Interessant.quote:Op zondag 22 juni 2025 16:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep het gelijk daarvan zal de toekomst uitwijzen.
Oppervlakkig is het paradoxaal maar kijkend naar de redenen is dat zeker niet.
Plat gezegd hanteert Iran, net als Isral; eigen beweegredenen waarbij de n de ander het bestaan (door haar op- of instelling) onmogelijk maakt. Wie er waarom, van welk gelijk heeft of ooit zou hebben is wmb niet eens de discussie. Het liefst zou ik er een hek omheen zetten om over 100 jaar te gaan kijken wat er van uitgekomen is.
Ik geef dan net wat meer voorkeur aan het bestaansrecht van "Isral" omdat de intenties van "Iran" mij zal kortwieken om zelf te bepalen wat/wie iemand wil (gaan) zijn.
Om het conflict maar simplistisch te generaliseren en gif in de hete soep te gooien (niet bedoeld om te kwetsen): Joden kunnen aldaar wel moslims tolereren maar omgekeerd willen moslims daar hoe dan ook de ongewenste joden uitdrijven. Remise en consensus op grond van andere drijfveren in die situatie, lijkt inmiddels onmogelijk en gaat 'men' dus opnieuw voor een schaakmat.
quote:Op zondag 22 juni 2025 17:12 schreef Treinhoer het volgende:
Schaamteloze repost van post 300 uit vorige topic, voor de nieuwe lezers in de reeks.
[..]
Interessant.
Ik zit zelf niet zo diep in de materie en de hele geschiedenis van Israel/Palestina probeer ik altijd naast me te leggen - simpelweg omdat het complex is aan beide kanten en ik die kennis niet heb -.
Ingaand op je analyse: Zijn er in Iran andere (machts)fracties die zich voorbereiden op de dood van de Ayatollah (die kerel is nu toch al ruim in de 80 en - naar het schijnt - behoorlijk ziek/oud/fragiel?); en inzien dat nu het land in ellende storten terwijl het regime in principe niet meer houdbaar is, en linksom of rechtsom wel ineen stort binnen 5 jaar?
Lijkt me wel dat er soort van groepen/elites zijn die nog wel aan de spreekwoordelijke noodrem kunnen trekken.
Het hele regime en de macht van het regime hangt aan een zijden draadje. Het is net als toen die persconferentie van de DDR. Iedereen wist en voelde al dat de hele Muur niet meer houdbaar was en aan alle kanten hing er iets in de lucht. Die persconferentie was een simpele verspreking, maar het was de brandende lont die echt het kruidvat in ging.
Ik denk dat Iran daar nu ongeveer ook zit, met een tijdspanne van 5 jaar (mocht het hele actuele gebeuren nu weer kalmeren).
Maar nogmaals: Ik zit er niet zo dik in en er spelen ongetwijfeld enorm veel factoren mee die ik niet mee neem in mijn verhaal hier.
quote:It’s appalling how inactive and disjointed the Iranian opposition remains—how it has been for decades, and how, barring a seismic shift, it likely will continue to be. Faced with Israel’s unprecedented military campaign targeting the upper echelons of the Islamic Revolutionary Guard Corps (IRGC), most factions of the so-called opposition offered little more than empty rhetoric. Plenty of noise. No strategy.
quote:
https://nkowsar.substack.(...)arios-the-oppositionquote:The IRGC is not just a military entity—it’s the economic and political backbone of the Islamic Republic. According to multiple analysts—and supported by Iran’s own parliamentary research—IRGC-linked entities, via front companies and military holding firms, control at least one-third of Iran’s economy, with some estimates putting their share as high as two-thirds of both formal and informal GDP. Over the past two decades, it has embedded itself in virtually every major sector: telecoms (such as MCI, acquired through front companies), oil and gas (via Khatam al-Anbiya Construction Headquarters), ports, media, water infrastructure, agriculture, real estate, the judiciary, parliament, city councils—you name it. It doesn’t just command soldiers; it commands contracts, pipelines, tenders, and fear. The notion that a few targeted strikes could collapse this entrenched apparatus is not just nave—it’s reckless wishful thinking.
quote:Op zondag 22 juni 2025 17:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Dat bewijst alleen maar wat ik de hele tijd al zeg
quote:Op vrijdag 20 juni 2025 14:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als Iran daadwerkelijk kernwapens had gewild hadden ze die ook nu wel gehad.
quote:Op zondag 22 juni 2025 17:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De tweet zegt ook juist dat ze doorgaan met het maken ervan.
Niemand kan de toekomst voorspellen. Maar het is geen gekke gedachte dat het Iraanse regime er nog wel wat jaren zit. Serieuze oppositie is er niet, die zijn dood of zitten in de gevangenis.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:12 schreef Treinhoer het volgende:
Schaamteloze repost van post 300 uit vorige topic, voor de nieuwe lezers in de reeks.
[..]
Interessant.
Ik zit zelf niet zo diep in de materie en de hele geschiedenis van Israel/Palestina probeer ik altijd naast me te leggen - simpelweg omdat het complex is aan beide kanten en ik die kennis niet heb -.
Ingaand op je analyse: Zijn er in Iran andere (machts)fracties die zich voorbereiden op de dood van de Ayatollah (die kerel is nu toch al ruim in de 80 en - naar het schijnt - behoorlijk ziek/oud/fragiel?); en inzien dat nu het land in ellende storten terwijl het regime in principe niet meer houdbaar is, en linksom of rechtsom wel ineen stort binnen 5 jaar?
Lijkt me wel dat er soort van groepen/elites zijn die nog wel aan de spreekwoordelijke noodrem kunnen trekken.
Het hele regime en de macht van het regime hangt aan een zijden draadje. Het is net als toen die persconferentie van de DDR. Iedereen wist en voelde al dat de hele Muur niet meer houdbaar was en aan alle kanten hing er iets in de lucht. Die persconferentie was een simpele verspreking, maar het was de brandende lont die echt het kruidvat in ging.
Ik denk dat Iran daar nu ongeveer ook zit, met een tijdspanne van 5 jaar (mocht het hele actuele gebeuren nu weer kalmeren).
Maar nogmaals: Ik zit er niet zo dik in en er spelen ongetwijfeld enorm veel factoren mee die ik niet mee neem in mijn verhaal hier.
Ja, ze hadden geen kernwapens is je dat nog niet duidelijk? Je bent wel erg traag van begrip he.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry maar deze spiegel kon ik niet laten liggen
Jongens, we zijn eruit: Lord-Omdraai neemt dus wel degelijk aan dat Iran bezig was met het realiseren van hun wil om kernwapens te maken en in zijn eigen woorden:
“Als Iran daadwerkelijk kernwapens had gewild hadden ze die ook nu wel gehad.”
De aap is uit de mouw en kan niet meer terug, hoeven we nooit meer in de gespeelde verongelijkte houding van Lord-Omdraai te trappen.
Oei. Dat is wel bizar. Ik had (en dat is klaarblijkelijk best naef) wel gedacht dat er nog iets van een soort van oppositie of in ieder geval gematigde club binnen het machtsapparaat actief zou zijn om nog aan de spreekwoordelijke handrem te kunnen trekken, om zo de wagon vol ellende los te koppelen en op de rails te houden waar de rest van de trein vol schurken het ravijn in dondert. (om maar even een spoor gerelateerde beeldspraak te gebruiken).quote:Op zondag 22 juni 2025 17:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[..]
[..]
https://nkowsar.substack.(...)arios-the-opposition
Did postte user Frikandelbroodje in het vorige topic
Geen idee wat je zo interessant vindt aan die post.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:12 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Interessant.
Ik zou denken dat er heel veel moeilijke woorden zijn gebruikt om weinig te zeggen.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen idee wat je zo interessant vindt aan die post.
Hoe groot het binnen Iran is dat is niet helemaal duidelijk, maar de enige vorm van oppositie zit in het buitenland: Iran National Council, onder leiding van de oudste zoon van de laatste Shah. Naar eigen zeggen vertegenwoordigd die organisatie miljoenen aan democratisch gezinde mensen zowel binnen als buiten Iran.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:09 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Interessant.
Dit gedraai en gespin kennen we nu wel.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja, ze hadden geen kernwapens is je dat nog niet duidelijk? Je bent wel erg traag van begrip he.
Ze wilden geen kernwapens hebben, daarom zijn ze gestopt bij hoog verrijkt uranium.
Maar dan komt er een tweetje van Medvedev waarin hij claimt dat ze verder gaan werken aan wapens. En doe jij net alsof Iran kernwapens had. Prima hoor je valt flink door de mand.
Ben bang dat de enige echt kans op verandering een volledige ontmanteling van de Ayatolloh en al zijn kompanen inclusief de revolutionaire garde. En dan gaat niet lukken met wat F35s en boze tweetjes.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:19 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Hoe groot het binnen Iran is dat is niet helemaal duidelijk, maar de enige vorm van oppositie zit in het buitenland: Iran National Council, onder leiding van de oudste zoon van de laatste Shah. Naar eigen zeggen vertegenwoordigd die organisatie miljoenen aan democratisch gezinde mensen zowel binnen als buiten Iran.
Voor de rest is dit natuurlijk ook al de tweede Ayatollah en heeft hij schijnbaar een paar dagen terug een paar opvolgers benoemd dus mocht hij de pijp uitgaan is dat geen garantie voor regime change.
Ik denk ook niet dat zo gaat lukken nee. Als ze dit nou een jaar of 2 geleden hadden gedaan met die massale demo's dan had je nog wat binnenlands momentum mee gehad, vooralsnog is het er momenteel niet en dat lijkt me wel een benodigde voor verandering.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:21 schreef HarryDePizzaBakker1 het volgende:
[..]
Ben bang dat de enige echt kans op verandering een volledige ontmanteling van de Ayatolloh en al zijn kompanen inclusief de revolutionaire garde. En dan gaat niet lukken met wat F35s en boze tweetjes.
Syri is natuurlijk altijd meer een stammenstrijd geweest. Met de Asad familie die het allemaal in toom hield.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:25 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ik denk ook niet dat zo gaat lukken nee. Als ze dit nou een jaar of 2 geleden hadden gedaan met die massale demo's dan had je nog wat binnenlands momentum mee gehad, vooralsnog is het er momenteel niet en dat lijkt me wel een benodigde voor verandering.
Maar aan de andere kant, Syri ging ook opeens heel snel.
Nee je lult maar wat in het wilde weg. Je bewijst op geen enkele manier dat ik ongelijk heb. Het is weer hetzelfde spelletje als eerst. Prima hoor als je denkt dat je gelijk hebt.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:21 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Dit gedraai en gespin kennen we nu wel.
Je bent gewoon weer keihard gepakt op je eigen woorden.
Men hoeft hier niet eens moeite te doen om je eigen onzin te ontkrachten. Die woorden lever je zelf aan door het ingooien van je eigen ruiten.
Lachwekkend en tenenkrommend tegelijk.
Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je lult maar wat in het wilde weg. Je bewijst op geen enkele manier dat ik ongelijk heb. Het is weer hetzelfde spelletje als eerst. Prima hoor als je denkt dat je gelijk hebt.
Ik heb nooit iets beweerd over het hebben van bewijs.quote:Even voor de duidelijkheid wat is dan je bewijs dat Iran atoomwapens had?
Nee, dat is een bug hier.quote:
Niet de taken referentiequote:
Idd. als je 10x probeert lukt het na een tijdje.quote:
Volgens de desktopversie is de tweet deleted. Aldus @Starflyerquote:
Wat we weten is dat ze verrijkt uranium hadden. Waar je bijna een bom mee zou kunnen maken. Er is verder geen aanwijzing dat ze verder zijn gegaan dan dat stadium.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:35 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je ongelijk hebt.
Ik deel namelijk je redelijke aanname dat Iran heel bewust bezig was met de ontwikkeling van kernwapens en dat de kans daarmee aanwezig is dat ze ze bijna of helemaal hadden.
[..]
Ik heb nooit iets beweerd over het hebben van bewijs.
We proberen uit te leggen dat het een bug is. Je kunt gewoon zelf de tweet bezoeken.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Volgens de desktopversie is de tweet deleted.
Is wel rechtstreeks op X te zien.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:43 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ja tweet plaatsen lukt niet, krijg steeds een foutmelding
Jij ziet die tweet wl?quote:
Als je op de link klikt werkt het wel.quote:
En mijn vriend (ook ICT-er) zei dat de tweet deleted was. Dus die geloofde ik, heel raarquote:Op zondag 22 juni 2025 17:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
We proberen uit te leggen dat het een bug is. Je kunt gewoon zelf de tweet bezoeken.
https://x.com/IDF/status/1936788422498414980
Dank!quote:Op zondag 22 juni 2025 17:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als je op de link klikt werkt het wel.
Nee klopt, want ze laten geen toezichthouders toe die dat kunnen constateren. Dat zou ik ook niet doen als ze zoals jij terecht al zei met de productie van een kernwapen bezig zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat we weten is dat ze verrijkt uranium hadden. Waar je bijna een bom mee zou kunnen maken. Er is verder geen aanwijzing dat ze verder zijn gegaan dan dat stadium.
Letterlijk volgens het door hun ondertekende recht niet: het non-proliferatieverdrag.quote:Dan nog is het hun goed recht om een atoombom te willen.
En weer terugvallen op de moreel-verheven beargumentatie met ook nog eens een valse stelling. Iran is niet platgebombardeerd.quote:Israel heeft ze ook. Toch stel ik niet voor dat enkel de verdenking dat Israel een atoomwapen heeft Iran of welk ander land dat durft het recht zou geven om Israel dan maar preventief plat te bombarderen. Iran mag zich nu verdedigen maar ook zij mogen niet preventief aanvallen.
Goed om geen boodschap te hebben of te maken van een verbeeldende geschiedenis omdat die hierin feitelijk nauwelijks iets toevoegt.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:09 schreef Treinhoer het volgende:
[..]
Interessant.
Niet meer nee, hl raar..quote:Op zondag 22 juni 2025 17:49 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Nee klopt, want ze laten geen toezichthouders toe die dat kunnen constateren.
[..]
Letterlijk volgens het door hun ondertekende recht niet: het non-proliferatieverdrag.
[..]
En weer terugvallen op de moreel-verheven beargumentatie met ook nog eens een valse stelling. Iran is niet platgebombardeerd.
Toch al een knappe prestatie van je dat je inmiddels in je eigen woorden hebt toegegeven het er toch stiekem mee eens te zijn dat Iran bezig was met het productieproces van een nucleair wapen.
Was het feit dat uranium met een verrijking van 60/83% enkel toepasbaar is in een kernbom, en het dus toch niet zo aannemelijk was dat ze die honderden miljoenen investeerden in een uit de hand gelopen hobbyproject, de doorslaggevende factor?
Het kan net als Bush deed, zomaar lukken en handig moment ook omdat iedereen er aan tafelzittend zal zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:18 schreef tjoptjop het volgende:
Iran valt Amerika aan en Trump doet een artikeltje 5 in Den Haag
Zonder faciliteiten kun je niks met verrijkt uranium, dat zet je niet even op een zolderkamer in elkaar.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed, ik vergreep dus dat Iran nucleair materiaal al had verwijderd en verplaatst omdat ze een aanval hadden verwacht.
Hoe succesvol is deze aanval dan? Zeker als er weer tegenaanvallen van Iran gaan komen, in ieder geval zeker wel tegen Isral. Hoe kan Trump dan zeggen dat de kous hiermee af is?
Veel hangt af van hoe solide de inlichtingendiensten dit soort zaken kunnen bepalen. Waar is nog verrijkt uranium? Zijn er nog verborgen faciliteiten? Waar liggen de grote raketvoorraden?quote:Op zondag 22 juni 2025 17:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed, ik vergreep dus dat Iran nucleair materiaal al had verwijderd en verplaatst omdat ze een aanval hadden verwacht.
Hoe succesvol is deze aanval dan? Zeker als er weer tegenaanvallen van Iran gaan komen, in ieder geval zeker wel tegen Isral. Hoe kan Trump dan zeggen dat de kous hiermee af is?
Of dat Trump het schaamteloos gebruikt voor zijn eigen politieke agenda.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:56 schreef Haags het volgende:
Ik zou het toch best grappig vinden als Trump niet naar Den Haag komt komende week.
Hebben ze heel dat pleuris circus voor niets opgezet.
Dat kan ook goed idd.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat Trump het schaamteloos gebruikt voor zijn eigen politieke agenda.
Trump-intimidatie werkt. Offer you can't refuse enzo.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou, de NAVO-top hoeft ook niet meer: Alle NAVO-landen akkoord met 5-procentnorm defensie-uitgaven, ook Spanje aan boord - https://nos.nl/l/2572092
Kan iedereen lekker thuisblijven en is Den Haag sowieso geen doelwit meer![]()
Ja, ik weet dat de kans sowieso miniem is/was![]()
Amerikanen die het hebben over 'regime change'. Waar hebben we dat vaker gezien.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:54 schreef Perrin het volgende:
Bolton denkt dat de dagen van de moellahs binnenkort geteld zijn. Ik help het 'm hopen.
[ x ]
Dat zal het eerder zijn ja.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:56 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of dat Trump het schaamteloos gebruikt voor zijn eigen politieke agenda.
What can go wrong??quote:Op zondag 22 juni 2025 17:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Amerikanen die het hebben over 'regime change'. Waar hebben we dat vaker gezien.
Gewoon afhandelen via Webex.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nou, de NAVO-top hoeft ook niet meer: Alle NAVO-landen akkoord met 5-procentnorm defensie-uitgaven, ook Spanje aan boord - https://nos.nl/l/2572092
Kan iedereen lekker thuisblijven en is Den Haag sowieso geen doelwit meer![]()
Ja, ik weet dat de kans sowieso miniem is/was![]()
Ik meen toch dat er geruchten zijn dat Iran nog een andere locatie heeft waar het k kan.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zonder faciliteiten kun je niks met verrijkt uranium, dat zet je niet even op een zolderkamer in elkaar.
Als die locatie er is, dan weet de Mossad het hoogstwaarschijnlijk ook.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik meen toch dat er geruchten zijn dat Iran nog een andere locatie heeft waar het k kan.
Tja geruchten, de Mossad en de CIA zijn daar dan ook van op de hoogte.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik meen toch dat er geruchten zijn dat Iran nog een andere locatie heeft waar het k kan.
Een beetje fokker! heeft natuurlijk een goed uitgeruste zolderkamer.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Zonder faciliteiten kun je niks met verrijkt uranium, dat zet je niet even op een zolderkamer in elkaar.
Kan best, maar die locatie is voor zover wij weten dus niet onder handen genomen nog. Dus mocht het kloppen dan is er feitelijk weinig veranderd door de bombardementenquote:Op zondag 22 juni 2025 17:59 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als die locatie er is, dan weet de Mossad het hoogstwaarschijnlijk ook.
Die komt echt wel naar Den Haag want hij wil een broodje gitaar hebben.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:56 schreef Haags het volgende:
Ik zou het toch best grappig vinden als Trump niet naar Den Haag komt komende week.
Hebben ze heel dat pleuris circus voor niets opgezet.
quote:Op zondag 22 juni 2025 18:01 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die komt echt wel naar Den Haag want hij wil een broodje gitaar hebben.
De definitie van een broodje gitaar is een broodje met een snack erop met daarover zoveel saus dat als er een hap van genomen wordt heel de trui of t-shirt of wat niet al, helemaal onder de kleffe saus zit.quote:
Ze hebben het zoveel mogelijk verspreid daar het onmogelijk is om compleet onderuit te halen. Ondertussen bouwen ze een complex op meer dan 80 meter diepte waar je nooit bij zult komen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kan best, maar die locatie is voor zover wij weten dus niet onder handen genomen nog. Dus mocht het kloppen dan is er feitelijk weinig veranderd door de bombardementen
Zitten we straks met Hegseth die een rondje door het Haagse Bos jogt.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:03 schreef MissButterflyy het volgende:
Het zou mij niks verbazen trouwens als ie niet komt. Of hij stuurt iemand anders namens de VS.
quote:Op zondag 22 juni 2025 18:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De definitie van een broodje gitaar is een broodje met een snack erop met daarover zoveel saus dat als er een hap van genomen wordt heel de trui of t-shirt of wat niet al, helemaal onder de kleffe saus zit.
Een logische reactie daarop is dat de persoon in kwestie met de hand de saus van het kledingsstuk verwijderd met een beweging die lijkt op het bespelen van een gitaar.
Vandaar het woord: broodje gitaar
Jij kunt Google ook gebruiken?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:03 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
De definitie van een broodje gitaar is een broodje met een snack erop met daarover zoveel saus dat als er een hap van genomen wordt heel de trui of t-shirt of wat niet al, helemaal onder de kleffe saus zit.
Een logische reactie daarop is dat de persoon in kwestie met de hand de saus van het kledingsstuk verwijderd met een beweging die lijkt op het bespelen van een gitaar.
Vandaar het woord: broodje gitaar
Met een invasie wel.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben het zoveel mogelijk verspreid daar het onmogelijk is om compleet onderuit te halen. Ondertussen bouwen ze een complex op meer dan 80 meter diepte waar je nooit bij zult komen.
De VS verblijft in Noordwijk, dus dat wordt ons bespaardquote:Op zondag 22 juni 2025 18:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Zitten we straks met Hegseth die een rondje door het Haagse Bos jogt.
Ja daar zijn ze wel goed in diepe holen graven. Maar geen hol zo diep dat je ze niet kunt uitroken.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:04 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ze hebben het zoveel mogelijk verspreid daar het onmogelijk is om compleet onderuit te halen. Ondertussen bouwen ze een complex op meer dan 80 meter diepte waar je nooit bij zult komen.
Ik denk niet dat het nodig gaat zijn voor een jaar of 10, maar daar zullen we snel meer over weten.quote:
Nog maar pas ja.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Jij kunt Google ook gebruiken?
Ze kunnen er zelf toch ook komen, dan is er altijd een mogelijkheid, hopelijk gaat het niet nodig zijn.quote:
Ik ben trots op jequote:
Heeft Israel Apache helicopters? Zo ja dan hoeft dat geen probleem te zijn.quote:
Er konen zal het probleem niet zozeer zijn..quote:Op zondag 22 juni 2025 18:13 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ze kunnen er zelf toch ook komen, dan is er altijd een mogelijkheid, hopelijk gaat het niet nodig zijn.
Dat hebben we vannacht gezien.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Er konen zal het probleem niet zozeer zijn..
Bergachtig gebied is goed te verdedigen
Wat wil je met Apaches doen dan?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heeft Israel Apache helicopters? Zo ja dan hoeft dat geen probleem te zijn.
Je had het over een invasie toch?quote:
Die hebben daar de range niet voor.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Heeft Israel Apache helicopters? Zo ja dan hoeft dat geen probleem te zijn.
Commandoactie van 100 man kan ook, een fullscale invasie is onnodig en tevens onuitvoerbaar.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je had het over een invasie toch?
Ja maar dat betekent niet een alleen een grond gevecht.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je had het over een invasie toch?
En wat willen 100 man dan bereiken?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:20 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Commandoactie van 100 man kan ook, een fullscale invasie is onnodig en tevens onuitvoerbaar.
Nooit Mission Impossible gekeken?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En wat willen 100 man dan bereiken?
Als we Tom Cruise binnenkort als glazenwasser het hoogste gebouw van Teheran zien beklimmen weten we genoeg.quote:
Raid on Entebbe nooit gezien?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En wat willen 100 man dan bereiken?
Aanrader, een van de beste huzarenstukjes van het IDF. Wel de versie uit '77 met Bronson en O'Toole. Als je interesse hebt kan ik 'm voor je uploaden.quote:
Dat was nou zo'n typische Israelische commando actie die niemand aan zag komen.quote:
Iran gaat nu niet stoppen, die zullen toch wraakacties willen uitvoeren, dus zoveel mogelijk onschadelijk maken.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed. Als de VS zegt dat alle nucleaire sites zo ernstig beschadigd zijn dat het gevaar weg is, hoeft Isral nu ook geen aanvallen meer uit te voeren.
En als Isral stopt, zou Iran ook stoppen.
Dus…. Ergens klopt gewoon iets niet!
Ja het hele lijstje targets wordt afgewerkt en dan zal over een poosje (dagen tot weken) wel de overwinning worden uitgeroepen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Iran gaat nu niet stoppen, die zullen toch wraakacties willen uitvoeren, dus zoveel mogelijk onschadelijk maken.
Eichmann kidnappen midden in Argentinie was ook wel een meesterwerk hoor.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Aanrader, een van de beste huzarenstukjes van het IDF. Wel de versie uit '77 met Bronson en O'Toole. Als je interesse hebt kan ik 'm voor je uploaden.
Zeker maar dat deed de Mossad.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eichmann kidnappen midden in Argentinie was ook wel een meesterwerk hoor.
Zou Trump dat nou wel helemaal overzien?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Iran gaat nu niet stoppen, die zullen toch wraakacties willen uitvoeren, dus zoveel mogelijk onschadelijk maken.
Oh ja en vergeet Sword of Gideon niet.quote:
Dit inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die straat van Hormuz zou ik me niet te druk om maken, de enige die daar hard door geraakt gaat worden is China.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Isral is nog druk bezig om alle mogelijkheden tot vergelding die Iran heeft uit de weg te ruimen. Dat wil zeggen doorgaan met wapendepots, lanceerinstallaties en andere militaire basissen elimineren. Bovendien zullen zowel Isral als de VS een vinger aan de pols houden voor wat deze vergelding gaat worden. Als Iran bijv. daadwerkelijk de Straat van Hormuz op slot gooit of Amerikaanse militaire basissen in de regio aanvalt, zal daar weer een stevige reactie op gaan komen.
Zelfmoord idd. En niet winbaar. Maar toch kan ik me voorstellen dat ze het doen om Trump wellicht in een kostbare oorlog te lokken.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Isral is nog druk bezig om alle mogelijkheden tot vergelding die Iran heeft uit de weg te ruimen. Dat wil zeggen doorgaan met wapendepots, lanceerinstallaties en andere militaire basissen elimineren. Bovendien zullen zowel Isral als de VS een vinger aan de pols houden voor wat deze vergelding gaat worden. Als Iran bijv. daadwerkelijk de Straat van Hormuz op slot gooit of Amerikaanse militaire basissen in de regio aanvalt, zal daar weer een stevige reactie op gaan komen.
Uiteindelijk is hier een lachende derde en dat is Putin. De olie is nu al merkbaar duurder en dat gaat nog veel gekker worden.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zelfmoord idd. En niet winbaar. Maar toch kan ik me voorstellen dat ze het doen om Trump wellicht in een kostbare oorlog te lokken.
De vraag is een beetje of het regime juist sterker of zwakker wordt bij een oorlog, vanuit binnenlands perspectief.
Mwah, af en toe eens een paar raketten afschieten, veel meer zal het niet zijn wat de VS zal doen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zelfmoord idd. En niet winbaar. Maar toch kan ik me voorstellen dat ze het doen om Trump wellicht in een kostbare oorlog te lokken.
De vraag is een beetje of het regime juist sterker of zwakker wordt bij een oorlog, vanuit binnenlands perspectief.
Dat zal helemaal afhangen van het feit of er burerdoelen geraakt gaan worden in Iran. Als die gespaard blijven acht ik de kans op binnenlands verzet aanzienlijk. Ga je slachtoffers maken onder de Iraanse bevolking dan maakt het niet uit wat voor regime er komt na de Ayatollah, het is en blijft een vijand.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat sowieso. Schijnbaar zijn 6 miljoen mensen gevlucht uit Teheran. Die willen ook weer terug natuurlijk, lijkt me dat het snel rustiger moet worden voor ze dan.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zal helemaal afhangen van het feit of er burerdoelen geraakt gaan worden in Iran. Als die gespaard blijven acht ik de kans op binnenlands verzet aanzienlijk. Ga je slachtoffers maken onder de Iraanse bevolking dan maakt het niet uit wat voor regime er komt na de Ayatollah, het is en blijft een vijand.
Misschien hier gebruiken om sneller te bouwenquote:Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Echt bizar hoe zo'n bom door 60 meter grond gaat. Dat is gewoon een gemiddeld flatgebouw in Nederland.
Nu is oorlog niet rationeel. Alleen Iran weet ook dat wat ze doen ze het drie keer harder terugkrijgen. Met meer slaag ontvangen hebben ze toch niks te winnen? Meer sympathie van de bevolking gaan ze niet krijgenquote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tsja, ben benieuwd wat voor rapporten er over 10-15 jaar uitkomen over deze kwestie.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nu is oorlog niet rationeel. Alleen Iran weet ook dat wat ze doen ze het drie keer harder terugkrijgen. Met meer slaag ontvangen hebben ze toch niks te winnen? Meer sympathie van de bevolking gaan ze niet krijgen
Als China nu zijn kans schoon ziet om Taiwan in te pikken en Amerika dat niet accepteert. Dan hebben we Rusland, Oekraine, Israel, Iran en China in oorlog.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:11 schreef vosss het volgende:
Zo met alles wat er overal in de wereld gaande is, denk ik dat we gerust gezamenlijk kunnen concluderen dat wij als mensheid collectief snoeihard gefaald hebben n gedoemd zijn te mislukken.
Man man man wat een droefenis overal.
Voor een wereldoorlog is wel iets meer nodig.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als China nu zijn kans schoon ziet om Taiwan in te pikken en Amerika dat niet accepteert. Dan hebben we Rusland, Oekraine, Israel, Iran en China in oorlog.
Zouden dat dan 3 verschillende vervelende oorlogen zijn, waarbij de grootste machten ter wereld in oorlog zijn, of is het dan een wereldoorlog?
Wat vooral opvalt aan de beelden is dat de IDF/AF zelf geen klap geraakt had ondanks de mooie woorden.quote:
Zo vet dit.quote:
Ja dat verharden werkt tot op zekere hoogte primaquote:Op zondag 22 juni 2025 19:21 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Wat vooral opvalt aan de beelden is dat de IDF/AF zelf geen klap geraakt had ondanks de mooie woorden.
Fodrow was grotendeels geevacueerd. Iets wat ook USInt wist. Maxar:
[ afbeelding ]
Het lijkt er op dat Iran wegkomt met een groot gedeelte van zijn verrijkte brandstof en centrifuges.
Top Gun-eske propagandaquote:
Wat je daar ziet vliegen is 100% pure Freedom.quote:
Nee hoor een wereldoorlog is een wereld in oorlogquote:Op zondag 22 juni 2025 19:18 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Voor een wereldoorlog is wel iets meer nodig.
Het werkt wel. Ik vind het als pacifist zelfs indrukwekkend.quote:
Gezien in de bioscoop, ook elk jaar toendertijd naar de open dag van de Koninklijke Luchtmacht, stond zelfs een keer een F-117, op Gilze meen ik, waanzinnig. Scramblestart van 16 F-16's.quote:
Ik heb beide films ook gezienquote:Op zondag 22 juni 2025 19:45 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Gezien in de bioscoop, ook elk jaar toendertijd naar de open dag van de Koninklijke Luchtmacht, stond zelfs een keer een F-117, op Gilze meen ik, waanzinnig. Scramblestart van 16 F-16's.![]()
![]()
In het geval van een Chinese aanval op Taiwan denk ik dat de VS en NAVO erbij gaat betrekken, en dan worden wij Europeanen er ook allemaal in meegezogen.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als China nu zijn kans schoon ziet om Taiwan in te pikken en Amerika dat niet accepteert. Dan hebben we Rusland, Oekraine, Israel, Iran en China in oorlog.
Zouden dat dan 3 verschillende vervelende oorlogen zijn, waarbij de grootste machten ter wereld in oorlog zijn, of is het dan een wereldoorlog?
Je kan er altijd nog voor kiezen om te verkassen naar het altijd zonnige Rusland, misschien dat het je daar beter bevalt.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:38 schreef Viesdik het volgende:
Ik ervaar dat mijn gevoel van vrijheid en democratie niet in lijn ligt met de doctrine dat je vrede kan bereiken middels macht/kracht.
Ik ervaar dat het westen c.q. de NAVO c.q. Amerika een steeds grotere dreiging vormt voor mijn vrijheidsgevoel. Het idee dat Amerika steeds meer landen hun wil oplegt middels regimeschanges vanuit het eindsoel om een wereldregering ma te streven, dient enkel het belang van de machtisgsten.
ALLE landen met een oorlogsdreiging zijn die dingen nu aan het ontwikkelen of bouwen. Vroeger, lang geleden was dat heel ingewikkeld, tegenwoordig lopen er bergen mensen rond die weten hoe je een atoombom of een raket moet bouwen.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:16 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
[..]
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Sorry maar deze spiegel kon ik niet laten liggen.
Jongens, we zijn eruit: Lord-Omdraai neemt dus wel degelijk aan dat Iran bezig was met het realiseren van hun wil om kernwapens te maken en in zijn eigen woorden:
“Als Iran daadwerkelijk kernwapens had gewild hadden ze die ook nu wel gehad.”
Dus zo onschuldig vindt hij Iran niet.
De aap is uit de mouw en kan niet meer terug, hoeven we nooit meer in de gespeelde verongelijkte houding van Lord-Omdraai te trappen.
@:Lord-Ronddraai Lord-Omdraai: Je bent gewoon weer keihard gepakt op je eigen woorden.
Men hoeft hier niet eens moeite te doen om je eigen onzin te ontkrachten. Die woorden lever je zelf aan door het ingooien van je eigen ruiten.
Lachwekkend en tenenkrommend tegelijk.
Op de kleuterschool wel ja, in de grote mensenwereld worden er wel bepaalde voorwaarden gehanteerd.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:43 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Nee hoor een wereldoorlog is een wereld in oorlog
alles kan..quote:Op zondag 22 juni 2025 20:02 schreef Hathor het volgende:
[..]
Je kan er altijd nog voor kiezen om te verkassen naar het altijd zonnige Rusland, misschien dat het je daar beter bevalt.
Als ze die nog niet hadden, hebben ze die binnenkort wel.quote:Op zondag 22 juni 2025 17:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja, ze hadden geen kernwapens is je dat nog niet duidelijk? Je bent wel erg traag van begrip he.
Ze wilden geen kernwapens hebben, daarom zijn ze gestopt bij hoog verrijkt uranium.
Maar dan komt er een tweetje van Medvedev waarin hij claimt dat ze verder gaan werken aan wapens. En doe jij net alsof Iran kernwapens had. Prima hoor je valt flink door de mand.
Sheldon....ben jij het?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:05 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
ALLE landen met een oorlogsdreiging zijn die dingen u aan het ontwikkelen of bouwen. Vroeger, lang geleden was dat heel ingewikkeld, tegenwoordig lopen er bergen mensen rond die weten hoe je een atoombom of een raket moet bouwen.
Ik moest 45 jaar geleden, toen ik op de middelbare school zat, ook voor een hele delegatie leraren verschijnen omdat ik tijdens de natuurkundeles een atoombom aan het ontwerpen pas, met alle aandachtspunten als kanttekeningen erbij. Je moet toch wat doen om de lessen interessant te maken
Wat is er mijn zijn hoofd aan de hand? Begint eruit te zien als AI.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef Viesdik het volgende:
Jensen![]()
![]()
![]()
https://jensen.nl/amerika-is-gevallen-de-jensen-show-709/
Even geprobeerd, want waarom niet, maar het ging binnen een paar minuten over quiona ofzo? Geen idee, dus maar weer afgezet.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef Viesdik het volgende:
Jensen![]()
![]()
![]()
Ik ook, niet aan te gluren.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even geprobeerd, want waarom niet, maar het ging binnen een paar minuten over quiona ofzo? Geen idee, dus maar weer afgezet.
niet geschorenquote:Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat is er mijn zijn hoofd aan de hand? Begint eruit te zien als AI.
Jensen is al heel lang de weg wkijt, net als zijn volgers.quote:
prachtige vent..quote:Op zondag 22 juni 2025 20:14 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Even geprobeerd, want waarom niet, maar het ging binnen een paar minuten over quiona ofzo? Geen idee, dus maar weer afgezet.
Sinds 2020 ben ik niet de weg kwijt, maar kan ik mezelf veel beter beschermenquote:Op zondag 22 juni 2025 20:19 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Jensen is al heel lang de weg wkijt, net als zijn volgers.
Eh, dat is een T-shirt?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:18 schreef Viesdik het volgende:
Ik heb een bijzonder complot.
Alex Jones claimt dat Trump in 2020 al een aanval op dat land in scene heeft gezet, om escalatie in de toekomst tegen te gaan. Dit zou dus nu gebeurd kunnen zijn. Daarom kon Iran ook op tijd het nucleair materiaal verplaatsen en kon Amerika zonder mensenlevens te vernietigen een complex bombarderen wat eigenlijk al zo goed als zeker verlaten was.
Zie tweet: https://x.com/RealAlexJones/status/1936821555088015591
Nu wordt ook gezegd dat het niet Netanyahu was die zijn lof heeft betuigd voor de acties van Trump, maar dat het een acteur was met een masker.
Niet dat ik het geloof, maar het wordt wel gezegd
[ afbeelding ]
Welnee joh, die wil geld binnenharken via de simpele zielen die hem volgen.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:20 schreef Viesdik het volgende:
[..]
prachtige vent..
geen belangen alleen maar mensen waarschuwen.
Kun je die berichten delen?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:35 schreef littlemindy het volgende:
Berichten op X dat het Iraanse Parlement goedkeuring zou hebben gegeven voor het sluiten van de Straat van Hormuz. Geen idee of het waar is.
Jezus wat ziet hij eruit tegenwoordig.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef Viesdik het volgende:
Jensen![]()
![]()
![]()
niks is voor niksquote:Op zondag 22 juni 2025 20:32 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Welnee joh, die wil geld binnenharken via de simpele zielen die hem volgen.
De NAVO heeft weinig met die regio te maken.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
In het geval van een Chinese aanval op Taiwan denk ik dat de VS en NAVO erbij gaat betrekken, en dan worden wij Europeanen er ook allemaal in meegezogen.
is dat erg?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:35 schreef littlemindy het volgende:
Berichten op X dat het Iraanse Parlement goedkeuring zou hebben gegeven voor het sluiten van de Straat van Hormuz. Geen idee of het waar is.
Met 3 carrier strike groepen in de buurt is dat geen handige zet.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:35 schreef littlemindy het volgende:
Wist je dat hij de broer is van Frank Daanen?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:37 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Jezus wat ziet hij eruit tegenwoordig.
Wordt duur aan de pomp dan.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:35 schreef littlemindy het volgende:
waarschijnlijk gooien ze een zooitje zeemijnen daar in de plomp. Geen idee of dat te voorkomen is.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met 3 carrier strike groepen in de buurt is dat geen handige zet.
Dan weten we wel waar de reportage op het NOS journaal morgen over gaat.quote:
Mijnen kun je opruimen maar dan gooit de Navy nog wel wat meer in puin op het vasteland.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
waarschijnlijk gooien ze een zooitje zeemijnen daar in de plomp. Geen idee of dat te voorkomen is.
waarom zeg je dan nee?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:42 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Nee hoor, gaat maar 20% van het mondiale olieverbruik doorheen.
Nee tuurlijk niet, koekoekquote:Op zondag 22 juni 2025 20:49 schreef Adrie072 het volgende:
Is het flightplan van die B2's ergens te vinden?
Inclusief het obligate interviewtje met automobilsten aan de pomp.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:44 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Dan weten we wel waar de reportage op het NOS journaal morgen over gaat.
Dit wordt een duur grapje voor de Iraanse marine.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:40 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Met 3 carrier strike groepen in de buurt is dat geen handige zet.
Puur de intentie van dat soort projecten moet in de kiem worden gesmoord.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:06 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als ze die nog niet hadden, hebben ze die binnenkort wel.
Volgens mij zijn de roepers “Iran deed niks fout en maakt geen kernwapens” gewoon niet capabel om te begrijpen dat je voor een kerncentrale helemaal geen eigen verrijkingsfabricage hoeft te hebben, zeker niet 60m in een berg, en zeker niet die aantallen aan centrifuges.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:53 schreef Vallon het volgende:
[..]
Puur de intentie van dat soort projecten moet in de kiem worden gesmoord.
Ultracentrifuge projecten op die schaal om een paar kilo uranium te verrijken, zijn niet voor de wandel of om de eigen kachel mee aan te steken. De enige reden is het verwerven van kernwapens.
Kan dat niet met artillerie?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dit wordt een duur grapje voor de Iraanse marine.
Yep en dan weten dat je voor civiele toepassingen - zoals energie - al ruim genoeg hebt aan uranium dat verrijkt is tot zeg 4%.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de roepers “Iran deed niks fout en maakt geen kernwapens” gewoon niet capabel om te begrijpen dat je voor een kerncentrale helemaal geen eigen verrijkingsfabricage hoeft te hebben, zeker niet 60m in een berg, en zeker niet die aantallen aan centrifuges.
En zeker niet dat je niet de regels volgt van het internationaal atoom gemeenschap.
En al helemaal niet dat je een geheime faciliteit bouwt in een berg die pas jaren later ontdekt wordt.
‘Ik tank gewoon altijd voor 30 euro’quote:Op zondag 22 juni 2025 20:51 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Inclusief het obligate interviewtje met automobilsten aan de pomp.
Wat vind u daar nou van dat de benzine zo duur is?
Ja is nu wel duur inderdaad.
Gaat u nu ook minder rijden?
Nee ik moet toch naar m'n werk.
En hoppa, weer een item af.
Mwah. Ik zie vooral dat het recht van de sterksten gaat gelden. Die hoeven geen openheid van zaken te geven betreffende hun kernwapens, en de zwakkeren wel.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij zijn de roepers “Iran deed niks fout en maakt geen kernwapens” gewoon niet capabel om te begrijpen dat je voor een kerncentrale helemaal geen eigen verrijkingsfabricage hoeft te hebben, zeker niet 60m in een berg, en zeker niet die aantallen aan centrifuges.
En zeker niet dat je niet de regels volgt van het internationaal atoom gemeenschap.
En al helemaal niet dat je een geheime faciliteit bouwt in een berg die pas jaren later ontdekt wordt.
Iedereen moet openheid van zaken geven aan het Internationale Atoomagentschap. Hoe nucleaire wapens maar ook nucleaire energie wordt beveiligd en onderhouden.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Ik zie vooral dat het recht van de sterksten gaat gelden. Die hoeven geen openheid van zaken te geven betreffende hun kernwapens, en de zwakkeren wel.
En de sterksten kunnen ook anderen aanvallen als het hun goeddunkt, de rest kijkt zwijgend toe. (Gaan we de komende navo top zien)
Succes met bouwen met alles wat in je luchtruim hangt.quote:
sleeper cells?quote:Op zondag 22 juni 2025 20:59 schreef Ali_boo het volgende:
Er is onvoldoende steun voor een oorlog, gok ik
[ x ]
Terroristenquote:
Gekeken met tranen in mijn ogen. Wat legt zij de vinger goed op de zere plek. Groot, groot respect voor deze grote vrouw.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:56 schreef Viesdik het volgende:
Mooie opinie van de Iraanse dame Shohreh Feshtali
Bekijk deze YouTube-video
Landen die kernwapens willen en die in capaciteit - inclusief lanceerinstallaties - kunnen maken, afschilderen als zwak; is een eufemisme om het mooier te doen lijken dan het is.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mwah. Ik zie vooral dat het recht van de sterksten gaat gelden. Die hoeven geen openheid van zaken te geven betreffende hun kernwapens, en de zwakkeren wel.
En de sterksten kunnen ook anderen aanvallen als het hun goeddunkt, de rest kijkt zwijgend toe. (Gaan we de komende navo top zien)
De overgangs periode van landen naar het realiseren van een kernwapen is spannend. Iran lukt het niet zo goed, misschien dat ze meer succes hadden gehad als ze voorzichtiger waren geweest in hun retoriek.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze hebben er duizenden, in alle soorten en maten, en wat ze ook hebben is een hoop snelle bootjes, en nog wat kleine onderzeers, en vergeet de vissersschepen niet. Lijkt me onmogelijk om te voorkomen. Maar men zal zeker keihard reageren. En vervolgens mag men de rommel opruimen, veilige vaarroutes met begeleiding creren, etc.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:42 schreef Toefjes het volgende:
[..]
waarschijnlijk gooien ze een zooitje zeemijnen daar in de plomp. Geen idee of dat te voorkomen is.
Putin gaat hier dan ook niets mee doen anders dan vragen of de drone productie in gevaar komt.quote:
Amerika gooit olie op het vuur wn nu moet China maar zorgen dat Iran dat water niet afsluit.quote:
Zie hier de reacties van Rubio, over de dreiging van Iraanse nucleaire wapens.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Yep en dan weten dat je voor civiele toepassingen - zoals energie - al ruim genoeg hebt aan uranium dat verrijkt is tot zeg 4%.
Alles wat meer is alleen maar bestemd om ingezet te kunnen worden als wapen. Hoe verrijkter het materiaal, hoe kleiner de bom kan zijn. Iets dat militairen graag zien zodat er kleinere raketten nodig zijn of die meer kernkoppen kan dragen. Altijd vermakelijk hoe zg moraalridders het uitschreeuwen dat Iran geen bom heeft, had of wilde.
Als het eruit ziet, zwemt, kwaakt, loopt, duikt als een eend.... is het een eend en tot anders bewezen, geen duif.
Ik begreep dat die vaarroute erg belangrijk voor China is. Zo krijgen zij hun olie geleverd.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Amerika gooit olie op het vuur wn nu moet China maar zorgen dat Iran dat water niet afsluit.
Dat snappen ze best, alleen de Joden-haat, zelf-haat, Westen-haat is sterker.quote:Op zondag 22 juni 2025 20:56 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Toen dit jaren terug ook al een keer werd besproken had Iran heel veel anti scheep raketten aan de kust opgesteld in grotten en dergelijke. Dat zijn er niet minder geworden. Ze hoeven maar een olietanker te raken de straat is feitelijk gesloten.quote:
Vliegdekschepen hoeven daar ook helemaal niet te komen, daarvoor hebben ze vliegtuigen.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:32 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toen dit jaren terug ook al een keer werd besproken had Iran heel veel anti scheep raketten aan de kust opgesteld in grotten en dergelijke. Dat zijn er niet minder geworden. Ze hoeven maar een olietanker te raken de straat is feitelijk gesloten.
Vliegdekschepen bleken al kwetsbaar tegen Houthi's dus die zullen zich al helemaal niet in dat water vertonen.
Waanzin dat zo'n pannenkoek zoveel te vertellen heeft. Eng mannetje. Die Hegseth trouwens ook. Man man man wat een droeftoeters. Zou op hun neus stompen als ze naast me stonden en zoveel kletskoek verkochten.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zie hier de reacties van Rubio, over de dreiging van Iraanse nucleaire wapens.
[ x ]
Afgelopen dagen werd ons verteld dat Iran enorm dicht bij een nucleair wapen was, een kwestie van dagen, maximaal een week. En zie, Rubio zegt er niks over, gewoon niks. Alleen over dat verrijkt uranium. Wat wij te horen kregen was weer eens bullshit.
Ik heb er geen enkele moeite mee dat Iran aangevallen is want ik zie liever geen nucleaire wapens bij Iran. Alleen die Isralische en Amerikaanse intelligence, in hoeverre kunnen we wat zij zeggen nog vertrouwen? If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is...
Vind em eigenlijk wel redelijk briljant.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Amerika gooit olie op het vuur wn nu moet China maar zorgen dat Iran dat water niet afsluit.
Ja, die de Cruijff zat bij Kokkelman. Hij legde uit dat met enige regelmaat die schepen beschieten al genoeg afschrikking is voor de rederijen om er niet meer te willen varen.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:25 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ze hebben er duizenden, in alle soorten en maten, en wat ze ook hebben is een hoop snelle bootjes, en nog wat kleine onderzeers, en vergeet de vissersschepen niet. Lijkt me onmogelijk om te voorkomen. Maar men zal zeker keihard reageren. En vervolgens mag men de rommel opruimen, veilige vaarroutes met begeleiding creren, etc.
Hieronder de bovenste tweet. Satelliet beeld van na de aanval vergeleken met beeld van april dit jaarquote:
Het hele punt van die bommen is toch juist dat ze niet gelijk ontploffen als ze op de grond vallen? Hoe het er aan het oppervlak uit ziet lijkt me niet enorm veel zeggen...zou interessanter zijn om te zien hoe het er binnen uit zietquote:Op zondag 22 juni 2025 21:40 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Satelliet beeld van na de aanval vergeleken met beeld van april dit jaar
Weinig verschil, aan het oppervlak.
[ x ]
Capuchon op doen en alles komt goed jochiequote:Op zondag 22 juni 2025 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Morgen batterijen halen voor mijn radio. Wat voeding in blik. We beseffen het nog niet want wereldoorlog 3 staat voor de deur.
Rusland gaat Iran een handje helpen
Trump vind dit niet en schiet terug. China boos want vaarroute geblokkeerd
Ook niet als de VS haar zesde vloot daar straks is?quote:Op zondag 22 juni 2025 21:40 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ja, die de Cruijff zat bij Kokkelman. Hij legde uit dat met enige regelmaat die schepen beschieten al genoeg afschrikking is voor de rederijen om er niet meer te willen varen.
Ik had zelf een ander beeld bij zo'n afsluiting om eerlijk te zijn. Maar schoten met wat voor wapens dan ook die overal vandaan kunnen komen zijn niet te voorkomen.
De pro's het Amerikaanse leger dus, had het over zware schade, in plaats van Fordow is gone. Die geloof ik dus meer dan de gele kat en zijn ja knikker kabinet.quote:
Whiteman Air Force Base, Missouriquote:Op zondag 22 juni 2025 21:41 schreef Alpha0 het volgende:
Vanaf welke basis zijn de B2's nou opgestegen? Niet de Indische Oceaan hoorde ik. Was dat dan een afleidingsmanoeuvre?
Het punt met de B2's is toch juist dat dat er niet toe doet waar ze zijn opgestegen? Die kunnen prima state side zijn vertrokken en dmv aerial refueling naar hun doel geleid zijn.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:41 schreef Alpha0 het volgende:
Vanaf welke basis zijn de B2's nou opgestegen? Niet de Indische Oceaan hoorde ik. Was dat dan een afleidingsmanoeuvre?
Haal je dan wel eerst die meiden uit je kelder?quote:Op zondag 22 juni 2025 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Morgen batterijen halen voor mijn radio. Wat voeding in blik. We beseffen het nog niet want wereldoorlog 3 staat voor de deur.
Rusland gaat Iran een handje helpen
Trump vind dit niet en schiet terug. China boos want vaarroute geblokkeerd
Gewoon vanaf hun thuisbasis, Whiteman, Missouri, US. Dat Guam verhaal was een afleiding en/of diende een ander (strategisch) doel: druk blijven zetten op de regio daar (China laten zien dat ze prima overal tegelijkertijd aanwezig kunnen zijn).quote:Op zondag 22 juni 2025 21:41 schreef Alpha0 het volgende:
Ik zet mijn geld op dat ze het niet kunnen voorkomen.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:42 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Ook niet als de VS haar zesde vloot daar straks is?
quote:
Natuurlijk klopt dat, aan de buitenkant hoeft niks zichtbaar te zijn. Alleen nu na ontploffingen van meerdere van de zwaarste bommen is er aan de buitenkant naar het lijkt niks veranderd. Dat lijkt wel aan te sluiten bij het verhaal van de Isralirs dat het niet destroyed is.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:41 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het hele punt van die bommen is toch juist dat ze niet gelijk ontploffen als ze op de grond vallen? Hoe het er aan het oppervlak uit ziet lijkt me niet enorm veel zeggen...zou interessanter zijn om te zien hoe het er binnen uit ziet
Zou wat zijn. Bijna de helft tot een derde van hun (vermoedelijke) arsenaal verbruikt.quote:
Ja ik ook niet zo op dat gebiedquote:Op zondag 22 juni 2025 21:46 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Ik zet mijn geld op dat ze het niet kunnen voorkomen.
Maar ik heb verder geen kennis van zaken dus hecht er vooral geen waarde aan.
Ik vraag me af hoe het er dan uit had moeten zien aan de buitenkant. Op plaatsen meer verzakt of ingestort wellicht?quote:Op zondag 22 juni 2025 21:47 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Natuurlijk klopt dat, aan de buitenkant hoeft niks zichtbaar te zijn. Alleen nu na ontploffingen van meerdere van de zwaarste bommen is er aan de buitenkant naar het lijkt niks veranderd. Dat lijkt wel aan te sluiten bij het verhaal van de Isralirs dat het niet destroyed is.
Eens hoor met wat je zegt dat het moment op valse wijze wordt opgehangen aan het wel of niet willen/kunnen/hebben van inzetbare kernwapens. Voordat Iran berhaupt een toepasbaar wapen zou hebben gaan die imo vooraf met minstens 3 tot 5 nucleaire testen om zo de exacte werking in parameters te brengen.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ x ]
Afgelopen dagen werd ons verteld dat Iran enorm dicht bij een nucleair wapen was, een kwestie van dagen, maximaal een week. En zie, Rubio zegt er niks over, gewoon niks. Alleen over dat verrijkt uranium. Wat wij te horen kregen was weer eens bullshit.
Ik heb er geen enkele moeite mee dat Iran aangevallen is want ik zie liever geen nucleaire wapens bij Iran. Alleen die Isralische en Amerikaanse intelligence, in hoeverre kunnen we wat zij zeggen nog vertrouwen? If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is...
Wtfquote:Op zondag 22 juni 2025 21:47 schreef Alpha0 het volgende:
[..]![]()
Alle tankvliegtuigen mochten aan de bak. Hoe lang doet zo'n B2 er nou over om vanuit Missouri Iran te bereiken? Ja ik weet het, piloten kunnen slapen in de B2, maar toch.
Volgens dit draadje stegen ze om 2 AM EST op, en waren ze tussen 6PM en 10PM EST (bij ons 12-4 uur 's nachts) bij het doelwit. Precieze tijd van aanval niet meegekregen want ik lag te pittenquote:Op zondag 22 juni 2025 21:47 schreef Alpha0 het volgende:
[..]![]()
Alle tankvliegtuigen mochten aan de bak. Hoe lang doet zo'n B2 er nou over om vanuit Missouri Iran te bereiken?
En bij de oorlog in Irak was er nog een aanloop.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Waanzin dat zo'n pannenkoek zoveel te vertellen heeft. Eng mannetje. Die Hegseth trouwens ook. Man man man wat een droeftoeters. Zou op hun neus stompen als ze naast me stonden en zoveel kletskoek verkochten.
En ja hoor, weer regenboogwappies.quote:
Leuk betoog van Roosmalen.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:31 schreef TheJanitor het volgende:
[..]
Dat snappen ze best, alleen de Joden-haat, zelf-haat, Westen-haat is sterker.
Die hebben de werkweek er al weer opzitten dus.quote:
Hoho, deze bombardementen waren juist om de vrede te bewaren.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:11 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Anti oorlog lied gebruiken voor oorlog propaganda.
Voor de strijd in Yemen moesten ze dichtbij genoeg komen om zelf beschoten te worden. Een van de twee verloren vliegtuigen is overboord gegaan bij een noodbocht.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:34 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Vliegdekschepen hoeven daar ook helemaal niet te komen, daarvoor hebben ze vliegtuigen.
Zoals altijd.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoho, deze bombardementen waren juist om de vrede te bewaren.
De camera staat bij een moskeequote:Op zondag 22 juni 2025 22:01 schreef klaasweetalles het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
live stream
Deze beelden heb ik afgelopen week al gezien bij stevequote:Op zondag 22 juni 2025 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon beelden van vorige week.
Stream is van de 14e staat er bij.
Al besprokenquote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maakt voor mij niet uit, ik tank altijd voor 50 euro.
neequote:Op zondag 22 juni 2025 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Volgens mij gewoon beelden van vorige week.
Stream is van de 14e staat er bij.
Het zijn oude beelden.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:26 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
nee
deze beelden gaan gewoon door
Wordt gestreamd sinds 14 jun 2025 #telaviv #IsraelUnderAttack #middleeastconflict
LIVE | Iran BOMBARDS Tel Aviv 4th Time With Hypersonic Missiles; Buildings Flatted, 20+ Casualties
kan misschien ook jahquote:Op zondag 22 juni 2025 22:29 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Het zijn oude beelden.
Gewoon een stream die oud nieuws herhaalt voor de views voor mensen die er in trappen omdat er "LIVE" bij staat.
Je kan op Youtube een film uit 1940 nog "live streamen".quote:Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
als je linksboven kijkt met die gele streep ervoor zou je toch denken.....
je kunt ook films uit 1969 gaan livestreamen, of het nieuws van een half jaar geleden gaan livestreamen. Dat maakt het nog niet live.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
is wel vreemdquote:Op zondag 22 juni 2025 22:33 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Je kan op Youtube een film uit 1940 nog "live streamen".
Dat betekent alleen dat de stream live is, niet het bronmateriaal.
YouTube kan niet nagaan of het bronmateriaal live is of niet.quote:Op zondag 22 juni 2025 22:34 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
is wel vreemd
moet youtube beter regelen
Live opgenomen @Zipportalquote:Op zondag 22 juni 2025 22:32 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ link | afbeelding ]
conclusie is niet live![]()
Hij ziet er niet zo "alive" meer uit na een drukke week streamenquote:Op zondag 22 juni 2025 22:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Steve is in ieder geval weer live met het laatste breaking news
Hier mist eigenlijk nog een zin in deze Tweet / Truth:quote:
Majesteitsschennisquote:Op zondag 22 juni 2025 23:10 schreef JohnBercow het volgende:
[..]
Hier mist eigenlijk nog een zin in deze Tweet / Truth:
"THANK YOU FOR YOUR ATTENTION TO THIS MATTER. DONALD J. TRUMP, PRESIDENT OF THE UNITED STATES"
Dit zou normaal lachwekkend moeten zijn ware het niet dat het van een leider van de VS komt. Zoals ik al vaker heb gezegd, dit is gewoon een kleuter in het lichaam van een volwassene. Wat moet je nou met zoiets?quote:
gewoon dementiequote:
Benieuwd hoe groot de steun is bij de Trump-stemmers.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:22 schreef Momo het volgende:
https://x.com/USA_Polling(...)naSFkTK58Dtwz7Q&s=19
Op mobiel dus kut om te linken, weinig steun voor aanval bij Amerikaanse burgers
quote:Op zondag 22 juni 2025 23:27 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dit zou normaal lachwekkend moeten zijn ware het niet dat het van een leider van de VS komt. Zoals ik al vaker heb gezegd, dit is gewoon een kleuter in het lichaam van een volwassene. Wat moet je nou met zoiets?
Wow...wat een lef.quote:
Dat maakt mijn dag weer goedquote:Op zondag 22 juni 2025 22:37 schreef Vliegbaard het volgende:
Steve is in ieder geval weer live met het laatste breaking news
Tja.quote:
Eigenlijk dacht ik toen dat het dieptepunt wel bereikt was.quote:
Ook niet groot.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:28 schreef Perrin het volgende:
[..]
Benieuwd hoe groot de steun is bij de Trump-stemmers.
Christus die presidenten konden coherente zinnen formuleren.quote:
Nou ja, over Dubya is dat niet gelogen.quote:
Komt omdat er nog geen tijd is geweest om hun mening te vormen. Dit kwam te onverwachtquote:Op zondag 22 juni 2025 23:22 schreef Momo het volgende:
https://x.com/USA_Polling(...)naSFkTK58Dtwz7Q&s=19
Op mobiel dus kut om te linken, weinig steun voor aanval bij Amerikaanse burgers
Vergeleken met Trump is Dubya een Harvard professor.quote:Op zondag 22 juni 2025 23:55 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Nou ja, over Dubya is dat niet gelogen.
Ben meer bang als de Houthi's wat gaan uitspoken tegen Saudische olie-installaties. En het is nu maandag. Clench your buttholes!quote:
Ja de Russen zitten er echt op te wachten om op een tweede front actief te zijn.quote:
Bekijk anders dit interview even met Rubio van zojuist, en ik raad het iedereen aan dit te kijken, wie dan nog die kneuzen in Iran durft te verdedigen is gewoon keihard anti westers:quote:Op zondag 22 juni 2025 21:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
[ x ]
DIT noem jij een eng mannetje? Je ziet hier de 48ste president van de VS spreken.quote:Op zondag 22 juni 2025 21:37 schreef vosss het volgende:
[..]
Waanzin dat zo'n pannenkoek zoveel te vertellen heeft. Eng mannetje. Die Hegseth trouwens ook. Man man man wat een droeftoeters. Zou op hun neus stompen als ze naast me stonden en zoveel kletskoek verkochten.
Echt waar het zou me helemaal niets verbazen als hier hele gestoorde zaken worden besproken. Rusland voelt zich volledig te kijk gezet in Oekraine, en een van hun laatste bondgenoten is zojuist volledig afgemaakt in amper een week tijd. Als ze hier het delen van nucleaire kennis bespreken, of zelfs een kernbom willen gaan uitwisselen, het zou me totaal niet verbazen.quote:
CNNquote:“This is an incomplete strike,” Lewis said. “If this is all there is, here’s what left: the entire stockpile of 60% uranium, which was stored at Isfahan in tunnels that are untouched.”
Multiple sources familiar with the latest US intelligence on both sites and the Trump administration’s objectives in launching the strikes told CNN that Isfahan’s underground facilities — which likely remain intact — must be addressed to prevent Iran from developing nuclear weapons.
Komt dan mooi uit dat Iran momenteel een gewond gekortwiekt vogeltje is die op de grond ligt.quote:
The proof is in the pudding. Iran zonder nuke valt al twee nucleaire staten aan zonder militair doel. Iran met nuke is desastreus.quote:
Het gevaar van blijven winnen is natuurlijk wel dat het jaloezie en wrok oproept ja. Ik hoop dat Rusland zich ook beseft het leveren van een nuke aan Iran er ook voor gaat zorgen dat de sancties iets minder lui worden nageleefd en er meer intense sancties nog gaan volgen naast meer wapenleveranties aan Oekrane.quote:Op maandag 23 juni 2025 01:35 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Echt waar het zou me helemaal niets verbazen als hier hele gestoorde zaken worden besproken. Rusland voelt zich volledig te kijk gezet in Oekraine, en een van hun laatste bondgenoten is zojuist volledig afgemaakt in amper een week tijd. Als ze hier het delen van nucleaire kennis bespreken, of zelfs een kernbom willen gaan uitwisselen, het zou me totaal niet verbazen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |