Het piept en kraakt nu al.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zo snel raken die wapensystemen niet door hun ammunitie heen. Als Israël nu stopt met oorlog voeren, is die ijzeren koepel sterk genoeg.
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nou vertel ik schat die kans heel laag in.
En jij bent ook van de volgende hoogvliegers :quote:Er wonen ook onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie.
quote:Ja tuurlijk niets slechts over ons prachtige landje. Laten we ook vooral niet herinneren dat er meer NSB'ers dan verzet waren. Kom zeg natuurlijk heeft het ook te maken met dat Nederlanders nogal goedgelovig zijn richting autoriteiten.
Ik denk dat ik wel weet met wat voor soort poster ik te maken heb en daar ga ik niet in mee. Fijn weekend nog.quote:Tja miljoenen mensen uithongeren waarvan vele kinderen. Het is lager dan laag, onbegrijpelijk dat mensen dat soort praktijken door Israel verdedigen. Maarja in Nederland waren natuurlijk ook meer NSB'ers dan verzetsstrijders.
Ja, ze zijn niet onkwetsbaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Er komen nu al raketten doorheen.
Goed. Wat stel jij voor dat we doen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Echt niet lullig bedoelt, maar ik kan hier niks mee. Die vraagstukken staan geheel los van deze motie en zou je dus op een andere manier moeten aanpakken.
Sancties zodat Israel niet meer zo makkelijk op avontuur kan? Akkoord, althans.. te begrijpen en ook uit te voeren. Alles wat je hier nu stelt heeft niks te maken met het schild en het ineffectief maken er van. Dat was alleen zo geweest voor deze fase van het conflict was uitgebroken.
Als ik dat had geweten was ik geen ondernemer maar majoor bij defensie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:55 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Goed. Wat stel jij voor dat we doen?
En hoe dom moet je zijn om te geloven dat het aantal slachtoffers gaat afnemen als je de Israelische verdediging vleugellam maakt? Nou in een partij waar de links intellectuele elite de dienst uitmaakt is er niemand die zo dom is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
In de motie is de intentie volgens mij vrij duidelijk geweld stoppen en niet meer onschuldige slachtoffers. Net wordt nog beweerd dat Piri denkt dat het 10.000 extra slachtoffers op levert. Dat gaat rechtstreeks tegen het bovenstaande in.
Wil je meer of minder bloedvergieten, wil je gewoon dat het conflict zo snel mogelijk afgelopen is, vind je dat 1 van de partijen in hun recht staan en we die daarom moeten helpen? Gaan we stoppen met olie van Iran kopen en de langdurige sancties weer nieuw leven inblazen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik dat had geweten was ik geen ondernemer maar majoor bij defensie.
Ik hoef niet met de oplossing te komen om te stellen dat een voorstel een slecht idee is.
Dus een sterk schild voor Israël, zodat ze nergens bang voor hoeven te zijn en alle omliggende landen fijn kunnen annexeren? Gaza in het kwadraat?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
En hoe dom moet je zijn om te geloven dat het aantal slachtoffers gaat afnemen als je de Israelische verdediging vleugellam maakt? Nou in een partij waar de links intellectuele elite de dienst uitmaakt is er niemand die zo dom is.
Er wordt dus 100% geanticipeerd op een slachting onder de bevolking van Israel die meteen ingezet wordt zodra de bloeddorstige buren van het land in de gaten hebben dat er ook maar een piepklein gaatje in de verdediging zit.
Er is geloof ik een speciaal wooord voor, die hang naar dode joden. Maar daar kan ik even niet opkomen.
Ik zeg daar niet dat er enkel één agressor is Iran en Israel zijn beide agressief naar elkaar. Daarom val ik erover dat we aan een van de twee leveren. Israel is in deze laatste escalatie met Iran wel degelijk agressor omdat zij degene zijn die onder valse pretenties nog verder escaleren richting oorlog. Het is toch niet Iran dat de oorlogsverklaring deed.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Allereerst omdat er niet 1 agressor is, zowel Iran als Hamas zijn ook agressor. En omdat het gewoon geen aanvalswapen is. Het is een schild. En tenzij je Captain America heet, is een schild een verdedigingswapen, geen aanvalswapen. En in dit geval is het een schild dat tussen onschuldige burgers en tienduizenden raketten in staat, dat haal je dan niet weg.
Ik vind het extreem bijzonder dat mensen het weghalen van de schild tussen burgers en raketten zien als het beschermen van burgers.
Dat gevoel heb ik ook. Ik vind het ook tenenkrommend dat juist in de climax van de fusie zoiets plaats grijpt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:58 schreef Hanca het volgende:
Maar goed, van mijn kant wel weer genoeg over Israël en die motie die tot doel had om Israëlische burgerslachtoffers te maken. Piri is knettergek geworden, Timmermans heeft zich om laten praten. En mensen gaan er in mee en doen alsof een schild houden voor burgers een schande is. Ik hoop dat Piri iig van de lijst verdwijnt. En dan hoop ik dat dit over waait, want op veel andere gebieden heb ik graag een groot GL-PvdA. En dat laatste vind ik het meest essentieel: ik ben echt bang dat Piri de kans op het meeregeren door GL-PvdA ernstig heeft verkleind.
Nouja prima als ik politicus was zou ik die concessie direct maken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, geen wapens uitdelen, wel dat schild laten staan. Dat is geen aanvalswapen.
Dat was vier weken geleden het voorstel van dezelfde Kati Piri.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef Hanca het volgende:
[..]
Eens, geen wapens uitdelen, wel dat schild laten staan. Dat is geen aanvalswapen.
Ieder voorstel met nog meer (potentiële) burgerslachtoffers is een slecht voorstel.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:56 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Als ik dat had geweten was ik geen ondernemer maar majoor bij defensie.
Ik hoef niet met de oplossing te komen om te stellen dat een voorstel een slecht idee is.
Veel meer ingewikkeld is het nietquote:Timmermans redeneert echter dat een ‘tijdelijk’ wapenembargo de druk op de Israëlische premier Benjamin Netanyahu zal opvoeren om ‘naar de onderhandelingstafel te gaan en te stoppen met bombarderen’. Hij hoopt dat Netanyahu door het embargo gaat voelen dat hij zelf ‘niet onkwetsbaar is’. ‘Die redenering is in mijn ogen sluitend,’ aldus Timmermans.
Huh, is dat haar tweet? Ik snap deze niet.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Veel meer ingewikkeld is het niet
Idem.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ieder voorstel met nog meer (potentiële) burgerslachtoffers is een slecht voorstel.
Dat is geen rocket science, voor mij althans.
Vind dit dus ook compleet van de pot gerukt. En GL/PvdA zijn hierdoor direct van mijn lijstje verdwenen. Waar ze overigens eerst wel op stonden.
Geen buitenlands beleid? Wij staan voor een vrije markt en leveren onze spullen aan iedereen die ze kan betalen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook. Ik vind het ook tenenkrommend dat juist in de climax van de fusie zoiets plaats grijpt.
Nog rechts sloopbeleid gaat dit land geen goed doen, maar ik kan en wil niet stemmen op een partij die zulke mensen op de kieslijst heeft staan. Timmermans is dan nog een wildcard, maar zijn toch al matige imago heeft weer een deuk opgelopen.
Ik heb het ook overwogen, maar deze verkiezingen sowieso niet meer.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef capricia het volgende:
[..]
Ieder voorstel met nog meer (potentiële) burgerslachtoffers is een slecht voorstel.
Dat is geen rocket science, voor mij althans.
Vind dit dus ook compleet van de pot gerukt. En GL/PvdA zijn hierdoor direct van mijn lijstje verdwenen. Waar ze overigens eerst wel op stonden.
Nouja als ik topics lang alleen maar ontkenning van hongersnood in Gaza zie of ontkenning dat daar lijden van burgers is. Als daar vervolgens beschuldiging van antisemitimse of fascisme bijkomen dan trek ik wel vrij stevige conclusies inderdaad. Ik vind de discrepantie tussen hoe fel je bent over leed in Gaza of potentieel leed in Israel ook niet sterk van je.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:54 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
[..]
En jij bent ook van de volgende hoogvliegers :
[..]
[..]
Ik denk dat ik wel weet met wat voor soort poster ik te maken heb en daar ga ik niet in mee. Fijn weekend nog.
Terrorismequote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[ link | afbeelding ]
[..]
Veel meer ingewikkeld is het niet
Precies. Dan is de vraag dus: brengen we meer of minder burgers in gevaar als we Israël helpen hun raketschild sterker te maken? Of is het meer een kwestie welke burgers belangrijker zijn?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:11 schreef Perrin het volgende:
[..]
Terrorisme
Het uit ideologische motieven in gevaar brengen van burgers met als doel maatschappelijke veranderingen te bewerkstelligen of politieke besluitvorming te beïnvloeden.
Ja dat is haar tweet een maand geleden over een andere motie. En de quote over Timmermans is over de huidige motie. Piri weet wat de impact is van wat ze voorstellenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:08 schreef oblo het volgende:
[..]
Huh, is dat haar tweet? Ik snap deze niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |