abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2025 @ 08:19:09 #1
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218010064

13 juni 2025: "Operation Rising Lion"
• Vroege ochtend 03:00 lokale tijd: Israelische luchtmacht lanceert vijf golven luchtaanvallen op zo'n 100 doelen
• Doelen zijn o.a. nucleaire sites (Natanz, Teheran, Isfahan, Arak, Khorramabad) en militaire infrastructuur
• 200+ gevechtsvliegtuigen, 330+ precisiemunitie ingezet .
• Mossad-sabotage: installatie van dronebasis nabij Teheran, vernietigt luchtafweercapaciteiten

Doelwitten en slachtoffers
• Nucleaire infrastructuur zwaar getroffen: vooral in Natanz en andere verrijkingsfaciliteiten
• Doden onder hoge militairen & wetenschappers:
• IRGC-commandant Hossein Salami
• Stafchef Mohammad Bagheri
• Airforce-commandant Amir Ali Hajizadeh
• Diverse toponderzoekers (o.a. Fereydoun Abbasi, Mohammad Mehdi Tehranchi)

Burgerslachtoffers gemeld in Teheran en omliggende woonwijken, met ruim 70 doden en ongeveer 320 gewonden.

twitter

twitter

Een tijdlijn:

2005-2010
• Iran intensiveert uraniumverrijking; Isral en VS waarschuwen voor kernwapenontwikkeling.
• Hezbollah (Libanon, door Iran gesteund) herbewapent zich na de oorlog van 2006 met Isral.
• Isral voert cyberaanvallen uit op Iraanse nucleaire installaties (o.a. Stuxnet-virus, ontdekt rond 2010).

2011-2015
• Syrische burgeroorlog: Iran stuurt Revolutionaire Garde en Hezbollah-strijders om Assad te steunen.
• Isral begint reeks luchtaanvallen op wapenkonvooien en Iraanse bases in Syri.
• Iran sluit nucleair akkoord (JCPOA) met VS, EU, Rusland, China -> tijdelijk wat lucht.

2016-2020
• VS (Trump) trekt zich in 2018 eenzijdig terug uit JCPOA; spanningen laaien weer op.
• Iran hervat verrijking; Isral intensiveert gerichte moorden op Iraanse kernwetenschappers.
• Proxy-groeperingen zoals Hezbollah en pro-Iraanse milities in Irak en Jemen worden actiever tegen Isral en bondgenoten.

2021-nu
• Isral voert 'schaduwoorlog' verder op: sabotage van centrifugesites, explosies in militaire fabrieken.
• Toenemende drone-aanvallen vanuit Syri en Irak op Isralische doelen en bondgenoten.
• Pogingen tot nieuw nucleair akkoord mislukken; wederzijds wantrouwen verdiept zich.
pi_218010081
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:10 schreef soeverein het volgende:

Dat mag jij natuurlijk vinden dat dit de feiten zijn
_O- _O- Er valt niets te vinden van feiten!! :D Weet je berhaupt wat het woord feit betekent? Het is een vaststaande realiteit, bewezen, in dit geval aangetoond door het IAEA. Daar kun je niet omheen, daar valt niets van te vinden, het is een vaststaand gegeven, bewezen de realiteit :D

Dit is toch kontendraaien van het allerhoogste niveau wat je nu doet? Wat is het volgende feit dat we gaan ontkennen? Dat de planeten om de zon heen draaien? Dat de aarde rond is? Dat het heelal miljarden jaren oud is? Dat er dinosaurussen op aarde hebben geleefd? Valt er van die feiten ook wat de vinden? _O-

quote:
maar ik geloof toch echt de Amerikaanse inlichtingendiensten. Zij hebben er alle belang bij om de vinden dat Iran een nucleaire bom gaat maken en zeggen dat het niet zo is.
Nee, zij hadden er alle belang bij dat Iran niet bezig was met het maken van een atoomwapen, zoals we hebben kunnen zien aan de hand van Trumps terughoudende buitenlandbeleid en zijn belofte aan zijn kiezers dat ze zich niet gaan mengen in een oorlog. Zijn administratie heeft hier juist alles mee te verliezen, politiek gezien.

Dus natuurlijk zegt Gabbard dat er geen aanwijzingen zijn dat Iran een atoombom maakt, als de VS aanstuurt op een diplomatieke oplossing, lees: “The nuclear deal”.

quote:
En zelf als ze wel een bom zouden maken waarom zou Isral of Pakistan een nucleaire bom mogen hebben en Iran niet? Hell, Noord Korea heeft er al jaren 1 en hebben er ook niks mee gedaan.
Ook al een meerdere keren genoemd feit: zij hebben het non-proliferatieverdrag niet getekend, Iran wel. En daar heeft Iran zelf voor gekozen, dus Israel en Pakistan zijn objectief gezien niet relevant in die discussie. Het is hun eigen handtekening onder het NPV, niet die van Israel, niet die van Pakistan, niet die van NK.

Het lijkt wel alsof mensen steeds verder de labiliteit in glijden met het “vinden dat iets geen feit is”.

Distopische verschijnselen als je het mij vraagt. Doet me denken aan ons fundamentalistische religieuze verleden, toen mensen als Galilei Galilei werden opgejaagd door de inquisitie.

Voor de goede orde, nog maar eens de feiten:

quote:
De feiten zijn als volgt:

- Voor civiele doeleinden heb je maximaal 5% verrijkt Uranium nodig. Allicht iets hoger voor complexe civiele meetapparatuur.

- Iran zit structureel daarboven, lange tijd op 60%.

- Iran bleek bij de laatste audit op 83% te zitten, werd duidelijk uit een monster van Fordow

- Wetenschappelijk is er geen enkele basis om verrijkt Uranium te hebben van 83%, anders dan voor het maken van een atoombom.

- De tijd die het kost om Uranium te verrijken, kent een logaritmische schaal. De verschuiving van de tijdlijn in de afgelopen decennia in combinatie met het strenge toezicht op Iran haar atoomprogramma, ligt dan ook volledig in de lijn der verwachtingen.

Er is genoeg kritiek te leveren op Netanyahu en Trump. Die kritiek mag je zonder problemen uitdragen, daar zal niemand je op aankijken.

Maar feiten hebben niets te maken met onze meningen. De feiten zijn zoals ik ze bovenstaand opnoem. Daar valt niets van te vinden. Iran heeft in al haar doen laten zien dat het bezig was met het ontwikkelen van een atoombom.

[ Bericht 9% gewijzigd door 2172619626795 op 22-06-2025 08:29:58 ]
  zondag 22 juni 2025 @ 08:20:26 #3
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218010090
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:16 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
De grote vraag gaat natuurlijk zijn of de wereld nou en in de toekomst echt een stukje veiliger gaat zijn.
Dat blijft altijd de vraag, neemt niet weg dat Iran zonder atoomwapen makkelijker in toom is te houden dan met.
pi_218010138
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:10 schreef soeverein het volgende: [..]

En zelf als ze wel een bom zouden maken waarom zou Isral of Pakistan een nucleaire bom mogen hebben en Iran niet? Hell, Noord Korea heeft er al jaren 1 en hebben er ook niks mee gedaan.
Als westerling is het, ongeacht de motivatie van Isral, natuurlijk gewoon verstandig om zo min mogelijk landen nukes te gunnen. Dat het Isral en Pakistan gelukt is, betekent natuurlijk niet dat je drom iedereen maar met die dingen moet laten wapperen.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_218010159
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 02:20 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Volgens de inschattingen zouden die pas morgenavond aankomen. Dat lijkt op een afleidingsmanoeuvre.
Welnee, dat was maar n van de vele timelines, waarbij ze tussenstops zouden maken in Guam, Garcia etc.

Gisteren werd al her en der gepost dat de in Missouri opgestegen B2's tussen 12 en 4 uur 's nachts (Nederlandse tijd) bij de doelwitten in Iran konden zijn.
pi_218010187
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:19 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
_O- _O- Er valt niets te vinden van feiten!! :D Weet je berhaupt wat het woord feit betekent? Het is een vaststaande realiteit, bewezen, aangetoond door het IAEA. Daar kun je niet omheen, daar valt niets van te vinden, het is een vaststaand gegeven, bewezen de realiteit :D

Dit is toch kontendraaien van het allerhoogste niveau wat je nu doet? Wat is het volgende feit dat we gaan ontkennen? Dat de planeten om de zon heen draaien? Dat de aarde rond is? Dat het heelal miljarden jaren oud is? Dat er dinosaurussen op aarde hebben geleefd? Valt er van die feiten ook wat de vinden? _O-
[..]
Nee, zij hadden er alle belang bij dat Iran niet bezig was met het maken van een atoomwapen, zoals we hebben kunnen zien aan de hand van Trumps terughoudende buitenlandbeleid en zijn belofte aan zijn kiezers dat ze zich niet gaan mengen in een oorlog. Zijn administratie heeft hier juist alles mee te verliezen, politiek gezien.

Dus natuurlijk zegt Gabbard dat er geen aanwijzingen zijn dat Iran een atoombom maakt, als de VS aanstuurt op een diplomatieke oplossing, lees: “The nuclear deal”.
[..]
Ook al een meerdere keren genoemd feit: zij hebben het non-proliferatieverdrag niet getekend, Iran wel. En daar heeft Iran zelf voor gekozen, dus Israel en Pakistan zijn objectief gezien niet relevant in die discussie. Het lijkt wel alsof mensen steeds verder de labiliteit in glijden met het “vinden dat iets geen feit is”. Distopische verschijnselen.

Voor de goede orde, nog maar eens de feiten:
[..]
Er is genoeg kritiek te leveren op Netanyahu en Trump. Die kritiek mag je zonder problemen uitdragen, daar zal niemand je op aankijken.

Maar feiten hebben niets te maken met onze meningen. De feiten zijn zoals ik ze bovenstaand opnoem. Daar valt niets van te vinden. Iran heeft in al haar doen laten zien dat het bezig was met het ontwikkelen van een atoombom.
"I call upon Iran urgently to cooperate fully and effectively with the International Atomic Energy Agency. Unless and until Iran assists the Agency in resolving the outstanding safeguards issues, the Agency will not be in a position to provide assurance that Iran’s nuclear programme is exclusively peaceful. I am convinced that the only way forward goes through a diplomatic solution, strongly backed by an IAEA verification arrangement."

https://www.iaea.org/news(...)overnors-9-june-2025

Iran had een mooie deal met de VS, Trump haalt die deal onderuit tijdens zijn eerste termijn.

Er is geen bewijs dat Iran een nucleaire wapens programma heeft, er is alleen geen bewijs dat het uitsluitend voor niet wapen doeleinden is.

Verder roept de IAEA om een diplomatieke oplossing. Precies wat Trump tijdens zijn 1e termijn ongedaan maakt en nu tijdens zijn 2e termijn ook frustreert met zijn aanvallen.

Hoe je Iran als de bad guys kunt zien in dit verhaal is mij een raadsel.

Ja ze hebben een idiote theocratie daar. Maar daar hebben ze wel zelf voor gekozen en dat is hun recht. Als ze daar iets anders willen dan mogen ze zelf de regering omver werpen.

Amerikaanse coups zijn doorgaans niet zo bevorderlijk voor een land of regio.

Dan krijg je Isis (Irak) of een dictator (een van de vele Z-A landen).
  zondag 22 juni 2025 @ 08:30:44 #7
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010191
twitter
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218010207
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:25 schreef Akathisia het volgende:

[..]
Als westerling is het, ongeacht de motivatie van Isral, natuurlijk gewoon verstandig om zo min mogelijk landen nukes te gunnen. Dat het Isral en Pakistan gelukt is, betekent natuurlijk niet dat je drom iedereen maar met die dingen moet laten wapperen.
Natuurlijk is het vanuit ons perspectief goed als wij als enige nukes hebben.

Maar vanuit het perspectief van anderen landen is het uiteraard andersom.

Mag Frankrijk Duitsland binnen vallen als zij een nucleair programma zouden opzetten?
pi_218010233
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:31 schreef soeverein het volgende:

[..]

Mag Frankrijk Duitsland binnen vallen als zij een nucleair programma zouden opzetten?
Het verschil is dat ze in Iran mafklappers aan de macht hebben die hebben gezworen Israel te vernietigen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_218010276
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:33 schreef raptorix het volgende:

[..]
Het verschil is dat ze in Iran mafklappers aan de macht hebben die hebben gezworen Israel te vernietigen.
En in Isral hebben ze een mafkees aan de macht die een groot Isral wil.

In Rusland hebben ze een mafkees aan de macht die de oude grenzen van Rusland terug wil.

In Noord Korea hebben ze een mafkees aan de macht die zijn volk uithongert.

In de VS hebben ze een mafkees aan de macht die een minderwaardigheidscomplex heeft en graag dictatortje speelt.

Je kunt een mafkees zijn als leider van een land met nukes en nogsteeds wijs genoeg om ze niet te gebruiken.
pi_218010284
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:36 schreef soeverein het volgende:

[..]

In Rusland hebben ze een mafkees aan de macht die de oude grenzen van Rusland terug wil.

In de VS hebben ze een mafkees aan de macht die een minderwaardigheidscomplex heeft en graag dictatortje speelt.

Je kunt een mafkees zijn als leider van een land met nukes en nogsteeds wijs genoeg om ze niet te gebruiken.
Ik zou liever hebben dat niemand nukes had, het punt is dat als Iran kernwapens ontwikkeld het alleen maar nog instabieler word, en niemand op deze aarde heeft daar belang bij.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:38:10 #12
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010285
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:30 schreef soeverein het volgende:

[..]
"I call upon Iran urgently to cooperate fully and effectively with the International Atomic Energy Agency. Unless and until Iran assists the Agency in resolving the outstanding safeguards issues, the Agency will not be in a position to provide assurance that Iran’s nuclear programme is exclusively peaceful. I am convinced that the only way forward goes through a diplomatic solution, strongly backed by an IAEA verification arrangement."

Iran had een mooie deal met de VS, Trump haalt die deal onderuit tijdens zijn eerste termijn.

Er is geen bewijs dat Iran een nucleaire wapens programma heeft, er is alleen geen bewijs dat het uitsluitend voor niet wapen doeleinden is.

Verder roept de IAEA om een diplomatieke oplossing. Precies wat Trump tijdens zijn 1e termijn ongedaan maakt en nu tijdens zijn 2e termijn ook frustreert met zijn aanvallen.

Ja ze hebben een idiote theocratie daar. Maar daar hebben ze wel zelf voor gekozen en dat is hun recht. Als ze daar iets anders willen dan mogen ze zelf de regering omver werpen.

De deal met de VS was niet 'mooi' want het gaf namelijk slechts tijdelijke garantie, binnen 10 tot 15 jaar (wat dus vanaf dit jaar zou beginnen) zouden alle restricties vervallen.

Daarnaast is Iran al decennialang bezig met het terroriseren en destabiliseren van de regio, met heeft mot met Saoedi-Arabi, heeft Islamitische terreurorganisaties op touwen gezet om Isral te bestoken en een vinger in de pap gehad bij oorlogen in Libanon, Jemen en Syri die vele honderdduizenden mensen het leven hebben gekost.

Ten slotte is je claims dat Iraanse burgers zelf voor een theocratie heeft gekozen bespottelijk te noemen en benadrukt dat je niet weet waar je het over hebt. Dit religieuze regime is aan de macht gekomen via een revolutie, niet via verkiezingen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218010289
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:30 schreef soeverein het volgende:

[..]

Totaal achterlijke beslissing, helemaal mee eens.

quote:
Er is geen bewijs dat Iran een nucleaire wapens programma heeft
Omdat Iran geen toezichthouders meer toelaat sinds (ik meen) 2023, kort nadat het IAEA vastgesteld heeft dat Iran Uranium heeft verrijkt tot 83%. Logisch dat je dan geen bewijs vindt, nee.

quote:
er is alleen geen bewijs dat het uitsluitend voor niet wapen doeleinden is.
Bewijs je stelling: Noem 1 civiele toepassing waar 83% verrijkt Uranium voor nodig is.

quote:
Hij oogst nu inderdaad de bedorven oogst van zijn eigen domme keuzes, dat vind ik (ook) in elk geval.

quote:
Kom op, die standpunten begrijp je echt wel. Ik respecteer jouw mening overigens als je zegt het er niet mee eens te zijn.

quote:

Die beredenering volg ik, alhoewel ik hem niet 100% deel. Maar dat terzijde.

Nogmaals: qua meningen valt er niet zomaar op af te dingen. Je maakt goede standpunten. Tegelijkertijd staan feiten vast. Het is zonde om je eigen standpunten schade toe te doen door feiten te ontkennen. Absoluut onnodig en een doodsteek voor elke objectieve discussie.
pi_218010291
quote:

[..]
Toch gooit die mafkees uit Isral - die inderdaad van alles te verwijten is, dat ben ik met je eens - geen nuke op Iran. Terwijl ze dat dus technisch vandaag nog zouden kunnen.
Andersom zouden ze daar in Iran geen 2 seconden over nadenken.

Dat is het verschil. Sommige landen vertrouw je die dingen toe, en anderen niet. Voor de veiligheid van iedereen.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:40:55 #15
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010305
Correct.

twitter
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 08:42:42 #16
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympir:
pi_218010310
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:40 schreef HowardRoark het volgende:
Correct.

[ twitter ]
Wel weer een vervelende 'take' van dat account: je kunt prima vinden dat dit een gevaarlijke escalatie is die beter niet plaats had kunnen vinden, dat maakt je absoluut niet gelijk, zoals dit account suggereert, een 'pro-terror supporter'.

Dat vind ik overigens niet, want zoals eerder gezegd: prima als Fordow en dergelijken in puin liggen.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
pi_218010316
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:31 schreef soeverein het volgende:

[..]

Het lijkt mij duidelijk dat ik oppertunistisch ben, dus of dat 'mag' (en van wie?) is van mij imo niet van belang, en of ik het goed of verstandig zal vinden, zal dus afhangen van de impact op wat ik belangrijk vind.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zondag 22 juni 2025 @ 08:46:10 #18
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010326
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:42 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Wel weer een vervelende 'take' van dat account: je kunt prima vinden dat dit een gevaarlijke escalatie is die beter niet plaats had kunnen vinden, dat maakt je absoluut niet gelijk, zoals dit account suggereert, een 'pro-terror supporter'.

Dat vind ik overigens niet, want zoals eerder gezegd: prima als Fordow en dergelijken in puin liggen.
Het is geen vervelende take, want we hebben helaas herhaaldelijk bij de pro-Palestijnse demonstraties terreurverheerlijking gezien. Bij de demonstratie in Den Haag vorige week was een vlag van de PLFP te zien en ook meerdere Iraanse vlaggen.

In Londen waren gisteren nota bene borden te zien die voor het Iraanse regime waren en stelden dat dit de 'goede kant van de geschiedenis zou zijn en op andere demonstraties in het Westen hebben we al (talloze) vlaggen van Hamas en Hezbollah gezien en vorige jaar stonden hier in Nederland zelfs activisten te juichen voor de Houthi's.
pi_218010330
Maar er zijn geen beelden dus? Beetje jammer
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 08:47:52 #20
284411 crew  heywoodu
pi_218010342
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het is geen vervelende take, want we hebben helaas herhaaldelijk bij de pro-Palestijnse demonstraties terreurverheerlijking gezien. Bij de demonstratie in Den Haag vorige week was een vlag van de PLFP te zien en ook meerdere Iraanse vlaggen.

In Londen waren gisteren nota bene borden te zien die voor het Iraanse regime waren en stelden dat dit de 'goede kant van de geschiedenis zou zijn en op andere demonstraties in het Westen hebben we al (talloze) vlaggen van Hamas en Hezbollah gezien en vorige jaar stonden hier in Nederland zelfs activisten te juichen voor de Houthi's.
De take is dat iedereen die tegen een dergelijke aanval is, 'dus' een terreursupporter is. En dat is gewoon je reinste onzin.

Ze zitten er wel tussen, dat zeker.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympir in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
  zondag 22 juni 2025 @ 08:48:37 #21
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010355
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:46 schreef byah het volgende:
Impact is op dit moment nog onduidelijk. Op de Iraanse staatstelevisie stelt men dat er geen schade is, maar ja, daar beweren ze ook complete controle over het luchtruim in Isral te hebben.
pi_218010363
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]
Omdat Iran geen toezichthouders meer toelaat sinds (ik meen) 2023, kort nadat het IAEA vastgesteld heeft dat Iran Uranium heeft verrijkt tot 83%. Logisch dat je dan geen bewijs vindt, nee.
[..]
Bewijs je stelling: Noem 1 civiele toepassing waar 83% verrijkt Uranium voor nodig is.
[..]
Hij oogst nu inderdaad de bedorven oogst van zijn eigen domme keuzes, dat vind ik (ook) in elk geval.
[..]
Kom op, die standpunten begrijp je echt wel. Ik respecteer jouw mening overigens als je zegt het er niet mee eens te zijn.
[..]

Nogmaals: qua meningen valt er niet zomaar op af te dingen. Je maakt goede standpunten. Tegelijkertijd staan feiten vast. Het is zonde om je eigen standpunten schade toe te doen door feiten te ontkennen. Absoluut onnodig en een doodsteek voor elke objectieve discussie.
Als je continu die 83% vetgedrukt maakt.... maakt het dat dan een soort van EXTRA feit of iets?? :@

#dtv
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:50:29 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218010369
Opmerkelijk op Twitter hoeveel notaire anti-Trump influencers nu opeens toch Trump loven nu hij zich alsnog voor Israls karretje heeft laten spannen.
The End Times are wild
  zondag 22 juni 2025 @ 08:51:01 #24
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218010373
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:46 schreef byah het volgende:
Even wachten op de Pentagon-briefing (14:00 CEST).
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218010376
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Doe deze act even in je gebruikelijke topic, dat scheelt een hele hoop derailing - dank :)
  zondag 22 juni 2025 @ 08:51:59 #26
498210 KoningWouter
BE THE BEST&FUCK THE REST
pi_218010382
Wel een knap staaltje precisie. Hebben ze nu 3 bunker busters op precies dezelfde plek laten inslaan? Damn zeg.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:53:24 #27
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010409
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:51 schreef KoningWouter het volgende:
Wel een knap staaltje precisie. Hebben ze nu 3 bunker busters op precies dezelfde plek laten inslaan? Damn zeg.
Zoals verwacht, daarmee kom je heel diep.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218010432
En toch is het jammer dat Amerika dit niet durft bij Rusland in het oostelijk deel van Oekraine. Eeuwig zonde.
Zonder wrijving geen glans
pi_218010455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Isral ondermijnen is meer dan normaal. Dat is heel erg logisch.

Isral is al heel lang de oorzaak van alle ellende daar.
[..]
Zie hierboven.
En NL staat er idd niet goed voor omdat NL isral steunt.
Door dit soort figuren vraag ik me af of het wel verstandig is dat iedereen boven de 18 jaar stemrecht heeft in Nederland.
pi_218010458
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:50 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk op Twitter hoeveel notaire anti-Trump influencers nu opeens toch Trump loven nu hij zich alsnog voor Israls karretje heeft laten spannen.
Ik denk dat het andersom is.

De relatie Rusland-Iran-China werd/wordt door de VS als een bedreiging gezien. De eliminatie van Iran uit dat drietal heeft het laagste afbreukrisico en kon bovendien voor het trootste deel uitbesteed worden aan Israel.
-
pi_218010464
Ik las dat de VS en Isral een jaar geleden al geoefend zouden hebben hiervoor. Weet iemand hier meer van?

twitter
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:57:09 #32
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010465
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef Haags het volgende:
En toch is het jammer dat Amerika dit niet durft bij Rusland in het oostelijk deel van Oekraine. Eeuwig zonde.
Ja maar de leveringen van Iraanse drones aan Putler is toch wel een tikkeltje vertraagd nu.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_218010467
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef Haags het volgende:
Dit is k een boodschap aan Rusland en China. Ga niet te ver want we pakken je.
pi_218010468
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:50 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk? Wat is dat toch voor vreemde opmerking altijd. Het is, vind ik, veel opmerkelijker en vreemder als je iemand onvoorwaardelijk blijft haten of steunen ongeacht zijn daden.

Het lijkt me gezond als je iemand beoordeelt op zijn daden. En dat je ook op die manier naar politici kijkt.

Dan kan het dus zijn dat een politicus waar je het normaal niet mee eens bent, iets doet wat je prijst ja.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:57:42 #35
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010470
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las ergens dat de VS en Isral een jaar geleden al geoefend zouden hebben hiervoor. Weet iemand hier meer van?
Als dat al waar is komt dat pas over vele jaren naar buiten.
pi_218010479
quote:
Kan hier nog niks van vinden qua beelden of bewijzen, dus geen idee. Normaal zie je gelijk allemaal beelden van schade, nu niks.
pi_218010480
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja maar de leveringen van Iraanse drones aan Putler is toch wel een tikkeltje vertraagd nu.
Dat zeker.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd. Sterker nog, ik denk afhankelijk van hoe sterk dit verder escaleert weleens de plannen voor een Chinese invasie in Taiwan kan versnellen.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:59:01 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218010483
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik denk dat het andersom is.

De relatie Rusland-Iran-China werd/wordt door de VS als een bedreiging gezien. De eliminatie van Iran uit dat drietal heeft het laagste afbreukrisico en kon bovendien voor het trootste deel uitbesteed worden aan Israel.
Er is geen ‘as’ tussen die landen. De overeenkomst is dat het relatief machtige landen zijn die niet tot het Westen behoren. Verder zijn ze volkomen anders.
The End Times are wild
pi_218010492
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De take is dat iedereen die tegen een dergelijke aanval is, 'dus' een terreursupporter is. En dat is gewoon je reinste onzin.

Ze zitten er wel tussen, dat zeker.
Er zit een verschil tussen van mening zijn dat deze aanval tot verdere escalatie kan leiden (en vanuit dat oogpunt onwenselijk is) en van mening zijn dat groepen als Hamas, Hezbollah en het Khomeini-regime gelijkwaardige partijen zijn die uit zijn op vrede. Het zijn terroristische organisaties / een dictatorisch regime met vernietiging als doel. Daar zijn ze zelf ook heel uitgesproken over. Het is compleet naef ze af te schilderen als partijen die, als 'anderen maar niet zouden acteren zoals ze doen', zelf ook graag aan de onderhandelingstafel mee zouden denken over een vreedzame oplossing.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:01:51 #40
284411 crew  heywoodu
pi_218010504
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:00 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Er zit een verschil tussen van mening zijn dat deze aanval tot verdere escalatie kan leiden (en vanuit dat oogpunt onwenselijk is) en van mening zijn dat groepen als Hamas, Hezbollah en het Khomeini-regime gelijkwaardige partijen zijn die uit zijn op vrede. Het zijn terroristische organisaties / een dictatorisch regime met vernietiging als doel. Daar zijn ze zelf ook heel uitgesproken over. Het is compleet naef ze af te schilderen als partijen die, als 'anderen maar niet zouden acteren zoals ze doen', zelf ook graag aan de onderhandelingstafel mee zouden denken over een vreedzame oplossing.
Dat klopt, maar zo'n account als dat Osintding moet het dan weer op zo'n manier brengen dat hij/zij/het gewoon heel hard suggereert dat iedereen die tegen deze aanval is een terreursupporter is. En ja, hij/zij/het kan ongetwijfeld zeggen "dat zei ik helemaal niet!", wat letterlijk wel klopt, maar de suggestie is natuurlijk volledig duidelijk.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:01:51 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218010505
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef wpor het volgende:

[..]
Opmerkelijk? Wat is dat toch voor vreemde opmerking altijd. Het is, vind ik, veel opmerkelijker en vreemder als je iemand onvoorwaardelijk blijft haten of steunen ongeacht zijn daden.

Het lijkt me gezond als je iemand beoordeelt op zijn daden. En dat je ook op die manier naar politici kijkt.

Dan kan het dus zijn dat een politicus waar je het normaal niet mee eens bent, iets doet wat je prijst ja.
Bij die groep kon Trump juist nooit wat goed doen, ongeacht wat. Daarom ook het grapje ‘als Trump kanker de wereld uit helpt krijgt hij het verwijt de oncologen werkeloos te maken’
Er werd juist heel sterk naar zijn persoon gekeken ipv zijn daden. Juist daarom vind ik het opmerkelijk
The End Times are wild
pi_218010511
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:58 schreef Haags het volgende:

[..]
Dat zeker.
[..]
Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd. Sterker nog, ik denk afhankelijk van hoe sterk dit verder escaleert weleens de plannen voor een Chinese invasie in Taiwan kan versnellen.
Ik zie niet helemaal hoe dit verder zou moeten escaleren. Iran heeft geen bondgenoten. Ze kunnen hooguit hun laatste vuurpijltjes afschieten richting Amerikaanse bases. Dan krijgen ze nog een keer de volle laag.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:04:17 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218010524
@ De mensen die "ja maar onderhandelen" roepen
  zondag 22 juni 2025 @ 09:04:23 #44
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010525
Exact, Iran heeft amper nog lanceerinstallaties, geen luchtverdediging etc en zowat alle commandanten zijn geliquideerd, kortom tandeloos.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:04:59 #45
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218010530
quote:
CBS News citeert twee hoge Defensie-functionarissen die bevestigen dat drie B-2-bombers elk twee Massive Ordnance Penetrators (MOPs) op Fordo lieten vallen (cbsnews.com)
.
Reuters meldt hetzelfde aantal: president Trump vertelde Fox-presentator Hannity dat "six bunker-buster bombs" Fordo troffen (reuters.com)

Hoop niet dat de VS de boel heeft onderschat. Hoor het Trump al zeggen: "I think we only need 6 of them."
pi_218010534
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las dat de VS en Isral een jaar geleden al geoefend zouden hebben hiervoor. Weet iemand hier meer van?

[ x ]
Ik heb in ieder geval de bron hiervan gevonden, ABC News:

quote:
US and Israel practiced during Biden administration: Source
The U.S. and Israel had practiced this attack in a military exercise about a year ago, a source in Israel with direct knowledge of the matter confirmed to ABC News.

That exercise was unprecedented because it war-gamed offensive actions against Iranian nuclear capabilities for the first time, according to the source.

This was first planned under the Biden administration, according to the source, who said, "But we did not think a year ago that this would happen now."

-ABC News' Matt Gutman
  zondag 22 juni 2025 @ 09:05:29 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010535
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]
Doe deze act even in je gebruikelijke topic, dat scheelt een hele hoop derailing - dank :)
Het is opmerkelijk dat je het benoemen van feiten een 'act' noemt.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:06:03 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218010540
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:58 schreef Haags het volgende:

[..]
Dat zeker.
[..]
Ik denk dat dit niet per se escaleert in de regio, want de mogelijkheden van Iran zijn heel beperkt.

Wel krijgt China de boodschap dat de internationale rechtsorde, die toch een tijd lang relevant was, eigenlijk overbodig is. Dat geldt voor hun (inzake Taiwan) en tegen hun (bijv de EU die China een vijand noemt en gigantische defensie uitgaven gaat doen).
Als China slim is gaan ze zich voorbereiden op een gigantische nietsontziende oorlog
The End Times are wild
  zondag 22 juni 2025 @ 09:06:35 #49
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010547
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
@ De mensen die "ja maar onderhandelen" roepen
[ afbeelding ]
Chamberlain wist ook wel dat het VK geen zin had in oorlog en daar ook totaal niet klaar voor was, er zaten bijv meer Britse soldaten in India dan in het VK zelf, Chamberlain wordt vaak als naef afgeschilderd maar dat vind ik niet terecht.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:07:33 #50
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010556
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat dit niet per se escaleert in de regio, want de mogelijkheden van Iran zijn heel beperkt.

Wel krijgt China de boodschap dat de internationale rechtsorde, die toch een tijd lang relevant was, eigenlijk overbodig is. Dat geldt voor hun (inzake Taiwan) en tegen hun (bijv de EU die China een vijand noemt en gigantische defensie uitgaven gaat doen).
Als China slim is gaan ze zich voorbereiden op een gigantische nietsontziende oorlog
China heeft niets te winnen bij een oorlog dus dat zal wel loslopen.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:07:50 #51
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218010558
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

ik denk dat Trump niets doet als China Taiwan aanvalt, die hebben dat van te voren al overlegt
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 juni 2025 @ 09:08:51 #52
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218010561
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Taiwan claimen is geen oorlog ,
het nadeel is dat Taiwan als het gaat gebeuren de chip industrie vernietigd
Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zondag 22 juni 2025 @ 09:09:25 #53
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218010565
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:07 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
China is sowieso nooit de agressor. Maar dat ze geen oorlog willen zegt niet dat ze hem niet krijgen. Zo is de wereld nu.
The End Times are wild
pi_218010567
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
De boodschap aan Rusland en China is "alles mag maar van Israel blijf je af"
pi_218010568
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
ik denk dat Trump niets doet als China Taiwan aanvalt, die hebben dat van te voren al overlegt
Er word sterk overschat hoe de kansen zijn van China op Taiwan, Taiwan is op de tanden toe bewapend en zullen allin gaan, het veroveren van een groot eiland loopt vrijwel altijd uit in drama.
pi_218010572
quote:

[..]

De retoriek van Noord-Korea is hetzelfde als die van Iran, alleen moet dan Zuid Korea (en uiteraard Amerika) het dan vooral ontgelden.

Maar, het is wel waarschijnlijker dat ze ingezet worden als meer idioten ze in handen krijgen. Er hoeft er maar 1 te zijn die niks meer te verliezen heeft.
pi_218010589
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:04 schreef TweedeKlum het volgende:
Exact, Iran heeft amper nog lanceerinstallaties, geen luchtverdediging etc en zowat alle commandanten zijn geliquideerd, kortom tandeloos.
Zeg dat even tegen de mensen in Isral die vannacht hun huis zijn kwijt geraakt.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:13:21 #58
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010608
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:11 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Zeg dat even tegen de mensen in Isral die vannacht hun huis zijn kwijt geraakt.
Huizen kunnen weer opgebouwd worden.
pi_218010627
Is er al wat gehoord van Khamenei?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:16:57 #60
284411 crew  heywoodu
pi_218010641
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:14 schreef OmniRocket het volgende:
Is er al wat gehoord van Khamenei?
Nee, maar de VS zal ongetwijfeld boeten met een tegenaanval die de wereld zich nog eeuwen gaat herinneren enzo.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:18:35 #61
117098 Hathor
Effe niet
pi_218010652
quote:
Correct.

[ twitter ]
Ja daar kan je op wachten, alle alfabet mensjes en paarsharige feministen komen weer onder hun stenen vandaan gekropen, om dit keer met een Iraanse vlag te wapperen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_218010658
quote:
Correct.

[ twitter ]
Niet heel raar toch. Je hebt ook mensen die pro israel zijn en de straat op gaan in Nederland. Idioten heb je overal.
Conscience do cost.
pi_218010666
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:13 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Huizen kunnen weer opgebouwd worden.
Net zoals lanceerinstallaties.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:21:34 #64
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010669
quote:
8s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:19 schreef ems. het volgende:

[..]
Niet heel raar toch. Je hebt ook mensen die pro israel zijn en de straat op gaan in Nederland. Idioten heb je overal.
Die mensen staan dan ook aan de goede kant van de geschiedenis. Isral is immers een Westerse bondgenoot en liberale democratie. Voor het Iraanse regime demonstreren is daarentegen verwerpelijk en bespottelijk.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:22:36 #65
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218010675
Irak all over, en weer staan we aan de verkeerde kant.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218010686
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die mensen staan dan ook aan de goede kant van de geschiedenis.
Daar verschillen de meningen over. Goed en kwaad is natuurlijk relatief.
quote:
Voor het Iraanse regime demonstreren is daarentegen verwerpelijk en bespottelijk.
Ik vermoed dat als mensen al "pro Iran" gaan protesteren dat ze dat niet doen voor de Ayatollah.
Conscience do cost.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:23:16 #67
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010689
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:21 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Net zoals lanceerinstallaties.
Dat is een tikje ingewikkelder.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:23:48 #68
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218010700
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
Ja daar kan je op wachten, alle alfabet mensjes en paarsharige feministen komen weer onder hun stenen vandaan gekropen, om dit keer met een Iraanse vlag te wapperen.
Die wapperen met elke vlag zolang ze maar tegen Trump kunnen scanderen.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:24:22 #69
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218010707
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:18 schreef Hathor het volgende:

[..]
In die wereld is dit gewoon een herhaling van Irak en een afleiding voor Gaza.

Enige voordeel is wel dat het gros van die mensen enorm pacifistisch is en de kans op een aanslag klein is (let wel, tussen dit soort groepen zitten altijd wat stokers die uit een andere regio komen, de hele QFP alliantie).
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zondag 22 juni 2025 @ 09:25:59 #70
330914 Sherlock_Holmes
pi_218010728
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:22 schreef FlippingCoin het volgende:
Zweer dat ik die post niet gezien had _O-
  zondag 22 juni 2025 @ 09:26:20 #71
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010733
quote:
8s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:23 schreef ems. het volgende:

[..]
Daar verschillen de meningen over. Goed en kwaad is natuurlijk relatief.
Nee, dat is moreel relativisme. Goed en kwaad is objectief.
quote:
8s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:23 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik vermoed dat als mensen al "pro Iran" gaan protesteren dat ze dat niet doen voor de Ayatollah.
Gisteren nog in Londen:
quote:
Protesters march through London supporting Iran’s supreme leader

Among thousands of demonstrators waving Palestinian and Iranian flags, people carried signs featuring Ayatollah Ali Khamenei

..
twitter
pi_218010739
pi_218010754
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:10 schreef Toefjes het volgende:

[..]
De retoriek van Noord-Korea is hetzelfde als die van Iran, alleen moet dan Zuid Korea (en uiteraard Amerika) het dan vooral ontgelden.

Maar, het is wel waarschijnlijker dat ze ingezet worden als meer idioten ze in handen krijgen. Er hoeft er maar 1 te zijn die niks meer te verliezen heeft.
De retoriek uit Israel en Amerika is ook hetzelfde als die uit Iran. Bloeddorstige geloofgekkie praat.
Het lijkt me dat gisternacht een Iraanse atoombom een stuk dichter bij heeft gebracht, ze waren hem nog niet aan het bouwen maar de noodzaak dat ze het wel doen dat hebben Netanyahu en Trump vrij duidelijk gemaakt. Op het moment lijkt Trump de grootste kanshebber om er een in te zetten. Past precies in het profiel van idioot en niets te verliezen, hij doet alleen maar winnen toch.
pi_218010755
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Een kinds idee van moraliteit.
quote:
[..]
Gisteren nog in Londen:
[..]
[ twitter ]
Precies. Ongetwijfeld heb je die ook voor jochies als Netanyahu
Conscience do cost.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:28:09 #75
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218010756
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
[..]
Gisteren nog in Londen:
[..]
[ twitter ]
Je bent ook wel een totaaldebiel als je zo'n Khamenei steunt.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:29:25 #76
459912 FlippingCoin
pi_218010767
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
pi_218010769
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De retoriek uit Israel en Amerika is ook hetzelfde als die uit Iran. Bloeddorstige geloofgekkie praat.
Het lijkt me dat gisternacht een Iraanse atoombom een stuk dichter bij heeft gebracht, ze waren hem nog niet aan het bouwen maar de noodzaak dat ze het wel doen dat hebben Netanyahu en Trump vrij duidelijk gemaakt. Op het moment lijkt Trump de grootste kanshebber om er een in te zetten. Past precies in het profiel van idioot en niets te verliezen, hij doet alleen maar winnen toch.
Hardop aan het lachen om deze frame. Kan je mij uitleggen voor welk civiel doel Iran verrijkt uranium nodigt heeft boven de grens van 70% procent?
pi_218010770
Ik kijk naar het extra NOS-journaal. Daar wordt niks nieuws in gemeld, behalve dan de reactie vanuit Den Haag (die ik nog niet had gezien):

twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 09:30:09 #79
117098 Hathor
Effe niet
pi_218010780
quote:
We? Wat hebben wij hiermee te maken? Dit is een Israelisch-Amerikaans feestje, verder is niemand hierbij betrokken.
pi_218010787
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:21 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Die mensen staan dan ook aan de goede kant van de geschiedenis. Isral is immers een Westerse bondgenoot en liberale democratie. Voor het Iraanse regime demonstreren is daarentegen verwerpelijk en bespottelijk.
Nee een regime dat genocide pleegt, het gootste open lucht concentratie kamp ter wereld heeft ondersteunen is niet de goede kant van de geschiedenis. Het land is geen liberale democratie het is een terroristische organisatie derhalve is pro-Israel zijn anti-Westers. Jouw afschuw voor alles wat het Westen beter maakt dan zandbaklanden als Israel is bespottelijk.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:30:30 #81
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_218010789
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]
Je bent ook wel een totaaldebiel als je zo'n Khamenei steunt.
Khamenei is een goed mens , had hij op TikTok gelezen.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:30:40 #82
459912 FlippingCoin
pi_218010793
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
We? Wat hebben wij hiermee te maken? Dit is een Israelisch-Amerikaans feestje, verder is niemand hierbij betrokken.
Zolang we het niet veroordelen staan we aan de verkeerde kant, simpel zat. Ik schrijf nergens actief meedoen.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:30:50 #83
284411 crew  heywoodu
pi_218010795
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:29 schreef Claudia_x het volgende:
Ik kijk naar het extra NOS-journaal. Daar wordt niks nieuws in gemeld, behalve dan de reactie vanuit Den Haag (die ik nog niet had gezien):

[ x ]
Tja, zo zakelijk als maar kan :+

Ze hebben inderdaad kennisgenomen. Het is inderdaad een escalatie. De situatie is inderdaad zorgwekkend. Het kabinet komt bijeen, lijkt me ook. Veldkamp had de deuren thuis open staan :P
pi_218010800
quote:

[..]
Wat is dit voor een warrig geraaskal.
pi_218010817
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Tja, zo zakelijk als maar kan :+

Ze hebben inderdaad kennisgenomen. Het is inderdaad een escalatie. De situatie is inderdaad zorgwekkend. Het kabinet komt bijeen, lijkt me ook. Veldkamp had de deuren thuis open staan :P
Inderdaad, uiterst neutrale reactie. Maar dat zegt ook wel weer wat.
pi_218010821
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:29 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Hardop aan het lachen om deze frame. Kan je mij uitleggen voor welk civiel doel Iran verrijkt uranium nodigt heeft boven de grens van 70% procent?
Om snel een atoombom te kunnen maken. Dat is het doel daarvan. Dat maakt nog niet dat 70% verrijkt uranium een atoombom is.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:33:14 #87
284411 crew  heywoodu
pi_218010825
quote:

[..]
Maar met wat dan? Want ja, alles is kapot.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:33:34 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010828
quote:
8s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:28 schreef ems. het volgende:

[..]
Een kinds idee van moraliteit.
[..]
Precies. Ongetwijfeld heb je die ook voor jochies als Netanyahu
Nee hoor, het is vrij simpel een Westerse bondgenoot met een liberale democratie, waar mensen vrij zijn die constant wordt aangevallen door barbaarse Islamitische regimes verdient steun van het Westen en is de goede kant in deze oorlog.

Een moslimfundamentalistisch regime dat de macht heeft gegrepen via een revolutie en sindsdien met harde hand de eigen bevolking onderdrukt en voor conflict en oorlog zorgt in deze hele regio en tevens openlijk heeft verkondigd een ander land te willen vernietigen, is de slechte kant.

Als jij dit verschil niet kunt zien dan ligt dat probleem toch echt bij jou zelf.
pi_218010837
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef Hathor het volgende:

[..]
We leveren wapens aan Israel. Des te belangrijker nu is motie Piri, ik denk dat ze hem zsm opnieuw moet indienen nu zal er meer steun voor zijn.
pi_218010839
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Zolang we het niet veroordelen staan we aan de verkeerde kant, simpel zat. Ik schrijf nergens actief meedoen.
Dat Iran vaak verkondigd heeft Isral te willen wegvagen dat negeer je voor het gemak. Gekkie
pi_218010841
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De aanval van vannacht heeft Iran vermoedelijk toch enorm gesterkt in de gedachte dat ze atoomwapens nodig hebben.
pi_218010842
God wat is dat NOS-journaal toch compleet waardeloos.
pi_218010847
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:33 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ah ja alles is kapot. En is iedereen ook dood?
pi_218010849
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:33 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Om snel een atoombom te kunnen maken. Dat is het doel daarvan. Dat maakt nog niet dat 70% verrijkt uranium een atoombom is.
Bedankt voor het bevestigen van de paradox; ongeacht of er een aanval of niet had plaatsgevonden was Iran al bezig een kernbom te bouwen. Laten we hopen dat Iran nu weer jaren verwijderd is van dit objective.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:35:14 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010852
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee een regime dat genocide pleegt, het gootste open lucht concentratie kamp ter wereld heeft ondersteunen is niet de goede kant van de geschiedenis. Het land is geen liberale democratie het is een terroristische organisatie derhalve is pro-Israel zijn anti-Westers. Jouw afschuw voor alles wat het Westen beter maakt dan zandbaklanden als Israel is bespottelijk.
Er is helemaal geen sprake van een genocide en ook niet van een concentratiekamp. Weet je waar er wel genocide is en concentratiekampen zijn? In het Westen van China, maar daar horen we jou niet over.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:35:59 #96
459912 FlippingCoin
pi_218010863
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Er is geen sprake van een genocide en ook niet van een concentratiekamp. Weet je waar er wel genocide is en concentratiekampen zijn? In het Westen van China, maar daar horen we jou niet over.
kunnen jullie elkaar de hand schudden, jullie hebben beide een blinde vlek
pi_218010865
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het is vrij simpel een Westerse bondgenoot met een liberale democratie, waar mensen vrij zijn die constant wordt aangevallen door barbaarse Islamitische regimes verdient steun van het Westen en is de goede kant in deze oorlog.
Er zit geen goede kant aan het steunen van een oorlog. Dat Isral een Westerse bondgenoot is, is eigenlijk des te pijnlijker.
pi_218010866
Een grote faal dus van vs als ik het zo lees, amper iets geraakt.
No bitch to me
pi_218010869
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:34 schreef Claudia_x het volgende:
God wat is dat NOS-journaal toch compleet waardeloos.
Wat dan?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:36:16 #100
284411 crew  heywoodu
pi_218010873
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De aanval van vannacht heeft Iran vermoedelijk toch enorm gesterkt in de gedachte dat ze atoomwapens nodig hebben.
Ja, ik denk niet dat iemand hier daar over twijfelt (dat ze het willen), het punt is dat ze waarschijnlijk een jaar of 10-15-20 terug de tijd in zijn geknikkerd en bijna opnieuw kunnen beginnen :D
pi_218010877
quote:
7s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:49 schreef vosss het volgende:

[..]
Als je continu die 83% vetgedrukt maakt.... maakt het dat dan een soort van EXTRA feit of iets?? :@

#dtv
Sommige mensen schijnen er nog steeds overheen te lezen :+
  zondag 22 juni 2025 @ 09:36:51 #102
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218010881
Zullen China en Rusland zich nog gaan roeren?
pi_218010894
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:33 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De barbaarse islamitische regimes worden ook genoeg aangevallen door barbaarse joodse terroristen. Spaken van hetzelfde wiel allemaal.
[/quote]
Een moslimfundamentalistisch regime dat de macht heeft gegrepen via een revolutie en sindsdien met harde hand de eigen bevolking onderdrukt en voor conflict en oorlog zorgt in deze hele regio en tevens openlijk heeft verkondigd een ander land te willen vernietigen, is de slechte kant. [/quote]
Want Israel heeft zich altijd zo nobel en vriendelijk uitgelaten over Iran. Of hun andere buren wat dat betreft _O-
quote:
Als jij dit verschil niet kunt zien dan ligt dat probleem toch echt bij jou zelf.
Nouja, jij denkt dat er daadwerkelijk veel verschil is tussen de twee.

Allebei de regeringen zijn kut. Bevolking van Iran is overwegend wel een stukje leuker dan die in Israel is mijn ervaring.
Conscience do cost.
pi_218010905
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:36 schreef oblo het volgende:

[..]
Wat dan?
Na 10 minuten rondlezen op het internet weet je al meer. Waarvoor kijk je dan? De duiding van experts? Allemaal dooddoeners.

"Hoe reageert de Iraanse bevolking hierop?"
"Die begrijpen allemaal dat dit een verdere escalatie is."

Valt daar echt niets zinnigers op te zeggen?
  zondag 22 juni 2025 @ 09:38:17 #105
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218010915
Steve is al meer dan 14 uur live en het is half 4 bij hem lol
pi_218010927
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:36 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja, ik denk niet dat iemand hier daar over twijfelt (dat ze het willen), het punt is dat ze waarschijnlijk een jaar of 10-15-20 terug de tijd in zijn geknikkerd en bijna opnieuw kunnen beginnen :D
Om eerlijk te zijn, ik wil dat eerst eens met een stevige bron bevestigd zien. Een paar stevige bommen gooien is een krachtig signaal maar is er daadwerkelijk ook iets vernietigd?
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:38:47 #107
284411 crew  heywoodu
pi_218010929
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Na 10 minuten rondlezen op het internet weet je al meer. Waarvoor kijk je dan? De duiding van experts? Allemaal dooddoeners.

Ik denk dat het gros van de kijkers niet tien minuten op internet rondleest, die willen gewoon ontbijten met wat nieuws op TV erbij :P
pi_218010932
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:35 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Bedankt voor het bevestigen van de paradox; ongeacht of er een aanval of niet had plaatsgevonden was Iran al bezig een kernbom te bouwen. Laten we hopen dat Iran nu weer jaren verwijderd is van dit objective.
Nee dat is niet wat ik zeg. Hun idee was blijkbaar dat het handig was om dicht bij een atoombom te zijn maar er geen te hebben. Dat is een domme misvatting geweest. De volgende keer zullen ze niet bij hoog verrijkt uranium stoppen.
Ze hebben nog maar een keer de les gekregen dat Amerika en Israel compleet onbetrouwbaar zijn.
Ik bedoel tijdens onderhandelingen hierover met Amerika begon Israel de aanval. Israel en Amerika liegen dat er al sprake zou zijn van een atoombom, dat wordt in elk geval weersproken door Amerikaanse diensten. Die als ze er bewijs voor hadden gegarandeerd zouden zeggen Iran heeft nukes en ze kunnen NY raken.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:39:19 #109
117098 Hathor
Effe niet
pi_218010937
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:26 schreef oblo het volgende:
[ afbeelding ]
Je bent al dood zodra ze je lanceren, maar ok als jij dat wil. :')
pi_218010940
quote:

[..]
Laten we het hopen.
pi_218010945
quote:
Irak had geen verrijkt Uranium. Iran wel.

Aanzienlijk verschil.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:40:06 #112
459912 FlippingCoin
pi_218010946
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:36 schreef Momo het volgende:
Zal vast wel gebruikt worden om de westerse hypocrisie aan te kaarten in het kader van de oekraine oorlog wanneer dit uitkomt.
pi_218010950
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:38 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ik denk dat het gros van de kijkers niet tien minuten op internet rondleest, die willen gewoon ontbijten met wat nieuws op TV erbij :P
Liever 40 minuten naar het NOS-journaal kijken terwijl je veel sneller het nieuws tot je kunt nemen? Ik waag het te betwijfelen, maar misschien schat ik mijn landgenoten te hoog in.
pi_218010957
CentCom viert feest
  zondag 22 juni 2025 @ 09:40:56 #115
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010960
quote:
8s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:37 schreef ems. het volgende:

[..]
De barbaarse islamitische regimes worden ook genoeg aangevallen door barbaarse joodse terroristen. Spaken van hetzelfde wiel allemaal.
Een moslimfundamentalistisch regime dat de macht heeft gegrepen via een revolutie en sindsdien met harde hand de eigen bevolking onderdrukt en voor conflict en oorlog zorgt in deze hele regio en tevens openlijk heeft verkondigd een ander land te willen vernietigen, is de slechte kant.
Want Israel heeft zich altijd zo nobel en vriendelijk uitgelaten over Iran. Of hun andere buren wat dat betreft _O-
[..]
Nouja, jij denkt dat er daadwerkelijk veel verschil is tussen de twee.

Allebei de regeringen zijn kut. Bevolking van Iran is overwegend wel een stukje leuker dan die in Israel is mijn ervaring.
Nu ben je gewoon dingen uit je duim aan het zuigen. Bijzonder, dit niveau had ik zelfs van jou niet verwacht.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:41:01 #116
459912 FlippingCoin
pi_218010962
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:40 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Irak had geen verrijkt Uranium. Iran wel.

Aanzienlijk verschil.
Huh?!!!! Irak had toch kernwapens?!!!
pi_218010965
quote:

[..]
En als ze opnieuw beginnen mogen ze tzt weer een paar bommen koppen.

Beter kiezen ze nu eieren voor hun geld, tekenen bij het kruisje dat ze hun atoomprogramma opgeven en ze kunnen rustig verder leven in hun gezellige Mordor
pi_218010966
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:38 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Om eerlijk te zijn, ik wil dat eerst eens met een stevige bron bevestigd zien. Een paar stevige bommen gooien is een krachtig signaal maar is er daadwerkelijk ook iets vernietigd?
Volgens de expert op het NOS-journaal valt daar nog niks over te zeggen.
pi_218010967
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:35 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
kunnen jullie elkaar de hand schudden, jullie hebben beide een blinde vlek
Nee heb ik niet. Maar realisme aangaande Israel en Amerika is voor sommige mensen blijkbaar niet te bevatten.
Maarja dat zijn ook types die binnen een weekje van oorlog is slecht naar oorlog is goed draaien als blad om een boom.
pi_218010968
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Liever 40 minuten naar het NOS-journaal kijken terwijl je veel sneller het nieuws tot je kunt nemen? Ik waag het te betwijfelen, maar misschien schat ik mijn landgenoten te hoog in.
De mensen die naar NOS-journaal kijken zijn over het algemeen niet de mensen die het naadje van de kous willen en/of hoeven weten.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:41:43 #121
284411 crew  heywoodu
pi_218010969
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ja hoor, lekker achterover hangen, eten, desnoods op de achtergrond een beetje het nieuws luisteren. Ik geloof gelijk dat veel meer mensen dat doen dan actief dingen zoeken en gaan lezen enzo :+
  zondag 22 juni 2025 @ 09:42:17 #122
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010974
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:38 schreef Momo het volgende:
ik zit het even terug te kijken en hij wordt helemaal hyper bij het bericht van Trump. _O-

Maar van dark mode heeft hij nog steeds niet gehoord. :{
  zondag 22 juni 2025 @ 09:42:30 #123
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218010977
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:36 schreef Momo het volgende:
Rusland kan niks, China vindt het helemaal prima dat de rest elkaar de tent uit vecht en bouwt lekker door achter de schermen.
pi_218010980
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:41 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
correctie: massavernietigingswapens.

Als je daar nu zo over nadenkt was dat een compleet holle term. Het werkte wel.
pi_218010985
Het is toch gebeurt. Grote vraagteken of Fordow direct geraakt is. Iraanse journalist op locatie vertelde dat oorgetuigen zes doffe klappen hoorde. 6 bommen dus, in plaats van 12. Gelukkig, voorlopig nog geen aanvallen op Amerikaanse doelen of olie-installaties door Iran. De Houthi's houden zich voorlopig nog koest. Ook de Amerikanen hebben geen andere doelen aangevallen in Iran, behalve de nucleaire installaties.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:43:07 #126
117098 Hathor
Effe niet
pi_218010987
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
We leveren wapens aan Israel. Des te belangrijker nu is motie Piri, ik denk dat ze hem zsm opnieuw moet indienen nu zal er meer steun voor zijn.
Ja hoor, ik dacht al waar blijft ie. :')
pi_218010991
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:40 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nu ben je gewoon dingen uit je duim aan het zuigen. Bijzonder, dit niveau had ik zelfs van jou niet verwacht.
Je hebt helemaal gelijk. Iedereen kan toch zien dat Israel een baken van vrede is in de regio :')

Het zijn gewoon religieuze terroristen. Net als de Ayatollah. En wij moeten als geciviliseerd land zover mogelijk weg blijven bij associaties met dit soort primitieve volken.
Conscience do cost.
pi_218010992
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja hoor, lekker achterover hangen, eten, desnoods op de achtergrond een beetje het nieuws luisteren. Ik geloof gelijk dat veel meer mensen dat doen dan actief dingen zoeken en gaan lezen enzo :+
:'(

En het gaat nog steeds door. Wat een marteling!
pi_218010994
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:41 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Volgens de expert op het NOS-journaal valt daar nog niks over te zeggen.
Heb niet alles terug gelezen hier maar volgens mij hoorde ik Steve daarstraks ook zeggen dat het nog onzeker is wat de schade is. Dus daar heeft de NOS-expert dan mogelijk een punt?
pi_218010995
Aan iedereen in dit topic de volgende vraag:

Israel heeft nooit onderkend dat ze atoomwapens hebben. Waarom denken jullie van wel?

:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:44:05 #131
284411 crew  heywoodu
pi_218010998
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:43 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
:'(

En het gaat nog steeds door. Wat een marteling!
Bekijk deze YouTube-video
pi_218011003
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:43 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Heb niet alles terug gelezen hier maar volgens mij hoorde ik Steve daarstraks ook zeggen dat het nog onzeker is wat de schade is. Dus daar heeft de NOS-expert dan mogelijk een punt?
Ja, lijkt me ook. Trump hoef je niet op z'n blauwe ogen te geloven.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:44:27 #133
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011004
quote:
8s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:43 schreef ems. het volgende:

[..]
Je hebt helemaal gelijk. Iedereen kan toch zien dat Israel een baken van vrede is in de regio :')

Het zijn gewoon religieuze terroristen. Net als de Ayatollah. En wij moeten als geciviliseerd land zover mogelijk weg blijven bij associaties met dit soort primitieve volken.
Je maakt alleen maar jezelf onsterfelijk belachelijk soort uitspraken, blijven vooral zo doorgaan.
pi_218011008
Ik hoorde een professor in Teheran zeggen bij de BBC dat het gewone Iraanse volk dacht dat de onderhandelingen juist goed verliepen, dat Trump ze in de val heeft gelokt, en dat ze na de eerste schrik zich verzamelen rond de landsvlag, Operation Rising Lion is in ieder geval een faal, Operation Narnia een enorm succes, Iran zal de komende jaren niet zelf een nucleair wapen kunnen maken, nog even onder voorbehoud wat er met het verrijkte uranium is gebeurd.

Het ziet er eigenlijk niet best uit, de Iron Dome begint ook te haperen, de volgende stap zal zijn om Ayatollah Khamenei en zoveel mogelijk van zijn aanhang en klaarstaande opvolgers te doden, en heel snel.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:45:14 #135
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011009
quote:
8s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:43 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je Isral met rust laat gebeurt er niets. :W
pi_218011010
quote:
Ik offer mezelf op voor jullie.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:45:22 #137
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011011
twitter
pi_218011013
Osama Bin laden werd eens breed uitgemeten "vrijheidsstrijder (tegen de soviets) op vredespad" genoemd in een krant omdat zijn eenheid vr de VS streed.

Toen de sovietunie viel waren zijn diensten abrupt niet langer nodig en werd notabene zijn regio door de VS gestolen voor olie als "bedankje". Osama voelde zich bedrogen en richte zijn woede oa op het WTC.

Een serie bedreigingen volgde in de media. De autoriteiten reageerden met wegwuiven.

In 1993 vond er een bomaanslag plaats op het WTC na vele waarschuwingen. Men deed nog steeds niet en de aanloop met bedreigingen volgde naar 9/11 bijna 10 jaar later.

Osama bin laden vloekte er op los over bezetting en verraad. Het enige wat moesten horen van de propagandamachine van Bush destijds was dat 'God is groot' een bedreiging was en 'you're either with us than against us'

Afgezien van dat de VS overduidelijk meer een middelvinger naar zijn medestanders heft was een speerpunt dat de autoriteiten zeer nalatig tot ronduit onverschillig zijn geweest met de bescherming van het WTC naar de Amerikanen zelf toe.

De conspiracy theorie over dat de VS er met 9/11 zelf achter zat n de invasie van Irak waren wat dat betreft een bliksemafleider van rechtszaken mbt berechten van verantwoordelijke personen die een bomaanslag wegwuifden en voorkomen van dikke schadeclaims. Ze staken de dollars liever in een kans om meer landen te veroveren voor grondstoffen dan dat ze het aan de nabestaanden van de ramp uitkeerden en excuses maakten voor het wegwuiven van bedreigingen van 1991 tot 2001.

En hoe onzinnig de vorming van de nieuwe wereld en vluchtelingenstromen waren. Nu staan we met eenzelfde riedeltje. Met het verschil dat we nu zogenaamd de illusie hebben dat we mogen beslissen terwijl de beslissing al lang en breed is gemaakt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 22-06-2025 09:56:11 ]
  zondag 22 juni 2025 @ 09:45:49 #139
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218011016
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:38 schreef Momo het volgende:
Steve verdient een Oscar voor zijn inzet ;)
  zondag 22 juni 2025 @ 09:47:09 #140
459912 FlippingCoin
pi_218011025
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:45 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
ja dat zien we :+
pi_218011029
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dat is niet wat ik zeg. Hun idee was blijkbaar dat het handig was om dicht bij een atoombom te zijn maar er geen te hebben. Dat is een domme misvatting geweest. De volgende keer zullen ze niet bij hoog verrijkt uranium stoppen.
Ze hebben nog maar een keer de les gekregen dat Amerika en Israel compleet onbetrouwbaar zijn.
Ik bedoel tijdens onderhandelingen hierover met Amerika begon Israel de aanval. Israel en Amerika liegen dat er al sprake zou zijn van een atoombom, dat wordt in elk geval weersproken door Amerikaanse diensten. Die als ze er bewijs voor hadden gegarandeerd zouden zeggen Iran heeft nukes en ze kunnen NY raken.
Het is vele malen logischer dat Iran daadwerkelijk een atoombom wilde bouwen, en niet “zo dicht mogelijk erbij” wilde komen. We praten hier over een land wiens doel het is om hun grootste aartsvijand, Isral, te vernietigen, en daarbij gerund wordt door een religieuze bende die oprecht geloven dat hun aardse bestaan enkel en alleen bedoeld is om hun beloning in het hiernamaals te verdienen.

Ze kunnen dit verdienen door zoveel mogelijk joden af te slachten en de staat Isral van de kaart te vegen, iets wat uitstekend mogelijk is dmv atoombommen gemonteerd op raketten. Dat ze daarbij zelf hun doodsvonnis zouden tekenen zegt hun niets; we hebben te maken met mensen met een ware verering voor de dood. Daar werkt het afschrikmiddel niet bij.

Dus nee, het is vrij duidelijk dat Iran niet “in de buurt van een atoombom” wilde komen, het is duidelijk dat ze deze willen bouwen, en lanceren op Isral en hun burgers, idem met de raketten die ze tot nu toe hebben afgevuurd op bijvoorbeeld Tel Aviv. Stel je even voor dat ipv een conventionele warhead er een atoombom op gemonteerd was.
pi_218011032
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:45 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja leuke wel. Als Isral datzelfde had gedaan met de bewoners van het gebied aldaar dan was het mogelijk al nooit zover gekomen.
pi_218011037
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ah zo.
NOS is toch al jaren aan het versimpelen om het journaal meer toegankelijk te maken voor iedereen? Altijd als ik dat kijk raak ik gerriteerd door die geforceerde simpelheid en neutraliteit.

Als het om het midden oosten gaat kijk ik persoonlijk liever Israelisch nieuws, daar hebben ze een panel met experts en gaan ze met elkaar in discussie over zaken. Dat is een opzet die ik persoonlijk fijner vindt. En daarnaast lees ik nog een aantal Arabische nieuwssites.
pi_218011038
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:44 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je maakt alleen maar jezelf onsterfelijk belachelijk soort uitspraken, blijven vooral zo doorgaan.
Hoogstens bij de sociaal zwakkere lagen/gelovigen, dus daar stoor ik mij niet zo aan.
Conscience do cost.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:48:34 #145
117098 Hathor
Effe niet
pi_218011039
quote:

[..]
Dat heeft nooit iemand beweert. Wel chemische wapens, maar die hadden ze in die tijd ook al niet meer. Daar hebben de Amerikanen de boel mee belazert.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:49:31 #146
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011045
Prima.

twitter
pi_218011048
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:45 schreef UitStraling het volgende:
Ik hoorde een professor in Teheran zeggen bij de BBC dat het gewone Iraanse volk dacht dat de onderhandelingen juist goed verliepen, dat Trump ze in de val heeft gelokt, en dat ze na de eerste schrik zich verzamelen rond de landsvlag, (...).
Ik ben heel benieuwd hoe mensen in Iran hierover denken. Het lijkt me niet eenvoudig om een goed beeld te hebben van de situatie als je bent afgesloten van de rest van de wereld en alleen staatspropaganda te horen krijgt. Dat feit alleen al moet ze toch aan het denken zetten?

Ik heb meerdere kennissen uit Iran. Die hebben op dit moment geen contact met hun familie. En heeft een beetje contact gehad: familie gevlucht vanuit de stad naar een kleiner dorp om vervolgens daar gebombardeerd te worden. Dat zet kwaad bloed.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:49:59 #148
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011051
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:47 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
ja dat zien we :+
Hezbollah, Hamas en Houthi's, gefinancierd door Iran, tja en om dan te beweren dat Isral begonnen is is nogal hilarisch.
pi_218011052
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het is vele malen logischer dat Iran daadwerkelijk een atoombom wilde bouwen, en niet “zo dicht mogelijk erbij” wilde komen. We praten hier over een land wiens doel het is om hun grootste aartsvijand, Isral, te vernietigen, en daarbij gerund wordt door een religieuze bende die oprecht geloven dat hun aardse bestaan enkel en alleen bedoeld is om hun beloning in het hiernamaals te verdienen.

Ze kunnen dit verdienen door zoveel mogelijk joden af te slachten en de staat Isral van de kaart te vegen, iets wat uitstekend mogelijk is dmv atoombommen gemonteerd op raketten. Dat ze daarbij zelf hun doodsvonnis zouden tekenen zegt hun niets; we hebben te maken met mensen met een ware verering voor de dood. Daar werkt het afschrikmiddel niet bij.

Dus nee, het is vrij duidelijk dat Iran niet “in de buurt van een atoombom” wilde komen, het is duidelijk dat ze deze willen bouwen, en lanceren op Isral en hun burgers, idem met de raketten die ze tot nu toe hebben afgevuurd op bijvoorbeeld Tel Aviv. Stel je even voor dat ipv een conventionele warhead er een atoombom op gemonteerd was.
Het is ook geen goed idee om handgranaten uit te delen in een filiaal van Brownies & Downies zullen we maar zeggen.
pi_218011053
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:45 schreef HowardRoark het volgende:
[ twitter ]
Dit past totaal niet bij het narratief dat Iran slechts onschuldige nucleair materiaal maakt en helemaal niet op een vernietiging van een ander land uit is zoals sommige users in dit topic beweren.
pi_218011062
quote:

[..]
Totale absurd standpunt destijds zonder feitelijke basis inderdaad.

Dat is nu bewezen anders in het geval van Iran.
pi_218011070
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:49 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik ben heel benieuwd hoe mensen in Iran hierover denken. Het lijkt me niet eenvoudig om een goed beeld te hebben van de situatie als je bent afgesloten van de rest van de wereld en alleen staatspropaganda te horen krijgt. Dat feit alleen al moet ze toch aan het denken zetten?

Ik heb meerdere kennissen uit Iran. Die hebben op dit moment geen contact met hun familie. En heeft een beetje contact gehad: familie gevlucht vanuit de stad naar een kleiner dorp om vervolgens daar gebombardeerd te worden. Dat zet kwaad bloed.
Ja die Iraanse kerel in dat interview kwam heel rustig en betrouwbaar over, die vertelde gewoon wat hij zag en rond zich heen hoorde, hij werkt op de Universiteit van Teheran.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:52:10 #153
330914 Sherlock_Holmes
pi_218011071
quote:
8s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:48 schreef ems. het volgende:

[..]
Hoogstens bij de sociaal zwakkere lagen/gelovigen, dus daar stoor ik mij niet zo aan.
Denk eerder dat je daar juist je aanhang dient te vinden.
pi_218011072
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:43 schreef 2172619626795 het volgende:
Aan iedereen in dit topic de volgende vraag:

Israel heeft nooit onderkend dat ze atoomwapens hebben. Waarom denken jullie van wel?

:)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik herhaal hem nog maar een keer. Iedereen die meent zo goed genformeerd te zijn en zo stellig is in hun anti-Israel standpunten, laat nu maar zien wat voor een kennis je daadwerkelijk hebt. :)
  zondag 22 juni 2025 @ 09:52:14 #155
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011073
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:48 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ja leuke wel. Als Isral datzelfde had gedaan met de bewoners van het gebied aldaar dan was het mogelijk al nooit zover gekomen.
Isral heeft nooit zomaar landen aangevallen, het is sinds de oprichting telkens aangevallen vanuit allerlei hoeken. Isral reageert hier slechts op in een poging constant gevaar te elimineren.
pi_218011076
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:48 schreef oblo het volgende:

[..]
Ah zo.
NOS is toch al jaren aan het versimpelen om het journaal meer toegankelijk te maken voor iedereen? Altijd als ik dat kijk raak ik gerriteerd door die geforceerde simpelheid en neutraliteit.

Als het om het midden oosten gaat kijk ik persoonlijk liever Israelisch nieuws, daar hebben ze een panel met experts en gaan ze met elkaar in discussie over zaken. Dat is een opzet die ik persoonlijk fijner vindt. En daarnaast lees ik nog een aantal Arabische nieuwssites.
Nou ja, neutraal is het ook weer niet. Een vraag die werd gesteld: "Hoe eng is deze escalatie?" Dat is een sturende vraag.

Het is vooral het opvullen van tijd met informatie die iedereen allang via het internet had kunnen verzamelen. En dan ben ik nog genereus, want via het internet kom ik veel meer te weten.
pi_218011097
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Isral heeft nooit zomaar landen aangevallen, het is sinds de oprichting telkens aangevallen vanuit allerlei hoeken. Isral reageert hier slechts op in een poging constant gevaar te elimineren.
Ik ga hier de discussie niet meer over aan. Laten we het er op houden dat we alletwee onze eigen versie van de geschiedenis hebben.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:55:00 #158
459912 FlippingCoin
pi_218011104
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:48 schreef Hathor het volgende:

[..]
Dat heeft nooit iemand beweert. Wel chemische wapens, maar die hadden ze in die tijd ook al niet meer. Daar hebben de Amerikanen de boel mee belazert.
Oh dan zal het dit keer echt anders zijn.
pi_218011116
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou ja, neutraal is het ook weer niet. Een vraag die werd gesteld: "Hoe eng is deze escalatie?" Dat is een sturende vraag.

Het is vooral het opvullen van tijd met informatie die iedereen allang via het internet had kunnen verzamelen. En dan ben ik nog genereus, want via het internet kom ik veel meer te weten.
Ja ik keek laatst toevallig een item over de uitbreiding van defensie en het grootste deel van het item ging over een paard dat helemaal in de stress was van de overvliegende helikopters van defensie.
pi_218011121
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Bewezen anders, inderdaad.

Bewezen door het onafhankelijke IAEA.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:56:44 #161
459912 FlippingCoin
pi_218011135
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Bewezen anders, inderdaad.
Waar kan ik dat valideren?
  zondag 22 juni 2025 @ 09:56:55 #162
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011137
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:52 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ik herhaal hem nog maar een keer. Iedereen die meent zo goed genformeerd te zijn en zo stellig is in hun anti-Israel standpunten, laat nu maar zien wat voor een kennis je daadwerkelijk hebt. :)
In 1973 gaf Golda Meir al toestemming voor het gebruik toen Isral verrast werd door Egypte en Syri, als een laatste redmiddel, alles stond klaar maar gelukkig bleek het niet nodig.
pi_218011138
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Bij het IAEA.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:57:19 #164
117098 Hathor
Effe niet
pi_218011139
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Nou, we weten allemaal dat Iran Uranium aan het verrijken is en dat het geen waarnemers meer toelaat.

1+1=2.
pi_218011147
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:56 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
In 1973 gaf Golda Meir al toestemming voor het gebruik toen Isral verrast werd door Egypte en Syri, als een laatste redmiddel, alles stond klaar maar gelukkig bleek het niet nodig.
Helder. Maar mijn punt is: We kunnen helemaal niet zeker weten of Israel nog atoomwapens heeft. Immers onderkennen ze dat niet.

Dus waarom denkt men dat Israel wel atoomwapens heeft?
pi_218011148
Iran, een land dat dagelijks stelde kernwapens te ontwikkelen om Isral en daarna de rest van de verderfelijke Westerse wereld te vernietigen is zelf de schuld van deze situatie?

Misschien hadden ze dan beter toch maar een heel klein beetje op hun taal moeten letten de afgelopen 30 jaar.

Maar eigenlijk boeit dit feit niet eens zozeer, er is een grotere existentile vraag voor de toekomst en het overleven van de homo sapiens, wie zijn de mensen die het in hemelsnaam opnemen voor Iran?
En hiermee overdrijf ik niet.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:58:56 #167
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011150
quote:
16s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:56 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
https://www.iaea.org/news(...)developments-in-iran
pi_218011152
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:57 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou, we weten allemaal dat Iran Uranium aan het verrijken is en dat het geen waarnemers meer toelaat.

1+1=2.
In deze wereld is niets meer zomaar 1+1=2. Het kan soms 1 zijn of soms ook wel eens 3.
pi_218011153
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:52 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Denk eerder dat je daar juist je aanhang dient te vinden.
Gelovigen zijn idd wel inherent benvloedbaar. Als ik aanhang had willen hebben had ik uit die vijver gevist.
Conscience do cost.
pi_218011156
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:55 schreef oblo het volgende:

[..]
Ja ik keek laatst toevallig een item over de uitbreiding van defensie en het grootste deel van het item ging over een paard dat helemaal in de stress was van de overvliegende helikopters van defensie.
_O-
pi_218011167
quote:

[..]
Dat paard doet me denken aan Kati en Frans.
pi_218011169
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:59 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
In deze wereld is niets meer zomaar 1+1=2. Het kan soms 1 zijn of soms ook wel eens 3.
Ja stel je voor, Iran dat geen Uranium verrijkt tot 83% als ontwikkeling van een atoomwapen (1+1=2), maar uranium tot 83% verrijkt gewoon… omdat het kan, ondanks alle (geopolitieke) kosten (1+1=3). Laten we vooral van het laatste uitgaan.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:01:22 #173
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011170
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:58 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Helder. Maar mijn punt is: We kunnen helemaal niet zeker weten of Israel nog atoomwapens heeft. Immers onderkennen ze dat niet.

Dus waarom denkt men dat Israel wel atoomwapens heeft?
Isral bevestigt noch ontkent, maar het feit dat Egypte en Jordani vrede hebben gesloten en Syri zich ook koest houdt zegt genoeg.
Daarnaast is de JerichoIII geschikt voor een kernkop.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:02:47 #174
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011178
quote:

[..]
Vier de vrijheid maar men vergeet dat dat daar soms een prijs voor betaald moet worden.
pi_218011183
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:01 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Ja stel je voor, Iran dat geen Uranium verrijkt tot 83% als ontwikkeling van een atoomwapen (1+1=2), maar uranium tot 83% verrijkt gewoon… omdat het kan, ondanks alle (geopolitieke) kosten (1+1=3). Laten we vooral van het laatste uitgaan.
Dat is niet wat ik zeg.

Ik wil alleen maar zeggen dat uit logica niet een vaststaand feit en onomstotelijk bewijs hoeft te volgen.
pi_218011189
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:01 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Isral bevestigt noch ontkent, maar het feit dat Egypte en Jordani vrede hebben gesloten en Syri zich ook oest houdt zegt genoeg.
Daarnaast is de JerichoIII geschikt voor een kernkop.
Ik ben het helemaal met je eens.

Dan nu de vraag: als wij zonder bewijs (immers laten ze geen onafhankelijke toezichthouders toe) van Israel aannemen dat ze atoomwapens hebben, waarom is het dan uit den boze om aan te nemen dat Iran met hetzelfde bezig was?

Dat is de hypocrisie die ik wilde aankaarten. Maar helaas branden de mensen die zich in dit topic schuldig maken aan deze hypocrisie, hun vingers niet aan deze vraag.

Dat lef hebben ze nooit.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:04:36 #177
13309 nostra
ask why
pi_218011190
twitter
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_218011194
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:03 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat is niet wat ik zeg.

Ik wil alleen maar zeggen dat uit logica niet een vaststaand feit en onomstotelijk bewijs hoeft te volgen.
Tenzij het mogelijke gevolg van een verkeerd ingeschatte situatie je voortbestaan bedreigt.

Zoals Iran in woord, in daad en bij wet heeft laten zien uit te zijn op de volledige eliminatie van Israel.
pi_218011195
Wat worden de reacties van China en Rusland. Het wordt link als zij zich er ook mee gaan bemoeien. Zelfs de NAVO bondgenoot Turkije zal er heel veel moeite mee hebben.
pi_218011199
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:47 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Nee dat is niet veel logischer. Als Iran daadwerkelijk een atoombom wilde bouwen was het logisch als ze het af hadden gemaakt. Blijkbaar zagen ze iets in technisch geen atoombom bezitten maar er wel dichtbij zijn, misschien dachten ze in geval van conflict het op tijd af te kunnen maken of dat het bij onderhandelingen wat op zou leveren.

Dat gedoe over een religieuze bende is natuurlijk nogal onzinnig als de VS een religieuze bende is.
quote:
Mr President, God spared you in Butler, PA to be the most consequential President in a century—maybe ever. The decisions on your shoulders I would not want to be made by anyone else. You have many voices speaking to you Sir, but there is only ONE voice that matters. HIS voice. I am your appointed servant in this land and am available for you but I do not try to get in your presence often because I trust your instincts.

No President in my lifetime has been in a position like yours. Not since Truman in 1945. I don’t reach out to persuade you. Only to encourage you. I believe you will hear from heaven and that voice is far more important than mine or ANYONE else’s. You sent me to Israel to be your eyes, ears and voice and to make sure our flag flies above our embassy. My job is to be the last one to leave.
Dat is de taal waarin Trump's ambassadeur met hem spreekt. Vind je dat erg seculier klinken? Iran is een kutregime ja, maar ze zijn ook niet compleet achterlijk zoals je probeert te stellen alsof hun enige doel vernietiging is.

quote:
Door illegale oorlogen tegen ze te starten en compleet onbetrouwbaar te zijn zoals Amerika en Israel zul je als je deze vrees hebt Iran alleen maar meer motiveren. Je beweert net zelf dat het hun enige doel is en ze niets te verliezen. Moet ik je de 1+1 =2 uitleggen waarom ze nu dan nog harder aan een atoombom zullen werken.
Amerika en Israel zaaien ook veel meer dood en verderf dan Iran.

quote:
Ja stel je voor dat dat zo zou zijn en je hebt dat nu dichterbij gebracht, was dit dan handig? Als Iran atoombommen had en niets anders zou willen dan Israel nuken dan zal Tel Aviv wel bijna aan de beurt zijn toch? Maargoed wees niet bang ze hadden geen nukes ze hadden sterk verrijkt uranium.
pi_218011206
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:50 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Dit past totaal niet bij het narratief dat Iran slechts onschuldige nucleair materiaal maakt en helemaal niet op een vernietiging van een ander land uit is zoals sommige users in dit topic beweren.
Nee duh. Howard zou nooit iets plaatsen wat zijn Israel en Amerika doen the lords work narratief doorbreekt.
pi_218011216
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:00 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De feitelijke geschiedenis kent simpelweg maar n versie, die hanteer ik dan ook. Dit kan niet van jou worden gezegd.
Ik wil je er graag even aan herinneren dat geschiedenis niet enkel bestaat uit feiten maar ook uit interpretaties, perspectieven van de verteller/schrijver, selectie van bronnen. Geschiedenis is geen objectieve wetenschap.

Dat jij denkt van wel zegt eigenlijk al meer dan genoeg en dat etaleer je hier ook overduidelijk.

Jij lijkt alle objectiviteit verloren te zijn, dat is je goed recht verder. Maar ga een ander niet vertellen wat de goede of foute kant is want daar ben jij met jouw subjectieve blik helemaal niet toe in staat.
pi_218011218
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee duh. Howard zou nooit iets plaatsen wat zijn Israel en Amerika doen the lords work narratief doorbreekt.
Bijzondere redenering, mocht je een andere bron hebben waaruit blijkt dat Iran niet al jarenlang predikt dat het Isral weg wil vagen, terwijl het tegelijkertijd uranium verrijkt tot bijna het niveau waarop het weaponized kan worden, dan zie ik die graag tegemoet.
pi_218011220
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:54 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik ga hier de discussie niet meer over aan. Laten we het er op houden dat we alletwee onze eigen versie van de geschiedenis hebben.
Feiten zijn feiten en daar hebben veel pro-Palestina-aanhangers moeten mee.
pi_218011222
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:02 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Vier de vrijheid maar men vergeet dat dat daar soms een prijs voor betaald moet worden.
Tsja, veel NLers zijn niet bereid om ook maar een millimeter in te leveren of begrijpen niet dat alles niet kan worden opgelost met praten. Als je niks anders kent dan een vredige en individualistische samenleving dan is dat moeilijk om dat te beseffen.
pi_218011228
Trump die even schade assessment doet. Via een fucking OSINT muppet account op twittert, die vermoedelijk berichten verstuurt uit de kelder van zijn moeder. :')
pi_218011229
Aan iedereen die in dit topic met lef standpunten op basis van feitelijke logica meent te verdedigen:

Jullie beweren dat Israel over atoomwapens beschikt. Deze aanname is onterecht, immers laten ze geen toezichthouders toe en hebben ze nooit onderkend dat ze over een atoomwapen beschikken.

Jullie beweren dat er niet aangenomen mag worden dat Iran bezig was met het ontwikkelen van atoomwapens. Daarvoor is immers geen bewijs, want toezichthouders worden niet toegelaten en Iran heeft het nooit onderkend.

Hoe is deze hypocrisie te verdedigen? Heeft iemand het lef om dit op basis van feitelijke beargumentatie uit te leggen?

Het valt me immers op dat na elke keer dat ik in een dergelijke discussie de feiten opsom en mijn mening etaleer, jullie allemaal 1-voor-1 met jullie staart tussen de benen vluchten naar de uithoekjes waaronder jullie vandaan gekropen waren.

Toon lef en kennis, en daag mij uit de bovengenoemde hypocrisie te ontkrachten.
pi_218011230
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:38 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]

Waarom maakt de hele wereld behalve Isral en de VS (Republikeinen) zich hier niet druk om? Vreemd als de hele wereld in gevaar is.
pi_218011238
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Maargoed wees niet bang ze hadden geen nukes ze hadden sterk verrijkt uranium.
De consensus is toch wel dat het geen kwestie was van of Iran atoombommen aan het maken was, maar wanneer deze klaar zouden zijn. De ene partij roept weken ervandaan, de ander zegt maanden tot een jaar. Dit in tegenstelling tot jouw argument dat Iran alleen maar in de buurt wilde komen (wat nogal een bijzondere stelling is gezien de kosten en de opbrengst) en heus geen atoombom wilde hebben. Het is een beetje roepen dat je echt niet van plan was iemand nat te spuiten met je waterpistool terwijl je hem aan het vullen bent.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:12:33 #191
213335 Breekfast
Ondertitel
pi_218011244
Trump zegt dat de aanval succesvol was, het Iraanse regime zegt dat de schade meevalt. Beide partijen zijn frequente leugenaars. Dus zonder beelden kunnen we nergens vanuit gaan.
pi_218011245
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Feiten zijn feiten en daar hebben veel pro-Palestina-aanhangers moeten mee.
Ook voor jou, geschiedenis bestaat zelden enkel uit feiten.
pi_218011248
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:10 schreef 2172619626795 het volgende:
Aan iedereen in dit topic zonder lef je standpunten op basis van feitelijke logica te verdedigen:

Jullie beweren dat Israel over atoomwapens beschikt. Deze aanname is onterecht, immers laten ze geen toezichthouders toe en hebben ze nooit onderkend dat ze over een atoomwapen beschikken.

Jullie beweren dat er niet aangenomen mag worden dat Iran bezig was met het ontwikkelen van atoomwapens. Daarvoor is immers geen bewijs, want toezichthouders worden niet toegelaten en Iran heeft het nooit onderkend.

Hoe is deze hypocrisie te verdedigen? Heeft iemand het lef om dit op basis van feitelijke beargumentatie uit te leggen?

Het valt me immers op dat na elke keer dat ik in een dergelijke discussie de feiten opsom en mijn mening etaleer, jullie allemaal 1-voor-1 met jullie staart tussen de benen vluchten naar de uithoekjes waaronder jullie vandaan gekropen waren.

Toon lef en kennis, en daag mij uit de bovengenoemde hypocrisie te ontkrachten.
Ik zou dolgraag de degens met je kruisen maar ik ben het voor 100 procent met je eens :'(
pi_218011252
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:10 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Waarom maakt de hele wereld behalve Isral en de VS (Republikeinen) zich hier niet druk om? Vreemd als de hele wereld in gevaar is.
Waar zeg ik dat de hele wereld in gevaar is?
pi_218011257
quote:

[..]
De kwaliteit gaat in hoog tempo de afgrond in. Sturend en/of items van een heel twijfelachtige nieuwswaarde. Niet zo lang geleden zapte ik erlangs, en ging het over de behandeling van bejaarde kankerpatienten in Marokko. Wat moet de gemiddelde Nederlandse televisiekijker daar nou mee?
  zondag 22 juni 2025 @ 10:13:23 #196
117098 Hathor
Effe niet
pi_218011262
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:04 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Nou ik geloof niet dat dat nog operatief is. :')
  zondag 22 juni 2025 @ 10:13:49 #197
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011269
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:13 schreef Hathor het volgende:

[..]
Nou ik geloof niet dat dat nog operatief is. :')
Als dat Fordow is ja.
pi_218011277
Jan Paternotte van D66:

'Netanyahu heeft Trump weten mee te slepen in een roekeloos avontuur'.

Nu, de gevolgen hiervan kunnen inderdaad een roekeloos 'avontuur' worden. Maar het idee dat Netanyahu hiervoor heeft gezorgd. Het idee dat Iran met een kernwapenarsenaal wel goed zou zijn voor Amerika of het westen in het geheel is gestoord te noemen.

Wat mankeert zo'n iemand om dit te zeggen?
pi_218011280
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:10 schreef 2172619626795 het volgende:

Nederland heeft trouwens formeel ook nooit bevestigd kernwapens voor de VS te stallen.
pi_218011281
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:05 schreef WethouderHekking het volgende:
Wat worden de reacties van China en Rusland. Het wordt link als zij zich er ook mee gaan bemoeien. Zelfs de NAVO bondgenoot Turkije zal er heel veel moeite mee hebben.
Turkije is veel meer op de hand van Isral dan ze in het openbaar toegeven. Iran en Azerbeidzjan zijn aartsvijanden en Turkije en Azerbeidzjan zijn nog verwanter aan elkaar dan Nederland en Vlaanderen.
pi_218011287
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef oblo het volgende:

[..]
Tsja, veel NLers zijn niet bereid om ook maar een millimeter in te leveren of begrijpen niet dat alles niet kan worden opgelost met praten. Als je niks anders kent dan een vredige en individualistische samenleving dan is dat moeilijk om dat te beseffen.
Ik heb geen enkel probleem met geweld. Maar je moet het wel rechtvaardigen. Daar doen de mensen die juichen over oorlog nogal lichtvaardig over. Israels strategie om elk probleem op te lossen met geweld is ook geen winnende lange termijn strategie, hebben we in Europa ook lang geprobeerd levert vooral veel dood en verderf op. Als je onder de pretentie van nucleaire wapens binnenvalt en dat bewijs blijft uit maak je jezelf niet betrouwbaarder of populairder.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:15:30 #202
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218011294
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:10 schreef Doler12 het volgende:
Trump die even schade assessment doet. Via een fucking OSINT muppet account op twittert, die vermoedelijk berichten verstuurt uit de kelder van zijn moeder. :')
[ afbeelding ]
Even wachten op de persconferentie van het Pentagon, vanmiddag 14:00 (Nederlandse tijd).
pi_218011297
quote:
9s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De kwaliteit gaat in hoog tempo de afgrond in. Sturend en/of items van een heel twijfelachtige nieuwswaarde. Niet zo lang geleden zapte ik erlangs, en ging het over de behandeling van bejaarde kankerpatienten in Marokko. Wat moet de gemiddelde Nederlandse televisiekijker daar nou mee?
lol 😂
pi_218011298
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:14 schreef theunderdog het volgende:
Jan Paternotte van D66:

Nu, de gevolgen hiervan kunnen inderdaad een roekeloos 'avontuur' worden. Maar het idee dat Netanyahu hiervoor heeft gezorgd. Het idee dat Iran met een kernwapenarsenaal wel goed zou zijn voor Amerika of het westen in het geheel is gestoord te noemen.

Daarom plaatste ik hier ook het gerucht over een oefening van een jaar geleden, want als dat klopt dan is dit al onder Biden ingezet. (Gek genoeg kreeg ik er nauwelijks een reactie op. Ik vond het tamelijk spectaculair nieuws.)
pi_218011301
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:12 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat de hele wereld in gevaar is?
Dat is een beetje het algemene narratief (hier) waarom Isral en de VS wel “hebben moeten ingrijpen”, in plaats van diplomatie.
pi_218011305
Opmerkelijk is dat de houding van de Duitse overheid wordt verzwegen in onze pers. Toen Merkel aan de macht was en dezelfde houding aannam als D66/GL werd zij veelvuldig geciteerd. Merz zit anders in de wedstrijd en opeens hoor je niets. Wat onwelgevallig is wordt of feitenvrij gedemoniseerd in onze systeempers of vakkundig doodgezwegen. Bijna geen Nederlander weet nu dat Merz de acties van Isral juist toejuicht.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:18:02 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011306
quote:
9s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De kans is zoals we weten groot dat de redacties daar worden gerund door jonge hoogopgeleide mensen meteen nogal woke wereldbeeld, aangevuld met mensen met een migratieachtergrond vanuit het oogpunt 'diversiteit'.

Zulke berichtgeving is dan wat je krijgt.
pi_218011309
quote:
Jan Paternotte van D66:

Wat had je dan van deze man verwacht?

En of het roekeloos is geweest, daar gaan we de komende dagen achterkomen.
pi_218011310
Via GeenStijl:

twitter
  zondag 22 juni 2025 @ 10:18:23 #210
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011311
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik heb geen enkel probleem met geweld. Maar je moet het wel rechtvaardigen. Daar doen de mensen die juichen over oorlog nogal lichtvaardig over. Israels strategie om elk probleem op te lossen met geweld is ook geen winnende lange termijn strategie, hebben we in Europa ook lang geprobeerd levert vooral veel dood en verderf op. Als je onder de pretentie van nucleaire wapens binnenvalt en dat bewijs blijft uit maak je jezelf niet betrouwbaarder of populairder.
Boeiend, Iran erkent Isral niet en roept al tig jaar dat het een kankergezwel is dat verwijderd moet worden en daar heb je een atoombom voor nodig. IAEA heeft al bewezen dat Iran uranium aan het verrijken was wat geen enkel ander doel dient dan het bouwen van een atoombom.

In wat voor parallel universum leef jij?
pi_218011313
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is een beetje het algemene narratief (hier) waarom Isral en de VS wel “hebben moeten ingrijpen”, in plaats van diplomatie.
Diplomatie werkte niet bij Iran.
pi_218011318
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Doe ik ook regelmatig maar ik geef de voorkeur aan de BBC.
Incelfrikandel
pi_218011320
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Wat had je dan van deze man verwacht?

En of het roekeloos is geweest, daar gaan we de komende dagen achterkomen.
Roekeloos is ook een Ayatollah regime z’n gang laten gaan. Er is altijd een grote keerzijde.
pi_218011324
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daarom plaatste ik hier ook het gerucht over een oefening van een jaar geleden, want als dat klopt dan is dit al onder Biden ingezet. (Gek genoeg kreeg ik er nauwelijks een reactie op. Ik vond het tamelijk spectaculair nieuws.)
Sterker nog, dit hele plan is al in 2005 uitgedacht en ontwikkeld, die bommen zijn speciaal vervaardigd om nucleaire sites in specifiek Iran en Noord-Korea te kunnen uitschakelen mocht het nodig zijn.
pi_218011326
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Oke, point taken. Ik deel die mening niet direct, alhoewel ik wel van mening ben dat de beschikking over atoomwapens door Iran de wereldwijde stabiliteit niet ten goede komt.

Is dat een antwoord naar tevredenheid? Want mocht je genteresseerd zijn dan ben ik altijd bereid om mijn gedachten verder te delen.
pi_218011329
quote:

[..]
De plannen voor de inzet van de zogenaamde bunkerbusters liggen er al jaren. Ik zou het eerder nieuwswaardig en spectaculair noemen als Amerika vanuit het niets een paar zware bommen produceert, ze op de plank laat liggen en er geen bedoeling achter zit. Die dingen zijn te kostbaar om ze zonder enig doel te ontwikkelen. En als je ze hebt zal er ook een keer geoefend moeten worden.
pi_218011333
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ook voor jou, geschiedenis bestaat zelden enkel uit feiten.
Op zich ben ik het met die stelling eens. Echter: de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger komt niet verder dat de Joden niet autochtoon in het Midden Oosten en dat de Joden het land van de Palestijnen hebben gestolen, terwijl dat volslagen lariekoek is.
pi_218011336
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:10 schreef 2172619626795 het volgende:
Aan iedereen die in dit topic met lef standpunten op basis van feitelijke logica meent te verdedigen:

Ja dat Israel over atoomwapens beschikt is algemeen bekend, werkelijk elke nieuwsorganisatie bevestigd dat. Maar prima als jij dat wil er kan niet bewezen worden dat Israel nu kernwapens heeft.

Mag jij nu bewijs aan leveren dat Iran een kernwapen had. Want daar ben je toch zo zeker van. Niet meer ouwehoeren over het hoog verrijkte uranium dat is nog geen atoombom.

Je toont hiermee vooral zelf je hypocrisie. Bij Israel wil je niet geloven dat ze een atoombom hebben. Bij Iran wil je het zo graag geloven dat bewijs ervan er niet meer toe doet voor je.
pi_218011339
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Roekeloos is ook een Ayatollah regime z’n gang laten gaan. Er is altijd een grote keerzijde.
Wat ik al zei, we gaan de komende dagen en weken er achterkomen. Als de wereldmachten zich in dit conflict gaan mengen dan kan het nog wat lelijker uitpakken.

Zo niet, dan was het een goede actie.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:21:46 #220
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218011340
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 22 juni 2025 @ 10:22:29 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218011344
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Via GeenStijl:

[ x ]
Daar wordt gemeld dat deze trucks werden gebruikt bij het dicht storten van de tunnels naar het complex. Maar dat komt niet terug als ik het goed lees in het artikel van de Washington Post wat achter de link zit.

Mijn eerste gedachte was dat ze materiaal veilig hebben weten te stellen uit het complex.

Even kijken of er meer duidelijkheid komt.
pi_218011345
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:18 schreef Homey het volgende:

[..]
Diplomatie werkte niet bij Iran.
Een verdrag zomaar verscheuren (Trump, eerste termijn) is ook niet echt een diplomatiek hoogstandje.
pi_218011352
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat Israel over atoomwapens beschikt is algemeen bekend, werkelijk elke nieuwsorganisatie bevestigd dat. Maar prima als jij dat wil er kan niet bewezen worden dat Israel nu kernwapens heeft.

Mag jij nu bewijs aan leveren dat Iran een kernwapen had. Want daar ben je toch zo zeker van. Niet meer ouwehoeren over het hoog verrijkte uranium dat is nog geen atoombom.

Je toont hiermee vooral zelf je hypocrisie. Bij Israel wil je niet geloven dat ze een atoombom hebben. Bij Iran wil je het zo graag geloven dat bewijs ervan er niet meer toe doet voor je.
Isralische nukes neem je klakkeloos aan zonder echt bewijs maar het is totaal onmogelijk dat die lieve Ayatollah er ook een wilde hebben?

Was dat in Fordow een ondergrondse bakkerij wellicht?
pi_218011356
quote:

[..]
Lijkt spectaculair. Maar is toch volstrekt logisch? Amerika heeft gewoon bepaalde belangen, die nagenoeg niet veranderen. Enkel de retoriek is verschillend. Trump heeft qua retoriek wat meer voor het isolationisme gekozen (om dommies hun onderbuik te pleasen), maar Iran mag onder geen enkele president kernwapens ontwikkelen en Centcom wint altijd.

En precies daarom blijft Amerika ook gewoon in de NAVO en wordt de NAVO sterker dan ooit.
pi_218011357
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom quote je mij? Heb ik gemist dat je al terug bent gekomen op je woorden?

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik met iedereen in gesprek wil, en ik heb in woord en daad laten zien dat ik ook buiten mijn eigen bubbel wil relativeren.

Maar antisemitisme, jodenhaat, is waar ik de grens trek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Israel is een terroristische organisatie. Laat dat even tot je doordringen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Onschuldige burgers zijn ook Israel.

Joden, Christenen, Moslims en Druzen worden door jou allemaal weggezet als onderdeel van een terroristische organisatie. Niet om wat ze doen, maar enkel omdat ze in Israel wonen, en omdat ze joods zijn.

Schaamteloos antisemitisme.
pi_218011360
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:21 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Op zich ben ik het met die stelling eens. Echter: de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger komt niet verder dat de Joden niet autochtoon in het Midden Oosten en dat de Joden het land van de Palestijnen hebben gestolen, terwijl dat volslagen lariekoek is.
En dat is een beetje het punt waar geschiedenis subjectief wordt.
pi_218011370
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:18 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Boeiend, Iran erkent Isral niet en roept al tig jaar dat het een kankergezwel is dat verwijderd moet worden en daar heb je een atoombom voor nodig. IAEA heeft al bewezen dat Iran uranium aan het verrijken was wat geen enkel ander doel dient dan het bouwen van een atoombom.

In wat voor parallel universum leef jij?
Die landen noemen elkaar over en weer kankergezwellen die beeindigd moeten worden.
Ik ontken niet dat Iran verrijkt uranium had maar dat is nog geen atoombom. Als ik de ingredienten voor een bom in mijn schuur heb wil dat niet zeggen dat ik een bom heb. Er is geen land dat een atoombom gebruikt heeft op een ander land behalve Amerika. Ik vertrouw lanen als Israel en Iran evenmin maar als Israel een atoombom mag, dan mag van mij Iran er dus ook een, ik zie het probleem niet zo. Pakistan en India hebben atoombommen, ook religekkies die hebben ook nog niet gezorgd voor Nucleaire winter. Ik geloof gewoon niet zo in die angstporno waar Iran de as van het kwaad is en het enige regime op aarde dat direct de bom zou gebruiken voor een kamikaze missie. Ja dat regime is vreselijk maar het zijn geen aapjes.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:27:30 #228
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218011384
quote:

[..]
Er wordt continue geoefend dus dat is niet speciaal. Wat mij wel verbaasd is dat ze door gepakt hebben en in een kleine week de gehele Iraanse luchtverdediging naar zijn grootje hebben geholpen. Reken er maar op dat dit goed bewaakte installaties waren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_218011387
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:20 schreef Vliegbaard het volgende:

En als je ze hebt zal er ook een keer geoefend moeten worden.
Dus ze zijn er al vele jaren, maar een jaar geleden werd er ineens voor het eerst geoefend? Vind je het niet op z'n minst interessant om te weten waarom er werd geoefend en hoe Biden de situatie inschatte?
pi_218011397
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:28 schreef UitStraling het volgende:

Lord-Omdraai.
:D!
  zondag 22 juni 2025 @ 10:29:34 #231
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011398
quote:
Jan Paternotte van D66:

Binnen D66-kringen heersen dan ook anti-Isral en anti-Westerse sentimenten. Zodra een Westerse partij in conflict komt met een niet-Westerse partij, helemaal als dit uit een Islamitisch land is, zullen ze daar voor de niet-Westerse partij kiezen.
pi_218011406
quote:

[..]
Je bent slechts een Jodenhater die zich valselijk op het deugende midden beroept maar daar totaal niet staat, meer niet, kun je raaskallen wat je wil, Lord-Omdraai.
En schaadt daarmee de kant van de Palestijnen in de Gaza discussie substantieel. Ook die mensen verdienen het om gehoord te worden, maar het argument voor hun situatie sneeuwt onder door stemmen van blinde haat zonder enig historisch besef zoals die van hem, hier, op dit forum.
pi_218011409
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:22 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Een verdrag zomaar verscheuren (Trump, eerste termijn) is ook niet echt een diplomatiek hoogstandje.
Een oude koe in de sloot.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:31:43 #234
131800 Tarado
cap de fusca
pi_218011411
quote:
14s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:29 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Binnen D66-kringen heersen dan ook anti-Isral en anti-Westerse sentimenten. Zodra een Westerse partij in conflict komt met een niet-Westerse partij, helemaal als dit uit een Islamitisch land is, zullen ze daar voor de niet-Westerse partij kiezen.
Zal het Kaag virus zijn dat nog rondwaart.
pi_218011415
quote:

[..]
Je bent slechts een Jodenhater die zich valselijk op het deugende midden beroept maar daar totaal niet staat, meer niet, kun je raaskallen wat je wil, Lord-Omdraai.
Het is wel grappig, zijn uitspraken kunnen zo in een memri tv clip. Beetje dit niveau:
pi_218011416
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:31 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
En schaadt daarmee de kant van de Palestijnen in de Gaza discussie substantieel. Ook die mensen verdienen het om gehoord te worden, maar het argument voor hun situatie sneeuwt onder door stemmen van blinde haat zonder enig historisch besef zoals die van hem, hier, op dit forum.
Ja zijn geraaskal doet de humane zaak en vooral het begrip voor de "vijand" juist niet goed en het is juist zo ontzettend belangrijk om het menselijke aspect niet te verliezen in deze hele situatie, kwalijk wel.
pi_218011418
quote:

[..]
Deze LP is inmiddels ook wel aardig grijs gedraaid. Zodra er ook maar een spoortje van enige vorm van kritiek te bekennen is dan wordt het anti-Isral narratief weer van stal gehaald. :O
pi_218011421
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:33 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Ja zijn geraaskal doet de humane zaak en vooral het begrip voor de "vijand" juist niet goed en het is juist zo ontzettend belangrijk om het menselijke aspect niet te verliezen in deze hele situatie, kwalijk wel.
Precies ja. Heel kwalijk gedrag inderdaad.
pi_218011430
quote:

[..]
D66 en GL staan voor globalisme. En daarmee fel anti-nationalistisch van eigen bodem. En idd met een vreemde verheerlijking van niet-westerse culturen.
pi_218011436
In Kabinet @RamboDirk 1 waren de Ayatollah's al lang verdwenen.
pi_218011442
Nog een reactie uit Den Haag:

twitter
pi_218011443
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]
Er wordt continue geoefend dus dat is niet speciaal. Wat mij wel verbaasd is dat ze door gepakt hebben en in een kleine week de gehele Iraanse luchtverdediging naar zijn grootje hebben geholpen. Reken er maar op dat dit goed bewaakte installaties waren.
Het leek wel alsof men opeens haast had. Alsof men iets wist wat anderen niet wisten.
pi_218011446
quote:
10s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:23 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Isralische nukes neem je klakkeloos aan zonder echt bewijs maar het is totaal onmogelijk dat die lieve Ayatollah er ook een wilde hebben?

Was dat in Fordow een ondergrondse bakkerij wellicht?
Klakkeloos aan zonder bewijs? Er is meer bewijs voor die Israelische nukes dan voor de Iraanse. Maar ik heb al toegegeven dat ik geen sluitend bewijs kan leveren voor Israelisch nukes. Maar geloof jij dan dat Israel geen nukes heeft?

Het is helemaal niet totaal onmogelijk dat die Ayatollah er ook wilde hebben. Dat lijkt me zeer waarschijnlijk dat hij ze wil hebben, dat is ook geen enkel probleem voor mij. Maar je bent zo stellig dat Iran nukes had, laat het bewijs maar zien. Zeggen dat ze de ingredienten ervoor hadden is een beetje hetzelfde als mijn ingredienten een maaltijd noemen, toch niet hetzelfde.
Toch typisch, dat je van Israelische nukes waar toch vrij veel bewijs voor is niet wil aannemen dat ze er zijn.
De Iraanse nukes waar veel minder bewijs voor is zijn voor jou al een feit.
pi_218011447
quote:
Misschien kan ie samen met Piri een motie opstellen.
pi_218011449
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:38 schreef Claudia_x het volgende:

[ x ]
Timmermans heeft zich dus openlijk voorstander verklaart van een Iran dat atoombommen mag hebben, zo lijkt het.
pi_218011457
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:38 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Het leek wel alsof men opeens haast had. Alsof men iets wist wat anderen niet wisten.
Dat kan ook opportunisme zijn: door het voorwerk van Isral konden de VS dit relatief eenvoudig en veilig doen. Aldus de NOS.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:40:51 #247
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218011462
Merz heeft het Duitse veiligheidskabinet ook maar even bijeengeroepen..

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zondag 22 juni 2025 @ 10:41:00 #248
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218011465
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:32 schreef oblo het volgende:

[..]
Het is wel grappig, zijn uitspraken kunnen zo in een memri tv clip. Beetje dit niveau:
[ afbeelding ]
Is dat een typetje van Sacha Cohen? _O-
pi_218011476
quote:

[ x ]
Frans is als een te zachte melige appel.

SPOILER
pi_218011479
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Dat kan ook opportunisme zijn: door het voorwerk van Isral konden de VS dit relatief eenvoudig en veilig doen. Aldus de NOS.
Men lijkt ook nogal moeite te hebben met het gegeven dat er verschillende belangen door elkaar kunnen spelen.

- Iran mag geen kernwapens ontwikkelen.

- CentCom.

- Trump wil met dit afleiden van zijn falen qua binnenlandse politiek.
pi_218011485
Alles is antisemitisme. Isral mag doen wat die wilt want 80 jaar geleden zijn er Joden op een gruwelijke wijze vermoord dus Israliers moeten wel. Anders betekent dit het einde van het Jodendom. Dat geeft ze een vrijbrief om een grote oorlog in het Midden-Oosten te escaleren. En als je het daar niet mee eens bent ben je een Jodenhater.

:')

Ik ga niet eens moeite doen om hier nog een discussiepunt van te maken, want men is toch extreem sterk overtuigd van hun gelijk, maar het is ronduit zielig.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
pi_218011486
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:23 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Waarom quote je mij? Heb ik gemist dat je al terug bent gekomen op je woorden?

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik met iedereen in gesprek wil, en ik heb in woord en daad laten zien dat ik ook buiten mijn eigen bubbel wil relativeren.

Maar antisemitisme, jodenhaat, is waar ik de grens trek.
[..]
[..]

Joden, Christenen, Moslims en Druzen worden door jou allemaal weggezet als onderdeel van een terroristische organisatie. Niet om wat ze doen, maar enkel omdat ze in Israel wonen, en omdat ze joods zijn.

Ik ben niet antisemitisch. Ik geloof dat joodse mensen net zoveel waard zijn als ieder ander.
Israel is een terroristenland maar dat heeft niets met geloof van doen, dat kan derhalve ook niet antisemitisch zijn.
Hier heb je de defenitie van terrorisme van de NCTV.
quote:
Terrorisme – Het uit ideologische motieven (voorbereiden van het) plegen van op mensenlevens gericht geweld, of het veroorzaken van maatschappij-ontwrichtende schade, met als doel (een deel van) de bevolking ernstige vrees aan te jagen, maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen en/of politieke besluitvorming te benvloeden.
Dat is wat Israel met grote regelmaat doet. Dat is wat die aanval van gisteren door Amerika was.
https://www.nctv.nl/onder(...)0besluitvorming%20te

Maar je reageert uiteraard vooral op deze manier omdat je de argumenten die ik aanvoer. Die ook weer 0,0 met geloof te maken hebt niet kan weerleggen.
pi_218011495
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:42 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Men lijkt ook nogal moeite te hebben met het gegeven dat er verschillende belangen door elkaar kunnen spelen.

- Iran mag geen kernwapens ontwikkelen.

- CentCom.

- Trump wil met dit afleiden van zijn falen qua binnenlandse politiek.
Dit soort infantiele fantasietjes moet je nooit aan beginnen joh.
pi_218011499
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Het is ook geen goed idee om handgranaten uit te delen in een filiaal van Brownies & Downies zullen we maar zeggen.
Goed format voor een tv-programma wel :{
pi_218011502
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:41 schreef damsco het volgende:

[..]
Is dat een typetje van Sacha Cohen? _O-
Nee, dat is een echte religieuze geleerde uit SA. Die quote daarboven is fake. Dit is de echte quote:

Als je wil lachen is hier de volledige clip: https://www.memri.org/tv/(...)ause-cancer-children
pi_218011503
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:44 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Goed format voor een tv-programma wel :{
Zou kijken :@
pi_218011507
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:43 schreef Nexum het volgende:
En als je het daar niet mee eens bent ben je een Jodenhater.
Welnee, doe niet zo overdreven. Je kunt uitstekend kritiek hebben op de regering van Isral zonder voor antisemiet uitgemaakt te worden. Andersom daarentegen wordt van elke vorm van nuance gemaakt: "Dus je keurt een genocide goed!?".
pi_218011511
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik ben niet antisemitisch. Ik geloof dat joodse mensen net zoveel waard zijn als ieder ander.
Israel is een terroristenland maar dat heeft niets met geloof van doen, dat kan derhalve ook niet antisemitisch zijn.
Hier heb je de defenitie van terrorisme van de NCTV.
[..]
Dat is wat Israel met grote regelmaat doet. Dat is wat die aanval van gisteren door Amerika was.
https://www.nctv.nl/onder(...)0besluitvorming%20te

Maar je reageert uiteraard vooral op deze manier omdat je de argumenten die ik aanvoer. Die ook weer 0,0 met geloof te maken hebt niet kan weerleggen.
Nogmaals: waarom quote je mij? Heb ik gemist dat je al terug bent gekomen op je woorden?

quote:

quote:

(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Je meent niet antisemitisch te zijn, maar je woorden zeggen wat anders.

In je woorden laat je zien dat je Joden, Christenen, Moslims en Druzen allemaal wegzet als onderdeel van een terroristische organisatie. Niet om wat ze doen, maar enkel en alleen omdat ze joods zijn en in Israel wonen.

zondag 22 juni 2025 @ 10:45:41 #259
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_218011515
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:44 schreef oblo het volgende:

[..]
Nee, dat is een echte religieuze geleerde uit SA. Die quote daarboven is fake. Dit is de echte quote:

[ afbeelding ]

Als je wil lachen is hier de volledige clip: https://www.memri.org/tv/(...)ause-cancer-children
Nja, soms krijg ik ook het gevoel oogkanker te krijgen na het zien van bepaalde posts. Dus misschien is ie iets op het spoor :+
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_218011533
quote:
[..]
Als je dit soort taal uitslaat weet ik wel met wat voor kankergezwel ik te maken heb. Jij hebt zeker zon Blutt und Ehre mesje.
Zijn dit soort uitspraken toegestaan op dit forum?
pi_218011539
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:04 schreef nostra het volgende:
[ x ]
Leuke biem maar volgens mij hoor ik (dronken) Russen op de achtergrond.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:47:34 #262
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011541
quote:
Alles is antisemitisme. Isral mag doen wat die wilt want 80 jaar geleden zijn er Joden op een gruwelijke wijze vermoord dus Israliers moeten wel. Anders betekent dit het einde van het Jodendom. Dat geeft ze een vrijbrief om een grote oorlog in het Midden-Oosten te escaleren. En als je het daar niet mee eens bent ben je een Jodenhater.

Ik ga niet eens moeite doen om hier nog een discussiepunt van te maken, want men is toch extreem sterk overtuigd van hun gelijk, maar het is ronduit zielig.
mimimimimimi
pi_218011544
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:45 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nogmaals: waarom quote je mij? Heb ik gemist dat je al terug bent gekomen op je woorden?
[..]
[..]

Joden, Christenen, Moslims en Druzen worden door jou allemaal weggezet als onderdeel van een terroristische organisatie. Niet om wat ze doen, maar enkel en alleen omdat ze joods zijn en in Israel wonen.

Ik heb nooit ontkend dat er onschuldige burgers zijn in Israel.
Als je niet op me wil reageren doe het dan niet. Dit kansloze gejammer dat kritiek op Israel antisemitisch is, is ook gelul.
pi_218011545
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Welnee, doe niet zo overdreven. Je kunt uitstekend kritiek hebben op de regering van Isral zonder voor antisemiet uitgemaakt te worden. Andersom daarentegen wordt van elke vorm van nuance gemaakt: "Dus je keurt een genocide goed!?".
Daar wil ik dan graag eens bewijs van zien. Want als ik bepaalde mensen in dit topic moet geloven is elke centrum en linkse partij in Den Haag antisemitisch van aard.
freedom comes when you learn to let go, creation comes when you learn to say no.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:47:57 #265
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218011547
quote:

Behoorlijk antisemitische post dit hoor.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator zondag 22 juni 2025 @ 10:48:04 #266
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_218011548
quote:

[ x ]
Ach, Frans.
Recordhouder aantal posts op n dag.
4045
onlogisch
  zondag 22 juni 2025 @ 10:48:08 #267
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218011549
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:47 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
TR zetten.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218011553
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:44 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit soort infantiele fantasietjes moet je nooit aan beginnen joh.
Dat jij geestelijk beperkt bent, was mij al langer duidelijk.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:49:58 #269
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218011555
Leuk Frans maar hoe vind je het nou dat Iran wapens maakt die ons land in 1 keer kan vernietigen? Waarom is daar geen tweet over?
  zondag 22 juni 2025 @ 10:50:04 #270
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_218011556
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:38 schreef William_Papadin het volgende:

[..]
Ik denk eerder een window of opportunity.
Alle proxies van Iran zijn ernstig verzwakt en de luchtverdediging had in 24 al klappen gehad.

Iran lijkt ook amper wat terug te kunnen doen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zondag 22 juni 2025 @ 10:50:39 #271
264415 Jahr00n
Fakkelteit
pi_218011559
Alsof er ook maar 1 ander land in de wereld het wat boeit dat er een paar bommen op nucleaire facilities zijn gedropt. Man man man wat zitten hier weer een stel randfiguren te raaskallen dat er een derde wereldoorlog aankomt.
pi_218011562
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..] Ik heb nooit ontkend dat er onschuldige burgers zijn in Israel.
Wil je ophouden mij steeds als een klein kind te blijven opzoeken en aan mijn mouw te trekken, tenzij je je antisemitische uitspraken terugneemt?

quote:

quote:

Onschuldige burgers, jouw woorden, zijn namelijk ook Israel.

In je woorden laat je zien dat je Joden, Christenen, Moslims en Druzen allemaal wegzet als onderdeel van een terroristische organisatie. Niet om wat ze doen, maar enkel en alleen omdat ze joods zijn en in Israel wonen.

pi_218011574
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef Jahr00n het volgende:
Alsof er ook maar 1 ander land in de wereld het wat boeit dat er een paar bommen op nucleaire facilities zijn gedropt. Man man man wat zitten hier weer een stel randfiguren te raaskallen dat er een derde wereldoorlog aankomt.
De benzine en het gas gaan wel duurder worden.
pi_218011580
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:53:03 #275
498282 Scrummie
Feyenoord kampioen 2025/2026
pi_218011581
quote:
15s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:51 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Laat staan de prijs voor brandstof van een bepaald type DeLorean.
pi_218011584
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:47 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Jij hebt het wel op fascisten. Typisch dan dat je zo verontwaardigt probeert te doen over antisemitisme dat je bij mij veronderstelt zonder daar enig bewijs voor te leveren.
pi_218011586
quote:

[..]
Misschien off-topic, maar in dat licht:

In het energieleverancier topic in WGR heb ik onlangs nog een aanbieding van VEH gedeeld. Wellicht als je er snel bij bent, kun je er nog van profiteren. :)
  zondag 22 juni 2025 @ 10:53:47 #278
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_218011589
quote:

[..]
ok
pi_218011591
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
TR zetten.
Want lullen over een existentiele strijd waarin geweld moet worden gebruikt is okay?
  zondag 22 juni 2025 @ 10:54:20 #280
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_218011592
quote:

[..]
En het bier?
pi_218011593
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Kwek kwek

SPOILER
Wil je ophouden mij steeds als een klein kind te blijven opzoeken en aan mijn mouw te trekken, tenzij je je antisemitische uitspraken terugneemt?

quote:

quote:

zondag 22 juni 2025 @ 10:54:45 #282
442397 UitStraling
pi_218011595
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:54 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Kwek kwek

SPOILER
_O-
  zondag 22 juni 2025 @ 10:55:12 #283
3499 Claudia_x
pi_218011600
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:47 schreef Nexum het volgende:

[..]
Daar wil ik dan graag eens bewijs van zien. Want als ik bepaalde mensen in dit topic moet geloven is elke centrum en linkse partij in Den Haag antisemitisch van aard.
Nou ja, ik ben zelf kritisch op Netanyahu en ben nog nooit voor antisemiet uitgemaakt. Dat geldt ook voor de mensen uit Isral die ik ken. Die zijn hoogopgeleid en progressief en zijn zelf nota bene ook kritisch.

Het recente statement van Thom Yorke (Radiohead) vind ik een aardig voorbeeld. Die werd niet voor antisemiet uitgemaakt, maar voor genocidegoedprater. Ik ben erg geschrokken van de vele reacties die op X te lezen waren.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:55:17 #284
139130 Lord-Ronddraai
pi_218011602
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:45 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Ik geloof dat je een beetje naief bent hierin.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:56:47 #285
426188 Vliegbaard
pi_218011605
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
[..]
[..]

Ik vind dit toch wel een behoorlijk frame. Jij stelt kritiek op Isral gelijk aan antisemitisme. Daarbij kun jij schijnbaar het onderscheid tussen kerk en staat niet maken. Je enige verdediging is het labeltje antisemitisme op iemand te plakken. Maar in grondbeginsel is er een verschil tussen de staat Isral en het Jodendom. En dat laatste staat hier helemaal niet ter discussie.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:00:41 #286
508780 2172619626795
pi_218011636
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik vind dit toch wel een behoorlijk frame. Jij stelt kritiek op Isral gelijk aan antisemitisme.
Nee, dat doe ik niet. Ik uit hier zelf ook kritiek op Israel. Het zijn de eigen woorden van hem dat onschuldige burgers in Israel onderdeel zijn van een terroristisch regime:

quote:

Dan zijn we alle kritiek voorbij. Dit is de reinste antisemitisme zoals het ons op school is geleerd.

Het is inderdaad wel een behoorlijke frame. Maar er moet dan ook een heel groot en instabiel ego in passen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:01:29 #287
11675 Beathoven
pi_218011641
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:56 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ik vind dit toch wel een behoorlijk frame. Jij stelt kritiek op Isral gelijk aan antisemitisme. Daarbij kun jij schijnbaar het onderscheid tussen kerk en staat niet maken. Je enige verdediging is het labeltje antisemitisme op iemand te plakken. Maar in grondbeginsel is er een verschil tussen de staat Isral en het Jodendom. En dat laatste staat hier helemaal niet ter discussie.
Wanneer iemand een joods complot ziet in de hele wereldgeschiedenis of de holocaust wegwuift is het anti-semitisme. Maar Isral is een land dat als land handelt. En kritiek op het handelen van een land is geen anti-semitisme.

Ook de Israelische oppositie, welke men de kop heeft ingedrukt, is daar niet schuldig aan.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:02:16 #288
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218011643
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Klakkeloos aan zonder bewijs? Er is meer bewijs voor die Israelische nukes dan voor de Iraanse. Maar ik heb al toegegeven dat ik geen sluitend bewijs kan leveren voor Israelisch nukes. Maar geloof jij dan dat Israel geen nukes heeft?
Bijna. Er zijn een aantal belangrijke aanwijzingen voor het bestaan van Isralische kernwapens. Bewijs is er niet. De kans dat Isral kernwapens heeft wordt daarom, dankzij die aanwijzingen, en dankzij het ontbreken van doorslaggevend bewijs, op 99% gehouden (zonder doorslaggevend bewijs zal dit dus nooit 100% worden).

Wat betreft Iraanse kernwapens. Daar is geen bewijs voor. Ook geen aanwijzingen. Waar wel aanwijzingen voor zijn is dat Iran serieus bezig is/was met het verrijken van uranium tot op een niveau dat geschikt is voor kernwapens. Als je dat materiaal hebt dan heb je in het gunstigste geval in een paar weken een kernwapen, of als je voorzichter bent, in een paar maanden. Een kleine, beproefde raketkop kost je vervolgens een tot twee jaar.

Vervolgens krijg je een situatie waarin Iran (om wat voor redenen dan ook) niet weet te bewijzen dat ze geen verrijkt uranium hebben dat geschikt is voor kernwapens, en dus: Knowledge Gap > Trust Deficit > Assume Worst Case Scenario > Attack Iran
  zondag 22 juni 2025 @ 11:03:03 #289
508780 2172619626795
pi_218011654
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Wanneer iemand een joods complot ziet in de hele wereldgeschiedenis of de holocaust wegwuift is het anti-semitisme. Maar Isral is een land dat als land handelt. En kritiek op het handelen van een land is geen anti-semitisme.

Ook de Israelische oppositie, welke men de kop heeft ingedrukt, is daar niet schuldig aan.
En precies deze nuance is waar alle, ALLE geschiedkundigen ons al decennialang voor waarschuwen.

Hele volkeren, hieronder letterlijk onschuldige burgers genoemd, uitmaken als onderdeel van een terroristische organisatie, enkel omdat ze Joods zijn, is anti-semitisme in de reinste vorm:

quote:

zondag 22 juni 2025 @ 11:04:10 #290
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011660
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:55 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Nou ja, ik ben zelf kritisch op Netanyahu en ben nog nooit voor antisemiet uitgemaakt. Dat geldt ook voor de mensen uit Isral die ik ken. Die zijn hoogopgeleid en progressief en zijn zelf nota bene ook kritisch.

Het recente statement van Thom Yorke (Radiohead) vind ik een aardig voorbeeld. Die werd niet voor antisemiet uitgemaakt, maar voor genocidegoedprater. Ik ben erg geschrokken van de vele reacties die op X te lezen waren.
Het radicalisme zit dan ook bij de pro-Palestijnse (nu schijnbaar ook pro-Iraanse regime) kliek, niet bij de pro-Isral kant. Er zijn in Isral inderdaad zat mensen die een enorme hekel hebben aan Netanyahu, maar nog altijd zionistisch zijn ingesteld.

Dr zit het probleem voor de pro-Palestijnse kliek, die eisen op dogmatische wijze een totale afkeuring van alles dat Isral is. Het gaat hun niet om Netanyahu, maar het bestaan en de legitimiteit van Isral als land.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:06:54 #291
442397 UitStraling
pi_218011676
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:02 schreef Hallulama het volgende:

[..]
Bijna. Er zijn een aantal belangrijke aanwijzingen voor het bestaan van Isralische kernwapens. Bewijs is er niet. De kans dat Isral kernwapens heeft wordt daarom, dankzij die aanwijzingen, en dankzij het ontbreken van doorslaggevend bewijs, op 99% gehouden (zonder doorslaggevend bewijs zal dit dus nooit 100% worden).

Wat betreft Iraanse kernwapens. Daar is geen bewijs voor. Ook geen aanwijzingen. Waar wel aanwijzingen voor zijn is dat Iran serieus bezig is/was met het verrijken van uranium tot op een niveau dat geschikt is voor kernwapens. Als je dat materiaal hebt dan heb je in het gunstigste geval in een paar weken een kernwapen, of als je voorzichter bent, in een paar maanden. Een kleine, beproefde raketkop kost je vervolgens een tot twee jaar.

Vervolgens krijg je een situatie waarin Iran (om wat voor redenen dan ook) niet weet te bewijzen dat ze geen verrijkt uranium hebben dat geschikt is voor kernwapens, en dus: Knowledge Gap > Trust Deficit > Assume Worst Case Scenario > Attack Iran
Isral op de vraag (sinds 1967), Hebben jullie nukes? ...
Iran op de vraag, hebben jullie nukes, We gaan de Joden en elke ongelovige Westerse hond ter wereld uitroeien.

Zoek de 5 verschillen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:06:57 #292
426188 Vliegbaard
pi_218011677
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:00 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Nee, dat doe ik niet. Ik uit hier zelf ook kritiek op Israel. Het zijn de eigen woorden van hem dat onschuldige burgers in Israel onderdeel zijn van een terroristisch regime:
[..]
Dan zijn we alle kritiek voorbij. Dit is de reinste antisemitisme zoals het ons op school is geleerd.

Het is inderdaad wel een behoorlijke frame. Maar er moet dan ook een heel groot en instabiel ego in passen.
Maar hij heeft het over Isralirs, niet over joden. Ik vind dat een hele belangrijke nuance. JIJ bent degene die Isralirs hier gelijk stelt aan joden maar ik haal dat er niet uit in de teksten van Lord-Ronddraai.

Als jij niet in staat bent om de Isralir los te zien van hun geloof dan ben jij de antisemiet. Antisemitisme begint waar mensen ophouden met onderscheid maken tussen beleid en bevolkingsgroep.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:08:10 #293
426188 Vliegbaard
pi_218011688
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:03 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
En precies deze nuance is waar alle, ALLE geschiedkundigen ons al decennialang voor waarschuwen.

Hele volkeren, hieronder letterlijk onschuldige burgers genoemd, uitmaken als onderdeel van een terroristische organisatie, enkel omdat ze Joods zijn, is anti-semitisme in de reinste vorm:
[..]

En dit verzin jij er zelf bij he, besef dat even goed.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:08:25 #294
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011691
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:01 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Het selectief haten op Isral, dat land beoordelen door een lens waar geen ander land mee wordt beoordeeld en stellen dat het geen bestaansrecht heeft, is gewoon verkapt antisemitisme.

En ook de gretigheid die er bij sommige mensen is om de realiteit mbt conflict om te draaien, te doen alsof Isral het probleem is en niet het Iraanse regime dat inmiddels al vele decennia bezig is met het destabiliseren van deze hele regio, het optuigen van terreurgroeperingen en openlijk heeft verkondigd Isral te willen vernietigen, is nogal verdacht te noemen.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:08:47 #295
336226 Geschiedkundige
pi_218011693
quote:

[..]

[..]

Hoe kun je antisemitisme toepassen op een Arabische Isralier? ;)
  zondag 22 juni 2025 @ 11:09:29 #296
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218011696
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 11:06 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Isral op de vraag (sinds 1967), Hebben jullie nukes? ...
Iran op de vraag, hebben jullie nukes, We gaan de Joden en elke ongelovige Westerse hond ter wereld uitroeien.

Zoek de 5 verschillen.
Precies, dat is een belangrijke factor die ik net niet heb genoemd, al zou je deze terug kunnen vinden onder "Trust Deficit" ;)
  zondag 22 juni 2025 @ 11:11:20 #297
397544 Noorse_Kabeltrui
VI Hooligans
pi_218011720
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:50 schreef 2172619626795 het volgende:

Ik denk dat we hier wel onderscheid moeten maken tussen twee dingen. Kritiek hebben op het Isralische regime (en haar oorlogsmisdaden) is gewoon prima en geoorloofd. Mensen wegzetten enkel omdat ze joods zijn is dat natuurlijk niet. Ik denk dat men critici maar al te graag beticht van het tweede (de antisemitismekaart) wanneer zij het eerste doen, een cynische retorische val waarmee we ook niet echt verder komen.

Ik weet verder niet of OP ook in die eerste categorie valt (zo te zien gaat deze discussie vele topics terug, ik heb dat allemaal niet gevolgd) maar als iemand zegt "Isral is terroristisch" is mijn eerste gedachte niet "Oh, hij bedoelt dat alle joden terroristen zijn". Ik ben zelf geneigd te denken dat dit gewoon een misverstand is?
  zondag 22 juni 2025 @ 11:11:39 #298
11675 Beathoven
pi_218011736
quote:

[..]

Hele volkeren, letterlijk onschuldige burgers genoemd, uitmaken als onderdeel van een terroristische organisatie, enkel omdat ze Joods zijn, is anti-semitisme in de reinste vorm:
[..]

Ik ben geen holocaustontkenner en sta voor een veilige toekomst voor lle burgers in Isral en alle landen in de hele wijde regio.

Daarom vind ik de actie van Netanyahu om iets dat hij al sinds begin '90 roept daar volledig tegenin gaan. Deze actie is puur het lang willen uitzingen van een oude man die anders achter tralies zou verdwijnen.

Tientallen jaren heeft hij gezocht naar een Amerikaanse president die ook niets te verliezen heeft om nog verder te gaan. En met Trump heeft hij zn maat gevonden.
  zondag 22 juni 2025 @ 11:13:01 #299
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218011756
quote:

Over 50 jaar wordt deze oorlog gespint het de Joden als slachtoffer
The End Times are wild
  zondag 22 juni 2025 @ 11:15:11 #300
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218011777
Dat pro/anti-gelul begint trouwens saai te worden.

Kunnen we niet gewoon accepteren dat elk willekeurig kamp op aarde zowel daders als slachtoffers kent?

Draai je blikveld anders even 90 graden, dan zie je het vanzelf.

Roteer van:

- Kamp1 Daders/Slachtoffers
- Kamp2 Daders/Slachtoffers

Naar:

- Daders Kamp1/Kamp2
- Slachtoffers Kamp1/Kamp2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')