omdat ze geen foto van jou haddenquote:Op zondag 6 juli 2025 23:25 schreef Helenattenek het volgende:
Waarom staat er een porem in dit topic van een kerel die minder dagen in de tweede kamer heeft gewerkt, Dan dit topic aan reeksen heeft
Nog meer…quote:Op maandag 7 juli 2025 01:21 schreef Helenattenek het volgende:
Volgens de peilingen gaan we dat jochie Eerdmans vaker spreekrecht geven op tv
Benieuwd hoe de media dat zal nuanceren
De VVD kan prima met GL/PvdA, alleen niet met de huidige partijleider. Dat is echt iets anders.quote:Op maandag 7 juli 2025 01:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ervanuit gaande dat GL/PvdA niet tezamen kan met VVD en zeker niet JA21, gaat een meerderheidscoalitie vormen nog heel lastig worden....
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet opquote:Op zondag 6 juli 2025 21:43 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alles tussen 1 en 2x modaal dragen al de zwaarste lasten.
Ik kan een dag meer werken levert bruto 1200 extra op ofzo in de maand.
Maar kind dag extra opvang.
Krijg je natuurlijk wel kinderopvangtoeslag voor maar ja:
-Hoger inkomen minder kinderopvangtoeslag
-Inkomen voorbij grens dat loonheffingskorting volledig afgebouwd is dus elke euro maximaal belast.
Oftewel van de 1200 ongeveer blijft er 250 netto over ofzo dit is met aftrek eigen bijdrage kinderopvang.
Daar moet je dan 4 a 5 dagen per maand extra voor werken zodat ze dat xr tuig weer uitkeringen kunnen geven koekoek
De VVD ook, voor werkenden that is.quote:Op maandag 7 juli 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet op
You're welcomequote:Op maandag 7 juli 2025 07:17 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD ook, voor werkenden bezitters van koopwoningen that is.
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.quote:Op maandag 7 juli 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet op
Wat is er mis met de huidige partijleider?quote:Op maandag 7 juli 2025 06:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De VVD kan prima met GL/PvdA, alleen niet met de huidige partijleider. Dat is echt iets anders.
Maar gezonder zou even een tijdje oppositie zijn. En dan wordt een coalitie vormen wel ingewikkeld.
Kun je eigenlijk een paar 'extremistische' elementen van de PVV opnoemen?quote:Op maandag 7 juli 2025 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met de daadwerkelijk extremistische PVV was geen enkel probleem maar een verzonnen projectie maakt samenwerking met GL/PvdA onmogelijk? Goed verhaal
lolquote:Op maandag 7 juli 2025 08:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk een paar 'extremistische' elementen van de PVV opnoemen?
Tja, dit vormt geen onderbouwing.quote:
Nee, werkenden. Nu is dat al een giant leap for VVD-kind, van alles gratis maken waar mensen zelf voor kiezen, maar bon.quote:
Als je in omgeving Rotterdam woont, kan je alvast beginnen met je klerenquote:Op maandag 7 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.
Ik ben trouwens ook voor gratis boodschappen en gratis wonen. Gratis zorg en gratis OV. Laten we alles gratis maken!
Ik vind vooral dat ik recht heb op gratis bier.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.
Ik ben trouwens ook voor gratis boodschappen en gratis wonen. Gratis zorg en gratis OV. Laten we alles gratis maken!
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk vind ik het heel verwarrend dat mensen kinderen verwekken en dan verwachten dan anderen daarvoor zorgen en anderen ook nog eens de kosten voor die zorg dragen.
Als je geen tijd en/of geld hebt voor je kinderen, kun je beter je geslachtsdeel in je broek houden.
Dit is natuurlijk onzin. Mijn kinderen gaan 2 dagen naar de BSO, kosten zijn ¤1200 per maand. Het feit dat die toeslag er is, zorgt dat mijn vrouw kan gaan werken en iets kan bijdragen aan de maatschappij en daarnaast zichzelf kan ontplooien in plaats van huismoeder te zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk vind ik het heel verwarrend dat mensen kinderen verwekken en dan verwachten dan anderen daarvoor zorgen en anderen ook nog eens de kosten voor die zorg dragen.
Als je geen tijd en/of geld hebt voor je kinderen, kun je beter je geslachtsdeel in je broek houden.
Als alle vrouwen weer fulltime huismoeder moeten worden, wie gaat dan dat werk doen? Gaan we nog meer Bulgaren invliegen ofzo? En waar gaan we die huisvesten dan?quote:Op maandag 7 juli 2025 09:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.
Maar waarom is de zorg dan een probleem van anderen en vervolgens nog de kosten van die zorg ook? Ik heb liever dat mensen een beetje nadenken over hun fokgedrag dan dat anderen daar de gevolgen van moeten dragen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!quote:Op maandag 7 juli 2025 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Mijn kinderen gaan 2 dagen naar de BSO, kosten zijn ¤1200 per maand. Het feit dat die toeslag er is, zorgt dat mijn vrouw kan gaan werken en iets kan bijdragen aan de maatschappij en daarnaast zichzelf kan ontplooien in plaats van huismoeder te zijn.
En veel succes met het kopen van een huis op 1 salaris. Of überhaupt rondkomen en nog iets van een leuk leven hebben op 1 salaris.
Gezien die kinderen dat uiteindelijk direct of indirect ook voor de bejaarden doen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom is de zorg dan een probleem van anderen en vervolgens nog de kosten van die zorg ook? Ik heb liever dan mensen een beetje nadenken over hun fokgedrag dan dat anderen daar de gevolgen van moeten dragen.
Als je alles gratis maakt dan zal er ongetwijfeld veel extra gefokt worden. Heerlijk als anderen de kosten van mijn fokgedrag dragen. Win-win. Hoef niet eens voor die krengen te zorgen, dat doen die lui van de opvang wel.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien die kinderen dat uiteindelijk direct of indirect ook voor de bejaarden doen.
Verder hebben we in Nederland geen last van buitensporig veel kinderfokken.
Ik betaal ook mee aan de ME die de UvA of de A12 moet schoonvegen. Ook niet mijn probleem dus waarom moet ik voor die kosten opdraaien?quote:Op maandag 7 juli 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!
En dit zeg ik als vader van een kind.
Tegelijk zitten we in Nederland met een geboortecijfer van 1,43 kind per vrouw (instandhoud peil 2,1) en met een afkeer van migratie.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Je kan die kinderen ook zien als potentiële belastingbetalers wanneer jij met pensioen bent. Net als dat jij belasting betaald voor de zorg van ouderen (en steeds meer voor AOW), is dit een investering in de toekomst van ons land.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!
Het zou al anders zijn als het systeem zo was ingericht dat het mogelijk zou zijn om als gezin een normaal leven te kunnen hebben op 1 salaris. Dat is nu door allerlei oorzaken niet het geval. Nog los van de impact op de arbeidsmarkt als alle vrouwen met een kind in de basisschoolleeftijd weer thuis gaan zitten.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je alles gratis maakt dan zal er ongetwijfeld veel extra gefokt worden. Heerlijk als anderen de kosten van mijn fokgedrag dragen. Win-win. Hoef niet eens voor die krengen te zorgen, dat doen die lui van de opvang wel.
Dan moet je stemmen voor een partij die de openbare orde niet zo belangrijk vindt. Maar je bent op het goede pad: hou op met de verwachting dat anderen de kosten dragen van alles wat jij belangrijk vindt. En zeker als mensen dat dan 'gratis' gaan noemen is dat natuurlijk helemaal een gotspe.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik betaal ook mee aan de ME die de UvA of de A12 moet schoonvegen. Ook niet mijn probleem dus waarom moet ik voor die kosten opdraaien?
Daar zijn andere 'oplossingen' voor dan de lasten verzwaren voor iedereen en de marktwerking verwijderen uit een belangrijke sector als de kinderopvang en die ellende 'gratis' noemen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tegelijk zitten we in Nederland met een geboortecijfer van 1,43 kind per vrouw (instandhoud peil 2,1) en met een afkeer van migratie.
Gewoon het krijgen (en hebben) van kinderen dusdanig onbetaalbaar maken dat bijna geen weldenkend mens er meer aan begint. Wat kan er misgaan met de hevige vergrijzing die gaat plaatsvinden.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zou al anders zijn als het systeem zo was ingericht dat het mogelijk zou zijn om als gezin een normaal leven te kunnen hebben op 1 salaris. Dat is nu door allerlei oorzaken niet het geval. Nog los van de impact op de arbeidsmarkt als alle vrouwen met een kind in de basisschoolleeftijd weer thuis gaan zitten.
Bij de BSO zit geloof ik 1 leidster op 8 kinderen. Dus met de subsidie van 1 leidster maak je 8 mensen vrij die betaald werk kunnen doen (en inkomstenbelasting afdragen). Lijkt mij een prima investering.
Ja dat is wat ik betoog. Zucht.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon het krijgen (en hebben) van kinderen dusdanig onbetaalbaar maken dat bijna geen weldenkend mens er meer aan begint. Wat kan er misgaan met de hevige vergrijzing die gaat plaatsvinden.
Ik heb geloof ik een andere visie op het begrip “solidariteit” dan jij, laten we het daar maar op houden.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan moet je stemmen voor een partij die de openbare orde niet zo belangrijk vindt. Maar je bent op het goede pad: hou op met de verwachting dat anderen de kosten dragen van alles wat jij belangrijk vindt. En zeker als mensen dat dan 'gratis' gaan noemen is dat natuurlijk helemaal een gotspe.
Als mijn buurman mijn boodschappen betaalt, is dat verre van gratis voor hem.
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik een andere visie op het begrip “solidariteit” dan jij, laten we het daar maar op houden.
Ik dump helemaal niemand. Ik neem 2 dagen BSO af omdat het simpelweg niet anders kan. Mijn vrouw of ik zijn de rest van de dagen thuis voor de kinderen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.
Het is meestal gewoon bittere noodzaak, ook als je je kinderen nog enig perspectief wil bieden. De tijd dat moeders de vrouw thuisbleef en je op één redelijk salaris relatief makkelijk kon rondkomen en zelfs nog in aanmerking kwam voor een koopwoning liggen al een tijdje achter ons.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.
Daar weet je zelf ook wel het antwoord op, anders lees je het hierboven...quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Perrin het volgende:
Hoe heeft de mensheid het ooit gered zonder 'gratis' kinderopvang hè?
In 1985 kon je voor 50k gulden een huis kopen en kon je als vent met redelijk salaris je gezin onderhouden en daarnaast nog leuke dingen doen.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Perrin het volgende:
Hoe heeft de mensheid het ooit gered zonder 'gratis' kinderopvang hè?
Als je als maatschappij echt deze kant op wil en je trekt de lijn consequent door, dan eindig je met een soort ieder-voor-zich-nachtwakersstaat. Beetje Amerikaanse taferelen. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het wel een erg cynische benadering zo hoor. Tuurlijk kan je stellen dat kinderen krijgen een keuze is maar tegelijk heb je kinderen of beter gezegd werkvolk nodig om de economie te laten draaien.
Dus of je gaat ervoor zorgen dat je op één salaris nog kan leven waardoor de vader of moeder of beide half of hoe je het ook wil invullen kan zorgen voor kind thuis of je zorgt er inderdaad voor dat de opvang betaalbaar blijft (al dan niet helemaal gratis of deels of wat dan ook).
Laten we daar dan wat aan doen! Laten we zorgen dat jonge stellen niet hun linkernier moeten verkopen om bij Gods gratie een dak boven hun hoofd te hebben.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In 1985 kon je voor 50k gulden een huis kopen en kon je als vent met redelijk salaris je gezin onderhouden en daarnaast nog leuke dingen doen.
Daar heb je je antwoord.
Het CDA wordt groter dan de VVD. Dilan gaat nog wel een paar keer lekker vanuit de heup schieten op Twitter en dan is de chaos compleet.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Een ‘neutrale opiniepeiler’ die een politicus waarover hij peilt een huichelaar noemt
Doorgaans tot goedkeuring van mensen die vonden dat ‘onze Pim’ gedemoniseerd werd. Wel weer gelachen
Dit ja. 'Gratis' kinderopvang is alleen maar symptoombestrijding van de neoliberale rat-race.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:23 schreef Perrin het volgende:
[..]
Daar zijn andere 'oplossingen' voor dan de lasten verzwaren voor iedereen en de marktwerking verwijderen uit een belangrijke sector als de kinderopvang en die ellende 'gratis' noemen.
Pak bijvoorbeeld eindelijk eens de huizenmarkt aan zodat jonge stellen niet hun linkernier moeten verkopen puur voor een dak boven hun hoofd.
100%quote:Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit ja. 'Gratis' kinderopvang is alleen maar symptoombestrijding van de neoliberale rat-race.
Of je zorgt er voor dat ouders zelf wellicht meer thuis kunnen zijn? Zomaar een idee ...
Mee eens hoor maar ja dat ga je niet alleen oplossen. Opgestaan is plaats vergaan.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Dit ja. 'Gratis' kinderopvang is alleen maar symptoombestrijding van de neoliberale rat-race.
Of je zorgt er voor dat ouders zelf wellicht meer thuis kunnen zijn? Zomaar een idee ...
Ik ben ook niet perse voor gratis kinderopvang want moet ergens van betaald worden.quote:Op maandag 7 juli 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
Oh dit is gewoon echt zijn tekst, wowquote:Op maandag 7 juli 2025 11:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Een ‘neutrale opiniepeiler’ die een politicus waarover hij peilt een huichelaar noemt
Doorgaans tot goedkeuring van mensen die vonden dat ‘onze Pim’ gedemoniseerd werd. Wel weer gelachen
https://www.cpb.nl/sites/(...)-GroenLinks-PvdA.pdfquote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik ben ook niet perse voor gratis kinderopvang want moet ergens van betaald worden.
Maar als ze loon boven x bedrag niet zo kapot belasten hoeft dat ook niet.
Links wil iedereen die net iets meer verdiend dan bijstand mog verder kapot belasten of de bedrijven wegjagen uit Nederland.
Ja zo zijn ze. Iedereen even arm.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Ik ben ook niet perse voor gratis kinderopvang want moet ergens van betaald worden.
Links wil iedereen die net iets meer verdiend dan bijstand mog verder kapot belasten of de bedrijven wegjagen uit Nederland.
Goed verhaal, Hansanders.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Voor jonge kinderen is het juist goed dat ze één a twee dagen in een kinderopvang zitten, niet de volle vijf natuurlijk maar zeker het contact met andere jonge kinderen is hartstikke nuttig, denk aan de sociale omgangsvormen, in contact staan met andere ‘normen en waarden’ dan die van de ouders, het voorkomen van problematische hechting en het verspreiden van virussen.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:39 schreef Perrin het volgende:
[..]
100%
Kinderen opvoeden is het fundament van de samenleving, veel belangrijker dan beide ouders 40+ uur per week aan het werk om een veel te dure hypotheek te kunnen betalen voor een huis waar ze zelden zijn voor kun kinderen.
En de kinderen die worden een beetje beziggehouden in een dagverblijf omdat hun ouders met die neoliberale rat-race bezig zijn in plaats van dat de ouders tijd en energie steken om zelf de opvoeding ter hand te nemen en te werken aan die zo belangrijke kind-ouder-band.
Zeker, daarom zeg ik ook beide ouders 40+ uur per week.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:52 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Voor jonge kinderen is het juist goed dat ze één a twee dagen in een kinderopvang zitten, niet de volle vijf natuurlijk maar zeker het contact met andere jonge kinderen is hartstikke nuttig, denk aan de sociale omgangsvormen, in contact staan met andere ‘normen en waarden’ dan die van de ouders, het voorkomen van problematische hechting en het verspreiden van virussen.
Ja, dit roep je steeds. De waarheid zit hem er meer in dat je financieel nauwelijks nog iets kan als één van de twee thuis blijft.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:53 schreef Perrin het volgende:
voordat iedereen de blinde rat-race en de kinderopvang belangrijk ging vinden.
Ik vraag me af waar jij gezinnen ziet waar beide ouders 40+ werken. De kinderopvangtoeslag is natuurlijk wel bedoeld om meer mensen aan het werk te houden. Want dat is nu eenmaal nodig. Niet om op vakantie te kunnen, maar omdat er te veel mensen zijn en daardoor ook te veel werk.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker, daarom zeg ik ook beide ouders 40+ uur per week.
Je zou overigens ook zelf speeldates kunnen regelen bij andere ouders die ook gewoon thuis zijn omdat ze de opvoeding belangrijk vinden. Heb je geen opvang voor nodig. Zo deden mensen dat vroeger, voordat iedereen de blinde rat-race en de kinderopvang belangrijk ging vinden.
En hoe komt dat? Waarom hebben we de samenleving zo ingericht dat dit het treurige geval is?quote:Op maandag 7 juli 2025 13:00 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dit roep je steeds. De waarheid zit hem er meer in dat je financieel nauwelijks nog iets kan als één van de twee thuis blijft.
Ik zie de meeste jonge stellen 8+ van de 10 werkdagen (2x5) werken. Beide 4, de ene 5 de ander 3-5. Dat soort grapjes. Ook wanneer er jonge kinderen zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ik vraag me af waar jij gezinnen ziet waar beide ouders 40+ werken. De kinderopvangtoeslag is natuurlijk wel bedoeld om meer mensen aan het werk te houden. Want dat is nu eenmaal nodig. Niet om op vakantie te kunnen, maar omdat er te veel mensen zijn en daardoor ook te veel werk.
Ik zie bijna niemand fulltime werken. Mannen bijna niet en vrouwen al helemaal niet. Ook niet voor ze kinderen krijgen overigens...
Echt heel erg knap eigenlijk.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:03 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik zie bijna niemand fulltime werken. Mannen bijna niet en vrouwen al helemaal niet. Ook niet voor ze kinderen krijgen overigens...
Zucht.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
De verafgoding van economische groei, onder leiding van die ene politieke stroming.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Waarom hebben we de samenleving zo ingericht dat dit het treurige geval is?
"De machinist ziet drie idioten in het spoor staan...."quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Pools are perfect for holding water"
quote:Op maandag 7 juli 2025 13:09 schreef probeer het volgende:
[..]
"De machinist ziet drie idioten in het spoor staan...."
Is het niet ... op het spoor staan?Nee, je staat tussen de rails, dus sta je in het spoor.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
Als je niet economisch wil groeien wil je dan straks minder zorg bieden, minder sociale voorzieningen bieden of gaan we op andere dingen bezuinigen? Want ik zie best een uitdaging aankomen.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:08 schreef probeer het volgende:
[..]
De verafgoding van economische groei, onder leiding van die ene politieke stroming.
Misschien moet je wonen en kinderen krijgen weer aantrekkelijker maken? Jonge ouders weer laten focussen op kinderen opvoeden in plaats van ze maximaal in te zetten voor de machinerie van de markt.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Als je niet economisch wil groeien wil je dan straks minder zorg bieden, minder sociale voorzieningen bieden of gaan we op andere dingen bezuinigen? Want ik zie best een uitdaging aankomen.
Wij zijn als Nederland koning parttime werken, dus ik vind het wel meevallen. Zeker omdat thuiswerken nu ook steeds meer genormaliseerd is.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
En hoe komt dat? Waarom hebben we de samenleving zo ingericht dat dit het treurige geval is?
Je vergeet dat mensen hier zelf voor kiezen. Vrouwen werken over het algemeen veel meer part-time en veel meer in bepaalde sectoren dan andere. Dat heeft gevolgen, maar daar kiest men zelf heel bewust voor. Het is de vraag wat de politiek daar mee te maken heeft.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Misschien moet je wonen en kinderen krijgen weer aantrekkelijker maken? Jonge ouders weer laten focussen op kinderen opvoeden in plaats van ze maximaal in te zetten voor de machinerie van de markt.
De huizenmarkt is professioneel klemgezet door de politiek.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je vergeet dat mensen hier zelf voor kiezen. Vrouwen werken over het algemeen veel meer part-time en veel meer in bepaalde sectoren dan andere. Dat heeft gevolgen, maar daar kiest men zelf heel bewust voor. Het is de vraag wat de politiek daar mee te maken heeft.
Dat klopt, zeker Hugo de Jonge heeft weer een complete puinhoop achter gelaten. Maar dat is niet het hele verhaal. Het land is daarnaast ook gewoon vol. Daar kun je wat aan doen maar dan moeten er keuzes gemaakt worden en daar houden politici niet van.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De huizenmarkt is professioneel klemgezet door de politiek.
They'd rather have the poor poorer provided that the rich were less rich.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:47 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Daar zit het veel grotere probleem inderdaad.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:47 schreef Perrin het volgende:
[..]
De huizenmarkt is professioneel klemgezet door de politiek.
Ik zou voor de opvang van mijn kinderen niet volledig afhankelijk willen zijn van speelafspraakjes. Ook niet van opa’s en oma’s trouwens.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:53 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zeker, daarom zeg ik ook beide ouders 40+ uur per week.
Je zou overigens ook zelf speeldates kunnen regelen bij andere ouders die ook gewoon thuis zijn omdat ze de opvoeding belangrijk vinden. Heb je geen opvang voor nodig. Zo deden mensen dat vroeger, voordat iedereen de blinde rat-race en de kinderopvang belangrijk ging vinden.
Zo genormaliseerd dat het bij steeds meer bedrijven stapje voor stapje wordt teruggedraaid door controlfreakerige micromanagers.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Wij zijn als Nederland koning parttime werken, dus ik vind het wel meevallen. Zeker omdat thuiswerken nu ook steeds meer genormaliseerd is.
Ik krijg het idee dat het alleen kan bij de overheid en bij hoger management van grote bedrijvenquote:Op maandag 7 juli 2025 14:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Zo genormaliseerd dat het bij steeds meer bedrijven stapje voor stapje wordt teruggedraaid door controlfreakerige micromanagers.
Waarom is het specifiek Hugo de Jonge die een complete puinhoop naliet in jou ogen? En hoe kan een land vol zijn als meer dan de helft van het areaal gebruikt wordt als landbouwgrond?quote:Op maandag 7 juli 2025 13:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat klopt, zeker Hugo de Jonge heeft weer een complete puinhoop achter gelaten. Maar dat is niet het hele verhaal. Het land is daarnaast ook gewoon vol. Daar kun je wat aan doen maar dan moeten er keuzes gemaakt worden en daar houden politici niet van.
Ook zonder huizencrisis kiezen mensen voor werken en kiezen vrouwen over het algemeen voor part-time in bepaalde sectoren.
Er is nooit een zinnige discussie gevoerd over waar we überhaupt heen willen met de omvang van de bevolking. Elke poging daartoe is decennialang als racisme van tafel geveegd. Vol, wat is vol. Ga eens naar Duitsland of Frankrijk of desnoods het platteland van Vlaanderen. Dan zie je pas hoe belachelijk druk, vol en vastgelopen Nederland is.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom is het specifiek Hugo de Jonge die een complete puinhoop naliet in jou ogen? En hoe kan een land vol zijn als meer dan de helft van het areaal gebruikt wordt als landbouwgrond?
Dat laatste sowieso, en verder vind ik dit een goed en realistisch alternatief. Bedrijven die zélf voor kinderopvang zorgen.quote:Op maandag 7 juli 2025 12:33 schreef probeer het volgende:
quote:Relaxter aan de slag door kinderopvang op je werk
De tijd dat een goed salaris dé reden was om voor een baan te kiezen, is voorbij. We willen een goede sfeer op de werkvloer, mogelijkheden om ons te ontwikkelen én een fijne balans tussen werk en privé (een massage op vrijdag is ook welkom trouwens). In deze rubriek gaan we op zoek naar bedrijven met bijzondere arbeidsvoorwaarden. Dit keer zoomen we in op kinderopvang op kantoor. Demi Winkens (locatiemanager) van Korein Kinderopvang en Marije de Greef (manager corporate HRM) bij Driessen Groep aan het woord.
https://www.werkgeluk.nl/(...)eropvang-op-je-werk/
Die discussie is laatst nog wel gevoerd na een rapport van Staatscommissie Demografische Ontwikkelingen. Alleen komt dat niet voldoende in nieuws.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een zinnige discussie gevoerd over waar we überhaupt heen willen met de omvang van de bevolking.
Tuurlijk tot op zekere hoogte is het een eigen keuze - althans ook dat is afhankelijk van hoeveel je in totaal binnenharkt per maand. Bij ons is de situatie dat ik fulltime werk en mijn vrouw parttime (32 uur) - de kinderen gaan hierdoor verplicht 3 dagen naar de opvang.quote:Op maandag 7 juli 2025 13:43 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je vergeet dat mensen hier zelf voor kiezen. Vrouwen werken over het algemeen veel meer part-time en veel meer in bepaalde sectoren dan andere. Dat heeft gevolgen, maar daar kiest men zelf heel bewust voor. Het is de vraag wat de politiek daar mee te maken heeft.
Zeg je nu dat de hedendaagse politiek geen langetermijnvisie heeft voor het landquote:Op maandag 7 juli 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een zinnige discussie gevoerd over waar we überhaupt heen willen met de omvang van de bevolking. Elke poging daartoe is decennialang als racisme van tafel geveegd. Vol, wat is vol. Ga eens naar Duitsland of Frankrijk of desnoods het platteland van Vlaanderen. Dan zie je pas hoe belachelijk druk, vol en vastgelopen Nederland is.
Dat komt omdat die discussie heel snel gekaapt wordt door racisten. Elke genuanceerde discussie wordt onmogelijk gemaakt, omdat het dan al snel gaat om 'butenlanders eruit', 'moslims' en 'asielzoekers zijn het grote probleem'.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:44 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Er is nooit een zinnige discussie gevoerd over waar we überhaupt heen willen met de omvang van de bevolking. Elke poging daartoe is decennialang als racisme van tafel geveegd. Vol, wat is vol. Ga eens naar Duitsland of Frankrijk of desnoods het platteland van Vlaanderen. Dan zie je pas hoe belachelijk druk, vol en vastgelopen Nederland is.
Aan de ene kant is het teveel aan de andere kant hebben we last van vergrijzing.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat komt omdat die discussie heel snel gekaapt wordt door racisten. Elke genuanceerde discussie wordt onmogelijk gemaakt, omdat het dan al snel gaat om 'butenlanders eruit', 'moslims' en 'asielzoekers zijn het grote probleem'.
Tja, de kiezer moet dan ook in de spiegel kijken. Want die rent van LPF naar LN, naar TON, naar FVD, naar BBB, naar PVV, naar Ja21. En dan vergeet ik vast nog wat 'verlossers'quote:Op maandag 7 juli 2025 16:27 schreef Perrin het volgende:
Eigenlijk schandalig dat we dat gewoon voor kennisgeving aannemen dat de huidige politiek zo kortzichtig is als een bijziende koala. Terwijl dat ronduit onacceptabel is. Wie wil nu bestuurd worden door lui die niet verder dan een paar maanden vooruitkijken?
Helemaal eens hoor. Het frustreert me mateloos hoe slecht de politiek functioneert. En inderdaad de kiezer zelf is daar voor een enorm deel debet aan.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:30 schreef Piles het volgende:
[..]
Tja, de kiezer moet dan ook in de spiegel kijken. Want die rent van LPF naar LN, naar TON, naar FVD, naar BBB, naar PVV, naar Ja21. En dan vergeet ik vast nog wat 'verlossers'
Doe mij een kiesdrempel (minder splinters) en een grotere TK (meer inhoud). Dan wordt het mss nog wat.
Als je gewoon alles voor je uitschuift hoef je nooit vervelende beslissingen te maken.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Helemaal eens hoor. Het frustreert me mateloos hoe slecht de politiek functioneert.
Hoeft niet natuurlijk gevolg gaat zijn mensen gaan minder en nog minder werken.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Voor kennisgeving aannemen? Een groot deel van het electoraat werkt hier actief aan mee, het is niet dat het 'ons' overkomt hè?quote:Op maandag 7 juli 2025 16:27 schreef Perrin het volgende:
Eigenlijk schandalig dat we dat gewoon voor kennisgeving aannemen dat de huidige politiek zo kortzichtig is als een bijziende koala.
Landbouwgrond is gebruik van de grond, net als alle andere dingen. Dus ja, vol.quote:Op maandag 7 juli 2025 14:40 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Waarom is het specifiek Hugo de Jonge die een complete puinhoop naliet in jou ogen? En hoe kan een land vol zijn als meer dan de helft van het areaal gebruikt wordt als landbouwgrond?
Dit is idd levensles nr 1.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je gewoon alles voor je uitschuift hoef je nooit vervelende beslissingen te maken.
Eens, eens. Ik vind dat stomme mensen.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Voor kennisgeving aannemen? Een groot deel van het electoraat werkt hier actief aan mee, het is niet dat het 'ons' overkomt hè?
Ja, dat klopt, maar dat is een groter probleem dan Nederland alleen. De afname van de demografische groei is een wereldwijd probleem. Je ziet zelfs dat landen in Afrika het vergrijzingsprobleem aan zien komen. We leven gemiddeld langer en krijgen minder kinderen.quote:Op maandag 7 juli 2025 16:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Aan de ene kant is het teveel aan de andere kant hebben we last van vergrijzing.
U bent kamerlid van het CDA?quote:Op maandag 7 juli 2025 16:34 schreef Caland het volgende:
[..]
Als je gewoon alles voor je uitschuift hoef je nooit vervelende beslissingen te maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |