omdat ze geen foto van jou haddenquote:Op zondag 6 juli 2025 23:25 schreef Helenattenek het volgende:
Waarom staat er een porem in dit topic van een kerel die minder dagen in de tweede kamer heeft gewerkt, Dan dit topic aan reeksen heeft
Nog meer…quote:Op maandag 7 juli 2025 01:21 schreef Helenattenek het volgende:
Volgens de peilingen gaan we dat jochie Eerdmans vaker spreekrecht geven op tv
Benieuwd hoe de media dat zal nuanceren
De VVD kan prima met GL/PvdA, alleen niet met de huidige partijleider. Dat is echt iets anders.quote:Op maandag 7 juli 2025 01:54 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ervanuit gaande dat GL/PvdA niet tezamen kan met VVD en zeker niet JA21, gaat een meerderheidscoalitie vormen nog heel lastig worden....
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet opquote:Op zondag 6 juli 2025 21:43 schreef Nicksanders het volgende:
[..]
Alles tussen 1 en 2x modaal dragen al de zwaarste lasten.
Ik kan een dag meer werken levert bruto 1200 extra op ofzo in de maand.
Maar kind dag extra opvang.
Krijg je natuurlijk wel kinderopvangtoeslag voor maar ja:
-Hoger inkomen minder kinderopvangtoeslag
-Inkomen voorbij grens dat loonheffingskorting volledig afgebouwd is dus elke euro maximaal belast.
Oftewel van de 1200 ongeveer blijft er 250 netto over ofzo dit is met aftrek eigen bijdrage kinderopvang.
Daar moet je dan 4 a 5 dagen per maand extra voor werken zodat ze dat xr tuig weer uitkeringen kunnen geven koekoek
De VVD ook, voor werkenden that is.quote:Op maandag 7 juli 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet op
You're welcomequote:Op maandag 7 juli 2025 07:17 schreef nostra het volgende:
[..]
De VVD ook, voor werkenden bezitters van koopwoningen that is.
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.quote:Op maandag 7 juli 2025 07:14 schreef Weird- het volgende:
[..]
Juist de “linkse” partijen zijn voor gratis kinderopvang, dus je verhaal gaat niet op
Wat is er mis met de huidige partijleider?quote:Op maandag 7 juli 2025 06:28 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
De VVD kan prima met GL/PvdA, alleen niet met de huidige partijleider. Dat is echt iets anders.
Maar gezonder zou even een tijdje oppositie zijn. En dan wordt een coalitie vormen wel ingewikkeld.
Kun je eigenlijk een paar 'extremistische' elementen van de PVV opnoemen?quote:Op maandag 7 juli 2025 07:05 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Met de daadwerkelijk extremistische PVV was geen enkel probleem maar een verzonnen projectie maakt samenwerking met GL/PvdA onmogelijk? Goed verhaal
lolquote:Op maandag 7 juli 2025 08:40 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk een paar 'extremistische' elementen van de PVV opnoemen?
Tja, dit vormt geen onderbouwing.quote:
Nee, werkenden. Nu is dat al een giant leap for VVD-kind, van alles gratis maken waar mensen zelf voor kiezen, maar bon.quote:
Als je in omgeving Rotterdam woont, kan je alvast beginnen met je klerenquote:Op maandag 7 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.
Ik ben trouwens ook voor gratis boodschappen en gratis wonen. Gratis zorg en gratis OV. Laten we alles gratis maken!
Ik vind vooral dat ik recht heb op gratis bier.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gratis kinderopvang klinkt leuker dan dat de kosten over iedereen gespreid worden.
Ik ben trouwens ook voor gratis boodschappen en gratis wonen. Gratis zorg en gratis OV. Laten we alles gratis maken!
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk vind ik het heel verwarrend dat mensen kinderen verwekken en dan verwachten dan anderen daarvoor zorgen en anderen ook nog eens de kosten voor die zorg dragen.
Als je geen tijd en/of geld hebt voor je kinderen, kun je beter je geslachtsdeel in je broek houden.
Dit is natuurlijk onzin. Mijn kinderen gaan 2 dagen naar de BSO, kosten zijn ¤1200 per maand. Het feit dat die toeslag er is, zorgt dat mijn vrouw kan gaan werken en iets kan bijdragen aan de maatschappij en daarnaast zichzelf kan ontplooien in plaats van huismoeder te zijn.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Persoonlijk vind ik het heel verwarrend dat mensen kinderen verwekken en dan verwachten dan anderen daarvoor zorgen en anderen ook nog eens de kosten voor die zorg dragen.
Als je geen tijd en/of geld hebt voor je kinderen, kun je beter je geslachtsdeel in je broek houden.
Als alle vrouwen weer fulltime huismoeder moeten worden, wie gaat dan dat werk doen? Gaan we nog meer Bulgaren invliegen ofzo? En waar gaan we die huisvesten dan?quote:Op maandag 7 juli 2025 09:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.
Maar waarom is de zorg dan een probleem van anderen en vervolgens nog de kosten van die zorg ook? Ik heb liever dat mensen een beetje nadenken over hun fokgedrag dan dat anderen daar de gevolgen van moeten dragen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een kind heeft natuurlijk wel een bepaalde maatschappelijke noodzaak. En bovendien kan het kind er ook niks aan doen als het eenmaal bestaat.
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!quote:Op maandag 7 juli 2025 09:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk onzin. Mijn kinderen gaan 2 dagen naar de BSO, kosten zijn ¤1200 per maand. Het feit dat die toeslag er is, zorgt dat mijn vrouw kan gaan werken en iets kan bijdragen aan de maatschappij en daarnaast zichzelf kan ontplooien in plaats van huismoeder te zijn.
En veel succes met het kopen van een huis op 1 salaris. Of überhaupt rondkomen en nog iets van een leuk leven hebben op 1 salaris.
Gezien die kinderen dat uiteindelijk direct of indirect ook voor de bejaarden doen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Maar waarom is de zorg dan een probleem van anderen en vervolgens nog de kosten van die zorg ook? Ik heb liever dan mensen een beetje nadenken over hun fokgedrag dan dat anderen daar de gevolgen van moeten dragen.
Als je alles gratis maakt dan zal er ongetwijfeld veel extra gefokt worden. Heerlijk als anderen de kosten van mijn fokgedrag dragen. Win-win. Hoef niet eens voor die krengen te zorgen, dat doen die lui van de opvang wel.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Gezien die kinderen dat uiteindelijk direct of indirect ook voor de bejaarden doen.
Verder hebben we in Nederland geen last van buitensporig veel kinderfokken.
Ik betaal ook mee aan de ME die de UvA of de A12 moet schoonvegen. Ook niet mijn probleem dus waarom moet ik voor die kosten opdraaien?quote:Op maandag 7 juli 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!
En dit zeg ik als vader van een kind.
Tegelijk zitten we in Nederland met een geboortecijfer van 1,43 kind per vrouw (instandhoud peil 2,1) en met een afkeer van migratie.quote:Op maandag 7 juli 2025 08:55 schreef Perrin het volgende:
Je kan die kinderen ook zien als potentiële belastingbetalers wanneer jij met pensioen bent. Net als dat jij belasting betaald voor de zorg van ouderen (en steeds meer voor AOW), is dit een investering in de toekomst van ons land.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus moeten kinderlozen die kosten maar dragen? Ik vind dat heel gemakkelijk gedacht. Jouw kinderen, anderen hun probleem?!
En dit zeg ik als vader van een kind.
Het zou al anders zijn als het systeem zo was ingericht dat het mogelijk zou zijn om als gezin een normaal leven te kunnen hebben op 1 salaris. Dat is nu door allerlei oorzaken niet het geval. Nog los van de impact op de arbeidsmarkt als alle vrouwen met een kind in de basisschoolleeftijd weer thuis gaan zitten.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als je alles gratis maakt dan zal er ongetwijfeld veel extra gefokt worden. Heerlijk als anderen de kosten van mijn fokgedrag dragen. Win-win. Hoef niet eens voor die krengen te zorgen, dat doen die lui van de opvang wel.
Dan moet je stemmen voor een partij die de openbare orde niet zo belangrijk vindt. Maar je bent op het goede pad: hou op met de verwachting dat anderen de kosten dragen van alles wat jij belangrijk vindt. En zeker als mensen dat dan 'gratis' gaan noemen is dat natuurlijk helemaal een gotspe.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:17 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik betaal ook mee aan de ME die de UvA of de A12 moet schoonvegen. Ook niet mijn probleem dus waarom moet ik voor die kosten opdraaien?
Daar zijn andere 'oplossingen' voor dan de lasten verzwaren voor iedereen en de marktwerking verwijderen uit een belangrijke sector als de kinderopvang en die ellende 'gratis' noemen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:20 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Tegelijk zitten we in Nederland met een geboortecijfer van 1,43 kind per vrouw (instandhoud peil 2,1) en met een afkeer van migratie.
Gewoon het krijgen (en hebben) van kinderen dusdanig onbetaalbaar maken dat bijna geen weldenkend mens er meer aan begint. Wat kan er misgaan met de hevige vergrijzing die gaat plaatsvinden.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:21 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Het zou al anders zijn als het systeem zo was ingericht dat het mogelijk zou zijn om als gezin een normaal leven te kunnen hebben op 1 salaris. Dat is nu door allerlei oorzaken niet het geval. Nog los van de impact op de arbeidsmarkt als alle vrouwen met een kind in de basisschoolleeftijd weer thuis gaan zitten.
Bij de BSO zit geloof ik 1 leidster op 8 kinderen. Dus met de subsidie van 1 leidster maak je 8 mensen vrij die betaald werk kunnen doen (en inkomstenbelasting afdragen). Lijkt mij een prima investering.
Ja dat is wat ik betoog. Zucht.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:24 schreef Caland het volgende:
[..]
Gewoon het krijgen (en hebben) van kinderen dusdanig onbetaalbaar maken dat bijna geen weldenkend mens er meer aan begint. Wat kan er misgaan met de hevige vergrijzing die gaat plaatsvinden.
Ik heb geloof ik een andere visie op het begrip “solidariteit” dan jij, laten we het daar maar op houden.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:21 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dan moet je stemmen voor een partij die de openbare orde niet zo belangrijk vindt. Maar je bent op het goede pad: hou op met de verwachting dat anderen de kosten dragen van alles wat jij belangrijk vindt. En zeker als mensen dat dan 'gratis' gaan noemen is dat natuurlijk helemaal een gotspe.
Als mijn buurman mijn boodschappen betaalt, is dat verre van gratis voor hem.
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:27 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik heb geloof ik een andere visie op het begrip “solidariteit” dan jij, laten we het daar maar op houden.
Ik dump helemaal niemand. Ik neem 2 dagen BSO af omdat het simpelweg niet anders kan. Mijn vrouw of ik zijn de rest van de dagen thuis voor de kinderen.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.
Het is meestal gewoon bittere noodzaak, ook als je je kinderen nog enig perspectief wil bieden. De tijd dat moeders de vrouw thuisbleef en je op één redelijk salaris relatief makkelijk kon rondkomen en zelfs nog in aanmerking kwam voor een koopwoning liggen al een tijdje achter ons.quote:Op maandag 7 juli 2025 09:29 schreef Perrin het volgende:
[..]
Haha ja als jij het solidair vindt wanneer je je koters dumpt in de maatschappij zodat je ongestoord verder kunt timmeren aan je carrière, dan hebben we daar inderdaad een heel andere visie op.
Daar weet je zelf ook wel het antwoord op, anders lees je het hierboven...quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Perrin het volgende:
Hoe heeft de mensheid het ooit gered zonder 'gratis' kinderopvang hè?
In 1985 kon je voor 50k gulden een huis kopen en kon je als vent met redelijk salaris je gezin onderhouden en daarnaast nog leuke dingen doen.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:17 schreef Perrin het volgende:
Hoe heeft de mensheid het ooit gered zonder 'gratis' kinderopvang hè?
Als je als maatschappij echt deze kant op wil en je trekt de lijn consequent door, dan eindig je met een soort ieder-voor-zich-nachtwakersstaat. Beetje Amerikaanse taferelen. Dat lijkt me ook niet echt wenselijk.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik vind het wel een erg cynische benadering zo hoor. Tuurlijk kan je stellen dat kinderen krijgen een keuze is maar tegelijk heb je kinderen of beter gezegd werkvolk nodig om de economie te laten draaien.
Dus of je gaat ervoor zorgen dat je op één salaris nog kan leven waardoor de vader of moeder of beide half of hoe je het ook wil invullen kan zorgen voor kind thuis of je zorgt er inderdaad voor dat de opvang betaalbaar blijft (al dan niet helemaal gratis of deels of wat dan ook).
Laten we daar dan wat aan doen! Laten we zorgen dat jonge stellen niet hun linkernier moeten verkopen om bij Gods gratie een dak boven hun hoofd te hebben.quote:Op maandag 7 juli 2025 10:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
In 1985 kon je voor 50k gulden een huis kopen en kon je als vent met redelijk salaris je gezin onderhouden en daarnaast nog leuke dingen doen.
Daar heb je je antwoord.
Het CDA wordt groter dan de VVD. Dilan gaat nog wel een paar keer lekker vanuit de heup schieten op Twitter en dan is de chaos compleet.quote:Op maandag 7 juli 2025 11:02 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Een ‘neutrale opiniepeiler’ die een politicus waarover hij peilt een huichelaar noemt
Doorgaans tot goedkeuring van mensen die vonden dat ‘onze Pim’ gedemoniseerd werd. Wel weer gelachen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |