Iraanse vliegtuigen (als die uberhaupt nog in staat zijn op te stijgen) kunnen de afstand niet overbruggen. Ze hebben niet het extreem geavanceerde in de lucht tanken systeem die je nodig hebt voor die afstanden. Dus dat is gewoon onmogelijk. Het enige wat Iran kan is hun ballistische arsenaal lanceren en hopen dat wat raakt. Maar bij elke lancering geven ze hun posities vrij, en er is inmiddels volledige lucht superiority boven de grootste delen van Iran, dus dan is het gewoon een aflopende zaak voor ze.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:31 schreef Doler12 het volgende: [..] Het zullen vast vliegtuigen zijn. Maar volgens mij zijn die gewoon van Isral.
Op Patrouille, naar Iran of gewoon in de lucht omdat ze weten dat Iran straks vliegvelden probeert te raken? We zullen zien
Ja, geschreven puur om aan te tonen waar Netanyahu toe in staat is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:34 schreef capricia het volgende:
[..]
Nee hoor. Hierboven ook weer.
"Geef het wat tijd".
Is dit echt ?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:40 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ afbeelding ]
Iran heeft wss haar eigen drone neergeschoten.
Dat is niet helemaal waar. Integendeel Isral en Iran werkte met elkaar samen vlak na de eerste jaren van de Iraanse Revolutie. Isral leverde zelfs wapens en vliegtuigonderdelen aan Iran. Beide landen bundelde krachten om de Osirak reactor van Irak uit te schakelen. Natuurlijk allemaal in het geheim en Iran altijd in de ontkenning fase, over de hulp. Ook Isral spreekt niet graag over dit stukje geschiedenis.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:32 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ah, vreemd dan dat sinds de Iraanse Revolutie eind jaren 1970, het religieuze regime bezig is met het aanvallen van Isral en het verkondigen dat men het land wil vernietigen. Daarnaast richt Isral zich tot op heden op militaire en nucleaire doelen richt en Iran meteen op Isralische burgers.
Ziet er aardig intact uit, wat het ook is. Meer mechanische problemen, dan uit de lucht geschotenquote:
Lijkt me ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:48 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Ziet er aardig intact uit, wat het ook is. Meer mechanische problemen, dan uit de lucht geschoten
IDF heeft bunkerbusters.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat veel van de nucleaire ontwikkeling onder de grond in Iran plaats vindt. En dat Isral de bommen niet heeft om dat zo uit te schakelen. Alleen de VS heeft die. En die doen niet mee.
Is dat correct?
De VS doen wel mee, alleen niet openlijk. Natuurlijk doen ze er alles aan om dit verderfelijke regime de nek om te draaien.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
Ik begrijp dat veel van de nucleaire ontwikkeling onder de grond in Iran plaats vindt. En dat Isral de bommen niet heeft om dat zo uit te schakelen. Alleen de VS heeft die. En die doen niet mee.
Is dat correct?
Ja. Je kunt al veel bereiken met alle uit- en ingangen, luchtschachten en bijv de elektriciteitsvoorziening plat te gooien. Maar echt kapotmaken kan alleen met de bizarre bommen van de VS.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
Is dat correct?
Correct.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
Is dat correct?
Nee.quote:
Die komen helaas niet diep genoeg.quote:
Geen idee in welke fuik jij zit, maar ik denk dat ze in Libanon en Iran niet kunnen wachten tot het gedaan is met de ayatollah en zijn revolutionaire garde. Dan eigenlijk alleen nog even erdolf aanpakken en de regio kan eindelijk rust krijgen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:29 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit is geen act, en wat is er hypocriet aan?
De beelden spreken allemaal voor zich. Ook hier weer in dit nieuwe conflict, Iran verdedigt zich alleen maar tegen Israelische agressie. Ik vind het bizar dat dat door zoveel lieden toegejuicht wordt.
Het is een klote tijd waarin we nu opgescheept zitten met een agressieve idioot in Moskau, een agressieve idioot in Tel Aviv, en een clown in het Witte Huis.
Wellicht. niemand die het met zekerheid kan zeggen of israel deze wapens heeft of dat amerika niet 'mee' doet. Daarnaast is het zo dat vernietigen van de ingangen ook effectief een lange periode van stilstand betekendquote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
Is dat correct?
De VS heeft bommen die iets dieper de grond in kunnen, maar geen enkele garantie dat die ook de nucleaire complexen kunnen bereiken. Misschien zitten die well 100m diep in een berg.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
Is dat correct?
Klopt Natanz 40 a 50 meter onder de grond, met een schild van 7.5 meter beton. Isral heeft de mogelijkheden om met de GBU-28, om vijf meter te penetreren. Fordow dat ding zit gewoon in een berg, ik betwijfel of zelfs de Amerikanen dat ding kunnen raken met hun b-2'squote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
Is dat correct?
Een beetje tegenstand?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:54 schreef Elan het volgende:
Walgelijk imperialistisch Isral gaat hier zoveel spijt van krijgen.
Hup Iran
Die MOPs kunnen dan wel bereiken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:54 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Klopt Natanz 40 a 50 meter onder de grond, met een schild van 7.5 meter beton. Isral heeft de mogelijkheden om met de GBU-28, om vijf meter te penetreren. Fordow dat ding zit gewoon in een berg, ik betwijfel of zelfs de Amerikanen dat ding kunnen raken met hun b-2's
En moet jou voor de zoveelste keer getoond worden dat het feitelijk volgens de definitie en genocide is?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:21 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Waarom blijf je dat toch steeds herhalen? Het ligt echt genuanceerder (voor de derde keer):
Beschuldiging: Genocide
Juridische Status: Zeer zwaar misdrijf (Genocideverdrag), vereist aantoonbare opzet om een nationale, etnische, raciale of religieuze groep geheel of gedeeltelijk te vernietigen
Toepasbaarheid op Gaza: Niet bewezen, onderwerp van lopend onderzoek ICJ/ICC
Beschuldiging: Oorlogsmisdaden
Juridische Status: Internationaal strafbaar (Statuut van Rome), schending van onder meer het onderscheidings- en proportionaliteitsbeginsel
Toepasbaarheid op Gaza: Waarschijnlijk aantoonbaar, afhankelijk van bewijs over proportionaliteit, doelwitkeuze en voorzorgsmaatregelen
Beschuldiging: Etnische zuivering
Juridische Status: Geen afzonderlijke categorie, maar verdrijving kan als misdaad tegen de menselijkheid of als oorlogsmisdrijf vervolgd worden
Toepasbaarheid op Gaza: Sterk gesuggereerd door beleid en uitspraken Isral, maar niet juridisch vastgesteld
Correct.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:47 schreef capricia het volgende:
Is dat correct?
Ja, heel leuk.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 09:21 schreef Toefjes het volgende:
[..]
Het is wel een verstandige zet om Iran de mogelijkheid te ontnemen een kernwapen te produceren. Los van wat de mening is over Gaza,
Even wakker blijven @Ali_booquote:Iraanse staatstelevisie kondigt 'zware en verwoestende' bombardementen aan voor komende uren
Vanavond nog zal Iran stevig toeslaan in Isral. Dat is de boodschap op de Iraanse staatstelevisie. Er wordt gesproken over "zware en verwoestende" bombardementen de eerstvolgende uren. Intussen gaan de Isralische bombardementen op Iran ook verder.
De MOP gaat zestig meter diep.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:54 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Klopt Natanz 40 a 50 meter onder de grond, met een schild van 7.5 meter beton. Isral heeft de mogelijkheden om met de GBU-28, om vijf meter te penetreren. Fordow dat ding zit gewoon in een berg, ik betwijfel of zelfs de Amerikanen dat ding kunnen raken met hun b-2's
Ga terug je hok in jij.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:54 schreef Elan het volgende:
Hup Iran
26 graden hier in de woonkamer.quote:
Ja plus schokgolf, dus die sloopt wel echt heel veel op grote diepte.quote:
kun je uitleggen waarom je voor iran bent, zonder israel te noemen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:54 schreef Elan het volgende:
Hup Iran
Morgen aan de diarree.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:00 schreef Fietsenrek het volgende:
[..]
Heb vanavond een Iraanse maaltijd gekookt. Komt wel dichtbij zo.
Heb er eind vorig jaar eentje gehad in een van der Valk hotel.quote:
Had je je maar moeten bekeren.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Heb er eind vorig jaar eentje gehad in een van der Valk hotel.
Schitterend, maar iets te preuts voor mijn smaak.
Hij is ook voor Rusland (heeft hij meermaals zelf gezegd in het Oekrane topic), dus dit is niet heel verwonderlijk.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:00 schreef Bensel het volgende:
[..]
kun je uitleggen waarom je voor iran bent, zonder israel te noemen?
Wat heb je ervoor moeten betalen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Kun je uitleggen waarom je voor Oekrane bent, zonder Rusland te noemen?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:00 schreef Bensel het volgende:
[..]
kun je uitleggen waarom je voor iran bent, zonder israel te noemen?
Dit is typisch iets wat een maagd die op korfbal zit op een forum zou zeggen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:01 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen, Israel gaat niet de gehele Iraanse bevolking tegen zich in het harnas jagen. Het beste wat ze nu kunnen doen is de hele islamitische leiding uitschakelen.quote:
Ja dat wordt lastig. Misschien als je er genoeg gooit.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:03 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Natanz dat zou zeker kunnen. Maar Fordow, die zit 80 a 90 meter onder de grond
Idd je wil de Iraanse bevolking zoveel mogelijk te vriend houden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:03 schreef Hathor het volgende:
[..]
Gaan ze niet doen, Israel gaat niet de gehele Iraanse bevolking tegen zich in het harnas jagen. Het beste wat ze nu kunnen doen is de hele islamitische leiding uitschakelen.
Mossad says hold my beer.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:03 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja dat wordt lastig. Misschien als je er genoeg gooit.
Ik weet niet of het daar aan ligt eigenlijk.quote:
Dat gaat idd nooit gebeuren , ik vermoed alleen dat ieder militair doelwit morgen niet meer overeind staatquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:04 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Waarom zou Isral nou in hemelsnaam dat doen?
Ik kijk mee vanaf de zijlijnquote:
Ahh je bent een echte player.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik weet niet of het daar aan ligt eigenlijk.
Ik heb ook Arabische vrouwen gehad bijvoorbeeld die gewoon wild in bed waren. Terwijl dat meestal ook moslima's zijn of uit die cultuur komen.
Sooooquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik heb ook Arabische vrouwen gehad bijvoorbeeld die gewoon wild in bed waren. Terwijl dat meestal ook moslima's zijn of uit die cultuur komen.
quote:
Klopt. Iran heeft een groter leger maar het is oude meuk, en Israel heeft moderner materiaal.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:04 schreef Elan het volgende:
Het leger van Isral is absoluut opgewassen tegen dat van Iran.
Nee was dat maar waar, vergane glorie, daar neuk ik te weinig voor. Onbetaald dan.quote:
Die oude meuk lijkt toch behoorlijk wat schade te kunnen toebrengen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:08 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Klopt. Iran heeft een groter leger maar het is oude meuk, en Israel heeft moderner materiaal.
Binnenlandse onlusten incoming in 1...2...3quote:
Een soort vijfde colonne. Bah.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Binnenlandse onlusten incoming in 1...2...3
Groot contingent Pakistanen binnen het VK die op de hand zijn van Iran.
Raketten namens Isral neerhalenquote:
Paard van Troje, bewust binnengehaald ook nog.quote:
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:14 schreef koffiekoekjes het volgende:
Een escalatie zou prima zijn. Hoe meer Israel en Iran elkaar kapotschieten hoe beter het is voor de regio. Complete vernietiging van beide zou gelijk een flinke tijd van rust brengen
Lol check dit danquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:13 schreef Hathor het volgende:
[..]
Paard van Troje, bewust binnengehaald ook nog.
Ik heb het vermoeden dat die mensen daar geen mensen zijn zoals jij en ik roflquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:15 schreef jigggy het volgende:
[..]
Wtf heb ik zojuist gelezen , er wonen en leven daar mensen zoals jij en ik he
Met gevechtsvliegtuigen? Dat deden de Britten in WW2 met V1 raketten voor het laatst.quote:
Beter dat India tegerlijkertijd Pakistan kapot nuked, dan is het feestje meteen compleet!quote:
Wat als de straling Teheran op grote schaal bereikt? Humanitaire belangen doen er niet toe.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
Voorspelling. Vannacht gooit de VS Fordow plat.
[ x ]
Dat was toch maar gewoon een gasveld?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat als de straling Teheran op grote schaal bereikt? Humanitaire belangen doen er niet toe.
Wat, dit is zo vaag allemaal, geruchten van wie? Trouwens wie is deze gast Levent Kemal?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Welke straling? Uit een gasveld?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:21 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat als de straling Teheran op grote schaal bereikt? Humanitaire belangen doen er niet toe.
Iran fanboys hier de laatste dagen is ook wel een aparte gewaarwording.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 20:54 schreef Elan het volgende:
Hup Iran
Blijkbaar een jolige Turk met inside information.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:23 schreef Doler12 het volgende:
[..]
Wat, dit is zo vaag allemaal, geruchten van wie? Trouwens wie is deze gast Levent Kemal?
Arabische nachten zijn lang...quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:05 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Is voetballen op Amerikaanse velden niet haram?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Iran fanboys hier de laatste dagen is ook wel een aparte gewaarwording.
Helaas heeft Palestina trouwens net niet de volgende fase in WK kwalificatie gehaald, maar je kunt wel Iran supporteren volgend jaar (ook wel leuke locatie voor die delegatie trouwens).
Je bent in de war met Brabantquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:23 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Arabische nachten zijn lang...
Ze komen vaak moeizaam op gang...
Ja maar dan...
Lijkt me een goed moment om het 'gasveld' even offline te brengen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:24 schreef TweedeKlum het volgende:
https://p-magazine.com/nl(...)n-onbruikbaar-worden
Rising Lion: "Isral viseert in- en uitgangstunnels van Fordow en Mt Kolang waardoor faciliteiten onbruikbaar worden"
Hoho hij steunt ook Rusland.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:23 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Iran fanboys hier de laatste dagen is ook wel een aparte gewaarwording.
Helaas heeft Palestina trouwens net niet de volgende fase in WK kwalificatie gehaald, maar je kunt wel Iran supporteren volgend jaar (ook wel leuke locatie voor die delegatie trouwens).
Ik zag gisteren een poll van een MAGA gekkie, dacht die Gunther Eagleman, 90% was tegen dat VS militair zou gaan ingrijpen in het MO.quote:
Gaan ze niet doen.quote:
quote:
Waarom zou de VS dat doen?quote:
Daarom hebben we een false flag nodig om het sentiment te kerenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:27 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik zag gisteren een poll van een MAGA gekkie, dacht die Gunther Eagleman, 90% was tegen dat VS militair zou gaan ingrijpen in het MO.
Oorloghitsende gek is het.quote:
Stevequote:
goede tijden toen ie helemaal leip werd opeens tijdens een van z'n corona streams.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:30 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Steve![]()
BREAKING NEWS hold on hold on hold on, wait a minute BREAKING NEWS, let my find a stream, where does that sound come from, BREAKING NEWS, one second, crazy.
Ik denk dat het allemaal een good cop / bad cop toneelstukje was. En er 0,0 ruimte zit tussen wat Israël doet en de VS wil.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:30 schreef Momo het volgende:
Zou de VS trouwens niet eerder een beetje pissig zijn op Isral dat terwijl hun bezig waren onderhandelingen, Isral besluit te gaan bombarderen?
Zou het oprecht niet weten. Dit is natuurlijk wel een uitnodiging voor een land als Pakistan om zich met het conflict te bemoeien.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:28 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Waarom zou de VS dat doen?
Trump: Both Putin and I think Israel-Iran war ‘should end’quote:
Dat gaat een ware barrage worden dan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:32 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Zou het oprecht niet weten. Dit is natuurlijk wel een uitnodiging voor een land als Pakistan om zich met het conflict te bemoeien.
En wie weet zullen er meerdere moslim landen volgen
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
goede tijden toen ie helemaal leip werd opeens tijdens een van z'n corona streams.
ja dat was hetquote:
Ik ben het voor de verandering een keer eens met Trump. Aanpakken dat kut-Iran. Dat zet meer zoden aan de dijk dan dat gewauwel van bijvoorbeeld Nederlandse politici, die liever willen pamperen en denken dat ze in lalaland leven.quote:
Er zijn weinig mensen die Trump lager waarderen dan ik, maar ik moedig 'm van harte aan tegen de mullahs.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:35 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik ben het voor de verandering een keer eens met Trump. Aanpakken dat kut-Iran. Dat zet meer zoden aan de dijk dan dat gewauwel van bijvoorbeeld Nederlandse politici, die liever willen pamperen en denken dat ze in lalaland leven.
Gewoon bij Mexico in de poule stoppen. Wel grappig dat die dan 20 jaar eerder ook tegen elkaar gespeeld hebben op een WK (Duitsland, in een opvallende stad).quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:25 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is voetballen op Amerikaanse velden niet haram?
Tieners op TikTok GENOTquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:29 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Zoomers (Of tegenwoordig Gen Alpha?) willen niet dood voor Israel
*insert Ride of the Valkyries muziekjequote:
Trump zit al bij het plan vanaf het begin van zijn tweede term, Trumps vredesgesprekken waren juist en slechts de afleiding, vandaar dat ze ook precies wisten waar de Iraanse kopstukken verbleven.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:30 schreef capricia het volgende:
De informele verzoeken vanuit Isral zijn al lang gedaan. En Trump houdt zich tot nu toe voornamelijk nogal afzijdig.
Een officieel verzoek is wel lastiger:
Of Isral denkt dat de VS wel mee gaat doen. Of Isral wil een harde uitspraak van de VS.
Dan weet Isral dat de VS mee gaat doen. En is dit officile verzoek alleen maar de opmaat tot de officile bekendmaking.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump zit al bij het plan vanaf het begin van zijn tweede term, Trumps vredesgesprekken waren juist en slechts de afleiding, vandaar dat ze ook precies wisten waar de Iraanse kopstukken verbleven.
Amerika wil alleen maar de indruk een tijdje in stand houden dat ze niet meedoen
En je geloofwaardigheid ten grabbel gooien? Dat gaat ze dan erg helpen in de toekomst. Niet dat het voor Trump verschil had uitgemaakt, diplomatiek bereikt hij toch niks.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Trump zit al bij het plan vanaf het begin van zijn tweede term, Trumps vredesgesprekken waren juist en slechts de afleiding, vandaar dat ze ook precies wisten waar de Iraanse kopstukken verbleven.
Amerika wil alleen maar de indruk een tijdje in stand houden dat ze niet meedoen
De V12's op Le Mans op het moment of Mahler?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
*insert Ride of the Valkyries muziekje
Yups, ze spelen een mooi spelletje zo samen al maandenlang.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:43 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan weet Isral dat de VS mee gaat doen. En is dit officile verzoek alleen maar de opmaat tot de officile bekendmaking.
Ik denk dat dit allemaal afgestemd is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:30 schreef Momo het volgende:
Zou de VS trouwens niet eerder een beetje pissig zijn op Isral dat terwijl hun bezig waren onderhandelingen, Isral besluit te gaan bombarderen?
Ja dit was een toneelstukje van de VS en Isral waar o.a. de mullahs vol zijn ingetrapt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Hee MOPpiequote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:44 schreef Perrin het volgende:
Gewicht van zo'n bom is dat van een forse vrachtwagen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Alletwee (V12'squote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
De V12's op Le Mans op het moment of Mahler?
Nou ja ik schaam me eerlijk gezegd heel wat meer dat ik Nederlander ben gezien ons regeringsstandpunt aangaande de aanval van Isral op Iran.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:44 schreef Joppiez het volgende:
[..]
En je geloofwaardigheid ten grabbel gooien? Dat gaat ze dan erg helpen in de toekomst. Niet dat het voor Trump verschil had uitgemaakt, diplomatiek bereikt hij toch niks.
Het enige echt 'highly unexpected' zou zijn als half Teheran plat wordt gebombardeerd, of als we morgenochtend daadwerkelijk berichten krijgen dat Khameini kapot is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:18 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
NOSquote:In Oshtorinan, een stad in het noordwesten van het land werd volgens Iraanse media een autofabriek geraakt door een Isralische raket, is te zien op beelden van de Iraanse Rode Halve Maan.
IKCOquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS
Zag op tv bij de schadebeelden Mercedes, Peugeot in beeld. Hoe heet hun eigen merk?
Irritant, moet Isral nog even de afweersystemen herladen ook voor ze naar bed gaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:46 schreef Ali_boo het volgende:
Voor de mensen die het gemist hebben
[ x ]
Ik zie nog niks. Op cnnquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Irritant, moet Isral nog even de afweersystemen herladen ook voor ze naar bed gaan.
Wat niet wegneemt dat dit verder klopt: Isral blijft daadwerkelijk lekker door gaan en Iran stelt er daadwerkelijk weinig concreets tegenover.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:52 schreef RotatoR het volgende:
Wat een kop weerDe NOS redactie is zo ideologisch gedreven.
[ x ]
Dat er niet heel veel de grond raken zoals bedoeld neemt niet weg dat ze wel degelijk flinke aanvallen uitvoerenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:56 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wat niet wegneemt dat dit verder klopt: Isral blijft daadwerkelijk lekker door gaan en Iran stelt er daadwerkelijk weinig concreets tegenover.
Ah nee tochquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:54 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Irritant, moet Isral nog even de afweersystemen herladen ook voor ze naar bed gaan.
heel veel Peugeot modellen worden gemaakt in Tehran bij IKCOquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:53 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
NOS
Zag op tv bij de schadebeelden Mercedes, Peugeot in beeld. Hoe heet hun eigen merk?
Maar de kop zegt ook niet dat Iran niks doet? Wat Iran er tegenover stelt durf ik ook wel 'nauwelijks iets' te noemen, relatief gezien, ook al zouden ze zonder twijfel vl meer doen als ze het konden.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:58 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dat er niet heel veel de grond raken zoals bedoeld neemt niet weg dat ze wel degelijk flinke aanvallen uitvoeren
Oh wat slecht. Peugeot is toch een lelijk merk verder.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:59 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
heel veel Peugeot modellen worden gemaakt in Tehran bij IKCO
NOS wekt de indruk van butthurt. Jammer joh, stelletje Isralhaters..de stoute moslims krijgen klappenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Er staatquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:00 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar de kop zegt ook niet dat Iran niks doet? Wat Iran er tegenover stelt durf ik ook wel 'nauwelijks iets' te noemen, relatief gezien, ook al zouden ze zonder twijfel vl meer doen als ze het konden.
Iran is net zo goed aan het aanvallen. 100 (of hoeveel zijn het er inmiddels) ballistische raketten is niet niks. Er staat niks in de titel over aangerichte schade.quote:Isral gaat continu door met aanvallen, Iran stelt er nog weinig tegenover
Het is een kwestie van interpretatie inderdaadquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er staat
[..]
Iran is net zo goed aan het aanvallen. 100 (of hoeveel zijn het er inmiddels) ballistische raketten is niet niks. Er staat niks in de titel over aangerichte schade.
Dat zijn schitterende auto's hoor. Comfortabel ook.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:00 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Oh wat slecht. Peugeot is toch een lelijk merk verder.
probeert 3 dingen tegelijk te volgen.quote:
Waar kijken we?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:05 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Binnen nu en 15 minuten moeten we iets zien
Wat is hier ideologisch aan?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 21:52 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
steve maar je kunt tel aviv livestreams kijkenquote:
Maar ik heb ooit een paar minuten naar Steve gekeken en dat vond ik helemaal kut, ik wil iets zonder commentaar anders kan ik Le Mans niet volgenquote:
Is geen kwestie van interpretatie. De titel die ze zetten suggereert dat Israel aanvalt en Iran niet echt iets terug doet, dat het eenrichtingsverkeer is. Dat is misleidend. Als ik tien kogels op jou schiet en raak jou 9 keer in borst en buik en omgekeerd schiet jij er tien op mij en jij mist 9 en schampt mijn been eenmaal dan ben jij net zo goed mij aan het aanvallen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:05 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Het is een kwestie van interpretatie inderdaad
Ik lees de kop en denk "Klopt, Iran probeert van alles maar krijgt het niet voor elkaar er echt iets tegenover te stellen", maar als je de pogingen telt, dan wel. Eens even kijken hoe het komende kwartier nou weer gaat.
je vergeet F1 kwaliquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:10 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Maar ik heb ooit een paar minuten naar Steve gekeken en dat vond ik helemaal kut, ik wil iets zonder commentaar anders kan ik Le Mans niet volgen
Prioriteiten. Sport > einde van de wereld.
Ten opzichte van Israel stelt het niks voor. 100 raketten in 3? waves. Israel vliegt af en aan met 200 straaljagers.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:03 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Er staat
[..]
Iran is net zo goed aan het aanvallen. 100 (of hoeveel zijn het er inmiddels) ballistische raketten is niet niks. Er staat niks in de titel over aangerichte schade.
Is dichtbij Jeruzalem, die raketten zijn voor Isral bedoeldquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat staat er in Ramallah dat dat een doel is voor Iran?
Vraag ik me ook af. Lijkt mi een raar doelquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Wat staat er in Ramallah dat dat een doel is voor Iran?
Nee 100 was de eerste aanval die ze deden. Er zijn er nu meerdere geweest. Dat elk afgeschoten projectiel van Israel z'n doel treft en van Iran niet doet niks af aan dat ze net zo goed massaal aanvallen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:12 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ten opzichte van Israel stelt het niks voor. 100 raketten in 3? waves. Israel vliegt af en aan met 200 straaljagers.
Er lijken er elke keer toch een paar door te komen en voor Iran is dat een overwinning.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb zo'n idee dat het best gunstig is nog. Israel kijkt bij elke golf waar vandaan geschoten wordt, meteen bommen erop, en de raketten zelf komen niet door het afweersysteem heen van israel.
Militair gezien is dat totaal ineffectief. Ondertussen sloopt Israël alle significante militaire doelen in Iran zelf.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Er lijken er elke keer toch een paar door te komen en voor Iran is dat een overwinning.
Ik vind dat ook wel een magisch ding inderdaadquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:18 schreef Zoddie het volgende:
Die Iron Dome blijft toch echt indrukwekkend.
Ja dat zekerquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Militair gezien is dat totaal ineffectief.
quote:Irak heeft een beroep gedaan op de VS om te voorkomen dat Isralische vliegtuigen door het Iraakse luchtruim komen voor aanvallen op Iran, meldt persbureau Reuters.
Irak doet een beroep het internationaal recht en op bilaterale afspraken met de VS. Het land wil dat de Verenigde Staten "hun verantwoordelijkheden onder de overeenkomsten tussen de twee landen nakomen" en "voorkomen dat vliegtuigen van de Zionistische entiteit opnieuw het Iraakse luchtruim schenden", schrijft militair woordvoerder Sabah al-Numan in een verklaring.
De woordvoerder stelt verder dat de Iraakse regering de "illegale acties" ziet als een flagrante schending van de Iraakse soevereiniteit en de principes van het internationaal recht, en dat ze een negatieve impact hebben op de stabiliteit en vrede in de regio.
IDF die nu Tehran aan het bombaderen is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
Pizza, F1, Le Mans, raketten op Israel.
Prima avond ofzo
Tot diep in de nachtquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
IDF die nu Tehran aan het bombaderen is.
Dat mag.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
IDF die nu Tehran aan het bombaderen is.
Vliegen met een drone boven Nederland met oudejaarsavond is indrukwekkender dan dit hoor.quote:
Eerder zei iemand hier 300 per maand aan productie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:26 schreef Momo het volgende:
Hoeveel spul heeft Iran eigenlijk liggen, kunnen ze dit wekenlang elke avond een paar keer doen?
Iran lijkt niet op concrete doelen af te schieten, maar gewoon op dichtbevolkte gebieden in de hoop zoveel mogelijk burgers te treffen. Het Isralische leger onderschept wat men kan, maar soms lukt dat gewoon niet. Wat ook wel gebeurt is dat raketten die in niet gevaarlijk gebied komen niet worden onderschept. Dit zagen we bij eerdere bombardementen ook al.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar waar vallen ze op? Lijkt helemaal aan de horizon te zijn met weinig lichten (weinig gebouwen). Is dat een basis oid?
Volgens mij is het spelletje voor Isral om alle lanceerinstallaties, voorraden en transport uit te schakelen. Denk dat hun capabilities snel achteruitgaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:26 schreef Momo het volgende:
Hoeveel spul heeft Iran eigenlijk liggen, kunnen ze dit wekenlang elke avond een paar keer doen?
Zijn brokstukken.quote:
Exact, vooralsnog amper schade gezien de hoeveelheid raketten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iran lijkt niet op concrete doelen af te schieten, maar gewoon op dichtbevolkte gebieden in de hoop zoveel mogelijk burgers te treffen. Het Isralische leger onderschept wat men kan, maar soms lukt dat gewoon niet. Wat ook wel gebeurt is dat raketten die in niet gevaarlijk gebied komen niet worden onderschept. Dit zagen we bij eerdere bombardementen ook al.
De lanceerinstallaties die Israel raakt zijn de installaties die buiten vast staan. Iran heeft volgens mij echt een hoop van die dingen verborgen in bergen en die gaan ze niet makkelijk raken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eerder zei iemand hier 300 per maand aan productie.
Denk sowieso dat ze er duizenden in voorraad hebben, maar de lanceerinstallaties worden per dag minder natuurlijk.
Hm ja goed punt. Soms vergeet je even dat Iran van Nederland tot Griekenland loopt qua grootte. En dan ook nog voornamelijk bergen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De lanceerinstallaties die Israel raakt zijn de installaties die buiten vast staan. Iran heeft volgens mij echt een hoop van die dingen verborgen in bergen en die gaan ze niet makkelijk raken.
Ah, ze hebben niks meer aan gaan nu aanvallen met gebedjes.quote:
Mss deels ook wel stuurloos omdat ze geraakt zijn? Weet niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar waar vallen ze op? Lijkt helemaal aan de horizon te zijn met weinig lichten (weinig gebouwen). Is dat een basis oid?
Edit: wellicht raffinaderijen?
Of dit is slechts het beginquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah, ze hebben niks meer aan gaan nu aanvallen met gebedjes.
Tsja we weten het idd niet. Ik zeg ook maar wat.quote:
En ze blijken allang over noeks te beschikken en gaan doe zo inzetten!!!quote:
Denk dat het risico voor de VS te groot is. Teveel bases in het M-O en ook olievelden zullen de klos zijn danquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Gaat niet gebeuren maar wat zou het vet zijn om de B2's in actie te zien op Fordow.
Ik vermoed minder burger slachtoffers omdat de meeste mensen thuis zijn?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Even een praktische vraag. Waarom vallen ze elkaar vooral in de avond en de nacht aan?
Vooral Iran lijkt vooral in de avond pas te reageren.
"In het donker zien ze je niet"quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Even een praktische vraag. Waarom vallen ze elkaar vooral in de avond en de nacht aan?
In het donker lastiger vliegend spul te detecteren en raken?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:33 schreef MissButterflyy het volgende:
F-35 dashcam op Youtubequote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Gaat niet gebeuren maar wat zou het vet zijn om de B2's in actie te zien op Fordow.
Als je zwijgt dan horen ze je niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"In het donker zien ze je niet"
~Kadanz
Nog steeds geen beelden van dichterbij....quote:
Overheid van Israel had opgeroepen geen beelden te maken/verspreidenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog steeds geen beelden van dichterbij....
Het is voor de bevolking ook kut, lig je net lekker te slapen moet je weer je schuilkelder in.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
In het donker lastiger vliegend spul te detecteren en raken?
Ziet er uit als onzin.quote:
Sowieso maar denk wel dat het meer bedoelt is om het afweersysteem uit te putten. Duurt geloof ik een uur ofzo voordat die aankomen, dan zullen er tzt wel weer raketten bijkomen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Lol die vliegende grasmaaiers gaan weer uit de lucht geschoten worden nog voordat ze israel bereiken
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:39 schreef Momo het volgende:
Ziet eruit als er brand is op een aantal plekken in Haifa, schijnt wel richting de haven te zijn
De nr2 van de Hoeties.quote:
Die grasmaaiers kunnen itt ballistic missiles door jets (Engels, Amerikaanse etc.) uitgeschakeld worden. Gok dat Iron Dome etc. hier niks van merkt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso maar denk wel dat het meer bedoelt is om het afweersysteem uit te putten. Duurt geloof ik een uur ofzo voordat die aankomen, dan zullen er tzt wel weer raketten bijkomen.
De Iraanse scooter drones zijn kut voor de bevolking, maar winnen geen oorlog.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Putin ontvangt enorme hoeveelheden Iraanse drones. Iran is voor hem dus een enorme bondgenoot. Die wilt hij echt niet verliezen, en het lijkt erop dat Iran hem duidelijk heeft gemaakt dat het twee voor twaalf is daar. Dus belt Putin met Trump om weer aan de onderhandelingstafel te komen met Iran. Ik zou nu juist zeggen: doorpakken, maar Trump is gevoelig voor Putin dus we gaan het zien.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die grasmaaiers kunnen itt ballistic missiles door jets (Engels, Amerikaanse etc.) uitgeschakeld worden. Gok dat Iron Dome etc. hier niks van merkt.
ja goed punt, maar zou het alsnog niet de computers meer verwarren in de hoop dat er wellicht net een raket of twee meer doorheen komt?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die grasmaaiers kunnen itt ballistic missiles door jets (Engels, Amerikaanse etc.) uitgeschakeld worden. Gok dat Iron Dome etc. hier niks van merkt.
Bron?quote:
Maakt voor mij niet uit, ik tank altijd voor 50 euro.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:45 schreef Haags het volgende:
Gelukkig afgelopen vrijdag al getankt. Goed voor mijn portemonnee
Vrijmiboquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:45 schreef Haags het volgende:
Gelukkig afgelopen vrijdag al getankt. Goed voor mijn portemonnee
Deze blijft leukquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maakt voor mij niet uit, ik tank altijd voor 50 euro.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |