abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 juni 2025 @ 18:51:45 #226
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_217943814
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 16:11 schreef HowardRoark het volgende:
Het Westen en Israël hebben niet de intentie met nucleaire wapens andere landen te vernietigen of schaden, Iran wel.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_217943819
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:40 schreef Aether het volgende:
Israel has indications Iranian leaders packing their bags, Netanyahu says
https://www.iranintl.com/en/liveblog/202506127881
Geloof er geen zak van. :')

'Capituleren' aka de gifbeker drinken zo als Khomeini ooit zei in 1988, ja. Maar de macht zomaar opgeven dat gaat echt niet gebeuren. Israël kan het geen bal schelen wat er allemaal in Iran gebeurd, zo lang het geen bedreiging vormt.
pi_217943834
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:48 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Je kunt als mini landje niet gaan gokken dat iets “grootspraak” was of is. Je gokt niet met je maandelijkse salaris hè, je gokt met miljoenen levens en het voortbestaan van je land in de wereldgeschiedenis. Ik snap heel goed dat je dan eerst toeslaat, ook al heb je dan kans dat het achteraf misschien onterecht was. Al is de kans maar 1% dat Iran hem gebruikt, en die kans is veel groter dan 1%, dan nog kun je als mini landje dat Israel is, gewoon niet anders. Dat feit wordt veel en veel te weinig belicht in de media vind ik. Dat is ook de reden dat ze zo buitensporig hard in Gaza tekeer gaan momenteel. Ze hebben niet de luxe wat veel grotere landen met veel natuurlijke grenzen, wél hebben.
Israël was ook meer bang dat Iran een atoombom aan Hamas zou geven, of Hezbollah.
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 18:54:02 #229
236264 crew  capricia
pi_217943849
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:40 schreef Aether het volgende:
Israel has indications Iranian leaders packing their bags, Netanyahu says
https://www.iranintl.com/en/liveblog/202506127881
Even op de thee bij Bashar al-Assad.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 18:54:37 #230
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217943855
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:52 schreef Doler12 het volgende:

[..]

'Capituleren' aka de gifbeker drinken zo als Khomeini ooit zei in 1988, ja. Maar de macht zomaar opgeven dat gaat echt niet gebeuren. Israël kan het geen bal schelen wat er allemaal in Iran gebeurd, zo lang het geen bedreiging vormt.
Ook Assad, Saddam en Gadaffi zaten ooit stevig in het zadel
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217943907
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:53 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Israël was ook meer bang dat Iran een atoombom aan Hamas zou geven, of Hezbollah.
Exact dit. En dan kun je niet eens meer terugslaan. Zulke wapens in handen van wat losse groepjes terroristen is echt de grootste nachtmerrie van ieder land. Er is namelijk nauwelijks verdediging of beleid op te voeren. Je kunt sancties tegen een land invoeren, via de VN eventueel zelfs, of strikes te voorkomen dat ze lanceren, maar tegen terroristische groepen is dat nagenoeg onmogelijk.
pi_217943921
Volgens The Telegraph is er gezegd dat Iraniërs die pro-Israel posten 6 jaar gevangenisstraf kunnen krijgen 😂
pi_217943936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:57 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Exact dit. En dan kun je niet eens meer terugslaan. Zulke wapens in handen van wat losse groepjes terroristen is echt de grootste nachtmerrie van ieder land. Er is namelijk nauwelijks verdediging of beleid op te voeren. Je kunt sancties tegen een land invoeren, via de VN eventueel zelfs, of strikes te voorkomen dat ze lanceren, maar tegen terroristische groepen is dat nagenoeg onmogelijk.
Netanyahu zei precies dit een uurtje geleden, dat ze daar sterke aanwijzingen voor hadden.
pi_217943945
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:57 schreef HiZ het volgende:
Volgens The Telegraph is er gezegd dat Iraniërs die pro-Israel posten 6 jaar gevangenisstraf kunnen krijgen 😂
Genoeg mensen die dat hier zouden willen invoeren als het kon.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_217943951
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_217943980
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:52 schreef Doler12 het volgende:

[..]

Ze hebben naar het schijnt al geen noemenswaardige luchtafweer meer. Dus het is volledig prijsschieten voor de Israelische luchtmacht als dat echt zo is. En dan zit je als leiders opeens niet meer zo lekker op je stoel en lig je niet meer zo lekker in je bed. Als er ieder moment een bom op kan vallen.
We gaan het zien allemaal. Als komende dagen nog steeds geen vliegtuigen uit de lucht worden geschoten door Iran en er wel overal dingen de lucht in blijven vliegen, dan zie ik het wel gebeuren dat het instort daar.
  Moderator zaterdag 14 juni 2025 @ 19:02:18 #237
236264 crew  capricia
pi_217944027
Ik hoop ook echt op het zeer goed zijdelings effect:
Dat Iran niet meer van die drones en shit aan Rusland kan leveren.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_217944054
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:16 schreef AFA2022 het volgende:
De oorlog in Oekraine en deze laten duidelijk zien dat je zonder kernwapens simpelweg niet veilg bent.

Ik hoop van harte dat Israel een plan heeft. Om het regime echt weg te werken, zullen ze met boots op de grond moeten komen en dat zie ik niet gebeuren. Jammer dat weer de gewone burgers de klos gaan zijn en gebukt gaan onder religieze leiders en agressieve dictators/leiders.
Dat ja, het regime blijft daar lekker zitten tenzij je inderdaad volledig all in gaat. Of Trump hier nou zo blij mee is betwijfel ik dus ook. Wordt weer een jarenlange strijd met veel doden en natuurlijk ook de nodige kosten, tientallen zo niet honderden miljarden dollars. Krijgt Netanyahu dat cadeau?
pi_217944066
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Ook Assad, Saddam en Gadaffi zaten ooit stevig in het zadel
En hoe lang heeft dat nog allemaal geduurd? Saddam nog 12 jaar aan de macht. na de Golfoorlog. Assad wist het nog 13 jaar te rekken. Zeg niet dat het regime zal vallen, maar niet op korte termijn, niet nu.
  Forum Admin zaterdag 14 juni 2025 @ 19:05:08 #240
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_217944078
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:04 schreef Doler12 het volgende:

[..]
En hoe lang heeft dat nog allemaal geduurd? Saddam nog 12 jaar aan de macht. na de Golfoorlog. Assad wist het nog 13 jaar te rekken. Zeg niet dat het regime zal vallen, maar niet op korte termijn, niet nu.
Er waren al demonstraties in Iran natuurlijk. Dit zal wel tijd kosten, maar het zaadje is er wel.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_217944129
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:02 schreef capricia het volgende:
Ik hoop ook echt op het zeer goed zijdelings effect:
Dat Iran niet meer van die drones en shit aan Rusland kan leveren.
Volgens mij worden die drones tegenwoordig in licentie geproduceerd door Rusland zelf, helaas.
pi_217944130
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:44 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Poetin knijpt in zijn handjes omdat de olieprijs door het dak gaat. Dat feit alleen gaat zijn oorlog weer langer rekken.
Putin ontvangt enorme hoeveelheden Iraanse drones. Iran is voor hem dus een enorme bondgenoot. Die wilt hij echt niet verliezen, en het lijkt erop dat Iran hem duidelijk heeft gemaakt dat het twee voor twaalf is daar. Dus belt Putin met Trump om weer aan de onderhandelingstafel te komen met Iran. Ik zou nu juist zeggen: doorpakken, maar Trump is gevoelig voor Putin dus we gaan het zien.
pi_217944166
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat ja, het regime blijft daar lekker zitten tenzij je inderdaad volledig all in gaat. Of Trump hier nou zo blij mee is betwijfel ik dus ook. Wordt weer een jarenlange strijd met veel doden en natuurlijk ook de nodige kosten, tientallen zo niet honderden miljarden dollars. Krijgt Netanyahu dat cadeau?
Als je het luchtruim onder controle hebt kun je doen wat je wilt. Ze hoeven dan niet per se een invasie te starten. Gewoon af en toe een bommetje droppen als er een nieuwe fabriek gebouwd gaat worden, of als er schepen of vrachtwagen rondrijden met militair materieel.
pi_217944168
Als het zo gemakkelijk gaat, waarom dan nu pas eigenlijk? Was het noodzakelijk dat eerst Irak, Syrië, Hezbollah, etc. zouden vallen? Of is het gewoon een kwestie van dat ze er sinds 8 okt 'lekker' inzitten en maar gewoon doorzetten?
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_217944176
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:08 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Volgens mij worden die drones tegenwoordig in licentie geproduceerd door Rusland zelf, helaas.
Bron? Laatste berichten waren dat Iran er een grote rol in speelde. En zo niet, dan is het verliezen van Iran als bondgenoot van Rusland alsnog een enorm verlies voor Putin.
pi_217944183
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:03 schreef Joppiez het volgende:

[..]
En vooral niet te vergeten de vluchtelingen die weer onze kant op komen...
pi_217944205
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Als het zo gemakkelijk gaat, waarom dan nu pas eigenlijk? Was het noodzakelijk dat eerst Irak, Syrië, Hezbollah, etc. zouden vallen? Of is het gewoon een kwestie van dat ze er sinds 8 okt 'lekker' inzitten en maar gewoon doorzetten?
Ik denk dat ze verrast waren dat Hezbollah zo makkelijk werd uitgeschakeld. Die zijn nu geen dreiging meer. Terwijl voorheen altijd de dreiging boven het hoofd hing dat als Iran aangevallen zou worden ze massale aanvallen zouden lanceren via Hezbollah langs de grens met Israel. Dat maakt je natuurlijk kwetsbaar. Toen die dreiging weg was konden ze rechtstreeks denken aan een aanval op Iran, denk ik. En ik denk dat ze sinds eergister daar ook weer verrast over zijn, dat ze zo makkelijk door Iran kunnen bewegen/vliegen. En dat ze daar zich ook weer op aanpassen en nu alles maar meteen meepakken.
pi_217944214
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:11 schreef Akathisia het volgende:
Het enorme succes tegen Hezbollah was de sleutel, anders zat je nu in een twee fronten oorlog.
pi_217944265
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 19:15 schreef Doler12 het volgende:

[..]
Het enorme succes tegen Hezbollah was de sleutel, anders zat je nu in een twee fronten oorlog.
Zou Hezbollah nou nog spijt hebben van 7 oktober?
Iig degene die het kunnen navertellen.
Wat was nou het doel daarvan? De ultieme zelfmoordmissie?
Vakman pur sang
  zaterdag 14 juni 2025 @ 19:22:59 #250
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_217944306
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juni 2025 18:50 schreef Eagles89 het volgende:

[..]
Putin is in pure paniek. Iran staat misschien al wel militair op vallen en dat heeft Iran Putin dan al duidelijk gemaakt. En dan krijgt Putin opeens geen grote voorraden Iraanse drones meer die die voor Oekraine kan gebruiken en is ook Rusland enorm verzwakt.
Inmiddels heeft Rusland ook een fabriek die (verbeterde) Shahed drones bouwt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')