abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218017392
twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  zondag 22 juni 2025 @ 21:32:36 #202
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218017394
Een tripje naar de publieke schuilkelder in Tel-Aviv.

twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 22 juni 2025 @ 21:34:48 #203
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218017412
Nederland haalt militairen weg uit Irak

Nederland is bezig een deel van de militairen weg te halen uit Irak. Dat zei demissionair minister van Defensie Brekelmans vanavond aan tafel bij Café Kockelmann.

In Irak zijn 170 Nederlandse militairen; 150 hadden al vertrokken moeten zijn, maar dat is niet gebeurd omdat het luchtruim van Irak gesloten is vanwege de oorlog tussen Israël en Iran. Daardoor zaten de militairen klem.

De helft van hen is nu toch onderweg. Als de militairen veilig zijn geland, zal de minister het melden. Dat zal mogelijk al op zeer korte termijn zijn, zei Brekelmans. De andere militairen "kunnen misschien iets later vertrekken", zei hij.
Veiligheid en stabiliteit

De Nederlandse troepen leverden sinds 2014 een bijdrage aan de strijd tegen terreurorganisatie Islamitische Staat. Die werd in 2019 verslagen, maar de dreiging was nog niet meteen verdwenen, dus bleven de militairen actief.

Op dit moment doet Nederland mee aan verschillende missies in Irak, met het doel de veiligheid en stabiliteit te helpen versterken. De Nederlandse militairen zouden binnenkort worden afgelost door Franse militairen.
  zondag 22 juni 2025 @ 21:34:59 #204
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218017420
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:32 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Toen dit jaren terug ook al een keer werd besproken had Iran heel veel anti scheep raketten aan de kust opgesteld in grotten en dergelijke. Dat zijn er niet minder geworden. Ze hoeven maar een olietanker te raken de straat is feitelijk gesloten.

Vliegdekschepen bleken al kwetsbaar tegen Houthi's dus die zullen zich al helemaal niet in dat water vertonen.
Vliegdekschepen hoeven daar ook helemaal niet te komen, daarvoor hebben ze vliegtuigen. :P
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218017436
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Zie hier de reacties van Rubio, over de dreiging van Iraanse nucleaire wapens.

[ x ]

Afgelopen dagen werd ons verteld dat Iran enorm dicht bij een nucleair wapen was, een kwestie van dagen, maximaal een week. En zie, Rubio zegt er niks over, gewoon niks. Alleen over dat verrijkt uranium. Wat wij te horen kregen was weer eens bullshit.

Ik heb er geen enkele moeite mee dat Iran aangevallen is want ik zie liever geen nucleaire wapens bij Iran. Alleen die Israëlische en Amerikaanse intelligence, in hoeverre kunnen we wat zij zeggen nog vertrouwen? If it looks like a duck, swims like a duck, and quacks like a duck, then it probably is...
Waanzin dat zo'n pannenkoek zoveel te vertellen heeft. Eng mannetje. Die Hegseth trouwens ook. Man man man wat een droeftoeters. Zou op hun neus stompen als ze naast me stonden en zoveel kletskoek verkochten. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_218017441
Toch niet? -O-

twitter
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 21:38:11 #207
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_218017446
Morgen batterijen halen voor mijn radio. Wat voeding in blik. We beseffen het nog niet want wereldoorlog 3 staat voor de deur.

Rusland gaat Iran een handje helpen

Trump vind dit niet en schiet terug. China boos want vaarroute geblokkeerd
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
  zondag 22 juni 2025 @ 21:38:14 #208
6484 ExTec
Would you like to know more?
pi_218017447
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:28 schreef vosss het volgende:

[..]
Amerika gooit olie op het vuur wn nu moet China maar zorgen dat Iran dat water niet afsluit.

8)7
Vind em eigenlijk wel redelijk briljant.

Hey, china, wil je nog olie? s'mooi he, moet je zorgen dat iran geen gekke dingen gaat doen.
I fought the war, but the war won't stop, for the love of god.
I fought the war, but the war won.
pi_218017451
Een hele rits van bevestigde doden van het Iraanse leger, in totaal 104. Zonder kennis is het een beetje moeilijk uit elkaar te houden. IRGC is de revolutionaire garde. Beetje een vuistregel baarden is de garde maar is niet absoluut.
twitter

Dit is het logo van het regulier leger

Onder de doden, de meeste ongelukkige dienstplichtigen ooit in de Iraanse geschiedenis. Je dienstplicht moeten uitvoeren in een luchtverdediging eenheid. :X
pi_218017460
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:25 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Ze hebben er duizenden, in alle soorten en maten, en wat ze ook hebben is een hoop snelle bootjes, en nog wat kleine onderzeeërs, en vergeet de vissersschepen niet. Lijkt me onmogelijk om te voorkomen. Maar men zal zeker keihard reageren. En vervolgens mag men de rommel opruimen, veilige vaarroutes met begeleiding creëren, etc.
Ja, die de Cruijff zat bij Kokkelman. Hij legde uit dat met enige regelmaat die schepen beschieten al genoeg afschrikking is voor de rederijen om er niet meer te willen varen.

Ik had zelf een ander beeld bij zo'n afsluiting om eerlijk te zijn. Maar schoten met wat voor wapens dan ook die overal vandaan kunnen komen zijn niet te voorkomen.
pi_218017462
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:37 schreef Ali_boo het volgende:
Toch niet? -O-

[ x ]
Hieronder de bovenste tweet. Satelliet beeld van na de aanval vergeleken met beeld van april dit jaar
Weinig verschil, aan het oppervlak.

twitter
pi_218017466
Vanaf welke basis zijn de B2's nou opgestegen? Niet de Indische Oceaan hoorde ik. Was dat dan een afleidingsmanoeuvre?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 21:41:27 #213
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_218017468
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:40 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Satelliet beeld van na de aanval vergeleken met beeld van april dit jaar
Weinig verschil, aan het oppervlak.

[ x ]
Het hele punt van die bommen is toch juist dat ze niet gelijk ontploffen als ze op de grond vallen? Hoe het er aan het oppervlak uit ziet lijkt me niet enorm veel zeggen...zou interessanter zijn om te zien hoe het er binnen uit ziet :+
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  zondag 22 juni 2025 @ 21:41:42 #214
476957 Ciclon
San Lorenzo de Almagro
pi_218017470
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Morgen batterijen halen voor mijn radio. Wat voeding in blik. We beseffen het nog niet want wereldoorlog 3 staat voor de deur.

Capuchon op doen en alles komt goed jochie
pi_218017473
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:40 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ja, die de Cruijff zat bij Kokkelman. Hij legde uit dat met enige regelmaat die schepen beschieten al genoeg afschrikking is voor de rederijen om er niet meer te willen varen.

Ik had zelf een ander beeld bij zo'n afsluiting om eerlijk te zijn. Maar schoten met wat voor wapens dan ook die overal vandaan kunnen komen zijn niet te voorkomen.
Ook niet als de VS haar zesde vloot daar straks is?
pi_218017474
quote:
Toch niet? -O-

[ x ]
De pro's het Amerikaanse leger dus, had het over zware schade, in plaats van Fordow is gone. Die geloof ik dus meer dan de gele kat en zijn ja knikker kabinet. :')
pi_218017494
quote:
5s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:41 schreef Alpha0 het volgende:
Vanaf welke basis zijn de B2's nou opgestegen? Niet de Indische Oceaan hoorde ik. Was dat dan een afleidingsmanoeuvre?
Whiteman Air Force Base, Missouri
  zondag 22 juni 2025 @ 21:45:20 #218
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_218017496
quote:
Het punt met de B2's is toch juist dat dat er niet toe doet waar ze zijn opgestegen? Die kunnen prima state side zijn vertrokken en dmv aerial refueling naar hun doel geleid zijn.
  zondag 22 juni 2025 @ 21:45:46 #219
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218017498
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:38 schreef capuchon_jongen het volgende:

Haal je dan wel eerst die meiden uit je kelder?
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 22 juni 2025 @ 21:46:09 #220
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218017501
quote:
Gewoon vanaf hun thuisbasis, Whiteman, Missouri, US. Dat Guam verhaal was een afleiding en/of diende een ander (strategisch) doel: druk blijven zetten op de regio daar (China laten zien dat ze prima overal tegelijkertijd aanwezig kunnen zijn).
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218017505
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:42 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ook niet als de VS haar zesde vloot daar straks is?
Ik zet mijn geld op dat ze het niet kunnen voorkomen.

Maar ik heb verder geen kennis van zaken dus hecht er vooral geen waarde aan.
pi_218017509
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:44 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Whiteman Air Force Base, Missouri
:o

Alle tankvliegtuigen mochten aan de bak. Hoe lang doet zo'n B2 er nou over om vanuit Missouri Iran te bereiken? Ja ik weet het, piloten kunnen slapen in de B2, maar toch.

Toch verbaasd. En dus klopt het dat de Indische oceaan een afleidingsmanoeuvre was???
pi_218017511
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Het hele punt van die bommen is toch juist dat ze niet gelijk ontploffen als ze op de grond vallen? Hoe het er aan het oppervlak uit ziet lijkt me niet enorm veel zeggen...zou interessanter zijn om te zien hoe het er binnen uit ziet :+
Natuurlijk klopt dat, aan de buitenkant hoeft niks zichtbaar te zijn. Alleen nu na ontploffingen van meerdere van de zwaarste bommen is er aan de buitenkant naar het lijkt niks veranderd. Dat lijkt wel aan te sluiten bij het verhaal van de Israëliërs dat het niet destroyed is.
  zondag 22 juni 2025 @ 21:48:04 #224
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218017517
quote:
Toch niet? -O-

[ x ]
Zou wat zijn. Bijna de helft tot een derde van hun (vermoedelijke) arsenaal verbruikt.
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218017535
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 21:46 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Ik zet mijn geld op dat ze het niet kunnen voorkomen.

Maar ik heb verder geen kennis van zaken dus hecht er vooral geen waarde aan.
Ja ik ook niet zo op dat gebied :+

Ben er wel benieuwd naar
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')