abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218005248
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Alsof Israel dat zou toestaan 8)7 8)7 8)7 Er mogen niet eens journalisten in of Greta's. Maar dan komt Nederland, we gaan voor miljarden een raketschild bouwen in Gaza _O- _O- _O-
Volgens jou was de motie een signaal en was het niet de bedoeling hem echt uit te voeren. Dan was dit een positiever signaal geweest.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218005249
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja, dat wordt het volgende probleem, maar dat is van een dusdanig andere orde dat het heel raar is om als tegenargument te brengen.
Je moet er gewoon rekening mee houden.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 19:15:19 #153
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218005268
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
_O- Israel heeft de afgelopen 2 jaar de vijanden van nu verzwakt. Maar het aantal vijanden voor de toekomst weer veel groter gemaakt. Je denkt toch niet dat mensen het vergeten als ze nogal wat familie verloren zijn.
Gelukkig is Israël niet de burgerbevolking van Iran lukraak aan het aanvallen, want voorlopig is er vrij weinig te merken van die toekomstige terroristen als ik de verhalen uit Iran mag geloven.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218005271
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:09 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Het verbaast me allemaal niet meer. Mensen zijn zo tribaal dat ze een kant ''moeten'' kiezen, ook al is dat geheel niet logisch.

Je hebt mensen die Rusland een warm hart toedichten omdat het anti woke/europa/liberaal/nato is. Geen idee waarom je zo intens tegen die zaken kan zijn(maar goed, dat kan) maar wat ik dan helemaal niet snap is dat je daar in zo doorslaat dat alles wat daar in mee gaat bejubeld moet worden.

Je krijgt er onzettend rare hersenspinsels van. Deze motie van Piri gaat dan niet om Rusland maar Israël, maar het idee blijft hetzelfde. Dat is wat me nog het meest stoort de laatste tijd. Kom gewoon uit voor je standpunt en verberg je niet achter ruis.

Totaal niet, je moet echt een heel rare hersenspinsels maken om hier juist keihard een kant kiezen in te zien. Het is het tegenovergestelde ervan, nu staan we heel erg aan de Israelische kant. Met motie Piri staan we aan de kant van onschuldige burgers die leiden onder oorlogsgeweld.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 19:15:55 #155
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218005272
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:13 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Je moet er gewoon rekening mee houden.
Nee, gewoon nee, je bent de doelpalen aan het verschuiven. Je vergelijkt een langzaambrandend conflict met een totale oorlog, kom op zeg, je bent beter dan dit.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218005276
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:13 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Lijkt/leek me niet meer dan logisch dat Greta daar niet toegelaten werd.
Ja, verslagen vijanden en hun in puin geschoten steden laten filmen is geen goede PR.
pi_218005278
Kan een voorstander van deze motie mij uitleggen waarom ze zo zeker zijn dat Israel niet zou aanvallen als hun luchtafweer slechter of niet aanwezig zou zijn? Dan zou Israel namelijk een sitting duck zijn tegenover een land dat ze wil vernietigen en waarvan ze een existentiële dreiging ervaren.

En hoe zouden Hezbollah en Iran reageren op 7 oktober als Israel geen of slechtere luchtafweer had?

Interessante vragen denk ik, graag hoor ik verschillende perspectieven.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 19:17:16 #158
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218005282
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:16 schreef oblo het volgende:
Kan een voorstander van deze motie mij uitleggen waarom ze zo zeker zijn dat Israel niet zou aanvallen als hun luchtafweer slechter of niet aanwezig zou zijn? Dan zou Israel namelijk een sitting duck zijn tegenover een land dat ze wil vernietigen en waarvan ze een existentiële dreiging ervaren.

En hoe zouden Hezbollah en Iran reageren op 7 oktober als Israel geen of slechtere luchtafweer had?

De motie is niet verdedigd als een "dan valt Israël niet meer aan". De motie is verdedigd als een "dan kan Israël ook voelen hoe het is om kwetsbaar te zijn".
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218005283
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:15 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Totaal niet, je moet echt een heel rare hersenspinsels maken om hier juist keihard een kant kiezen in te zien. Het is het tegenovergestelde ervan, nu staan we heel erg aan de Israelische kant. Met motie Piri staan we aan de kant van onschuldige burgers die leiden onder oorlogsgeweld.
Dat is wel het idee er achter, maar daar verschillen de meningen dus nogal over.
pi_218005286
quote:

[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Piri zelf verwacht tienduizenden doden onder die onschuldige burgers door die motie en jij doet alsof je met die motie aan de kant van hen staat. Dan ben je wel echt ver heen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218005295
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:16 schreef oblo het volgende:

Het idee is dat ze of meer richting verdediging moeten gooien, dus minder over houden om aan te vallen. Of liever dat ze het heel vervelend vinden dat ze minder verdediging hebben en bijvoorbeeld zeggen okay in ruil voor die wapens laten wij hulpverleners toe in Gaza.
  Forum Admin zaterdag 21 juni 2025 @ 19:18:28 #162
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218005297
quote:

[..]
Met motie Piri staan we aan de kant van onschuldige burgers die leiden onder oorlogsgeweld.
Juist niet...
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  zaterdag 21 juni 2025 @ 19:18:50 #163
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218005300
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Juist niet...
Exact het omgekeerde.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218005303
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
De motie is niet verdedigd als een "dan valt Israël niet meer aan". De motie is verdedigd als een "dan kan Israël ook voelen hoe het is om kwetsbaar te zijn".
Is dat serieus zo? Hebben de indieners dat zo verdedigd? Dat vind ik moeilijk om te geloven, want dat klinkt erg sadistisch.
pi_218005310
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:17 schreef Hanca het volgende:

[..]
Hoe krijg je het uit je toetsenbord.

Piri zelf verwacht tienduizenden doden onder die onschuldige burgers door die motie en jij doet alsof je met die motie aan de kant van hen staat. Dan ben je wel echt ver heen.
Ja hoor Piri dient moties in waarvan ze denkt dat ze 10.000den doden veroorzaken ga je wel lekker dat je dat onze kamerleden in de voeten schuift.
pi_218005316
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het idee is dat ze of meer richting verdediging moeten gooien, dus minder over houden om aan te vallen. Of liever dat ze het heel vervelend vinden dat ze minder verdediging hebben en bijvoorbeeld zeggen okay in ruil voor die wapens laten wij hulpverleners toe in Gaza.
Dat idee is dus onzinnig. Het gevolg gaat zijn: meer dode Israëli's en dus meer agressie vanuit Israël, dat snapt iedereen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 19:20:31 #167
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_218005326
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:09 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Behalve dat Israël nogal expansionistisch van aard is.
Sinaï is verlaten in 1979 en de ook op Egypte veroverde Gazastrook in 2006, hoezo expansionistisch?
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
pi_218005333
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:19 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat idee is dus onzinnig. Het gevolg gaat zijn: meer dode Israëli's en dus meer agressie vanuit Israël, dat snapt iedereen.
Maar niemand snapt dat meer doden in Gaza meer agressie vanuit Gaza betekent?
pi_218005335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja hoor Piri dient moties in waarvan ze denkt dat ze 10.000den doden veroorzaken ga je wel lekker dat je dat onze kamerleden in de voeten schuift.
Haar eigen woorden.
pi_218005348
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
En dus moeten we het doden in Gaza proberen te stoppen, maar niet door burgers in Israël op te offeren.
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 19:23:13 #171
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218005368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:19 schreef oblo het volgende:

[..]
Is dat serieus zo? Hebben de indieners dat zo verdedigd? Dat vind ik moeilijk om te geloven, want dat klinkt erg sadistisch.
Helaas is het toch zo :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Forum Admin zaterdag 21 juni 2025 @ 19:23:15 #172
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218005369
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
In dat geval zou je het unheimliche idee van Israël om geheel Gaza te deporteren toe moeten juichen omdat dat het het doden stopt.

Het is dezelfde rare logica..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218005379
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:20 schreef Hanca het volgende:

[..]
Haar eigen woorden.
Voor hoeveel levert Nederland dan wel niet aan Israel volgens Piri? Ik wist niet dat we zulke dikke wapenindustrie hadden. Wat is dat dan voor gelul dat we moeten investeren in defensie?
pi_218005387
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:15 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Nee, gewoon nee, je bent de doelpalen aan het verschuiven. Je vergelijkt een langzaambrandend conflict met een totale oorlog, kom op zeg, je bent beter dan dit.
Iran is ook een oliestaat. Ze zijn 1 van de grootste leden van OPEC. Ok, niet zo extreem als SA, maar toch aardig in die richting. Ze lijken rechtsstatelijk ook op Irak, waar ze heel lang een min-of-meer religieuze oorlog mee hebben gehad. Ok, dat was niet het doel (het ging natuurlijk om de olie), maar zo is het wel verkocht.

Ze hebben dus geld als water en het is voor hun geen probleem om over te schakelen op een oorlogsindustrie. De kennis en kunde hebben ze tegenwoordig ook in huis.

Vind je dat een goed idee? En denk je dat de aanvallen van Israël dat meer of minder waarschijnlijk maken? Ik denk zelf, dat de verdragen die we met Iran hebben (en die de VS eerst ook had), dat minder waarschijnlijk maken. Niet grootschalige aanvallen van een land wat ze ondertussen haten.
pi_218005409
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:23 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
In dat geval zou je het unheimliche idee van Israël om geheel Gaza te deporteren toe moeten juichen omdat dat het het doden stopt.

Het is dezelfde rare logica..
Ik zie de logica niet. Ja uiteraard etnische zuivering is een oplossing. Maar zo kan je ook stellen dat het stopt zodra Israel niet meer bestaat wat Iran wil. Ik vind zuiveringen in elk geval geen oplossing dus beide verwerp ik als optie.
Ik zie nog een optie in plaats van alles met geweld oplossen, diplomatiek gebruiken. Als Nederland daar een rol in wil spelen is motie Piri handig want dan stoppen we met een partij bevoordelen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')