abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:22:51 #241
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218006094
Het is heel frappant hoe er telkens wordt weggekeken bij de gruwelijke schendingen van het internationaal recht vanuit Israël, waar keer op keer op wordt gewezen door de experts.

Als er vervolgens wordt gesteld dat daar een halt op toe geroepen moet worden door de kern van de tactiek van Israël te dwarsbomen, dan is het land te klein.
Men weet dondersgoed dat de Iron Dome onderdeel is van de strategie. Het land zou nooit in offensief zijn gegaan zonder deze bescherming.

Bij zoveel mensenrechtenschendingen en schendingen van het internationaal oorlogsrecht door ieder ander land zouden we als land *NOOIT* zo terughoudend zijn geweest.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_218006096
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef oblo het volgende:

[..]
Walgelijk..
Welke motie was dat?
Volgens mij die van denk van 13 mei. Denk heeft die motie vaker tevergeefs ingediend.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:23:16 #243
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218006099
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
Nog één post dan: een interview met Rob Oudkerk in het ND

https://www.nd.nl/nieuws/(...)van-kati-piri-timmer

Met hier het gevolg van de motie:
[..]

Ik vrees dat hij gelijk gaat krijgen. En ik word daar verdrietig van.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218006103
quote:

[..]

Ja Rob Oudkerk is al tijden tegen de fusie. Uiteraard gaat hij nu in overdrive. Hij noemde het al Noord-Koreaanse toestanden.
pi_218006118
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:21 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Omdat we ons daarmee een heleboel machtige vijanden op onze hals halen? En we geen geld hebben dat te betalen?

Voorstel: ga dat NAVO geld besteden aan het ontwikkelen en bouwen van onze eigen titanium koepel. En verkoop dat aan iedereen die het maar wil hebben.
Dus dan maar de redenatie zij hebben slachtoffers dus jullie ook? Want anders wordt het ingewikkeld?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:26:10 #246
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218006138
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.
Daar heb jij dan weer heel weinig posts voor over. En ik zie jou dat ook niet in dezelfde heftigheid benoemen zoals je met dit conflict bezig bent.

Zou je zelf daar ook een conclusie over kunnen trekken?
Het verschil is dan ook dat wij dat conflict niet bekostigen m.u.v. humanitaire hulp. Dat is hetzelfde als een pro-Oekraïne demonstratie in Nederland. Het slaat nergens op om je in te spannen vóór overheidsbeleid.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺
Revolutions are the locomotives of history
pi_218006142
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:

[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.
Daar heb jij dan weer heel weinig posts voor over. En ik zie jou dat ook niet in dezelfde heftigheid benoemen zoals je met dit conflict bezig bent.

Zou je zelf daar ook een conclusie over kunnen trekken?
Nee dit hypocriete argument heb je al vaker gebruikt. Er is geen topic over Soedan, jij praat zelf ook niet over Soedan het is idioot dat ik daar dan over moet praten om iets over de situatie in Gaza te moeten zeggen. Whataboutisme tot en met. Waarom eigenlijk Soedan, omdat Amnesty zegt dat er een genocide is daar. Dat je in Soedan meteen amnesty vertrouwt het is een genocide maar in geval van Israel 1000 redenen verzint waarom Amnesty maar wat lult.

Óh ja ik had je nog een actieplan gevraagd. Waar gaan we demonstreren wanneer wat gaan we eisen aangaande de situatie in Sudan. Ik doe mee maar jij moet zelf even vertellen wat de actiepunten zijn want ik weet niet direct waar te beginnen.
pi_218006152
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
:')
Mijn hemel wat ben je een sneuneus als je denkt dat in een partij als PvdA 80% van de leden zo extreem antisemitisch is dat ze duizenden doden willen zien.
Je mag schelden wat je wilt, je komt toch al niet erg sterk over als het om een interpretatie van gebeurtenissen gaat.
En ik denk helemaal niks over 80% van de partijleden. Ik weet wel dat de 80% die op het congres waren een zeer duidelijke positie ingenomen heeft waarbij willens en wetens de levens van burgers van de staat Israel op het spel worden gezet.
quote:
Dat je de buren van Israel als bloeddorstig omschrijft geeft ook al wel aan waar je staat.
Alle raketten, bommen, drones etc. die door Hamas, Hezbollah en Iran afgevuurd zijn zijn bedoeld om zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te maken. En dat IS bloeddorstig, ongeacht wat jij er voor gedraai op los laat.
Als Israel op dezelfde manier te werk zou gaan was er van Gaza helemaal niks meer over en waren er in Teheran als vele tienduizenden doden gevallen in de laatste week.
quote:
Lekker ontmenselijken, ja dat kennen we inderdaad wel van de rechtse politiek stroming.
Het doel is minder doden niet meer.
Sukkeltje. Ga jij maar lekker "elkaar vasthouden"
-
pi_218006161
quote:

[..]

De PvdA heeft nog geluk dat Dilan ook niet een groot kanon is. Dus dat kan nog spannend worden.

En ach, een breed middenkabinet met 3 partijen, ik teken ervoor
pi_218006175
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:22 schreef Mikeytt het volgende:
Het is heel frappant hoe er telkens wordt weggekeken bij de gruwelijke schendingen van het internationaal recht vanuit Israël, waar keer op keer op wordt gewezen door de experts.

Als er vervolgens wordt gesteld dat daar een halt op toe geroepen moet worden door de kern van de tactiek van Israël te dwarsbomen, dan is het land te klein.
Men weet dondersgoed dat de Iron Dome onderdeel is van de strategie. Het land zou nooit in offensief zijn gegaan zonder deze bescherming.

Bij zoveel mensenrechtenschendingen en schendingen van het internationaal oorlogsrecht door ieder ander land zouden we als land *NOOIT* zo terughoudend zijn geweest.
Ja eens hoor. Echt heel typisch hoe opeens (eventuele) burgerslachtoffers onbespreekbaar zijn als ze Israelisch zijn. Maar de slachtoffers die Israel maakt, nouja pech gehad Nederland heeft te weinig macht om daar íets voor te doen.
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 20:29:49 #251
236264 crew  capricia
pi_218006180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Nee dit hypocriete argument heb je al vaker gebruikt. Er is geen topic over Soedan, jij praat zelf ook niet over Soedan het is idioot dat ik daar dan over moet praten om iets over de situatie in Gaza te moeten zeggen. Whataboutisme tot en met. Waarom eigenlijk Soedan, omdat Amnesty zegt dat er een genocide is daar. Dat je in Soedan meteen amnesty vertrouwt het is een genocide maar in geval van Israel 1000 redenen verzint waarom Amnesty maar wat lult.
Je hebt zelf dan ook geen topic over Soedan geopend.
En Soedan was maar een voorbeeldje van jouw selectieve verontwaardiging.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Forum Admin zaterdag 21 juni 2025 @ 20:31:33 #252
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218006196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja eens hoor. Echt heel typisch hoe opeens (eventuele) burgerslachtoffers onbespreekbaar zijn als ze Israelisch zijn. Maar de slachtoffers die Israel maakt, nouja pech gehad Nederland heeft te weinig macht om daar íets voor te doen.
Ik vind burgerslachtoffers in het andere conflict net zo waardeloos.

Ik zie elke dode als een te veel. Alleen ook hier adem je weer partijdigheid uit.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218006208
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:29 schreef capricia het volgende:

[..]
Je hebt zelf dan ook geen topic over Soedan geopend.
En Soedan was maar een voorbeeldje van jouw selectieve verontwaardiging.
Darfur: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ond-met-de-inname-va
De wereld stond er bij en keek er naar.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218006319
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:36 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Hoe zie jij het liefst dat er actie wordt ondernomen jegens Israël?
Moet zeggen dat het wel eng is soms om de obsessie hierover bij mensen te zien.

Zag je vandaag ook bij dat congres waarbij blijkbaar wat jongeren Verbeet aan het uitfluiten waren of iets dergelijks. Ik ben in elk geval blij dat ik geen kinderen heb, krijg je opeens een belletje dat ze in de cel zitten vanwege wat restauratiewerkzaamheden bij de UvA.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Forum Admin zaterdag 21 juni 2025 @ 20:44:52 #255
pi_218006353
Het mag trouwens wel weer over de fusie gaan, de rest kan prima worden besproken in topics elders.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218006370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Moet zeggen dat het wel eng is soms om de obsessie hierover bij mensen te zien.

Zag je vandaag ook bij dat congres waarbij blijkbaar wat jongeren Verbeet aan het uitfluiten waren of iets dergelijks. Ik ben in elk geval blij dat ik geen kinderen heb, krijg je opeens een belletje dat ze in de cel zitten vanwege wat restauratiewerkzaamheden bij de UvA.
Op Twitter is dit het meest schokkende wat ik kon vinden. Misschien heb ik met de neus gekeken hebben en het is niet chique maar dit lijkt me geen uitfluiten

twitter
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:48:31 #257
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006380
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Het mag trouwens wel weer over de fusie gaan, de rest kan prima worden besproken in topics elders.
Hmmja, deze fusie.

Ik ben er als sociaal-democraat wel blij mee.

GL-PvdA gaat een marginale randpartij worden gevuld met salafisten, eco-warriors, klimaatactivisten, woke-adepten, neo-marxisten, een berg met witte erfschuld beladen grachtengordelianen en het hele lezerspubliek van OneWorld en Joop samen (ik gok daarbij ongeveer op 25 man).

Links heeft haar eigen graf gegraven, oh zo bang voor het RACISME-stempel, en heeft daarmee haar eigen wortels geheel verloochend.

Ofwel: alle sociaal-democraten die nog wel normaal kunnen nadenken, zoek iets anders dan PvdA-GL.

Oh en toe, breng nog een jank-rapportage over Esma Lalah en d'r hoofddoek.

[ Bericht 3% gewijzigd door EttovanBelgie op 21-06-2025 20:57:45 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 20:51:08 #258
236264 crew  capricia
pi_218006407
Zijn er hier PvdAers, en hoe hebben jullie dit congres ervaren?

Ik ben geen PvdAer, maar ik waardeer de sociaal democratie enorm. En ik vond dat veel pvda-gevoel nogal activistisch weggedrukt werd. Maar ik zie dat wellicht verkeerd.
Hoe hebben jullie dit ervaren?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:52:16 #259
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006411
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:51 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier PvdAers, en hoe hebben jullie dit congres ervaren?

Ik ben geen PvdAer, maar ik waardeer de sociaal democratie enorm. En ik vond dat veel pvda-gevoel nogal activistisch weggedrukt werd. Maar ik zie dat wellicht verkeerd.
Hoe hebben jullie dit ervaren?
Heb de dood van de PvdA gevierd met een glas Jameson en Cubaanse sigaar.

Links (PvdA, GL, SP) staat voor mij nu voor lafheid, populisme, islamofetisjisme en intersectioneel-fascistisch denken.

Doodgravers van werkelijk(e) progressie, humanisme en secularisme. Alles wordt opgeofferd op het altaar van de H. Islam.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Forum Admin zaterdag 21 juni 2025 @ 20:53:02 #260
pi_218006421
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:57:13 #261
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218006459
Maargoed PvdA/GL is de wedstrijd begonnen met een eigen doelpunt van de eerste orde.

Ze hadden hier gewoon stil.over moeten zijn. Hier valt voor hen echt niets te winnen.
pi_218006492
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:57 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed PvdA/GL is de wedstrijd begonnen met een eigen doelpunt van de eerste orde.

Ze hadden hier gewoon stil.over moeten zijn. Hier valt voor hen echt niets te winnen.
Als ik het zo zag viel het wel mee. Als PvdA/GL eergisteren geen stevige motie had ingediend zou het misschien juist wat meer gedoe op hebben geleverd vandaag. De zure afhakers heb je denk ik altijd. Vind de media ook prachtig als die mensen even leeglopen over hoe kut het allemaal wel niet is.

Maar ik mag hopen dat ze richting de verkiezingen meer focus leggen op andere punten ja. Toch zal het moeilijk zijn, denk niet dat er partijen zijn in Nederland die zo op de vingers gekeken worden.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:03:21 #263
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006504
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Als ik het zo zag viel het wel mee. Als PvdA/GL eergisteren geen stevige motie had ingediend zou het misschien juist wat meer gedoe op hebben geleverd vandaag. De zure afhakers heb je denk ik altijd. Vind de media ook prachtig als die mensen even leeglopen over hoe kut het allemaal wel niet is.

Maar ik mag hopen dat ze richting de verkiezingen meer focus leggen op andere punten ja. Toch zal het moeilijk zijn, denk niet dat er partijen zijn in Nederland die zo op de vingers gekeken worden.
PvdA-GL wordt een debacle, en blij toe.

Zijn we daarna eindelijk van die hele club verlost. Kunnen ze lekker in de marge gaan hobby'en. Gaat de rest van Nederland gewoon werken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218006515
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
PvdA-GL wordt een debacle, en blij toe.

Zijn we daarna eindelijk van die hele club verlost. Kunnen ze lekker in de marge gaan hobby'en.
Ja hopelijk de rest van ons leven VVD aan de macht toch?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:05:20 #265
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006526
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja hopelijk de rest van ons leven VVD aan de macht toch?
Op dit moment zie ik de VVD inderdaad als nog wenselijker dan het neo-marxistisch/salafistisch gedrocht dat PvdA-GL heet ja.

Kun je nagaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218006542
Ja ik kan wel nagaan dat jij al een tijdje niet links geweest bent. Neo-Marxisme of Salafisme heb ik niet gehoord op het congres vandaag, heb je voorbeelden daarvan?
pi_218006552
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Op dit moment zie ik de VVD inderdaad als nog wenselijker dan het neo-marxistisch/salafistisch gedrocht dat PvdA-GL heet ja.

Kun je nagaan.
Jij bent dan ook al lang niet links meer aan je posts te zien. Met je obsessie voor islam, woke en Israël.

Oftewel; met zulke “vrienden” heb je geen vijanden nodig.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:09:34 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006563
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja ik kan wel nagaan dat jij al een tijdje niet links geweest bent. Neo-Marxisme of Salafisme heb ik niet gehoord op het congres vandaag, heb je voorbeelden daarvan?
Motie Piri zegt genoeg... tenminste, als je ooit een boek hebt gelezen.

Als 'links' tegenwoordig vooral is: anti-Israël, anti-Joods, anti-Westen, anti-Nederland, anti-blank, anti-secularisme, anti-verlichting, anti-LGBTQ, anti-vrouw, anti-racisme en anti-discriminatie, ben ik blij toe niet langer links te zijn.

Heb het nooit zo op religieus fundamentalisme en fascisme gehad, namelijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:10:56 #269
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006574
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Jij bent dan ook al lang niet links meer aan je posts te zien. Met je obsessie voor islam, woke en Israël.

Oftewel; met zulke “vrienden” heb je geen vijanden nodig.
Integendeel, ik ben degene die als een van de laatste linksen kennelijk nog weet waar links ooit voor bedoeld was.

Maar toe, vink dat linkse hokje rood. Is dat dan weer een signaal van een obsessie voor PVV, Trump en Netanyahu, of werkt dat in die grachtengordel dan weer net anders?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218006577
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Motie Piri zegt genoeg... tenminste, als je ooit een boek hebt gelezen.

Als 'links' tegenwoordig vooral is: anti-Israël, anti-Joods, anti-Westen, anti-Nederland, anti-blank, anti-secularisme, anti-verlichting, anti-LGBTQ, anti-vrouw, anti-racisme en anti-discriminatie, ben in blij toe niet langer links te zijn.
Maar is die motie salafistisch? Op wat voor manier?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')