Het gedoe in Israël laat de gemoederen hoog oplopen in veel topics.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:08 schreef Straatcommando. het volgende:
Als het niet kan zonder persoonlijk te worden stoppen we er voorlopig mee.
Dank.
Het is ook heel wat natuurlijk. Het gaat in die zin om voor wat voor waarden we staan als land. Duidelijk is dat in Nederland toch nog meer de koopman zit dan de dominee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gedoe in Israël laat de gemoederen hoog oplopen in veel topics.
Omdat de motie Piri veel meer is dan een uitspraak over Israël Palestina. En de leiding snapt dat, want ze hadden ophef ingecalculeerd blijkt volgens de Volkskrant. Maar daar kan ik hier niet naar linkenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso hoe belangrijk moet je Israel -Palestina wel niet vinden als je denkt dat over 4 maanden een motie van Piri nog steeds een sleutelrol speelt in de verkiezing. Bijzonder wel dat juist veel posters die ik nooit in topics erover zie opeens zo sterk hun stem daardoor zouden laten bepalen.
Flauwe valse tegenstelling zeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is ook heel wat natuurlijk. Het gaat in die zin om voor wat voor waarden we staan als land. Duidelijk is dat in Nederland toch nog meer de koopman zit dan de dominee.
Ja, en dat alles aan de linkerkant van de VVD op de linkse hoop wordt gegooid en het CDA dan als enige niet onder extreem links valt, helpt ook niet mee. Zeker niet omdat links steeds meer als "het slechte" wordt gezien. Wat natuurlijk heel maf is, als je er over nadenkt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het is ook heel wat natuurlijk. Het gaat in die zin om voor wat voor waarden we staan als land. Duidelijk is dat in Nederland toch nog meer de koopman zit dan de dominee.
Ik hoop dat dit inderdaad overwaait, maar ik vrees er voor. In mijn ideale coalitie zit GL-PvdA nog steeds (net als CDA), maar momenteel zeg ik wel: liever niet GL-PvdA meer op BuZa. En ook niet als premier. Financiën bijvoorbeeld prima, Sociale Zaken en Klimaat graag.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Sowieso hoe belangrijk moet je Israel -Palestina wel niet vinden als je denkt dat over 4 maanden een motie van Piri nog steeds een sleutelrol speelt in de verkiezing. Bijzonder wel dat juist veel posters die ik nooit in topics erover zie opeens zo sterk hun stem daardoor zouden laten bepalen.
Geen, natuurlijk. En Russische en Palestijnse levens zijn net zoveel waard. Het is de kliek aan de top die je op moet ruimen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef Arashimashou het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Israëlisch leven en een Oekraïens leven?
https://www.volkskrant.nl(...)lkaar-vast~bd52b223/quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omdat de motie Piri veel meer is dan een uitspraak over Israël Palestina. En de leiding snapt dat, want ze hadden ophef ingecalculeerd blijkt volgens de Volkskrant. Maar daar kan ik hier niet naar linken
Radicaallinkse groeperingen hebben dat eerste als waardeloos bestempeld en dat tweede (nog) niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef Arashimashou het volgende:
Wat is eigenlijk het verschil tussen een Israëlisch leven en een Oekraïens leven?
Oh wat zie je er allemaal nog meer in dan? Je zult het wat concreter moeten stellen want ik ben niet de PvdA/GL leiding en ik snap niet over wat nog meer de motie is. Je kan altijd linken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Omdat de motie Piri veel meer is dan een uitspraak over Israël Palestina. En de leiding snapt dat, want ze hadden ophef ingecalculeerd blijkt volgens de Volkskrant. Maar daar kan ik hier niet naar linken
Nouja zo zie ik dat. We willen alle opties openhouden, we willen niet principieel zijn. Dus wel maatregelen nemen maar op zo'n manier dat ze geen impact op Israelische burgers hebben. Zonder die impact geloof ik niet dat het nut heet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:14 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Flauwe valse tegenstelling zeg.
Dat is beetje alsof ik zou zeggen dat pvdagl de Nederlandse raad van hoeders is die bepaald wat moreel juist is.
Links is vooral van leven en laten leven. Je verwart ze met een andere bevolkingsgroep.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Radicaallinkse groeperingen hebben dat eerste als waardeloos bestempeld en dat tweede (nog) niet.
Je verwart links met radicaallinks. Links offert een complete burgerbevolking niet op omdat ze de regering van het land haten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Links is vooral van leven en laten leven. Je verwart ze met een andere bevolkingsgroep.
Ja Gl-CDA combo als motor heeft ook mijn voorkeur. Maar Israel Palestina wordt dus een heel moeilijk ondewerp, de leden tevreden houden gaat moeilijk samen met populair zijn. Voor onze uitstraling in het buitenland is motie Piri uiteraard geweldig. 147 van de 193 landen erkennen Palestina. In Europa maakt het ons misschien niet direct populair maar daarbuiten zal het gewaardeerd worden dat we Israel net zo aan de regels houden als Rusland.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit inderdaad overwaait, maar ik vrees er voor. In mijn ideale coalitie zit GL-PvdA nog steeds (net als CDA), maar momenteel zeg ik wel: liever niet GL-PvdA meer op BuZa. En ook niet als premier. Financiën bijvoorbeeld prima, Sociale Zaken en Klimaat graag.
En ja, veel mensen stemmen toch voor een heel deel met onze uitstraling in het buitenland in het hoofd. Dat komt elke keer toch wel boven.
Ik heb de hele geopolitieke dimensie al aan je uitgelegd. Dat is bv al een grote reden voor partijen als volt en d66.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:21 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Oh wat zie je er allemaal nog meer in dan? Je zult het wat concreter moeten stellen want ik ben niet de PvdA/GL leiding en ik snap niet over wat nog meer de motie is. Je kan altijd linken.
[..]
Nouja zo zie ik dat. We willen alle opties openhouden, we willen niet principieel zijn. Dus wel maatregelen nemen maar op zo'n manier dat ze geen impact op Israelische burgers hebben. Zonder die impact geloof ik niet dat het nut heet.
Ik denk, dat je extremisten verwart met redelijke mensen. En dan maakt het niet veel uit of ze links of rechts zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je verwart links met radicaallinks. Links offert een complete burgerbevolking niet op omdat ze de regering van het land haten.
Een grote partij op de fundamenten van PvdA en vooral GroenLinks is een schrikbeeld voor minstens driekwart van de nederlanders.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
GL-PvdA staat hoog door de leegloop van NSC deels daarheen is gegaan. Die gaan echt terug naar het midden als het CDA heel sterk uit de campagne komt, dat kan ik je verzekeren. Daarnaast zullen ook velen voor wie het allemaal te extreem aan het worden is weer terug naar D66 gaan.
Het kan allemaal meevallen als dit stilzwijgend begraven wordt en de andere partijen falen, maar ik zie hier wel echt een basis voor een enorm verlies gelegd worden.
Dan kun je beter Volt stemmen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik hoop dat dit inderdaad overwaait, maar ik vrees er voor. In mijn ideale coalitie zit GL-PvdA nog steeds (net als CDA), maar momenteel zeg ik wel: liever niet GL-PvdA meer op BuZa. En ook niet als premier. Financiën bijvoorbeeld prima, Sociale Zaken en Klimaat graag.
En ja, veel mensen stemmen toch voor een heel deel met onze uitstraling in het buitenland in het hoofd. Dat komt elke keer toch wel boven.
Dank voor het delen.'quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:20 schreef Hanca het volgende:
[..]
https://www.volkskrant.nl(...)lkaar-vast~bd52b223/
Dat is cruciaal, het zijn slachtoffers in theorie. In praktijk zal Israel de zooi van Amerika kopen of krijgen. Maar dan leveren wij geen wapens meer aan een strijdende partij. Daarbij geven we dan een duidelijk signaal af dat Israel te lang te ver is gegaan.quote:Hij begrijpt dat het mogelijke gevolg is dat Israël dan (in theorie) geen onderdelen meer krijgt voor het luchtverdedigingssysteem waarmee het de eigen burgers beschermt.
Die heb ik (wel) in de familiequote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:22 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Links is vooral van leven en laten leven. Je verwart ze met een andere bevolkingsgroep.
Het is minder dan ik had gehoopt. De komende tijd even polsen of mijn PvdA-kennissen hun stemkeuze gaan heroverwegen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:09 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
20% tegen de motie van Piri is nog meer dan ik eigenlijk dacht. En significant genoeg dat de storm na het congres niet zomaar gaat liggen als prominenten als Asscher en cohen doorgaan met verzet. Ben benieuwd naar hun reacties.
Nou ja ook. Want als het Iraanse regime weer ademruimte krijgt kan het ook makkelijker drones leveren aan Rusland. Dat komt door de aanvallen van Israël ook onder druk te staan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:21 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Radicaallinkse groeperingen hebben dat eerste als waardeloos bestempeld en dat tweede (nog) niet.
Als je daar de mensen aftrekt die Geert als minister president willen zien, wat hou je dan nog over?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Een grote partij op de fundamenten van PvdA en vooral GroenLinks is een schrikbeeld voor minstens driekwart van de nederlanders.
Gelukkig helpen ze vanuit beide partijen goed mee om uiteindelijk op een marginaal aantal zetels uit te komen.
Kan het mij verrotten welk labeltje eraan hangt, feit is dat GL-PvdA die extreme koers is gaan varen waarmee ze zichzelf feitelijk buiten de coalitie-onderhandelingen positioneren. Er kan nog een hoop veranderen in 3 maanden, maar dat is waar we nu staan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:26 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ik denk, dat je extremisten verwart met redelijke mensen. En dan maakt het niet veel uit of ze links of rechts zijn.
Ben je nou dusdanig aan het draaien dat de motie niet erg is, omdat het toch niet zo'n vaart zou lopen? Hiermee zeg je zelf ook dat die motie gewoon niet kan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dank voor het delen.'
[..]
Dat is cruciaal, het zijn slachtoffers in theorie. In praktijk zal Israel de zooi van Amerika kopen of krijgen. Maar dan leveren wij geen wapens meer aan een strijdende partij. Daarbij geven we dan een duidelijk signaal af dat Israel te lang te ver is gegaan.
Waarschijnlijk voldoende mensen. Sowieso mijn hele familie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je daar de mensen aftrekt die Geert als minister president willen zien, wat hou je dan nog over?
Ik heb mijn PvdA lidmaatschap opgezegd omdat ik de fusie een blunder vond en vind. Was wel de afgelopen maanden Timmermans aan het overwegen, ook omdat je dan een linkse premier zou kunnen hebben en hij geopolitiek juist slim leek. Maar daar gaat nu een streep doorheen. Zolang dit standpunt er is, is het geen eens een overweging meer.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is minder dan ik had gehoopt. De komende tijd even polsen of mijn PvdA-kennissen hun stemkeuze gaan heroverwegen.
Dit is toch een topic over de toekomst van de PvdA en GL. Wat heeft de PVV hier mee te maken?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:29 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als je daar de mensen aftrekt die Geert als minister president willen zien, wat hou je dan nog over?
Uitstraling in het buitenland is wat anders dan "we willen alle macht naar het buitenland". Rutte werd bijvoorbeeld echt populairder omdat hij het in het buitenland goed deed. Roemer ging ooit kopje onder, hoofdzakelijk omdat hij werd neergezet als iemand die je echt niet naar andere regeringsleiders kon sturen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:27 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dan kun je beter Volt stemmen.
HSA, nu THales. Die maken verreweg de beste sensors, daar kunnen de Amerikanen niet aan tippen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dank voor het delen.'
[..]
Dat is cruciaal, het zijn slachtoffers in theorie. In praktijk zal Israel de zooi van Amerika kopen of krijgen. Maar dan leveren wij geen wapens meer aan een strijdende partij. Daarbij geven we dan een duidelijk signaal af dat Israel te lang te ver is gegaan.
Amerika schijnt exact deze onderdelen ook van ons te kopen (en als die ze doorverkopen aan Israël, mogen we dan wel aan de VS blijven verkopen?).quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:28 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dank voor het delen.'
[..]
Precies. Ik kijk ook niet alleen naar standpunt x en y, maar ook naar hoe iemand naar de wereld kijkt en vanuit welke waarden iemand nieuwe dossiers aanvliegt. Je weet niet wat er over 2 jaar speelt. Blijkbaar kan Timmermans dan dit gedrag vertonen, nee dank je.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Uitstraling in het buitenland is wat anders dan "we willen alle macht naar het buitenland". Rutte werd bijvoorbeeld echt populairder omdat hij het in het buitenland goed deed. Roemer ging ooit kopje onder, hoofdzakelijk omdat hij werd neergezet als iemand die je echt niet naar andere regeringsleiders kon sturen.
GL-PvdA had nu met Timmermans iemand die zich prima kan bewegen tussen alle regeringsleiders. Maar dan moet je dat imago niet met zulke (zinloze, want de leden vroegen er niet om en een meerderheid ging het toch niet halen) domme acties afbreken.
Ja je gaf inderdaad aan dat je niets had begrepen van de geopolitiek situatie. Je doet alsof Israel slachtoffer is, ze zijn in twee conflicten tegelijk de agressor. Je moet helemaal niet onschuldige burgers raken het tegenovergestelde je moet dat zoveel mogelijk voorkomen. Door wapens aan Israel te blijven leveren doen we dat niet. Daardoor laten we de onschuldige burgers in Gaza en Iran stikken. Maar dat onschuldige burgers geraakt worden is een consequentie van oorlog en sancties je kunt niet alleen de schuldige burgers raken. Ons wapenembargo op Iran raakt ook de verdediging van de onschuldige burgers in Iran maar daar hoor ik je niet over dat, dat immoreel is. Ik zeg je moet die gelijke gevallen gelijk behandelen. Toch wel wapens leveren aan Israel geeft ze een uitzonderingspositie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:25 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik heb de hele geopolitieke dimensie al aan je uitgelegd. Dat is bv al een grote reden voor partijen als volt en d66.
En voor het andere is het feit dat wat jij ook stelt, het moet onschuldige burgers raken. Dat inzetten om een fout iemand als Netanyahu te raken is moreel verwerpelijk imo. En ik heb je al veel mogelijkheden toegelicht hoe je de regering Netanyahu ook kan raken zonder de motie Piri. Sommige moties van het congres was ik het dan ook niet mee oneens. Maar de motie Piri is van een totaal andere orde.
Nou deze geopolitieke redenaties volgt het kabinet en de rest van de kamer ongeveer ook. Kan je het er mee eens zijn of niet maar kenmerk van geopolitiek is nou net dat je jezelf er maar toe hebt te verhouden. Ze ontkennen maakt niet ineens dat de rest van de wereld ze niet ziet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja je gaf inderdaad aan dat je niets had begrepen van de geopolitiek situatie. Je doet alsof Israel slachtoffer is, ze zijn in twee conflicten tegelijk de agressor. Je moet helemaal niet onschuldige burgers raken het tegenovergestelde je moet dat zoveel mogelijk voorkomen. Door wapens aan Israel te blijven leveren doen we dat niet. Daardoor laten we de onschuldige burgers in Gaza en Iran stikken. Maar dat onschuldige burgers geraakt worden is een consequentie van oorlog en sancties je kunt niet alleen de schuldige burgers raken. Ons wapenembargo op Iran raakt ook de verdediging van de onschuldige burgers in Iran maar daar hoor ik je niet over dat, dat immoreel is. Ik zeg je moet die gelijke gevallen gelijk behandelen. Toch wel wapens leveren aan Israel geeft ze een uitzonderingspositie.
Ik heb net in het verdomme vorige topic nog een lijst met redenen opgesteld van waarom het achterlijk is om zomaar blind te beweren dat Israël de enige aggressor is in het conflict met Iran. Iets waar niemand van jullie ook maar iets op in te brengen had. Tot je daar op in bent gegaan ga je niet zulke dingen roepen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:35 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja je gaf inderdaad aan dat je niets had begrepen van de geopolitiek situatie. Je doet alsof Israel slachtoffer is, ze zijn in twee conflicten tegelijk de agressor. Je moet helemaal niet onschuldige burgers raken het tegenovergestelde je moet dat zoveel mogelijk voorkomen. Door wapens aan Israel te blijven leveren doen we dat niet. Daardoor laten we de onschuldige burgers in Gaza en Iran stikken. Maar dat onschuldige burgers geraakt worden is een consequentie van oorlog en sancties je kunt niet alleen de schuldige burgers raken. Ons wapenembargo op Iran raakt ook de verdediging van de onschuldige burgers in Iran maar daar hoor ik je niet over dat, dat immoreel is. Ik zeg je moet die gelijke gevallen gelijk behandelen. Toch wel wapens leveren aan Israel geeft ze een uitzonderingspositie.
Als er weer een atoomdeal met Iran uitonderhandeld kan worden kan je op Iran dezelfde strategie toepassen als op Oekraine. Haal ze over om zich meer te openen naar het Westen en weg uit het Russische blok. Dat Trump die atoomdeal verscheurde want van Obama heeft zoals we zien voor veel ellende gezorgd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:29 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou ja ook. Want als het Iraanse regime weer ademruimte krijgt kan het ook makkelijker drones leveren aan Rusland. Dat komt door de aanvallen van Israël ook onder druk te staan.
Dat maakt de positie van Trump ook bijzonder, als die Israël gaat helpen en bv drones fabrieken gaat aanvallen dan kan Poetin dat wel eens zien als een aanval op zijn wapenleveranties. I direct profiteert Oekraïne dus van dit gedoe daar. Maar dat wil pvdagl liever niet lijkt het, althans, het is niet eens een overweging bij het standpunt. Dat hoeft natuurlijk ook niet als je alles lijkt door de bril van 'ik heb moreel gelijk'
Ik zal straks wel weer ergens in de linkse hoek gaan stemmen (vanwege meer empathie met de minder bedeelden), maar voor mij had Piri zich over deze regio geen mening hoeven te vormen. En zeker niet deze mening. Dan had ik ook niet hoeven te weten dat bijvoorbeeld ook nog eens de PvdD en de SP het met haar eens waren.quote:Op zondag 8 oktober 2023 13:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
[.....]
Ik ben het zelden met Heleen van Royen eens, maar toen zij tijdens Zomergasten 2004 voorstelde om wereldwijd geen enkele maar dan ook geen enkele aandacht meer aan alle rotzooi in het Midden-Oosten te besteden, was ik het volkomen met haar eens.
Er is geen gebied op deze planeet te bedenken waar de bevolkingen zich zo volhardend hebben overgegeven aan haat, haat en nog eens haat. Eeuw na eeuw na eeuw. En de hele wereld schijnt dat te moeten weten. En er een mening over te moeten vormen. En een bepaalde voorkeur te moeten uitspreken. De wereldpolitiek dient zich er bijna dagelijks mee bezig te houden, met dat stukje kut-grondgebied.
Culturen, rassen, religies: alles vliegt er elkaar al walgelijk lang naar de strot.
Rust in vrede, Yitzhak Rabin.
In de ogen van veel mensen is ruim de helft van de bevolking (en de politici) extreem links, maar dat komt omdat ze zelf extreem rechts zijn en dat als centrum zien. Dan is de VVD al "linksig".quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kan het mij verrotten welk labeltje eraan hangt, feit is dat GL-PvdA die extreme koers is gaan varen waarmee ze zichzelf feitelijk buiten de coalitie-onderhandelingen positioneren. Er kan nog een hoop veranderen in 3 maanden, maar dat is waar we nu staan.
En waarom is het zo belangrijk wel labeltje overal aan hangt? Het is voor wat ik net zei totaal niet belangrijk welk labeltje in jouw ogen de juiste is. Vanaf nu zijn het Sinterklaas en de Kerstman, succes.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de ogen van veel mensen is ruim de helft van de bevolking (en de politici) extreem links, maar dat komt omdat ze zelf extreem rechts zijn en dat als centrum zien. Dan is de VVD al "linksig".
Dus mensen die geen Geert willen, maar ook niets wat ook maar een beetje riekt naar links? Die stemmen allemaal VVD? Of dingen zoals JA21?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:30 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Waarschijnlijk voldoende mensen. Sowieso mijn hele familie.
Hoe bedoel je draaien. Mensen fantaseren over tienduizenden Israelisch slachtoffers door motie Piri. Kom op zeg hoeveel wapens leveren we Israel dan wel niet? Inderdaad zon vaart zal het niet lopen. Mensen fantaseren dat het doel van de moties de hypothethische slachtoffers zijn, dat is niet zo het doel is druk zetten op Israel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben je nou dusdanig aan het draaien dat de motie niet erg is, omdat het toch niet zo'n vaart zou lopen? Hiermee zeg je zelf ook dat die motie gewoon niet kan.
Een kwart is niet bang voor links en een kwart stemt (of stemde) PVV? Dus de rest stemt ... VVD? CDA? In ieder geval moet GL/PvdA dan stemmen krijgen uit dat linkse kwart, en met driekwart van de stemmen op rechtse partijen maken ze dan geen kans om te regeren.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:31 schreef quo_ het volgende:
[..]
Dit is toch een topic over de toekomst van de PvdA en GL. Wat heeft de PVV hier mee te maken?
Ik ga natuurlijk niet over die motie ik kan dat niet zeggen. Ik zou zeggen van niet. Als dat zo is ben ik blij dat we een effectief pressiemiddel hebben gevonden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:33 schreef Hanca het volgende:
[..]
Amerika schijnt exact deze onderdelen ook van ons te kopen (en als die ze doorverkopen aan Israël, mogen we dan wel aan de VS blijven verkopen?).
Het is wel ruim 20% van PvdA en GroenLinks. Nu zal de stem verhouding tussen beide partijen niet gelijk zijn dus is denk ik zeker een derde van de PvdA hier tegen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Het is minder dan ik had gehoopt. De komende tijd even polsen of mijn PvdA-kennissen hun stemkeuze gaan heroverwegen.
Maar als het geen effect heeft, is het ook geen effectief pressiemiddel natuurlijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:45 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik ga natuurlijk niet over die motie ik kan dat niet zeggen. Ik zou zeggen van niet. Als dat zo is ben ik blij dat we een effectief pressiemiddel hebben gevonden.
Ik denk zelf dat SP nog wel hieraan zal ontsnappen omdat mensen niet eens weten wanneer hun congres gehouden is of zal worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus mensen die geen Geert willen, maar ook niets wat ook maar een beetje riekt naar links? Die stemmen allemaal VVD? Of dingen zoals JA21?
Je ziet jezelf als normaal en de mensen om je heen als links of rechts. Hoe verder je zelf aan de buitenkant zit, hoe minder mensen je aan de ene kant en hoe meer aan de andere kant ziet. En dan denk je bij jezelf, "godverdomme, Nederland is toch wel heel erg links/rechts* geworden! Kijk al die extremisten eens, het sterft er van aan die kant!"quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En waarom is het zo belangrijk wel labeltje overal aan hangt? Het is voor wat ik net zei totaal niet belangrijk welk labeltje in jouw ogen de juiste is. Vanaf nu zijn het Sinterklaas en de Kerstman, succes.
Ja prima en geopolitiek gezien werkt het veel beter als Europa stopt met wegkijken bij de grove schendingen van mensenrechten en internationaal recht die Israel pleegt. PvdA kan de grootste worden in Nederland dan kunnen ze dus best de gewenste geopolitieke koers van Nederland uitzetten. Ik zie ons daarin niet heel hard vasthouden aan Israel dat weigert afspraken te volgen. Ook niet zo het Amerika van Trump dat zo onbetrouwbaar is. Wel bijvoorbeeld meer Europese samenwerking.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Nou deze geopolitieke redenaties volgt het kabinet en de rest van de kamer ongeveer ook. Kan je het er mee eens zijn of niet maar kenmerk van geopolitiek is nou net dat je jezelf er maar toe hebt te verhouden. Ze ontkennen maakt niet ineens dat de rest van de wereld ze niet ziet.
Sommige komen ook terug in het artikel van de Volkskrant. En je ontkent dus ook dat er invloed kan zijn op de leveranties aan Iran door de aanvallen van Israël?
Het gaat er niet om dat het alleen maar theoretisch is. Het gaat om de gedachte erachter, en dat is toch echt daadwerkelijk een "we moeten Israël de mogelijkheid om zichzelf te verdedigen ontnemen" omdat ze boos zijn dat Israël Iran heeft aangevallen en dat volgens hun nooit had gedaan zonder die verdediging.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:43 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je draaien. Mensen fantaseren over tienduizenden Israelisch slachtoffers door motie Piri. Kom op zeg hoeveel wapens leveren we Israel dan wel niet? Inderdaad zon vaart zal het niet lopen. Mensen fantaseren dat het doel van de moties de hypothethische slachtoffers zijn, dat is niet zo het doel is druk zetten op Israel.
Het blijft heel bijzonder dat mensen zich zoveel meer zorgen maken over hypothethisch 10.000 slachtoffers niet over praktisch 60.000 slachotffers in Gaza daarvan is geschat 40.000 onschuldig.
Ik zeg vanaf het begin, het stelt niet veel voor wat dat betreft is het populistisch. Dat 80% het steunt laat ook wel zien dat het in elk geval bij PvdA/GL ook niet super controversieel is. Dan zou het meer 50/50 zijn.
En nu zonder op de man te spelen, je kan het, kom op.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je ziet jezelf als normaal en de mensen om je heen als links of rechts. Hoe verder je zelf aan de buitenkant zit, hoe minder mensen je aan de ene kant en hoe meer aan de andere kant ziet. En dan denk je bij jezelf, "godverdomme, Nederland is toch wel heel erg links/rechts* geworden! Kijk al die extremisten eens, het sterft er van aan die kant!"
(* = doorhalen wat niet van toepassing is.)
Het was een zeer neutraal verhaaltje, als je je aangesproken voelt is dat jouw probleem.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
En nu zonder op de man te spelen, je kan het, kom op.
Laat ook maar, het is me inmiddels wel duidelijk wat voor type je bent.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:54 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het was een zeer neutraal verhaaltje, als je je aangesproken voelt is dat jouw probleem.
Iran kan onder deze druk stuk minder leveren aan Rusland. Is de bevolking in Oekraïne wel blij mee denk ik. PvdA gl kan het niet zoveel schelen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja prima en geopolitiek gezien werkt het veel beter als Europa stopt met wegkijken bij de grove schendingen van mensenrechten en internationaal recht die Israel pleegt. PvdA kan de grootste worden in Nederland dan kunnen ze dus best de gewenste geopolitieke koers van Nederland uitzetten. Ik zie ons daarin niet heel hard vasthouden aan Israel dat weigert afspraken te volgen. Ook niet zo het Amerika van Trump dat zo onbetrouwbaar is. Wel bijvoorbeeld meer Europese samenwerking.
Iran wordt niet eens genoemd in het Volkskrant artikel. Welke leveranties aan Iran heb je het over, doet Nederland leveranties aan Iran? Daar ben ik uiteraard ook tegen we moeten beide strijdende partijen in dat conflict geen wapens sturen.
Dit is toch niet het Israel -Gaza topic. Ik was een reactie aan het typen. Je plaatst een hoop onwaarheden alles makkelijk weerlegbaar. Beide partijen zeggen jaar en dag elkaars regime te willen omverwerpen. Beide partijen moorden buiten de landsgrenzen. Israel liegt over de atoombom die Iran zou hebben heeft zelf atoombommen, in elk geval hebben ze nog geen bewijs van de Iraanse bom getoond. In elk geval hebben ze in Irak op exact dezelfde manier gelogen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:37 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb net in het verdomme vorige topic nog een lijst met redenen opgesteld van waarom het achterlijk is om zomaar blind te beweren dat Israël de enige aggressor is in het conflict met Iran. Iets waar niemand van jullie ook maar iets op in te brengen had. Tot je daar op in bent gegaan ga je niet zulke dingen roepen.
Denk dat het probleem aan beide kanten is dat een andere mening gelijk staat aan het extreme van de andere kant.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:40 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In de ogen van veel mensen is ruim de helft van de bevolking (en de politici) extreem links, maar dat komt omdat ze zelf extreem rechts zijn en dat als centrum zien. Dan is de VVD al "linksig".
Nouja als wij de enige leveraar zijn, iets wat ik niet had verwacht dan verandert dat inderdaad hoe effectief het is. Ik dacht dat Nederland nauwelijks wapens maakte dus ook weinig daaraan zou bijdragen. In dat geval vind ik het geen populistisch maar een principieel voorstel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:47 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Maar als het geen effect heeft, is het ook geen effectief pressiemiddel natuurlijk.
Ik heb ook in die post gezet dat alles wat ik opsomde aantoonbaar waar is. Je gaat niet wegkomen met een simpele 'je praat poep'.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:58 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Dit is toch niet het Israel -Gaza topic. Ik was een reactie aan het typen. Je plaatst een hoop onwaarheden alles makkelijk weerlegbaar. Beide partijen zeggen jaar en dag elkaars regime te willen omverwerpen. Beide partijen moorden buiten de landsgrenzen. Israel liegt over de atoombom die Iran zou hebben heeft zelf atoombommen, in elk geval hebben ze nog geen bewijs van de Iraanse bom getoond. In elk geval hebben ze in Irak op exact dezelfde manier gelogen.
Bekijk deze YouTube-video
Misschien het belangrijkste. Israel is bij deze oorlog degene die de eerste slag over andermans grens deed. Dat lijkt me een duidelijke indicatie wie de agressor is.
Voor de duidelijkheid ik vind Iran ook een vreselijk regime en hoop dat het regime valt. Maar Israel dat onder valse voorwendselen invalt is zeker niet eenzijdig enkel een slachtoffer. Alsof Iran zo'n kort rokje heeft dat Israel wel aan de billen moest zitten! Misschien cliché maar hier vechten twee die allebij schuld dragen.
De hele campagne gaat straks over Israël en migratie, let maar opquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:04 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Bijna het hele congres ging over Israël, migratie en identity politics. Timmermans gaat geen premier worden.
Nee je bent de gedachtepolitie niet. De gedachte erachter is druk zetten op Israel. We willen geen wapens leveren aan een land dat keihard mensenrechten schendt. Als dit over Yemen had gegaan had niemand het íets geboeid. Dan had niemand gezegd maar de onschuldige Yemeni die hieronder leiden dan??? Jij maakt er veel meer van dan het is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het alleen maar theoretisch is. Het gaat om de gedachte erachter, en dat is toch echt daadwerkelijk een "we moeten Israël de mogelijkheid om zichzelf te verdedigen ontnemen" omdat ze boos zijn dat Israël Iran heeft aangevallen en dat volgens hun nooit had gedaan zonder die verdediging.
Mosterd na de maaltijd? Ken je de situatie in Gaza? 2 miljoen mensen worden aan hongersnood onderworpen, alle ziekenzorg is compleet overbelast onderbemand zonder genoeg spullen. Er ligt een plan voor het Etnisch zuiveren van heel Gaza. Wat de fuck lul je met mosterd na de maaltijd. Ja op het tempo dat Europa iets onderneemt is het straks mosterd na de maaltijd ja onze bijdrage om dit te stoppen.quote:Die argumentatie valt al in duigen puur door het simpele feit dat het mosterd na de maaltijd is, en dan blijven de enorme nadelen over. De motie was symbolisch, maar het zegt zo enorm veel over waar de partij staat.
En dat is waar iedereen over valt, dat er wordt geaccepteerd dat het principieel juist is dat er dit soort onschuldige burgerslachtoffers gaan vallen. Niet door handelen van anderen, nee door feitelijk hulp te ontzeggen dat je in je handen hebt en waarvan je relatief simpel in staat bent om te delen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als wij de enige leveraar zijn, iets wat ik niet had verwacht dan verandert dat inderdaad hoe effectief het is. Ik dacht dat Nederland nauwelijks wapens maakte dus ook weinig daaraan zou bijdragen. In dat geval vind ik het geen populistisch maar een principieel voorstel.
Wat een bullshit. Serieus door het minder leveren aan de verdediging van Israel kan Rusland volgens jou meer drones ontvangen. Het argument was toch dat onze wapens niet bijdragen aan de aanvallende capaciteit van Israel. Op welke manier zorgt minder luchtafweer in Israel dan dat Iran meer drones kan leveren?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Iran kan onder deze druk stuk minder leveren aan Rusland. Is de bevolking in Oekraïne wel blij mee denk ik. PvdA gl kan het niet zoveel schelen.
En dan wordt Bontebal premierquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:04 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De hele campagne gaat straks over Israël en migratie, let maar op
Oh, ik ben typisch links. Leven en laten leven, anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden en een degelijk sociaal beleid, waarbij we de dingen wat eerlijker verdelen en er voor zorgen dat de dingen die iedereen nodig heeft, ook voor ons allemaal beschikbaar zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Laat ook maar, het is me inmiddels wel duidelijk wat voor type je bent.
Je bent de hele tijd al niets anders aan het doen dan mij framen, zelfs nadat ik gezegd heb dat het voor mijn argumentatie niet relevant is welk labeltje erbij hoort, die post is zo doorzichtig als wat.
Nee, dat is niet de gedachte erachter. Ik heb het debat gezien en ik heb ook het eea meegekregen van het congres. Die motie draait absoluut niet om druk zetten. Als ze druk hadden willen zetten, waren er veel betere moties te verzinnen die ook veel minder polarisatie zouden opleveren. Maar fijn dat ook jij nu erkent dat die letterlijke motie te ver gaat, zijn we het daar over eens.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:06 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee je bent de gedachtepolitie niet. De gedachte erachter is druk zetten op Israel. We willen geen wapens leveren aan een land dat keihard mensenrechten schendt. Als dit over Yemen had gegaan had niemand het íets geboeid. Dan had niemand gezegd maar de onschuldige Yemeni die hieronder leiden dan??? Jij maakt er veel meer van dan het is.
Dus omdat Gaza verdient de onschuldige burgerbevolking van Israël het om de raketten van Iran te koppen? Ook voor Gaza zou het beter zijn als het Iraanse regime vernietigd wordt, want die steunen al sinds jaar en dag de terreurgroep Hamas.quote:[..]
Mosterd na de maaltijd? Ken je de situatie in Gaza? 2 miljoen mensen worden aan hongersnood onderworpen, alle ziekenzorg is compleet overbelast onderbemand zonder genoeg spullen. Er ligt een plan voor het Etnisch zuiveren van heel Gaza. Wat de fuck lul je met mosterd na de maaltijd. Ja op het tempo dat Europa iets onderneemt is het straks mosterd na de maaltijd ja onze bijdrage om dit te stoppen.
Niet alleen digitaal helaasquote:Op zaterdag 21 juni 2025 17:10 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het gedoe in Israël laat de gemoederen hoog oplopen in veel topics.
Leven en laten leven, tot het over mensen met een verkeerde mening gaat. Typisch links ja. En daar heb ik geen boodschap aan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Oh, ik ben typisch links. Leven en laten leven, anderen behandelen zoals je zelf behandelt wilt worden en een degelijk sociaal beleid, waarbij we de dingen wat eerlijker verdelen en er voor zorgen dat de dingen die iedereen nodig heeft, ook voor ons allemaal beschikbaar zijn.
Wat vind je hiervan: al de elites van die regimes zijn aso's die hun bevolking op zitten te jutten om er zelf beter van te worden. En het interesseert ze geen reet hoeveel mensen er daarbij dood gaan. Liefst niet van hun kant, als het een democratie is. Verder boeit dat niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:03 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik heb ook in die post gezet dat alles wat ik opsomde aantoonbaar waar is. Je gaat niet wegkomen met een simpele 'je praat poep'.
Israël heeft het eerste schot gelost, dat is correct, en dat is ook iets waar ik absoluut niet achter sta. Maar goed, we kunnen helaas niet tijdreizen om dat ongedaan te maken, en die oorlog is niet eenzijdig zomaar weer te stoppen. Dan komen we weer aan bij het stukje 'De bevolking van Israël blootstellen aan raketten van Iran' waar GL-PvdA voor is. En dan is er nu een direct conflict met Iran, maar Iran bestookt Israël al heel erg lang met raketten. Direct en indirect.
Hoe kun je het nu daarover hebben terwijl de Gazanen verhongeren?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:13 schreef TweedeKlum het volgende:
is het nog over de woningnood gegaan of is dat tegenwoordig een voetnoot?
Pakhuizen van Hamas open gooien en ze hebben genoeg te vreten, next.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe kun je het nu daarover hebben terwijl de Gazanen verhongeren?
De motie draait om druk zetten. Hij gaat totaal niet ver. Geen wapens leveren aan een land dat in meerdere conflicten is is absoluut niet raar. Daarbij wat klaag je over polarisatie als je voor jezelf in gaat vullen wat het doel achter moties is en daarmee dan verwijten naar hele partij gaat gooien.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, dat is niet de gedachte erachter. Ik heb het debat gezien en ik heb ook het eea meegekregen van het congres. Die motie draait absoluut niet om druk zetten. Als ze druk hadden willen zetten, waren er veel betere moties te verzinnen die ook veel minder polarisatie zouden opleveren. Maar fijn dat ook jij nu erkent dat die letterlijke motie te ver gaat, zijn we het daar over eens.
80% in Israel steunt de etnische zuivering dus erg veel zijn er niet onschuldig daar. Het is ook een democratie he, daar is de bevolking ook in best aardige mate verantwoordelijk voor de eigen regering. Wij zijn dat ook hier in Nederland voor onze regering. Maar nee niemand heeft het over verdienen. Het is een consequentie van het Israelische beleid dat hun burgers dan meer risico lopen.quote:Dus omdat Gaza verdient de onschuldige burgerbevolking van Israël het om de raketten van Iran te koppen? Ook voor Gaza zou het beter zijn als het Iraanse regime vernietigd wordt, want die steunen al sinds jaar en dag de terreurgroep Hamas.
Precies dit ja. Hier zie je het ook de bevolking opzetten tegen PvdA/GL is belangrijker dan wat ondernemen tegen de tragedie in Gaza. De potentiele destabilisatie van de regio met deze Iran oorlog.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:15 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Wat vind je hiervan: al de elites van die regimes zijn aso's die hun bevolking op zitten te jutten om er zelf beter van te worden. En het interesseert ze geen reet hoeveel mensen er daarbij dood gaan. Liefst niet van hun kant, als het een democratie is. Verder boeit dat niet.
En we kunnen er dus beter helemaal geen van steunen. Want je ziet wat er van komt als de VS hun steun betuigt en wapens gaat leveren. Willen wij daar aan mee doen?
Het gaat op partijcongressen nou eenmaal 90% van de tijd over zaken waar je het als leden niet helemaal eens bent. Het congres waar het verkiezingsprogramma wordt vastgesteld is een andere keer, dan gaat het vooral over sociale zaken, volkshuisvesting en klimaat, de 3 hoofdonderwerpen van deze partij.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:13 schreef TweedeKlum het volgende:
is het nog over de woningnood gegaan of is dat tegenwoordig een voetnoot?
Waaruit blijkt dat het om druk zetten gaat? Laten we daar even mee beginnen. Waaruit moet ik halen dat alles wat in die debatten gezegd is enkel symbolisch was?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De motie draait om druk zetten. Hij gaat totaal niet ver. Geen wapens leveren aan een land dat in meerdere conflicten is is absoluut niet raar. Daarbij wat klaag je over polarisatie als je voor jezelf in gaat vullen wat het doel achter moties is en daarmee dan verwijten naar hele partij gaat gooien.
[..]
80% in Israel steunt de etnische zuivering dus erg veel zijn er niet onschuldig daar. Het is ook een democratie he, daar is de bevolking ook in best aardige mate verantwoordelijk voor de eigen regering. Wij zijn dat ook hier in Nederland voor onze regering. Maar nee niemand heeft het over verdienen. Het is een consequentie van het Israelische beleid dat hun burgers dan meer risico lopen.
Het doel van Piri is dat Israël gedwongen wordt minder aan te vallen omdat het zelf kwetsbaar is door de zwakkere verdediging. En totaal onduidelijk is dat als Israël stopt, ze dan weer wel raketten krijgen. Het ongemak zit er in dat als dat zo is, dat alleen maar een bevestiging is van bovenstaande redenatie. Tegelijkertijd is er dan geen reden meer om Israël niet van verdediging te voorzien. Men heeft zich dus in een lekker hokje geverfd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Serieus door het minder leveren aan de verdediging van Israel kan Rusland volgens jou meer drones ontvangen. Het argument was toch dat onze wapens niet bijdragen aan de aanvallende capaciteit van Israel. Op welke manier zorgt meer luchtafweer in Israel dan dat Iran meer drones kan leveren?
80% in Israël die etnisch zuiveren wel goed zou vinden, doe normaal. Is geen enkele bron voor. Compleet idioot om te stellen, je plaatst je nu wel buiten de discussie. Maar het tekent de mentaliteit, dan is het blijkbaar geoorloofd om principieel onschuldige burgerslachtoffers goed te praten. Past in de lijn van het congres. Maar toch gek dat anderen er over vallenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
De motie draait om druk zetten. Hij gaat totaal niet ver. Geen wapens leveren aan een land dat in meerdere conflicten is is absoluut niet raar. Daarbij wat klaag je over polarisatie als je voor jezelf in gaat vullen wat het doel achter moties is en daarmee dan verwijten naar hele partij gaat gooien.
[..]
80% in Israel steunt de etnische zuivering dus erg veel zijn er niet onschuldig daar. Het is ook een democratie he, daar is de bevolking ook in best aardige mate verantwoordelijk voor de eigen regering. Wij zijn dat ook hier in Nederland voor onze regering. Maar nee niemand heeft het over verdienen. Het is een consequentie van het Israelische beleid dat hun burgers dan meer risico lopen.
Nee, hoor. Iedereen. Als ze het heel bont maken, moeten ze een eerlijk proces krijgen op neutraal terrein.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Leven en laten leven, tot het over mensen met een verkeerde mening gaat. Typisch links ja. En daar heb ik geen boodschap aan.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waaruit blijkt dat het om druk zetten gaat? Laten we daar even mee beginnen. Waaruit moet ik halen dat alles wat in die debatten gezegd is enkel symbolisch was?
Waar moet je uithalen dat de doden nog theoretisch zijn. Nou omdat de eventuele bommen nog niet gevallen zijn. Dus dan zijn de mensen die potentieel door die eventuele bom zouden doodgaan nog niet dood. Het is dus ook geen garantie dat die bommen vallen en die hypothethische doden concrete doden worden. Mensen denken al heel veel stappen vooruit.quote:Timmermans redeneert echter dat een ‘tijdelijk’ wapenembargo de druk op de Israëlische premier Benjamin Netanyahu zal opvoeren om ‘naar de onderhandelingstafel te gaan en te stoppen met bombarderen’. Hij hoopt dat Netanyahu door het embargo gaat voelen dat hij zelf ‘niet onkwetsbaar is’. ‘Die redenering is in mijn ogen sluitend,’ aldus Timmermans.
Ja, als er een duidelijke agressor is, zoals met Rusland, is het een ander verhaal. Maar dat conflict sleept al zo lang, dat het enige wat je daar nog kunt doen is op grote schaal blauwhelmen sturen en ze geld geven als ze ontwapenen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies dit ja. Hier zie je het ook de bevolking opzetten tegen PvdA/GL is belangrijker dan wat ondernemen tegen de tragedie in Gaza. De potentiele destabilisatie van de regio met deze Iran oorlog.
Ik zou ook heel graag meer neutraliteit zien, niet om Iran te steunen maar omdat onze steun daar alleen maar backfired en ons deels medeplichtig maakt aan gruwelijkheden.
Je bedoelt al die bommen die nu uit de lucht worden geblazen door de luchtafweer die Timmermans weg wil hebben? Timmermans probeert nu te lijmen wat er nog te lijmen valt, erg logisch, maar heel die symboliek is in het debat geen moment naar voor gekomen. En dat niet allen, zelfs al was het naar boven gekomen, je speelt godverdomme politieke spelletjes over de rug van onschuldige burgers.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:25 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
[..]
Waar moet je uithalen dat de doden nog theoretisch zijn. Nou omdat de eventuele bommen nog niet gevallen zijn. Dus dan zijn de mensen die potentieel door die eventuele bom zouden doodgaan nog niet dood. Het is dus ook geen garantie dat die bommen vallen en die hypothethische doden concrete doden worden. Mensen denken al heel veel stappen vooruit.
Alsof ik heel de tijd zou zeggen dat als we NU DIRECT METEEN (op zijn wilders) niks aan Gaza doen er straks 500.000 dode Gazanen zijn. Ja dat zou kunnen maar dan ben ik wel extreem hard op de zaken vooruit aan het lopen. Dat is hetzelfde met direct duizenden doden toekennen aan deze motie.
Moreel failliet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Timmermans hoopt dat hij voelt dat hij zelf niet onkwetsbaar is. Dat is precies het probleem.
Het argument is niet, we sturen geen wapens want dan kan hij niet aanvallen. Nee het argument is, we sturen de wapens voor verdediging niet zodat hij kwetsbaar is als hij gaat aanvallen. De druk van onschuldige burgerslachtoffers is het pressiemiddel. Walgelijk.
Dus, de oorlog moet zeker gewoon doorgaan, want Israël staat in zijn recht, maar de doden moeten voornamelijk aan de andere kant vallen? Hoeveel islamieten per jood is nog een acceptabele ratio?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:28 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Timmermans hoopt dat hij voelt dat hij zelf niet onkwetsbaar is. Dat is precies het probleem.
Het argument is niet, we sturen geen wapens want dan kan hij niet aanvallen. Nee het argument is, we sturen de wapens voor verdediging niet zodat hij kwetsbaar is als hij gaat aanvallen. De druk van onschuldige burgerslachtoffers is het pressiemiddel. Walgelijk.
Timmermans probeert gewoon het aantal slachtoffers aan beide kanten te verminderen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:30 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je bedoelt al die bommen die nu uit de lucht worden geblazen door de luchtafweer die Timmermans weg wil hebben? Timmermans probeert nu te lijmen wat er nog te lijmen valt, erg logisch, maar heel die symboliek is in het debat geen moment naar voor gekomen. En dat niet allen, zelfs al was het naar boven gekomen, je speelt godverdomme politieke spelletjes over de rug van onschuldige burgers.
Dat is nogal een valse tegenstellingquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, de oorlog moet zeker gewoon doorgaan, want Israël staat in zijn recht, maar de doden moeten voornamelijk aan de andere kant vallen? Hoeveel islamieten per jood is nog een acceptabele ratio?
Of hoe moet ik dat zien?
Mijn standpunt? Oorlog beginnen sta ik absoluut niet achter. Maar nu die oorlog bezig is mag het wat mij betreft afgemaakt worden ook. Het is voor iedereen, behalve Rusland, de beste uitkomst als de grootste destabilisator van de omgeving uitgeschakeld wordt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus, de oorlog moet zeker gewoon doorgaan, want Israël staat in zijn recht, maar de doden moeten voornamelijk aan de andere kant vallen? Hoeveel islamieten per jood is nog een acceptabele ratio?
Of hoe moet ik dat zien?
Op een volstrekt onaanvaardbare manier.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Timmermans probeert gewoon het aantal slachtoffers aan beide kanten te verminderen.
Hoe bedoel je dat het onduidelijk is of Israel als ze zich weer aan verdragen gaan houden weer rakketten zou krijgen. Dat is toch het idee van een pressiemiddel dat als je een overeenkomst bereikt je dan dus weer kan leveren. In elk geval fijn dat je toegeeft dat de levering van deze raketten bijdraagt aan Israels aanvalskracht. In het Nederlandse politiek topic hielden sommige vol dat nee dit werkt enkel verdedigend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het doel van Piri is dat Israël gedwongen wordt minder aan te vallen omdat het zelf kwetsbaar is door de zwakkere verdediging. En totaal onduidelijk is dat als Israël stopt, ze dan weer wel raketten krijgen. Het ongemak zit er in dat als dat zo is, dat alleen maar een bevestiging is van bovenstaande redenatie. Tegelijkertijd is er dan geen reden meer om Israël niet van verdediging te voorzien. Men heeft zich dus in een lekker hokje geverfd.
Ja dat weet ik. Er verkopen wel meer landen aan Rusland. De EU koopt geloof ik ook nog altijd meer in Rusland dan dat het Oekraine aan steun geeft. Ik weet niet of ik Iran kwalijk kan nemen dat ze wapens verkopen aan een conflictgebied zolang wij wapens leveren aan een conflictgebied. Heeft Iran dan ook geen verplichting om wapens te blijven leveren aan Rusland omdat er anders misschien onschuldige Russen doodgaan.quote:En dat de aanval op Iran het Oekraïne conflict raakt kan je overal lezen. Maar zie oa dit artikel: https://www.businessinsid(...)ional=true&r=US&IR=T
En dat de commandant die de drone leveranties regelde is omgekomen.
Dit is absoluut niet nieuw voor me. Ik vind je geopolitieke analyse juist heel amateuristisch en grote gaten vertonen.quote:Je doet alsof deze logica en samenhang van onderwerpen steeds nieuw is, maar het is je al tig keer uitgelegd. Maar aangezien het blijkbaar nieuw is, kan het nooit zijn meegenomen in de geopolitieke weging. En dat is precies het probleem waar ik eerder op doelde maar je alleen maar op kon antwoorden dat mijn analyse niet klopt. Zonder duiding. Het is geopolitiek amateurisme
Er is inderdaad een poll gedaan met een van de uitkomsten dat 82% van de Israëlische Joden etnische zuivering steunt: https://archive.ph/zs62Equote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
80% in Israël die etnisch zuiveren wel goed zou vinden, doe normaal. Is geen enkele bron voor. Compleet idioot om te stellen, je plaatst je nu wel buiten de discussie. Maar het tekent de mentaliteit, dan is het blijkbaar geoorloofd om principieel onschuldige burgerslachtoffers goed te praten. Past in de lijn van het congres. Maar toch gek dat anderen er over vallen![]()
Dan had hij dit voordat de strijd los barstte moeten roepen. Dan had ik (en velen met mij) het nog steeds een raar voorstel gevonden overigens, maar de timing is echt heel, heel erg slecht.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Timmermans probeert gewoon het aantal slachtoffers aan beide kanten te verminderen.
Lol? Haaretz is geen bron. https://www.haaretz.com/i(...)22-a9d7-9ef6af930000quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
80% in Israël die etnisch zuiveren wel goed zou vinden, doe normaal. Is geen enkele bron voor. Compleet idioot om te stellen, je plaatst je nu wel buiten de discussie. Maar het tekent de mentaliteit, dan is het blijkbaar geoorloofd om principieel onschuldige burgerslachtoffers goed te praten. Past in de lijn van het congres. Maar toch gek dat anderen er over vallen![]()
Is een vrij gerespecteerd nieuwsblad. Ik weet dat veel mensen erg naief zijn over de politiek realiteit binnen Israel, dat land is extreem geradicaliseerd. Die Smotrich en Ben Gvir die we gesanctioneerd hebben komen niet in de regering omdat het allemaal PvdA burgers zijn daar he. Kijk dit is precies wat ik bedoel, je kent de situatie niet en je zet me meteen buiten spel want het past niet in hoe je het graag zou zien.quote:Yes to Transfer: 82% of Jewish Israelis Back Expelling Gazans
Dus preventief een paar atoombommetjes er op? Dan is het snel afgelopen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn standpunt? Oorlog beginnen sta ik absoluut niet achter. Maar nu die oorlog bezig is mag het wat mij betreft afgemaakt worden ook. Het is voor iedereen, behalve Rusland, de beste uitkomst als de grootste destabilisator van de omgeving uitgeschakeld wordt.
En ik blijf hierachter staan zo lang er geen onnodige burgerslachtoffers vallen. Exclusief lui die aan de kernwapens werken, want die framet de NOS weer als dusdanig.
Alleen lees en zie je die redenaties overal, maar goed prima dat jij het anders ziet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:38 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat het onduidelijk is of Israel als ze zich weer aan verdragen gaan houden weer rakketten zou krijgen. Dat is toch het idee van een pressiemiddel dat als je een overeenkomst bereikt je dan dus weer kan leveren. In elk geval fijn dat je toegeeft dat de levering van deze raketten bijdraagt aan Israels aanvalskracht. In het Nederlandse politiek topic hielden sommige vol dat nee dit werkt enkel verdedigend.
Volgens mij interpreteer je de motie echt heel anders dan ik. Het lijkt alsof je denkt dat het stoppen met wapens leveren aan alleen Israel forever want Netanyahu is een walgelijk mens is.
Ik interpreteer het als we stoppen met leveren van wapens aan Israel zo lang ze kunnen bijdragen aan de etnische zuivering in Gaza en de illegale oorlog in Iran.
[..]
Ja dat weet ik. Er verkopen wel meer landen aan Rusland. De EU koopt geloof ik ook nog altijd meer in Rusland dan dat het Oekraine aan steun geeft. Ik weet niet of ik Iran kwalijk kan nemen dat ze wapens verkopen aan een conflictgebied zolang wij wapens leveren aan een conflictgebied. Heeft Iran dan ook geen verplichting om wapens te blijven leveren aan Rusland omdat er anders misschien onschuldige Russen doodgaan.
[..]
Dit is absoluut niet nieuw voor me. Ik vind je geopolitieke analyse juist heel amateuristisch en grote gaten vertonen.
"zo lang er geen onnodige burgerslachtoffers vallen"quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
Dus preventief een paar atoombommetjes er op? Dan is het snel afgelopen.
Als Israel geen luchtafweer zou hebben of minder zouden er juist meer slachtoffers aan beide kanten kunnen vallen, want dan zou Israel minder raketten kunnen toleren van de andere partijen, en daardoor nog harder toeslaan dan ze nu doen. Dat is de andere kant van het argument.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Door meer slachtoffers aan de kant van Israël te maken en dan te gokken op de goedheid van Netanyahu (zo staat hij immers bekend) dat hij veel geeft om mensenlevens?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
En weer een valse tegenstellingquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus preventief een paar atoombommetjes er op? Dan is het snel afgelopen.
Er moeten veel slachtoffers vallen bij de kant waar jij geen partij van bent? Zodat ze het g.v.d. eens afleren om jouw partij zomaar aan te durven vallen? Of is er ook een oplossing mogelijk met zo weinig mogelijk slachtoffers?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op een volstrekt onaanvaardbare manier.
Het is 82%. En 56% van de Israëlische joden wil de Israëlische Arabieren het land uitquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Dit is een uitstekende beschrijving van de logica van Timmermans. Ik weet zeker dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit vat het echt prachtig samen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er moeten veel slachtoffers vallen bij de kant waar jij geen partij van bent? Zodat ze het g.v.d. eens afleren om jouw partij zomaar aan te durven vallen?
Idd. Laat die door Iran gesteunde vijanden van Israël dat land maar eens goed toetakelen, dan leert het wel af om die terreurgroepen en het land dat al die terreurgroepen financiert en van raketten voorziet aan te pakken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is een uitstekende beschrijving van de logica van Timmermans. Ik weet zeker dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit vat het echt prachtig samen.
Ja, Timmermans is eerst en vooral een politicus en de verkiezingen komen er weer aan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan had hij dit voordat de strijd los barstte moeten roepen. Dan had ik (en velen met mij) het nog steeds een raar voorstel gevonden overigens, maar de timing is echt heel, heel erg slecht.
En ik heb zo'n vermoeden dat dat niet onbewust is.
Ja ik ben het wel met je eens dat die focus op Netanyahu verkeerd is in hoe hij het brengt. Dat is een gemiste kans. Je kunt het beter aan onze eigen bijdrage aan burgerlijden verminderen koppelen. Dat is in elk geval hoe ik erin sta. Dat onschuldige burgers lijden in conflict Israel, Iran is iets waar Nederland geen enkele verantwoording voor draagt zodra we geen wapens meer leveren.Zo lang we wapens leveren dragen we dus wel bij aan het leed van onschuldige burgers in Gaza en Iran. Ten gunste van burgers in Israel, dat is natuurlijk heel krom.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alleen lees en zie je die redenaties overal, maar goed prima dat jij het anders ziet.
Een goede verdediging helpt in je mogelijkheden om goed te kunnen aanvallen, die relatie is niet een politieke en zal ik niet ontkennen. Het is alleen geen enkel politiek argument om dan maar onschuldige burgers als pressiemiddel in te zetten.
En waar ik mijn interpretatie van de motie vandaan haal? Timmermans zelf. Dus als je het amateuristisch vindt moet je bij hem zijn, niet bij mij.
Ja, je moet agressievelingen geen strobreed in de weg gaan leggen, want anders worden ze nog gewelddadiger!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Door meer slachtoffers aan de kant van Israël te maken en dan te gokken op de goedheid van Netanyahu (zo staat hij immers bekend) dat hij veel geeft om mensenlevens?
Waarschijnlijker is: bij meer Israëlische doden zal Israël nog harder om zich heen gaan slaan en misschien zelfs die kernbom in gaan zetten die ze zouden hebben. Netanyahu gaat echt geen vrede tekenen omdat er Israëli's sterven.
Als dit Timmermans zijn bedoeling is, is hij zijn gevoel voor de buitenlandse zaken volledig kwijtgeraakt.
En dit zegt dat een meerderheid voor vrede is. https://www.bbc.com/news/articles/cp92egdlp3moquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lol? Haaretz is geen bron. https://www.haaretz.com/i(...)22-a9d7-9ef6af930000
[..]
Is een vrij gerespecteerd nieuwsblad. Ik weet dat veel mensen erg naief zijn over de politiek realiteit binnen Israel, dat land is extreem geradicaliseerd. Die Smotrich en Ben Gvir die we gesanctioneerd hebben komen niet in de regering omdat het allemaal PvdA burgers zijn daar he. Kijk dit is precies wat ik bedoel, je kent de situatie niet en je zet me meteen buiten spel want het past niet in hoe je het graag zou zien.
Ik dacht al, dat je het daar wel mee eens zou zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is een uitstekende beschrijving van de logica van Timmermans. Ik weet zeker dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit vat het echt prachtig samen.
Wat dus precies het effect er van zou zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nederland zou niet moeten niet kiezen welke onschuldige burgers meer bescherming genieten.
Nou, beter dan Israël aanmoedigen en wapens geven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Perrin het volgende:
Zijn insteek is vunzige populistische en moreel afkeurenswaardige spelletjes spelen in plaats van goede voorstellen doen om Nederland beter te maken. Duidelijk.
Probeert “Timmermans gewoon het aantal slachtoffers aan beide kanten te verminderen” of “agressievelingen geen strobreed in de weg te leggen”? Je bent nu heel subtiel het argument aan het verschuiven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, je moet agressievelingen geen strobreed in de weg gaan leggen, want anders worden ze nog gewelddadiger!
Wat klopt hier niet aan?
Jij wil dus dat Nederland de burgers van Israel boven die van Gaza en Iran plaatste met het handelen? Waarom niet gelijk behandelen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En dit zegt dat een meerderheid voor vrede is. https://www.bbc.com/news/articles/cp92egdlp3mo
En ik heb je al vaker gezegd dat er genoeg andere manieren zijn om Israël aan te pakken, maar er wordt bewust gekozene om de kwetsbaarheid van onschuldige burgers in te zetten als politiek wapen. Dat mag jij moreel juist vinden, ik vind het moreel verwerpelijk.
Uit je bron dus 67% van de Israeli's vind niet dat dit een overweging moet zijn. Als de Israeli's zelf niet vinden dat anderen recht op deze overwegingen hebben wie ben ik dan dat te weerspreken.quote:The Israel Democracy Institute (IDI) asked Israelis last month whether the suffering of Gazan civilians should be a factor in their government's decisions on the war. The majority - 67% - said Israel should either ignore it or consider it to a "fairly small extent". Among Jewish Israelis, that rose to more than three-quarters.
We moeten ze wel een strobreed in de weg leggen. Veel zelfs. Sanctioneer ze net als Iran. Maar er is 1 ding dat net niet kan: de Iron Dome die de enige reden is dat Israël niet binnen 2 weken wordt weggevaagd afbreken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, je moet agressievelingen geen strobreed in de weg gaan leggen, want anders worden ze nog gewelddadiger!
Wat klopt hier niet aan?
De Nederlandse regering moedigt Israel niet aan. Alleen Wilders, maar die is weer eens weggerend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, beter dan Israël aanmoedigen en wapens geven.
Jammer dat jouw partij dat zojuist politiek heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nederland zou niet moeten niet kiezen welke onschuldige burgers meer bescherming genieten.
"Hoe onaantastbaarder ze zich voelen, hoe harder ze er tegenaan gaan." Dat klinkt heel logisch. Dat zie je ook bij dictators.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat dus precies het effect er van zou zijn.
Met dat laatste ben ik het met je eens. Maar juist de motie Piri maakt door expliciet onschuldige burgers als drukmiddel in te zetten (Timmermans bevestigd dat) de keuze door wel te bepalen welke burgers meer/minder bescherming genieten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ik ben het wel met je eens dat die focus op Netanyahu verkeerd is in hoe hij het brengt. Dat is een gemiste kans. Je kunt het beter aan onze eigen bijdrage aan burgerlijden verminderen koppelen. Dat is in elk geval hoe ik erin sta. Dat onschuldige burgers lijden in conflict Israel, Iran is iets waar Nederland geen enkele verantwoording voor draagt zodra we geen wapens meer leveren.Zo lang we wapens leveren dragen we dus wel bij aan het leed van onschuldige burgers in Gaza en Iran. Ten gunste van burgers in Israel, dat is natuurlijk heel krom.
Maar het kan toch bijna zon vaart niet lopen dat Israel van dik dominante macht in de regio naar compleet overlopen gaat. Wie gaat ze dan overlopen? Iran blijkt toch opeens haar hele leger verborgen te hebben gehouden? Egypte ziet de kans schoon? Syrie heeft nog niet genoeg gehad van de strijd? Lijkt me een compleet onrealistisch angstbeeld.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
We moeten ze wel een strobreed in de weg leggen. Veel zelfs. Sanctioneer ze net als Iran. Maar er is 1 ding dat net niet kan: de Iron Dome die de enige reden is dat Israël niet binnen 2 weken wordt weggevaagd afbreken.
Het is wel jammer dat de VS de partijen steunt die ik zou aanmerken als agressors. Dan moeten onze sancties dat ook compenseren. De deur moet dan helemaal dicht.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
We moeten ze wel een strobreed in de weg leggen. Veel zelfs. Sanctioneer ze net als Iran. Maar er is 1 ding dat net niet kan: de Iron Dome die de enige reden is dat Israël niet binnen 2 weken wordt weggevaagd afbreken.
Hm. Zo werkt het dus niet. Voor iedere onschuldige burger die je dood, staat er een nieuwe terrorist op. Aan beide kanten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat jouw partij dat zojuist politiek heeft gemaakt.
En wij als Nederland hebben er absoluut baat bij als Iran uitgeschakeld wordt. Weet je, zo simpel is het ook. Nu alle proxies opgeruimd zijn door Israël en Assad gevallen is, is Iran zelf de laatste horde voor vrede in het Midden-Oosten. En het wegvallen van Iran zou ook heel erg goed nieuws zijn voor Oekraïne.
Onlogische redenatie. Ik ben voor net zoveel bescherming van de burger in Gaza als voor Israël. Dat het de internationale gemeenschap niet lukt Gaza te beschermen lijkt mij geen enkele reden dan de bescherming van burger in Israël weg te halen zodat het niveau van bescherming gelijk is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Jij wil dus dat Nederland de burgers van Israel boven die van Gaza en Iran plaatste met het handelen? Waarom niet gelijk behandelen.
[..]
Nee wij hebben daar niks aan. Je trapt in hetzelde sprookje als bij Irak. Als Saddam weg is dan gaat het een postief effect hebben. En hetzelfde sprookje als in Afghanistan, als de Taliban weg is zijn ze eigenlijk best progressief. Het gaat juist voor nog veel meer rotzooi zorgen. Elke oorlog in het midden-oosten claimt men dat het dit keer wel de laatste is. Het is een eindeloze geweldsspiraal. De enige goede oplossing hier is zo snel mogelijk het conflict terugschalen naar de onderhandelingstafel. Als het Iraanse regime zo zwak is als beloofd, kegelt de bevolking ze er zelf wel uit als de bommen stoppen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat jouw partij dat zojuist politiek heeft gemaakt.
En wij als Nederland hebben er absoluut baat bij als Iran uitgeschakeld wordt. Weet je, zo simpel is het ook. Nu alle proxies opgeruimd zijn door Israël en Assad gevallen is, is Iran zelf de laatste horde voor vrede in het Midden-Oosten. En het wegvallen van Iran zou ook heel erg goed nieuws zijn voor Oekraïne.
In het conflict tussen Israël en Iran is geen, en ik herhaal, geen agressor. Of beiden. Maar niet één. Daar gaat het al helemaal mis bij jou.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:57 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Het is wel jammer dat de VS de partijen steunt die ik zou aanmerken als agressors. Dan moeten onze sancties dat ook compenseren. De deur moet dan helemaal dicht.
Dan hadden we nooit wat moeten leveren, de situatie is nu zo geëvolueerd dat het stoppen er van direct onschuldige doden zou betekenen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
"Hoe onaantastbaarder ze zich voelen, hoe harder ze er tegenaan gaan." Dat klinkt heel logisch. Dat zie je ook bij dictators.
In Syrië lijkt het vooralsnog goed te gaan de laatste tijd, dus daar gaat je theorie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hm. Zo werkt het dus niet. Voor iedere onschuldige burger die je dood, staat er een nieuwe terrorist op. Aan beide kanten.
Oftewel, niet echt slim om Israëlische burgers als wisselgeld in te zetten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:59 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Hm. Zo werkt het dus niet. Voor iedere onschuldige burger die je dood, staat er een nieuwe terrorist op. Aan beide kanten.
Wie heeft het overlopen? Er liggen duizenden, misschien wel tienduizenden, rakketten klaar om op Israël afgeschoten te worden. In Iran, bij Hamas, Hezbollah, in Irak, in Afghanistan, bij de Moslimbroederschap, bij voormalig IS. Het is even de vraag wat Syrië doet, maar kans dat die ook aan zou sluiten. Echt veel met niet-moslims heeft de nieuwe regering iig niet op.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar het kan toch bijna zon vaart niet lopen dat Israel van dik dominante macht in de regio naar compleet overlopen gaat. Wie gaat ze dan overlopen? Iran blijkt toch opeens haar hele leger verborgen te hebben gehouden? Egypte ziet de kans schoon? Syrie heeft nog niet genoeg gehad van de strijd? Lijkt me een compleet onrealistisch angstbeeld.
Misschien omdat dat het enige is waar we meer dan alleen symbolisch iets aan kunnen doen? Geen woorden, maar daden?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:59 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
En zo is de motie ook niet opgebouwd. Pvdagl zet expliciet in de overweging van de motie het raketschild ter bescherming.
Je wilt zeggen dat onschuldige burgers tot target maken het enige is dat kan?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Misschien omdat dat het enige is waar we meer dan alleen symbolisch iets aan kunnen doen? Geen woorden, maar daden?
We hebben er niets aan? Wij hebben er alles aan als Iran uitgeschakeld wordt, de levering van drones aan Rusland verbroken wordt en Israël eindelijk niet meer van alle kanten door Iranproxies wordt aangevallen. Het MO is los van die Iranproxies op dit moment heel stabiel in vergelijking met de recente geschiedenis, het is oprecht de laatste horde.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:59 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee wij hebben daar niks aan. Je trapt in hetzelde sprookje als bij Irak. Als Saddam weg is dan gaat het een postief effect hebben. En hetzelfde sprookje als in Afghanistan, als de Taliban weg is zijn ze eigenlijk best progressief. Het gaat juist voor nog veel meer rotzooi zorgen. Elke oorlog in het midden-oosten claimt men dat het dit keer wel de laatste is. Het is een eindeloze geweldsspiraal. De enige goede oplossing hier is zo snel mogelijk het conflict terugschalen naar de onderhandelingstafel. Als het Iraanse regime zo zwak is als beloofd, kegelt de bevolking ze er zelf wel uit als de bommen stoppen.
Ja maar je kan elke sanctie als onschuldige burgers als pressiemiddel inzetten wegzetten. Dat is het idee van sancties, het raakt de mensen en die beinvloeden hun regering. Al jouw ideen raken ook onschuldige burgers. Wat dat betreft snap ik je probleem met de motie steeds minder.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het met je eens. Maar juist de motie Piri maakt door expliciet onschuldige burgers als drukmiddel in te zetten (Timmermans bevestigd dat) de keuze door wel te bepalen welke burgers meer/minder bescherming genieten.
Helaas hebben we niet in de hand wie wel of niet aanvalt. En op dat aanvallen kan je reageren. Dat hier een motie over komt, prima. Kan je nog heel ver ingaan qua sancties op bewegen in Europees grondgebied van de regering, bevriezen tegoeden, economische sancties op Israëlische producten. Van alles is te bedenken. Maar voor dit alles wordt niet gekozen maar wel voor de optie om onschuldige burgers onder druk te zetten.
Israël zo grondig haten dat je aan de kant staat van de moellahs..quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben er niets aan? Wij hebben er alles aan als Iran uitgeschakeld wordt, de levering van drones aan Rusland verbroken wordt en Israël eindelijk niet meer van alle kanten door Iranproxies wordt aangevallen. Het MO is los van die Iranproxies op dit moment heel stabiel in vergelijking met de recente geschiedenis, het is oprecht de laatste horde.
Beter laat dan nooit.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:59 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan hadden we nooit wat moeten leveren, de situatie is nu zo geëvolueerd dat het stoppen er van direct onschuldige doden zou betekenen.
Als dat je doel is: dien een motie aan waarbij we gaan regelen dat Gaza ook een Iron Dome krijgt. Pleiten voor minder doden ipv voor meer doden. Piri heeft gewoon laten zien dat ze veel meer doden een zeer acceptabele uitkomst vindt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
In dit geval zorgt de motie dat de willekeur van ons beleid waar we de ene onschuldige burger boven de andere stellen stopt.
En dat ze heel bewust levens van burgerbevolking inzetten om politieke doelen te bereiken acceptabel vindt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als dat je doel is: dien een motie aan waarbij we gaan regelen dat Gaza ook een Iron Dome krijgt. Pleiten voor minder doden ipv voor meer doden. Piri heeft gewoon laten zien dat ze veel meer doden een zeer acceptabele uitkomst vindt.
In een oorlog is het doden van de bevolking altijd het belangrijkste pressiemiddel, omdat alle invloed die je uitoefent daar uiteindelijk op uitdraait, als je geen vrede kunt afdwingen. En afgedwongen vredes hebben de neiging opnieuw te exploderen als de partijen maar vies naar elkaar kijken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:00 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Oftewel, niet echt slim om Israëlische burgers als wisselgeld in te zetten.
Het verbaast me allemaal niet meer. Mensen zijn zo tribaal dat ze een kant ''moeten'' kiezen, ook al is dat geheel niet logisch.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
Israël zo grondig haten dat je aan de kant staat van de moellahs..
Behalve dat Israël nogal expansionistisch van aard is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
We hebben er niets aan? Wij hebben er alles aan als Iran uitgeschakeld wordt, de levering van drones aan Rusland verbroken wordt en Israël eindelijk niet meer van alle kanten door Iranproxies wordt aangevallen. Het MO is los van die Iranproxies op dit moment heel stabiel in vergelijking met de recente geschiedenis, het is oprecht de laatste horde.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:02 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Daar ben ik voor. Dan krijgen we natuurlijk wel mot met de VS.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als dat je doel is: dien een motie aan waarbij we gaan regelen dat Gaza ook een Iron Dome krijgt.
Alsof Israel dat zou toestaanquote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Als dat je doel is: dien een motie aan waarbij we gaan regelen dat Gaza ook een Iron Dome krijgt. Pleiten voor minder doden ipv voor meer doden. Piri heeft gewoon laten zien dat ze veel meer doden een zeer acceptabele uitkomst vindt.
Ja, dat wordt het volgende probleem, maar dat is van een dusdanig andere orde dat het heel raar is om als tegenargument te brengen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Behalve dat Israël nogal expansionistisch van aard is.
Lijkt/leek me niet meer dan logisch dat Greta daar niet toegelaten werd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof Israel dat zou toestaan![]()
![]()
Er mogen niet eens journalisten in of Greta's. Maar dan komt Nederland, we gaan voor miljarden een raketschild bouwen in Gaza
![]()
![]()
Volgens jou was de motie een signaal en was het niet de bedoeling hem echt uit te voeren. Dan was dit een positiever signaal geweest.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Alsof Israel dat zou toestaan![]()
![]()
Er mogen niet eens journalisten in of Greta's. Maar dan komt Nederland, we gaan voor miljarden een raketschild bouwen in Gaza
![]()
![]()
Je moet er gewoon rekening mee houden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:12 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, dat wordt het volgende probleem, maar dat is van een dusdanig andere orde dat het heel raar is om als tegenargument te brengen.
Gelukkig is Israël niet de burgerbevolking van Iran lukraak aan het aanvallen, want voorlopig is er vrij weinig te merken van die toekomstige terroristen als ik de verhalen uit Iran mag geloven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Israel heeft de afgelopen 2 jaar de vijanden van nu verzwakt. Maar het aantal vijanden voor de toekomst weer veel groter gemaakt. Je denkt toch niet dat mensen het vergeten als ze nogal wat familie verloren zijn.
Totaal niet, je moet echt een heel rare hersenspinsels maken om hier juist keihard een kant kiezen in te zien. Het is het tegenovergestelde ervan, nu staan we heel erg aan de Israelische kant. Met motie Piri staan we aan de kant van onschuldige burgers die leiden onder oorlogsgeweld.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:09 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Het verbaast me allemaal niet meer. Mensen zijn zo tribaal dat ze een kant ''moeten'' kiezen, ook al is dat geheel niet logisch.
Je hebt mensen die Rusland een warm hart toedichten omdat het anti woke/europa/liberaal/nato is. Geen idee waarom je zo intens tegen die zaken kan zijn(maar goed, dat kan) maar wat ik dan helemaal niet snap is dat je daar in zo doorslaat dat alles wat daar in mee gaat bejubeld moet worden.
Je krijgt er onzettend rare hersenspinsels van. Deze motie van Piri gaat dan niet om Rusland maar Israël, maar het idee blijft hetzelfde. Dat is wat me nog het meest stoort de laatste tijd. Kom gewoon uit voor je standpunt en verberg je niet achter ruis.
Nee, gewoon nee, je bent de doelpalen aan het verschuiven. Je vergelijkt een langzaambrandend conflict met een totale oorlog, kom op zeg, je bent beter dan dit.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:13 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Je moet er gewoon rekening mee houden.
Ja, verslagen vijanden en hun in puin geschoten steden laten filmen is geen goede PR.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Lijkt/leek me niet meer dan logisch dat Greta daar niet toegelaten werd.
De motie is niet verdedigd als een "dan valt Israël niet meer aan". De motie is verdedigd als een "dan kan Israël ook voelen hoe het is om kwetsbaar te zijn".quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:16 schreef oblo het volgende:
Kan een voorstander van deze motie mij uitleggen waarom ze zo zeker zijn dat Israel niet zou aanvallen als hun luchtafweer slechter of niet aanwezig zou zijn? Dan zou Israel namelijk een sitting duck zijn tegenover een land dat ze wil vernietigen en waarvan ze een existentiële dreiging ervaren.
En hoe zouden Hezbollah en Iran reageren op 7 oktober als Israel geen of slechtere luchtafweer had?
Interessante vragen denk ik, graag hoor ik verschillende perspectieven.
Dat is wel het idee er achter, maar daar verschillen de meningen dus nogal over.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal niet, je moet echt een heel rare hersenspinsels maken om hier juist keihard een kant kiezen in te zien. Het is het tegenovergestelde ervan, nu staan we heel erg aan de Israelische kant. Met motie Piri staan we aan de kant van onschuldige burgers die leiden onder oorlogsgeweld.
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Totaal niet, je moet echt een heel rare hersenspinsels maken om hier juist keihard een kant kiezen in te zien. Het is het tegenovergestelde ervan, nu staan we heel erg aan de Israelische kant. Met motie Piri staan we aan de kant van onschuldige burgers die leiden onder oorlogsgeweld.
Het idee is dat ze of meer richting verdediging moeten gooien, dus minder over houden om aan te vallen. Of liever dat ze het heel vervelend vinden dat ze minder verdediging hebben en bijvoorbeeld zeggen okay in ruil voor die wapens laten wij hulpverleners toe in Gaza.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:16 schreef oblo het volgende:
Kan een voorstander van deze motie mij uitleggen waarom ze zo zeker zijn dat Israel niet zou aanvallen als hun luchtafweer slechter of niet aanwezig zou zijn? Dan zou Israel namelijk een sitting duck zijn tegenover een land dat ze wil vernietigen en waarvan ze een existentiële dreiging ervaren.
En hoe zouden Hezbollah en Iran reageren op 7 oktober als Israel geen of slechtere luchtafweer had?
Interessante vragen denk ik, graag hoor ik verschillende perspectieven.
Juist niet...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Met motie Piri staan we aan de kant van onschuldige burgers die leiden onder oorlogsgeweld.
Exact het omgekeerde.quote:
Is dat serieus zo? Hebben de indieners dat zo verdedigd? Dat vind ik moeilijk om te geloven, want dat klinkt erg sadistisch.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De motie is niet verdedigd als een "dan valt Israël niet meer aan". De motie is verdedigd als een "dan kan Israël ook voelen hoe het is om kwetsbaar te zijn".
Ja hoor Piri dient moties in waarvan ze denkt dat ze 10.000den doden veroorzaken ga je wel lekker dat je dat onze kamerleden in de voeten schuift.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:17 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.
Piri zelf verwacht tienduizenden doden onder die onschuldige burgers door die motie en jij doet alsof je met die motie aan de kant van hen staat. Dan ben je wel echt ver heen.
Dat idee is dus onzinnig. Het gevolg gaat zijn: meer dode Israëli's en dus meer agressie vanuit Israël, dat snapt iedereen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het idee is dat ze of meer richting verdediging moeten gooien, dus minder over houden om aan te vallen. Of liever dat ze het heel vervelend vinden dat ze minder verdediging hebben en bijvoorbeeld zeggen okay in ruil voor die wapens laten wij hulpverleners toe in Gaza.
Sinaï is verlaten in 1979 en de ook op Egypte veroverde Gazastrook in 2006, hoezo expansionistisch?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:09 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Behalve dat Israël nogal expansionistisch van aard is.
Maar niemand snapt dat meer doden in Gaza meer agressie vanuit Gaza betekent?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:19 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat idee is dus onzinnig. Het gevolg gaat zijn: meer dode Israëli's en dus meer agressie vanuit Israël, dat snapt iedereen.
Haar eigen woorden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja hoor Piri dient moties in waarvan ze denkt dat ze 10.000den doden veroorzaken ga je wel lekker dat je dat onze kamerleden in de voeten schuift.
En dus moeten we het doden in Gaza proberen te stoppen, maar niet door burgers in Israël op te offeren.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar niemand snapt dat meer doden in Gaza meer agressie vanuit Gaza betekent?
Helaas is het toch zoquote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:19 schreef oblo het volgende:
[..]
Is dat serieus zo? Hebben de indieners dat zo verdedigd? Dat vind ik moeilijk om te geloven, want dat klinkt erg sadistisch.
In dat geval zou je het unheimliche idee van Israël om geheel Gaza te deporteren toe moeten juichen omdat dat het het doden stopt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Maar niemand snapt dat meer doden in Gaza meer agressie vanuit Gaza betekent?
Voor hoeveel levert Nederland dan wel niet aan Israel volgens Piri? Ik wist niet dat we zulke dikke wapenindustrie hadden. Wat is dat dan voor gelul dat we moeten investeren in defensie?quote:
Iran is ook een oliestaat. Ze zijn 1 van de grootste leden van OPEC. Ok, niet zo extreem als SA, maar toch aardig in die richting. Ze lijken rechtsstatelijk ook op Irak, waar ze heel lang een min-of-meer religieuze oorlog mee hebben gehad. Ok, dat was niet het doel (het ging natuurlijk om de olie), maar zo is het wel verkocht.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:15 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nee, gewoon nee, je bent de doelpalen aan het verschuiven. Je vergelijkt een langzaambrandend conflict met een totale oorlog, kom op zeg, je bent beter dan dit.
Ik zie de logica niet. Ja uiteraard etnische zuivering is een oplossing. Maar zo kan je ook stellen dat het stopt zodra Israel niet meer bestaat wat Iran wil. Ik vind zuiveringen in elk geval geen oplossing dus beide verwerp ik als optie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In dat geval zou je het unheimliche idee van Israël om geheel Gaza te deporteren toe moeten juichen omdat dat het het doden stopt.
Het is dezelfde rare logica..
We leveren delen van de radarsystemen, specifieke sensoren die verder nergens gemaakt zouden worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor hoeveel levert Nederland dan wel niet aan Israel volgens Piri? Ik wist niet dat we zulke dikke wapenindustrie hadden. Wat is dat dan voor gelul dat we moeten investeren in defensie?
Ok. Stel: we leveren Israël alles wat het nodig heeft om dat die ijzeren gordijn koepel flink uit te breiden en ondoordringbaar te maken. Wat verwacht je dan dat ze gaan doen?quote:
Maar is dat ook zo? Of schept dat een precedent wat het makkelijker maakt hun grondgebied uit te blijven breiden? Daar zijn ze immers al vanaf het begin druk mee bezig. Een paar bommen er op, de publieke opinie springt er bovenop, inladen en deporteren. Weg er mee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In dat geval zou je het unheimliche idee van Israël om geheel Gaza te deporteren toe moeten juichen omdat dat het het doden stopt.
Het is dezelfde rare logica..
Non sequitur.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Stel: we leveren Israël alles wat het nodig heeft om dat die ijzeren gordijn koepel flink uit te breiden en ondoordringbaar te maken. Wat verwacht je dan dat ze gaan doen?
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar is dat ook zo? Of schept dat een precedent wat het makkelijker maakt hun grondgebied uit te blijven breiden? Daar zijn ze immers al vanaf het begin druk mee bezig. Een paar bommen er op, de publieke opinie springt er bovenop, inladen en deporteren. Weg er mee.
En wat doe je dan met die mensen? Kunnen die nog ergens terecht? Worden ze daarvoor gecompenseerd? Of is het gewoon het recht van de sterkste en sop het maar op?
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij argumenten letterlijk in je gezicht gedrukt krijgt om ze vervolgens te negeren omdat ze niet in je straatje passen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden hoe mensen het wapens leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat in conflictgebied weten de draaien naar onschuldige burgers beschermen. Stoppen met leveren van wapens aan dat conflictgebied als onschuldige burgers in de steek laten of als pion gebruiken.
Ik blijf het bijzonder vinden dat je na alle posts nu even doet alsof dit het vraagstuk is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden hoe mensen het wapens leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat in conflictgebied weten de draaien naar onschuldige burgers beschermen. Stoppen met leveren van wapens aan dat conflictgebied als onschuldige burgers in de steek laten of als pion gebruiken.
Moet je agressieve mensen aanmoedigen nog agressiever te worden door ze er voor te belonen? Of denk je dat ze vredelievend worden als je ze laat winnen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]ik vind het een ontzettend dom idee dus geen idee wat je hier mee wil zeggen.
In een oorlog resulteren uiteindelijk alle acties in meer of minder slachtoffers. En het duurt generaties voordat de bewoners het elkaar vergeven hebben.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij argumenten letterlijk in je gezicht gedrukt krijgt om ze vervolgens te negeren omdat ze niet in je straatje passen.
Als je alles constant aan elkaar wil linken misschien. Alleen is dit echt heel simpel. Als die motie letterlijk uitgevoerd zou worden zoals het er staat betekent dat meer doden.
Sorry hoor maar ik ben je helemaal kwijt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Moet je agressieve mensen aanmoedigen nog agressiever te worden door ze er voor te belonen? Of denk je dat ze vredelievend worden als je ze laat winnen?
Klopt, wat je dus niet moet doen is gekkigheid uithalen die niets anders oplevert dan extra doden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In een oorlog resulteren uiteindelijk alle acties in meer of minder slachtoffers. En het duurt eeuwen voordat de bewoners het elkaar vergeven hebben.
Ah oke, Israel proberen te raken waar het pijn doet? Tot jullie X en Y doen, willen wij niet meer bijdragen aan de veiligheid van jullie burgers?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het idee is dat ze of meer richting verdediging moeten gooien, dus minder over houden om aan te vallen. Of liever dat ze het heel vervelend vinden dat ze minder verdediging hebben en bijvoorbeeld zeggen okay in ruil voor die wapens laten wij hulpverleners toe in Gaza.
aldus in de Volkskrant.quote:Timmermans redeneert echter dat een ‘tijdelijk’ wapenembargo de druk op de Israëlische premier Benjamin Netanyahu zal opvoeren om ‘naar de onderhandelingstafel te gaan en te stoppen met bombarderen’. Hij hoopt dat Netanyahu door het embargo gaat voelen dat hij zelf ‘niet onkwetsbaar is’. ‘Die redenering is in mijn ogen sluitend,’ aldus Timmermans.
Welke argumeten bedoel je specifiek. Ik zie een hoop eigen interpretatie wat de motie beoogd en wat het resultaat zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij argumenten letterlijk in je gezicht gedrukt krijgt om ze vervolgens te negeren omdat ze niet in je straatje passen.
Als je alles constant aan elkaar wil linken misschien. Alleen is dit echt heel simpel. Als die motie letterlijk uitgevoerd zou worden zoals het er staat betekent dat meer doden.
In de motie is de intentie volgens mij vrij duidelijk geweld stoppen en niet meer onschuldige slachtoffers. Net wordt nog beweerd dat Piri denkt dat het 10.000 extra slachtoffers op levert. Dat gaat rechtstreeks tegen het bovenstaande in.quote:constaterende dat Israël zich schuldig maakt aan etnische zuivering en genocide in
Gaza;
constaterende dat Netanyahu met de roekeloze aanval op Iran het internationaal recht
schendt, diplomatieke onderhandelingen saboteert en het risico op een grootschalige
regionale oorlog aanzienlijk heeft vergroot;
constaterende dat het raketschild door Netanyahu niet langer puur defensief, maar
als onderdeel van de aanvalsstrategie wordt ingezet;
overwegende dat het van essentieel belang is dat het geweld stopt en er niet nog meer
onschuldige burgerslachtoffers vallen;
verzoekt het kabinet om tijdelijk een volledig wapenembargo tegen Israël in te stellen
om het geweld te stoppen,
Mijn hemel zeg, je kunt wel roepen dat je geen burgerslachtoffers wil, maar dat is wel een rechtstreeks gevolg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke argumeten bedoel je specifiek. Ik zie een hoop eigen interpretatie wat de motie beoogd en wat het resultaat zou kunnen zijn.
Even voor de duidelijkheid we pakken de motie erbij.
[..]
In de motie is de intentie volgens mij vrij duidelijk geweld stoppen en niet meer onschuldige slachtoffers. Net wordt nog beweerd dat Piri denkt dat het 10.000 extra slachtoffers op levert. Dat gaat rechtstreeks tegen het bovenstaande in.
Ik snap nu ook waarom je zo denkt trouwens.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee natuurlijk neem ik dat niet terug. Het heeft werkelijk niets te maken met antisemitisme het heeft niets van doen met geloof. Alles met de acties van de staat Israel. Er wonen ook onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie. Nogal moeilijk te ontkennen, Israel heeft de afgelopen 2 jaar hele steden platgebombardeert meer dan 40.000 onschuldige mensen vermoord, 2 miljoen mensen aan hongersnood onderworpen. Daar is niks democratisch aan, dat is terreur. Ik vind agressief verdedigen sowieso een bullshit claim, dat zegt Rusland ook over Oekraine donder op dat Rusland zich bedreigd voelt geeft ze geen recht Oekraine binnen te vallen. Datzelfde geldt voor Israel ze mogen zich bedreigd voelen ze mogen niet zonder bewijs aanvallen.
[..]
Allereerst omdat er niet 1 agressor is, zowel Iran als Hamas zijn ook agressor. En omdat het gewoon geen aanvalswapen is. Het is een schild. En tenzij je Captain America heet, is een schild een verdedigingswapen, geen aanvalswapen. En in dit geval is het een schild dat tussen onschuldige burgers en tienduizenden raketten in staat, dat haal je dan niet weg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden hoe mensen het wapens leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat in het conflictgebied weten de draaien naar onschuldige burgers beschermen. Stoppen met leveren van wapens aan dat conflictgebied als onschuldige burgers in de steek laten of als pion gebruiken.
Niet meer bijdragen aan wapens in het conflict. Inderdaad, ik heb een probleem met wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden begaat. Ik vind dat ons dat voor een deel medeverantwoordelijk maakt aan die misdaden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:42 schreef oblo het volgende:
[..]
Ah oke, Israel proberen te raken waar het pijn doet? Tot jullie X en Y doen, willen wij niet meer bijdragen aan de veiligheid van jullie burgers?
Moeten we streven naar een Israël dat de omringende landen annexeert met onze steun, of willen we zo weinig mogelijk bloedvergieten? Gaan we meer wapens leveren of gaan we sancties opleggen voor alle agressieve daden? En doen we dat dan bij iedereen, of sancties voor de 1 en wapens voor de ander? Voor wie gaan we het makkelijker en aantrekkelijker maken om hun tegenstander in de pan te hakken? Of willen we dat net zo moeilijk mogelijk maken?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik ben je helemaal kwijt.
Oke, duidelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet meer bijdragen aan wapens in het conflict. Inderdaad, ik heb een probleem met wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden begaat. Ik vind dat ons dat voor een deel medeverantwoordelijk maakt aan die misdaden.
Zo snel raken die wapensystemen niet door hun ammunitie heen. Als Israël nu stopt met oorlog voeren, is die ijzeren koepel sterk genoeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mijn hemel zeg, je kunt wel roepen dat je geen burgerslachtoffers wil, maar dat is wel een rechtstreeks gevolg.
Echt niet lullig bedoelt, maar ik kan hier niks mee. Die vraagstukken staan geheel los van deze motie en zou je dus op een andere manier moeten aanpakken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Moeten we streven naar een Israël dat de omringende landen annexeert met onze steun, of willen we zo weinig mogelijk bloedvergieten? Gaan we meer wapens leveren of gaan we sancties opleggen voor alle agressieve daden? En doen we dat dan bij iedereen, of sancties voor de 1 en wapens voor de ander? Voor wie gaan we het makkelijker en aantrekkelijker maken om hun tegenstander in de pan te hakken? Of willen we dat net zo moeilijk mogelijk maken?
Er komen nu al raketten doorheen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zo snel raken die wapensystemen niet door hun ammunitie heen. Als Israël nu stopt met oorlog voeren, is die ijzeren koepel sterk genoeg.
Nou vertel ik schat die kans heel laag in.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap nu ook waarom je zo denkt trouwens.
Eens, geen wapens uitdelen, wel dat schild laten staan. Dat is geen aanvalswapen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet meer bijdragen aan wapens in het conflict. Inderdaad, ik heb een probleem met wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden begaat. Ik vind dat ons dat voor een deel medeverantwoordelijk maakt aan die misdaden.
Het piept en kraakt nu al.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zo snel raken die wapensystemen niet door hun ammunitie heen. Als Israël nu stopt met oorlog voeren, is die ijzeren koepel sterk genoeg.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou vertel ik schat die kans heel laag in.
En jij bent ook van de volgende hoogvliegers :quote:Er wonen ook onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
quote:Ja tuurlijk niets slechts over ons prachtige landje. Laten we ook vooral niet herinneren dat er meer NSB'ers dan verzet waren. Kom zeg natuurlijk heeft het ook te maken met dat Nederlanders nogal goedgelovig zijn richting autoriteiten.
Ik denk dat ik wel weet met wat voor soort poster ik te maken heb en daar ga ik niet in mee. Fijn weekend nog.quote:Tja miljoenen mensen uithongeren waarvan vele kinderen. Het is lager dan laag, onbegrijpelijk dat mensen dat soort praktijken door Israel verdedigen. Maarja in Nederland waren natuurlijk ook meer NSB'ers dan verzetsstrijders.
Ja, ze zijn niet onkwetsbaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er komen nu al raketten doorheen.
Goed. Wat stel jij voor dat we doen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echt niet lullig bedoelt, maar ik kan hier niks mee. Die vraagstukken staan geheel los van deze motie en zou je dus op een andere manier moeten aanpakken.
Sancties zodat Israel niet meer zo makkelijk op avontuur kan? Akkoord, althans.. te begrijpen en ook uit te voeren. Alles wat je hier nu stelt heeft niks te maken met het schild en het ineffectief maken er van. Dat was alleen zo geweest voor deze fase van het conflict was uitgebroken.
Als ik dat had geweten was ik geen ondernemer maar majoor bij defensie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Goed. Wat stel jij voor dat we doen?
En hoe dom moet je zijn om te geloven dat het aantal slachtoffers gaat afnemen als je de Israelische verdediging vleugellam maakt? Nou in een partij waar de links intellectuele elite de dienst uitmaakt is er niemand die zo dom is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In de motie is de intentie volgens mij vrij duidelijk geweld stoppen en niet meer onschuldige slachtoffers. Net wordt nog beweerd dat Piri denkt dat het 10.000 extra slachtoffers op levert. Dat gaat rechtstreeks tegen het bovenstaande in.
Wil je meer of minder bloedvergieten, wil je gewoon dat het conflict zo snel mogelijk afgelopen is, vind je dat 1 van de partijen in hun recht staan en we die daarom moeten helpen? Gaan we stoppen met olie van Iran kopen en de langdurige sancties weer nieuw leven inblazen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik dat had geweten was ik geen ondernemer maar majoor bij defensie.
Ik hoef niet met de oplossing te komen om te stellen dat een voorstel een slecht idee is.
Dus een sterk schild voor Israël, zodat ze nergens bang voor hoeven te zijn en alle omliggende landen fijn kunnen annexeren? Gaza in het kwadraat?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
En hoe dom moet je zijn om te geloven dat het aantal slachtoffers gaat afnemen als je de Israelische verdediging vleugellam maakt? Nou in een partij waar de links intellectuele elite de dienst uitmaakt is er niemand die zo dom is.
Er wordt dus 100% geanticipeerd op een slachting onder de bevolking van Israel die meteen ingezet wordt zodra de bloeddorstige buren van het land in de gaten hebben dat er ook maar een piepklein gaatje in de verdediging zit.
Er is geloof ik een speciaal wooord voor, die hang naar dode joden. Maar daar kan ik even niet opkomen.
Ik zeg daar niet dat er enkel één agressor is Iran en Israel zijn beide agressief naar elkaar. Daarom val ik erover dat we aan een van de twee leveren. Israel is in deze laatste escalatie met Iran wel degelijk agressor omdat zij degene zijn die onder valse pretenties nog verder escaleren richting oorlog. Het is toch niet Iran dat de oorlogsverklaring deed.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst omdat er niet 1 agressor is, zowel Iran als Hamas zijn ook agressor. En omdat het gewoon geen aanvalswapen is. Het is een schild. En tenzij je Captain America heet, is een schild een verdedigingswapen, geen aanvalswapen. En in dit geval is het een schild dat tussen onschuldige burgers en tienduizenden raketten in staat, dat haal je dan niet weg.
Ik vind het extreem bijzonder dat mensen het weghalen van de schild tussen burgers en raketten zien als het beschermen van burgers.
Dat gevoel heb ik ook. Ik vind het ook tenenkrommend dat juist in de climax van de fusie zoiets plaats grijpt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:58 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, van mijn kant wel weer genoeg over Israël en die motie die tot doel had om Israëlische burgerslachtoffers te maken. Piri is knettergek geworden, Timmermans heeft zich om laten praten. En mensen gaan er in mee en doen alsof een schild houden voor burgers een schande is. Ik hoop dat Piri iig van de lijst verdwijnt. En dan hoop ik dat dit over waait, want op veel andere gebieden heb ik graag een groot GL-PvdA. En dat laatste vind ik het meest essentieel: ik ben echt bang dat Piri de kans op het meeregeren door GL-PvdA ernstig heeft verkleind.
Nouja prima als ik politicus was zou ik die concessie direct maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, geen wapens uitdelen, wel dat schild laten staan. Dat is geen aanvalswapen.
Dat was vier weken geleden het voorstel van dezelfde Kati Piri.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, geen wapens uitdelen, wel dat schild laten staan. Dat is geen aanvalswapen.
Ieder voorstel met nog meer (potentiële) burgerslachtoffers is een slecht voorstel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik dat had geweten was ik geen ondernemer maar majoor bij defensie.
Ik hoef niet met de oplossing te komen om te stellen dat een voorstel een slecht idee is.
Veel meer ingewikkeld is het nietquote:Timmermans redeneert echter dat een ‘tijdelijk’ wapenembargo de druk op de Israëlische premier Benjamin Netanyahu zal opvoeren om ‘naar de onderhandelingstafel te gaan en te stoppen met bombarderen’. Hij hoopt dat Netanyahu door het embargo gaat voelen dat hij zelf ‘niet onkwetsbaar is’. ‘Die redenering is in mijn ogen sluitend,’ aldus Timmermans.
Huh, is dat haar tweet? Ik snap deze niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Veel meer ingewikkeld is het niet
Idem.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ieder voorstel met nog meer (potentiële) burgerslachtoffers is een slecht voorstel.
Dat is geen rocket science, voor mij althans.
Vind dit dus ook compleet van de pot gerukt. En GL/PvdA zijn hierdoor direct van mijn lijstje verdwenen. Waar ze overigens eerst wel op stonden.
Geen buitenlands beleid? Wij staan voor een vrije markt en leveren onze spullen aan iedereen die ze kan betalen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Ik vind het ook tenenkrommend dat juist in de climax van de fusie zoiets plaats grijpt.
Nog rechts sloopbeleid gaat dit land geen goed doen, maar ik kan en wil niet stemmen op een partij die zulke mensen op de kieslijst heeft staan. Timmermans is dan nog een wildcard, maar zijn toch al matige imago heeft weer een deuk opgelopen.
Ik heb het ook overwogen, maar deze verkiezingen sowieso niet meer.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ieder voorstel met nog meer (potentiële) burgerslachtoffers is een slecht voorstel.
Dat is geen rocket science, voor mij althans.
Vind dit dus ook compleet van de pot gerukt. En GL/PvdA zijn hierdoor direct van mijn lijstje verdwenen. Waar ze overigens eerst wel op stonden.
Nouja als ik topics lang alleen maar ontkenning van hongersnood in Gaza zie of ontkenning dat daar lijden van burgers is. Als daar vervolgens beschuldiging van antisemitimse of fascisme bijkomen dan trek ik wel vrij stevige conclusies inderdaad. Ik vind de discrepantie tussen hoe fel je bent over leed in Gaza of potentieel leed in Israel ook niet sterk van je.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
En jij bent ook van de volgende hoogvliegers :
[..]
[..]
Ik denk dat ik wel weet met wat voor soort poster ik te maken heb en daar ga ik niet in mee. Fijn weekend nog.
Terrorismequote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Precies. Dan is de vraag dus: brengen we meer of minder burgers in gevaar als we Israël helpen hun raketschild sterker te maken? Of is het meer een kwestie welke burgers belangrijker zijn?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terrorisme
Het uit ideologische motieven in gevaar brengen van burgers met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Ja dat is haar tweet een maand geleden over een andere motie. En de quote over Timmermans is over de huidige motie. Piri weet wat de impact is van wat ze voorstellenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:08 schreef oblo het volgende:
[..]
Huh, is dat haar tweet? Ik snap deze niet.
Nee het is een categorische grens. Je gaat levens van burgers niet inzetten als middel om je politieke doelen te halen. Ook niet als het burgers zijn van een land dat je haat.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Precies. Dan is de vraag dus: brengen we meer of minder burgers in gevaar als we Israël helpen hun raketschild sterker te maken? Of is het meer een kwestie welke burgers belangrijker zijn?
samequote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Er wordt dus 100% geanticipeerd op een slachting onder de bevolking van Israel die meteen ingezet wordt zodra de bloeddorstige buren van het land in de gaten hebben dat er ook maar een piepklein gaatje in de verdediging zit.
Er is geloof ik een speciaal wooord voor, die hang naar dode joden. Maar daar kan ik even niet opkomen.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee het is een categorische grens. Je gaat levens van burgers niet inzetten als middel om je politieke doelen te halen. Ook niet als het burgers zijn van een land dat je haat.
Jodenhaat en kennis van de feiten gaat kennelijk niet goed samen, dat blijkt duidelijk uit jouw gebazel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus een sterk schild voor Israël, zodat ze nergens bang voor hoeven te zijn en alle omliggende landen fijn kunnen annexeren? Gaza in het kwadraat?
Dan heb je niet opgelet want ik wil dat dat conflict zo snel mogelijk stopt en dat de mensen daar, maar ook de westbank een normaal leven kunnen leiden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als ik topics lang alleen maar ontkenning van hongersnood in Gaza zie of ontkenning dat daar lijden van burgers is. Als daar vervolgens beschuldiging van antisemitimse of fascisme bijkomen dan trek ik wel vrij stevige conclusies inderdaad. Ik vind de discrepantie tussen hoe fel je bent over leed in Gaza of potentieel leed in Israel ook niet sterk van je.
En de uitkomst is meer doden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Mijn hemel wat ben je een sneuneus als je denkt dat in een partij als PvdA 80% van de leden zo extreem antisemitisch is dat ze duizenden doden willen zien. Dat je de buren van Israel als bloeddorstig omschrijft geeft ook al wel aan waar je staat. Lekker ontmenselijken, ja dat kennen we inderdaad wel van de rechtse politiek stroming.
Het doel is minder doden niet meer.
Als een raketschild een goed middel is om burgerslachtoffers te voorkomen, moeten we er ook zo snel mogelijk 1 bouwen in Gaza en Iran. Om te beginnen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jodenhaat en kennis van de feiten gaat kennelijk niet goed samen, dat blijkt duidelijk uit jouw gebazel.
De staat Israel heeft voornamelijk (of uitsluitend?) geannexeerd op het moment dat ze aangevallen werd door legers van de buren. Veruit de meeste anexaties zijn na verloop van tijd terug gedraaid. Helaas ook die van Gaza, als dat nog steeds onder Israelisch gezag zou staan was het daar niet zo'n enorme armoedige teringzooi met terrorisme als voornaamste exportproduct.
quote:Ik durf de voorspelling wel te doen: we krijgen premier Bontenbal, met VVD en D66. Niet met ons.’
Walgelijk..quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja dat is haar tweet een maand geleden over een andere motie. En de quote over Timmermans is over de huidige motie. Piri weet wat de impact is van wat ze voorstellen
Waarom ligt die motie er dan niet?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als een raketschild een goed middel is om burgerslachtoffers te voorkomen, moeten we er ook zo snel mogelijk 1 bouwen in Gaza en Iran. Om te beginnen.
Lijkt me een fout van haar. Waar baseert ze dat op. Als dat echt haar inschatting is dan heeft ze wat te verklaren. Ik neem aan dat ze er nog eens naar heeft gekeken en dat de inschatting van het potentieel aantal doden veel lager uitkwam. Als dit concreet 10.000 mensen zou doden vind ik het ook een domme motie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als ik topics lang alleen maar ontkenning van hongersnood in Gaza zie of ontkenning dat daar lijden van burgers is. Als daar vervolgens beschuldiging van antisemitimse of fascisme bijkomen dan trek ik wel vrij stevige conclusies inderdaad. Ik vind de discrepantie tussen hoe fel je bent over leed in Gaza of potentieel leed in Israel ook niet sterk van je.
Omdat we ons daarmee een heleboel machtige vijanden op onze hals halen? En we geen geld hebben dat te betalen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom ligt die motie er dan niet?
Ja maar als ik zeg dat Israels acties me op terrorisme lijken wordt ik antisemiet genoemd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terrorisme
Het uit ideologische motieven in gevaar brengen van burgers met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Ze staat nog steeds achter die eerdere opmerking, zei ze. En dat zei Timmermans ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me een fout van haar. Waar baseert ze dat op. Als dat echt haar inschatting is dan heeft ze wat te verklaren. Ik neem aan dat ze er nog eens naar heeft gekeken en dat de inschatting van het potentieel aantal doden veel lager uitkwam. Als dit concreet 10.000 mensen zou doden vind ik het ook een domme motie.
Volgens mij die van denk van 13 mei. Denk heeft die motie vaker tevergeefs ingediend.quote:
Ik vrees dat hij gelijk gaat krijgen. En ik word daar verdrietig van.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
Nog één post dan: een interview met Rob Oudkerk in het ND
https://www.nd.nl/nieuws/(...)van-kati-piri-timmer
Met hier het gevolg van de motie:
[..]
Ja Rob Oudkerk is al tijden tegen de fusie. Uiteraard gaat hij nu in overdrive. Hij noemde het al Noord-Koreaanse toestanden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus dan maar de redenatie zij hebben slachtoffers dus jullie ook? Want anders wordt het ingewikkeld?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat we ons daarmee een heleboel machtige vijanden op onze hals halen? En we geen geld hebben dat te betalen?
Voorstel: ga dat NAVO geld besteden aan het ontwikkelen en bouwen van onze eigen titanium koepel. En verkoop dat aan iedereen die het maar wil hebben.
Het verschil is dan ook dat wij dat conflict niet bekostigen m.u.v. humanitaire hulp. Dat is hetzelfde als een pro-Oekraïne demonstratie in Nederland. Het slaat nergens op om je in te spannen vóór overheidsbeleid.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.
Daar heb jij dan weer heel weinig posts voor over. En ik zie jou dat ook niet in dezelfde heftigheid benoemen zoals je met dit conflict bezig bent.
Zou je zelf daar ook een conclusie over kunnen trekken?
Nee dit hypocriete argument heb je al vaker gebruikt. Er is geen topic over Soedan, jij praat zelf ook niet over Soedan het is idioot dat ik daar dan over moet praten om iets over de situatie in Gaza te moeten zeggen. Whataboutisme tot en met. Waarom eigenlijk Soedan, omdat Amnesty zegt dat er een genocide is daar. Dat je in Soedan meteen amnesty vertrouwt het is een genocide maar in geval van Israel 1000 redenen verzint waarom Amnesty maar wat lult.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.
Daar heb jij dan weer heel weinig posts voor over. En ik zie jou dat ook niet in dezelfde heftigheid benoemen zoals je met dit conflict bezig bent.
Zou je zelf daar ook een conclusie over kunnen trekken?
Je mag schelden wat je wilt, je komt toch al niet erg sterk over als het om een interpretatie van gebeurtenissen gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Mijn hemel wat ben je een sneuneus als je denkt dat in een partij als PvdA 80% van de leden zo extreem antisemitisch is dat ze duizenden doden willen zien.
Alle raketten, bommen, drones etc. die door Hamas, Hezbollah en Iran afgevuurd zijn zijn bedoeld om zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te maken. En dat IS bloeddorstig, ongeacht wat jij er voor gedraai op los laat.quote:Dat je de buren van Israel als bloeddorstig omschrijft geeft ook al wel aan waar je staat.
Sukkeltje. Ga jij maar lekker "elkaar vasthouden"quote:Lekker ontmenselijken, ja dat kennen we inderdaad wel van de rechtse politiek stroming.
Het doel is minder doden niet meer.
De PvdA heeft nog geluk dat Dilan ook niet een groot kanon is. Dus dat kan nog spannend worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Echt heel typisch hoe opeens (eventuele) burgerslachtoffers onbespreekbaar zijn als ze Israelisch zijn. Maar de slachtoffers die Israel maakt, nouja pech gehad Nederland heeft te weinig macht om daar íets voor te doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:22 schreef Mikeytt het volgende:
Het is heel frappant hoe er telkens wordt weggekeken bij de gruwelijke schendingen van het internationaal recht vanuit Israël, waar keer op keer op wordt gewezen door de experts.
Als er vervolgens wordt gesteld dat daar een halt op toe geroepen moet worden door de kern van de tactiek van Israël te dwarsbomen, dan is het land te klein.
Men weet dondersgoed dat de Iron Dome onderdeel is van de strategie. Het land zou nooit in offensief zijn gegaan zonder deze bescherming.
Bij zoveel mensenrechtenschendingen en schendingen van het internationaal oorlogsrecht door ieder ander land zouden we als land *NOOIT* zo terughoudend zijn geweest.
Je hebt zelf dan ook geen topic over Soedan geopend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit hypocriete argument heb je al vaker gebruikt. Er is geen topic over Soedan, jij praat zelf ook niet over Soedan het is idioot dat ik daar dan over moet praten om iets over de situatie in Gaza te moeten zeggen. Whataboutisme tot en met. Waarom eigenlijk Soedan, omdat Amnesty zegt dat er een genocide is daar. Dat je in Soedan meteen amnesty vertrouwt het is een genocide maar in geval van Israel 1000 redenen verzint waarom Amnesty maar wat lult.
Ik vind burgerslachtoffers in het andere conflict net zo waardeloos.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Echt heel typisch hoe opeens (eventuele) burgerslachtoffers onbespreekbaar zijn als ze Israelisch zijn. Maar de slachtoffers die Israel maakt, nouja pech gehad Nederland heeft te weinig macht om daar íets voor te doen.
Darfur: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ond-met-de-inname-vaquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt zelf dan ook geen topic over Soedan geopend.
En Soedan was maar een voorbeeldje van jouw selectieve verontwaardiging.
Moet zeggen dat het wel eng is soms om de obsessie hierover bij mensen te zien.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoe zie jij het liefst dat er actie wordt ondernomen jegens Israël?
Op Twitter is dit het meest schokkende wat ik kon vinden. Misschien heb ik met de neus gekeken hebben en het is niet chique maar dit lijkt me geen uitfluitenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het wel eng is soms om de obsessie hierover bij mensen te zien.
Zag je vandaag ook bij dat congres waarbij blijkbaar wat jongeren Verbeet aan het uitfluiten waren of iets dergelijks. Ik ben in elk geval blij dat ik geen kinderen heb, krijg je opeens een belletje dat ze in de cel zitten vanwege wat restauratiewerkzaamheden bij de UvA.
Hmmja, deze fusie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Het mag trouwens wel weer over de fusie gaan, de rest kan prima worden besproken in topics elders.
Heb de dood van de PvdA gevierd met een glas Jameson en Cubaanse sigaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:51 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier PvdAers, en hoe hebben jullie dit congres ervaren?
Ik ben geen PvdAer, maar ik waardeer de sociaal democratie enorm. En ik vond dat veel pvda-gevoel nogal activistisch weggedrukt werd. Maar ik zie dat wellicht verkeerd.
Hoe hebben jullie dit ervaren?
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Het mag trouwens wel weer over de fusie gaan, de rest kan prima worden besproken in topics elders.
Als ik het zo zag viel het wel mee. Als PvdA/GL eergisteren geen stevige motie had ingediend zou het misschien juist wat meer gedoe op hebben geleverd vandaag. De zure afhakers heb je denk ik altijd. Vind de media ook prachtig als die mensen even leeglopen over hoe kut het allemaal wel niet is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:57 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed PvdA/GL is de wedstrijd begonnen met een eigen doelpunt van de eerste orde.
Ze hadden hier gewoon stil.over moeten zijn. Hier valt voor hen echt niets te winnen.
PvdA-GL wordt een debacle, en blij toe.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als ik het zo zag viel het wel mee. Als PvdA/GL eergisteren geen stevige motie had ingediend zou het misschien juist wat meer gedoe op hebben geleverd vandaag. De zure afhakers heb je denk ik altijd. Vind de media ook prachtig als die mensen even leeglopen over hoe kut het allemaal wel niet is.
Maar ik mag hopen dat ze richting de verkiezingen meer focus leggen op andere punten ja. Toch zal het moeilijk zijn, denk niet dat er partijen zijn in Nederland die zo op de vingers gekeken worden.
Ja hopelijk de rest van ons leven VVD aan de macht toch?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PvdA-GL wordt een debacle, en blij toe.
Zijn we daarna eindelijk van die hele club verlost. Kunnen ze lekker in de marge gaan hobby'en.
Op dit moment zie ik de VVD inderdaad als nog wenselijker dan het neo-marxistisch/salafistisch gedrocht dat PvdA-GL heet ja.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja hopelijk de rest van ons leven VVD aan de macht toch?
Jij bent dan ook al lang niet links meer aan je posts te zien. Met je obsessie voor islam, woke en Israël.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op dit moment zie ik de VVD inderdaad als nog wenselijker dan het neo-marxistisch/salafistisch gedrocht dat PvdA-GL heet ja.
Kun je nagaan.
Motie Piri zegt genoeg... tenminste, als je ooit een boek hebt gelezen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja ik kan wel nagaan dat jij al een tijdje niet links geweest bent. Neo-Marxisme of Salafisme heb ik niet gehoord op het congres vandaag, heb je voorbeelden daarvan?
Integendeel, ik ben degene die als een van de laatste linksen kennelijk nog weet waar links ooit voor bedoeld was.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij bent dan ook al lang niet links meer aan je posts te zien. Met je obsessie voor islam, woke en Israël.
Oftewel; met zulke “vrienden” heb je geen vijanden nodig.
Maar is die motie salafistisch? Op wat voor manier?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Motie Piri zegt genoeg... tenminste, als je ooit een boek hebt gelezen.
Als 'links' tegenwoordig vooral is: anti-Israël, anti-Joods, anti-Westen, anti-Nederland, anti-blank, anti-secularisme, anti-verlichting, anti-LGBTQ, anti-vrouw, anti-racisme en anti-discriminatie, ben in blij toe niet langer links te zijn.
Aan jouw posts af te lezen ben je gewoon alle nuance verloren. Het is allemaal niet zo zwart - wit in mijn ogen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Integendeel, ik ben degene die als een van de laatste linksen kennelijk nog weet waar links ooit voor bedoeld was.
Maar toe, vink dat linkse hokje rood. Is dat dan weer een signaal van een obsessie voor PVV, Trump en Netanyahu, of werkt dat in die grachtengordel dan weer net anders?
Precies ik ben voor een breed links. Was daarom voor deze fusie. Maar bedenkelijke opa's die maar een beetje boos schreeuwen over hoe hun problemen de echte problemen zijn en alleen hun ideeen de linkse ideeen kan links missen als kiespijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij bent dan ook al lang niet links meer aan je posts te zien. Met je obsessie voor islam, woke en Israël.
Oftewel; met zulke “vrienden” heb je geen vijanden nodig.
Gast alsjeblieft...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:12 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Aan jouw posts af te lezen ben je gewoon alle nuance verloren. Het is allemaal niet zo zwart - wit in mijn ogen.
'Breed links'...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Precies ik ben voor een breed links. Was daarom voor deze fusie. Maar bedenkelijke opa's die maar een beetje boos schreeuwen over hoe hun problemen de echte problemen zijn en alleen hun ideeen de linkse ideeen kan links missen als kiespijn.
Maar hebben we het nog steeds over een fusie?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Kijkend naar de contouren van de nieuwe partij zie je weinig tot niets van de sociaal democratische achtergrond van de PvdA maar draait het des te meer om het linkse activistische gedachtengoed van GLquote:Een fusie is het samengaan van economische of sociale eenheden die voorheen zelfstandig waren. Dit kunnen bedrijven zijn, maar ook verenigingen. Het grote verschil tussen een fusie en een overname is dat een fusie gelijkheid tussen beide partners impliceert en een overname ongelijkheid; de overnemende partij krijgt het dan voor het zeggen.
https://www.trouw.nl/poli(...)en-applaus~b7903dcf/quote:Tweede Kamerlid Kati Piri, die de motie over de wapenboycot indiende, krijgt een staande ovatie.
Scherp links geluid
GroenLinks-PvdA wil de campagne in met een scherp links geluid. De wapenboycot past daarin. De speerpunten in de campagne gaan daarnaast over ‘solidariteit’. Betaalbare huizen, een schone en duurzame leefomgeving, een ‘eerlijk loon’, zijn de verkiezingsbeloften, naast investeringen in basisvoorzieningen als scholen en openbaar vervoer.
“Wij gaan de mensen weer hoop geven dat dit land vooruit kan. Niet naar de verschillen kijken maar naar wat ons bindt”, zegt Timmermans, terwijl hij zaterdag een afsluitende peptalk houdt. Hij ziet een ‘sociale meerderheid’ in het land die ander beleid wil. “We gaan zorgen iedereen in Nederland de kans krijgt zich onderdeel te voelen van die sociale meerderheid. Dit land kan alles voor elkaar krijgen als we het maar samen doen”.
Bij de PvdA spreekt Ahmed Aboutaleb zich voor het eerst lovend uit over de fusie.
Lekker clubje hoor. De roerganger heeft het nog wel over "elkaar vasthouden" maar de antisemitische meute joelt en overschreeuwt alles en iedereen met een andere mening.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
https://www.trouw.nl/poli(...)en-applaus~b7903dcf/
De PvdA-kiezer is de oudste kiezer, dus tja.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Maar bedenkelijke opa's die maar een beetje boos schreeuwen over hoe hun problemen de echte problemen zijn en alleen hun ideeen de linkse ideeen kan links missen als kiespijn.
Heerlijk toch.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Lekker clubje hoor. De roerganger heeft het nog wel over "elkaar vasthouden" maar de antisemitische meute joelt en overschreeuwt alles en iedereen met een andere mening.
En fijn dat Aboutaleb nu voor de fusie is. Een ideale partij voor iemand die tig keer per dag "allah akbar"roept.
Dat is wel interessant, want als een moslim persoonlijk ethische vragen over abortus, euthanasie, homoseksualiteit, geslachtsverandering en seks voor het huwelijk moeten beantwoorden, dan zullen hun antwoorden in lijn zijn met een katholiek, een orthodoxe protestant, en een orthodoxe jood. En een katholiek, een orthodoxe protestant, en een orthodoxe jood zullen niet snel PvdA-GL stemmen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
Echt, die laatste foto ook van het hok GL-PvdA, met Timmermans en gesluierde Lalah op de voorste rij...
Beter kan je het failliet van 'links progressivisme' niet in beeld brengen.
Stel je voor dat daar een dame met Staphorst-kap in de kamer gaat zitten. De reacties op Joop zullen niet mals zijn.
RIP Links.
Omdat in het woke denken christendom wit en dus slecht is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is wel interessant, want als een moslim persoonlijk ethische vragen over abortus, euthanasie, homoseksualiteit, geslachtsverandering en seks voor het huwelijk moeten beantwoorden, dan zullen hun antwoorden in lijn zijn met een katholiek, een orthodoxe protestant, en een orthodoxe jood. En een katholiek, een orthodoxe protestant, en een orthodoxe jood zullen niet snel PvdA-GL stemmen.
Ik vind het meer interessant dat het failliet van links een partij is die midden in de samenleving staat. Het beeld dat geschetst wordt van jong tot oud en man tot vrouw, met migratieachtergrond en zonder klinkt mij nou juist als waar de partij een linkse volkspartij op mikt. GL vond het altijd jammer dat hun partij toch meer een elitair profiel kreeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Dat is wel interessant, want als een moslim persoonlijk ethische vragen over abortus, euthanasie, homoseksualiteit, geslachtsverandering en seks voor het huwelijk moeten beantwoorden, dan zullen hun antwoorden in lijn zijn met een katholiek, een orthodoxe protestant, en een orthodoxe jood. En een katholiek, een orthodoxe protestant, en een orthodoxe jood zullen niet snel PvdA-GL stemmen.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:44 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik vind het meer interessant dat het failliet van links een partij is die midden in de samenleving staat. Het beeld dat geschetst wordt van jong tot oud en man tot vrouw, met migratieachtergrond en zonder klinkt mij nou juist als waar de partij een linkse volkspartij op mikt. GL vond het altijd jammer dat hun partij toch meer een elitair profiel kreeg.
Je laat maar weer eens zien waar je staat. Trad wives gaat om een vrouwonderdrukkende ideologie, die vrouwen wordt opgedragen in dienst te staan van hun man. Ja dat gaat recht tegen socialisme in waar man en vrouw naast elkaar staan. Typisch dat je dat als voorbeeld geeft wat wel okay is maar dat je vervolgens de hoofddoek wel verguisd. Christendom is helemaal niet slecht, het is een religie als de andere, daar maken partijen als PvdA geen onderscheid in. Ik weet dat jij islam minderwaardig vindt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat in het woke denken christendom wit en dus slecht is.
Denk je precies zo middeleeuws maar kom je met een kleurtje of niet-Westerse religie, verwelkomt PvdA-GL je als slachtoffer van wit Westers imperialisme en christelijk nazisme met open armen.
Echt..
Trad Wives, dat is echt AFSCHUWELIJK...
Ondertussen zijn hoofddoeken kennelijk normaal en een uiting van super feminisme.
Links in een notendop
Proest...quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Je laat maar weer eens zien waar je staat. Trad wives gaat om een vrouwonderdrukkende ideologie, die vrouwen wordt opgedragen in dienst te staan van hun man. Ja dat gaat recht tegen socialisme in waar man en vrouw naast elkaar staan. Typisch dat je dat als voorbeeld geeft wat wel okay is maar dat je vervolgens de hoofddoek wel verguisd. Christendom is helemaal niet slecht, het is een religie als de andere, daar maken partijen als PvdA geen onderscheid in. Ik weet dat jij islam minderwaardig vindt.
Een hoofddoek is toch weer anders want vrouwen met hoofddoek kunnen heel zelfstandig zijn. BIj een tradwife zou het ook kunnen maar dat is niet het idee in elk geval.
Jij begint altijd over huidskleur ik hoorde op het congres juist heel weinig daarover.
Hoop dat het implodeert.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben eens benieuwd hoe deze deugpartij het gaat doen bij de kiezer
Ik denk dat het grootste deel van de online-woedenden toch al totaal niet van plan was om deze partij überhaupt te overwegen, dus het kan ook maar zo meevallen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:55 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Ben eens benieuwd hoe deze deugpartij het gaat doen bij de kiezer
Het is eerlijk gezegd wel fascinerend. Ik denk:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat in het woke denken christendom wit en dus slecht is.
Denk je precies zo middeleeuws maar kom je met een kleurtje of niet-Westerse religie, verwelkomt PvdA-GL je als slachtoffer van wit Westers imperialisme en christelijk nazisme met open armen.
Echt..
Trad Wives, dat is echt AFSCHUWELIJK...
Ondertussen zijn hoofddoeken kennelijk normaal en een uiting van super feminisme.
Links in een notendop
Heel simpel:quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:02 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het is eerlijk gezegd wel fascinerend. Ik denk:
PvdA-GL is een progressieve partij, dus die zetten zich af tegen zaken die ze ouderwets vinden. Dingen uit hun eigen verleden. Dus een orthodoxe moslim is goed, want dat hadden ze niet in hun eigen verleden. Maar dezelfde persoon vanuit wat ze wel kennen: de katholieken, de protestanten, en de joden. Dat vinden ze wel eng.
Zou dat het zijn?
En misschien omdat ze zich afkeren tegen hun jeugd, maar er was geen islam in hun jeugd, dus het islam is: nieuw, en dus progressief in hun ogen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Heel simpel:
PvdA-GL vindt religie ouderwets en kut, totdat het de islam betreft.
Dan zijn ze nog meer onbelezen dan ik vreesde.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 22:15 schreef Jojoke het volgende:
[..]
En misschien omdat ze zich afkeren tegen hun jeugd, maar er was geen islam in hun jeugd, dus het islam is: nieuw, en dus progressief in hun ogen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |