omdat ze geen foto van jou haddenquote:Op zondag 6 juli 2025 23:25 schreef Helenattenek het volgende:
Waarom staat er een porem in dit topic van een kerel die minder dagen in de tweede kamer heeft gewerkt, Dan dit topic aan reeksen heeft
Nog meer…quote:Op maandag 7 juli 2025 01:21 schreef Helenattenek het volgende:
Volgens de peilingen gaan we dat jochie Eerdmans vaker spreekrecht geven op tv
Benieuwd hoe de media dat zal nuanceren
De VVD kan prima met GL/PvdA, alleen niet met de huidige partijleider. Dat is echt iets anders.quote:Op maandag 7 juli 2025 01:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ervanuit gaande dat GL/PvdA niet tezamen kan met VVD en zeker niet JA21, gaat een meerderheidscoalitie vormen nog heel lastig worden....
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet opquote:Op zondag 6 juli 2025 21:43 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alles tussen 1 en 2x modaal dragen al de zwaarste lasten.
Ik kan een dag meer werken levert bruto 1200 extra op ofzo in de maand.
Maar kind dag extra opvang.
Krijg je natuurlijk wel kinderopvangtoeslag voor maar ja:
-Hoger inkomen minder kinderopvangtoeslag
-Inkomen voorbij grens dat loonheffingskorting volledig afgebouwd is dus elke euro maximaal belast.
Oftewel van de 1200 ongeveer blijft er 250 netto over ofzo dit is met aftrek eigen bijdrage kinderopvang.
Daar moet je dan 4 a 5 dagen per maand extra voor werken zodat ze dat xr tuig weer uitkeringen kunnen geven koekoek
De VVD ook, voor werkenden that is.quote:Op maandag 7 juli 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet op
You're welcomequote:Op maandag 7 juli 2025 07:17 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD ook, voor werkenden bezitters van koopwoningen that is.
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.quote:Op maandag 7 juli 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet op
Wat is er mis met de huidige partijleider?quote:Op maandag 7 juli 2025 06:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De VVD kan prima met GL/PvdA, alleen niet met de huidige partijleider. Dat is echt iets anders.
Maar gezonder zou even een tijdje oppositie zijn. En dan wordt een coalitie vormen wel ingewikkeld.
Kun je eigenlijk een paar 'extremistische' elementen van de PVV opnoemen?quote:Op maandag 7 juli 2025 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met de daadwerkelijk extremistische PVV was geen enkel probleem maar een verzonnen projectie maakt samenwerking met GL/PvdA onmogelijk? Goed verhaal
lolquote:Op maandag 7 juli 2025 08:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk een paar 'extremistische' elementen van de PVV opnoemen?
Tja, dit vormt geen onderbouwing.quote:
Nee, werkenden. Nu is dat al een giant leap for VVD-kind, van alles gratis maken waar mensen zelf voor kiezen, maar bon.quote:
Als je in omgeving Rotterdam woont, kan je alvast beginnen met je klerenquote:Op maandag 7 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.
Ik ben trouwens ook voor gratis boodschappen en gratis wonen. Gratis zorg en gratis OV. Laten we alles gratis maken!
Ik vind vooral dat ik recht heb op gratis bier.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.
Ik ben trouwens ook voor gratis boodschappen en gratis wonen. Gratis zorg en gratis OV. Laten we alles gratis maken!
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk vind ik het heel verwarrend dat mensen kinderen verwekken en dan verwachten dan anderen daarvoor zorgen en anderen ook nog eens de kosten voor die zorg dragen.
Als je geen tijd en/of geld hebt voor je kinderen, kun je beter je geslachtsdeel in je broek houden.
Dit is natuurlijk onzin. Mijn kinderen gaan 2 dagen naar de BSO, kosten zijn ¤1200 per maand. Het feit dat die toeslag er is, zorgt dat mijn vrouw kan gaan werken en iets kan bijdragen aan de maatschappij en daarnaast zichzelf kan ontplooien in plaats van huismoeder te zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk vind ik het heel verwarrend dat mensen kinderen verwekken en dan verwachten dan anderen daarvoor zorgen en anderen ook nog eens de kosten voor die zorg dragen.
Als je geen tijd en/of geld hebt voor je kinderen, kun je beter je geslachtsdeel in je broek houden.
Als alle vrouwen weer fulltime huismoeder moeten worden, wie gaat dan dat werk doen? Gaan we nog meer Bulgaren invliegen ofzo? En waar gaan we die huisvesten dan?quote:Op maandag 7 juli 2025 09:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.
Maar waarom is de zorg dan een probleem van anderen en vervolgens nog de kosten van die zorg ook? Ik heb liever dat mensen een beetje nadenken over hun fokgedrag dan dat anderen daar de gevolgen van moeten dragen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!quote:Op maandag 7 juli 2025 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Mijn kinderen gaan 2 dagen naar de BSO, kosten zijn ¤1200 per maand. Het feit dat die toeslag er is, zorgt dat mijn vrouw kan gaan werken en iets kan bijdragen aan de maatschappij en daarnaast zichzelf kan ontplooien in plaats van huismoeder te zijn.
En veel succes met het kopen van een huis op 1 salaris. Of überhaupt rondkomen en nog iets van een leuk leven hebben op 1 salaris.
Gezien die kinderen dat uiteindelijk direct of indirect ook voor de bejaarden doen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom is de zorg dan een probleem van anderen en vervolgens nog de kosten van die zorg ook? Ik heb liever dan mensen een beetje nadenken over hun fokgedrag dan dat anderen daar de gevolgen van moeten dragen.
Als je alles gratis maakt dan zal er ongetwijfeld veel extra gefokt worden. Heerlijk als anderen de kosten van mijn fokgedrag dragen. Win-win. Hoef niet eens voor die krengen te zorgen, dat doen die lui van de opvang wel.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien die kinderen dat uiteindelijk direct of indirect ook voor de bejaarden doen.
Verder hebben we in Nederland geen last van buitensporig veel kinderfokken.
Ik betaal ook mee aan de ME die de UvA of de A12 moet schoonvegen. Ook niet mijn probleem dus waarom moet ik voor die kosten opdraaien?quote:Op maandag 7 juli 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!
En dit zeg ik als vader van een kind.
Tegelijk zitten we in Nederland met een geboortecijfer van 1,43 kind per vrouw (instandhoud peil 2,1) en met een afkeer van migratie.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Je kan die kinderen ook zien als potentiële belastingbetalers wanneer jij met pensioen bent. Net als dat jij belasting betaald voor de zorg van ouderen (en steeds meer voor AOW), is dit een investering in de toekomst van ons land.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!
Het zou al anders zijn als het systeem zo was ingericht dat het mogelijk zou zijn om als gezin een normaal leven te kunnen hebben op 1 salaris. Dat is nu door allerlei oorzaken niet het geval. Nog los van de impact op de arbeidsmarkt als alle vrouwen met een kind in de basisschoolleeftijd weer thuis gaan zitten.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je alles gratis maakt dan zal er ongetwijfeld veel extra gefokt worden. Heerlijk als anderen de kosten van mijn fokgedrag dragen. Win-win. Hoef niet eens voor die krengen te zorgen, dat doen die lui van de opvang wel.
Dan moet je stemmen voor een partij die de openbare orde niet zo belangrijk vindt. Maar je bent op het goede pad: hou op met de verwachting dat anderen de kosten dragen van alles wat jij belangrijk vindt. En zeker als mensen dat dan 'gratis' gaan noemen is dat natuurlijk helemaal een gotspe.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik betaal ook mee aan de ME die de UvA of de A12 moet schoonvegen. Ook niet mijn probleem dus waarom moet ik voor die kosten opdraaien?
Daar zijn andere 'oplossingen' voor dan de lasten verzwaren voor iedereen en de marktwerking verwijderen uit een belangrijke sector als de kinderopvang en die ellende 'gratis' noemen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tegelijk zitten we in Nederland met een geboortecijfer van 1,43 kind per vrouw (instandhoud peil 2,1) en met een afkeer van migratie.
Gewoon het krijgen (en hebben) van kinderen dusdanig onbetaalbaar maken dat bijna geen weldenkend mens er meer aan begint. Wat kan er misgaan met de hevige vergrijzing die gaat plaatsvinden.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zou al anders zijn als het systeem zo was ingericht dat het mogelijk zou zijn om als gezin een normaal leven te kunnen hebben op 1 salaris. Dat is nu door allerlei oorzaken niet het geval. Nog los van de impact op de arbeidsmarkt als alle vrouwen met een kind in de basisschoolleeftijd weer thuis gaan zitten.
Bij de BSO zit geloof ik 1 leidster op 8 kinderen. Dus met de subsidie van 1 leidster maak je 8 mensen vrij die betaald werk kunnen doen (en inkomstenbelasting afdragen). Lijkt mij een prima investering.
Ja dat is wat ik betoog. Zucht.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon het krijgen (en hebben) van kinderen dusdanig onbetaalbaar maken dat bijna geen weldenkend mens er meer aan begint. Wat kan er misgaan met de hevige vergrijzing die gaat plaatsvinden.
Ik heb geloof ik een andere visie op het begrip “solidariteit” dan jij, laten we het daar maar op houden.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan moet je stemmen voor een partij die de openbare orde niet zo belangrijk vindt. Maar je bent op het goede pad: hou op met de verwachting dat anderen de kosten dragen van alles wat jij belangrijk vindt. En zeker als mensen dat dan 'gratis' gaan noemen is dat natuurlijk helemaal een gotspe.
Als mijn buurman mijn boodschappen betaalt, is dat verre van gratis voor hem.
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik een andere visie op het begrip “solidariteit” dan jij, laten we het daar maar op houden.
Ik dump helemaal niemand. Ik neem 2 dagen BSO af omdat het simpelweg niet anders kan. Mijn vrouw of ik zijn de rest van de dagen thuis voor de kinderen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.
Het is meestal gewoon bittere noodzaak, ook als je je kinderen nog enig perspectief wil bieden. De tijd dat moeders de vrouw thuisbleef en je op één redelijk salaris relatief makkelijk kon rondkomen en zelfs nog in aanmerking kwam voor een koopwoning liggen al een tijdje achter ons.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.
Daar weet je zelf ook wel het antwoord op, anders lees je het hierboven...quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Perrin het volgende:
Hoe heeft de mensheid het ooit gered zonder 'gratis' kinderopvang hè?
In 1985 kon je voor 50k gulden een huis kopen en kon je als vent met redelijk salaris je gezin onderhouden en daarnaast nog leuke dingen doen.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Perrin het volgende:
Hoe heeft de mensheid het ooit gered zonder 'gratis' kinderopvang hè?
Als je als maatschappij echt deze kant op wil en je trekt de lijn consequent door, dan eindig je met een soort ieder-voor-zich-nachtwakersstaat. Beetje Amerikaanse taferelen. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het wel een erg cynische benadering zo hoor. Tuurlijk kan je stellen dat kinderen krijgen een keuze is maar tegelijk heb je kinderen of beter gezegd werkvolk nodig om de economie te laten draaien.
Dus of je gaat ervoor zorgen dat je op één salaris nog kan leven waardoor de vader of moeder of beide half of hoe je het ook wil invullen kan zorgen voor kind thuis of je zorgt er inderdaad voor dat de opvang betaalbaar blijft (al dan niet helemaal gratis of deels of wat dan ook).
Laten we daar dan wat aan doen! Laten we zorgen dat jonge stellen niet hun linkernier moeten verkopen om bij Gods gratie een dak boven hun hoofd te hebben.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In 1985 kon je voor 50k gulden een huis kopen en kon je als vent met redelijk salaris je gezin onderhouden en daarnaast nog leuke dingen doen.
Daar heb je je antwoord.
Het CDA wordt groter dan de VVD. Dilan gaat nog wel een paar keer lekker vanuit de heup schieten op Twitter en dan is de chaos compleet.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Een ‘neutrale opiniepeiler’ die een politicus waarover hij peilt een huichelaar noemt
Doorgaans tot goedkeuring van mensen die vonden dat ‘onze Pim’ gedemoniseerd werd. Wel weer gelachen
Dit ja. 'Gratis' kinderopvang is alleen maar symptoombestrijding van de neoliberale rat-race.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar zijn andere 'oplossingen' voor dan de lasten verzwaren voor iedereen en de marktwerking verwijderen uit een belangrijke sector als de kinderopvang en die ellende 'gratis' noemen.
Pak bijvoorbeeld eindelijk eens de huizenmarkt aan zodat jonge stellen niet hun linkernier moeten verkopen puur voor een dak boven hun hoofd.
100%quote:Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit ja. 'Gratis' kinderopvang is alleen maar symptoombestrijding van de neoliberale rat-race.
Of je zorgt er voor dat ouders zelf wellicht meer thuis kunnen zijn? Zomaar een idee ...
Mee eens hoor maar ja dat ga je niet alleen oplossen. Opgestaan is plaats vergaan.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit ja. 'Gratis' kinderopvang is alleen maar symptoombestrijding van de neoliberale rat-race.
Of je zorgt er voor dat ouders zelf wellicht meer thuis kunnen zijn? Zomaar een idee ...
Ik ben ook niet perse voor gratis kinderopvang want moet ergens van betaald worden.quote:Op maandag 7 juli 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
Oh dit is gewoon echt zijn tekst, wowquote:Op maandag 7 juli 2025 11:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Een ‘neutrale opiniepeiler’ die een politicus waarover hij peilt een huichelaar noemt
Doorgaans tot goedkeuring van mensen die vonden dat ‘onze Pim’ gedemoniseerd werd. Wel weer gelachen
https://www.cpb.nl/sites/(...)-GroenLinks-PvdA.pdfquote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik ben ook niet perse voor gratis kinderopvang want moet ergens van betaald worden.
Maar als ze loon boven x bedrag niet zo kapot belasten hoeft dat ook niet.
Links wil iedereen die net iets meer verdiend dan bijstand mog verder kapot belasten of de bedrijven wegjagen uit Nederland.
Ja zo zijn ze. Iedereen even arm.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik ben ook niet perse voor gratis kinderopvang want moet ergens van betaald worden.
Links wil iedereen die net iets meer verdiend dan bijstand mog verder kapot belasten of de bedrijven wegjagen uit Nederland.
Goed verhaal, Hansanders.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Voor jonge kinderen is het juist goed dat ze één a twee dagen in een kinderopvang zitten, niet de volle vijf natuurlijk maar zeker het contact met andere jonge kinderen is hartstikke nuttig, denk aan de sociale omgangsvormen, in contact staan met andere ‘normen en waarden’ dan die van de ouders, het voorkomen van problematische hechting en het verspreiden van virussen.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
100%
Kinderen opvoeden is het fundament van de samenleving, veel belangrijker dan beide ouders 40+ uur per week aan het werk om een veel te dure hypotheek te kunnen betalen voor een huis waar ze zelden zijn voor kun kinderen.
En de kinderen die worden een beetje beziggehouden in een dagverblijf omdat hun ouders met die neoliberale rat-race bezig zijn in plaats van dat de ouders tijd en energie steken om zelf de opvoeding ter hand te nemen en te werken aan die zo belangrijke kind-ouder-band.
Zeker, daarom zeg ik ook beide ouders 40+ uur per week.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor jonge kinderen is het juist goed dat ze één a twee dagen in een kinderopvang zitten, niet de volle vijf natuurlijk maar zeker het contact met andere jonge kinderen is hartstikke nuttig, denk aan de sociale omgangsvormen, in contact staan met andere ‘normen en waarden’ dan die van de ouders, het voorkomen van problematische hechting en het verspreiden van virussen.
Ja, dit roep je steeds. De waarheid zit hem er meer in dat je financieel nauwelijks nog iets kan als één van de twee thuis blijft.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:53 schreef Perrin het volgende:
voordat iedereen de blinde rat-race en de kinderopvang belangrijk ging vinden.
Ik vraag me af waar jij gezinnen ziet waar beide ouders 40+ werken. De kinderopvangtoeslag is natuurlijk wel bedoeld om meer mensen aan het werk te houden. Want dat is nu eenmaal nodig. Niet om op vakantie te kunnen, maar omdat er te veel mensen zijn en daardoor ook te veel werk.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker, daarom zeg ik ook beide ouders 40+ uur per week.
Je zou overigens ook zelf speeldates kunnen regelen bij andere ouders die ook gewoon thuis zijn omdat ze de opvoeding belangrijk vinden. Heb je geen opvang voor nodig. Zo deden mensen dat vroeger, voordat iedereen de blinde rat-race en de kinderopvang belangrijk ging vinden.
En hoe komt dat? Waarom hebben we de samenleving zo ingericht dat dit het treurige geval is?quote:Op maandag 7 juli 2025 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dit roep je steeds. De waarheid zit hem er meer in dat je financieel nauwelijks nog iets kan als één van de twee thuis blijft.
Ik zie de meeste jonge stellen 8+ van de 10 werkdagen (2x5) werken. Beide 4, de ene 5 de ander 3-5. Dat soort grapjes. Ook wanneer er jonge kinderen zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar jij gezinnen ziet waar beide ouders 40+ werken. De kinderopvangtoeslag is natuurlijk wel bedoeld om meer mensen aan het werk te houden. Want dat is nu eenmaal nodig. Niet om op vakantie te kunnen, maar omdat er te veel mensen zijn en daardoor ook te veel werk.
Ik zie bijna niemand fulltime werken. Mannen bijna niet en vrouwen al helemaal niet. Ook niet voor ze kinderen krijgen overigens...
Echt heel erg knap eigenlijk.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie bijna niemand fulltime werken. Mannen bijna niet en vrouwen al helemaal niet. Ook niet voor ze kinderen krijgen overigens...
Zucht.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
De verafgoding van economische groei, onder leiding van die ene politieke stroming.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Waarom hebben we de samenleving zo ingericht dat dit het treurige geval is?
"De machinist ziet drie idioten in het spoor staan...."quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
quote:Op maandag 7 juli 2025 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
"De machinist ziet drie idioten in het spoor staan...."
Is het niet ... op het spoor staan?Nee, je staat tussen de rails, dus sta je in het spoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
Als je niet economisch wil groeien wil je dan straks minder zorg bieden, minder sociale voorzieningen bieden of gaan we op andere dingen bezuinigen? Want ik zie best een uitdaging aankomen.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:08 schreef probeer het volgende:
[..]
De verafgoding van economische groei, onder leiding van die ene politieke stroming.
Misschien moet je wonen en kinderen krijgen weer aantrekkelijker maken? Jonge ouders weer laten focussen op kinderen opvoeden in plaats van ze maximaal in te zetten voor de machinerie van de markt.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je niet economisch wil groeien wil je dan straks minder zorg bieden, minder sociale voorzieningen bieden of gaan we op andere dingen bezuinigen? Want ik zie best een uitdaging aankomen.
Wij zijn als Nederland koning parttime werken, dus ik vind het wel meevallen. Zeker omdat thuiswerken nu ook steeds meer genormaliseerd is.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Waarom hebben we de samenleving zo ingericht dat dit het treurige geval is?
Je vergeet dat mensen hier zelf voor kiezen. Vrouwen werken over het algemeen veel meer part-time en veel meer in bepaalde sectoren dan andere. Dat heeft gevolgen, maar daar kiest men zelf heel bewust voor. Het is de vraag wat de politiek daar mee te maken heeft.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien moet je wonen en kinderen krijgen weer aantrekkelijker maken? Jonge ouders weer laten focussen op kinderen opvoeden in plaats van ze maximaal in te zetten voor de machinerie van de markt.
De huizenmarkt is professioneel klemgezet door de politiek.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je vergeet dat mensen hier zelf voor kiezen. Vrouwen werken over het algemeen veel meer part-time en veel meer in bepaalde sectoren dan andere. Dat heeft gevolgen, maar daar kiest men zelf heel bewust voor. Het is de vraag wat de politiek daar mee te maken heeft.
Dat klopt, zeker Hugo de Jonge heeft weer een complete puinhoop achter gelaten. Maar dat is niet het hele verhaal. Het land is daarnaast ook gewoon vol. Daar kun je wat aan doen maar dan moeten er keuzes gemaakt worden en daar houden politici niet van.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De huizenmarkt is professioneel klemgezet door de politiek.
They'd rather have the poor poorer provided that the rich were less rich.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Daar zit het veel grotere probleem inderdaad.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De huizenmarkt is professioneel klemgezet door de politiek.
Ik zou voor de opvang van mijn kinderen niet volledig afhankelijk willen zijn van speelafspraakjes. Ook niet van opa’s en oma’s trouwens.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker, daarom zeg ik ook beide ouders 40+ uur per week.
Je zou overigens ook zelf speeldates kunnen regelen bij andere ouders die ook gewoon thuis zijn omdat ze de opvoeding belangrijk vinden. Heb je geen opvang voor nodig. Zo deden mensen dat vroeger, voordat iedereen de blinde rat-race en de kinderopvang belangrijk ging vinden.
Zo genormaliseerd dat het bij steeds meer bedrijven stapje voor stapje wordt teruggedraaid door controlfreakerige micromanagers.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wij zijn als Nederland koning parttime werken, dus ik vind het wel meevallen. Zeker omdat thuiswerken nu ook steeds meer genormaliseerd is.
Ik krijg het idee dat het alleen kan bij de overheid en bij hoger management van grote bedrijvenquote:Op maandag 7 juli 2025 14:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo genormaliseerd dat het bij steeds meer bedrijven stapje voor stapje wordt teruggedraaid door controlfreakerige micromanagers.
Waarom is het specifiek Hugo de Jonge die een complete puinhoop naliet in jou ogen? En hoe kan een land vol zijn als meer dan de helft van het areaal gebruikt wordt als landbouwgrond?quote:Op maandag 7 juli 2025 13:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, zeker Hugo de Jonge heeft weer een complete puinhoop achter gelaten. Maar dat is niet het hele verhaal. Het land is daarnaast ook gewoon vol. Daar kun je wat aan doen maar dan moeten er keuzes gemaakt worden en daar houden politici niet van.
Ook zonder huizencrisis kiezen mensen voor werken en kiezen vrouwen over het algemeen voor part-time in bepaalde sectoren.
Er is nooit een zinnige discussie gevoerd over waar we überhaupt heen willen met de omvang van de bevolking. Elke poging daartoe is decennialang als racisme van tafel geveegd. Vol, wat is vol. Ga eens naar Duitsland of Frankrijk of desnoods het platteland van Vlaanderen. Dan zie je pas hoe belachelijk druk, vol en vastgelopen Nederland is.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom is het specifiek Hugo de Jonge die een complete puinhoop naliet in jou ogen? En hoe kan een land vol zijn als meer dan de helft van het areaal gebruikt wordt als landbouwgrond?
Dat laatste sowieso, en verder vind ik dit een goed en realistisch alternatief. Bedrijven die zélf voor kinderopvang zorgen.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
quote:Relaxter aan de slag door kinderopvang op je werk
De tijd dat een goed salaris dé reden was om voor een baan te kiezen, is voorbij. We willen een goede sfeer op de werkvloer, mogelijkheden om ons te ontwikkelen én een fijne balans tussen werk en privé (een massage op vrijdag is ook welkom trouwens). In deze rubriek gaan we op zoek naar bedrijven met bijzondere arbeidsvoorwaarden. Dit keer zoomen we in op kinderopvang op kantoor. Demi Winkens (locatiemanager) van Korein Kinderopvang en Marije de Greef (manager corporate HRM) bij Driessen Groep aan het woord.
https://www.werkgeluk.nl/(...)eropvang-op-je-werk/
Die discussie is laatst nog wel gevoerd na een rapport van Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen. Alleen komt dat niet voldoende in nieuws.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een zinnige discussie gevoerd over waar we überhaupt heen willen met de omvang van de bevolking.
Tuurlijk tot op zekere hoogte is het een eigen keuze - althans ook dat is afhankelijk van hoeveel je in totaal binnenharkt per maand. Bij ons is de situatie dat ik fulltime werk en mijn vrouw parttime (32 uur) - de kinderen gaan hierdoor verplicht 3 dagen naar de opvang.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je vergeet dat mensen hier zelf voor kiezen. Vrouwen werken over het algemeen veel meer part-time en veel meer in bepaalde sectoren dan andere. Dat heeft gevolgen, maar daar kiest men zelf heel bewust voor. Het is de vraag wat de politiek daar mee te maken heeft.
Zeg je nu dat de hedendaagse politiek geen langetermijnvisie heeft voor het landquote:Op maandag 7 juli 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een zinnige discussie gevoerd over waar we überhaupt heen willen met de omvang van de bevolking. Elke poging daartoe is decennialang als racisme van tafel geveegd. Vol, wat is vol. Ga eens naar Duitsland of Frankrijk of desnoods het platteland van Vlaanderen. Dan zie je pas hoe belachelijk druk, vol en vastgelopen Nederland is.
Dat komt omdat die discussie heel snel gekaapt wordt door racisten. Elke genuanceerde discussie wordt onmogelijk gemaakt, omdat het dan al snel gaat om 'butenlanders eruit', 'moslims' en 'asielzoekers zijn het grote probleem'.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een zinnige discussie gevoerd over waar we überhaupt heen willen met de omvang van de bevolking. Elke poging daartoe is decennialang als racisme van tafel geveegd. Vol, wat is vol. Ga eens naar Duitsland of Frankrijk of desnoods het platteland van Vlaanderen. Dan zie je pas hoe belachelijk druk, vol en vastgelopen Nederland is.
Aan de ene kant is het teveel aan de andere kant hebben we last van vergrijzing.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat die discussie heel snel gekaapt wordt door racisten. Elke genuanceerde discussie wordt onmogelijk gemaakt, omdat het dan al snel gaat om 'butenlanders eruit', 'moslims' en 'asielzoekers zijn het grote probleem'.
Tja, de kiezer moet dan ook in de spiegel kijken. Want die rent van LPF naar LN, naar TON, naar FVD, naar BBB, naar PVV, naar Ja21. En dan vergeet ik vast nog wat 'verlossers'quote:Op maandag 7 juli 2025 16:27 schreef Perrin het volgende:
Eigenlijk schandalig dat we dat gewoon voor kennisgeving aannemen dat de huidige politiek zo kortzichtig is als een bijziende koala. Terwijl dat ronduit onacceptabel is. Wie wil nu bestuurd worden door lui die niet verder dan een paar maanden vooruitkijken?
Helemaal eens hoor. Het frustreert me mateloos hoe slecht de politiek functioneert. En inderdaad de kiezer zelf is daar voor een enorm deel debet aan.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, de kiezer moet dan ook in de spiegel kijken. Want die rent van LPF naar LN, naar TON, naar FVD, naar BBB, naar PVV, naar Ja21. En dan vergeet ik vast nog wat 'verlossers'
Doe mij een kiesdrempel (minder splinters) en een grotere TK (meer inhoud). Dan wordt het mss nog wat.
Als je gewoon alles voor je uitschuift hoef je nooit vervelende beslissingen te maken.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor. Het frustreert me mateloos hoe slecht de politiek functioneert.
Hoeft niet natuurlijk gevolg gaat zijn mensen gaan minder en nog minder werken.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor kennisgeving aannemen? Een groot deel van het electoraat werkt hier actief aan mee, het is niet dat het 'ons' overkomt hè?quote:Op maandag 7 juli 2025 16:27 schreef Perrin het volgende:
Eigenlijk schandalig dat we dat gewoon voor kennisgeving aannemen dat de huidige politiek zo kortzichtig is als een bijziende koala.
Landbouwgrond is gebruik van de grond, net als alle andere dingen. Dus ja, vol.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom is het specifiek Hugo de Jonge die een complete puinhoop naliet in jou ogen? En hoe kan een land vol zijn als meer dan de helft van het areaal gebruikt wordt als landbouwgrond?
Dit is idd levensles nr 1.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je gewoon alles voor je uitschuift hoef je nooit vervelende beslissingen te maken.
Eens, eens. Ik vind dat stomme mensen.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor kennisgeving aannemen? Een groot deel van het electoraat werkt hier actief aan mee, het is niet dat het 'ons' overkomt hè?
Ja, dat klopt, maar dat is een groter probleem dan Nederland alleen. De afname van de demografische groei is een wereldwijd probleem. Je ziet zelfs dat landen in Afrika het vergrijzingsprobleem aan zien komen. We leven gemiddeld langer en krijgen minder kinderen.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de ene kant is het teveel aan de andere kant hebben we last van vergrijzing.
U bent kamerlid van het CDA?quote:Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je gewoon alles voor je uitschuift hoef je nooit vervelende beslissingen te maken.
Dat is een mooi rapport om in de la te leggen.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Die discussie is laatst nog wel gevoerd na een rapport van Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen. Alleen komt dat niet voldoende in nieuws.
De bulk van al deze partijen heeft niet in de regering gezeten, alleen PVV in zeer beperkte mate.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor kennisgeving aannemen? Een groot deel van het electoraat werkt hier actief aan mee, het is niet dat het 'ons' overkomt hè?
Het is 100% de schuld van de kiezer. Telkens wordt er een nieuwe Jezus door het volk uitverkoren omdat zij menen dat dan het grote geluk in dit land eindelijk gaat beginnen.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor. Het frustreert me mateloos hoe slecht de politiek functioneert. En inderdaad de kiezer zelf is daar voor een enorm deel debet aan.
Het enige wat je moet doen is boeren beschermen tegen feiten. Dan kom je een heel eind als BBB.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon kiezen voor een tussenweg hè. Ik werk bijv. 4 dagen (een jaar lang 3 dagen met ouderschapsverlof, bij mijn 1e zoon ook) en mijn vriendin 3 dagen.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Tuurlijk tot op zekere hoogte is het een eigen keuze - althans ook dat is afhankelijk van hoeveel je in totaal binnenharkt per maand. Bij ons is de situatie dat ik fulltime werk en mijn vrouw parttime (32 uur) - de kinderen gaan hierdoor verplicht 3 dagen naar de opvang.
Als we dat niet zouden doen zouden we ook veel dingen moeten laten voor de kinderen (bijvoorbeeld minder vaak uitjes of vakanties, geen dure sport meer, maar ook minder speelgoed bijvoorbeeld). En natuurlijk ook minder luxe voor onszelf. We zouden misschien kleiner moeten gaan wonen - en een auto moeten inleveren.
Alles is mogelijk natuurlijk. Echter, als je allebei wat minder binnenharkt per maand en al wat kleiner woont en slechts 1 autotje hebt dan wordt het natuurlijk allemaal wat lastiger. Waar ga je dan op besparen?
Maar ik moet wel bekennen dat ik vaak denk, waar doen we nou goed aan: kunnen we niet beter een extreem simpel leventje hebben - waarbij de kinderen geen opvang afnemen en één van ons altijd thuis is. Het zou in ieder geval wel heel veel stress wegnemen.
quote:
En het helpt al als mensen die keuze bewust maken en niet doen wat de buren doen.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:04 schreef wpor het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon kiezen voor een tussenweg hè. Ik werk bijv. 4 dagen (een jaar lang 3 dagen met ouderschapsverlof, bij mijn 1e zoon ook) en mijn vriendin 3 dagen.
Maar goed, alles draait om hoeveel geld je hebt natuurlijk, dat snap ik ook. Soms kan je niet anders.
Mwah, je zit in een situatie waarbij een beetje particuliere huurwoning minimaal 1.500 kost en je voor een simpel rijtjeshuis 5 ton kwijt bent. Dat heeft weinig te maken met elkaar opfokken dat alles beter en duurder moet.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
En het helpt al als mensen die keuze bewust maken en niet doen wat de buren doen.
We fokken elkaar ook op met meer, beter, duurder. En of iedereen daar gelukkiger van wordt en je je tijd en energie wel steekt in de dingen die echt belangrijk zijn in het leven, is maar de vraag.
Ja daar moet natuurlijk allereerst wat aan gedaan worden. Hop, bouwen en de hoogte in.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, je zit in een situatie waarbij een beetje particuliere huurwoning minimaal 1.500 kost en je voor een simpel rijtjeshuis 5 ton kwijt bent. Dat heeft weinig te maken met elkaar opfokken dat alles beter en duurder moet.
Klopt - er is dus ook gewoon een keuze - en voor ons is het dan ook eerder een luxeprobleem. Wil je in plaats van 3 keer op vakantie 2 keer op vakantie. We laten ons gevoel van kwaliteit van leven iets teveel afhangen van materiele zaken, het is interessant hoe snel dat is gegaan (1 - 2 generaties). Mijn vader ging in zijn jeugd nog op een paard de bergen in om water te halen. Mijn jeugd spendeerde ik in een huurwoning die bijna uit elkaar viel en waarbij het water langs de ramen liep in de winter. Speelgoed kochten we alleen tijdens Koninginnedag en mocht max 2,50 gulden uitgeven. Met dat speelgoed deed ik vervolgens jaren. Verjaardagen vieren, dat deden we amper.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:04 schreef wpor het volgende:
[..]
Je kan ook gewoon kiezen voor een tussenweg hè. Ik werk bijv. 4 dagen (een jaar lang 3 dagen met ouderschapsverlof, bij mijn 1e zoon ook) en mijn vriendin 3 dagen.
Maar goed, alles draait om hoeveel geld je hebt natuurlijk, dat snap ik ook. Soms kan je niet anders.
Als je de VVD leert kennen, zie je pas de ware schoonheid, zoals je nu al een sprankje hebt ontwaard.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:07 schreef Piles het volgende:
En het initiatief van Dijkhof klinkt ook mooi, maar dat is ook gewoon een wolf in schaapskleren VVD-er.
Dankzij de VVD wordt dit land al 15 jaar mooier en mooier.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Als je de VVD leert kennen, zie je pas de ware schoonheid, zoals je nu al een sprankje hebt ontwaard.
Veel immateriële zaken kosten nu eenmaal ook (veel) geld, da's wel een beetje het punt. En veel materiële zaken zijn essentieel, zoals een huis en een bos winterpenen (en Magnums, veel Magnums), die door de asset bubble onbetaalbaar zijn geworden voor een deel van de bevolking en voor een ander deel de ruimte voor smijtgeld opeten.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Klopt - er is dus ook gewoon een keuze - en voor ons is het dan ook eerder een luxeprobleem. Wil je in plaats van 3 keer op vakantie 2 keer op vakantie. We laten ons gevoel van kwaliteit van leven iets teveel afhangen van materiele zaken, het is interessant hoe snel dat is gegaan (1 - 2 generaties). Mijn vader ging in zijn jeugd nog op een paard de bergen in om water te halen. Mijn jeugd spendeerde ik in een huurwoning die bijna uit elkaar viel en waarbij het water langs de ramen liep in de winter. Speelgoed kochten we alleen tijdens Koninginnedag en mocht max 2,50 gulden uitgeven. Met dat speelgoed deed ik vervolgens jaren. Verjaardagen vieren, dat deden we amper.
Hoe anders is dat nu....
Je hebt een goed weekend gehad zo te lezen, steeds rechtser en rechtsers aan het worden. Nog jong genoeg om bij het corps te gaan?quote:Op maandag 7 juli 2025 17:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dankzij de VVD wordt dit land al 15 jaar mooier en mooier.
Niet drinken en dan op een forum posten, beste Perrin.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar dronken mensen (en kinderen) spreken altijd de waarheid, toch?quote:Op maandag 7 juli 2025 17:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Niet drinken en dan op een forum posten, beste Perrin.
quote:Op maandag 7 juli 2025 17:49 schreef Perrin het volgende:
Ach, nog 25 jaar over om als Barry Hay te leven.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:51 schreef Perrin het volgende:
Al tegen de 50, wijsheid komt met de jaren helaas.
Het speelt wel mee. Veel lui met schulden zijn helemaal geen Sjonnies en Anita’s die te dom zijn om te poepen, maar gewoon goed opgeleide mensen van een jaar of 35 die mee wilden in de ratrace en zwaar boven hun stand hebben geleefd. Vervolgens komt er tegenwind die ze niet kunnen opvangen (scheiding, ernstig ziek, baan kwijt, bedrijfsongeval oid) en dan kan het snel gaan.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
En het helpt al als mensen die keuze bewust maken en niet doen wat de buren doen.
We fokken elkaar ook op met meer, beter, duurder. En of iedereen daar gelukkiger van wordt en je je tijd en energie wel steekt in de dingen die echt belangrijk zijn in het leven, is maar de vraag.
Als je goed opgeleid bent en zwaar boven je stand leeft ben je wel enigszins te dom om te poepen, imho.quote:Op maandag 7 juli 2025 18:49 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het speelt wel mee. Veel lui met schulden zijn helemaal geen Sjonnies en Anita’s die te dom zijn om te poepen, maar gewoon goed opgeleide mensen van een jaar of 35 die mee wilden in de ratrace en zwaar boven hun stand hebben geleefd. Vervolgens komt er tegenwind die ze niet kunnen opvangen (scheiding, ernstig ziek, baan kwijt, bedrijfsongeval oid) en dan kan het snel gaan.
Welnee we leven in een tijd dat zelf ergens verantwoordelijkheid voor nemen niet in de mode is. Alles overkomt mensen maar.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:59 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Als je goed opgeleid bent en zwaar boven je stand leeft ben je wel enigszins te dom om te poepen, imho.
Ik zou het jammer vinden, zie ze onder de bezielende leiding van Dilan wel onder de 20 duiken.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:52 schreef Japepk het volgende:
Haagse Insider meldt dat er bij de VVD-top geruchten gaan dat men niet door wil met Dilan als lijsttrekker. Intern zijn leden ook enorm verdeeld, de enige voorstanders zijn eigenlijk klassieke VVD'ers die de rijen graag gesloten houden.
Edit; het is niet Karremans of Brekelmans die genoemd wordt, maar MinFin Eelco Heijnen
www.ikwilvanmijnzetelsaf.nlquote:Op maandag 7 juli 2025 20:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik zou het jammer vinden, zie ze onder de bezielende leiding van Dilan wel onder de 20 duiken.
Wilders gooit nog maar wat olie op het vuur van de gewelddadige anti-AZC-protestenquote:Ondanks het bezoek van Wilders is de verwachting dat een meerderheid van de gemeenteraad van Zwolle gaat instemmen met de komst van het azc. "Als ze dat doen, is de tijd dat we dat accepteren wat mij betreft voorbij. Jullie moeten het niet accepteren", riep Wilders tegen de demonstranten.
Problemen oplossen lukt ze niet, maar ze veroorzaken zijn de huidige politici in gespecialiseerd.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wilders gooit nog maar wat olie op het vuur van de gewelddadige anti-AZC-protesten
https://www.telegraaf.nl/(...)oekers/76355729.htmlquote:Op maandag 7 juli 2025 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Wilders gooit nog maar wat olie op het vuur van de gewelddadige anti-AZC-protesten
Ik heb verder niet echt een mening over dat AZC en ik ken de plaatselijke situatie al helemaal niet, maar het doet me in elk geval goed dat deze gemeenteraad in elk geval niet zwicht voor het geweld.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:17 schreef rutger05 het volgende:
[..]
https://www.telegraaf.nl/(...)oekers/76355729.html
Er is ingestemd door de gemeenteraad van Zwolle.
Stadshagen is een nette nieuwbouwwijk met winkelcentrum en stationnetje. Het lijkt mij belangrijk om voor de bewoners van het AZC een zinvolle dagbesteding te vinden en het mooiste zou zijn natuurlijk veel vrijwilligers ut de wijk zelf die helpen.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:18 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik heb verder niet echt een mening over dat AZC en ik ken de plaatselijke situatie al helemaal niet, maar het doet me in elk geval goed dat deze gemeenteraad in elk geval niet zwicht voor het geweld.
Migratie en een groeiende Islam zijn dan ook aantoonbare problemen. Met racisme heeft dat verder niets te maken.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat die discussie heel snel gekaapt wordt door racisten. Elke genuanceerde discussie wordt onmogelijk gemaakt, omdat het dan al snel gaat om 'butenlanders eruit', 'moslims' en 'asielzoekers zijn het grote probleem'.
Meer journalisten en beveiligers dan Geert-groupiesquote:Op maandag 7 juli 2025 22:09 schreef TheVulture het volgende:
Wilders op AZC-tournee, je zult het als gemeente voor je kiezen krijgen, met dat kansloze klapvee erbij
Oh zeker wel, en met Islamofobie. Maar daar ga ik geen discussie met jou over voeren, dat is namelijk een vrij nutteloze bezigheid.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:56 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Migratie en een groeiende Islam zijn dan ook aantoonbare problemen. Met racisme heeft dat verder niets te maken.
Wet and wild met Geert in de regenquote:Op maandag 7 juli 2025 22:09 schreef TheVulture het volgende:
Wilders op AZC-tournee, je zult het als gemeente voor je kiezen krijgen, met dat kansloze klapvee erbij
Karremans of Brekelmans is dan ook van de regen in de drup. Die zijn niet wezenlijk anders dan Dilan.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:52 schreef Japepk het volgende:
Haagse Insider meldt dat er bij de VVD-top geruchten gaan dat men niet door wil met Dilan als lijsttrekker. Intern zijn leden ook enorm verdeeld, de enige voorstanders zijn eigenlijk klassieke VVD'ers die de rijen graag gesloten houden.
Edit; het is niet Karremans of Brekelmans die genoemd wordt, maar MinFin Eelco Heijnen
De amateur die de leiding had bij de gesprekken over de voorjaarsnota? De VVDer die de staatsschuld ongekend liet oplopen? En ook nog eens de MinFin die het voor elkaar kreeg dat de Nederlandse meerjaren begroting, als enige, werd afgekeurd?quote:Op maandag 7 juli 2025 19:52 schreef Japepk het volgende:
Sommige risico's zijn nu eenmaal onvoldoende te mitigeren.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:59 schreef xpompompomx het volgende:
Als je goed opgeleid bent en zwaar boven je stand leeft ben je wel enigszins te dom om te poepen, imho.
Te laat voor, Harris-effect.quote:Op maandag 7 juli 2025 19:52 schreef Japepk het volgende:
Met uitzondering van Thierry Aartsen heb je nu iedere VVD'er omschreven.quote:
Thierry Aartsen kan zelfs niet mooi praten, naast dat ie niks kanquote:Op maandag 7 juli 2025 23:13 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Met uitzondering van Thierry Aartsen heb je nu iedere VVD'er omschreven.
Exact.quote:Op maandag 7 juli 2025 23:17 schreef Falco het volgende:
[..]
Thierry Aartsen kan zelfs niet mooi praten, naast dat ie niks kan
Dit geldt eigenlijk voor iedereen in het kabinet Schoof. Dit kabinet gaat de geschiedenis in als het meest disfunctionerende kabinet in hele lange tijd. Een kabinet dat bijna niets voor elkaar kreeg en dat wat ze door de kamer(s) kregen was van zo'n abominabele kwaliteit dat we daar nog jaren last mee krijgen.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:55 schreef Hanca het volgende:
[..]
De amateur die de leiding had bij de gesprekken over de voorjaarsnota? De VVDer die de staatsschuld ongekend liet oplopen? En ook nog eens de MinFin die het voor elkaar kreeg dat de Nederlandse meerjaren begroting, als enige, werd afgekeurd?
Ik hoopte dat we definitief van die prutser af zouden zijn. Hij praat mooi, maar kan werkelijk niks.
Het wezenskenmerk was dat iedereen op zin eigen terrein mislukt is:quote:Op maandag 7 juli 2025 23:48 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Dit geldt eigenlijk voor iedereen in het kabinet Schoof. Dit kabinet gaat de geschiedenis in als het meest disfunctionerende kabinet in hele lange tijd. Een kabinet dat bijna niets voor elkaar kreeg en dat wat ze door de kamer(s) kregen was van zo'n abominabele kwaliteit dat we daar nog jaren last mee krijgen.
Ik wens ze succes? Heb zelden mensen in mijn omgeving gehoord die er blij van worden. En dat is inclusief mensen die zelf van buitenaf komen.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:35 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het lijkt mij belangrijk om voor de bewoners van het AZC een zinvolle dagbesteding te vinden en het mooiste zou zijn natuurlijk veel vrijwilligers ut de wijk zelf die helpen.
Ik heb nu sinds 2021 een opvang in de straat op 200 meter van mijn huis. Ik heb er sinds deze open is eigenlijk weinig van gemerkt en heb ook nog nooit en onvertogen woord van mijn buren gehoord.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 01:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik wens ze succes? Heb zelden mensen in mijn omgeving gehoord die er blij van worden. En dat is inclusief mensen die zelf van buitenaf komen.
'Blij' is een uiterste, blij wordt een gezin met kinderen van een nieuwe speeltuin, voor de rest zijn er weinig veranderingen in de omgeving waar mensen blij van worden. Maar geen enkel bezwaar hebben en graag iets kunnen betekenen komt gelukkig wel genoeg voor. Dat 'geen enkel bezwaar' is de grote zwijgende meerderheid. En als het AZC er eenmaal is, zijn meestal binnen een paar maanden alle bezwaren verdwenen, ook van de groep die eerst wel tegen was.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 01:58 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Ik wens ze succes? Heb zelden mensen in mijn omgeving gehoord die er blij van worden. En dat is inclusief mensen die zelf van buitenaf komen.
Precies, die mensen in ter Apel en budel zijn uiteindelijk maar wat blij met hun AZC.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 06:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
'Blij' is een uiterste, blij wordt een gezin met kinderen van een nieuwe speeltuin, voor de rest zijn er weinig veranderingen in de omgeving waar mensen blij van worden. Maar geen enkel bezwaar hebben en graag iets kunnen betekenen komt gelukkig wel genoeg voor. Dat 'geen enkel bezwaar' is de grote zwijgende meerderheid. En als het AZC er eenmaal is, zijn meestal binnen een paar maanden alle bezwaren verdwenen, ook van de groep die eerst wel tegen was.
Ter Apel en Budel zijn geen goede voorbeelden en dat weet jij best. Een reguliere AZC geeft gewoon weinig tot geen overlast: https://nos.nl/collectie/(...)e-asielzoekerscentraquote:Op dinsdag 8 juli 2025 06:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies, die mensen in ter Apel en budel zijn uiteindelijk maar wat blij met hun AZC.
Of diegene in friesland.
Of de burgemeester van Utrecht.
Louter positief!
Het is inderdaad ongekend hoe beroerd ze gepresteerd hebben.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 00:27 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Het wezenskenmerk was dat iedereen op zin eigen terrein mislukt is:
- Faber kreeg namens de PVV niets gedaan op migratie
- Uitermark mislukte namens NSC om goed bestuur te verwezenlijken
- Wiersma dacht voor de BBB dat het met stikstof wel zonder maatregelen kun en reed haar karretje in de stront
- En Heijnen kon namens de VVD geen fatsoenlijke begroting overleggen
Op zich is zoveel amateurisme op de eigen kernonderwerpen natuurlijk best een prestatie van formaat.
Die aanmeldcentra in Ter Apel of Budel zijn natuurlijk veel te groot. Eigenlijk zouden men de omvang van de centra af moeten stemmen op de grote van plaatsen, om overlast te voorkomen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 06:44 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies, die mensen in ter Apel en budel zijn uiteindelijk maar wat blij met hun AZC.
Of diegene in friesland.
Of de burgemeester van Utrecht.
Louter positief!
Of dat je opvangplekken over het hele land verspreid hebt, om de druk op Ter Apel en Budel wat te verminderen. Jaaaahhh, dat is een goed idee!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:21 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Die aanmeldcentra in Ter Apel of Budel zijn natuurlijk veel te groot. Eigenlijk zouden men de omvang van de centra af moeten stemmen op de grote van plaatsen, om overlast te voorkomen.
Ja laten we de overlast uitspreiden over heel nederland ipv iets aan de overlast te doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:36 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Of dat je opvangplekken over het hele land verspreid hebt, om de druk op Ter Apel en Budel wat te verminderen. Jaaaahhh, dat is een goed idee!
Een landelijk kopstuk dat mensen oproept om in het geweer te komen tegen een bij meerderheid genomen beslissing van de gemeenteraad. Erg democratisch.quote:Op maandag 7 juli 2025 21:09 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ja, want die twee zaken sluiten elkaar natuurlijk geheel uit.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja laten we de overlast uitspreiden over heel nederland ipv iets aan de overlast te doen.
Nogal wiedes dat 60 mensen op een locatie minder overlast geven dan 600 mensen op een locatie. Dat kan een kind bedenken.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ja laten we de overlast uitspreiden over heel nederland ipv iets aan de overlast te doen.
Hier in de stad is een redelijk groot AZC. Behalve wat rondhangend volk op straat en de lokale supermarkt die beveiliging heeft moeten inzetten omdat anders de winkel wordt leeggeroofd merk je er eigenlijk niet veel van.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Hou die gedachte vast.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 06:39 schreef Hanca het volgende:
[..]
Maar geen enkel bezwaar hebben en graag iets kunnen betekenen komt gelukkig wel genoeg voor. Dat 'geen enkel bezwaar' is de grote zwijgende meerderheid.
Jij bent wel erg hardleers, hè?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Vanuit de VVD bekeken is dit een logisch voorstel. En waarschijnlijk nog wel een die stemmen trekt ook.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:
https://x.com/ADnl/status/1942436790767419707
Nieuwe dag, nieuw proefballonnetje. Welk probleem lost dit op? Zorg dat werken meer gaat lonen, daar profiteren veel meer mensen van.
Het probleem van de te lage huizenprijzen, denk ikquote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Nieuwe dag, nieuw proefballonnetje. Welk probleem lost dit op? Zorg dat werken meer gaat lonen, daar profiteren veel meer mensen van.
In de VVD realiteit kunnen jongeren voldoende bij elkaar sparen voor voldoende eigen vermogen voor een hypotheekaanvraag, en is het gangbaar om kinderen een tonnetje hier en daar te schenken.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Net als die VVD-dame die dacht dat 110k een modaal salaris isquote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In de VVD realiteit kunnen jongeren voldoende bij elkaar sparen voor voldoende eigen vermogen voor een hypotheekaanvraag, en is het gangbaar om kinderen een tonnetje hier en daar te schenken.
Prima.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Wat vind je er prima aan? Wat doet het, behalve de huizenprijzen nog meer opstuwen?quote:
Ik zie hier ook niets positiefs in. Dit is pure zelfverrijking. Het zoontje van de bakker heeft hier niets aan. En ik ben niet eens links.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat vind je er prima aan? Wat doet het, behalve de huizenprijzen nog meer opstuwen?
Voor rijkeluiskinderen lost dit anders veel problemen op. En de rest: fuck hen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanuit de VVD bekeken is dit een logisch voorstel. En waarschijnlijk nog wel een die stemmen trekt ook.
Nice, nog meer geld de huizenmarkt in pompen ten bate van nepokids. Echte liberalen die VVD'ers.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:02 schreef Spablauw214 het volgende:
Belastingvrij sparen (en daarbij de ouders die sturing daaraan geven), zodat je op je ~22e een eigen inbreng hebt om een huis te kopen, stimuleert planning en eigen verantwoordelijkheid zonder overdreven overheidsinterventie. De disbalans tussen overwaarde hebben aan het eind van je werkzame leven en geld tekort aan het begin daarvan uitmiddelen door een Nationaal Hypotheekfonds of een verlenging van de looptijd van hypotheken naar 40 jaar geeft ook extra ruimte. Of dat de huizenprijzen nog meer opstuwt betwijfel ik, omdat die groep al niet aan kopen toe zou zijn gekomen, dus er ontstaat niet ineens een overbiedingsruimte.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat vind je er prima aan? Wat doet het, behalve de huizenprijzen nog meer opstuwen?
Dat is geen clickbait, dat is ook wat de VVD wil. En die jubelton is alleen interessant voor kinderen van ouders die zich kunnen veroorloven om een ton (per kind!) te schenken. De gemiddelde Nederlander kan dat niet.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Belastingvrij sparen (en daarbij de ouders die sturing daaraan geven), zodat je op je ~22e een eigen inbreng hebt om een huis te kopen, stimuleert planning en eigen verantwoordelijkheid zonder overdreven overheidsinterventie. De disbalans tussen overwaarde hebben aan het eind van je werkzame leven en geld tekort aan het begin daarvan uitmiddelen door een Nationaal Hypotheekfonds of een verlenging van de looptijd van hypotheken naar 40 jaar geeft ook extra ruimte. Of dat de huizenprijzen nog meer opstuwt betwijfel ik, omdat die groep al niet aan kopen toe zou zijn gekomen, dus er ontstaat niet ineens een overbiedingsruimte.
De clickbait is dan weer de jubelton; die drijft prijzen inderdaad wel op en niet iedereen heeft jubelende ouders inderdaad, dus dat is voor de lucky few.
Dat is betrekkelijk, want er zit natuurlijk heel veel geld in de bestaande huizen en daar zal best een deel (bijna) van zijn afgelost. Uiteindelijk geef je dat geld natuurlijk liever aan je eigen kinderen dan aan de belastingdienst. Volgens mij is de groep die daar gebruik van kan en wil maken een stuk groter dan 'de happy few' in Blaricum.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen clickbait, dat is ook wat de VVD wil. En die jubelton is alleen interessant voor kinderen van ouders die zich kunnen veroorloven om een ton (per kind!) te schenken. De gemiddelde Nederlander kan dat niet.
De overige opties zouden best wat kunnen zijn. Maar de jubelton moet echt niet terug. Die stuwt de prijzen alleen maar en is ook alleen voor de happy few.
Misschien, ik vind dat moeilijk in te schatten.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is betrekkelijk, want er zit natuurlijk heel veel geld in de bestaande huizen en daar zal best een deel (bijna) van zijn afgelost. Uiteindelijk geef je dat geld natuurlijk liever aan je eigen kinderen dan aan de belastingdienst. Volgens mij is de groep die daar gebruik van kan en wil maken een stuk groter dan 'de happy few' in Blaricum.
Het mag ook minder dan die ton zijn, hè.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:57 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat is geen clickbait, dat is ook wat de VVD wil. En die jubelton is alleen interessant voor kinderen van ouders die zich kunnen veroorloven om een ton (per kind!) te schenken. De gemiddelde Nederlander kan dat niet.
De overige opties zouden best wat kunnen zijn. Maar de jubelton moet echt niet terug. Die stuwt de prijzen alleen maar en is ook alleen voor de happy few.
We hebben de optie gehad en we weten dat de huizenprijzen erdoor juist stegen. Dus hoe dit dan een goed idee kan zijn, is me een raadsel.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het mag ook minder dan die ton zijn, hè.
En ja, niet iedereen heeft rijke ouders, of ouders met een koopwoning die een stukje overwaarde ten gelde kunnen maken. Zo is het leven.
We moeten eens af van het idee dat iedereen hetzelfde in het leven moet kunnen krijgen.
Ik ben hier wel voor, heel goed idee.
En dat kan allemaal niet met een schenkbelasting van 10%?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Belastingvrij sparen (en daarbij de ouders die sturing daaraan geven), zodat je op je ~22e een eigen inbreng hebt om een huis te kopen, stimuleert planning en eigen verantwoordelijkheid zonder overdreven overheidsinterventie. De disbalans tussen overwaarde hebben aan het eind van je werkzame leven en geld tekort aan het begin daarvan uitmiddelen door een Nationaal Hypotheekfonds of een verlenging van de looptijd van hypotheken naar 40 jaar geeft ook extra ruimte. Of dat de huizenprijzen nog meer opstuwt betwijfel ik, omdat die groep al niet aan kopen toe zou zijn gekomen, dus er ontstaat niet ineens een overbiedingsruimte.
De clickbait is dan weer de jubelton; die drijft prijzen inderdaad wel op en niet iedereen heeft jubelende ouders inderdaad, dus dat is voor de lucky few.
Hoewel ik het onderstreepte nog wel met je eens ben, is de herinvoering van de jubelton (in welke vorm dan ook) gewoon een slecht idee. Het jaagt de huizenprijzen alleen maar verder de lucht in, daar is geen enkele huizenzoeker bij gebaat (ook niet de ontvangers van de jubelton) en op termijn worden de problemen die we nu al hebben met de woningmarkt alleen maar groter. Tot op het punt dat het kopen van een huis echt alleen nog maar voor de 'happy few' is.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Het mag ook minder dan die ton zijn, hè.
En ja, niet iedereen heeft rijke ouders, of ouders met een koopwoning die een stukje overwaarde ten gelde kunnen maken. Zo is het leven.
We moeten eens af van het idee dat iedereen hetzelfde in het leven moet kunnen krijgen.
Ik ben hier wel voor, heel goed idee.
Dat zegt toch ook niemand? Iedereen die in een rijk land woont zou zich een dak boven z'n hoofd en een gevulde koelkast moeten kunnen veroorloven, wat voor werk je ook doet. Dat is jarenlang de normaalste zaak van de wereld geweest in Nederland, maar tegenwoordig is het opeens niet zo makkelijk meer. Daar gaat het om.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je argument niet. Als het toch maar zo weinig ouders zijn die dit kunnen doen, kunnen de prijzen ook echt niet zo hard stijgen hierdoor.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:23 schreef miss_sly het volgende:
[..]
We hebben de optie gehad en we weten dat de huizenprijzen erdoor juist stegen. Dus hoe dit dan een goed idee kan zijn, is me een raadsel.
Ik heb overigens totaal inet het idee dat iedereen hetzelfde moet krijgen in het leven. Beetje vreemde toevoeging.
Net als met voetbal.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 07:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Maar dan moet er wel sprake zijn van een eerlijk speelveld, waarin iedereen gelijke kansen krijgt. En dat is niet helemaal het geval.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:20 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat gaat er ook nooit komen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:30 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dan moet er wel sprake zijn van een eerlijk speelveld, waarin iedereen gelijke kansen krijgt. En dat is niet helemaal het geval.
Maar dat zou wel het uitgangspunt moeten zijn. En niet dit soort trickle down economics waarvan al weet ik hoe vaak is aangetoond dat het niet werkt en alleen maar de bovenlaag nog rijker maakt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:32 schreef capricia het volgende:
[..]
En dat gaat er ook nooit komen.
Nobel streven wel.![]()
Maar sociale klasse, wel of geen eigen woningbezit, opleidingsniveau ouders, etc speelt gewoon altijd een rol.
Dat kun je wel vinden, maar zolang benedenmodaal tot modaal vrolijk elke keer rechts stemt omdat de bezittende klasse ze vertelt dat die enge bruinen hun koekjes opeten, gaat er natuurlijk nooit wat veranderen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar dat zou wel het uitgangspunt moeten zijn. En niet dit soort trickle down economics waarvan al weet ik hoe vaak is aangetoond dat het niet werkt en alleen maar de bovenlaag nog rijker maakt.
Als Nederland maar lang genoeg rechts stemt, zal dit heus verbeteren!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:26 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat zegt toch ook niemand? Iedereen die in een rijk land woont zou zich een dak boven z'n hoofd en een gevulde koelkast moeten kunnen veroorloven, wat voor werk je ook doet. Dat is jarenlang de normaalste zaak van de wereld geweest in Nederland, maar tegenwoordig is het opeens niet zo makkelijk meer. Daar gaat het om.
Natuurlijk wel. De mensen met de jubelton kunnen veel meer (over)bieden. De mensen die het huis verkopen krijgen dus ook meer voor hun huis en gaan ook meer (over)bieden. En de happy few is nog best een groep. De groep die er niets aan heeft en nog vaker misgrijpt is echter vele malen groter.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan begrijp ik je argument niet. Als het toch maar zo weinig ouders zijn die dit kunnen doen, kunnen de prijzen ook echt niet zo hard stijgen hierdoor.
De leukste huisjes voor de kinderen van de bezittende klasse. Lekker belastingvrij sparen en belastingvrij centen van pa en ma ontvangen, want belasting betalen is voor het plebs. Dat mag vervolgens krom liggen voor een hutje drie hoog achter.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:45 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. De mensen met de jubelton kunnen veel meer (over)bieden. De mensen die het huis verkopen krijgen dus ook meer voor hun huis en gaan ook meer (over)bieden. En de happy few is nog best een groep. De groep die er niets aan heeft en nog vaker misgrijpt is echter vele malen groter.
We stevenen af op een samenleving die is opgedeeld in haves en havenots. Solidariteit en omzien naar elkaar is ingeruild voor egoïsme en eigenpijperij. Gaaf land!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
De leukste huisjes voor de kinderen van de bezittende klasse. Lekker belastingvrij sparen en belastingvrij centen van pa en ma ontvangen, want belasting betalen is voor het plebs. Dat mag vervolgens krom liggen voor een hutje drie hoog achter.
Je hebt winnaars en verliezers en de winnaars blijven winnen.
De verliezers mopperen wat maar blijven hun stem geven aan de winnaars.![]()
Nou ja, het pakket aan maatregelen is veel breder dan alleen die jubelton, maar die wordt er dan uit gevist als headline, dat is een beetje storend. De facto komt het neer op financieel conservatief besef kweken bij mensen en daar is niet zoveel mis mee. Net als er niet zoveel mis mee is dat sommigen de mazzel hebben dat er geld in de familie zit, c'est la vie.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:57 schreef miss_sly het volgende:
Ja en dat is geen recente ontwikkeling, dat is al zeker 15 jaar ingezet. En de havenots zijn daar zelf debet aan.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:55 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We stevenen af op een samenleving die is opgedeeld in haves en havenots. Solidariteit en omzien naar elkaar is ingeruild voor egoïsme en eigenpijperij. Gaaf land!
Nou ja, daarom moet je dus VVD stemmen hè, want die zorgen er wel voor dat de huizenprijzen blijven stijgenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 09:59 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, het pakket aan maatregelen is veel breder dan alleen die jubelton, maar die wordt er dan uit gevist als headline, dat is een beetje storend. De facto komt het neer op financieel conservatief besef kweken bij mensen en daar is niet zoveel mis mee. Net als er niet zoveel mis mee is dat sommigen de mazzel hebben dat er geld in de familie zit, c'est la vie.
Het enige waar ik wel vrees voor heb is de onderliggende assumptie dat de huizenmarkt maar blijft stijgen en een soort spel zonder nieten is waar je zo snel mogelijk op de bandwagon moet springen. Ik heb eind jaren '90 nog (soort van) bewust meegemaakt, waar de makelaars ook met hun hoedje bij de voordeur stonden bij de bezichtigingen en op de kringverjaardagen het ene na het andere jubelverhaal over huizen werd verteld. Dan dingen faciliteren als "nu meer kunnen krijgen, omdat je het later makkelijk kan betalen" is wel gevaarlijk, want er gaat, zoals in iedere cyclus, ook een dip - en ook een crash - komen en als dan iedereen op de pof is ingestapt, dan heb je wel een probleem.
Ja, eens. Probleem met linkse partijen is dat zij iedereen die meer dan modaal verdient, als rijk zien. De VVD is er alleen voor ondernemers en vermogende particulieren (“volkspartij”, zelden zoiets cynisch gezien).quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja en dat is geen recente ontwikkeling, dat is al zeker 15 jaar ingezet. En de havenots zijn daar zelf debet aan.
Als die zich keer op keer gewillig het kaas van het brood laten eten dan rest hen slechts wat ontevreden gemopper.
En beide partijen hebben elkaar politiek gevonden. Ze stemmen allemaal rechts en jij en ik zijn de melkkoe.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, eens. Probleem met linkse partijen is dat zij iedereen die meer dan modaal verdient, als rijk zien. De VVD is er alleen voor ondernemers en vermogende particulieren (“volkspartij”, zelden zoiets cynisch gezien).
Ondertussen heb ik met 1,5x modaal het gevoel dat ik de enige ben die hier belasting betaalt. Onder mij zitten de mensen die uit de staatsruif vreten en boven mij de mensen die goed voor zichzelf zorgen met fiscale loopholes, BV’s, pandjes en dergelijke.
Ja. Wij zijn de groep die voor alles de hoofdprijs mag betalen maar tegelijk nergens aanspraak op kan maken.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:09 schreef Perrin het volgende:
[..]
En beide partijen hebben elkaar politiek gevonden. Ze stemmen allemaal rechts en jij en ik zijn de melkkoe.
Wij werkpaarden die mopperen wat, maar ja. Laat ze maar mopperen
Misschien als we heel hard werken worden we ook een luxepaard.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:11 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja. Wij zijn de groep die voor alles de hoofdprijs mag betalen maar tegelijk nergens aanspraak op kan maken.
Het probleem met “hard werken” is dat het geen flikker oplevert. Ja voor de baas en voor de Belastingdienst ja. Ik overweeg zelfs om minder te gaan werken. Alles is zo kapotgenivelleerd dat dat me amper geld kost.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien als we heel hard werken worden we ook een luxepaard.
En logisch ook, dit en erfbelasting is nergens voor nodig.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 08:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vanuit de VVD bekeken is dit een logisch voorstel. En waarschijnlijk nog wel een die stemmen trekt ook.
Hoewel de principiële liberaal in mij een tegenstander is van erfbelasting, zijn de gevolgen van [i]geen[i] erfbelasting dermate nadelig dat ik toch denk dat het goed is dat hij er is, en zelfs nog wel begrijp dat er stemmen opgaan om hem te verhogen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En logisch ook, dit en erfbelasting is nergens voor nodig.
Ik vind vooral het moment van moeten betalen van de erfbelasting wat onhandig.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoewel de principiële liberaal in mij een tegenstander is van erfbelasting, zijn de gevolgen van [i]geen[i] erfbelasting dermate nadelig dat ik toch denk dat het goed is dat hij er is, en zelfs nog wel begrijp dat er stemmen opgaan om hem te verhogen.
Hoezo? Voor de ontvanger is het inkomen. Hoe je het ook wendt of keert.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Precies, succes is een keuze, al dat gezeur altijd.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:01 schreef Perrin het volgende:
Ja en dat is geen recente ontwikkeling, dat is al zeker 15 jaar ingezet. En de havenots zijn daar zelf debet aan.
Als je meritocratie nastreeft is erfbelasting toch juist een valide instrument?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
Hoewel de principiële liberaal in mij een tegenstander is van erfbelasting
Gelachen. Dit is precies de reden waarom de VVD kut is voor dit land en de oppositie in zou moeten.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:56 schreef nostra het volgende:
[..]
Precies, succes is een keuze, al dat gezeur altijd.
Waarom zou een liberaal tegen erfbelasting zijn. Ieder naar eigen merites was het toch, niet naar die van zijn ouders?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:48 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoewel de principiële liberaal in mij een tegenstander is van erfbelasting, zijn de gevolgen van [i]geen[i] erfbelasting dermate nadelig dat ik toch denk dat het goed is dat hij er is, en zelfs nog wel begrijp dat er stemmen opgaan om hem te verhogen.
Misschien de grote hit van 2014, Kapitaal in de 21ste eeuw van Thomas Piketty, nog een keertje lezen dan. Zijn conclusie is dat het doorgeven van vermogen van generatie op generatie juist het voornaamste mechanisme is waarmee de rijken rijker worden en de armen arm blijven. Erfbelasting is zo ongeveer het enige instrument dat we hebben om die cyclus te doorbreken.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik ben voorstander van een zo klein mogelijke overheid. Maar aangezien je natuurlijk wel een basispakket van overheidstaken moet kunnen financieren (ik ben geen lolbertariër) heeft de overheid dus wel belastinginkomsten nodig. En als je de erfbelasting afschaft dan moet zeer waarschijnlijk de loonbelasting omhoog, waarmee werken nog minder loont. Dat moeten we al helemaal niet willen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou een liberaal tegen erfbelasting zijn. Ieder naar eigen merites was het toch, niet naar die van zijn ouders?
Omdat liberalen minder overheids ingrijpen willen lijkt me. Het is vooral een stroming voor meer vrijheid voor de elite.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou een liberaal tegen erfbelasting zijn. Ieder naar eigen merites was het toch, niet naar die van zijn ouders?
Ik vind het een transactie tussen twee particulieren waarbij de overheid eigenlijk niks over te zeggen heeft.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:52 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Hoezo? Voor de ontvanger is het inkomen. Hoe je het ook wendt of keert.
Het veelgehoorde argument belasting op belasting gaat ook mank, want daar zijn zo veel voorbeelden voor aan te voeren. Dan kan je de BTW ook afschaffen, want van elke euro die je naar de AH brengt is immers ook al loonbelasting afgedragen.
Het kan ook door de executeur worden geregeld en worden voorgeschoten uit de nog uit te betalen erfenis.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 10:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind vooral het moment van moeten betalen van de erfbelasting wat onhandig.
Er wordt een berekening gemaakt op basis van het vermogen van de overledene op dag van overlijden. En daarover betalen de erven belasting. Ongeacht of ze dat bedrag ook daadwerkelijk al in handen krijgen. Dat kan ook best voor lastige situaties zorgen, niet iedereen kan dat op dat moment betalen zonder dat er ook werkelijk geld vrijkomt uit de bewuste erfenis.
Dat gaat mank aangezien 1 van de partijen is overleden. Er is sprake van een nalatenschap. Zou de erflater nog in leven zijn dan zou er trouwens ook schenkbelasting zijn verschuldigd op basis van dezelfde wetgeving.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:58 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik vind het een transactie tussen twee particulieren waarbij de overheid eigenlijk niks over te zeggen heeft.
In het geval van erfbelasting wel ja, maar ook daar is het in mijn ogen eigenlijk not done dat de overheid een X percentage van je bezittingen toeeigend.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:07 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dat gaat mank aangezien 1 van de partijen is overleden. Er is sprake van een nalatenschap. Zou de erflater nog in leven zijn dan zou er trouwens ook schenkbelasting zijn verschuldigd op basis van dezelfde wetgeving.
Islamofobie bestaat dan ook helemaal niet. Een fobie is een irrationele angst voor iets, waarbij deze angst niet in verhouding is tot de reële bedreiging. De zorgen over de groeiende Islamitische gemeenschappen in het Westen zijn rationeel en terecht.quote:Op maandag 7 juli 2025 22:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Oh zeker wel, en met Islamofobie. Maar daar ga ik geen discussie met jou over voeren, dat is namelijk een vrij nutteloze bezigheid.
Dan moet je ook maar net een executeur hebben. Die ook weer veel geld kost, wat voor een heleboel kleine erfenissen helemaal niet interessant is.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Het kan ook door de executeur worden geregeld en worden voorgeschoten uit de nog uit te betalen erfenis.
Duidelijk is iig dat dit VVD beleid het verschil tussen arm en rijk, bewust, alleen maar vergroot. De jubelton is niet voor niets net weer afgeschaft.
U kiest duidelijk niet voor succes.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Dit is precies de reden waarom de VVD kut is voor dit land en de oppositie in zou moeten.
Het heffingsvrij vermogen kan omhoog naar minimaal 100k per persoon, dan naai je ook niet de kleine spaarders of mensen met een eigen pensioenpotje of wat marginale beleggingen. Alleen een fatsoenlijke gezinsauto kost al 25k. Kleine verbouwing aan je huis? 40k ben je zo minimaal kwijt. Ook voor een koophuis kan je niet meer zonder inbreng eigen geld.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:21 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
In het geval van erfbelasting wel ja, maar ook daar is het in mijn ogen eigenlijk not done dat de overheid een X percentage van je bezittingen toeeigend.
Overigens is het belastingvrije spaarbedrag verhogen best een goed idee.
Je moet nu tegen de stijging van de huizenprijzen aan proberen te sparen, en met de bedragen tegenwoordig die je moet inleggen bij een koopwoning kom je al heel snel op de vermogensgrens.
(Maar uiteindelijk is het allemaal gerommel in de marge, de kern is dat het "gewoon" weer betaalbaar maken van een woning de oplosing is).
Ik ben het er in ieder geval fundamenteel mee oneens dat succes altijd een keuze is. Zeker zo lang het geld en de kruiwagen van pa daar een zware stempel op kunnen drukken.quote:
Ja eens, daarom is het eigenlijk zo smerig dat juist dat bedrag is verlaagt en/of niet meer meestijgt met de inflatie.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het heffingsvrij vermogen kan omhoog naar minimaal 100k per persoon, dan naai je ook niet de kleine spaarders of mensen met een eigen pensioenpotje of wat marginale beleggingen. Alleen een fatsoenlijke gezinsauto kost al 25k. Kleine verbouwing aan je huis? 40k ben je zo minimaal kwijt. Ook voor een koophuis kan je niet meer zonder inbreng eigen geld.
Ik ben het er ook wel mee eens dat het ongewenst is dat maatregelen om "de rijken" meer te laten betalen vaak ook op het bordje van de middenklasse terecht komen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het heffingsvrij vermogen kan omhoog naar minimaal 100k per persoon, dan naai je ook niet de kleine spaarders of mensen met een eigen pensioenpotje of wat marginale beleggingen. Alleen een fatsoenlijke gezinsauto kost al 25k. Kleine verbouwing aan je huis? 40k ben je zo minimaal kwijt. Ook voor een koophuis kan je niet meer zonder inbreng eigen geld.
Werkpaarden die klagen dat ze werkpaard zijnquote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het er ook wel mee eens dat het ongewenst is dat maatregelen om "de rijken" meer te laten betalen vaak ook op het bordje van de middenklasse terecht komen.
Hmm. Wie denk je dat de HRA van hun villa's mag ophoesten? Jij en ik.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het er ook wel mee eens dat het ongewenst is dat maatregelen om "de rijken" meer te laten betalen vaak ook op het bordje van de middenklasse terecht komen.
Ja, van de sterkste schouders die nu nog veel te veel gematst worden.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:48 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werkpaarden die klagen dat ze werkpaard zijnHet geld moet ergens vandaan komen hè.
Die sterkste schouders zijn in de praktijk vaak de gele mensjes. Zeker als de rode en de groene mensjes politiek samenwerken.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:59 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, van de sterkste schouders die nu nog veel te veel gematst worden.
Shit, net donkergroen. Dat word VVD stemmen de komende verkiezingen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die sterkste schouders zijn in de praktijk vaak de gele mensjes. Zeker als de rode en de groene mensjes politiek samenwerken.
[ afbeelding ]
Dat is netto mag ik hopen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die sterkste schouders zijn in de praktijk vaak de gele mensjes. Zeker als de rode en de groene mensjes politiek samenwerken.
[ afbeelding ]
De aanhang blijft groeien!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Shit, net donkergroen. Dat word VVD stemmen de komende verkiezingen.
De meer gefortuneerde lichtgroene en zeker de donkergroene mensjes willen natuurlijk die mooie groene curve hier benedenquote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:27 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Shit, net donkergroen. Dat word VVD stemmen de komende verkiezingen.
Het gaat hier idd om het gestandaardiseerd inkomen: het besteedbaar inkomen gecorrigeerd voor grootte en samenstelling van het huishouden. Ook wel koopkracht genoemd.quote:
Welke grapjas wil dat nu weer? Zeker die gele mensjes. Geen gezeik, iedereen arm. Daarom stemmen mensen dus de VVD.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:42 schreef Tijn het volgende:
Het zwaartepunt van de belasting op inkomsten naar vermogen verplaatsen zou misschien ook een goed idee zijn trouwens om de verschillen tussen arm en rijk te verkleinen.
Het is een kwestie van welbegrepen eigenbelang. Bij de een duurt dat begrijpen alleen net wat langer dan bij de ander.quote:
Is dat netto?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dat komt ook omdat rechts zich als de poedel van datzelfde bedrijfsleven gedraagt.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 12:46 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is dit bruto of netto?quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Laat dat luie volk maar eens werken. Kunnen ze ook net als ik deel uitmaken van het vvd electoraat.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Dit is precies de reden waarom de VVD kut is voor dit land en de oppositie in zou moeten.
Nice!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laat dat luie volk maar eens werken. Kunnen ze ook net als ik deel uitmaken van het vvd electoraat.
Verder interesseert politiek me niet zo. Ik heb een twee onder een kap woning en een knappe leaseauto. Dus ja, VVD it is.
/S
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laat dat luie volk maar eens werken. Kunnen ze ook net als ik deel uitmaken van het vvd electoraat.
Verder interesseert politiek me niet zo. Ik heb een twee onder een kap woning en een knappe leaseauto. Dus ja, VVD it is.
/S
Rijk zijn is een overtuiging die extern is gematerialiseerd, arm zijn is een gewoon een denkfout van de persoon in kwestie.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nice!Succes is een keuze.
[ afbeelding ]
Onbegrijpelijk.quote:
Het is wat gechargeerd natuurlijk, maar ik loop een beetje te fucken met @Perrin . Het probleem van Nederlanders is wel dat men over het algemeen niet op zijn bek durft te gaan. Failliet gaan betekent dat je een kneus bent, in de VS heb je een kans gepakt. Aan die mentaliteit moet eens wat gebeuren. Wat dat betreft is Karremans op EZ nog wel een zegen, in plaats van op VWS waar hij weer met zijn tengels het morele vingertje gaat opheffen ("jouw pilletje zorgt voor al die liquiditaties"). Illiberaal gebrabbel kwam er uit die vent op dat vlak.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
https://images.app.goo.gl/Wr5oDSryNgc6Ah1eAquote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nice!Succes is een keuze.
[ afbeelding ]
VVD is een partij voor mensen die bewust voor succes kiezen en die een hekel aan pech hebben. VVD is een partij van winnaars. Zuurpruimerij en ideologisch geklets over 'alle mensen zijn gelijk' wordt daar niet gewaardeerd. "Moge de beste winnen"quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
/S
Ben ook maar net donkergroen hè. Sta er zelf ook versteld van, kennelijk gaat er toch nog iets goed ergens.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat je trouwens in donkergroen bivakkeert, ik had je toch armer ingeschat. Ikzelf zit midden in lichtgroen.
Kan natuurlijk altijd nog deugend GL gaan stemmen en deugend in een grachtenpand gaan wonen.quote:Er gaat echt een top-VVD-stemmer aan je verloren. Al die goedverdienende lui met linkse sympathieën zijn natuurlijk een beetje raar.
D66 is het meest rechtse dat ik ooit heb gestemd. En ook toen ik geen nagel had om reet te krabben stemde ik niet populistischquote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:59 schreef Perrin het volgende:
Ja dat is wel de paradox, dat veel lui die links stemmen zelf vaak bovenmodaal verdienen.
Terwijl de lui die economisch voordeel hebben bij links beleid veelal populistisch stemmen.
![]()
Ik was daar vandaag nog.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben ook maar net donkergroen hè. Sta er zelf ook versteld van, kennelijk gaat er toch nog iets goed ergens.
[..]
Kan natuurlijk altijd nog deugend GL gaan stemmen en deugend in een grachtenpand gaan wonen.
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik was daar vandaag nog.
Dat wil je helemaal niet.
Gemiste kans om door te stoten tot de 1%. Mocht je de ruimte hebben, ik heb de scheikundekennis. Just sayin'quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
Klopt wel, ben ook wel Brabo in hart en nieren ja. (Zonder drugslab overigens)
Ik had ook scheikunde in mijn vakkenpakket een eeuwigheid geleden.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gemiste kans om door te stoten tot de 1%. Mocht je de ruimte hebben, ik heb de scheikundekennis. Just sayin'
Wat ik een fascinerend fenomeen vind is dat de VVD het voor elkaar gekregen heeft het imago te hebben "er voor de ondernemer te zijn" terwijl dat "voor bepaalde, hele rijke ondernemingen" moet zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:03 schreef Perrin het volgende:
Ja ik bounce ook tussen PvdA-GL-D66, nooit anders gestemd.
Maar eigenlijk zouden we dus VVD moeten stemmen als we naar onze portemonnee kijken
En eigenlijk zou benedenmodaal tot modaal links moeten stemmen als die naar hun portemonnee kijken.
En door een verbondje aan te gaan met populistisch rechts en zelf wat op te schuiven van liberalisme naar conservatisme ook de boze benedenmodaal-tot-modaliër effectief aan zich kunnen binden. Politiek-strategisch zitten daar slimme lui. Worden vast ook goed betaald.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik een fascinerend fenomeen vind is dat de VVD het voor elkaar gekregen heeft het imago te hebben "er voor de ondernemer te zijn" terwijl dat "voor bepaalde, hele rijke ondernemingen" moet zijn.
Klaas Knot zegt ook regelmatig dat er minder belasting op werk en meer op vermogen zou moeten zijn, ook stelt hij dat de hypotheekrente weg moet.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:42 schreef Tijn het volgende:
Het zwaartepunt van de belasting op inkomsten naar vermogen verplaatsen zou misschien ook een goed idee zijn trouwens om de verschillen tussen arm en rijk te verkleinen.
De huurtoeslag is het debiele neefje van hra en die moet ook wieberen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Klaas Knot zegt ook regelmatig dat er minder belasting op werk en meer op vermogen zou moeten zijn, ook stelt hij dat de hypotheekrente weg moet.
Volgens mij is in Nederland de belasting op arbeid vrij laag vergeleken met de landen om ons heen en die op kapitaal juist aan de hoge kant.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Klaas Knot zegt ook regelmatig dat er minder belasting op werk en meer op vermogen zou moeten zijn, ook stelt hij dat de hypotheekrente weg moet.
Klopt. Daar heeft de VVD toch wat kansen laten liggen de afgelopen 15 jaar.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland de belasting op arbeid vrij laag vergeleken met de landen om ons heen en die op kapitaal juist aan de hoge kant.
Beetje middenmoot.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:35 schreef -XOR- het volgende:
Volgens mij is in Nederland de belasting op arbeid vrij laag vergeleken met de landen om ons heen
Ja dit is totale premiedruk, op zowel arbeid als inkomsten uit vermogen toch?quote:
Ik neem aan dat je bedoelt de hypotheekrenteaftrek? Of gewoon het concept van rente betalen op je hypotheek, want daar ben ik ook wel voor, hoorquote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
ook stelt hij dat de hypotheekrente weg moet.
Oh ja, de legenda:quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dit is totale premiedruk, op zowel arbeid als inkomsten uit vermogen toch?
Die belasting op vermogen kan dus echt niet hè. Waar is de VVD mee bezig?!quote:
Jarenlang aan de macht en dan niks aan het belangrijkste probleem van Nederland doen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:20 schreef Perrin het volgende:
[..]
Die belasting op vermogen kan dus echt niet hè. Waar is de VVD mee bezig?!
Stelletje verkapte socialisten zijn het.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:27 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Jarenlang aan de macht en dan niks aan het belangrijkste probleem van Nederland doen.
Een schande.
Zegt iemand met de naam Boca Juniors.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:33 schreef Bocaj het volgende:
Die asielzoekers in Zwolle-Stadshagen gaan sowieso hangen in het winkelcentrum daar.
Ik durf te wedden dat er over een paar jaar nare nieuwsberichten vandaan komen.
Overal die azc's in Nederland is niet best. Je verandert de demografie overal.
De globalisten zullen het wel weer prima vinden want het moet allemaal multiculti.
Lokale gewoonten en tradities moeten weg.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ieden-binnenstad-apvquote:Op dinsdag 8 juli 2025 20:31 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stelletje verkapte socialisten zijn het.
De smiechten en nu ook hulp aan ongedocumenteerden strafbaar stellen. Liberalisme sucks.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ieden-binnenstad-apv
En ook nog eens legale vervoermiddelen verbieden, liberaal gedachtengoed heeft plaatsgemaakt voor repressie.
Dat ze bekend staan als 'volkspartij' dát is pas een geniaal stukje marketingsproza!quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik een fascinerend fenomeen vind is dat de VVD het voor elkaar gekregen heeft het imago te hebben "er voor de ondernemer te zijn" terwijl dat "voor bepaalde, hele rijke ondernemingen" moet zijn.
Maar als je het verbiedt is het dus niet meer legaal.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 22:38 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ieden-binnenstad-apv
En ook nog eens legale vervoermiddelen verbieden, liberaal gedachtengoed heeft plaatsgemaakt voor repressie.
Het staat toch voor beperkt overheidsingrijpen, vind je dit onder beperkt vallen?quote:Op woensdag 9 juli 2025 07:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Maar als je het verbiedt is het dus niet meer legaal.
Liberalisme is niet hetzelfde als laissez-faire.
Als het teveel overlast veroorzaakt wel. Idem met het voorgestelde rookverbod op terrassen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 08:27 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het staat toch voor beperkt overheidsingrijpen, vind je dit onder beperkt vallen?
Als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan.quote:Op maandag 7 juli 2025 17:56 schreef nelaeryn het volgende:
[..]
Maar dronken mensen (en kinderen) spreken altijd de waarheid, toch?
VVD-gezegde: "Wie dronken steelt, moet nuchter hangen"quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:02 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Als de wijn is in de man, is de wijsheid in de kan.
Altijd leuk, dit soort artikelen. Samenvatting: VVD is een politieke partij die stemmen wil trekken met grote beloftes en net doen alsof die waar gemaakt worden. Schokkend!quote:Op woensdag 9 juli 2025 11:06 schreef GlennQuagmire het volgende:
Ook nog een goed artikel over de altijd zo verantwoordelijke VVD: https://www.groene.nl/artikel/toppers-in-wegwimpelen
VVD verneukt woningmarkt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Economen en woningmarktdeskundigen over de plannen van VVD:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Het is wel een beetje het focussen op een deelprobleem.quote:Op woensdag 9 juli 2025 09:19 schreef miss_sly het volgende:
Economen en woningmarktdeskundigen over de plannen van VVD:
https://www.ad.nl/binnenl(...)ttps%3A%2F%2Ft.co%2F
Als je gelooft in marktwerking zouden hogere prijzen het toch aantrekkelijker maken te bouwen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Het is wel een beetje het focussen op een deelprobleem.
De huizenprijzen zullen er niet goedkoper op worden nee, eerder dat meer mensen het bedrag voor een woning kunnen ophoesten.
Maar het omgekeerde geval zoals economen suggereren (als huizen goedkoper worden) lost ook het woningtekort niet op (tenminste niet zolang de bulk van de prijs van een nieuwbouw woning in grond/materialen zit).
Alleen de huizenmarkt/woningbouw is geen "open/vrije" markt.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je gelooft in marktwerking zouden hogere prijzen het toch aantrekkelijker maken te bouwen.
Uiteraard, maar de woningbouw is geen markt. Landelijke politici maken zich al decennia druk om de vraagkant maar laten provincies en gemeenten de aanbodkant volledig verzieken.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als je gelooft in marktwerking zouden hogere prijzen het toch aantrekkelijker maken te bouwen.
De marktwerking op de huizenmarkt werkt niet, dit hebben economen keer op keer aangetoond.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De bouwmaterialen en personeelskosten zijn nog harder gestegen, samen met de ellende om huizen aan te sluiten aan het energienet zijn dat de problemen.quote:Op woensdag 9 juli 2025 13:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het werkt wel op meer dingen niet of slechtquote:Op woensdag 9 juli 2025 15:02 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De marktwerking op de huizenmarkt werkt niet, dit hebben economen keer op keer aangetoond.
De bouwmaterialen en personeelskosten om een woning te bouwen stijgen met een halve ton per jaar? Hoe dan?quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
De bouwmaterialen en personeelskosten zijn nog harder gestegen, samen met de ellende om huizen aan te sluiten aan het energienet zijn dat de problemen.
Personeelskosten zijn de afgelopen 3 jaar in de bouw met 15% per jaar gestegen, ongeveer. Die stijging van de bouwmaterialen is ouder, in 2022 steeg het op een gegeven moment met 10% tot 15% en daarna zijn ze nooit meer gedaald, maar langzaam blijven stijgen met 4-5% per jaar. Dat zijn gewoon enorme kostenstijgingen. Met dan ook nog de verplichting sinds 2021 om (bijna) energieneutraal te bouwen, dat heeft bouwen ook enorm veel duurder gemaakt (let wel, ik vind dat een terechte maatregel).quote:Op woensdag 9 juli 2025 15:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De bouwmaterialen en personeelskosten om een woning te bouwen stijgen met een halve ton per jaar? Hoe dan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |