abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218004939
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:33 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Timmermans probeert gewoon het aantal slachtoffers aan beide kanten te verminderen.
Door meer slachtoffers aan de kant van Israël te maken en dan te gokken op de goedheid van Netanyahu (zo staat hij immers bekend) dat hij veel geeft om mensenlevens?

Waarschijnlijker is: bij meer Israëlische doden zal Israël nog harder om zich heen gaan slaan en misschien zelfs die kernbom in gaan zetten die ze zouden hebben. Netanyahu gaat echt geen vrede tekenen omdat er Israëli's sterven.

Als dit Timmermans zijn bedoeling is, is hij zijn gevoel voor de buitenlandse zaken volledig kwijtgeraakt.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218004941
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:41 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Dus preventief een paar atoombommetjes er op? Dan is het snel afgelopen.
En weer een valse tegenstelling
pi_218004944
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Op een volstrekt onaanvaardbare manier.
Er moeten veel slachtoffers vallen bij de kant waar jij geen partij van bent? Zodat ze het g.v.d. eens afleren om jouw partij zomaar aan te durven vallen? Of is er ook een oplossing mogelijk met zo weinig mogelijk slachtoffers?
pi_218004947
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:23 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
80% in Israël die etnisch zuiveren wel goed zou vinden, doe normaal. Is geen enkele bron voor. Compleet idioot om te stellen, je plaatst je nu wel buiten de discussie. Maar het tekent de mentaliteit, dan is het blijkbaar geoorloofd om principieel onschuldige burgerslachtoffers goed te praten. Past in de lijn van het congres. Maar toch gek dat anderen er over vallen :')
Het is 82%. En 56% van de Israëlische joden wil de Israëlische Arabieren het land uit
https://archive.md/2025.0(...)d3-ab9e-f3bbf6070000
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 18:44:13 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218004956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:42 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Er moeten veel slachtoffers vallen bij de kant waar jij geen partij van bent? Zodat ze het g.v.d. eens afleren om jouw partij zomaar aan te durven vallen?
Dit is een uitstekende beschrijving van de logica van Timmermans. Ik weet zeker dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit vat het echt prachtig samen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:45:57 #106
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218004971
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Dit is een uitstekende beschrijving van de logica van Timmermans. Ik weet zeker dat je het niet zo bedoeld heb, maar dit vat het echt prachtig samen.
Idd. Laat die door Iran gesteunde vijanden van Israël dat land maar eens goed toetakelen, dan leert het wel af om die terreurgroepen en het land dat al die terreurgroepen financiert en van raketten voorziet aan te pakken.

Hoe durven ze zichzelf te verweren. Zo wint Iran nooit!
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218004999
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Dan had hij dit voordat de strijd los barstte moeten roepen. Dan had ik (en velen met mij) het nog steeds een raar voorstel gevonden overigens, maar de timing is echt heel, heel erg slecht.

En ik heb zo'n vermoeden dat dat niet onbewust is.
Ja, Timmermans is eerst en vooral een politicus en de verkiezingen komen er weer aan.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:49:30 #108
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218005006
Zijn insteek is vunzige populistische en moreel afkeurenswaardige spelletjes spelen in plaats van goede voorstellen doen om Nederland beter te maken. Duidelijk.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218005010
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:41 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Alleen lees en zie je die redenaties overal, maar goed prima dat jij het anders ziet.

Een goede verdediging helpt in je mogelijkheden om goed te kunnen aanvallen, die relatie is niet een politieke en zal ik niet ontkennen. Het is alleen geen enkel politiek argument om dan maar onschuldige burgers als pressiemiddel in te zetten.

En waar ik mijn interpretatie van de motie vandaan haal? Timmermans zelf. Dus als je het amateuristisch vindt moet je bij hem zijn, niet bij mij.
Ja ik ben het wel met je eens dat die focus op Netanyahu verkeerd is in hoe hij het brengt. Dat is een gemiste kans. Je kunt het beter aan onze eigen bijdrage aan burgerlijden verminderen koppelen. Dat is in elk geval hoe ik erin sta. Dat onschuldige burgers lijden in conflict Israel, Iran is iets waar Nederland geen enkele verantwoording voor draagt zodra we geen wapens meer leveren.Zo lang we wapens leveren dragen we dus wel bij aan het leed van onschuldige burgers in Gaza en Iran. Ten gunste van burgers in Israel, dat is natuurlijk heel krom.
Nederland zou niet moeten niet kiezen welke onschuldige burgers meer bescherming genieten.
pi_218005019
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Door meer slachtoffers aan de kant van Israël te maken en dan te gokken op de goedheid van Netanyahu (zo staat hij immers bekend) dat hij veel geeft om mensenlevens?

Waarschijnlijker is: bij meer Israëlische doden zal Israël nog harder om zich heen gaan slaan en misschien zelfs die kernbom in gaan zetten die ze zouden hebben. Netanyahu gaat echt geen vrede tekenen omdat er Israëli's sterven.

Als dit Timmermans zijn bedoeling is, is hij zijn gevoel voor de buitenlandse zaken volledig kwijtgeraakt.
Ja, je moet agressievelingen geen strobreed in de weg gaan leggen, want anders worden ze nog gewelddadiger!

Wat klopt hier niet aan?
pi_218005023
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:40 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Lol? Haaretz is geen bron. https://www.haaretz.com/i(...)22-a9d7-9ef6af930000
[..]
Is een vrij gerespecteerd nieuwsblad. Ik weet dat veel mensen erg naief zijn over de politiek realiteit binnen Israel, dat land is extreem geradicaliseerd. Die Smotrich en Ben Gvir die we gesanctioneerd hebben komen niet in de regering omdat het allemaal PvdA burgers zijn daar he. Kijk dit is precies wat ik bedoel, je kent de situatie niet en je zet me meteen buiten spel want het past niet in hoe je het graag zou zien.
En dit zegt dat een meerderheid voor vrede is. https://www.bbc.com/news/articles/cp92egdlp3mo

En ik heb je al vaker gezegd dat er genoeg andere manieren zijn om Israël aan te pakken, maar er wordt bewust gekozene om de kwetsbaarheid van onschuldige burgers in te zetten als politiek wapen. Dat mag jij moreel juist vinden, ik vind het moreel verwerpelijk.
pi_218005028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:44 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik dacht al, dat je het daar wel mee eens zou zijn.
  Forum Admin zaterdag 21 juni 2025 @ 18:52:45 #113
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218005037
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Nederland zou niet moeten niet kiezen welke onschuldige burgers meer bescherming genieten.
Wat dus precies het effect er van zou zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_218005043
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:49 schreef Perrin het volgende:
Zijn insteek is vunzige populistische en moreel afkeurenswaardige spelletjes spelen in plaats van goede voorstellen doen om Nederland beter te maken. Duidelijk.
Nou, beter dan Israël aanmoedigen en wapens geven.
pi_218005049
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Ja, je moet agressievelingen geen strobreed in de weg gaan leggen, want anders worden ze nog gewelddadiger!

Wat klopt hier niet aan?
Probeert “Timmermans gewoon het aantal slachtoffers aan beide kanten te verminderen” of “agressievelingen geen strobreed in de weg te leggen”? Je bent nu heel subtiel het argument aan het verschuiven.
pi_218005056
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
En dit zegt dat een meerderheid voor vrede is. https://www.bbc.com/news/articles/cp92egdlp3mo

En ik heb je al vaker gezegd dat er genoeg andere manieren zijn om Israël aan te pakken, maar er wordt bewust gekozene om de kwetsbaarheid van onschuldige burgers in te zetten als politiek wapen. Dat mag jij moreel juist vinden, ik vind het moreel verwerpelijk.
Jij wil dus dat Nederland de burgers van Israel boven die van Gaza en Iran plaatste met het handelen? Waarom niet gelijk behandelen.

quote:
The Israel Democracy Institute (IDI) asked Israelis last month whether the suffering of Gazan civilians should be a factor in their government's decisions on the war. The majority - 67% - said Israel should either ignore it or consider it to a "fairly small extent". Among Jewish Israelis, that rose to more than three-quarters.
Uit je bron dus 67% van de Israeli's vind niet dat dit een overweging moet zijn. Als de Israeli's zelf niet vinden dat anderen recht op deze overwegingen hebben wie ben ik dan dat te weerspreken.
pi_218005057
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:50 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]

Wat klopt hier niet aan?
We moeten ze wel een strobreed in de weg leggen. Veel zelfs. Sanctioneer ze net als Iran. Maar er is 1 ding dat net niet kan: de Iron Dome die de enige reden is dat Israël niet binnen 2 weken wordt weggevaagd afbreken.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Forum Admin zaterdag 21 juni 2025 @ 18:54:30 #118
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218005064
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef SymbolicFrank het volgende:

[..]
Nou, beter dan Israël aanmoedigen en wapens geven.
De Nederlandse regering moedigt Israel niet aan. Alleen Wilders, maar die is weer eens weggerend.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 21 juni 2025 @ 18:54:46 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218005071
quote:
Jammer dat jouw partij dat zojuist politiek heeft gemaakt.

En wij als Nederland hebben er absoluut baat bij als Iran uitgeschakeld wordt. Weet je, zo simpel is het ook. Nu alle proxies opgeruimd zijn door Israël en Assad gevallen is, is Iran zelf de laatste horde voor vrede in het Midden-Oosten. En het wegvallen van Iran zou ook heel erg goed nieuws zijn voor Oekraïne.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218005079
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:52 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Wat dus precies het effect er van zou zijn.
"Hoe onaantastbaarder ze zich voelen, hoe harder ze er tegenaan gaan." Dat klinkt heel logisch. Dat zie je ook bij dictators.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:55:32 #121
229935 damsco
Internetheld sinds 2008
pi_218005081
Goed om te zien dat de maskers afvallen en 80% van de GL/PvdA openlijk de verdediging van Israël en haar burgers afwijzen. Geen zand in de ogen meer strooien, maar gewoon openlijk er voor uit komen. Dat ze maar gedecimeerd mogen worden aankomende verkiezing, op naar de nul zetels voor dit enge clubje radicalen.
Please consider the environment before printing this post
pi_218005084
quote:

[..]
Ja ik ben het wel met je eens dat die focus op Netanyahu verkeerd is in hoe hij het brengt. Dat is een gemiste kans. Je kunt het beter aan onze eigen bijdrage aan burgerlijden verminderen koppelen. Dat is in elk geval hoe ik erin sta. Dat onschuldige burgers lijden in conflict Israel, Iran is iets waar Nederland geen enkele verantwoording voor draagt zodra we geen wapens meer leveren.Zo lang we wapens leveren dragen we dus wel bij aan het leed van onschuldige burgers in Gaza en Iran. Ten gunste van burgers in Israel, dat is natuurlijk heel krom.
Met dat laatste ben ik het met je eens. Maar juist de motie Piri maakt door expliciet onschuldige burgers als drukmiddel in te zetten (Timmermans bevestigd dat) de keuze door wel te bepalen welke burgers meer/minder bescherming genieten.

Helaas hebben we niet in de hand wie wel of niet aanvalt. En op dat aanvallen kan je reageren. Dat hier een motie over komt, prima. Kan je nog heel ver ingaan qua sancties op bewegen in Europees grondgebied van de regering, bevriezen tegoeden, economische sancties op Israëlische producten. Van alles is te bedenken. Maar voor dit alles wordt niet gekozen maar wel voor de optie om onschuldige burgers onder druk te zetten.
pi_218005094
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
We moeten ze wel een strobreed in de weg leggen. Veel zelfs. Sanctioneer ze net als Iran. Maar er is 1 ding dat net niet kan: de Iron Dome die de enige reden is dat Israël niet binnen 2 weken wordt weggevaagd afbreken.
Maar het kan toch bijna zon vaart niet lopen dat Israel van dik dominante macht in de regio naar compleet overlopen gaat. Wie gaat ze dan overlopen? Iran blijkt toch opeens haar hele leger verborgen te hebben gehouden? Egypte ziet de kans schoon? Syrie heeft nog niet genoeg gehad van de strijd? Lijkt me een compleet onrealistisch angstbeeld.
pi_218005100
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:53 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het is wel jammer dat de VS de partijen steunt die ik zou aanmerken als agressors. Dan moeten onze sancties dat ook compenseren. De deur moet dan helemaal dicht.
pi_218005109
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:54 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Jammer dat jouw partij dat zojuist politiek heeft gemaakt.

En wij als Nederland hebben er absoluut baat bij als Iran uitgeschakeld wordt. Weet je, zo simpel is het ook. Nu alle proxies opgeruimd zijn door Israël en Assad gevallen is, is Iran zelf de laatste horde voor vrede in het Midden-Oosten. En het wegvallen van Iran zou ook heel erg goed nieuws zijn voor Oekraïne.
Hm. Zo werkt het dus niet. Voor iedere onschuldige burger die je dood, staat er een nieuwe terrorist op. Aan beide kanten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')