quote:Op zondag 22 juni 2025 08:10 schreef soeverein het volgende:
Dat mag jij natuurlijk vinden dat dit de feiten zijn
Nee, zij hadden er alle belang bij dat Iran niet bezig was met het maken van een atoomwapen, zoals we hebben kunnen zien aan de hand van Trumps terughoudende buitenlandbeleid en zijn belofte aan zijn kiezers dat ze zich niet gaan mengen in een oorlog. Zijn administratie heeft hier juist alles mee te verliezen, politiek gezien.quote:maar ik geloof toch echt de Amerikaanse inlichtingendiensten. Zij hebben er alle belang bij om de vinden dat Iran een nucleaire bom gaat maken en zeggen dat het niet zo is.
Ook al een meerdere keren genoemd feit: zij hebben het non-proliferatieverdrag niet getekend, Iran wel. En daar heeft Iran zelf voor gekozen, dus Israel en Pakistan zijn objectief gezien niet relevant in die discussie. Het is hun eigen handtekening onder het NPV, niet die van Israel, niet die van Pakistan, niet die van NK.quote:En zelf als ze wel een bom zouden maken waarom zou Israël of Pakistan een nucleaire bom mogen hebben en Iran niet? Hell, Noord Korea heeft er al jaren 1 en hebben er ook niks mee gedaan.
Er is genoeg kritiek te leveren op Netanyahu en Trump. Die kritiek mag je zonder problemen uitdragen, daar zal niemand je op aankijken.quote:De feiten zijn als volgt:
- Voor civiele doeleinden heb je maximaal 5% verrijkt Uranium nodig. Allicht iets hoger voor complexe civiele meetapparatuur.
- Iran zit structureel daarboven, lange tijd op 60%.
- Iran bleek bij de laatste audit op 83% te zitten, werd duidelijk uit een monster van Fordow
- Wetenschappelijk is er geen enkele basis om verrijkt Uranium te hebben van 83%, anders dan voor het maken van een atoombom.
- De tijd die het kost om Uranium te verrijken, kent een logaritmische schaal. De verschuiving van de tijdlijn in de afgelopen decennia in combinatie met het strenge toezicht op Iran haar atoomprogramma, ligt dan ook volledig in de lijn der verwachtingen.
Dat blijft altijd de vraag, neemt niet weg dat Iran zonder atoomwapen makkelijker in toom is te houden dan met.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:16 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
De grote vraag gaat natuurlijk zijn of de wereld nou en in de toekomst echt een stukje veiliger gaat zijn.
Als westerling is het, ongeacht de motivatie van Israël, natuurlijk gewoon verstandig om zo min mogelijk landen nukes te gunnen. Dat het Israël en Pakistan gelukt is, betekent natuurlijk niet dat je dáárom iedereen maar met die dingen moet laten wapperen.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:10 schreef soeverein het volgende: [..]
En zelf als ze wel een bom zouden maken waarom zou Israël of Pakistan een nucleaire bom mogen hebben en Iran niet? Hell, Noord Korea heeft er al jaren 1 en hebben er ook niks mee gedaan.
Welnee, dat was maar één van de vele timelines, waarbij ze tussenstops zouden maken in Guam, Garcia etc.quote:Op zondag 22 juni 2025 02:20 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Volgens de inschattingen zouden die pas morgenavond aankomen. Dat lijkt op een afleidingsmanoeuvre.
"I call upon Iran urgently to cooperate fully and effectively with the International Atomic Energy Agency. Unless and until Iran assists the Agency in resolving the outstanding safeguards issues, the Agency will not be in a position to provide assurance that Iran’s nuclear programme is exclusively peaceful. I am convinced that the only way forward goes through a diplomatic solution, strongly backed by an IAEA verification arrangement."quote:Op zondag 22 juni 2025 08:19 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]![]()
Er valt niets te vinden van feiten!!
Weet je überhaupt wat het woord feit betekent? Het is een vaststaande realiteit, bewezen, aangetoond door het IAEA. Daar kun je niet omheen, daar valt niets van te vinden, het is een vaststaand gegeven, bewezen de realiteit
![]()
Dit is toch kontendraaien van het allerhoogste niveau wat je nu doet? Wat is het volgende feit dat we gaan ontkennen? Dat de planeten om de zon heen draaien? Dat de aarde rond is? Dat het heelal miljarden jaren oud is? Dat er dinosaurussen op aarde hebben geleefd? Valt er van die feiten ook wat de vinden?
[..]
Nee, zij hadden er alle belang bij dat Iran niet bezig was met het maken van een atoomwapen, zoals we hebben kunnen zien aan de hand van Trumps terughoudende buitenlandbeleid en zijn belofte aan zijn kiezers dat ze zich niet gaan mengen in een oorlog. Zijn administratie heeft hier juist alles mee te verliezen, politiek gezien.
Dus natuurlijk zegt Gabbard dat er geen aanwijzingen zijn dat Iran een atoombom maakt, als de VS aanstuurt op een diplomatieke oplossing, lees: “The nuclear deal”.
[..]
Ook al een meerdere keren genoemd feit: zij hebben het non-proliferatieverdrag niet getekend, Iran wel. En daar heeft Iran zelf voor gekozen, dus Israel en Pakistan zijn objectief gezien niet relevant in die discussie. Het lijkt wel alsof mensen steeds verder de labiliteit in glijden met het “vinden dat iets geen feit is”. Distopische verschijnselen.
Voor de goede orde, nog maar eens de feiten:
[..]
Er is genoeg kritiek te leveren op Netanyahu en Trump. Die kritiek mag je zonder problemen uitdragen, daar zal niemand je op aankijken.
Maar feiten hebben niets te maken met onze meningen. De feiten zijn zoals ik ze bovenstaand opnoem. Daar valt niets van te vinden. Iran heeft in al haar doen laten zien dat het bezig was met het ontwikkelen van een atoombom.
Natuurlijk is het vanuit ons perspectief goed als wij als enige nukes hebben.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:25 schreef Akathisia het volgende:
[..]
Als westerling is het, ongeacht de motivatie van Israël, natuurlijk gewoon verstandig om zo min mogelijk landen nukes te gunnen. Dat het Israël en Pakistan gelukt is, betekent natuurlijk niet dat je dáárom iedereen maar met die dingen moet laten wapperen.
Het verschil is dat ze in Iran mafklappers aan de macht hebben die hebben gezworen Israel te vernietigen.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:31 schreef soeverein het volgende:
[..]
Natuurlijk is het vanuit ons perspectief goed als wij als enige nukes hebben.
Maar vanuit het perspectief van anderen landen is het uiteraard andersom.
Mag Frankrijk Duitsland binnen vallen als zij een nucleair programma zouden opzetten?
En in Israël hebben ze een mafkees aan de macht die een groot Israël wil.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Het verschil is dat ze in Iran mafklappers aan de macht hebben die hebben gezworen Israel te vernietigen.
Ik zou liever hebben dat niemand nukes had, het punt is dat als Iran kernwapens ontwikkeld het alleen maar nog instabieler word, en niemand op deze aarde heeft daar belang bij.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:36 schreef soeverein het volgende:
[..]
En in Israël hebben ze een mafkees aan de macht die een groot Israël wil.
In Rusland hebben ze een mafkees aan de macht die de oude grenzen van Rusland terug wil.
In Noord Korea hebben ze een mafkees aan de macht die zijn volk uithongert.
In de VS hebben ze een mafkees aan de macht die een minderwaardigheidscomplex heeft en graag dictatortje speelt.
Je kunt een mafkees zijn als leider van een land met nukes en nogsteeds wijs genoeg om ze niet te gebruiken.
De deal met de VS was niet 'mooi' want het gaf namelijk slechts tijdelijke garantie, binnen 10 tot 15 jaar (wat dus vanaf dit jaar zou beginnen) zouden alle restricties vervallen.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:30 schreef soeverein het volgende:
[..]
"I call upon Iran urgently to cooperate fully and effectively with the International Atomic Energy Agency. Unless and until Iran assists the Agency in resolving the outstanding safeguards issues, the Agency will not be in a position to provide assurance that Iran’s nuclear programme is exclusively peaceful. I am convinced that the only way forward goes through a diplomatic solution, strongly backed by an IAEA verification arrangement."
https://www.iaea.org/news(...)overnors-9-june-2025
Iran had een mooie deal met de VS, Trump haalt die deal onderuit tijdens zijn eerste termijn.
Er is geen bewijs dat Iran een nucleaire wapens programma heeft, er is alleen geen bewijs dat het uitsluitend voor niet wapen doeleinden is.
Verder roept de IAEA om een diplomatieke oplossing. Precies wat Trump tijdens zijn 1e termijn ongedaan maakt en nu tijdens zijn 2e termijn ook frustreert met zijn aanvallen.
Hoe je Iran als de bad guys kunt zien in dit verhaal is mij een raadsel.
Ja ze hebben een idiote theocratie daar. Maar daar hebben ze wel zelf voor gekozen en dat is hun recht. Als ze daar iets anders willen dan mogen ze zelf de regering omver werpen.
Amerikaanse coups zijn doorgaans niet zo bevorderlijk voor een land of regio.
Dan krijg je Isis (Irak) of een dictator (een van de vele Z-A landen).
Totaal achterlijke beslissing, helemaal mee eens.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:30 schreef soeverein het volgende:
[..]
"I call upon Iran urgently to cooperate fully and effectively with the International Atomic Energy Agency. Unless and until Iran assists the Agency in resolving the outstanding safeguards issues, the Agency will not be in a position to provide assurance that Iran’s nuclear programme is exclusively peaceful. I am convinced that the only way forward goes through a diplomatic solution, strongly backed by an IAEA verification arrangement."
https://www.iaea.org/news(...)overnors-9-june-2025
Iran had een mooie deal met de VS, Trump haalt die deal onderuit tijdens zijn eerste termijn.
Omdat Iran geen toezichthouders meer toelaat sinds (ik meen) 2023, kort nadat het IAEA vastgesteld heeft dat Iran Uranium heeft verrijkt tot 83%. Logisch dat je dan geen bewijs vindt, nee.quote:Er is geen bewijs dat Iran een nucleaire wapens programma heeft
Bewijs je stelling: Noem 1 civiele toepassing waar 83% verrijkt Uranium voor nodig is.quote:er is alleen geen bewijs dat het uitsluitend voor niet wapen doeleinden is.
Hij oogst nu inderdaad de bedorven oogst van zijn eigen domme keuzes, dat vind ik (ook) in elk geval.quote:Verder roept de IAEA om een diplomatieke oplossing. Precies wat Trump tijdens zijn 1e termijn ongedaan maakt en nu tijdens zijn 2e termijn ook frustreert met zijn aanvallen.
Kom op, die standpunten begrijp je echt wel. Ik respecteer jouw mening overigens als je zegt het er niet mee eens te zijn.quote:Hoe je Iran als de bad guys kunt zien in dit verhaal is mij een raadsel.
Die beredenering volg ik, alhoewel ik hem niet 100% deel. Maar dat terzijde.quote:Ja ze hebben een idiote theocratie daar. Maar daar hebben ze wel zelf voor gekozen en dat is hun recht. Als ze daar iets anders willen dan mogen ze zelf de regering omver werpen.
Amerikaanse coups zijn doorgaans niet zo bevorderlijk voor een land of regio.
Dan krijg je Isis (Irak) of een dictator (een van de vele Z-A landen).
Toch gooit die mafkees uit Israël - die inderdaad van alles te verwijten is, dat ben ik met je eens - geen nuke op Iran. Terwijl ze dat dus technisch vandaag nog zouden kunnen.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:36 schreef soeverein het volgende:
[..]
En in Israël hebben ze een mafkees aan de macht die een groot Israël wil.
Wel weer een vervelende 'take' van dat account: je kunt prima vinden dat dit een gevaarlijke escalatie is die beter niet plaats had kunnen vinden, dat maakt je absoluut niet gelijk, zoals dit account suggereert, een 'pro-terror supporter'.quote:
Het lijkt mij duidelijk dat ik oppertunistisch ben, dus of dat 'mag' (en van wie?) is van mij imo niet van belang, en of ik het goed of verstandig zal vinden, zal dus afhangen van de impact op wat ik belangrijk vind.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:31 schreef soeverein het volgende:
[..]
Natuurlijk is het vanuit ons perspectief goed als wij als enige nukes hebben.
Maar vanuit het perspectief van anderen landen is het uiteraard andersom.
Mag Frankrijk Duitsland binnen vallen als zij een nucleair programma zouden opzetten?
Het is geen vervelende take, want we hebben helaas herhaaldelijk bij de pro-Palestijnse demonstraties terreurverheerlijking gezien. Bij de demonstratie in Den Haag vorige week was een vlag van de PLFP te zien en ook meerdere Iraanse vlaggen.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:42 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Wel weer een vervelende 'take' van dat account: je kunt prima vinden dat dit een gevaarlijke escalatie is die beter niet plaats had kunnen vinden, dat maakt je absoluut niet gelijk, zoals dit account suggereert, een 'pro-terror supporter'.
Dat vind ik overigens niet, want zoals eerder gezegd: prima als Fordow en dergelijken in puin liggen.
De take is dat iedereen die tegen een dergelijke aanval is, 'dus' een terreursupporter is. En dat is gewoon je reinste onzin.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is geen vervelende take, want we hebben helaas herhaaldelijk bij de pro-Palestijnse demonstraties terreurverheerlijking gezien. Bij de demonstratie in Den Haag vorige week was een vlag van de PLFP te zien en ook meerdere Iraanse vlaggen.
In Londen waren gisteren nota bene borden te zien die voor het Iraanse regime waren en stelden dat dit de 'goede kant van de geschiedenis zou zijn en op andere demonstraties in het Westen hebben we al (talloze) vlaggen van Hamas en Hezbollah gezien en vorige jaar stonden hier in Nederland zelfs activisten te juichen voor de Houthi's.
Impact is op dit moment nog onduidelijk. Op de Iraanse staatstelevisie stelt men dat er geen schade is, maar ja, daar beweren ze ook complete controle over het luchtruim in Israël te hebben.quote:
Als je continu die 83% vetgedrukt maakt.... maakt het dat dan een soort van EXTRA feit of iets??quote:Op zondag 22 juni 2025 08:38 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Totaal achterlijke beslissing, helemaal mee eens.
[..]
Omdat Iran geen toezichthouders meer toelaat sinds (ik meen) 2023, kort nadat het IAEA vastgesteld heeft dat Iran Uranium heeft verrijkt tot 83%. Logisch dat je dan geen bewijs vindt, nee.
[..]
Bewijs je stelling: Noem 1 civiele toepassing waar 83% verrijkt Uranium voor nodig is.
[..]
Hij oogst nu inderdaad de bedorven oogst van zijn eigen domme keuzes, dat vind ik (ook) in elk geval.
[..]
Kom op, die standpunten begrijp je echt wel. Ik respecteer jouw mening overigens als je zegt het er niet mee eens te zijn.
[..]
Die beredenering volg ik, alhoewel ik hem niet 100% deel. Maar dat terzijde.
Nogmaals: qua meningen valt er niet zomaar op af te dingen. Je maakt goede standpunten. Tegelijkertijd staan feiten vast. Het is zonde om je eigen standpunten schade toe te doen door feiten te ontkennen. Absoluut onnodig en een doodsteek voor elke objectieve discussie.
Even wachten op de Pentagon-briefing (14:00 CEST).quote:
Doe deze act even in je gebruikelijke topic, dat scheelt een hele hoop derailing - dankquote:Op zondag 22 juni 2025 08:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is geen vervelende take, want we hebben helaas herhaaldelijk bij de pro-Palestijnse demonstraties terreurverheerlijking gezien. Bij de demonstratie in Den Haag vorige week was een vlag van de PLFP te zien en ook meerdere Iraanse vlaggen.
Zoals verwacht, daarmee kom je heel diep.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:51 schreef KoningWouter het volgende:
Wel een knap staaltje precisie. Hebben ze nu 3 bunker busters op precies dezelfde plek laten inslaan? Damn zeg.
Nou nog een bunkerbuster op jouw troll-account.quote:Op zondag 22 juni 2025 06:12 schreef bianconeri het volgende:
Kijk naar die bommen....
Je kunt je toch niet voorstellen dat Rusland dit op Oekraine had gedaan?
Maar nu doet het moreel zo verheven Westen het op een onafhankelijk land.
Door dit soort figuren vraag ik me af of het wel verstandig is dat iedereen boven de 18 jaar stemrecht heeft in Nederland.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:34 schreef bianconeri het volgende:
[..]
[..]
Israël ondermijnen is meer dan normaal. Dat is heel erg logisch.
Israël is al heel lang de oorzaak van alle ellende daar.
[..]
Zie hierboven.
En NL staat er idd niet goed voor omdat NL israël steunt.
Ik denk dat het andersom is.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:50 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk op Twitter hoeveel notaire anti-Trump influencers nu opeens toch Trump loven nu hij zich alsnog voor Israëls karretje heeft laten spannen.
Ja maar de leveringen van Iraanse drones aan Putler is toch wel een tikkeltje vertraagd nu.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef Haags het volgende:
En toch is het jammer dat Amerika dit niet durft bij Rusland in het oostelijk deel van Oekraine. Eeuwig zonde.
Dit is óók een boodschap aan Rusland en China. Ga niet te ver want we pakken je.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef Haags het volgende:
En toch is het jammer dat Amerika dit niet durft bij Rusland in het oostelijk deel van Oekraine. Eeuwig zonde.
Opmerkelijk? Wat is dat toch voor vreemde opmerking altijd. Het is, vind ik, veel opmerkelijker en vreemder als je iemand onvoorwaardelijk blijft haten of steunen ongeacht zijn daden.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:50 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk op Twitter hoeveel notaire anti-Trump influencers nu opeens toch Trump loven nu hij zich alsnog voor Israëls karretje heeft laten spannen.
Als dat al waar is komt dat pas over vele jaren naar buiten.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las ergens dat de VS en Israël een jaar geleden al geoefend zouden hebben hiervoor. Weet iemand hier meer van?
Kan hier nog niks van vinden qua beelden of bewijzen, dus geen idee. Normaal zie je gelijk allemaal beelden van schade, nu niks.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:51 schreef KoningWouter het volgende:
Wel een knap staaltje precisie. Hebben ze nu 3 bunker busters op precies dezelfde plek laten inslaan? Damn zeg.
Dat zeker.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ja maar de leveringen van Iraanse drones aan Putler is toch wel een tikkeltje vertraagd nu.
Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd. Sterker nog, ik denk afhankelijk van hoe sterk dit verder escaleert weleens de plannen voor een Chinese invasie in Taiwan kan versnellen.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dit is óók een boodschap aan Rusland en China. Ga niet te ver want we pakken je.
Er is geen ‘as’ tussen die landen. De overeenkomst is dat het relatief machtige landen zijn die niet tot het Westen behoren. Verder zijn ze volkomen anders.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:55 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik denk dat het andersom is.
De relatie Rusland-Iran-China werd/wordt door de VS als een bedreiging gezien. De eliminatie van Iran uit dat drietal heeft het laagste afbreukrisico en kon bovendien voor het trootste deel uitbesteed worden aan Israel.
Er zit een verschil tussen van mening zijn dat deze aanval tot verdere escalatie kan leiden (en vanuit dat oogpunt onwenselijk is) en van mening zijn dat groepen als Hamas, Hezbollah en het Khomeini-regime gelijkwaardige partijen zijn die uit zijn op vrede. Het zijn terroristische organisaties / een dictatorisch regime met vernietiging als doel. Daar zijn ze zelf ook heel uitgesproken over. Het is compleet naïef ze af te schilderen als partijen die, als 'anderen maar niet zouden acteren zoals ze doen', zelf ook graag aan de onderhandelingstafel mee zouden denken over een vreedzame oplossing.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:47 schreef heywoodu het volgende:
[..]
De take is dat iedereen die tegen een dergelijke aanval is, 'dus' een terreursupporter is. En dat is gewoon je reinste onzin.
Ze zitten er wel tussen, dat zeker.
Dat klopt, maar zo'n account als dat Osintding moet het dan weer op zo'n manier brengen dat hij/zij/het gewoon heel hard suggereert dat iedereen die tegen deze aanval is een terreursupporter is. En ja, hij/zij/het kan ongetwijfeld zeggen "dat zei ik helemaal niet!", wat letterlijk wel klopt, maar de suggestie is natuurlijk volledig duidelijk.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:00 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Er zit een verschil tussen van mening zijn dat deze aanval tot verdere escalatie kan leiden (en vanuit dat oogpunt onwenselijk is) en van mening zijn dat groepen als Hamas, Hezbollah en het Khomeini-regime gelijkwaardige partijen zijn die uit zijn op vrede. Het zijn terroristische organisaties / een dictatorisch regime met vernietiging als doel. Daar zijn ze zelf ook heel uitgesproken over. Het is compleet naïef ze af te schilderen als partijen die, als 'anderen maar niet zouden acteren zoals ze doen', zelf ook graag aan de onderhandelingstafel mee zouden denken over een vreedzame oplossing.
Bij die groep kon Trump juist nooit wat goed doen, ongeacht wat. Daarom ook het grapje ‘als Trump kanker de wereld uit helpt krijgt hij het verwijt de oncologen werkeloos te maken’quote:Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef wpor het volgende:
[..]
Opmerkelijk? Wat is dat toch voor vreemde opmerking altijd. Het is, vind ik, veel opmerkelijker en vreemder als je iemand onvoorwaardelijk blijft haten of steunen ongeacht zijn daden.
Het lijkt me gezond als je iemand beoordeelt op zijn daden. En dat je ook op die manier naar politici kijkt.
Dan kan het dus zijn dat een politicus waar je het normaal niet mee eens bent, iets doet wat je prijst ja.
Ik zie niet helemaal hoe dit verder zou moeten escaleren. Iran heeft geen bondgenoten. Ze kunnen hooguit hun laatste vuurpijltjes afschieten richting Amerikaanse bases. Dan krijgen ze nog een keer de volle laag.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat zeker.
[..]
Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd. Sterker nog, ik denk afhankelijk van hoe sterk dit verder escaleert weleens de plannen voor een Chinese invasie in Taiwan kan versnellen.
CBS News citeert twee hoge Defensie-functionarissen die bevestigen dat drie B-2-bombers elk twee Massive Ordnance Penetrators (MOPs) op Fordo lieten vallen (cbsnews.com)quote:Op zondag 22 juni 2025 08:51 schreef KoningWouter het volgende:
Ik heb in ieder geval de bron hiervan gevonden, ABC News:quote:Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las dat de VS en Israël een jaar geleden al geoefend zouden hebben hiervoor. Weet iemand hier meer van?
[ x ]
quote:US and Israel practiced during Biden administration: Source
The U.S. and Israel had practiced this attack in a military exercise about a year ago, a source in Israel with direct knowledge of the matter confirmed to ABC News.
That exercise was unprecedented because it war-gamed offensive actions against Iranian nuclear capabilities for the first time, according to the source.
This was first planned under the Biden administration, according to the source, who said, "But we did not think a year ago that this would happen now."
-ABC News' Matt Gutman
Het is opmerkelijk dat je het benoemen van feiten een 'act' noemt.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Doe deze act even in je gebruikelijke topic, dat scheelt een hele hoop derailing - dank
Ik denk dat dit niet per se escaleert in de regio, want de mogelijkheden van Iran zijn heel beperkt.quote:Op zondag 22 juni 2025 08:58 schreef Haags het volgende:
[..]
Dat zeker.
[..]
Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd. Sterker nog, ik denk afhankelijk van hoe sterk dit verder escaleert weleens de plannen voor een Chinese invasie in Taiwan kan versnellen.
Chamberlain wist ook wel dat het VK geen zin had in oorlog en daar ook totaal niet klaar voor was, er zaten bijv meer Britse soldaten in India dan in het VK zelf, Chamberlain wordt vaak als naïef afgeschilderd maar dat vind ik niet terecht.quote:Op zondag 22 juni 2025 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
@ De mensen die "ja maar onderhandelen" roepen
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |