Door meer slachtoffers aan de kant van Israël te maken en dan te gokken op de goedheid van Netanyahu (zo staat hij immers bekend) dat hij veel geeft om mensenlevens?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:33 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Timmermans probeert gewoon het aantal slachtoffers aan beide kanten te verminderen.
En weer een valse tegenstellingquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:41 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Dus preventief een paar atoombommetjes er op? Dan is het snel afgelopen.
Er moeten veel slachtoffers vallen bij de kant waar jij geen partij van bent? Zodat ze het g.v.d. eens afleren om jouw partij zomaar aan te durven vallen? Of is er ook een oplossing mogelijk met zo weinig mogelijk slachtoffers?quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:35 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Op een volstrekt onaanvaardbare manier.
Het is 82%. En 56% van de Israëlische joden wil de Israëlische Arabieren het land uitquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
80% in Israël die etnisch zuiveren wel goed zou vinden, doe normaal. Is geen enkele bron voor. Compleet idioot om te stellen, je plaatst je nu wel buiten de discussie. Maar het tekent de mentaliteit, dan is het blijkbaar geoorloofd om principieel onschuldige burgerslachtoffers goed te praten. Past in de lijn van het congres. Maar toch gek dat anderen er over vallen![]()
Dit is een uitstekende beschrijving van de logica van Timmermans. Ik weet zeker dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit vat het echt prachtig samen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:42 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Er moeten veel slachtoffers vallen bij de kant waar jij geen partij van bent? Zodat ze het g.v.d. eens afleren om jouw partij zomaar aan te durven vallen?
Idd. Laat die door Iran gesteunde vijanden van Israël dat land maar eens goed toetakelen, dan leert het wel af om die terreurgroepen en het land dat al die terreurgroepen financiert en van raketten voorziet aan te pakken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is een uitstekende beschrijving van de logica van Timmermans. Ik weet zeker dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit vat het echt prachtig samen.
Ja, Timmermans is eerst en vooral een politicus en de verkiezingen komen er weer aan.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan had hij dit voordat de strijd los barstte moeten roepen. Dan had ik (en velen met mij) het nog steeds een raar voorstel gevonden overigens, maar de timing is echt heel, heel erg slecht.
En ik heb zo'n vermoeden dat dat niet onbewust is.
Ja ik ben het wel met je eens dat die focus op Netanyahu verkeerd is in hoe hij het brengt. Dat is een gemiste kans. Je kunt het beter aan onze eigen bijdrage aan burgerlijden verminderen koppelen. Dat is in elk geval hoe ik erin sta. Dat onschuldige burgers lijden in conflict Israel, Iran is iets waar Nederland geen enkele verantwoording voor draagt zodra we geen wapens meer leveren.Zo lang we wapens leveren dragen we dus wel bij aan het leed van onschuldige burgers in Gaza en Iran. Ten gunste van burgers in Israel, dat is natuurlijk heel krom.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Alleen lees en zie je die redenaties overal, maar goed prima dat jij het anders ziet.
Een goede verdediging helpt in je mogelijkheden om goed te kunnen aanvallen, die relatie is niet een politieke en zal ik niet ontkennen. Het is alleen geen enkel politiek argument om dan maar onschuldige burgers als pressiemiddel in te zetten.
En waar ik mijn interpretatie van de motie vandaan haal? Timmermans zelf. Dus als je het amateuristisch vindt moet je bij hem zijn, niet bij mij.
Ja, je moet agressievelingen geen strobreed in de weg gaan leggen, want anders worden ze nog gewelddadiger!quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:
[..]
Door meer slachtoffers aan de kant van Israël te maken en dan te gokken op de goedheid van Netanyahu (zo staat hij immers bekend) dat hij veel geeft om mensenlevens?
Waarschijnlijker is: bij meer Israëlische doden zal Israël nog harder om zich heen gaan slaan en misschien zelfs die kernbom in gaan zetten die ze zouden hebben. Netanyahu gaat echt geen vrede tekenen omdat er Israëli's sterven.
Als dit Timmermans zijn bedoeling is, is hij zijn gevoel voor de buitenlandse zaken volledig kwijtgeraakt.
En dit zegt dat een meerderheid voor vrede is. https://www.bbc.com/news/articles/cp92egdlp3moquote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Lol? Haaretz is geen bron. https://www.haaretz.com/i(...)22-a9d7-9ef6af930000
[..]
Is een vrij gerespecteerd nieuwsblad. Ik weet dat veel mensen erg naief zijn over de politiek realiteit binnen Israel, dat land is extreem geradicaliseerd. Die Smotrich en Ben Gvir die we gesanctioneerd hebben komen niet in de regering omdat het allemaal PvdA burgers zijn daar he. Kijk dit is precies wat ik bedoel, je kent de situatie niet en je zet me meteen buiten spel want het past niet in hoe je het graag zou zien.
Ik dacht al, dat je het daar wel mee eens zou zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:44 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is een uitstekende beschrijving van de logica van Timmermans. Ik weet zeker dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit vat het echt prachtig samen.
Wat dus precies het effect er van zou zijn.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nederland zou niet moeten niet kiezen welke onschuldige burgers meer bescherming genieten.
Nou, beter dan Israël aanmoedigen en wapens geven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Perrin het volgende:
Zijn insteek is vunzige populistische en moreel afkeurenswaardige spelletjes spelen in plaats van goede voorstellen doen om Nederland beter te maken. Duidelijk.
Probeert “Timmermans gewoon het aantal slachtoffers aan beide kanten te verminderen” of “agressievelingen geen strobreed in de weg te leggen”? Je bent nu heel subtiel het argument aan het verschuiven.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, je moet agressievelingen geen strobreed in de weg gaan leggen, want anders worden ze nog gewelddadiger!
Wat klopt hier niet aan?
Jij wil dus dat Nederland de burgers van Israel boven die van Gaza en Iran plaatste met het handelen? Waarom niet gelijk behandelen.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
En dit zegt dat een meerderheid voor vrede is. https://www.bbc.com/news/articles/cp92egdlp3mo
En ik heb je al vaker gezegd dat er genoeg andere manieren zijn om Israël aan te pakken, maar er wordt bewust gekozene om de kwetsbaarheid van onschuldige burgers in te zetten als politiek wapen. Dat mag jij moreel juist vinden, ik vind het moreel verwerpelijk.
Uit je bron dus 67% van de Israeli's vind niet dat dit een overweging moet zijn. Als de Israeli's zelf niet vinden dat anderen recht op deze overwegingen hebben wie ben ik dan dat te weerspreken.quote:The Israel Democracy Institute (IDI) asked Israelis last month whether the suffering of Gazan civilians should be a factor in their government's decisions on the war. The majority - 67% - said Israel should either ignore it or consider it to a "fairly small extent". Among Jewish Israelis, that rose to more than three-quarters.
We moeten ze wel een strobreed in de weg leggen. Veel zelfs. Sanctioneer ze net als Iran. Maar er is 1 ding dat net niet kan: de Iron Dome die de enige reden is dat Israël niet binnen 2 weken wordt weggevaagd afbreken.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:50 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Ja, je moet agressievelingen geen strobreed in de weg gaan leggen, want anders worden ze nog gewelddadiger!
Wat klopt hier niet aan?
De Nederlandse regering moedigt Israel niet aan. Alleen Wilders, maar die is weer eens weggerend.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef SymbolicFrank het volgende:
[..]
Nou, beter dan Israël aanmoedigen en wapens geven.
Jammer dat jouw partij dat zojuist politiek heeft gemaakt.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Nederland zou niet moeten niet kiezen welke onschuldige burgers meer bescherming genieten.
"Hoe onaantastbaarder ze zich voelen, hoe harder ze er tegenaan gaan." Dat klinkt heel logisch. Dat zie je ook bij dictators.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Wat dus precies het effect er van zou zijn.
Met dat laatste ben ik het met je eens. Maar juist de motie Piri maakt door expliciet onschuldige burgers als drukmiddel in te zetten (Timmermans bevestigd dat) de keuze door wel te bepalen welke burgers meer/minder bescherming genieten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja ik ben het wel met je eens dat die focus op Netanyahu verkeerd is in hoe hij het brengt. Dat is een gemiste kans. Je kunt het beter aan onze eigen bijdrage aan burgerlijden verminderen koppelen. Dat is in elk geval hoe ik erin sta. Dat onschuldige burgers lijden in conflict Israel, Iran is iets waar Nederland geen enkele verantwoording voor draagt zodra we geen wapens meer leveren.Zo lang we wapens leveren dragen we dus wel bij aan het leed van onschuldige burgers in Gaza en Iran. Ten gunste van burgers in Israel, dat is natuurlijk heel krom.
Maar het kan toch bijna zon vaart niet lopen dat Israel van dik dominante macht in de regio naar compleet overlopen gaat. Wie gaat ze dan overlopen? Iran blijkt toch opeens haar hele leger verborgen te hebben gehouden? Egypte ziet de kans schoon? Syrie heeft nog niet genoeg gehad van de strijd? Lijkt me een compleet onrealistisch angstbeeld.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
We moeten ze wel een strobreed in de weg leggen. Veel zelfs. Sanctioneer ze net als Iran. Maar er is 1 ding dat net niet kan: de Iron Dome die de enige reden is dat Israël niet binnen 2 weken wordt weggevaagd afbreken.
Het is wel jammer dat de VS de partijen steunt die ik zou aanmerken als agressors. Dan moeten onze sancties dat ook compenseren. De deur moet dan helemaal dicht.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef Hanca het volgende:
[..]
We moeten ze wel een strobreed in de weg leggen. Veel zelfs. Sanctioneer ze net als Iran. Maar er is 1 ding dat net niet kan: de Iron Dome die de enige reden is dat Israël niet binnen 2 weken wordt weggevaagd afbreken.
Hm. Zo werkt het dus niet. Voor iedere onschuldige burger die je dood, staat er een nieuwe terrorist op. Aan beide kanten.quote:Op zaterdag 21 juni 2025 18:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jammer dat jouw partij dat zojuist politiek heeft gemaakt.
En wij als Nederland hebben er absoluut baat bij als Iran uitgeschakeld wordt. Weet je, zo simpel is het ook. Nu alle proxies opgeruimd zijn door Israël en Assad gevallen is, is Iran zelf de laatste horde voor vrede in het Midden-Oosten. En het wegvallen van Iran zou ook heel erg goed nieuws zijn voor Oekraïne.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |