Raid on Entebbe nooit gezien?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:27 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
En wat willen 100 man dan bereiken?
Aanrader, een van de beste huzarenstukjes van het IDF. Wel de versie uit '77 met Bronson en O'Toole. Als je interesse hebt kan ik 'm voor je uploaden.quote:
Dat was nou zo'n typische Israelische commando actie die niemand aan zag komen.quote:
Iran gaat nu niet stoppen, die zullen toch wraakacties willen uitvoeren, dus zoveel mogelijk onschadelijk maken.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:35 schreef MissButterflyy het volgende:
Maar goed. Als de VS zegt dat alle nucleaire sites zo ernstig beschadigd zijn dat het gevaar weg is, hoeft Israël nu ook geen aanvallen meer uit te voeren.
En als Israël stopt, zou Iran ook stoppen.
Dus…. Ergens klopt gewoon iets niet!
Ja het hele lijstje targets wordt afgewerkt en dan zal over een poosje (dagen tot weken) wel de overwinning worden uitgeroepen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Iran gaat nu niet stoppen, die zullen toch wraakacties willen uitvoeren, dus zoveel mogelijk onschadelijk maken.
Eichmann kidnappen midden in Argentinie was ook wel een meesterwerk hoor.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Aanrader, een van de beste huzarenstukjes van het IDF. Wel de versie uit '77 met Bronson en O'Toole. Als je interesse hebt kan ik 'm voor je uploaden.
Zeker maar dat deed de Mossad.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:41 schreef Hathor het volgende:
[..]
Eichmann kidnappen midden in Argentinie was ook wel een meesterwerk hoor.
Zou Trump dat nou wel helemaal overzien?quote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Iran gaat nu niet stoppen, die zullen toch wraakacties willen uitvoeren, dus zoveel mogelijk onschadelijk maken.
Oh ja en vergeet Sword of Gideon niet.quote:
Dit inderdaad.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Die straat van Hormuz zou ik me niet te druk om maken, de enige die daar hard door geraakt gaat worden is China.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Israël is nog druk bezig om alle mogelijkheden tot vergelding die Iran heeft uit de weg te ruimen. Dat wil zeggen doorgaan met wapendepots, lanceerinstallaties en andere militaire basissen elimineren. Bovendien zullen zowel Israël als de VS een vinger aan de pols houden voor wat deze vergelding gaat worden. Als Iran bijv. daadwerkelijk de Straat van Hormuz op slot gooit of Amerikaanse militaire basissen in de regio aanvalt, zal daar weer een stevige reactie op gaan komen.
Zelfmoord idd. En niet winbaar. Maar toch kan ik me voorstellen dat ze het doen om Trump wellicht in een kostbare oorlog te lokken.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit inderdaad.
Israël is nog druk bezig om alle mogelijkheden tot vergelding die Iran heeft uit de weg te ruimen. Dat wil zeggen doorgaan met wapendepots, lanceerinstallaties en andere militaire basissen elimineren. Bovendien zullen zowel Israël als de VS een vinger aan de pols houden voor wat deze vergelding gaat worden. Als Iran bijv. daadwerkelijk de Straat van Hormuz op slot gooit of Amerikaanse militaire basissen in de regio aanvalt, zal daar weer een stevige reactie op gaan komen.
Uiteindelijk is hier een lachende derde en dat is Putin. De olie is nu al merkbaar duurder en dat gaat nog veel gekker worden.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zelfmoord idd. En niet winbaar. Maar toch kan ik me voorstellen dat ze het doen om Trump wellicht in een kostbare oorlog te lokken.
De vraag is een beetje of het regime juist sterker of zwakker wordt bij een oorlog, vanuit binnenlands perspectief.
Mwah, af en toe eens een paar raketten afschieten, veel meer zal het niet zijn wat de VS zal doen.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Zelfmoord idd. En niet winbaar. Maar toch kan ik me voorstellen dat ze het doen om Trump wellicht in een kostbare oorlog te lokken.
De vraag is een beetje of het regime juist sterker of zwakker wordt bij een oorlog, vanuit binnenlands perspectief.
Dat zal helemaal afhangen van het feit of er burerdoelen geraakt gaan worden in Iran. Als die gespaard blijven acht ik de kans op binnenlands verzet aanzienlijk. Ga je slachtoffers maken onder de Iraanse bevolking dan maakt het niet uit wat voor regime er komt na de Ayatollah, het is en blijft een vijand.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dat sowieso. Schijnbaar zijn 6 miljoen mensen gevlucht uit Teheran. Die willen ook weer terug natuurlijk, lijkt me dat het snel rustiger moet worden voor ze dan.quote:Op zondag 22 juni 2025 18:53 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dat zal helemaal afhangen van het feit of er burerdoelen geraakt gaan worden in Iran. Als die gespaard blijven acht ik de kans op binnenlands verzet aanzienlijk. Ga je slachtoffers maken onder de Iraanse bevolking dan maakt het niet uit wat voor regime er komt na de Ayatollah, het is en blijft een vijand.
Misschien hier gebruiken om sneller te bouwenquote:Op zondag 22 juni 2025 18:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Echt bizar hoe zo'n bom door 60 meter grond gaat. Dat is gewoon een gemiddeld flatgebouw in Nederland.
Nu is oorlog niet rationeel. Alleen Iran weet ook dat wat ze doen ze het drie keer harder terugkrijgen. Met meer slaag ontvangen hebben ze toch niks te winnen? Meer sympathie van de bevolking gaan ze niet krijgenquote:Op zondag 22 juni 2025 18:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tsja, ben benieuwd wat voor rapporten er over 10-15 jaar uitkomen over deze kwestie.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Nu is oorlog niet rationeel. Alleen Iran weet ook dat wat ze doen ze het drie keer harder terugkrijgen. Met meer slaag ontvangen hebben ze toch niks te winnen? Meer sympathie van de bevolking gaan ze niet krijgen
Als China nu zijn kans schoon ziet om Taiwan in te pikken en Amerika dat niet accepteert. Dan hebben we Rusland, Oekraine, Israel, Iran en China in oorlog.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:11 schreef vosss het volgende:
Zo met alles wat er overal in de wereld gaande is, denk ik dat we gerust gezamenlijk kunnen concluderen dat wij als mensheid collectief snoeihard gefaald hebben èn gedoemd zijn te mislukken.
Man man man wat een droefenis overal.
Voor een wereldoorlog is wel iets meer nodig.quote:Op zondag 22 juni 2025 19:15 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Als China nu zijn kans schoon ziet om Taiwan in te pikken en Amerika dat niet accepteert. Dan hebben we Rusland, Oekraine, Israel, Iran en China in oorlog.
Zouden dat dan 3 verschillende vervelende oorlogen zijn, waarbij de grootste machten ter wereld in oorlog zijn, of is het dan een wereldoorlog?
Wat vooral opvalt aan de beelden is dat de IDF/AF zelf geen klap geraakt had ondanks de mooie woorden.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |