Nee 100 was de eerste aanval die ze deden. Er zijn er nu meerdere geweest. Dat elk afgeschoten projectiel van Israel z'n doel treft en van Iran niet doet niks af aan dat ze net zo goed massaal aanvallen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:12 schreef butz0rs het volgende:
[..]
Ten opzichte van Israel stelt het niks voor. 100 raketten in 3? waves. Israel vliegt af en aan met 200 straaljagers.
Er lijken er elke keer toch een paar door te komen en voor Iran is dat een overwinning.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:19 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb zo'n idee dat het best gunstig is nog. Israel kijkt bij elke golf waar vandaan geschoten wordt, meteen bommen erop, en de raketten zelf komen niet door het afweersysteem heen van israel.
Militair gezien is dat totaal ineffectief. Ondertussen sloopt Israël alle significante militaire doelen in Iran zelf.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Er lijken er elke keer toch een paar door te komen en voor Iran is dat een overwinning.
Ik vind dat ook wel een magisch ding inderdaadquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:18 schreef Zoddie het volgende:
Die Iron Dome blijft toch echt indrukwekkend.
Ja dat zekerquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:22 schreef Perrin het volgende:
[..]
Militair gezien is dat totaal ineffectief.
quote:Irak heeft een beroep gedaan op de VS om te voorkomen dat Isralische vliegtuigen door het Iraakse luchtruim komen voor aanvallen op Iran, meldt persbureau Reuters.
Irak doet een beroep het internationaal recht en op bilaterale afspraken met de VS. Het land wil dat de Verenigde Staten "hun verantwoordelijkheden onder de overeenkomsten tussen de twee landen nakomen" en "voorkomen dat vliegtuigen van de Zionistische entiteit opnieuw het Iraakse luchtruim schenden", schrijft militair woordvoerder Sabah al-Numan in een verklaring.
De woordvoerder stelt verder dat de Iraakse regering de "illegale acties" ziet als een flagrante schending van de Iraakse soevereiniteit en de principes van het internationaal recht, en dat ze een negatieve impact hebben op de stabiliteit en vrede in de regio.
IDF die nu Tehran aan het bombaderen is.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:22 schreef koffiekoekjes het volgende:
Pizza, F1, Le Mans, raketten op Israel.
Prima avond ofzo
Tot diep in de nachtquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
IDF die nu Tehran aan het bombaderen is.
Dat mag.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:23 schreef cherrycoke het volgende:
[..]
IDF die nu Tehran aan het bombaderen is.
Vliegen met een drone boven Nederland met oudejaarsavond is indrukwekkender dan dit hoor.quote:
Eerder zei iemand hier 300 per maand aan productie.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:26 schreef Momo het volgende:
Hoeveel spul heeft Iran eigenlijk liggen, kunnen ze dit wekenlang elke avond een paar keer doen?
Iran lijkt niet op concrete doelen af te schieten, maar gewoon op dichtbevolkte gebieden in de hoop zoveel mogelijk burgers te treffen. Het Isralische leger onderschept wat men kan, maar soms lukt dat gewoon niet. Wat ook wel gebeurt is dat raketten die in niet gevaarlijk gebied komen niet worden onderschept. Dit zagen we bij eerdere bombardementen ook al.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar waar vallen ze op? Lijkt helemaal aan de horizon te zijn met weinig lichten (weinig gebouwen). Is dat een basis oid?
Volgens mij is het spelletje voor Isral om alle lanceerinstallaties, voorraden en transport uit te schakelen. Denk dat hun capabilities snel achteruitgaan.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:26 schreef Momo het volgende:
Hoeveel spul heeft Iran eigenlijk liggen, kunnen ze dit wekenlang elke avond een paar keer doen?
Zijn brokstukken.quote:
Exact, vooralsnog amper schade gezien de hoeveelheid raketten.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:27 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iran lijkt niet op concrete doelen af te schieten, maar gewoon op dichtbevolkte gebieden in de hoop zoveel mogelijk burgers te treffen. Het Isralische leger onderschept wat men kan, maar soms lukt dat gewoon niet. Wat ook wel gebeurt is dat raketten die in niet gevaarlijk gebied komen niet worden onderschept. Dit zagen we bij eerdere bombardementen ook al.
De lanceerinstallaties die Israel raakt zijn de installaties die buiten vast staan. Iran heeft volgens mij echt een hoop van die dingen verborgen in bergen en die gaan ze niet makkelijk raken.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Eerder zei iemand hier 300 per maand aan productie.
Denk sowieso dat ze er duizenden in voorraad hebben, maar de lanceerinstallaties worden per dag minder natuurlijk.
Hm ja goed punt. Soms vergeet je even dat Iran van Nederland tot Griekenland loopt qua grootte. En dan ook nog voornamelijk bergen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:28 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
De lanceerinstallaties die Israel raakt zijn de installaties die buiten vast staan. Iran heeft volgens mij echt een hoop van die dingen verborgen in bergen en die gaan ze niet makkelijk raken.
Ah, ze hebben niks meer aan gaan nu aanvallen met gebedjes.quote:
Mss deels ook wel stuurloos omdat ze geraakt zijn? Weet niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Maar waar vallen ze op? Lijkt helemaal aan de horizon te zijn met weinig lichten (weinig gebouwen). Is dat een basis oid?
Edit: wellicht raffinaderijen?
Of dit is slechts het beginquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:31 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ah, ze hebben niks meer aan gaan nu aanvallen met gebedjes.
Tsja we weten het idd niet. Ik zeg ook maar wat.quote:
En ze blijken allang over noeks te beschikken en gaan doe zo inzetten!!!quote:
Denk dat het risico voor de VS te groot is. Teveel bases in het M-O en ook olievelden zullen de klos zijn danquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Gaat niet gebeuren maar wat zou het vet zijn om de B2's in actie te zien op Fordow.
Ik vermoed minder burger slachtoffers omdat de meeste mensen thuis zijn?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Even een praktische vraag. Waarom vallen ze elkaar vooral in de avond en de nacht aan?
Vooral Iran lijkt vooral in de avond pas te reageren.
"In het donker zien ze je niet"quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:33 schreef MissButterflyy het volgende:
Even een praktische vraag. Waarom vallen ze elkaar vooral in de avond en de nacht aan?
In het donker lastiger vliegend spul te detecteren en raken?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:33 schreef MissButterflyy het volgende:
F-35 dashcam op Youtubequote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:32 schreef TweedeKlum het volgende:
Gaat niet gebeuren maar wat zou het vet zijn om de B2's in actie te zien op Fordow.
Als je zwijgt dan horen ze je niet.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
"In het donker zien ze je niet"
~Kadanz
Nog steeds geen beelden van dichterbij....quote:
Overheid van Israel had opgeroepen geen beelden te maken/verspreidenquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:37 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nog steeds geen beelden van dichterbij....
Het is voor de bevolking ook kut, lig je net lekker te slapen moet je weer je schuilkelder in.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
In het donker lastiger vliegend spul te detecteren en raken?
Ziet er uit als onzin.quote:
Sowieso maar denk wel dat het meer bedoelt is om het afweersysteem uit te putten. Duurt geloof ik een uur ofzo voordat die aankomen, dan zullen er tzt wel weer raketten bijkomen.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:40 schreef koffiekoekjes het volgende:
[ x ]
Lol die vliegende grasmaaiers gaan weer uit de lucht geschoten worden nog voordat ze israel bereiken
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:39 schreef Momo het volgende:
Ziet eruit als er brand is op een aantal plekken in Haifa, schijnt wel richting de haven te zijn
De nr2 van de Hoeties.quote:
Die grasmaaiers kunnen itt ballistic missiles door jets (Engels, Amerikaanse etc.) uitgeschakeld worden. Gok dat Iron Dome etc. hier niks van merkt.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:41 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Sowieso maar denk wel dat het meer bedoelt is om het afweersysteem uit te putten. Duurt geloof ik een uur ofzo voordat die aankomen, dan zullen er tzt wel weer raketten bijkomen.
De Iraanse scooter drones zijn kut voor de bevolking, maar winnen geen oorlog.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 19:08 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Putin ontvangt enorme hoeveelheden Iraanse drones. Iran is voor hem dus een enorme bondgenoot. Die wilt hij echt niet verliezen, en het lijkt erop dat Iran hem duidelijk heeft gemaakt dat het twee voor twaalf is daar. Dus belt Putin met Trump om weer aan de onderhandelingstafel te komen met Iran. Ik zou nu juist zeggen: doorpakken, maar Trump is gevoelig voor Putin dus we gaan het zien.
quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die grasmaaiers kunnen itt ballistic missiles door jets (Engels, Amerikaanse etc.) uitgeschakeld worden. Gok dat Iron Dome etc. hier niks van merkt.
ja goed punt, maar zou het alsnog niet de computers meer verwarren in de hoop dat er wellicht net een raket of twee meer doorheen komt?quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:42 schreef koffiekoekjes het volgende:
[..]
Die grasmaaiers kunnen itt ballistic missiles door jets (Engels, Amerikaanse etc.) uitgeschakeld worden. Gok dat Iron Dome etc. hier niks van merkt.
Bron?quote:
Maakt voor mij niet uit, ik tank altijd voor 50 euro.quote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:45 schreef Haags het volgende:
Gelukkig afgelopen vrijdag al getankt. Goed voor mijn portemonnee
Vrijmiboquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:45 schreef Haags het volgende:
Gelukkig afgelopen vrijdag al getankt. Goed voor mijn portemonnee
Deze blijft leukquote:Op zaterdag 14 juni 2025 22:46 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Maakt voor mij niet uit, ik tank altijd voor 50 euro.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |