We leveren delen van de radarsystemen, specifieke sensoren die verder nergens gemaakt zouden worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Voor hoeveel levert Nederland dan wel niet aan Israel volgens Piri? Ik wist niet dat we zulke dikke wapenindustrie hadden. Wat is dat dan voor gelul dat we moeten investeren in defensie?
Ok. Stel: we leveren Israël alles wat het nodig heeft om dat die ijzeren gordijn koepel flink uit te breiden en ondoordringbaar te maken. Wat verwacht je dan dat ze gaan doen?quote:
Maar is dat ook zo? Of schept dat een precedent wat het makkelijker maakt hun grondgebied uit te blijven breiden? Daar zijn ze immers al vanaf het begin druk mee bezig. Een paar bommen er op, de publieke opinie springt er bovenop, inladen en deporteren. Weg er mee.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:23 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
In dat geval zou je het unheimliche idee van Israël om geheel Gaza te deporteren toe moeten juichen omdat dat het het doden stopt.
Het is dezelfde rare logica..
Non sequitur.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:28 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ok. Stel: we leveren Israël alles wat het nodig heeft om dat die ijzeren gordijn koepel flink uit te breiden en ondoordringbaar te maken. Wat verwacht je dan dat ze gaan doen?
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:32 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Maar is dat ook zo? Of schept dat een precedent wat het makkelijker maakt hun grondgebied uit te blijven breiden? Daar zijn ze immers al vanaf het begin druk mee bezig. Een paar bommen er op, de publieke opinie springt er bovenop, inladen en deporteren. Weg er mee.
En wat doe je dan met die mensen? Kunnen die nog ergens terecht? Worden ze daarvoor gecompenseerd? Of is het gewoon het recht van de sterkste en sop het maar op?
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij argumenten letterlijk in je gezicht gedrukt krijgt om ze vervolgens te negeren omdat ze niet in je straatje passen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden hoe mensen het wapens leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat in conflictgebied weten de draaien naar onschuldige burgers beschermen. Stoppen met leveren van wapens aan dat conflictgebied als onschuldige burgers in de steek laten of als pion gebruiken.
Ik blijf het bijzonder vinden dat je na alle posts nu even doet alsof dit het vraagstuk is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden hoe mensen het wapens leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat in conflictgebied weten de draaien naar onschuldige burgers beschermen. Stoppen met leveren van wapens aan dat conflictgebied als onschuldige burgers in de steek laten of als pion gebruiken.
Moet je agressieve mensen aanmoedigen nog agressiever te worden door ze er voor te belonen? Of denk je dat ze vredelievend worden als je ze laat winnen?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:36 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]ik vind het een ontzettend dom idee dus geen idee wat je hier mee wil zeggen.
In een oorlog resulteren uiteindelijk alle acties in meer of minder slachtoffers. En het duurt generaties voordat de bewoners het elkaar vergeven hebben.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij argumenten letterlijk in je gezicht gedrukt krijgt om ze vervolgens te negeren omdat ze niet in je straatje passen.
Als je alles constant aan elkaar wil linken misschien. Alleen is dit echt heel simpel. Als die motie letterlijk uitgevoerd zou worden zoals het er staat betekent dat meer doden.
Sorry hoor maar ik ben je helemaal kwijt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:38 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Moet je agressieve mensen aanmoedigen nog agressiever te worden door ze er voor te belonen? Of denk je dat ze vredelievend worden als je ze laat winnen?
Klopt, wat je dus niet moet doen is gekkigheid uithalen die niets anders oplevert dan extra doden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:39 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
In een oorlog resulteren uiteindelijk alle acties in meer of minder slachtoffers. En het duurt eeuwen voordat de bewoners het elkaar vergeven hebben.
Ah oke, Israel proberen te raken waar het pijn doet? Tot jullie X en Y doen, willen wij niet meer bijdragen aan de veiligheid van jullie burgers?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Het idee is dat ze of meer richting verdediging moeten gooien, dus minder over houden om aan te vallen. Of liever dat ze het heel vervelend vinden dat ze minder verdediging hebben en bijvoorbeeld zeggen okay in ruil voor die wapens laten wij hulpverleners toe in Gaza.
aldus in de Volkskrant.quote:Timmermans redeneert echter dat een ‘tijdelijk’ wapenembargo de druk op de Israëlische premier Benjamin Netanyahu zal opvoeren om ‘naar de onderhandelingstafel te gaan en te stoppen met bombarderen’. Hij hoopt dat Netanyahu door het embargo gaat voelen dat hij zelf ‘niet onkwetsbaar is’. ‘Die redenering is in mijn ogen sluitend,’ aldus Timmermans.
Welke argumeten bedoel je specifiek. Ik zie een hoop eigen interpretatie wat de motie beoogd en wat het resultaat zou kunnen zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik blijf het bijzonder vinden dat jij argumenten letterlijk in je gezicht gedrukt krijgt om ze vervolgens te negeren omdat ze niet in je straatje passen.
Als je alles constant aan elkaar wil linken misschien. Alleen is dit echt heel simpel. Als die motie letterlijk uitgevoerd zou worden zoals het er staat betekent dat meer doden.
In de motie is de intentie volgens mij vrij duidelijk geweld stoppen en niet meer onschuldige slachtoffers. Net wordt nog beweerd dat Piri denkt dat het 10.000 extra slachtoffers op levert. Dat gaat rechtstreeks tegen het bovenstaande in.quote:constaterende dat Israël zich schuldig maakt aan etnische zuivering en genocide in
Gaza;
constaterende dat Netanyahu met de roekeloze aanval op Iran het internationaal recht
schendt, diplomatieke onderhandelingen saboteert en het risico op een grootschalige
regionale oorlog aanzienlijk heeft vergroot;
constaterende dat het raketschild door Netanyahu niet langer puur defensief, maar
als onderdeel van de aanvalsstrategie wordt ingezet;
overwegende dat het van essentieel belang is dat het geweld stopt en er niet nog meer
onschuldige burgerslachtoffers vallen;
verzoekt het kabinet om tijdelijk een volledig wapenembargo tegen Israël in te stellen
om het geweld te stoppen,
Mijn hemel zeg, je kunt wel roepen dat je geen burgerslachtoffers wil, maar dat is wel een rechtstreeks gevolg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:46 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Welke argumeten bedoel je specifiek. Ik zie een hoop eigen interpretatie wat de motie beoogd en wat het resultaat zou kunnen zijn.
Even voor de duidelijkheid we pakken de motie erbij.
[..]
In de motie is de intentie volgens mij vrij duidelijk geweld stoppen en niet meer onschuldige slachtoffers. Net wordt nog beweerd dat Piri denkt dat het 10.000 extra slachtoffers op levert. Dat gaat rechtstreeks tegen het bovenstaande in.
Ik snap nu ook waarom je zo denkt trouwens.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 00:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee natuurlijk neem ik dat niet terug. Het heeft werkelijk niets te maken met antisemitisme het heeft niets van doen met geloof. Alles met de acties van de staat Israel. Er wonen ook onschuldige burgers in Israel maar ze zijn onderdeel van een terroristische organisatie. Nogal moeilijk te ontkennen, Israel heeft de afgelopen 2 jaar hele steden platgebombardeert meer dan 40.000 onschuldige mensen vermoord, 2 miljoen mensen aan hongersnood onderworpen. Daar is niks democratisch aan, dat is terreur. Ik vind agressief verdedigen sowieso een bullshit claim, dat zegt Rusland ook over Oekraine donder op dat Rusland zich bedreigd voelt geeft ze geen recht Oekraine binnen te vallen. Datzelfde geldt voor Israel ze mogen zich bedreigd voelen ze mogen niet zonder bewijs aanvallen.
[..]
Allereerst omdat er niet 1 agressor is, zowel Iran als Hamas zijn ook agressor. En omdat het gewoon geen aanvalswapen is. Het is een schild. En tenzij je Captain America heet, is een schild een verdedigingswapen, geen aanvalswapen. En in dit geval is het een schild dat tussen onschuldige burgers en tienduizenden raketten in staat, dat haal je dan niet weg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:36 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik blijf het bijzonder vinden hoe mensen het wapens leveren aan een strijdende partij die oorlogsmisdaden begaat in het conflictgebied weten de draaien naar onschuldige burgers beschermen. Stoppen met leveren van wapens aan dat conflictgebied als onschuldige burgers in de steek laten of als pion gebruiken.
Niet meer bijdragen aan wapens in het conflict. Inderdaad, ik heb een probleem met wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden begaat. Ik vind dat ons dat voor een deel medeverantwoordelijk maakt aan die misdaden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:42 schreef oblo het volgende:
[..]
Ah oke, Israel proberen te raken waar het pijn doet? Tot jullie X en Y doen, willen wij niet meer bijdragen aan de veiligheid van jullie burgers?
Moeten we streven naar een Israël dat de omringende landen annexeert met onze steun, of willen we zo weinig mogelijk bloedvergieten? Gaan we meer wapens leveren of gaan we sancties opleggen voor alle agressieve daden? En doen we dat dan bij iedereen, of sancties voor de 1 en wapens voor de ander? Voor wie gaan we het makkelijker en aantrekkelijker maken om hun tegenstander in de pan te hakken? Of willen we dat net zo moeilijk mogelijk maken?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Sorry hoor maar ik ben je helemaal kwijt.
Oke, duidelijk.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet meer bijdragen aan wapens in het conflict. Inderdaad, ik heb een probleem met wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden begaat. Ik vind dat ons dat voor een deel medeverantwoordelijk maakt aan die misdaden.
Zo snel raken die wapensystemen niet door hun ammunitie heen. Als Israël nu stopt met oorlog voeren, is die ijzeren koepel sterk genoeg.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Mijn hemel zeg, je kunt wel roepen dat je geen burgerslachtoffers wil, maar dat is wel een rechtstreeks gevolg.
Echt niet lullig bedoelt, maar ik kan hier niks mee. Die vraagstukken staan geheel los van deze motie en zou je dus op een andere manier moeten aanpakken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Moeten we streven naar een Israël dat de omringende landen annexeert met onze steun, of willen we zo weinig mogelijk bloedvergieten? Gaan we meer wapens leveren of gaan we sancties opleggen voor alle agressieve daden? En doen we dat dan bij iedereen, of sancties voor de 1 en wapens voor de ander? Voor wie gaan we het makkelijker en aantrekkelijker maken om hun tegenstander in de pan te hakken? Of willen we dat net zo moeilijk mogelijk maken?
Er komen nu al raketten doorheen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:52 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Zo snel raken die wapensystemen niet door hun ammunitie heen. Als Israël nu stopt met oorlog voeren, is die ijzeren koepel sterk genoeg.
Nou vertel ik schat die kans heel laag in.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:47 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik snap nu ook waarom je zo denkt trouwens.
Eens, geen wapens uitdelen, wel dat schild laten staan. Dat is geen aanvalswapen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 19:48 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Niet meer bijdragen aan wapens in het conflict. Inderdaad, ik heb een probleem met wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden begaat. Ik vind dat ons dat voor een deel medeverantwoordelijk maakt aan die misdaden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |