abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218014913
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:46 schreef Momo het volgende:

[..]
Valt wel mee toch of heb ik bepaalde zaken gemist in de media? Staat mij alleen iets van bij dat Trump boos was dat Bibi in 2020 zo snel Biden als winnaar van de verkiezingen erkende.
Dat heeft die hem nooit vergeven. En dat zie je wel terug aan zijn lichaamstaal. Hij ontvangt hem wel, schuift zelfs een stoel aan voor hem. Maar hij zit daar echt als een boer met kiespijn, die niet kan wachten tot de ontmoeting over is
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218014919
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:46 schreef TheJanitor het volgende:
[ afbeelding ]

Was dit al voorbij gekomen? Hij geeft gewoon toe dat ze atoombommen aan het maken waren. Voor Lord-Ronddraai.
Heb je een link naar de originele tweet?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_218014925
twitter

Oei extra pijnlijk voor de vrouwen-hatende moellahs.
  zondag 22 juni 2025 @ 16:56:57 #279
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218014933
quote:
[ afbeelding ]

Was dit al voorbij gekomen? Hij geeft gewoon toe dat ze atoombommen aan het maken waren. Voor Lord-Ronddraai.
Tja, ook om deze redenen zou het ideaal zijn als dat religieuze regime van Iran zou instorten want dan is Rusland alle invloed over dat land kwijt. Dit is ook niets meer dan een 'the enemy of my enemy is my friend' situatie, want ook de Russen zijn niet happig op de radicale Islam en houden de 10% van het land dat moslim is, het liefst zoveel mogelijk in het Zuiden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218014938
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:48 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het fabeltje dat Iran “dicht bij atoombommen” zou willen komen kan dus terecht de prullenbak in.
Zie het woordje “continue”:

Voor zover de woorden van een Rus te vertrouwen zijn, natuurlijk. Misschien dat je het zo bedoelde :)
pi_218014945
De kans dat er iets gebeurt tijdens de NAVO-top, een cyberaanval ofzo, lijkt mij nu wel extra groot. De organisatie zal wel blij zijn als de NAVO-top achter de rug is en er niet iets groots mis is gegaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 16:58:06 #282
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218014947
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:24 schreef PzKpfw het volgende:

[..]
Een beetje paradoxaal wel.
Yep het gelijk daarvan zal de toekomst uitwijzen.
Oppervlakkig is het paradoxaal maar kijkend naar de redenen is dat zeker niet.
Plat gezegd hanteert Iran, net als Israël; eigen beweegredenen waarbij de één de ander het bestaan (door haar op- of instelling) onmogelijk maakt. Wie er waarom, van welk gelijk heeft of ooit zou hebben is wmb niet eens de discussie. Het liefst zou ik er een hek omheen zetten om over 100 jaar te gaan kijken wat er van uitgekomen is.

Ik geef dan net wat meer voorkeur aan het bestaansrecht van "Israël" omdat de intenties van "Iran" mij zal kortwieken om zelf te bepalen wat/wie iemand wil (gaan) zijn.
Om het conflict maar simplistisch te generaliseren en gif in de hete soep te gooien (niet bedoeld om te kwetsen): Joden kunnen aldaar wel moslims tolereren maar omgekeerd willen moslims daar hoe dan ook de ongewenste joden uitdrijven. Remise en consensus op grond van andere drijfveren in die situatie, lijkt inmiddels onmogelijk en gaat 'men' dus opnieuw voor een schaakmat.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 22 juni 2025 @ 16:58:41 #283
337625 Timwonnacott
Te kritisch
pi_218014951
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:56 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Oei extra pijnlijk voor de vrouwen-hatende moellahs.
Die moest natuurlijk mee zodat ze die de schuld kunnen geven als de bommen niet goed terecht zijn gekomen. Dat is de 4D schaakzet.
pi_218014957
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:57 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Zie het woordje “continue”:

[ afbeelding ]

Voor zover de woorden van een Rus te vertrouwen zijn, natuurlijk. Misschien dat je het zo bedoelde :)
Ja, ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat iedereen wel doorhad dat Iran atoombommen wil maken, Lord Omdraai bleef draaien door te zeggen dat ze dat heul niet wilden, ze wilden alleen “dichtbij” dat doel komen. Iets wat natuurlijk een absurde en volslagen belachelijke stelling is van deze user.
pi_218014963
quote:
[ afbeelding ]

Ja en? Iran mag een atoombom hebben, ze hebben het recht zich te verdedigen.
Daarbij dit is Mevedev, beoordeel je die man als 100% betrouwbaar ofzo?
Dit weerspreekt toch op geen enkele wijze dat ik zeg dat ik denk dat gisteren een Iraanse atoombom eerder dichterbij heeft gebracht dan verder weg.
pi_218014967
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:59 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ja, ik bedoelde natuurlijk te zeggen dat iedereen wel doorhad dat Iran atoombommen wil maken, Lord Omdraai bleef draaien door te zeggen dat ze dat heul niet wilden, ze wilden alleen “dichtbij” dat doel komen. Iets wat natuurlijk een absurde en volslagen belachelijke stelling is van deze user.
Ohh sorry, dan had ik je gewoon helemaal verkeerd begrepen idd.
pi_218014969
quote:
[ afbeelding ]

Hij zegt ook dat Iran nukes kado krijgt. Beetje BS verhaal
pi_218014976
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 17:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja en? Iran mag een atoombom hebben, ze hebben het recht zich te verdedigen.
Daarbij dit is Mevedev, beoordeel je die man als 100% betrouwbaar ofzo?
Dit weerspreekt toch op geen enkele wijze dat ik zeg dat ik denk dat gisteren een Iraanse atoombom eerder dichterbij heeft gebracht dan verder weg.
Als die ayatollah nou sneuvelt, hebben ze binnen twee maanden een bom. Is het ook meteen over met dat gezeik.
pi_218014978
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 17:00 schreef Chadi het volgende:

[..]
Hij zegt ook dat Iran nukes kado krijgt. Beetje BS verhaal
De tweet zegt ook juist dat ze doorgaan met het maken ervan. Dat bewijst alleen maar wat ik de hele tijd al zeg dat ze ze niet hadden.
  zondag 22 juni 2025 @ 17:03:40 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218014985
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:58 schreef Jojoke het volgende:
De kans dat er iets gebeurt tijdens de NAVO-top, een cyberaanval ofzo, lijkt mij nu wel extra groot. De organisatie zal wel blij zijn als de NAVO-top achter de rug is en er niet iets groots mis is gegaan.
Mja, er komen daar afgevaardigden van enorm veel landen. Dus niet alleen landen die lid zijn van de NAVO, maar ook landen waar de NAVO een partnerschap mee heeft zoals Egypte, Israël, Jordanië, Marokko, Qatar, VAE en zelfs Pakistan.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218014994
quote:
3s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:48 schreef Treinhoer het volgende:

[..]
Iron dome houdt geen ballistische raketten tegen. Enkel de 'simpelere' raketten
Al is je afweer nog zo goed, uiteindelijk komt er altijd wat door. Zeker in deze tijd waar je gelijk honderde drones afschiet met regelmaat. Oekraïne, Rusland en daarmee ook Israël heeft dat probleem.
pi_218015007
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 17:02 schreef Chadi het volgende:

[..]
Als die ayatollah nou sneuvelt, hebben ze binnen twee maanden een bom. Is het ook meteen over met dat gezeik.
En dan maar hopen of die vriendschap voor alle tijden is? Met een siitische meerderheid vraag ik mij dat af of je überhaupt een stabiele situatie krijgt.
pi_218015009
quote:
18s.gif Op zondag 22 juni 2025 16:58 schreef Vallon het volgende:

[..]
Yep het gelijk daarvan zal de toekomst uitwijzen.
Oppervlakkig is het paradoxaal maar kijkend naar de redenen is dat zeker niet.
Plat gezegd hanteert Iran, net als Israël; eigen beweegredenen waarbij de één de ander het bestaan (door haar op- of instelling) onmogelijk maakt. Wie er waarom, van welk gelijk heeft of ooit zou hebben is wmb niet eens de discussie. Het liefst zou ik er een hek omheen zetten om over 100 jaar te gaan kijken wat er van uitgekomen is.

Ik geef dan net wat meer voorkeur aan het bestaansrecht van "Israël" omdat de intenties van "Iran" mij zal kortwieken om zelf te bepalen wat/wie iemand wil (gaan) zijn.
Om het conflict maar simplistisch te generaliseren en gif in de hete soep te gooien (niet bedoeld om te kwetsen): Joden kunnen aldaar wel moslims tolereren maar omgekeerd willen moslims daar hoe dan ook de ongewenste joden uitdrijven. Remise en consensus op grond van andere drijfveren in die situatie, lijkt inmiddels onmogelijk en gaat 'men' dus opnieuw voor een schaakmat.
Interessant.
Ik zit zelf niet zo diep in de materie en de hele geschiedenis van Israel/Palestina probeer ik altijd naast me te leggen - simpelweg omdat het complex is aan beide kanten en ik die kennis niet heb -.

Ingaand op je analyse: Zijn er in Iran andere (machts)fracties die zich voorbereiden op de dood van de Ayatollah (die kerel is nu toch al ruim in de 80 en - naar het schijnt - behoorlijk ziek/oud/fragiel?); en inzien dat nu het land in ellende storten terwijl het regime in principe niet meer houdbaar is, en linksom of rechtsom wel ineen stort binnen 5 jaar?

Lijkt me wel dat er soort van groepen/elites zijn die nog wel aan de spreekwoordelijke noodrem kunnen trekken.
Het hele regime en de macht van het regime hangt aan een zijden draadje. Het is net als toen die persconferentie van de DDR. Iedereen wist en voelde al dat de hele Muur niet meer houdbaar was en aan alle kanten hing er iets in de lucht. Die persconferentie was een simpele verspreking, maar het was de brandende lont die echt het kruidvat in ging.
Ik denk dat Iran daar nu ongeveer ook zit, met een tijdspanne van 5 jaar (mocht het hele actuele gebeuren nu weer kalmeren).
Maar nogmaals: Ik zit er niet zo dik in en er spelen ongetwijfeld enorm veel factoren mee die ik niet mee neem in mijn verhaal hier.
Doei
pi_218015015
quote:
[ afbeelding ]

Wat weet Medvedev over of Iran wel of geen atoombom aan het maken is? Sowieso is hij wel de laatste persoon om serieus te nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')