quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laat dat luie volk maar eens werken. Kunnen ze ook net als ik deel uitmaken van het vvd electoraat.
Verder interesseert politiek me niet zo. Ik heb een twee onder een kap woning en een knappe leaseauto. Dus ja, VVD it is.
/S
Rijk zijn is een overtuiging die extern is gematerialiseerd, arm zijn is een gewoon een denkfout van de persoon in kwestie.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nice!Succes is een keuze.
[ afbeelding ]
Onbegrijpelijk.quote:
Het is wat gechargeerd natuurlijk, maar ik loop een beetje te fucken met @Perrin . Het probleem van Nederlanders is wel dat men over het algemeen niet op zijn bek durft te gaan. Failliet gaan betekent dat je een kneus bent, in de VS heb je een kans gepakt. Aan die mentaliteit moet eens wat gebeuren. Wat dat betreft is Karremans op EZ nog wel een zegen, in plaats van op VWS waar hij weer met zijn tengels het morele vingertje gaat opheffen ("jouw pilletje zorgt voor al die liquiditaties"). Illiberaal gebrabbel kwam er uit die vent op dat vlak.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 11:12 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Gelachen. Dit is precies de reden waarom de VVD kut is voor dit land en de oppositie in zou moeten.
https://images.app.goo.gl/Wr5oDSryNgc6Ah1eAquote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nice!Succes is een keuze.
[ afbeelding ]
VVD is een partij voor mensen die bewust voor succes kiezen en die een hekel aan pech hebben. VVD is een partij van winnaars. Zuurpruimerij en ideologisch geklets over 'alle mensen zijn gelijk' wordt daar niet gewaardeerd. "Moge de beste winnen"quote:Op dinsdag 8 juli 2025 15:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Laat dat luie volk maar eens werken. Kunnen ze ook net als ik deel uitmaken van het vvd electoraat.
Verder interesseert politiek me niet zo. Ik heb een twee onder een kap woning en een knappe leaseauto. Dus ja, VVD it is.
/S
Ben ook maar net donkergroen hè. Sta er zelf ook versteld van, kennelijk gaat er toch nog iets goed ergens.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:50 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat je trouwens in donkergroen bivakkeert, ik had je toch armer ingeschat. Ikzelf zit midden in lichtgroen.
Kan natuurlijk altijd nog deugend GL gaan stemmen en deugend in een grachtenpand gaan wonen.quote:Er gaat echt een top-VVD-stemmer aan je verloren. Al die goedverdienende lui met linkse sympathieën zijn natuurlijk een beetje raar.
D66 is het meest rechtse dat ik ooit heb gestemd. En ook toen ik geen nagel had om reet te krabben stemde ik niet populistischquote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:59 schreef Perrin het volgende:
Ja dat is wel de paradox, dat veel lui die links stemmen zelf vaak bovenmodaal verdienen.
Terwijl de lui die economisch voordeel hebben bij links beleid veelal populistisch stemmen.
![]()
Ik was daar vandaag nog.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 18:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ben ook maar net donkergroen hè. Sta er zelf ook versteld van, kennelijk gaat er toch nog iets goed ergens.
[..]
Kan natuurlijk altijd nog deugend GL gaan stemmen en deugend in een grachtenpand gaan wonen.
quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:02 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik was daar vandaag nog.
Dat wil je helemaal niet.
Gemiste kans om door te stoten tot de 1%. Mocht je de ruimte hebben, ik heb de scheikundekennis. Just sayin'quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:04 schreef xpompompomx het volgende:
[..]![]()
Klopt wel, ben ook wel Brabo in hart en nieren ja. (Zonder drugslab overigens)
Ik had ook scheikunde in mijn vakkenpakket een eeuwigheid geleden.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Gemiste kans om door te stoten tot de 1%. Mocht je de ruimte hebben, ik heb de scheikundekennis. Just sayin'
Wat ik een fascinerend fenomeen vind is dat de VVD het voor elkaar gekregen heeft het imago te hebben "er voor de ondernemer te zijn" terwijl dat "voor bepaalde, hele rijke ondernemingen" moet zijn.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:03 schreef Perrin het volgende:
Ja ik bounce ook tussen PvdA-GL-D66, nooit anders gestemd.
Maar eigenlijk zouden we dus VVD moeten stemmen als we naar onze portemonnee kijken
En eigenlijk zou benedenmodaal tot modaal links moeten stemmen als die naar hun portemonnee kijken.
En door een verbondje aan te gaan met populistisch rechts en zelf wat op te schuiven van liberalisme naar conservatisme ook de boze benedenmodaal-tot-modaliër effectief aan zich kunnen binden. Politiek-strategisch zitten daar slimme lui. Worden vast ook goed betaald.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:08 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat ik een fascinerend fenomeen vind is dat de VVD het voor elkaar gekregen heeft het imago te hebben "er voor de ondernemer te zijn" terwijl dat "voor bepaalde, hele rijke ondernemingen" moet zijn.
Klaas Knot zegt ook regelmatig dat er minder belasting op werk en meer op vermogen zou moeten zijn, ook stelt hij dat de hypotheekrente weg moet.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 13:42 schreef Tijn het volgende:
Het zwaartepunt van de belasting op inkomsten naar vermogen verplaatsen zou misschien ook een goed idee zijn trouwens om de verschillen tussen arm en rijk te verkleinen.
De huurtoeslag is het debiele neefje van hra en die moet ook wieberen.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Klaas Knot zegt ook regelmatig dat er minder belasting op werk en meer op vermogen zou moeten zijn, ook stelt hij dat de hypotheekrente weg moet.
Volgens mij is in Nederland de belasting op arbeid vrij laag vergeleken met de landen om ons heen en die op kapitaal juist aan de hoge kant.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Klaas Knot zegt ook regelmatig dat er minder belasting op werk en meer op vermogen zou moeten zijn, ook stelt hij dat de hypotheekrente weg moet.
Klopt. Daar heeft de VVD toch wat kansen laten liggen de afgelopen 15 jaar.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:35 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Volgens mij is in Nederland de belasting op arbeid vrij laag vergeleken met de landen om ons heen en die op kapitaal juist aan de hoge kant.
Beetje middenmoot.quote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:35 schreef -XOR- het volgende:
Volgens mij is in Nederland de belasting op arbeid vrij laag vergeleken met de landen om ons heen
Ja dit is totale premiedruk, op zowel arbeid als inkomsten uit vermogen toch?quote:
Ik neem aan dat je bedoelt de hypotheekrenteaftrek? Of gewoon het concept van rente betalen op je hypotheek, want daar ben ik ook wel voor, hoorquote:Op dinsdag 8 juli 2025 19:31 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
ook stelt hij dat de hypotheekrente weg moet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |