gaza want homo's worden daar vervolgd. Zijn ze dan geen nitwits meer?
Ja.

Hoezo?

Ik weet niet of je het doorhebt, maar het demonstreren voor genocide zal bij de meeste mensen - afgezien van neo-nazi's, ku klux klan en jihadisten - weinig ondersteuning vinden.

Die achterlijke fetisj van 'progressief' Nederland voor de islam is verder gewoon om te kotsen. Nu helemaal, want zoals de baarden het bedoeld hebben, is dit niet langer een conflict tussen twee partijen, maar een godsdienstoorlog, en allerlei dom woke volk loopt er naarstig voor de straat op, doodsbang intolerantie verweten te worden.

Zeven oktober bestaat niet meer, Hamas wordt nauwelijks nog genoemd als medespeler in dit drama - als het niet al bejubeld wordt als 'verzetsgroep' - en heerlijk jaren '30 antisemitisme, compleet met het regulier 'de Joden besturen de wereld'-gezwam, doet het weer enorm goed.

Tenministe, wanneer het dreigt kritisch te zijn jegens islam, en dus Palestina. Het ouderwets bashen op Joden wordt in die hoek dan weer enorm modieus en wenselijk, zoals we hebben mogen zien.

[ Bericht 9% gewijzigd door EttovanBelgie op 05-08-2025 21:26:18 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428349
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ach ja... tuurlijk.

Ik neem aan dat je wat minder mild bent over Joden- en Christendom?

Maak je verder geen zorg over 'mijn dromen', kom eerst maar eens uit je eigen fantasiewereld
Hoezo minder mild? Op basis waarvan concludeer je dat? Ik ben notabene zelf christen.

Ik weet dat het niet meevalt om je fouten toe te moeten geven als je jezelf zo slim en belezen acht maar je hebt geen enkel punt om hard te maken omdat je aangevoerde redenen al niet kloppen. Dan moet ik het tegendeel gaan bewijzen?

Kom op, vent. Je bent slim genoeg. Lees je verdomme eens in man.

En dan wil je mij ook nog een soort van antisemitisme in de schoenen schuiven ook.

Ik kan er maar 1 conclusie aan verbinden en dat is dat ik je een nare vent vind. Je argumenten zijn zwak of zelfs onwaar. En als je erop betrapt wordt ga je met antisemitisme-kaarten strooien.

Zwak.
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 21:26:43 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218428359
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Hoezo minder mild? Op basis waarvan concludeer je dat? Ik ben notabene zelf christen.

Ik weet dat het niet meevalt om je fouten toe te moeten geven als je jezelf zo slim en belezen acht maar je hebt geen enkel punt om hard te maken omdat je aangevoerde redenen al niet kloppen. Dan moet ik het tegendeel gaan bewijzen?

Kom op, vent. Je bent slim genoeg. Lees je verdomme eens in man.

En dan wil je mij ook nog een soort van antisemitisme in de schoenen schuiven ook.

Ik kan er maar 1 conclusie aan verbinden en dat is dat ik je een nare vent vind. Je argumenten zijn zwak of zelfs onwaar. En als je erop betrapt wordt ga je met antisemitisme-kaarten strooien.

Zwak.
Welke fouten, benoem ze eens.

Er staat werkelijk niets over Joden en sodomieten in de Koran?

Ik noem je verder geen antisemiet, ik noem je selectief. Die oh zo heilige Islam moet weer verdedigd worden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218428369
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee.

Hoezo?
Vanwege exact dezelfde redenen waarom zij hier uitgelachen worden
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:02:14 #26
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218428601
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Twee staten. Israël blijft gewoon bestaan en wordt niet betwist. Hoe dat Palestina eruit ziet dat vinden al die landen moeilijk. De meeste landen zien Palestina als Gaza, deel west bank en een deel van oost Jeruzalem maar of Frankrijk dat ook zo ziet weet ik niet.
Hmmmm even ter verduidelijking en vergeef anders mijn misdenken. Ik bewist geen Israël.
De Tweestaten oplossing is toch zodat Gaza en WestBank (die elkaar autonomie betwisten) elk als staat verder kan voortgaan ?.

Puur erkennen van één staat "Palestina" lost ter plaatse totaal niets op.
Fatah en hamas kunnen niet in één kamer en reden dat hamas Gaza doet en fatah, de westbank bestiert.

Update : Ik heb mij even schaamtevol laten bijlichten door een buurtgenoot :@ en begrijp inmiddels dat men het met "tweestaten" dus nog steeds heeft over het voorstel dat al 70 jaar niet werkt of zal kunnen werken.
Ik was echt in de veronderstelling dat men wat nieuws bedoelde en Israël sws in welk voorstel niet betwist wordt.
Excuses en ik neem alles terug met wat ik in die gedachte heb geraaskald.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vallon op 05-08-2025 22:17:17 ]
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:04:45 #27
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218428621
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Welke fouten, benoem ze eens.

Er staat werkelijk niets over Joden en sodomieten in de Koran?

Ik noem je verder geen antisemiet, ik noem je selectief. Die oh zo heilige Islam moet weer verdedigd worden.

Kunnen deze users hun geloofsdiscussie niet elders houden ?
  dinsdag 5 augustus 2025 @ 22:24:08 #28
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218428761
Ah de discussie gaat er weer over of de inwoners van Gaza wel progressief genoeg zijn om te mogen blijven leven. .
pi_218428774
quote:
11s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 22:02 schreef Vallon het volgende:

[..]
Hmmmm even ter verduidelijking en vergeef anders mijn misdenken. Ik bewist geen Israël.
De Tweestaten oplossing is toch zodat Gaza en WestBank (die elkaar autonomie betwisten) elk als staat verder kan voortgaan ?. Puur erkennen van één staat "Palestina" lost ter paatse totaal niets op.
Fatah en hamas kunnen niet in één kamer en reden dat hamas Gaza doet en fatah, de westbank.
Het lost nu niks op, het is Israël onder druk zetten. Veel mensen zijn van mening dat een duurzame vrede er alleen komt met de twee staten oplossing. Zonder Israël gaat dat er sowieso nooit komen.
pi_218429073
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2025 22:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Het lost nu niks op, het is Israël onder druk zetten. Veel mensen zijn van mening dat een duurzame vrede er alleen komt met de twee staten oplossing. Zonder Israël gaat dat er sowieso nooit komen.
Het lijkt me zonder Israel juist makkelijker een twee staten oplossing te creeren. Israel is het grote obstakel voor die oplossing. Als Israel nou ophoudt met bestaan en daarvoor in de plaats komt een democratisch land dat mensenrechten respecteert en hetzelfde gebeurt met Gaza/West-Bank heeft dat denk ik meer toekomst dan Israel wat in zijn korte bestaansgeschiedenis toch vooral dood en verderf heeft gezaaid. Dan ook vaak dood en verderf oogst en dan is het opeens zielig ofzo. Als ze zo kunnen uitdelen als ze doen in Gaza zouden ze ook een 7 oktober zonder morren op de kin moeten nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')