abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 22 juni 2025 @ 08:51:59 #26
498210 KoningWouter
Zoek de flow, vind de frictie
pi_218010382
Wel een knap staaltje precisie. Hebben ze nu 3 bunker busters op precies dezelfde plek laten inslaan? Damn zeg.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:53:24 #27
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010409
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:51 schreef KoningWouter het volgende:
Wel een knap staaltje precisie. Hebben ze nu 3 bunker busters op precies dezelfde plek laten inslaan? Damn zeg.
Zoals verwacht, daarmee kom je heel diep.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218010432
En toch is het jammer dat Amerika dit niet durft bij Rusland in het oostelijk deel van Oekraine. Eeuwig zonde.
Zonder wrijving geen glans
pi_218010455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:34 schreef bianconeri het volgende:

[..]
[..]
Israël ondermijnen is meer dan normaal. Dat is heel erg logisch.

Israël is al heel lang de oorzaak van alle ellende daar.
[..]
Zie hierboven.
En NL staat er idd niet goed voor omdat NL israël steunt.
Door dit soort figuren vraag ik me af of het wel verstandig is dat iedereen boven de 18 jaar stemrecht heeft in Nederland.
pi_218010458
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:50 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk op Twitter hoeveel notaire anti-Trump influencers nu opeens toch Trump loven nu hij zich alsnog voor Israëls karretje heeft laten spannen.
Ik denk dat het andersom is.

De relatie Rusland-Iran-China werd/wordt door de VS als een bedreiging gezien. De eliminatie van Iran uit dat drietal heeft het laagste afbreukrisico en kon bovendien voor het trootste deel uitbesteed worden aan Israel.
-
pi_218010464
Ik las dat de VS en Israël een jaar geleden al geoefend zouden hebben hiervoor. Weet iemand hier meer van?

twitter
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:57:09 #32
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010465
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef Haags het volgende:
En toch is het jammer dat Amerika dit niet durft bij Rusland in het oostelijk deel van Oekraine. Eeuwig zonde.
Ja maar de leveringen van Iraanse drones aan Putler is toch wel een tikkeltje vertraagd nu.
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
pi_218010467
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:54 schreef Haags het volgende:
Dit is óók een boodschap aan Rusland en China. Ga niet te ver want we pakken je.
pi_218010468
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:50 schreef LXIV het volgende:
Opmerkelijk op Twitter hoeveel notaire anti-Trump influencers nu opeens toch Trump loven nu hij zich alsnog voor Israëls karretje heeft laten spannen.
Opmerkelijk? Wat is dat toch voor vreemde opmerking altijd. Het is, vind ik, veel opmerkelijker en vreemder als je iemand onvoorwaardelijk blijft haten of steunen ongeacht zijn daden.

Het lijkt me gezond als je iemand beoordeelt op zijn daden. En dat je ook op die manier naar politici kijkt.

Dan kan het dus zijn dat een politicus waar je het normaal niet mee eens bent, iets doet wat je prijst ja.
  zondag 22 juni 2025 @ 08:57:42 #35
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010470
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las ergens dat de VS en Israël een jaar geleden al geoefend zouden hebben hiervoor. Weet iemand hier meer van?
Als dat al waar is komt dat pas over vele jaren naar buiten.
pi_218010479
quote:
Kan hier nog niks van vinden qua beelden of bewijzen, dus geen idee. Normaal zie je gelijk allemaal beelden van schade, nu niks.
pi_218010480
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef TweedeKlum het volgende:

[..]
Ja maar de leveringen van Iraanse drones aan Putler is toch wel een tikkeltje vertraagd nu.
Dat zeker.
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Budapestenaar het volgende:

[..]
Dit is óók een boodschap aan Rusland en China. Ga niet te ver want we pakken je.
Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd. Sterker nog, ik denk afhankelijk van hoe sterk dit verder escaleert weleens de plannen voor een Chinese invasie in Taiwan kan versnellen.
Zonder wrijving geen glans
  zondag 22 juni 2025 @ 08:59:01 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218010483
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:55 schreef quo_ het volgende:

[..]
Ik denk dat het andersom is.

De relatie Rusland-Iran-China werd/wordt door de VS als een bedreiging gezien. De eliminatie van Iran uit dat drietal heeft het laagste afbreukrisico en kon bovendien voor het trootste deel uitbesteed worden aan Israel.
Er is geen ‘as’ tussen die landen. De overeenkomst is dat het relatief machtige landen zijn die niet tot het Westen behoren. Verder zijn ze volkomen anders.
The End Times are wild
pi_218010492
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:47 schreef heywoodu het volgende:

[..]
De take is dat iedereen die tegen een dergelijke aanval is, 'dus' een terreursupporter is. En dat is gewoon je reinste onzin.

Ze zitten er wel tussen, dat zeker.
Er zit een verschil tussen van mening zijn dat deze aanval tot verdere escalatie kan leiden (en vanuit dat oogpunt onwenselijk is) en van mening zijn dat groepen als Hamas, Hezbollah en het Khomeini-regime gelijkwaardige partijen zijn die uit zijn op vrede. Het zijn terroristische organisaties / een dictatorisch regime met vernietiging als doel. Daar zijn ze zelf ook heel uitgesproken over. Het is compleet naïef ze af te schilderen als partijen die, als 'anderen maar niet zouden acteren zoals ze doen', zelf ook graag aan de onderhandelingstafel mee zouden denken over een vreedzame oplossing.
  Eindredactie Sport / Forummod zondag 22 juni 2025 @ 09:01:51 #40
284411 crew  heywoodu
pi_218010504
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:00 schreef littlemindy het volgende:

[..]
Er zit een verschil tussen van mening zijn dat deze aanval tot verdere escalatie kan leiden (en vanuit dat oogpunt onwenselijk is) en van mening zijn dat groepen als Hamas, Hezbollah en het Khomeini-regime gelijkwaardige partijen zijn die uit zijn op vrede. Het zijn terroristische organisaties / een dictatorisch regime met vernietiging als doel. Daar zijn ze zelf ook heel uitgesproken over. Het is compleet naïef ze af te schilderen als partijen die, als 'anderen maar niet zouden acteren zoals ze doen', zelf ook graag aan de onderhandelingstafel mee zouden denken over een vreedzame oplossing.
Dat klopt, maar zo'n account als dat Osintding moet het dan weer op zo'n manier brengen dat hij/zij/het gewoon heel hard suggereert dat iedereen die tegen deze aanval is een terreursupporter is. En ja, hij/zij/het kan ongetwijfeld zeggen "dat zei ik helemaal niet!", wat letterlijk wel klopt, maar de suggestie is natuurlijk volledig duidelijk.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:01:51 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218010505
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef wpor het volgende:

[..]
Opmerkelijk? Wat is dat toch voor vreemde opmerking altijd. Het is, vind ik, veel opmerkelijker en vreemder als je iemand onvoorwaardelijk blijft haten of steunen ongeacht zijn daden.

Het lijkt me gezond als je iemand beoordeelt op zijn daden. En dat je ook op die manier naar politici kijkt.

Dan kan het dus zijn dat een politicus waar je het normaal niet mee eens bent, iets doet wat je prijst ja.
Bij die groep kon Trump juist nooit wat goed doen, ongeacht wat. Daarom ook het grapje ‘als Trump kanker de wereld uit helpt krijgt hij het verwijt de oncologen werkeloos te maken’
Er werd juist heel sterk naar zijn persoon gekeken ipv zijn daden. Juist daarom vind ik het opmerkelijk
The End Times are wild
pi_218010511
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:58 schreef Haags het volgende:

[..]
Dat zeker.
[..]
Ik geloof daar niets van eerlijk gezegd. Sterker nog, ik denk afhankelijk van hoe sterk dit verder escaleert weleens de plannen voor een Chinese invasie in Taiwan kan versnellen.
Ik zie niet helemaal hoe dit verder zou moeten escaleren. Iran heeft geen bondgenoten. Ze kunnen hooguit hun laatste vuurpijltjes afschieten richting Amerikaanse bases. Dan krijgen ze nog een keer de volle laag.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:04:17 #43
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218010524
@ De mensen die "ja maar onderhandelen" roepen
  zondag 22 juni 2025 @ 09:04:23 #44
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010525
Exact, Iran heeft amper nog lanceerinstallaties, geen luchtverdediging etc en zowat alle commandanten zijn geliquideerd, kortom tandeloos.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:04:59 #45
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218010530
quote:
CBS News citeert twee hoge Defensie-functionarissen die bevestigen dat drie B-2-bombers elk twee Massive Ordnance Penetrators (MOPs) op Fordo lieten vallen (cbsnews.com)
.
Reuters meldt hetzelfde aantal: president Trump vertelde Fox-presentator Hannity dat "six bunker-buster bombs" Fordo troffen (reuters.com)

Hoop niet dat de VS de boel heeft onderschat. Hoor het Trump al zeggen: "I think we only need 6 of them."
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218010534
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:57 schreef Claudia_x het volgende:
Ik las dat de VS en Israël een jaar geleden al geoefend zouden hebben hiervoor. Weet iemand hier meer van?

[ x ]
Ik heb in ieder geval de bron hiervan gevonden, ABC News:

quote:
US and Israel practiced during Biden administration: Source
The U.S. and Israel had practiced this attack in a military exercise about a year ago, a source in Israel with direct knowledge of the matter confirmed to ABC News.

That exercise was unprecedented because it war-gamed offensive actions against Iranian nuclear capabilities for the first time, according to the source.

This was first planned under the Biden administration, according to the source, who said, "But we did not think a year ago that this would happen now."

-ABC News' Matt Gutman
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:05:29 #47
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218010535
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:51 schreef Jedi_Pimp het volgende:

[..]
Doe deze act even in je gebruikelijke topic, dat scheelt een hele hoop derailing - dank :)
Het is opmerkelijk dat je het benoemen van feiten een 'act' noemt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  zondag 22 juni 2025 @ 09:06:03 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_218010540
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 08:58 schreef Haags het volgende:

[..]
Dat zeker.
[..]
Ik denk dat dit niet per se escaleert in de regio, want de mogelijkheden van Iran zijn heel beperkt.

Wel krijgt China de boodschap dat de internationale rechtsorde, die toch een tijd lang relevant was, eigenlijk overbodig is. Dat geldt voor hun (inzake Taiwan) en tegen hun (bijv de EU die China een vijand noemt en gigantische defensie uitgaven gaat doen).
Als China slim is gaan ze zich voorbereiden op een gigantische nietsontziende oorlog
The End Times are wild
  zondag 22 juni 2025 @ 09:06:35 #49
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010547
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:04 schreef Jan_Onderwater het volgende:
@ De mensen die "ja maar onderhandelen" roepen
[ afbeelding ]
Chamberlain wist ook wel dat het VK geen zin had in oorlog en daar ook totaal niet klaar voor was, er zaten bijv meer Britse soldaten in India dan in het VK zelf, Chamberlain wordt vaak als naïef afgeschilderd maar dat vind ik niet terecht.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:07:33 #50
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218010556
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:06 schreef LXIV het volgende:

[..]
Ik denk dat dit niet per se escaleert in de regio, want de mogelijkheden van Iran zijn heel beperkt.

Wel krijgt China de boodschap dat de internationale rechtsorde, die toch een tijd lang relevant was, eigenlijk overbodig is. Dat geldt voor hun (inzake Taiwan) en tegen hun (bijv de EU die China een vijand noemt en gigantische defensie uitgaven gaat doen).
Als China slim is gaan ze zich voorbereiden op een gigantische nietsontziende oorlog
China heeft niets te winnen bij een oorlog dus dat zal wel loslopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')