Nee het is een categorische grens. Je gaat levens van burgers niet inzetten als middel om je politieke doelen te halen. Ook niet als het burgers zijn van een land dat je haat.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:14 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Precies. Dan is de vraag dus: brengen we meer of minder burgers in gevaar als we Israël helpen hun raketschild sterker te maken? Of is het meer een kwestie welke burgers belangrijker zijn?
samequote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Vind dit dus ook compleet van de pot gerukt. En GL/PvdA zijn hierdoor direct van mijn lijstje verdwenen. Waar ze overigens eerst wel op stonden.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Er wordt dus 100% geanticipeerd op een slachting onder de bevolking van Israel die meteen ingezet wordt zodra de bloeddorstige buren van het land in de gaten hebben dat er ook maar een piepklein gaatje in de verdediging zit.
Er is geloof ik een speciaal wooord voor, die hang naar dode joden. Maar daar kan ik even niet opkomen.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:15 schreef Perrin het volgende:
[..]
Nee het is een categorische grens. Je gaat levens van burgers niet inzetten als middel om je politieke doelen te halen. Ook niet als het burgers zijn van een land dat je haat.
Jodenhaat en kennis van de feiten gaat kennelijk niet goed samen, dat blijkt duidelijk uit jouw gebazel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:01 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus een sterk schild voor Israël, zodat ze nergens bang voor hoeven te zijn en alle omliggende landen fijn kunnen annexeren? Gaza in het kwadraat?
Dan heb je niet opgelet want ik wil dat dat conflict zo snel mogelijk stopt en dat de mensen daar, maar ook de westbank een normaal leven kunnen leiden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als ik topics lang alleen maar ontkenning van hongersnood in Gaza zie of ontkenning dat daar lijden van burgers is. Als daar vervolgens beschuldiging van antisemitimse of fascisme bijkomen dan trek ik wel vrij stevige conclusies inderdaad. Ik vind de discrepantie tussen hoe fel je bent over leed in Gaza of potentieel leed in Israel ook niet sterk van je.
En de uitkomst is meer doden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Mijn hemel wat ben je een sneuneus als je denkt dat in een partij als PvdA 80% van de leden zo extreem antisemitisch is dat ze duizenden doden willen zien. Dat je de buren van Israel als bloeddorstig omschrijft geeft ook al wel aan waar je staat. Lekker ontmenselijken, ja dat kennen we inderdaad wel van de rechtse politiek stroming.
Het doel is minder doden niet meer.
Als een raketschild een goed middel is om burgerslachtoffers te voorkomen, moeten we er ook zo snel mogelijk 1 bouwen in Gaza en Iran. Om te beginnen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:16 schreef quo_ het volgende:
[..]
Jodenhaat en kennis van de feiten gaat kennelijk niet goed samen, dat blijkt duidelijk uit jouw gebazel.
De staat Israel heeft voornamelijk (of uitsluitend?) geannexeerd op het moment dat ze aangevallen werd door legers van de buren. Veruit de meeste anexaties zijn na verloop van tijd terug gedraaid. Helaas ook die van Gaza, als dat nog steeds onder Israelisch gezag zou staan was het daar niet zo'n enorme armoedige teringzooi met terrorisme als voornaamste exportproduct.
quote:Ik durf de voorspelling wel te doen: we krijgen premier Bontenbal, met VVD en D66. Niet met ons.’
Walgelijk..quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:15 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ja dat is haar tweet een maand geleden over een andere motie. En de quote over Timmermans is over de huidige motie. Piri weet wat de impact is van wat ze voorstellen
Waarom ligt die motie er dan niet?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Als een raketschild een goed middel is om burgerslachtoffers te voorkomen, moeten we er ook zo snel mogelijk 1 bouwen in Gaza en Iran. Om te beginnen.
Lijkt me een fout van haar. Waar baseert ze dat op. Als dat echt haar inschatting is dan heeft ze wat te verklaren. Ik neem aan dat ze er nog eens naar heeft gekeken en dat de inschatting van het potentieel aantal doden veel lager uitkwam. Als dit concreet 10.000 mensen zou doden vind ik het ook een domme motie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Veel meer ingewikkeld is het niet
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nouja als ik topics lang alleen maar ontkenning van hongersnood in Gaza zie of ontkenning dat daar lijden van burgers is. Als daar vervolgens beschuldiging van antisemitimse of fascisme bijkomen dan trek ik wel vrij stevige conclusies inderdaad. Ik vind de discrepantie tussen hoe fel je bent over leed in Gaza of potentieel leed in Israel ook niet sterk van je.
Omdat we ons daarmee een heleboel machtige vijanden op onze hals halen? En we geen geld hebben dat te betalen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Waarom ligt die motie er dan niet?
Ja maar als ik zeg dat Israels acties me op terrorisme lijken wordt ik antisemiet genoemd.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terrorisme
Het uit ideologische motieven in gevaar brengen van burgers met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Ze staat nog steeds achter die eerdere opmerking, zei ze. En dat zei Timmermans ook.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lijkt me een fout van haar. Waar baseert ze dat op. Als dat echt haar inschatting is dan heeft ze wat te verklaren. Ik neem aan dat ze er nog eens naar heeft gekeken en dat de inschatting van het potentieel aantal doden veel lager uitkwam. Als dit concreet 10.000 mensen zou doden vind ik het ook een domme motie.
Ik vrees dat hij gelijk gaat krijgen. En ik word daar verdrietig van.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
Nog één post dan: een interview met Rob Oudkerk in het ND
https://www.nd.nl/nieuws/(...)van-kati-piri-timmer
Met hier het gevolg van de motie:
[..]
Ja Rob Oudkerk is al tijden tegen de fusie. Uiteraard gaat hij nu in overdrive. Hij noemde het al Noord-Koreaanse toestanden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus dan maar de redenatie zij hebben slachtoffers dus jullie ook? Want anders wordt het ingewikkeld?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat we ons daarmee een heleboel machtige vijanden op onze hals halen? En we geen geld hebben dat te betalen?
Voorstel: ga dat NAVO geld besteden aan het ontwikkelen en bouwen van onze eigen titanium koepel. En verkoop dat aan iedereen die het maar wil hebben.
Het verschil is dan ook dat wij dat conflict niet bekostigen m.u.v. humanitaire hulp. Dat is hetzelfde als een pro-Oekraïne demonstratie in Nederland. Het slaat nergens op om je in te spannen vóór overheidsbeleid.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.
Daar heb jij dan weer heel weinig posts voor over. En ik zie jou dat ook niet in dezelfde heftigheid benoemen zoals je met dit conflict bezig bent.
Zou je zelf daar ook een conclusie over kunnen trekken?
Nee dit hypocriete argument heb je al vaker gebruikt. Er is geen topic over Soedan, jij praat zelf ook niet over Soedan het is idioot dat ik daar dan over moet praten om iets over de situatie in Gaza te moeten zeggen. Whataboutisme tot en met. Waarom eigenlijk Soedan, omdat Amnesty zegt dat er een genocide is daar. Dat je in Soedan meteen amnesty vertrouwt het is een genocide maar in geval van Israel 1000 redenen verzint waarom Amnesty maar wat lult.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.
Daar heb jij dan weer heel weinig posts voor over. En ik zie jou dat ook niet in dezelfde heftigheid benoemen zoals je met dit conflict bezig bent.
Zou je zelf daar ook een conclusie over kunnen trekken?
Je mag schelden wat je wilt, je komt toch al niet erg sterk over als het om een interpretatie van gebeurtenissen gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Mijn hemel wat ben je een sneuneus als je denkt dat in een partij als PvdA 80% van de leden zo extreem antisemitisch is dat ze duizenden doden willen zien.
Alle raketten, bommen, drones etc. die door Hamas, Hezbollah en Iran afgevuurd zijn zijn bedoeld om zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te maken. En dat IS bloeddorstig, ongeacht wat jij er voor gedraai op los laat.quote:Dat je de buren van Israel als bloeddorstig omschrijft geeft ook al wel aan waar je staat.
Sukkeltje. Ga jij maar lekker "elkaar vasthouden"quote:Lekker ontmenselijken, ja dat kennen we inderdaad wel van de rechtse politiek stroming.
Het doel is minder doden niet meer.
De PvdA heeft nog geluk dat Dilan ook niet een groot kanon is. Dus dat kan nog spannend worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Echt heel typisch hoe opeens (eventuele) burgerslachtoffers onbespreekbaar zijn als ze Israelisch zijn. Maar de slachtoffers die Israel maakt, nouja pech gehad Nederland heeft te weinig macht om daar íets voor te doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:22 schreef Mikeytt het volgende:
Het is heel frappant hoe er telkens wordt weggekeken bij de gruwelijke schendingen van het internationaal recht vanuit Israël, waar keer op keer op wordt gewezen door de experts.
Als er vervolgens wordt gesteld dat daar een halt op toe geroepen moet worden door de kern van de tactiek van Israël te dwarsbomen, dan is het land te klein.
Men weet dondersgoed dat de Iron Dome onderdeel is van de strategie. Het land zou nooit in offensief zijn gegaan zonder deze bescherming.
Bij zoveel mensenrechtenschendingen en schendingen van het internationaal oorlogsrecht door ieder ander land zouden we als land *NOOIT* zo terughoudend zijn geweest.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |