Ik vrees dat hij gelijk gaat krijgen. En ik word daar verdrietig van.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
Nog één post dan: een interview met Rob Oudkerk in het ND
https://www.nd.nl/nieuws/(...)van-kati-piri-timmer
Met hier het gevolg van de motie:
[..]
Ja Rob Oudkerk is al tijden tegen de fusie. Uiteraard gaat hij nu in overdrive. Hij noemde het al Noord-Koreaanse toestanden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dus dan maar de redenatie zij hebben slachtoffers dus jullie ook? Want anders wordt het ingewikkeld?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:21 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Omdat we ons daarmee een heleboel machtige vijanden op onze hals halen? En we geen geld hebben dat te betalen?
Voorstel: ga dat NAVO geld besteden aan het ontwikkelen en bouwen van onze eigen titanium koepel. En verkoop dat aan iedereen die het maar wil hebben.
Het verschil is dan ook dat wij dat conflict niet bekostigen m.u.v. humanitaire hulp. Dat is hetzelfde als een pro-Oekraïne demonstratie in Nederland. Het slaat nergens op om je in te spannen vóór overheidsbeleid.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.
Daar heb jij dan weer heel weinig posts voor over. En ik zie jou dat ook niet in dezelfde heftigheid benoemen zoals je met dit conflict bezig bent.
Zou je zelf daar ook een conclusie over kunnen trekken?
Nee dit hypocriete argument heb je al vaker gebruikt. Er is geen topic over Soedan, jij praat zelf ook niet over Soedan het is idioot dat ik daar dan over moet praten om iets over de situatie in Gaza te moeten zeggen. Whataboutisme tot en met. Waarom eigenlijk Soedan, omdat Amnesty zegt dat er een genocide is daar. Dat je in Soedan meteen amnesty vertrouwt het is een genocide maar in geval van Israel 1000 redenen verzint waarom Amnesty maar wat lult.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef capricia het volgende:
[..]
Dit kunnen we ook van jou zeggen over, ik noem maar een zijstraat, de ellende in Soedan, of elders in de wereld.
Daar heb jij dan weer heel weinig posts voor over. En ik zie jou dat ook niet in dezelfde heftigheid benoemen zoals je met dit conflict bezig bent.
Zou je zelf daar ook een conclusie over kunnen trekken?
Je mag schelden wat je wilt, je komt toch al niet erg sterk over als het om een interpretatie van gebeurtenissen gaat.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:16 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]![]()
Mijn hemel wat ben je een sneuneus als je denkt dat in een partij als PvdA 80% van de leden zo extreem antisemitisch is dat ze duizenden doden willen zien.
Alle raketten, bommen, drones etc. die door Hamas, Hezbollah en Iran afgevuurd zijn zijn bedoeld om zoveel mogelijk willekeurige slachtoffers te maken. En dat IS bloeddorstig, ongeacht wat jij er voor gedraai op los laat.quote:Dat je de buren van Israel als bloeddorstig omschrijft geeft ook al wel aan waar je staat.
Sukkeltje. Ga jij maar lekker "elkaar vasthouden"quote:Lekker ontmenselijken, ja dat kennen we inderdaad wel van de rechtse politiek stroming.
Het doel is minder doden niet meer.
De PvdA heeft nog geluk dat Dilan ook niet een groot kanon is. Dus dat kan nog spannend worden.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:18 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Echt heel typisch hoe opeens (eventuele) burgerslachtoffers onbespreekbaar zijn als ze Israelisch zijn. Maar de slachtoffers die Israel maakt, nouja pech gehad Nederland heeft te weinig macht om daar íets voor te doen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:22 schreef Mikeytt het volgende:
Het is heel frappant hoe er telkens wordt weggekeken bij de gruwelijke schendingen van het internationaal recht vanuit Israël, waar keer op keer op wordt gewezen door de experts.
Als er vervolgens wordt gesteld dat daar een halt op toe geroepen moet worden door de kern van de tactiek van Israël te dwarsbomen, dan is het land te klein.
Men weet dondersgoed dat de Iron Dome onderdeel is van de strategie. Het land zou nooit in offensief zijn gegaan zonder deze bescherming.
Bij zoveel mensenrechtenschendingen en schendingen van het internationaal oorlogsrecht door ieder ander land zouden we als land *NOOIT* zo terughoudend zijn geweest.
Je hebt zelf dan ook geen topic over Soedan geopend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:26 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dit hypocriete argument heb je al vaker gebruikt. Er is geen topic over Soedan, jij praat zelf ook niet over Soedan het is idioot dat ik daar dan over moet praten om iets over de situatie in Gaza te moeten zeggen. Whataboutisme tot en met. Waarom eigenlijk Soedan, omdat Amnesty zegt dat er een genocide is daar. Dat je in Soedan meteen amnesty vertrouwt het is een genocide maar in geval van Israel 1000 redenen verzint waarom Amnesty maar wat lult.
Ik vind burgerslachtoffers in het andere conflict net zo waardeloos.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:29 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja eens hoor. Echt heel typisch hoe opeens (eventuele) burgerslachtoffers onbespreekbaar zijn als ze Israelisch zijn. Maar de slachtoffers die Israel maakt, nouja pech gehad Nederland heeft te weinig macht om daar íets voor te doen.
Darfur: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ond-met-de-inname-vaquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:29 schreef capricia het volgende:
[..]
Je hebt zelf dan ook geen topic over Soedan geopend.
En Soedan was maar een voorbeeldje van jouw selectieve verontwaardiging.
Moet zeggen dat het wel eng is soms om de obsessie hierover bij mensen te zien.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Hoe zie jij het liefst dat er actie wordt ondernomen jegens Israël?
Op Twitter is dit het meest schokkende wat ik kon vinden. Misschien heb ik met de neus gekeken hebben en het is niet chique maar dit lijkt me geen uitfluitenquote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:42 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Moet zeggen dat het wel eng is soms om de obsessie hierover bij mensen te zien.
Zag je vandaag ook bij dat congres waarbij blijkbaar wat jongeren Verbeet aan het uitfluiten waren of iets dergelijks. Ik ben in elk geval blij dat ik geen kinderen heb, krijg je opeens een belletje dat ze in de cel zitten vanwege wat restauratiewerkzaamheden bij de UvA.
Hmmja, deze fusie.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Het mag trouwens wel weer over de fusie gaan, de rest kan prima worden besproken in topics elders.
Heb de dood van de PvdA gevierd met een glas Jameson en Cubaanse sigaar.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:51 schreef capricia het volgende:
Zijn er hier PvdAers, en hoe hebben jullie dit congres ervaren?
Ik ben geen PvdAer, maar ik waardeer de sociaal democratie enorm. En ik vond dat veel pvda-gevoel nogal activistisch weggedrukt werd. Maar ik zie dat wellicht verkeerd.
Hoe hebben jullie dit ervaren?
quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:44 schreef Straatcommando. het volgende:
Het mag trouwens wel weer over de fusie gaan, de rest kan prima worden besproken in topics elders.
Als ik het zo zag viel het wel mee. Als PvdA/GL eergisteren geen stevige motie had ingediend zou het misschien juist wat meer gedoe op hebben geleverd vandaag. De zure afhakers heb je denk ik altijd. Vind de media ook prachtig als die mensen even leeglopen over hoe kut het allemaal wel niet is.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 20:57 schreef Hexagon het volgende:
Maargoed PvdA/GL is de wedstrijd begonnen met een eigen doelpunt van de eerste orde.
Ze hadden hier gewoon stil.over moeten zijn. Hier valt voor hen echt niets te winnen.
PvdA-GL wordt een debacle, en blij toe.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:01 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Als ik het zo zag viel het wel mee. Als PvdA/GL eergisteren geen stevige motie had ingediend zou het misschien juist wat meer gedoe op hebben geleverd vandaag. De zure afhakers heb je denk ik altijd. Vind de media ook prachtig als die mensen even leeglopen over hoe kut het allemaal wel niet is.
Maar ik mag hopen dat ze richting de verkiezingen meer focus leggen op andere punten ja. Toch zal het moeilijk zijn, denk niet dat er partijen zijn in Nederland die zo op de vingers gekeken worden.
Ja hopelijk de rest van ons leven VVD aan de macht toch?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
PvdA-GL wordt een debacle, en blij toe.
Zijn we daarna eindelijk van die hele club verlost. Kunnen ze lekker in de marge gaan hobby'en.
Op dit moment zie ik de VVD inderdaad als nog wenselijker dan het neo-marxistisch/salafistisch gedrocht dat PvdA-GL heet ja.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja hopelijk de rest van ons leven VVD aan de macht toch?
Jij bent dan ook al lang niet links meer aan je posts te zien. Met je obsessie voor islam, woke en Israël.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op dit moment zie ik de VVD inderdaad als nog wenselijker dan het neo-marxistisch/salafistisch gedrocht dat PvdA-GL heet ja.
Kun je nagaan.
Motie Piri zegt genoeg... tenminste, als je ooit een boek hebt gelezen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja ik kan wel nagaan dat jij al een tijdje niet links geweest bent. Neo-Marxisme of Salafisme heb ik niet gehoord op het congres vandaag, heb je voorbeelden daarvan?
Integendeel, ik ben degene die als een van de laatste linksen kennelijk nog weet waar links ooit voor bedoeld was.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:08 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jij bent dan ook al lang niet links meer aan je posts te zien. Met je obsessie voor islam, woke en Israël.
Oftewel; met zulke “vrienden” heb je geen vijanden nodig.
Maar is die motie salafistisch? Op wat voor manier?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 21:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Motie Piri zegt genoeg... tenminste, als je ooit een boek hebt gelezen.
Als 'links' tegenwoordig vooral is: anti-Israël, anti-Joods, anti-Westen, anti-Nederland, anti-blank, anti-secularisme, anti-verlichting, anti-LGBTQ, anti-vrouw, anti-racisme en anti-discriminatie, ben in blij toe niet langer links te zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |