abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218011287
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:09 schreef oblo het volgende:

[..]
Tsja, veel NLers zijn niet bereid om ook maar een millimeter in te leveren of begrijpen niet dat alles niet kan worden opgelost met praten. Als je niks anders kent dan een vredige en individualistische samenleving dan is dat moeilijk om dat te beseffen.
Ik heb geen enkel probleem met geweld. Maar je moet het wel rechtvaardigen. Daar doen de mensen die juichen over oorlog nogal lichtvaardig over. Israels strategie om elk probleem op te lossen met geweld is ook geen winnende lange termijn strategie, hebben we in Europa ook lang geprobeerd levert vooral veel dood en verderf op. Als je onder de pretentie van nucleaire wapens binnenvalt en dat bewijs blijft uit maak je jezelf niet betrouwbaarder of populairder.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:15:30 #202
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_218011294
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:10 schreef Doler12 het volgende:
Trump die even schade assessment doet. Via een fucking OSINT muppet account op twittert, die vermoedelijk berichten verstuurt uit de kelder van zijn moeder. :')
[ afbeelding ]
Even wachten op de persconferentie van het Pentagon, vanmiddag 14:00 (Nederlandse tijd).
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_218011297
quote:
9s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De kwaliteit gaat in hoog tempo de afgrond in. Sturend en/of items van een heel twijfelachtige nieuwswaarde. Niet zo lang geleden zapte ik erlangs, en ging het over de behandeling van bejaarde kankerpatienten in Marokko. Wat moet de gemiddelde Nederlandse televisiekijker daar nou mee?
lol 😂
pi_218011298
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:14 schreef theunderdog het volgende:
Jan Paternotte van D66:

'Netanyahu heeft Trump weten mee te slepen in een roekeloos avontuur'.

Nu, de gevolgen hiervan kunnen inderdaad een roekeloos 'avontuur' worden. Maar het idee dat Netanyahu hiervoor heeft gezorgd. Het idee dat Iran met een kernwapenarsenaal wel goed zou zijn voor Amerika of het westen in het geheel is gestoord te noemen.

Wat mankeert zo'n iemand om dit te zeggen?
Daarom plaatste ik hier ook het gerucht over een oefening van een jaar geleden, want als dat klopt dan is dit al onder Biden ingezet. (Gek genoeg kreeg ik er nauwelijks een reactie op. Ik vond het tamelijk spectaculair nieuws.)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_218011301
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:12 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Waar zeg ik dat de hele wereld in gevaar is?
Dat is een beetje het algemene narratief (hier) waarom Isral en de VS wel “hebben moeten ingrijpen”, in plaats van diplomatie.
pi_218011305
Opmerkelijk is dat de houding van de Duitse overheid wordt verzwegen in onze pers. Toen Merkel aan de macht was en dezelfde houding aannam als D66/GL werd zij veelvuldig geciteerd. Merz zit anders in de wedstrijd en opeens hoor je niets. Wat onwelgevallig is wordt of feitenvrij gedemoniseerd in onze systeempers of vakkundig doodgezwegen. Bijna geen Nederlander weet nu dat Merz de acties van Isral juist toejuicht.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:18:02 #207
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218011306
quote:
9s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:13 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]
De kwaliteit gaat in hoog tempo de afgrond in. Sturend en/of items van een heel twijfelachtige nieuwswaarde. Niet zo lang geleden zapte ik erlangs, en ging het over de behandeling van bejaarde kankerpatienten in Marokko. Wat moet de gemiddelde Nederlandse televisiekijker daar nou mee?
De kans is zoals we weten groot dat de redacties daar worden gerund door jonge hoogopgeleide mensen meteen nogal woke wereldbeeld, aangevuld met mensen met een migratieachtergrond vanuit het oogpunt 'diversiteit'.

Zulke berichtgeving is dan wat je krijgt.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218011309
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:14 schreef theunderdog het volgende:
Jan Paternotte van D66:

'Netanyahu heeft Trump weten mee te slepen in een roekeloos avontuur'.

Nu, de gevolgen hiervan kunnen inderdaad een roekeloos 'avontuur' worden. Maar het idee dat Netanyahu hiervoor heeft gezorgd. Het idee dat Iran met een kernwapenarsenaal wel goed zou zijn voor Amerika of het westen in het geheel is gestoord te noemen.

Wat mankeert zo'n iemand om dit te zeggen?
Wat had je dan van deze man verwacht?

En of het roekeloos is geweest, daar gaan we de komende dagen achterkomen.
pi_218011310
Via GeenStijl:

twitter
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:18:23 #210
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218011311
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ik heb geen enkel probleem met geweld. Maar je moet het wel rechtvaardigen. Daar doen de mensen die juichen over oorlog nogal lichtvaardig over. Israels strategie om elk probleem op te lossen met geweld is ook geen winnende lange termijn strategie, hebben we in Europa ook lang geprobeerd levert vooral veel dood en verderf op. Als je onder de pretentie van nucleaire wapens binnenvalt en dat bewijs blijft uit maak je jezelf niet betrouwbaarder of populairder.
Boeiend, Iran erkent Isral niet en roept al tig jaar dat het een kankergezwel is dat verwijderd moet worden en daar heb je een atoombom voor nodig. IAEA heeft al bewezen dat Iran uranium aan het verrijken was wat geen enkel ander doel dient dan het bouwen van een atoombom.

In wat voor parallel universum leef jij?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218011313
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Dat is een beetje het algemene narratief (hier) waarom Isral en de VS wel “hebben moeten ingrijpen”, in plaats van diplomatie.
Diplomatie werkte niet bij Iran.
pi_218011318
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:41 schreef heywoodu het volgende:

[..]
Ja hoor, lekker achterover hangen, eten, desnoods op de achtergrond een beetje het nieuws luisteren. Ik geloof gelijk dat veel meer mensen dat doen dan actief dingen zoeken en gaan lezen enzo :+
Doe ik ook regelmatig maar ik geef de voorkeur aan de BBC.
Incelfrikandel
pi_218011320
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:18 schreef Toefjes het volgende:

[..]
Wat had je dan van deze man verwacht?

En of het roekeloos is geweest, daar gaan we de komende dagen achterkomen.
Roekeloos is ook een Ayatollah regime z’n gang laten gaan. Er is altijd een grote keerzijde.
pi_218011324
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]
Daarom plaatste ik hier ook het gerucht over een oefening van een jaar geleden, want als dat klopt dan is dit al onder Biden ingezet. (Gek genoeg kreeg ik er nauwelijks een reactie op. Ik vond het tamelijk spectaculair nieuws.)
Sterker nog, dit hele plan is al in 2005 uitgedacht en ontwikkeld, die bommen zijn speciaal vervaardigd om nucleaire sites in specifiek Iran en Noord-Korea te kunnen uitschakelen mocht het nodig zijn.
pi_218011326
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:16 schreef Joppiez het volgende:

[..]
Oke, point taken. Ik deel die mening niet direct, alhoewel ik wel van mening ben dat de beschikking over atoomwapens door Iran de wereldwijde stabiliteit niet ten goede komt.

Is dat een antwoord naar tevredenheid? Want mocht je genteresseerd zijn dan ben ik altijd bereid om mijn gedachten verder te delen.
pi_218011329
quote:

[..]
De plannen voor de inzet van de zogenaamde bunkerbusters liggen er al jaren. Ik zou het eerder nieuwswaardig en spectaculair noemen als Amerika vanuit het niets een paar zware bommen produceert, ze op de plank laat liggen en er geen bedoeling achter zit. Die dingen zijn te kostbaar om ze zonder enig doel te ontwikkelen. En als je ze hebt zal er ook een keer geoefend moeten worden.
pi_218011333
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:12 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ook voor jou, geschiedenis bestaat zelden enkel uit feiten.
Op zich ben ik het met die stelling eens. Echter: de gemiddelde pro-Palestina-aanhanger komt niet verder dat de Joden niet autochtoon in het Midden Oosten en dat de Joden het land van de Palestijnen hebben gestolen, terwijl dat volslagen lariekoek is.
pi_218011336
quote:
1s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:10 schreef 2172619626795 het volgende:
Aan iedereen die in dit topic met lef standpunten op basis van feitelijke logica meent te verdedigen:

Jullie beweren dat Israel over atoomwapens beschikt. Deze aanname is onterecht, immers laten ze geen toezichthouders toe en hebben ze nooit onderkend dat ze over een atoomwapen beschikken.

Jullie beweren dat er niet aangenomen mag worden dat Iran bezig was met het ontwikkelen van atoomwapens. Daarvoor is immers geen bewijs, want toezichthouders worden niet toegelaten en Iran heeft het nooit onderkend.
Ja dat Israel over atoomwapens beschikt is algemeen bekend, werkelijk elke nieuwsorganisatie bevestigd dat. Maar prima als jij dat wil er kan niet bewezen worden dat Israel nu kernwapens heeft.

Mag jij nu bewijs aan leveren dat Iran een kernwapen had. Want daar ben je toch zo zeker van. Niet meer ouwehoeren over het hoog verrijkte uranium dat is nog geen atoombom.

Je toont hiermee vooral zelf je hypocrisie. Bij Israel wil je niet geloven dat ze een atoombom hebben. Bij Iran wil je het zo graag geloven dat bewijs ervan er niet meer toe doet voor je.
pi_218011339
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:19 schreef Homey het volgende:

[..]
Roekeloos is ook een Ayatollah regime z’n gang laten gaan. Er is altijd een grote keerzijde.
Wat ik al zei, we gaan de komende dagen en weken er achterkomen. Als de wereldmachten zich in dit conflict gaan mengen dan kan het nog wat lelijker uitpakken.

Zo niet, dan was het een goede actie.
  zondag 22 juni 2025 @ 10:21:46 #220
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218011340
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zondag 22 juni 2025 @ 10:22:29 #221
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218011344
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:18 schreef Claudia_x het volgende:
Via GeenStijl:

[ x ]
Daar wordt gemeld dat deze trucks werden gebruikt bij het dicht storten van de tunnels naar het complex. Maar dat komt niet terug als ik het goed lees in het artikel van de Washington Post wat achter de link zit.

Mijn eerste gedachte was dat ze materiaal veilig hebben weten te stellen uit het complex.

Even kijken of er meer duidelijkheid komt.
pi_218011345
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:18 schreef Homey het volgende:

[..]
Diplomatie werkte niet bij Iran.
Een verdrag zomaar verscheuren (Trump, eerste termijn) is ook niet echt een diplomatiek hoogstandje.
pi_218011352
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja dat Israel over atoomwapens beschikt is algemeen bekend, werkelijk elke nieuwsorganisatie bevestigd dat. Maar prima als jij dat wil er kan niet bewezen worden dat Israel nu kernwapens heeft.

Mag jij nu bewijs aan leveren dat Iran een kernwapen had. Want daar ben je toch zo zeker van. Niet meer ouwehoeren over het hoog verrijkte uranium dat is nog geen atoombom.

Je toont hiermee vooral zelf je hypocrisie. Bij Israel wil je niet geloven dat ze een atoombom hebben. Bij Iran wil je het zo graag geloven dat bewijs ervan er niet meer toe doet voor je.
Isralische nukes neem je klakkeloos aan zonder echt bewijs maar het is totaal onmogelijk dat die lieve Ayatollah er ook een wilde hebben?

Was dat in Fordow een ondergrondse bakkerij wellicht?
pi_218011356
quote:

[..]
Lijkt spectaculair. Maar is toch volstrekt logisch? Amerika heeft gewoon bepaalde belangen, die nagenoeg niet veranderen. Enkel de retoriek is verschillend. Trump heeft qua retoriek wat meer voor het isolationisme gekozen (om dommies hun onderbuik te pleasen), maar Iran mag onder geen enkele president kernwapens ontwikkelen en Centcom wint altijd.

En precies daarom blijft Amerika ook gewoon in de NAVO en wordt de NAVO sterker dan ooit.
pi_218011357
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Waarom quote je mij? Heb ik gemist dat je al terug bent gekomen op je woorden?

Ik heb duidelijk aangegeven dat ik met iedereen in gesprek wil, en ik heb in woord en daad laten zien dat ik ook buiten mijn eigen bubbel wil relativeren.

Maar antisemitisme, jodenhaat, is waar ik de grens trek.

quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

Israel is een terroristische organisatie. Laat dat even tot je doordringen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

(…) onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
Onschuldige burgers zijn ook Israel.

Joden, Christenen, Moslims en Druzen worden door jou allemaal weggezet als onderdeel van een terroristische organisatie. Niet om wat ze doen, maar enkel omdat ze in Israel wonen, en omdat ze joods zijn.

Schaamteloos antisemitisme.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')