abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_217999079
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217999098
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:34 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Oh je doet er volop aan mee, de framing is in elke post van je op dit forum aanwezig. Je moet helemaal niks, je moet lekker zijn zoals je bent en niet de zielige blanke witte lul uithangen die door iedereen en de wereld wordt tegengewerkt. Dat ben je namelijk niet. Want dat is wel echt een constante aan het worden bij elke post die je hier op het forum poneert. Woke, links, moslims, Palestina-aanhangers, Groenlinks, XR, overal zijn de spoken aanwezig. Achter elke boom.

Nee Etto, Isral bestaat al, wordt al erkend door het gros van de wereld, wordt financieel en diplomatiek op alle fronten gesteund. Is niet het zielige landje dat vooraan staat in de strijd tegen de boze moslims. Je verwijt anderen tribaal denken, maar ondertussen is letterlijk elke post van je ervan doordrenkt. Het is zielig dat je het zelf niet ziet.

Israel is er en gaat niet weg, het is niet de underdog en zal het ook niet worden. De weg naar een tweestatenoplossing betekent dus dat we iets moeten doen aan de situatie van de Palestijnen. Daar gaat de aandacht naartoe, pro-Palestina. En dan moet er veel gebeuren, van opruimen van terreurorganisaties, tot aan opruimen van kolonistensteden. Maar ook, veiligheidsgaranties voor Isral en erkenning van de Palestijnse staat. En ook het opzouten van een radicaal en extremistisch Israelisch oorlogskabinet.

Het is niet ingewikkeld om dat te bedenken. Tenzij je doorlopend in frames denkt.
Isral is natuurlijk wel degelijk een land waar men medelijden mee moet hebben omdat het constant wordt aangevallen door omringende landen, dan wel Islamitische terreurgroeperingen aangestuurd door Iran. Isral is dus natuurlijk wl de underdog in dit verhaal. Het is een klein Joods land van 7 miljoen Joden in een gebied van honderden miljoenen Arabische moslims en tientallen Arabische en Islamitische landen.

En moet er iets worden gedaan aan de situatie van de Palestijnen? Ik zou niet weten waarom, zij hebben deze situatie immers zelf veroorzaakt met hun barbaarse gedrag van de afgelopen decennia. Meerdere keren een tweestatenoplossing afwijzen en maar bezig blijven met terrorisme gericht op (Joods) Isralische burgers.

Ten slotte, waarom moeten 'kolonistensteden' worden 'opgeruimd'? Hoe zie je dit in de praktijk voor je? Geldt dit bijvoorbeeld ook voor de Isralische Arabieren die bijvoorbeeld huizen hebben gekocht in Ramallah of Bethlehem?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_217999190
Laten we wel enige focus houden op de Nederlandse politiek hier.
Deze discussie hebben jullie elders alle ruimte voor.
pi_217999818
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:22 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Isral is natuurlijk wel degelijk een land waar men medelijden mee moet hebben omdat het constant wordt aangevallen door omringende landen, dan wel Islamitische terreurgroeperingen aangestuurd door Iran. Isral is dus natuurlijk wl de underdog in dit verhaal. Het is een klein Joods land van 7 miljoen Joden in een gebied van honderden miljoenen Arabische moslims en tientallen Arabische en Islamitische landen.

En moet er iets worden gedaan aan de situatie van de Palestijnen? Ik zou niet weten waarom, zij hebben deze situatie immers zelf veroorzaakt met hun barbaarse gedrag van de afgelopen decennia. Meerdere keren een tweestatenoplossing afwijzen en maar bezig blijven met terrorisme gericht op (Joods) Isralische burgers.

Ten slotte, waarom moeten 'kolonistensteden' worden 'opgeruimd'? Hoe zie je dit in de praktijk voor je? Geldt dit bijvoorbeeld ook voor de Isralische Arabieren die bijvoorbeeld huizen hebben gekocht in Ramallah of Bethlehem?
Israel is een terroristenstaat kerel. Het moord en hongert mensen uit op grotere schaal dan de terroristengroepen waar ze wel eens last van hebben. Dat heeft Israel voor het grootste deel aan zichzelf te danken. Als je een apartheid staat bent, compleet racistisch van binnen en massaal mensen vermoord ook over de eigen grenzen ja dan levert dat wrijving op inderdaad. Ze hebben bij alle omringende landen aangestuurd op regime change, ze bombarderen alle ziekenhuizen in Gaza. Israel laat geen journalisten toe omdat wat ze doen het daglicht niet kan verdragen. Ze schieten op alles en iedereen van kinderen tot doktoren.
Jij ontkent dat volledig. De situatie in Gaza hoeft niet te veranderen :')
Hier kan je zien wat de gevolgen zijn van de genocide die Israel pleegt.
Bekijk deze YouTube-video
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:05:56 #5
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_217999847
quote:
2s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 08:37 schreef KareldeStoute het volgende:
Laten we wel enige focus houden op de Nederlandse politiek hier.
Deze discussie hebben jullie elders alle ruimte voor.
Kati Piri maakt er Nederlandse politiek van, h?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_217999920
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Zeker en zij niet alleen. Maar ik zag hierboven weer de eindeloze discussie ontstaan die de heren ook in diverse andere topics voeren en die weinig met de Nederlandse politiek te maken heeft.
pi_217999948
Is er een livestream van het PvdA-congres? Niet dat ik vandaag achter de pc ga zitten, maar wat flarden meepakken.
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
pi_217999985
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:16 schreef nostra het volgende:
Is er een livestream van het PvdA-congres? Niet dat ik vandaag achter de pc ga zitten, maar wat flarden meepakken.
Zal in elk geval meer discussie zijn dan op het VVD-congres. De messen om in elkaars rug te steken zijn geslepen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:20:15 #9
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217999988
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:16 schreef nostra het volgende:
Moet nog beginnen denk ik
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:20:42 #10
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_217999997
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:20:55 #11
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218000004
Geen idee welke het is :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218000011
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Maar dit ging niet meer over die motie of bijvoorbeeld de gevolgen voor GL-PvdA toch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218000056
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:20 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zal in elk geval meer discussie zijn dan op het VVD-congres. De messen om in elkaars rug te steken zijn geslepen.
"Als u vr de motie bent en dus tegen het fractiestandpunt, hou dan uw groene kaart omhoog"
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_218000070
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
"Als u vr de motie bent en dus tegen het fractiestandpunt, hou dan uw groene kaart omhoog"
Dat is meer voor het CDA. Dit zal wel weer uitdraaien op elkaar beschadigen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:34:53 #15
346939 Janneke141
pi_218000154
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
Maar dit ging niet meer over die motie of bijvoorbeeld de gevolgen voor GL-PvdA toch?
Geen idee, ik heb niet alles teruggelezen. Feit is dat Isral/Gaza/Iran/de oorlog in het Midden-Oosten helemaal geen verkiezingsthema zou moeten zijn, maar dat de PvdA dat er wel graag van wil maken. De partij die beweert af te willen van polariserende debatten gooit in een van de meest polariserende thema's nog maar eens een kan olie op het vuur.
pi_218000157
Ik denk dat die motie van Piri een heleboel stemmetjes heeft opgeleverd voor pvdagroenlinks

heleboel mensen zijn helemaal klaar met Isral

zeker mede door het gedrag van Wilders die heel de dag alleen maar Isral Isral in de 2e kamer aan het roepen is er bij een groot gedeelte van de nederlandse bevolking een steeds grotere aversie tegen Isral gekomen

zie die demonstratie van afgelopen zondag, 100000 man in Den Haag

Ze gaan er dus geen millimeter afstand van nemen van die motie van afgelopen donderdag
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:35:46 #17
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000165
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juni 2025 23:56 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Absoluut.

Met liefde.
Echt waar? Ondanks de gelijkenissen op de culturele agenda had ik niet gedacht je nog eens in de gelederen te kunnen verwelkomen. Ook omdat je behoorlijk kritisch bent op religie. Het kan verkeren, zo blijkt.

Bij deze dan; welkom.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_218000195
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Geen idee, ik heb niet alles teruggelezen. Feit is dat Isral/Gaza/Iran/de oorlog in het Midden-Oosten helemaal geen verkiezingsthema zou moeten zijn, maar dat de PvdA dat er wel graag van wil maken. De partij die beweert af te willen van polariserende debatten gooit in een van de meest polariserende thema's nog maar eens een kan olie op het vuur.
Het was al wel een thema dat lang voor deze motie speelde. Wapenleveranties, de diplomatieke opstelling van Nederland t.o.v. Isral, Maccabi en alles eromheen, direct aansluitend het vertrek van een staatssecretaris wat daarmee samenhangt en zo kunnen we wel verder gaan.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:38:52 #19
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000196
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:35 schreef klaasweetalles het volgende:
Ik denk dat die motie van Piri een heleboel stemmetjes heeft opgeleverd voor pvdagroenlinks

heleboel mensen zijn helemaal klaar met Isral

zeker mede door het gedrag van Wilders die heel de dag alleen maar Isral Isral in de 2e kamer aan het roepen is er bij een groot gedeelte van de nederlandse bevolking een steeds grotere aversie tegen Isral gekomen

zie die demonstratie van afgelopen zondag, 100000 man in Den Haag

Ze gaan er dus geen millimeter afstand van nemen van die motie van afgelopen donderdag
Ik denk dat jij, net als o.a. de fractie van GL/PvdA, schromelijk onderschatten hoe weinig mensen Gaza belangrijk vinden / hoeveel mensen er pro-Isral zijn.

Ik zei het al eerder in deze reeks: Piri heeft met deze motie vier jaar oppositie geregeld voor haar club nog voordat de campagne ooit echt begonnen is. Dat er nu mogelijk ook nog een scheuring aan zit te komen, daags na het congres dat besloten heeft de boel aan elkaar te lijmen zal het aantal zetels ook wel niet helpen.

pi_218000223
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik denk dat jij, net als o.a. de fractie van GL/PvdA, schromelijk onderschatten hoe weinig mensen Gaza belangrijk vinden / hoeveel mensen er pro-Isral zijn.

Ik zei het al eerder in deze reeks: Piri heeft met deze motie vier jaar oppositie geregeld voor haar club nog voordat de campagne ooit echt begonnen is. Dat er nu mogelijk ook nog een scheuring aan zit te komen, daags na het congres dat besloten heeft de boel aan elkaar te lijmen zal het aantal zetels ook wel niet helpen.
Onzin verhaal dat nederland massaal Isral aan het steunen is

heel de fractie van PvdA GroenLinks heeft die motie goedgekeurd

wat denk jij nou zelf joh? dat Piri deze motie niet van te voren met Timmermans en heel de fractie besproken zou hebben?

Dit is allemaal van te voren heel goed besproken tussen de groepen binnen deze partij
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
pi_218000225
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Zou het? Volgens mij is dat toch een relatief beperkte bubbel hoor.
Je hoort er in het dagelijks leven in elk geval zelden wat over.
pi_218000247
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:38 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het was al wel een thema dat lang voor deze motie speelde. Wapenleveranties, de diplomatieke opstelling van Nederland t.o.v. Isral, Maccabi en alles eromheen, direct aansluitend het vertrek van een staatssecretaris wat daarmee samenhangt en zo kunnen we wel verder gaan.
Ja, het idee dat het geen thema is, is vrij onzinnig. Vorig weekend ging het nog volop over de VVD die probeerde het een item te maken door te doen alsof PvdA/GL vol radicalen zou zitten.
pi_218000259
Trouwens over de controversieelverklaringen deze week: die waren er bijna niet. Het kiesstelsel (gelukkig!), de transgenderwet, het Klimaatplan 2025-2032 en wat onderwerpen over dierenwelzijn, Schiphol en ProRail en wat kabinetsreacties op initiatieven uit de samenleving zijn controversieel verklaard, dan houdt het wel op.
pi_218000262
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Zeker na wat Isral de afgelopen 2 jaar in de Gazastrook heeft gedaan is het steunen van Isral snel afgebrokkeld in Nederland maar ook in de rest van de wereld

Netayahu wordt als een gevaarlijke gek gezien

daarnaast vallen ze nu zelf ook is iran aan met een drogreden
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:46:10 #25
346939 Janneke141
pi_218000269
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, het idee dat het geen thema is, is vrij onzinnig. Vorig weekend ging het nog volop over de VVD die probeerde het een item te maken door te doen alsof PvdA/GL vol radicalen zou zitten.
Dat was echt volstrekt overbodig van de VVD, dat kan PvdA/GL prima zelf :D
pi_218000292
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:42 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Volgens mij zijn zowel de pro-Isral groep als de pro-Gaza groep zeer marginaal, de overgrote meerderheid vindt beide fout of heeft geen mening.

Waarbij ik dan weer wel denk dat die overgrote meerderheid wel voor het behouden van de Iron Dome is, als ze daar al een mening over hebben. Verder heeft Piri met haar motie de geloofwaardigheid van de partij als 'stabiel buitenlandbeleid'-partij, wat ze met Timmermans uitspeelden, afgebroken. Want dat dit standpunt onverdedigbaar is in de EU snapt iedereen die zich er een beetje in verdiept.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:52:01 #27
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000302
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:42 schreef klaasweetalles het volgende:

[..]
Onzin verhaal dat nederland massaal Isral aan het steunen is

heel de fractie van PvdA GroenLinks heeft die motie goedgekeurd

wat denk jij nou zelf joh? dat Piri deze motie niet van te voren met Timmermans en heel de fractie besproken zou hebben?

Dit is allemaal van te voren heel goed besproken tussen de groepen binnen deze partij
35 voor, 99 tegen en niet heel de kamer was aanwezig. Do the math.

zaterdag 21 juni 2025 @ 10:52:46 #28
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218000307
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Israel is een terroristenstaat kerel. Het moord en hongert mensen uit op grotere schaal dan de terroristengroepen waar ze wel eens last van hebben. Dat heeft Israel voor het grootste deel aan zichzelf te danken. Als je een apartheid staat bent, compleet racistisch van binnen en massaal mensen vermoord ook over de eigen grenzen ja dan levert dat wrijving op inderdaad. Ze hebben bij alle omringende landen aangestuurd op regime change, ze bombarderen alle ziekenhuizen in Gaza. Israel laat geen journalisten toe omdat wat ze doen het daglicht niet kan verdragen. Ze schieten op alles en iedereen van kinderen tot doktoren.
Jij ontkent dat volledig. De situatie in Gaza hoeft niet te veranderen :')
Hier kan je zien wat de gevolgen zijn van de genocide die Israel pleegt.
Nee hoor, Isral is een liberale democratie. Het land heeft veel met terrorisme te maken, dat maakt het zelf geen terreurstaat.

Wat mij dan ook opvalt in de discussie rond deze oorlog is dat jij de herhaaldelijk de feiten omdraait. Isral heeft te maken met terreurgroeperingen in omringende landen en een moslimfundamentalistisch regime in Iran dat openlijk heeft verkondigd Isral te willen vernietigen.

Jij maakt dat vervolgens van dat Isral een terreurstaat is die voor onrust zorgt in de regio. Zoals je ook al de situatie omdraait over hoe kinderen worden opgevoed, het bekend dat Palestijnse kinderen worden gendoctrineerd met gedachtegoed waarin terrorisme en antisemitisme zijn genormaliseerd. Hier zijn zelfs in Nederland meermaals kamervragen over geweest.

Vervolgens probeer jij dit gisteren nog te verdraaien dat niet Palestijnse, maar Isralische kinderen met haat en gevoelens van superioriteit worden opgevoed. Het is een hele rare manier van discussiren en doet denken aan mensen die zeggen dat niet Rusland in 2022 Oekrane is binnengevallen, maar Oekrane die oorlog is begonnen.

Je aantijgingen over genocide, apartheid en racisme ga ik verder niet op in. Daar hebben we het immers al vaak genoeg over gehad, als jij die leugens en verzinsels wilt blijven herhalen moet je dat zelf weten.
pi_218000314
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:49 schreef Hanca het volgende:

[..]
Volgens mij zijn zowel de pro-Isral groep als de pro-Gaza groep zeer marginaal, de overgrote meerderheid vindt beide fout of heeft geen mening.

Waarbij ik dan weer wel denk dat die overgrote meerderheid wel voor het behouden van de Iron Dome is, als ze daar al een mening over hebben.
Dat laatste is de kern. De meeste mensen boeit het echt niet veel.
quote:
Verder heeft Piri met haar motie de geloofwaardigheid van de partij als 'stabiel buitenlandbeleid'-partij, wat ze met Timmermans uitspeelden, afgebroken. Want dat dit standpunt onverdedigbaar is in de EU snapt iedereen die zich er een beetje in verdiept.
Dan denk ik dat je toch iets teveel waarde hecht aan een motie.
pi_218000317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Dat was echt volstrekt overbodig van de VVD, dat kan PvdA/GL prima zelf :D
Is dit werkelijk zo radicaal?
pi_218000319
-

[ Bericht 99% gewijzigd door Haags op 21-06-2025 10:54:36 ]
Zonder wrijving geen glans
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:54:26 #32
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218000327
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:43 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Precies, het frame dat dit 'de schuld is van de PvdA' is dan ook wel weer lachwekkend. Dan heb je het afgelopen jaar ook echt onder een steen gelegen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000328
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Isral is een liberale democratie.
Dat staat onder Netanyahu flink onder druk…
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:56:14 #35
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218000338
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:54 schreef AchJa het volgende:

[..]
Deze is iig met ondertiteling en daar staat de chat open... Hilarisch. _O-

Je hebt 4 opties , beetje veel wmb :+
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218000355
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:52 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
35 voor, 99 tegen en niet heel de kamer was aanwezig. Do the math.
Dat is wel heel makkelijk rekenen. De motie zegt namelijk niets over pro-Israel zijn. Je kan prima tegen de motie stemmen en niet de acties van de Isralirs steunen. Beetje geradicaliseerde manier van denken hou je erop na.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 10:59:19 #37
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000372
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Precies, het frame dat dit 'de schuld is van de PvdA' is dan ook wel weer lachwekkend. Dan heb je het afgelopen jaar ook echt onder een steen gelegen.
Klopt. Het is dan ook de schuld van GL - zie ook de reactie van PvdA oudgedienden. Dus zelfs die 35 voor is wankel.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 21-06-2025 11:28:46 ]

pi_218000382
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Ja, anders zouden die 8 partijtoppers van de PvdA ook niet stampvoetend in de media verschijnen, deze 8 staan niet bekend als mensen die graag in de weg van de kamerfractie lopen.

Het afbreken van de Iron Dome (ze krabbelen nu wat terug met 'er zijn vast andere leveranciers', maar in de Kamer had ze het echt over het verdwijnen van de Iron Dome) is natuurlijk enorm radicaal.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:00:35 #39
346939 Janneke141
pi_218000386
quote:
11s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:54 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Om tegen Isral te zeggen dat ze maar een paraplu opsteken als er raketten aan komen vliegen? Wat denk je zelf?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:00:35 #40
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000387
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat is wel heel makkelijk rekenen. De motie zegt namelijk niets over pro-Israel zijn. Je kan prima tegen de motie stemmen en niet de acties van de Isralirs steunen. Beetje geradicaliseerde manier van denken hou je erop na.
Volgens mij is Piri degene met de radicale denkwijze. Dat blijkt ook wel als je nota bene D66 n Volt niet meekrijgt met zo'n motie. Het zegt dus ook / eerder iets over hen die wl voor stemden.

Wie de schoen past..

pi_218000391
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:52 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, Isral is een liberale democratie. Het land heeft veel met terrorisme te maken, dat maakt het zelf geen terreurstaat.
Een liberale democratie vermoord niet 40.000 onschuldige mensen in 2 jaar. Een liberale democratie hongert geen 2 miljoen mensen uit een liberale democratie bombardeert niet elk ziekenhuis in een streek een liberale democratie laat journalisten toe. Israel pleegt meer terreur dan het moet ondergaan.

quote:
Wat mij dan ook opvalt in de discussie rond deze oorlog is dat jij de herhaaldelijk de feiten omdraait. Isral heeft te maken met terreurgroeperingen in omringende landen en een moslimfundamentalistisch regime in Iran dat openlijk heeft verkondigd Isral te willen vernietigen.
Israel roept al meer dan 30 jaar op om de regering in Iran omver te werpen. Dat ze over en weer elkaar het ligt in de ogen niet gunnen maakt ze beide fout.

quote:
Jij maakt dat vervolgens van dat Isral een terreurstaat is die voor onrust zorgt in de regio. Zoals je ook al de situatie omdraait over hoe kinderen worden opgevoed, het bekend dat Palestijnse kinderen worden gendoctrineerd met gedachtegoed waarin terrorisme en antisemitisme zijn genormaliseerd. Hier zijn zelfs in Nederland meermaals kamervragen over geweest.
In Israel worden kinderen net zo goed opgevoed met racistisch gedachtegoed waardoor ze Palestijnen niet als medemensen zien, dat weet je ook best. Zonder racisme dat in de haarvaten van je samenleving zit kun je je buren niet aandoen wat Israel de Palestijnen aan doet. Je merkt ook dat Israel de eigen terreur amper waarneemt en de terreur die ze ontvangen gigantisch opblaast.

quote:
Je aantijgingen over genocide, apartheid en racisme ga ik verder niet op in. Daar hebben we het immers al vaak genoeg over gehad, als jij die leugens en verzinsels wilt blijven herhalen moet je dat zelf weten.
Dat zijn geen aantijgingen dat zijn de feiten. Kijk maar een keer wat Israel aanricht in Gaza in plaats van liegen dat er geen hongersnood is.
pi_218000399
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Klopt. Het is dan ook de schuld van GL - zie ook de reactie van PvdA oudgedienden. Dus zelfs die 35 voor is wankel.
Het schijnt toch vooral een solo-actie van Piri te zijn geweest, al heeft ze het wel van te voren aan de fractie gemeld. En Piri is echt PvdA.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:01:41 #43
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218000402
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Volgens mij is Piri degene met de radicale denkwijze. Dat blijkt ook wel als je nota bene D66 n Volt niet meekrijgt met zo'n motie.
Ik vind het allemaal wel meevallen.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_218000406
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 10:59 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Dank voor het bewijzen van mijn punt. Misschien je iets meer verdiepen in de actualiteiten en daarmee dus ook de recente polls onder Nederlanders m.b.t. thema.

Dan zal je ook meteen zien dat het aantal diehard pro-Isral figuren tot een dieptepunt is gedaald.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:02:15 #45
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000409
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Het schijnt toch vooral een solo-actie van Piri te zijn geweest, al heeft ze het wel van te voren aan de fractie gemeld. En Piri is echt PvdA.
Het is een beetje een flauw en plagerig bedoeld onderscheid natuurlijk, want het is n club nu.

zaterdag 21 juni 2025 @ 11:03:13 #46
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000418
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:01 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Ik vind het allemaal wel meevallen.
Nouja, het merendeel van de mensen in de TK en een groep mensen binnen de PvdA dus niet.

pi_218000423
quote:

[..]
Volgens mij is Piri degene met de radicale denkwijze. Dat blijkt ook wel als je nota bene D66 n Volt niet meekrijgt met zo'n motie. Het zegt dus ook / eerder iets over hen die wl voor stemden.

Wie de schoen past..
Je bent niet anders dan een Piri, als je het voor en tegenstemmen zo weet te interpreteren / te vertalen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000424
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ja, anders zouden die 8 partijtoppers van de PvdA ook niet stampvoetend in de media verschijnen, deze 8 staan niet bekend als mensen die graag in de weg van de kamerfractie lopen.

Het afbreken van de Iron Dome (ze krabbelen nu wat terug met 'er zijn vast andere leveranciers', maar in de Kamer had ze het echt over het verdwijnen van de Iron Dome) is natuurlijk enorm radicaal.
'Toppers'

Niets radicaal aan het stoppen met leveren van wapens aan een land dat genocide pleegt. Juist radicaal om daar tegen te zijn.
pi_218000427
In oktober is iedereen de motie van Piri vergeten

storm in een glas water op dit moment
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:04:54 #50
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000433
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:02 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dank voor het bewijzen van mijn punt. Misschien je iets meer verdiepen in de actualiteiten en daarmee dus ook de recente polls onder Nederlanders m.b.t. thema.

Dan zal je ook meteen zien dat het aantal diehard pro-Isral figuren tot een dieptepunt is gedaald.
Ik heb het ook niet enkel over pro Israel figuren. Niet iedereen die niet pro Palestina is, is meteen pro Israel. Ik denk oprecht dat het het gros van mensen in NL niet zoveel kan schelen. Voor hen is Gaza is weinig anders dan Soedan of Jemen. Ik ben bijvoorbeeld ook zo iemand.

pi_218000435
quote:

[..]

Wie de schoen past..
Dat Volt en D66 hierin niet meegaan laat vooral hun hypocrisie en gebrek aan ruggengraat zien. Ze willen blijkbaar alleen maar de mooie schijn maken met standpunten over internationaal recht. Maar als het internationaal recht even niet uitkomt dan staan ze er dus toch niet voor.
pi_218000446
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:04 schreef klaasweetalles het volgende:

Yeşilgz, Bontenbal, Wilders, Bikker en misschien ook Jetten zullen er wel voor zorgen dat niemand dit vergeet.
pi_218000453
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:03 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
'Toppers'
Ja, partijtoppers. Groter dan Piri, die met haar solo-actie ook nog eens de fusie in gevaar brengt.
pi_218000455
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet enkel over pro Israel figuren. Niet iedereen die niet pro-palstina is, is meteen pro Israel. Ik denk oprecht dat het het gros van mensen in NL niet zoveel kan schelen. Voor hen is Gaza is weinig anders dan Soedan of Jemen. Ik ben bijvoorbeeld ook zo iemand.
Hoe is het niet anders, wij dragen actief bij aan het conflict door wapens te leveren. Dat is bij de andere conflicten die je noemt niet zo.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:07:22 #55
346939 Janneke141
pi_218000457
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:01 schreef Hanca het volgende:

[..]
Waarmee ze de glazen van een regeringsdeelname wel redelijk ingooien. De club van Wilders is een onbetrouwbare partner om mee samen te werken, maar met een partij waar de inhoudelijke verdeeldheid zo groot is en publiekelijk (in de Kamer en in de media) wordt uitgevochten kan het ook nogal lastig zijn. Daar zullen zowel Yesilgz als Bontenbal toch wel wat bedenkingen bij hebben.
pi_218000470
Het is wel te merken waarom de Nederlandse kiezer zo vergeetachtig en hardleers is. Wat een waan van de dag zeg. Wow PvdA een motie die om onduidelijke redenen controversieel wordt verklaard. Meteen zijn ze bijna net zo onbetrouwbaar en moeilijk mee te regeren als de PVV :')
pi_218000472
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:05 schreef Hanca het volgende:

[..]
Yeşilgz, Bontenbal, Wilders, Bikker en misschien ook Jetten zullen er wel voor zorgen dat niemand dit vergeet.
Jij denkt dat de kiezer hier wakker van gaat liggen, zeker na wat Isral zelf aan het veroorzaken is in dat gebied

Het wordt allemaal groter gemaakt dan het in werkelijkheid is en dat voornamelijk de rechtse media die de overhand heeft en die de bui al zien hangen dat pvda de grootste gaat worden

die proberen elke scheet van links op te blazen

de kiezer bepaalt in oktober

en op dit moment is de nederlandse poltiek zo dat partijen zelfs in staat zijn geweest met de extreem rechtse gekkies van pvv te gaan regeren

zo moeilijk zal het niet zijn om straks een kabinet met de pvda groenlinks te gaan vormen
pi_218000479
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:04 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Ik heb het ook niet enkel over pro Israel figuren. Niet iedereen die niet pro Palestina is, is meteen pro Israel. Ik denk oprecht dat het het gros van mensen in NL niet zoveel kan schelen. Voor hen is Gaza is weinig anders dan Soedan of Jemen. Ik ben bijvoorbeeld ook zo iemand.
Dat zal, maar dat is een ander standpunt dan je eerder verkondigde. Namelijk dat schromelijk onderschat wordt hoeveel mensen pro-Isral zijn. Dus je bent je eigen doelpalen aan het verschuiven.

Voor de mensen die het wel wat kan schelen of er iets van vinden ziet het er toch echt anders uit dan wat jij beweerde.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)israel-gaza-veldkamp
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:07 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe is het niet anders, wij dragen actief bij aan het conflict door wapens te leveren. Dat is bij de andere conflicten die je noemt niet zo.
De Iron Dome is geen wapen. Hoe jij het ook wil framen.
pi_218000487
Ach het midden in Nederland doet ook altijd gezellig mee in het links bashen. En dan vraagt men zich toch af waarom we alleen maar naar rechts hollen.
pi_218000495
quote:

[..]
Geen enkel probleem, dan mag dat clubje het toch weer lekker proberen met elkaar. Dan krijgen we een kabinet waar de Nederlander weer van mag smullen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:11:48 #62
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218000497
quote:
Nou en. Daarbij is het een luchtVERDEDIGINGSsysteem.
pi_218000501
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:10 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ook defensieve wapens zijn wapens. Los van wat je van de motie vindt. Laten we bij de feiten blijven.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000502
quote:

[..]
Het helpt Israel bij hun offensieve mogelijkheden. De beste aanval is een goede verdediging. Het zijn wel degelijk wapens, raketten. Ik frame niet meer dan jij.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:12:46 #65
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218000507
quote:

[..]
Ze krijgen hun verkiezingscampagne op een presenteerblaadje aangeboden.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218000508
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Nou en. Daarbij is het een luchtVERDEDIGINGSsysteem.
Ja is een anti-tankraket ook geen wapen dan? Omdat het verdediging tegen tanks is?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:13:20 #67
38496 Perrin
pi_218000512
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ja is een antitankraket ook geen wapen dan? Omdat het verdediging tegen tanks is?
Die kun je ook offensief inzetten, flappie.
pi_218000520
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Dat maakt voor de definitie niets uit, Harrie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000521
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:13 schreef Perrin het volgende:

[..]
Luchtverdediging toch ook. Stel je valt een land binnen. En je rolt je luchtverdediging naar voren om ook daar te verdedigen. Voil.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:14:48 #70
38496 Perrin
pi_218000523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat maakt voor de definitie niets uit, Harrie.
Het maakt mij nogal uit of je een bevolking hun verdediging tegen continue aanvallen van hun buurlanden wil saboteren..
pi_218000525
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het maakt mij nogal uit of je een land hun verdediging wil saboteren..
Ja, maar een wapen is dan nog steeds een wapen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:15:39 #72
38496 Perrin
pi_218000531
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Luchtverdediging toch ook. Stel je valt een land binnen. En je rolt je luchtverdediging naar voren om ook daar te verdedigen. Voil.
Ja die Iron Dome die nemen ze overal mee naartoe. Inklappen en wegwezen. Het niveau daalt steeds verder.
pi_218000534
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ach het midden in Nederland doet ook altijd gezellig mee in het links bashen. En dan vraagt men zich toch af waarom we alleen maar naar rechts hollen.
Dit is toch echt Piri zelf. Als je mij had gevraagd hoe GL-PvdA kon voorkomen dat ze groot zouden worden en meeregeren in het volgende kabinet, had 'radicale moties over buitenlandbeleid, vooral Isral' op 1 gestaan. Iedere campagnestrateeg snapt dat dit de domste actie is die de fractie kon doen.

Boos worden over Isral: prima. Een motie indienen voor economische sancties, meer sancties tegen Isralische ministers of zelfs het officieel verklaren dat Isral genocide pleegt: dat was allemaal prima geweest. Dit niet. En dat wist Piri best. Ze verklaarde zelf een paar weken geleden nog dat dit te ver zou gaan.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:16:40 #74
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000540
quote:

[..]
Wij leveren helemaal geen wapens aan Isral. Wij leveren -als onderdeel van onze wereldwijde rol bij het F35 programma - reserveonderdelen voor n type jachtvliegtuig. Onder andere aan Isral.

pi_218000546
Voor mij is het heel simpel

Waarom moet Nederland Isral steunen in zo een luchtverdedigingssysteem terwijl Iran zo ding niet heeft en de Isralisch gevechtsvliegtuigen overal die bommen kunnen pleuren boven Iran???

waarom?

waarom?

laten we er gewoon een gelijke strijd van maken zou ik zeggen......
pi_218000551
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Perrin het volgende:

[..]
Het maakt mij nogal uit of je een bevolking hun verdediging tegen continue aanvallen van hun buurlanden wil saboteren..
Wie wil er sabboteren dan? Dat wij niet meer zouden bijdragen aan de bewapening van Israel maakt niet dat de motie is dat wij Israels verdediging zouden moeten saboteren. Het mag overduidelijk niet om de inhoud van de motie gaan. Nee het blijven woordspelletjes.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:18:43 #77
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000565
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat zal, maar dat is een ander standpunt dan je eerder verkondigde. Namelijk dat schromelijk onderschat wordt hoeveel mensen pro-Isral zijn. Dus je bent je eigen doelpalen aan het verschuiven.

Voor de mensen die het wel wat kan schelen of er iets van vinden ziet het er toch echt anders uit dan wat jij beweerde.

https://www.rtl.nl/nieuws(...)israel-gaza-veldkamp
Maat, leer lezen. Ik schreef letterlijk dit:

quote:
Met je doelpalen verschuiven :W

zaterdag 21 juni 2025 @ 11:18:49 #78
38496 Perrin
pi_218000566
Iedereen die de gehele Isralische bevolking het slechtste toewenst, is iig voor mij iemand om met een grote boog omheen te lopen.
pi_218000573
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Maat, leer lezen. Ik schreef letterlijk dit:
[..]
Met je doelpalen verschuiven :W
Misschien even doorlezen. Na dat dikgedrukte. Of lees je daar 'per ongeluk' overheen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000583
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:16 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Wij leveren helemaal geen wapens aan Isral. Wij leveren -als onderdeel van onze wereldwijde rol bij het F35 programma - reserveonderdelen voor n type jachtvliegtuig. Onder andere aan Isral.
Als we geen wapens leveren is er ook geen probleem met motie Piri. Want die gaat enkel over het niet meer leveren van wapens aan Israel. Wat we volgens jou al niet doen. Dus een motie om niks.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:21:19 #81
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218000590
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:

Waarom moet Nederland Isral steunen in zo een luchtverdedigingssysteem terwijl Iran zo ding niet heeft en de Isralisch gevechtsvliegtuigen overal die bommen kunnen pleuren boven Iran???

waarom?

waarom?

Het is niet eerlijk.... Boehoe...

Het staat Iran vrij om zo'n systeem op te tuigen.

Binnenkort maar met Rusland om de tafel om de wapens eerlijk te verdelen want anders is het allemaal niet eeerluuk...
pi_218000596
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:18 schreef Perrin het volgende:
Iedereen die de gehele Isralische bevolking het slechtste toewenst, is iig voor mij iemand om met een grote boog omheen te lopen.
ik denk dat niemand tegen Isral was in het verleden, alleen ze hebben het zelf verneukt de afgelopen 2 jaar

hoever kan je een land laten gaan

en dan constant het excuus gebruiken dat andere ze willen vernietigen

dat excuus gebruiken ze al 1000den jaren als je de geschiedenisboeken erbij pakt en dat zou ze bepaalde rechten moeten geven wat anderen niet hebben?
pi_218000600
quote:
Dat heb ik bij iedereen die welke bevolking dan ook het slechtste toewenst. Denk dat daar het meten met twee maten al snel om de hoek komt kijken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000605
quote:
Ja ook een mooie verdraaien. Niet meer willen bijdragen aan Israels terreur is het slechtste toewensen aan Israel?
Als dat zo is dan is tegen deze motie zijn de Palestijnen het slechtste toewensen en daar zitten ze toch al vrij dicht in de buurt. Gaza is een giga-concentratiekamp op dit moment.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:23:07 #85
38496 Perrin
pi_218000610
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:22 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Dat heb ik bij iedereen die welke bevolking dan ook het slechtste toewenst. Denk dat daar het meten met twee maten al snel om de hoek komt kijken.
Je zult mij niet over meten met twee maten horen klagen, maar idd. Alle mensen die de hele bevolking van een land of hele bevolkingsgroepen het slechtste toewensen zijn mensen die je zou moeten vermijden als de pest.

Inclusief alle lui die deze motie steunen. Inclusief alle mensen die Gaza uitgeroeid willen zien.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:23:36 #86
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_218000621
quote:
Dat doet niemand toch?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:24:40 #87
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000633
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:19 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Misschien even doorlezen. Na dat dikgedrukte. Of lees je daar 'per ongeluk' overheen.
Dat zijn twee verschillende dingen h? Ik stel: men onderschat:
1) hoe weinig mensen er om Gaza geven
2) hoeveel mensen er pro Israel zijn

Nergens zeg ik iets over groei van die laatste groep, of berhaupt van die groepen. Ik zeg alleen dat een bepaald deel van de kamer die twee verschillende sentimenten (heeft) onderschat, en de impliciete veronderstelling is vervolgens dat ze het op basis van die onderschatting hebben aangedurfd een radicale motie in te dienen. Aangezien die motie zelfs niet door hun politieke medestanders wordt gesteund, blijkens uit het aantal stemmen dat die motie haalde, bewijst mijn gelijk, namelijk dat men het eerder genoemde sentiment inderdaad onderschat heeft.

Of men heeft ondanks dat men het wel wist politieke zelfmoord willen plegen, dat kan ook. Enfin; je speelt inmiddels op de man en niet langer op de bal dus de argumenten zullen wel op zijn. Ik ga ze iig niet meer herhalen. Immers, quod erat demonstrandum. Al een keer of drie inmiddels.

zaterdag 21 juni 2025 @ 11:25:06 #88
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218000639
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Een liberale democratie vermoord niet 40.000 onschuldige mensen in 2 jaar. Een liberale democratie hongert geen 2 miljoen mensen uit een liberale democratie bombardeert niet elk ziekenhuis in een streek een liberale democratie laat journalisten toe. Israel pleegt meer terreur dan het moet ondergaan.
[..]
Hmm, bijzonder. Het VK en de VS hebben tienduizenden Duitsers gedood in een paar dagen tijdens de bombardementen in Duitsland. Om nog maar te zwijgen over de bombardementen van Hiroshima en Nagasaki. En toch zijn deze landen natuurlijk democratien. Jouw claim klopt dus niet.

En mbt deze oorlog Isral natuurlijk niet schuldig aan alle overbodige burgerslachtoffers, dit komt juist doordat de Palestijnen nota bene hun eigen burgers opofferen in een poging hun terroristen te beschermen. Dat is een oorlogsmisdaad. Elke partij heeft namelijk zelf de verplichting een scheiding te maken tussen hun burgers en hun strijders, de Palestijnen laten dit na.
quote:
[..]
Israel roept al meer dan 30 jaar op om de regering in Iran omver te werpen. Dat ze over en weer elkaar het ligt in de ogen niet gunnen maakt ze beide fout.
Dit is natuurlijk gewoon niet waar. Dit sluit weer aan bij wat ik eerder zij dat jij wat de partijen die tegen Isral strijden doen en zeggen aangrijpt om vervolgens te stellen dat Isral dit doet.
quote:
[..]
In Israel worden kinderen net zo goed opgevoed met racistisch gedachtegoed waardoor ze Palestijnen niet als medemensen zien, dat weet je ook best. Zonder racisme dat in de haarvaten van je samenleving zit kun je je buren niet aandoen wat Israel de Palestijnen aan doet. Je merkt ook dat Israel de eigen terreur amper waarneemt en de terreur die ze ontvangen gigantisch opblaast.
[..]
Nee hoor, dat is niet het geval. Isralische scholen zijn Westers ingesteld en daarnaast zijn er zelfs talloze meertalige scholen waar er wordt geprobeerd Arabische en Joodse kinderen samen te brengen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:25:09 #89
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218000641
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als we geen wapens leveren is er ook geen probleem met motie Piri. Want die gaat enkel over het niet meer leveren van wapens aan Israel. Wat we volgens jou al niet doen. Dus een motie om niks.
Je weet zelf hoe al die activisten als een bok op de haverkist duiken als ze maar denken dat ze het gelijk aan hun zijde hebben...

Rechtszaak tegen Nederlandse staat: stop levering voor F-35’s
pi_218000643
quote:
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:23 schreef Perrin het volgende:

[..]
Je zult mij niet over meten met twee maten horen klagen, maar idd. Alle mensen die de hele bevolking van een land of hele bevolkingsgroepen het slechtste toewensen zijn mensen die je zou moeten vermijden als de pest.

Inclusief alle lui die deze motie steunen. Inclusief alle mensen die Gaza uitgeroeid willen zien.
De politieke heisa rond deze motie is inmiddels groter dan de heisa rond het kabinetsbeleid/standpunt. Dat zegt wel genoeg.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000646
quote:

[..]
Verdedigingswapen
1) Afweer 2) Schild

Gevonden op: https://www.mijnwoordenboek.nl/puzzelwoordenboek/Verdedigingswapen/1
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:26:30 #92
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218000649
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:14 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ja joh, lekker mobiel systeem wel... :')
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:26:38 #93
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218000651
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:20 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Precies, een motie om niets. Een zuiver populistische motie dus. Vandaar de ontploffing in het gezicht van de partij die de laatste jaren aan het strijden was tegen de populisten.

zaterdag 21 juni 2025 @ 11:27:13 #94
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:27:39 #95
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218000662
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:17 schreef klaasweetalles het volgende:

waarom?

waarom?

Misschien had men daar wat geld in moeten stoppen in plaats van het verrijken van uranium in een ondergronds laboratorium.
pi_218000670
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:27 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Misschien had men daar wat geld in moeten stoppen in plaats van het verrijken van uranium in een ondergronds laboratorium.
Tja sommige landen krijgen nukes, anderen moeten ze maken. Dus daar zit wat verschil in ontwikkelingstijd.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000678
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:27 schreef AchJa het volgende:

[..]
Done.
Verdedigingswapens en aanvalswapens zijn allebei wapens waarde Achja. Het is geen woordspelletje.
Rule of acquisition #214. Never begin a business negotiation on an empty stomach.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:36:28 #98
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218000733
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:30 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Verdedigingswapens en aanvalswapens zijn allebei wapens waarde Achja. Het is geen woordspelletje.
Correct, en als je goed opgelet had ging het om "offensief" gebruik. Jullie maken er een woordspelletje van.
pi_218000734
De motie Cohen e.a. is op een vage manier afgevoerd naar het gezamenlijke congres, dus die gaat weggestemd worden.
pi_218000747
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:00 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Om tegen Isral te zeggen dat ze maar een paraplu opsteken als er raketten aan komen vliegen? Wat denk je zelf?
Dat is natuurlijk niet wat er met die motie bereikt zou worden, het is vermoedelijk niet zo dat het raketschild na die motie direct stilligt. Dit was tijdelijk en bedoeld om druk op Isral te zetten. Dat staat ook gewoon in de motie.
pi_218000761
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 21 juni 2025 11:24 schreef AgLarrr het volgende:[/b
Dat zijn twee verschillende dingen h? Ik stel: men onderschat:
1) hoe weinig mensen er om Gaza geven
2) hoeveel mensen er pro Israel zijn

Nergens zeg ik iets over groei van die laatste groep, of berhaupt van die groepen. Ik zeg alleen dat een bepaald deel van de kamer die twee verschillende sentimenten (heeft) onderschat, en de impliciete veronderstelling is vervolgens dat ze het op basis van die onderschatting hebben aangedurfd een radicale motie in te dienen. Aangezien die motie zelfs niet door hun politieke medestanders wordt gesteund, blijkens uit het aantal stemmen dat die motie haalde, bewijst mijn gelijk, namelijk dat men het eerder genoemde sentiment inderdaad onderschat heeft.

Of men heeft ondanks dat men het wel wist politieke zelfmoord willen plegen, dat kan ook. Enfin; je speelt inmiddels op de man en niet langer op de bal dus de argumenten zullen wel op zijn. Ik ga ze iig niet meer herhalen. Immers, quod erat demonstrandum. Al een keer of drie inmiddels.
Volgens mij stelde ik vrij duidelijk dat het al of niet linken van politieke steun aan de motie niets zegt over de grootte van de groepen die je noemde of de wijze waarop een deel van de kamer de grootte van die groepen heeft ingrschat

Je noemt twee zaken die gewoon volstrekt los van elkaar staan en probeert ze aan elkaar te verbinden. Een impliciete veronderstelling op basis van gebakken lucht, om vervolgens je gelijk te claimen op basis van een politieke stemming.

Je kan ook stellen, de motie is te 'radicaal' voor het grootste gedeelte van de kamer. Inhoudelijk zegt dat nog steeds niets over de twee punten die je aanhaalt namelijk of hun vermeende inschatting daarvan.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000763
quote:

Eerder al. Over een paar weken beginnen de zomervakanties en Tour. Dit drama waait wel over. Al zal de VVD het natuurlijk graag blijven benadrukken om aan te tonen dat de PvdA echt enger is dan de PVV :+.
pi_218000775
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:25 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je weet zelf hoe al die activisten als een bok op de haverkist duiken als ze maar denken dat ze het gelijk aan hun zijde hebben...

Rechtszaak tegen Nederlandse staat: stop levering voor F-35’s
Als ze de zaak wonnen hebben ze toch gelijk gekregen van rechter. Dan denken ze toch niet alleen het gelijk aan hun zijde te hebben?
pi_218000777
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:36 schreef AchJa het volgende:

[..]
Correct, en als je goed opgelet had ging het om "offensief" gebruik. Jullie maken er een woordspelletje van.
Je bent wat later aangehaakt. Een user beweerde dat defensieve wapens geen wapens zijn. Dat is kolder en daar ging de discussie over.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000794
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]
Precies, een motie om niets. Een zuiver populistische motie dus. Vandaar de ontploffing in het gezicht van de partij die de laatste jaren aan het strijden was tegen de populisten.
Nouja een ontploffing is dus vrij atypisch. We zien al meer dan een jaar bijna enkel populistische politiek dus dat hier dan van een muis een olifant gemaakt wordt is toch vrij willekeurig. Hoeveel zuiver populistische moties zullen er geweest zijn het afgelopen jaar een stuk of 1000?
pi_218000827
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk niet wat er met die motie bereikt zou worden, het is vermoedelijk niet zo dat het raketschild na die motie direct stilligt. Dit was tijdelijk en bedoeld om druk op Isral te zetten. Dat staat ook gewoon in de motie.
Precies ook treurig om de hele tijd te doen alsof zo'n motie tegen Israel zou zijn. Nee die motie zal Israel helpen het juiste te doen. Voedsel en hulp toe te laten richting Gaza, misschien voelen de Israeliers het nu niet zo. Maar ze hebben ook van doen met mensen, die ze onmenselijk behandelen. Uiteindelijk is het ook in Israels voordeel als ze de Palestijnen als mensen behandelen, ze zullen er toch nog een tijdje mee moeten samenleven.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:47:46 #107
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218000839
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:38 schreef KareldeStoute het volgende:

Voorafgaand aan de motie was meneer nog heel druk om het een algemeen wapenembargo te pushen...

twitter

twitter
pi_218000855
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:47 schreef AchJa het volgende:

[..]
Voorafgaand aan de motie was meneer nog heel druk om het een algemeen wapenembargo te pushen...

[ x ]

[ x ]
Dat sluit toch precies aan bij wat ik zeg?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:52:37 #109
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218000871
Wat een amateurisme bij de PvdA.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_218000882
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

[ x ]

[ x ]
Hamas is niet democratisch gekozen. Dat is natuurlijk een hardnekkig fabel. Als je denkt dat tijdens de verkiezingen destijds voldaan werd aan de kernvoorwaarden voor vrije democratische verkiezingen, zonder inmenging van buitenaf, dan heb je echt onder een kei gelegen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:54:52 #111
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218000889
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hamas is niet democratisch gekozen. Dat is natuurlijk een hardnekkig fabel. Als je denkt dat tijdens de verkiezingen destijds voldaan werd aan de kernvoorwaarden voor vrije democratische verkiezingen, zonder inmenging van buitenaf, dan heb je echt onder een kei gelegen.
Makkelijk smoesje om te verbloemen dat Hamas gewoon populair was bij een aanzienlijk deel van de Palestijnen destijds.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:55:20 #112
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218000892
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:53 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Hamas is democratisch verkozen tijdens de verkiezingen van 2005 in de Gazastrook. Verscheidene polls laten zelfs zien dat als er nu op de Westelijke Jordaanoever verkiezingen zouden zijn, Hamas daar ook zou winnen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 11:57:17 #113
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218000912
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Makkelijk smoesje om te verbloemen dat Hamas gewoon populair was bij een aanzienlijk deel van de Palestijnen destijds.
En nog altijd, recent onderzoek liet zien dat een merendeel van de Palestijnen niet wil dat Hamas de wapens neerlegt of dat de kopstukken van Hamas worden uitgeleverd in ruil voor vrede.
pi_218000918
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:54 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Populair ja, democratisch gekozen nee. Heeft niets met smoesjes te maken, maar met feiten. En vergeet niet dat het een Iraanse proxy was/is die ook de middelen had om een deel van de Palestijnse bevolking te voorzien van basismiddelen die keihard nodig waren. Het waren diehard populisten en door de militaire tak uiteindelijk uitstekend in staat om tegenstanders uit te schakelen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218000939
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
En nog altijd, recent onderzoek liet zien dat een merendeel van de Palestijnen niet wil dat Hamas de wapens neerlegt of dat de kopstukken van Hamas worden uitgeleverd in ruil voor vrede.
Betrouwbare onderzoeken zijn dat altijd, in gebieden waar een kogel door je hoofd gejaagd kan worden als je het verkeerde zegt.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:01:12 #116
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218000957
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Als ze de zaak wonnen hebben ze toch gelijk gekregen van rechter. Dan denken ze toch niet alleen het gelijk aan hun zijde te hebben?
Voordat er uberhaupt een uitspraak was vonden ze al dat alles stilgelegd moest worden. Maar goed de leveringen gaan gewoon door hoor.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:02:06 #117
13456 AchJa
Shut up!!!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:02:19 #118
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218000972
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Betrouwbare onderzoeken zijn dat altijd, in gebieden waar een kogel door je hoofd gejaagd kan worden als je het verkeerde zegt.
Dit is niet hoe de PCPSR bekend staat. Die krijgen zelfs geld van de EU, niet dat dit veel zegt, maar goed.
pi_218000974
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ze hebben recht op een staat en recht om zichzelf te verdedigen. Nog altijd vermoord Israel veel meer Palestijnen dan andersom. Dus nee de Israeli's zijn niet enkel slachtoffer, ze zijn ook dader. De Palestijnen zijn ook niet enkel slachtoffer maar ook dader.
pi_218001004
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:01 schreef AchJa het volgende:

[..]
Voordat er uberhaupt een uitspraak was vonden ze al dat alles stilgelegd moest worden. Maar goed de leveringen gaan gewoon door hoor.
Maar ze hadden dus het recht aan hun zijde volgens de rechter. Nouja niet meer dan logisch dus als kamerleden die wel wat om onze wetten geven willen dat die leveranties stoppen. Het naleven van gerechtelijke uitspraken is een kernwaarde van onze democratie. Triest om te zien dat bijna de hele kamer daarover valt, zelfs Volt en D66.
pi_218001036
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:02 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is niet hoe de PCPSR bekend staat. Die krijgen zelfs geld van de EU, niet dat dit veel zegt, maar goed.
Het gaat niet om de onderzoeker, maar om diegene die wordt bevraagd.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:06:12 #122
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218001053
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:02 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze hebben recht op een staat en recht om zichzelf te verdedigen. Nog altijd vermoord Israel veel meer Palestijnen dan andersom. Dus nee de Israeli's zijn niet enkel slachtoffer, ze zijn ook dader. De Palestijnen zijn ook niet enkel slachtoffer maar ook dader.
De Palestijnen hebben nergens recht op, men heeft immers meermaals een mogelijkheid tot een eigen staat afgewezen omdat dit ook helemaal niet is wat ze willen. 'Palestinianism' steekt enkel in op de vernietiging van Isral.

Na de vele decennia van Islamitisch terrorisme en de totale onwelwillendheid bij de Palestijnen om zich eens anders te gaan gedragen, zouden we allemaal moeten concluderen dat deze mensen geen staat krijgen. Dat wordt een soort mini-Iran.

Moet je ook nagaan wat er zou gebeuren als Iran kernwapens zou hebben, dan worden er direct een paar naar een Palestijnse staat verscheept natuurlijk.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:08:00 #123
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218001088
Kan het hier weer over de Nederlandse politiek gaan?
pi_218001099
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:06 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
De Palestijnen hebben nergens recht op, men heeft immers meermaals een mogelijkheid tot een eigen staat afgewezen omdat dit ook helemaal niet is wat ze willen. 'Palestinianism' steekt enkel in op de vernietiging van Isral.

Na de vele decennia van Islamitisch terrorisme en de totale onwelwillendheid bij de Palestijnen om zich eens anders te gaan gedragen, zouden we allemaal moeten concluderen dat deze mensen geen staat krijgen. Dat wordt een soort mini-Iran.

Moet je ook nagaan wat er zou gebeuren als Iran kernwapens zou hebben, dan worden er direct een paar naar een Palestijnse staat verscheept natuurlijk.
Gelukkig zien we wereldwijd de tendens om Palestijnen juist wel een eigen staat te gunnen en zijn radicale geluiden, zoals jij die hier weet te verkondigen, steeds minder aanwezig.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:08:34 #125
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218001102
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Het gaat niet om de onderzoeker, maar om diegene die wordt bevraagd.
Het punt is dat die vragen dus niet van Hamas of een aan Hamas geallieerde instantie komen. PCPSR zit ook in de Westelijke Jordaanoever, niet in de Gazastrook. De steun voor Hamas is simpelweg heel erg groot en zelfs nog groter op de Westelijke Jordaanoever dan in de Gazastrook.

Soms zijn er wel eens protesten geweest, maar die waren specifiek gericht op de economische omstandigheden, niet dat men het oneens was met het achterliggende gedachtegoed van Hamas.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:10:28 #126
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218001116
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Gelukkig zien we wereldwijd de tendens om Palestijnen juist wel een eigen staat te gunnen en zijn radicale geluiden, zoals jij die hier weet te verkondigen, steeds minder aanwezig.
Helaas ja, veel te veel mensen zijn gevallen voor alle propaganda van jammerende vrouwen en kinderen en hebben zich op basis van die beelden laten benvloeden. Mijn visie is verder niet radicaal, maar feitelijk. En in lijn met wat die een paar decennia in het Westen was toen moreel relativisme, woke-isme en Islam nog geen grote grip op de mainstream hadden.
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 12:10:57 #127
375570 crew  Cyan9
pi_218001125
Daar wordt het inderdaad wel weer tijd voor. De link met de Nederlandse politiek raken we nu echt een beetje kwijt.

Inhoudelijke discussies over het conflict tussen Isral en Iran (en/of Palestina) kunnen ergens anders gevoerd worden, daarvoor hebben we meerdere topics in NWS en POL.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cyan9 op 21-06-2025 12:20:11 ]
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
pi_218001135
quote:
14s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:08 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Het punt is dat die vragen dus niet van Hamas of een aan Hamas geallieerde instantie komen. PCPSR zit ook in de Westelijke Jordaanoever, niet in de Gazastrook. De steun voor Hamas is simpelweg heel erg groot en zelfs nog groter op de Westelijke Jordaanoever dan in de Gazastrook.

Soms zijn er wel eens protesten geweest, maar die waren specifiek gericht op de economische omstandigheden, niet dat men het oneens was met het achterliggende gedachtegoed van Hamas.
Dat is irrelevant. Want de proxies zitten ook in de West Bank. Het is dan ook tekenend dat Hamas, nadat ze de verkiezingen hadden 'gewonnen' nooit meer nieuwe verkiezingen heeft uitgeschreven.

Als de steun zo groots was als jij doet voorkomen, dan hadden ze dat natuurlijk gewoon kunnen doen en hadden ze niet hoeven te vrezen voor hun machtspositie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218001139
Excuus! Zag je post wat later.
Allah Al Watan Al Malik
pi_218001144

[ Bericht 50% gewijzigd door oblo op 21-06-2025 12:16:11 (mod wil geen israel palestina discussie) ]
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:25:13 #131
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218001252
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:57 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Populair ja, democratisch gekozen nee. Heeft niets met smoesjes te maken, maar met feiten. En vergeet niet dat het een Iraanse proxy was/is die ook de middelen had om een deel van de Palestijnse bevolking te voorzien van basismiddelen die keihard nodig waren. Het waren diehard populisten en door de militaire tak uiteindelijk uitstekend in staat om tegenstanders uit te schakelen.
Hamas = Iran. Iran is de grootste onderdrukker van de Palestijnen.

Edit: laten we deze discussie elders voortzetten.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:29:24 #132
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218001300
quote:

Laten we hopen dat dit weinig effect heeft.
En dan ben je ook gratis af van die gekke Oudkerk, Melkert, en Asscher.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 12:32:54 #133
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218001893
Edit
  Moderator zaterdag 21 juni 2025 @ 14:57:20 #135
375570 crew  Cyan9
pi_218002613
Nu is het echt wel klaar hoor.
Ongenteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:03:41 #136
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_218002663
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 12:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Laten we hopen dat dit weinig effect heeft.
En dan ben je ook gratis af van die gekke Oudkerk, Melkert, en Asscher.
Nou ja, scheelt in elk geval weer een optie mocht ik toch besluiten (in de toekomst) te gaan stemmen.

Kaaskoppen en buitenlandse invloeden blijft wel grappig.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:07:15 #137
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218002704
Timmersmans is blijkbaar niet in staat om de fout ruiterlijk toe te geven. Burgers hun bescherming afnemen in een oorlog kan nit maar dan ook echt nit een goede zaak zijn. Dat doe je domweg niet.
Zoals het gebracht werd door de dame klonk het ook ijselijk moordlustig/wraakzuchtig. Wat een afschuwelijk mens hebben die in hun partij zitten. -O-
Ik heb geen hoge hoed op van Timmermans maar dit verbaast me toch echt. Die man zakt nu wel heel erg diep weg.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_218002716
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:03 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Nou ja, scheelt in elk geval weer een optie mocht ik toch besluiten (in de toekomst) te gaan stemmen.

Kaaskoppen en buitenlandse invloeden blijft wel grappig.
Wat staat hier??
pi_218002738
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:07 schreef deedeetee het volgende:
Timmersmans is blijkbaar niet in staat om de fout ruiterlijk toe te geven. Burgers hun bescherming afnemen in een oorlog kan nit maar dan ook echt nit een goede zaak zijn. Dat doe je domweg niet.
Zoals het gebracht werd door de dame klonk het ook ijselijk moordlustig/wraakzuchtig. Wat een afschuwelijk mens hebben die in hun partij zitten. -O-
Ik heb geen hoge hoed op van Timmermans maar dit verbaast me toch echt. Die man zakt nu wel heel erg diep weg.
Daar is ook geen sprake van dus daar hoeft hij zich natuurlijk niet te verontschuldigen. Geen wapens meer leveren aan Israel terwijl het genocide pleegt is niet meer dan normaal. Bij Rusland zeggen we ook niet wapenembargo, maar Rusland mag nog wel defensieve wapens bij ons kopen.

Ik vind de ophef op dit onderwerp vreselijk nep en gespeeld. 60.000 doden in Gaza, maar weet je wat pas erg is iets veronderstellen waarbij burgers in Israel eventueel enig gevaar lopen :')
Ook mooi man, politici toeschuiven dat ze wraakzuchtig en moordlustig klinken. Benieuwd hoe moordlust klinkt, ik hoor het niet zo bij Piri.

Ik schaam me echt diep voor Nederland dat mensen over dit onderwerp zo hard struikelen. Ik wist niet dat racisme zo wijdversprijd is. Bijna heel de kamer vindt Palestijnen veel minder waard dan Israeliers. :'( We zouden moeten vinden dat ze evenveel waard zijn, artikel 1!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:17:21 #140
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218002801
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 11:59 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Of bij arme mensen, Pablo Escobar was ook erg populair, al kwam dat meer omdat hij arme mensen een huis, school en eten gaf.

Overigens denk ik dat dit 'akkefietje' uiteraard tot aan de verkiezingen door Wilders gebruikt gaat worden.
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:20:17 #141
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218002841
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik schaam me echt diep voor Nederland dat mensen over dit onderwerp zo hard struikelen. Ik wist niet dat racisme zo wijdversprijd is. Bijna heel de kamer vindt Palestijnen veel minder waard dan Israeliers. We zouden moeten vinden dat ze evenveel waard zijn, artikel 1!
Hoewel ik het met je eens ben in deze alinea, valt het dan weer niet te rijmen met een koelbloedige moord 'zelfverdediging' noemen, omdat de dader zichzelf heel zielig vond.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:29:41 #142
330914 Sherlock_Holmes
pi_218002924
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:10 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Ik schaam me echt diep voor Nederland dat mensen over dit onderwerp zo hard struikelen. Ik wist niet dat racisme zo wijdversprijd is. Bijna heel de kamer vindt Palestijnen veel minder waard dan Israeliers. :'( We zouden moeten vinden dat ze evenveel waard zijn, artikel 1!
Inderdaad, waarom vinden mensen die witte Israeliers zoveel meer waard dan die gekleurde Palestijnen ;(
pi_218002976

Nieuwe peiling. NSC naar 0 😆

Zou me niets verbazen als het CDA de grootste wordt.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:39:20 #144
38496 Perrin
pi_218002997
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:35 schreef RotatoR het volgende:
[ afbeelding ]

Zien we daar het Coenradie-effect?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:39:36 #145
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218002998
quote:
[ afbeelding ]

Een betere bevestiging voor de totale debiliteit van het Nederlandse volk dan deze peiling van JA21 heb ik nog maar zelden gezien.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_218003000
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:39 schreef Perrin het volgende:

[..]
Zien we daar het Coenradie-effect?
Daar lijkt het wel op. Wel verassend want ik vind haar totaal geen hoogvlieger.
pi_218003007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:20 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Hoewel ik het met je eens ben in deze alinea, valt het dan weer niet te rijmen met een koelbloedige moord 'zelfverdediging' noemen, omdat de dader zichzelf heel zielig vond.
Waar heb jij het over. Over luigi? Is offtopic. Was geen moord, was niet omdat de dader zich zielig vond. Het is helemaal niet moeilijk te rijmen, waarden zijn het waard om voor te strijden en soms beter een iemand dood dan velen. Degene die dood is was een massamoordenaar, vandaar zelfverdediging. In die zin is het relevant dat verdediging ook makkelijk aanval is. Defensie noemden we vroeger het leger.
pi_218003010
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:29 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
Inderdaad, waarom vinden mensen die witte Israeliers zoveel meer waard dan die gekleurde Palestijnen ;(
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je antisemiet.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:48:37 #149
330914 Sherlock_Holmes
pi_218003067
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook.
Er is altijd eentje die er serieus op reageert.

Dat vind ik trouwens wel een voordeel van social media (althans, die onderdelen van SM waar je gezicht niet te zien is). Op je hoede zijn is een stuk lastiger wanneer je iemand niet kan lezen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 15:48:45 #150
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218003069
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:41 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust. Daarom schijnt het leven van een jood meer waard te zijn dan het leven van een Palestijn of iemand van welk ander volk dan ook. En als je het daar niet mee eens bent, dan ben je antisemiet.
Ik ben helemaal tegen Isral, daar moet je ook gewoon kritiek op kunnen leveren, maar wat jij hier zegt is wel degelijk antisemitisme.
pi_218003070
quote:

[..]
Het was me op zich ook wel duidelijk dat er nog altijd heel veel racisme in Nederland is. Toen Schoof met droge ogen durfde te beweren dat er geen racisten in zijn regering zitten terwijl die PVV schertsfiguren over omvolking hadden geluld. Dat verkiezing op verkiezing over Asiel blijft gaan en een partij als de PVV kan de grooste worden.
En dan zo'n motie over Gaza die met woorspelletjes en framing blijkbaar ook negatief kan worden uitgelegd en het midden wil naar aanleiding daarvan weer liever de fascisten van de PVV zien?
pi_218003136
quote:
[ afbeelding ]

PVV -7
VVD -2

De ratten gaan eindelijk verzuipen
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:02:52 #153
38496 Perrin
pi_218003183
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:55 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
PVV -7
VVD -2

De ratten gaan eindelijk verzuipen
Ik zou het misschien net wat anders verwoorden maar het zou een zegen voor ons land zijn als die twee veel zetels verliezen.
pi_218003245
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:48 schreef Vis1980 het volgende:
Ik ben helemaal tegen Isral, daar moet je ook gewoon kritiek op kunnen leveren, maar wat jij hier zegt is wel degelijk antisemitisme.
Leg eens uit wat er antisemitisch is aan wat ik schreef.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:14:45 #155
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218003279
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Leg eens uit wat er antisemitisch is aan wat ik schreef.
quote:
Omdat de joden zich tot God's volk hebben uitgeroepen en omdat de joden zielig schijnen te zijn vanwege de holocaust.
Als het sarcasme was, dan is mijn sarcasmemeter stuk, al kom ik wel vaker schokkende uitspraken tegen op Fok!, waardoor het soms lastig in te schatten is.

Het idee is iig dat je het over Joden hebt en dat ze zielig zouden zijn vanwege de Holocaust. Dat is dus direct op Joden, niet op het land Isral.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 16:53:44 #156
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_218003636
quote:
[ afbeelding ]

VVD 3 zetels verlies deze week, Coenradie effect? Of gaan deze stemmers naar CDA?
pi_218003891
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 16:14 schreef Vis1980 het volgende:
Als het sarcasme was, dan is mijn sarcasmemeter stuk, al kom ik wel vaker schokkende uitspraken tegen op Fok!, waardoor het soms lastig in te schatten is.
Het was niet zozeer sarcasme, maar ik probeerde vooral te verwoorden hoe mensen denken die altijd Israel steunen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 17:16:32 #158
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_218003930
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 15:48 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Er is altijd eentje die er serieus op reageert.

Dat vind ik trouwens wel een voordeel van social media (althans, die onderdelen van SM waar je gezicht niet te zien is). Op je hoede zijn is een stuk lastiger wanneer je iemand niet kan lezen.
Klopt, een blik in NWS is genoeg om de antisemitische en moslimhatende users eruit te vissen.
Allah Al Watan Al Malik
  zaterdag 21 juni 2025 @ 17:19:26 #160
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218003947
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef AchJa het volgende:
Manmanman....

[ afbeelding ]
Wel interessant dat 300 leden bij de ene motie anders hebben gestemd dan bij de ander.
pi_218003962
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:16 schreef AchJa het volgende:
Manmanman....

[ afbeelding ]
Niet geheel verrassend toch?

Ze willen iets doen tegen de oorlog en geheel volgens radicaal linkse normen is het acceptabel als anderen daarvoor sterven. Hadden die kinderen in tel Aviv maar niet moeten stemmen op Netanyahu
  zaterdag 21 juni 2025 @ 17:56:20 #162
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_218004417
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:14 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Het was niet zozeer sarcasme, maar ik probeerde vooral te verwoorden hoe mensen denken die altijd Israel steunen.
Handiger om er dan een quote van te maken.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 18:05:33 #163
330914 Sherlock_Holmes
pi_218004493
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]
Klopt, een blik in NWS is genoeg om de antisemitische en moslimhatende users eruit te vissen.
Ik ben niet zo van het vissen. Mijn vader vroeger wel trouwens.
pi_218004654
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 17:19 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Wel interessant dat 300 leden bij de ene motie anders hebben gestemd dan bij de ander.
Mr 300 stemmen verschil. Ik had verwacht dat het verschil veel groter zou zijn (dus dat er meer voorstanders van het wapen embargo ook vr een heroverweging van de Piri motie zouden zijn).
pi_218004656
Een volledig wapenembargo van Israel is een prima idee. Helaas...... de Nederlandse politiek en publieke opinie heeft een lange traditie van Israel koesteren en helpen het land te jatten van de Palestijnen. --->> holocausttrauma.
Dat volledige wereldwijde wapenembargo zal er nooit komen...Zeker niet van navo-landen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 19:24:38 #166
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218005383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 18:23 schreef Bluesdude het volgende:
Een volledig wapenembargo van Israel is een prima idee. Helaas...... de Nederlandse politiek en publieke opinie heeft een lange traditie van Israel koesteren en helpen het land te jatten van de Palestijnen. --->> holocausttrauma.
Dat volledige wereldwijde wapenembargo zal er nooit komen...Zeker niet van navo-landen.
Doelbewust proberen te zorgen dat Isral als enige Joodse land zich niet meer kan verdedigen tegen de agressie uit zeven hoeken is geen 'prima idee' maar een verwerpelijk voorstel.

Daarnaast kan er geen land worden 'gejat' van de Palestijnen, want de Palestijnen hebben geen land en dit ook nooit gehad. Mocht je het alweer vergeten zijn: de Palestijnen hebben structureel elke mogelijkheid tot een tweestatenoplossing afgewezen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 19:30:48 #167
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218005438
quote:

[..]
Ah, zo, daar gaat weer even een masker af zeg.

En als het leven van een Jood zogenaamd meer waard is, waarom moet Isral dan altijd tientallen Palestijnse terroristen vrijlaten om n gegijzelde Isralir vrij te krijgen? We zien juist precies het tegenovergestelde dan wat jij hier beweerd.
pi_218005469
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

En als het leven van een Jood zogenaamd meer waard is, waarom moet Isral dan altijd tientallen Palestijnse terroristen vrijlaten om n gegijzelde Isralir vrij te krijgen? We zien juist precies het tegenovergestelde dan wat jij hier beweerd.
Als het leven van 1 jood net zoveel waard is dan het leven van tientallen Palestijnen dan klopt zijn uitspraak wel.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 19:35:14 #169
346939 Janneke141
pi_218005485
quote:
13s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:30 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

Hier zit toch echt een rekenfoutje in hoor.
pi_218005511
Er wordt flink op los geframed zie ik, maar ik ben blij met het resultaat inzake de stemming onder de leden.
pi_218005512
Wat n verachtelijke walgelijke partij is PVDA (GL) geworden :r
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_218005523
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:37 schreef TLC het volgende:
Wat n verachtelijke walgelijke partij is PVDA (GL) geworden :r
Open een topic in KLB zou ik zeggen.
pi_218005540
twitter

Echt 5 minuten mee bezig geweest om dit geplaatst te krijgen.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
pi_218005556
En het gaat weer over Isral
  zaterdag 21 juni 2025 @ 19:49:28 #175
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_218005665
Als Isral zich niet meer kan verdedigen worden ze daar allemaal vermoord. Dat schijnt maar niet tot sommige mensen door te dringen. Of ze vinden het wel prima dat de mensen daar uitgemoord worden. Jodenhaat gaat echt geen einde maken aan dit volk. Dan was dat al eeuwen geleden gelukt. Dus waar zijn ze mee bezig ?

Ik vraag mij soms wel af of de islam niet alleen de werking van moslim hersens heeft verstoord maar ook die van hun sympathisanten. 8)7
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_218005692
BBB wil opnieuw regeren: 'Wij zijn partij die zich normaal gedraagt' - https://nos.nl/l/2572011
pi_218005697
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:51 schreef Piles het volgende:
BBB wil opnieuw regeren: 'Wij zijn partij die zich normaal gedraagt' - https://nos.nl/l/2572011
_O-
Losers hebben, net als autodidacten, een bredere kennis dan winnaars, als je wilt winnen moet je alles weten van n ding en geen tijd verdoen met het leren van al het andere, het genot van eruditie is voorbehouden aan losers. ~Umberto Eco
pi_218005703
When government - in pursuit of good intentions - tries to rearrange the economy, legislate morality, or help special interests, the cost come in inefficiency, lack of motivation, and loss of freedom. Government should be a referee, not an active player.
Tisto Live @ Melkweg 2000
Best pilot in history
  zaterdag 21 juni 2025 @ 19:53:00 #179
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218005712
quote:
twitter

Dit is mijn angst
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218005896
Ik ben wel benieuwd wat dit in de peilingen doet.

Eigenlijk ziet de PvdA-GL Isral niet meer als bondgenoot, maar als een tegenstander. En volgens mij is Isral nog steeds een democratie en een rechtsstaat, dus het is een wonderlijke stap om een mede-democratie zo extreem te behandelen. Bij Isral wordt terecht vraagtekens gezet bij hun opvatting van proportionaliteit, maar een volledige wapenembargo (ook op de Iron Dome) tegen een bondgenoot gaat echt ver.

Volledige wapenembargo's hebben we tegen landen als Rusland en Noord-Korea. Waarom zou je Isral ertussen plaatsen, er zijn namelijk heel veel landen die ook een andere opvatting hebben van proportionaliteit (bijvoorbeeld Saoedi-Arabi of Verenigde Arabische Emiraten), maar waar we ook nog gewoon aan exporteren. Er zijn heel veel tussenstappen die nog genomen kunnen worden, zoals het verder aanscherpen van de toetsing van vergunningen en eventueel een verbod op aanvalswapens.

Ik begrijp politiek ook niet helemaal wat de PvdA-Groenlinks hiermee willen behalen. Nederland is al n van de meest kritische landen in de EU, dus dat volledige wapenembargo gaat er daadwerkelijk nooit komen. Zijn ze bang dat hun stemmers naar de andere linkse partijen weglopen?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:07:39 #181
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218005910
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:06 schreef Jojoke het volgende:
Vrij weinig, zo blijkt
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:10:32 #182
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218005937
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Vrij weinig, zo blijkt
Dat lijkt mij wat vroeg geconcludeerd. Juist onder de PvdA leden en kiezers zalen het congres hebben afgewacht. Daarnaast is dit een enorm zwakke plek geworden in de campagne. Dit wordt hun achilleshiel, zeker omdat ze het thema zelf als speerpunt gaan introduceren.

Bij de vorige peiling rond de pvv werd gedaan alsof de plus kwam door de val kabinet terwijl de peildatum van voor de val was. Dus ik zou de komende weken het effect afwachten.
pi_218005954
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:07 schreef Caland het volgende:

[..]
Vrij weinig, zo blijkt
Jammer dat ze de vraag niet eerder hebben gesteld. Ik denk dat PvdA-GL dan meer rond de 40 tot 50% had gezeten met hun groene balkje.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:11:56 #184
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218005958
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:10 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dat lijkt mij wat vroeg geconcludeerd. Juist onder de PvdA leden en kiezers zalen het congres hebben afgewacht. Daarnaast is dit een enorm zwakke plek geworden in de campagne. Dit wordt hun achilleshiel, zeker omdat ze het thema zelf als speerpunt gaan introduceren.

Bij de vorige peiling rond de pvv werd gedaan alsof de plus kwam door de val kabinet terwijl de peildatum van voor de val was. Dus ik zou de komende weken het effect afwachten.
Denk dat vooral heel veel mensen onverschillig zijn in wat er zich op een partijcongres of in die zandbak afspeelt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218005987
Dit moet toch allemaal koren op de molen zijn voor het CDA, niks controversieels zeggen en een beetje terug naar het "normen en waarden" van JP en je bent spekkoper
pi_218006051
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:06 schreef Jojoke het volgende:

Eigenlijk ziet de PvdA-GL Isral niet meer als bondgenoot, maar als een tegenstander. En volgens mij is Isral nog steeds een democratie en een rechtsstaat, dus het is een wonderlijke stap om een mede-democratie zo extreem te behandelen. Bij Isral wordt terecht vraagtekens gezet bij hun opvatting van proportionaliteit, maar een volledige wapenembargo (ook op de Iron Dome) tegen een bondgenoot gaat echt ver.

Volledige wapenembargo's hebben we tegen landen als Rusland en Noord-Korea. Waarom zou je Isral ertussen plaatsen, er zijn namelijk heel veel landen die ook een andere opvatting hebben van proportionaliteit (bijvoorbeeld Saoedi-Arabi of Verenigde Arabische Emiraten), maar waar we ook nog gewoon aan exporteren. Er zijn heel veel tussenstappen die nog genomen kunnen worden, zoals het verder aanscherpen van de toetsing van vergunningen en eventueel een verbod op aanvalswapens.

Ik begrijp politiek ook niet helemaal wat de PvdA-Groenlinks hiermee willen behalen. Nederland is al n van de meest kritische landen in de EU, dus dat volledige wapenembargo gaat er daadwerkelijk nooit komen. Zijn ze bang dat hun stemmers naar de andere linkse partijen weglopen?
Ik wil er ook nog een volledig handelsembargo bij op EU-niveau.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:47:12 #187
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218006372
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:34 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Als het leven van 1 jood net zoveel waard is dan het leven van tientallen Palestijnen dan klopt zijn uitspraak wel.
Nee, die voorstellen komen niet van de Isralische kant.
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 19:53 schreef Caland het volgende:

[..]
[ x ]

Dit is mijn angst
Wat vind je hier eng aan dan?
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Ik wil er ook nog een volledig handelsembargo bij op EU-niveau.
Dat is dan niets meer dan een poging om een land zowel fysiek als economisch kapot te maken.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:48:49 #188
38496 Perrin
pi_218006385
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:14 schreef Kickinalfa het volgende:
Dit moet toch allemaal koren op de molen zijn voor het CDA, niks controversieels zeggen en een beetje terug naar het "normen en waarden" van JP en je bent spekkoper
  zaterdag 21 juni 2025 @ 20:55:24 #189
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218006443
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 20:48 schreef Perrin het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Tja, dat is natuurlijk al heel wat waard tegenwoordig. Een normale politieke partij zonder rare fratsen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:06:51 #190
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006539
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Mijn stem heeft hij.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:21:34 #191
38496 Perrin
pi_218006676
Iets van CDA-VVD-D66-JA21 zou zomaar kunnen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:23:09 #192
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_218006690
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:21 schreef Perrin het volgende:
D66 en JA21? Dat is nogal een verschil.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:23:53 #193
38496 Perrin
pi_218006701
CDA-VVD-JA21 zullen ergens nog een mattie moeten vinden.

Die gaan 6010 zetels oid halen maar geen meerderheid normaalgesproken.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:29:35 #194
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006770
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:23 schreef Perrin het volgende:
CDA-VVD-JA21 zullen ergens nog een mattie moeten vinden.

Die gaan 6010 zetels oid halen maar geen meerderheid normaalgesproken.
Alles behalve PvdA-GL.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:30:02 #195
38496 Perrin
pi_218006772
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alles behalve PvdA-GL.
PVV lijkt me ook geen eerste of tweede keuze.
pi_218006803
quote:
Dat gaat D66 niet doen. En CDA denk ik ook liever niet. Dan eerder CDA-VVD-D66-Volt oid. CDA 35 zetels, VVD 25, D66 12 en Volt nog 4 en je bent er al.

CDA zal voorkeur hebben voor CU, maar zowel CU als D66 zijn gek als ze dat nogmaals doen. CU moet pas gaan regeren als ze minstens 5 zetels hebben, maar niet weer als uiterst linkerflank.

Maar goed, hopelijk komt GL-PvdA over dit gepruts heen. En nog meer te hopen is dat tegen de tijd van de formatie (begint half november) Isral wapenstilstanden heeft en dat onderwerp dus niet meer speelt.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:35:30 #197
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006838
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:33 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat gaat D66 niet doen. En CDA denk ik ook liever niet. Dan eerder CDA-VVD-D66-Volt oid. CDA 35 zetels, VVD 25, D66 12 en Volt nog 4 en je bent er al.

CDA zal voorkeur hebben voor CU, maar zowel CU als D66 zijn gek als ze dat nogmaals doen. CU moet pas gaan regeren als ze minstens 5 zetels hebben, maar niet weer als uiterst linkerflank.

Maar goed, hopelijk komt GL-PvdA over dit gepruts heen. En nog meer te hopen is dat tegen de tijd van de formatie (begint half november) Isral wapenstilstanden heeft en dat onderwerp dus niet meer speelt.
GL-PvdA heeft geen moer te zoeken in welke beschaafde coalitie dan ook.

Die club heeft haar ware aard getoond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:40:32 #198
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218006884
quote:

[..]
[ afbeelding ]
Hij zal ook niks doen in de regering.
Dat is zo'n beetje CDA mentaliteit. Eventueel moeten kinderen het Wilhelmus zingen elke ochtend op school.
pi_218006903
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:29 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Alles behalve PvdA-GL.
Militant ingesteld rechts houdt niet van vluchtelingen, maar houdt er wel van meerdere te genereren.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:44:29 #200
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006916
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:42 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Militant ingesteld rechts houdt niet van vluchtelingen, maar houdt er wel van meerdere te genereren.
Alles dat theocratische hell-holes ontvlucht is wat mij aangaat meer dan welkom.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:45:06 #201
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218006923
quote:
Nee hoor, dat zijn 59 zetels volgens de peilingen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:47:13 #202
38496 Perrin
pi_218006956
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Nee hoor, dat zijn 59 zetels volgens de peilingen.
Beetje kristallen bol kijken maar ik denk dat een aantal daarvan nog wel wat zullen groeien.
pi_218006967
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:39 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ook dit openbaart weer zoveel.

Geen enkele post van mijn hand zul je vinden die pro-Netanyahu is. Niet n.

Edoch, ik waag het tegen het Grote Gelijk van 'progressief links' in te gaan, en ziedaar, die persoon die zoveel moeite heeft met 'zwart-wit denken' denkt dat ik graag Benyamin oraal bevredig.

Zoek het uit met je linkse gekloot. Wapper ze, met je sjaaltjes en vlaggetjes.
Ik word gewoon doodmoe van dat ongenuanceerde gezeik dat kritiek op Netanyahu en Isral gelijk staat aan antisemitisme.

Ja, het voorstel dat door de PvdA - GroenLinks is aangenomen gaat erg ver: ik wil ook niet dat er onschuldige joodse mensen omkomen, net zo min als dat ik berhaupt wil dat er onschuldige mensen omkomen. Ook geen Palestijnen of Iranirs.

Maar ik vind wel dat wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden pleegt discutabel is. Ook de Verenigde Naties spreekt van oorlogsmisdaden en genocide door Isral.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:49:34 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218006978
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:48 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik word gewoon doodmoe van dat ongenuanceerde gezeik dat kritiek op Netanyahu en Isral gelijk staat aan antisemitisme.

Ja, het voorstel dat door de PvdA - GroenLinks is aangenomen gaat erg ver: ik wil ook niet dat er onschuldige joodse mensen omkomen, net zo min als dat ik berhaupt wil dat er onschuldige mensen omkomen. Ook geen Palestijnen of Iranirs.

Maar ik vind wel dat wapens leveren aan een land dat oorlogsmisdaden pleegt discutabel is. Ook de Verenigde Naties spreekt van oorlogsmisdaden en genocide.
Ach jeetje toch...

Daar word je moe van?

Kun je je indenken hoe doodmoe Nederlanders zijn van racisme, buitenlanderhaat en islamofobie beschuldigd te worden. Al JAREN.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:49:43 #205
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218006981
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:47 schreef Perrin het volgende:

[..]
Beetje kristallen bol kijken maar ik denk dat een aantal daarvan nog wel wat zullen groeien.
Op zich vind ik alles goed zolang ze VVD en PVV langs de zijlijn laten staan.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:50:48 #206
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218006993
Niet alleen een eigen doelpunt vandaag voor pvdagl, maar ook krijgt elke partij een gratis penalty tegen de partij - zonder keeper. Ben heel benieuwd wat de podcast de spindoctors hier maandag over gaan zeggen. Hier zijn zoveel frames op te plakken, daar kom je niet vanaf deze campagne.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:51:52 #207
38496 Perrin
pi_218007006
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Niet alleen een eigen doelpunt vandaag voor pvdagl, maar ook krijgt elke partij een gratis penalty tegen de partij - zonder keeper. Ben heel benieuwd wat de podcast de spindoctors hier maandag over gaan zeggen. Hier zijn zoveel frames op te plakken, daar kom je niet vanaf deze campagne.
Plus een hele rits campagnes van andere partijen die flink gaan proberen in deze vlek te wrijven.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:51:56 #208
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007007
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Voor de motie Piri had ik gehoopt op PvdA, cda en d66. Maar dat lijkt nu onhaalbaar.
pi_218007009
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:49 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
CDA kijkt duidelijk het liefst naar de VVD als partner, zeker na deze week. VVD zou wel erg moeten instorten om dat vervolgens te weigeren, denk ik.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:52:36 #210
38496 Perrin
pi_218007017
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
CDA kijkt duidelijk het liefst naar de VVD als partner, zeker na deze week. VVD zou wel erg moeten instorten om dat vervolgens te weigeren, denk ik.
CDA-VVD motorblok begint idd steeds onvermijdelijker te lijken.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:53:17 #211
38496 Perrin
pi_218007026
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:51 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Voor de motie Piri had ik gehoopt op PvdA, cda en d66. Maar dat lijkt nu onhaalbaar.
Ja dat was ook mijn droomcoalitie. Volt er nog bij. Eindelijk eens geen rechts kabinet.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:53:29 #212
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007028
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:52 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dilan is ook hard op weg zichzelf in de voet te schieten, voor haar een geluk dat Timmermans dat bij zichzelf probeert met een bazooka.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:54:26 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007039
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:50 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Die media fophef waait wel weer over.
Meeste mensen boeien Israel/Palestina/Iran helemaal niets, die zijn meer bezig met werk, geld/economie, betaalbare zorg, etc.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:54:29 #214
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007041
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:53 schreef Perrin het volgende:

[..]
Ja dat was ook mijn droomcoalitie. Volt er nog bij. Eindelijk eens geen rechts kabinet.
Ik hoopte op drie partijen, dat dit weer een keer voldoende zou zijn om te regeren.

Nu vrees ik het tandem vvd en cda, dat haalt het slechtste in beide naar boven.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:54:32 #215
38496 Perrin
pi_218007042
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dilan is ook hard op weg zichzelf in de voet te schieten, voor haar een geluk dat Timmermans dat bij zichzelf probeert met een bazooka.
Deze verkiezingen waren d kans om de VVD in de hoek te drijven idd. Je kunt ze het rampenkabinet aanwrijven, ze hebben hol vat Dilan als boegbeeld. Bontenbal knabbelt het centrum weg, JA21 de flank. De weg naar de overwinning lag open.

En dan verneuk je die historische kans als PvdA/GL. Lekker gewerkt, mensen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:57:06 #216
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007069
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Meeste mensen boeien Israel/Palestina/Iran helemaal niets, die zijn meer bezig met werk, geld/economie, betaalbare zorg, etc.
Ja, daarom hebben we al tig jaar rechtse kabinetten.

Omdat mensen daarmee bezig zijn.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218007076
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:53 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
...en dat net op het onderwerp waar Timmermans zou kunnen scoren: betrouwbaar zijn in buitenlands beleid. Op binnenlandse onderwerpen kunnen ze beter een andere lijsttrekker zoeken, daar zie je bij hem nooit hetzelfde vuur als als hij over internationale zaken praat.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:57:53 #218
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007083
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:54 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dit onderwerp gaat vooral terugkomen bij vragen of PvdAgl regeringsmateriaal is. Timmermans premier waardig etc. Ben met je eens dat sec Iran wel overwaait maar juist op punt van normen waarden, fatsoen, leiderschap kunnen partijen dit steeds oprakelen. Pvdagl wil dit zelf ook als thema inbrengen.

Ik vraag mij dan af of ze op al die themas die jij noemt zich dan onderscheiden dat ze stemmen trekken.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:58:32 #219
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007091
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:54 schreef Perrin het volgende:

[..]
Deze verkiezingen waren d kans om de VVD in de hoek te drijven idd. Je kunt ze het rampenkabinet aanwrijven, ze hebben hol vat Dilan als boegbeeld. Bontenbal knabbelt het centrum weg, JA21 de flank. De weg naar de overwinning lag open.

En dan verneuk je die historische kans als PvdA/GL. Lekker gewerkt, mensen.
Precies dit.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:59:49 #220
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007103
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Dit onderwerp gaat vooral terugkomen bij vragen of PvdAgl regeringsmateriaal is. Timmermans premier waardig etc. Ben met je eens dat sec Iran wel overwaait maar juist op punt van normen waarden, fatsoen, leiderschap kunnen partijen dit steeds oprakelen. Pvdagl wil dit zelf ook als thema inbrengen.

Ik vraag mij dan af of ze op al die themas die jij noemt zich dan onderscheiden dat ze stemmen trekken.
Ik hoop dat alle partijen VOL op de Piri-motie gaan.

PvdA-GL verdient het niet dit land te respresenteren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 21:59:57 #221
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007105
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:57 schreef Hanca het volgende:

[..]
...en dat net op het onderwerp waar Timmermans zou kunnen scoren: betrouwbaar zijn in buitenlands beleid. Op binnenlandse onderwerpen kunnen ze beter een andere lijsttrekker zoeken, daar zie je bij hem nooit hetzelfde vuur als als hij over internationale zaken praat.
Buitenlandse beleid is nu een thema waar ze in de verdediging zitten, terwijl dit juist een groot thema gaat zijn idd. Het zou mij verbazen als ze meer dan 20 zetels halen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:01:02 #222
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007130
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:57 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, daarom hebben we al tig jaar rechtse kabinetten.

Omdat mensen daarmee bezig zijn.
We hebben geen tig jaar rechtse kabinetten vanwege wapendeals met Israel.
pi_218007142
Maar het kan allemaal raar lopen, de vreemd kiezende Nederlander kennende zitten we straks met CDA die maar moet gaan formeren met JA21 en BBB, omdat die nou eenmaal samen over de 75 heen gaan.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:02:22 #224
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007149
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:01 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
We hebben geen tig jaar rechtse kabinetten vanwege wapendeals met Israel.
Oh maar de standaard Nederlander is de sektaristen van de Pro-Palestina lobby NOG zatter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:03:13 #225
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007161
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:59 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik hoop dat alle partijen VOL op de Piri-motie gaan.

PvdA-GL verdient het niet dit land te respresenteren.
PvdAGL zal echt nachten wakker liggen van deze opmerking. :')
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:03:40 #226
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007164
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:03 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
PvdAGL zal echt nachten wakker liggen van deze opmerking. :')
Nee, die liggen wakker van het klimaat of Greta d'r cruise.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:05:14 #227
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007184
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:02 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Oh maar de standaard Nederlander is de sektaristen van de Pro-Palestina lobby NOG zatter.
Dat jij je gek hebt laten maken en het zat bent was al wel duidelijk. Maar dat heeft weinig met de standaard Nederlander te maken. In de peilingen staat PvdaGL rond de 30 zetels of zo.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:05:51 #228
38496 Perrin
pi_218007190
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, die liggen wakker van het klimaat of Greta d'r cruise.
Of de Isralische bevolking wel onveilig kan slapen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:05:55 #229
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007191
Dit was toch wel een historisch congres. Niet vergelijkbaar maar wel net zo bijzonder als die van het CDA voordat ze met de pvv gingen regeren. Het begin van de implosie.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:06:05 #230
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007192
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:05 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat jij je gek hebt laten maken en het zat bent was al wel duidelijk. Maar dat heeft weinig met de standaard Nederlander te maken. In de peilingen staat PvdaGL rond de 30 zetels of zo.
Ja, dat gaan er waarschijnlijk een stuk minder worden. En terecht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:06:36 #231
38496 Perrin
pi_218007198
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:05 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dit was toch wel een historisch congres. Niet vergelijkbaar maar wel net zo bijzonder als die van het CDA voordat ze met de pvv gingen regeren. Het begin van de implosie.
Piri en Timmermans in de rol van Verhagen en Eurlings.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:06:49 #232
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007202
quote:
Ik vond het beschamend.

De dood van de sociaal-democratie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:06:55 #233
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218007205
quote:
Het was uiteindelijk juist best eensgezind, ook in de stemmingen.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:07:26 #234
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007212
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Gelukkig, weten we helemaal dat we die club kunnen afschrijven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:07:27 #235
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007213
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:03 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nee, die liggen wakker van het klimaat
Dat is natuurlijk goed. Want dat moet ook aangepakt worden. Dat zal nu juist een van de problemen worden waar CDA geen problemen ziet. God komt ons wel redden als we de aarde verneukt hebben. :+
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:07:50 #236
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007217
quote:
9s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:06 schreef Perrin het volgende:

[..]
Piri en Timmermans in de rol van Verhagen en Eurlings.
Cohen en Verbeet als Hirsch Balin en Klink.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:08:02 #237
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007219
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:07 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Dat is natuurlijk goed. Want dat moet ook aangepakt worden. Dat zal nu juist een van de problemen worden waar CDA geen problemen ziet. God komt ons wel redden als we de aarde verneukt hebben. :+
Maak er Allah van en je bent voor.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:08:59 #238
398044 0ne_of_the_few
Mate verslaafde
pi_218007226
quote:

[..]
Ja geen kopie qua gebeurtenissen maar meer wel allebei heel historisch. Al moet dat bij deze nog wel blijken in de tijd.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:09:46 #239
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007234
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:06 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De dood van de sociaal-democratie.
:')
Overdrijf toch niet zo man.
Wat een emo post weer.
pi_218007244
quote:

[..]
Niet helemaal. Maar 20% tegen klinkt weinig, maar die zijn wel zeer fanatiek tegen. Je fractie 2 dagen na een stemming die zo in de media komen zo op het matje roepen is namelijk heel bijzonder. Was dit vooraf gepeild, waren er waarschijnlijk wel meer tegen, maar die wilden nu niet de fractie slopen. Vooral niet omdat dat ook het hele einde van de fusie had kunnen worden.

En sowieso zijn er meer dan 20% van de potentile kiezers tegen: nostra in POL / Nederlandse Politiek #527 Isral heeft alle recht zich te ve
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:10:43 #241
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007245
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat een emo post weer.
Neuh, als het 'emo' zou worden, zou ik wel met een sjaaltje en vlaggetje een universiteit slopen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:11:27 #242
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007253
quote:

[..]
Was inderdaad niet te vergelijken met het CDA 15 jaar terug.
Met al die verschillende kaartjes.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:12:10 #243
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218007258
Valt me mee dat de term woke nog niet gevallen is.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:12:38 #244
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007262
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Of Zionisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:13:52 #245
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218007274
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:12 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Of Zionisme.
Die niemendalletjes van jou kunnen we inmiddels wel dromen. De eeuwige herhaling van zetten.
pi_218007275
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:09 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Wat een emo post weer.
Zit hem hoog.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:14:26 #247
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218007278
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:10 schreef Hanca het volgende:

[..]

En sowieso zijn er meer dan 20% van de potentile kiezers tegen: nostra in POL / Nederlandse Politiek #527 Isral heeft alle recht zich te ve
Waarvan een groot gedeelte sowieso al niet op die partij stemt. Je ziet ook nauwelijks beweging in diezelfde peiling
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:14:31 #248
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007280
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:13 schreef Koffieplanter het volgende:

[..]
Die niemendalletjes van jou kunnen we inmiddels wel dromen. De eeuwige herhaling van zetten.
Man, ga een keer naar een Pro-Palestina betoging als je herhalingen van zetten wil horen, inclusief postkoloniale after-therapie.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218007282
Wie gaat ons door dit donkere dal leiden Etto?
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:15:49 #250
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007284
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:13 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Zit hem hoog.
Ik merk het.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:16:52 #251
38496 Perrin
pi_218007296
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:12 schreef Koffieplanter het volgende:
Bij deze.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:17:03 #252
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_218007298
Oh, in het andere topic gaat het al wel over woke. Bingo!
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:20:02 #253
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007331
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:17 schreef Koffieplanter het volgende:
Oh, in het andere topic gaat het al wel over woke. Bingo!
Ook nog iets inhoudelijks te melden?

Over de Piri-motie, bijvoorbeeld?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:20:51 #254
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218007338
Als ik een blik op de krochten van X (al is dat heel X tegenwoordig) werp dan lees ik eigenlijk vooral dat de mensen die al nooit zouden overwegen om op PvdA/GL te stemmen zich heel druk hebben gemaakt om dat congres
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218007346
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:14 schreef Caland het volgende:

[..]
Waarvan een groot gedeelte sowieso al niet op die partij stemt. Je ziet ook nauwelijks beweging in diezelfde peiling
20% van de potentile PvdA kiezer, bedoelde ik.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:21:49 #256
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007347
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:20 schreef Caland het volgende:
Als ik een blik op de krochten van X (al is dat heel X tegenwoordig) werp dan lees ik eigenlijk vooral dat de mensen die al nooit zouden overwegen om op PvdA/GL te stemmen zich heel druk hebben gemaakt om dat congres
Logisch wel.

Ik bedoel maar, zoveel batshit insane ideologische waanzin kan enkel door de ingewijden worden geslikt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218007362
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 21:58 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]
Precies dit.
Er zal binnen Gl/PvdA vast over de motie zijn gesproken voordat deze in stemming is gebracht.

Zouden ze een andere reactie hebben verwacht vanuit de rest van de politiek? Of zouden ze (zich zeker gezien de stemming op het congres) zich juist gesterkt hebben gevoeld dat ze een ander geluid laten horen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:24:13 #258
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218007383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:21 schreef Hanca het volgende:

[..]
20% van de potentile PvdA kiezer, bedoelde ik.
Waar haal je die 20% vandaan?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218007384
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:20 schreef Caland het volgende:
Als wethouders hun lidmaatschap intrekken, mensen als Verbeet en Oudkerk in tranen zijn, dan kan dat niet de echte conclusie zijn. Zeker Gerdi Verbeet had veel en veel beter verdiend.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:24:56 #260
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007390
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
Wie gaat ons door dit donkere dal leiden Etto?
CDA blijkbaar.
Als we elke dag het Wilhelmus zingen, elke zondag naar de kerk, betaalde seks strafbaar stellen, maatschappelijke dienstplicht invoeren, en voc mentaliteit terug krijgen, dan zijn alle problemen opgelost.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:26:00 #261
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007398
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
CDA blijkbaar.
Als we elke dag het Wilhelmus zingen, elke zondag naar de kerk, betaalde seks strafbaar stellen, maatschappelijke dienstplicht invoeren, en voc mentaliteit terug krijgen, dan zijn alle problemen opgelost.
Ergens is het best knap, zoveel onoprechtheid.

Vergeet niet als eerste weer op de bres te springen voor de islam in je oh zo echte kruistocht tegen religie en conservatisme.

Zelden zo'n karikatuur van alles wat DEI is gezien.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:28:22 #262
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218007422
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
Als wethouders hun lidmaatschap intrekken, mensen als Verbeet en Oudkerk in tranen zijn, dan kan dat niet de echte conclusie zijn. Zeker Gerdi Verbeet had veel en veel beter verdiend.
Als dat types als Plasterk zijn dan worden ze daar niet slechter van.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_218007424
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:24 schreef Caland het volgende:

[..]
Waar haal je die 20% vandaan?
Op het congres stemde 80% voor Piri, maar dus 20% tegen. Als 20% zo'n ophefmakende motie die echt de fractie en partijleider voor schut zet steunt, is er echt wel wat aan de hand. Dat is echt wel vrij ongekend in Nederland.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:28:56 #264
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218007428
quote:
10s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:24 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
CDA blijkbaar.
Als het toch allemaal maar kut is vind ik elke dag met z’n allen een mopje zingen toch een best prima idee. Gezellig, armpjes haken enzo.
Dit, dus.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:29:43 #265
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007435
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:24 schreef Hanca het volgende:

[..]
mensen als Verbeet en Oudkerk in tranen zijn,
Kun je zien wat voor een ego's die mensen hebben. De partij draait niet alleen om hun.
Bizar dat ook Oudkerk nog denkt dat hij relevant is. Zoals ik al eerder zei. De partij is alleen maar beter af als je dat soort fossielen laat vertrekken.
pi_218007440
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Verbeet is geen type als Plasterk. Ze is wel van Rood Vooruit en daar heb ik niks mee, maar itt Plasterk is Verbeet wel een echte sociaaldemocraat. En iemand die als voorzitter van de commissie 4 en 5 mei logischerwijs ook een hart heeft voor de Joden.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:30:14 #267
346939 Janneke141
pi_218007443
Weet ik het goed gemaakt, doen we in Friesland het Friese volkslied, in Limburg het Bronsgroen Eikenhout, in Brabant Guus Meeuwis en dan mag de rest het Wilhelmus doen.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:30:35 #268
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007451
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:29 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Kun je zien wat voor een ego's die mensen hebben. De partij draait niet alleen om hun.
Bizar dat ook Oudkerk nog denkt dat hij relevant is. Zoals ik al eerder zei. De partij is alleen maar beter af als je dat soort fossielen laat vertrekken.
Wat maakt Timmermans geen fossiel, precies?

Meewaaien met trendy winden?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218007459
Wat zegt die andere grote bek?
twitter

Ok...valse beschuldigingen, demonisering,.... heel normaal voor hem dus.
Maar tikkie nieuw is ook de jodenkaart spelen. Deed hij vroeger niet zo vaak
pi_218007464
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
Weet ik het goed gemaakt, doen we in Friesland het Friese volkslied, in Limburg het Bronsgroen Eikenhout, in Brabant Guus Meeuwis en dan mag de rest het Wilhelmus doen.
Groningen heeft ook een volkslied :(

(Ik kan het niet zingen en ook geen enkele van de leraren op de basisschool, maar de echte Groningers zijn er heel trots op)
pi_218007470
Wilders steunt met zijn Isral-vlag op z'n kantoor een oorlogsmisdadiger. Laten we het daar eens over hebben. Ik vind het heel tactisch wat GL-PvdA doet want niemand heeft het meer over migratie. Dit gaat wellicht het onderwerp voorlopig zijn.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:33:42 #272
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007480
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:32 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Wilders steunt met zijn Isral-vlag op z'n kantoor een oorlogsmisdadiger. Laten we het daar eens over hebben. Ik vind het heel tactisch wat GL-PvdA doet want niemand heeft het meer over migratie. Dit gaat wellicht het onderwerp voorlopig zijn.
Steunen mensen die een Palestina-vlag wapperen ook Hamas?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:34:02 #273
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_218007483
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Op het congres stemde 80% voor Piri, maar dus 20% tegen. Als 20% zo'n ophefmakende motie die echt de fractie en partijleider voor schut zet steunt, is er echt wel wat aan de hand. Dat is echt wel vrij ongekend in Nederland.
Dat kan binnen een partij voor problemen zorgen, maar zegt heel erg weinig over de kiezer.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:34:09 #274
346939 Janneke141
pi_218007485
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:32 schreef Hanca het volgende:

[..]
Groningen heeft ook een volkslied :(

(Ik kan het niet zingen en ook geen enkele van de leraren op de basisschool, maar de echte Groningers zijn er heel trots op)
Ja, mijn provincie schijnt er ook wel een te hebben, maar in tegenstelling tot het Friese en het Limburgse volkslied heb ik het nog nooit iemand horen zingen.
pi_218007486
quote:
Zijn vriendschapsspeldje heeft hij ook nog
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:34:16 #276
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007488
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Als het toch allemaal maar kut is vind ik elke dag met z’n allen een mopje zingen toch een best prima idee. Gezellig, armpjes haken enzo.
Dan stel ik voor om een ander volkslied te kiezen of zo.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:34:37 #277
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007490
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:31 schreef Bluesdude het volgende:
Wat zegt die andere grote bek?
[ x ]

Ok...valse beschuldigingen, demonisering,.... heel normaal voor hem dus.
Maar tikkie nieuw is ook de jodenkaart spelen. Deed hij vroeger niet zo vaak
Joden zijn in Nederland inderdaad de enige mensen die daadwerkelijk gevaar lopen vanwege wie ze zijn.

Wees er trots op.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218007505
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Joden zijn in Nederland inderdaad de enige mensen die daadwerkelijk gevaar lopen vanwege wie ze zijn.

Wees er trots op.
ok de jodenkaart dus....
pi_218007513
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:34 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Ja, mijn provincie schijnt er ook wel een te hebben, maar in tegenstelling tot het Friese en het Limburgse volkslied heb ik het nog nooit iemand horen zingen.
Tijdje in Groningen komen wonen ;)
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:37:46 #280
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007514
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:36 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
ok de jodenkaart dus....
Ja, ik weet dat bepaalde lieden graag willen dat in Nederland aan de lopende band zwarten, moslims, kleurlingen en transgenders belaagd worden, de feiten wijzen anders uit.

Blijft hilarisch hoe de zogenaamd oh zo anti-nazistische anti-racisme clubs zo gemakkelijk meevaren op de golven van 21e eeuws antisemitisme.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:38:08 #281
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007518
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Wat maakt Timmermans geen fossiel, precies?

Meewaaien met trendy winden?
Hij heeft in elk geval meer voor elkaar gekregen dan die twee huilebalken uit de oude doos.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:38:24 #282
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007521
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:38 schreef Harvest89 het volgende:

[..]
Hij heeft in elk geval meer voor elkaar gekregen dan die twee huilebalken uit de oude doos.
Zoals?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218007526
quote:
Er zit zeker een strategische afweging achter, maar we moeten nog zien hoe het politiek uit pakt.

En de ophef is zwaar overtrokken. Om twee redenen: ten eerste heeft dit materieel geen enkele invloed op de situatie in Isral en ten tweede is de argumentatie - of je het er mee eens bent of niet - best verdedigbaar. Objectief hebben we het over een regime dat oorlogsmisdaden pleegt, verdacht wordt van genocide door het strafhof en waarvan een aantal kabinetsleden en de premier gezocht worden door het strafhof.

Was deze motie nodig, waarschijnlijk niet maar je kunt ook niet zeggen dat het alle grenzen over gaat.
pi_218007552
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:34 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]
Zijn vriendschapsspeldje heeft hij ook nog
Komt er nog bij.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:40:44 #285
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218007553
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]
Er zit zeker een strategische afweging achter, maar we moeten nog zien hoe het politiek uit pakt.

En de ophef is zwaar overtrokken. Om twee redenen: ten eerste heeft dit materieel geen enkele invloed op de situatie in Isral en ten tweede is de argumentatie - of je het er mee eens bent of niet - best verdedigbaar. Objectief hebben we het over een regime dat oorlogsmisdaden pleegt, verdacht wordt van genocide door het strafhof en waarvan een aantal kabinetsleden en de premier gezocht worden door het strafhof.

Was deze motie nodig, waarschijnlijk niet maar je kunt ook niet zeggen dat het alle grenzen over gaat.
Klopt, was vooral weer de achterban pleasen.

Een achterban die minder groot is dan men schijnt te denken.

Blij toe ook, want hiermee heeft dit onzalig huwelijk zichzelf al direct opgeheven.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:41:54 #286
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_218007568
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:39 schreef Faraday01 het volgende:

[..]

En iedereen heeft het erover. Slim gedaan.
Dit, dus.
  zaterdag 21 juni 2025 @ 22:51:26 #287
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_218007660
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Zoals?
Green Deal.
pi_218008234
quote:
Binnen de huidige / afgelopen coalitie is daar nog wat voor te zeggen ook :')
pi_218008422
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:28 schreef Caland het volgende:

[..]
Iemand in het PvdA topic opperde de wat mij betreft interessante analyse dat dit wel eens een handige truc van Timmermans kan zijn geweest. Even die ouwe tegenstribbelaars voor het blok zetten. Ben je lekker vroeg in de campagne van die aanhangsels af waar je anders alleen maar strijd mee hebt.
pi_218008485
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juni 2025 22:29 schreef Hanca het volgende:

[..]
Verbeet is geen type als Plasterk. Ze is wel van Rood Vooruit en daar heb ik niks mee, maar itt Plasterk is Verbeet wel een echte sociaaldemocraat.
De inhoudelijke kritiek van Rood Vooruit op de fusie even daargelaten: dat geflirt van Rood Vooruit met een eigen partij een tijdje terug was natuurlijk wel echt iets wat bij geen enkele partij gewaardeerd wordt.
  zondag 22 juni 2025 @ 00:59:44 #291
38496 Perrin
pi_218008513
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 00:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Iemand in het PvdA topic opperde de wat mij betreft interessante analyse dat dit wel eens een handige truc van Timmermans kan zijn geweest. Even die ouwe tegenstribbelaars voor het blok zetten. Ben je lekker vroeg in de campagne van die aanhangsels af waar je anders alleen maar strijd mee hebt.
In feite is GL gefuseerd met de linkerflank van de PvdA. De meer centristische krachten binnen het PvdA stribbelden nog wat na met Rood Vooruit enzo maar zijn nu kaltgestellt.
pi_218008576
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 00:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
In feite is GL gefuseerd met de linkerflank van de PvdA. De meer centristische krachten binnen het PvdA stribbelden nog wat na met Rood Vooruit enzo maar zijn nu kaltgestellt.
Lijkt me nogal overdreven. Volgens mij is Nederland na zoveel jaar VVD gewoon nogal vergeten hoe centrumlinks eruit ziet.
pi_218009719
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 00:59 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee, op net dit ene punt na (Isral, al is Piri PvdA) zit er geen verschil tussen PvdA en GL, ook GL is centrum-links. Niet voor niets dat ook GL continue zaken kon doen met Rutte.
pi_218010667
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 00:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Valt wel wat voor te zeggen, Frans hoeft nu niet continu op eieren te lopen over dit onderwerp. 80% van de leden staat achter de keuze.
  zondag 22 juni 2025 @ 09:30:00 #295
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_218010777
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:21 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Valt wel wat voor te zeggen, Frans hoeft nu niet continu op eieren te lopen over dit onderwerp. 80% van de leden staat achter de keuze.
Er zijn bijna net zoveel GL leden als PvdA leden.
Op dit moment telt de PvdA 53.532 leden en GroenLinks 51.955. Op 1 januari hadden ze volgens cijfers van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP) van de Rijksuniversiteit Groningen samen nog ruim 94.300 leden

Ik ben dus erg benieuwd hoeveel van de kiezers er achter staan.
pi_218011068
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:

[..]
Op dit moment telt de PvdA 53.532 leden en GroenLinks 51.955. Op 1 januari hadden ze volgens cijfers van het Documentatiecentrum Nederlandse Politieke Partijen (DNPP) van de Rijksuniversiteit Groningen samen nog ruim 94.300 leden

Ik ben dus erg benieuwd hoeveel van de kiezers er achter staan.
Ik neem aan na gisteren meer. Met vrienden als Amerika en Israel heb je geen vijanden nodig, zij maken die wel voor ons. Of zitten veel kiezers te wachten om weer betrokken te raken/zijn bij gedoe in het M-O. Sowieso een compleet kolderriek gedoe dat er wordt gedaan alsof stoppen met wapens verkopen iets tegen onschuldige burgerslachtoffers zou zijn. Extreem 1984 dat mensen Nederland een verplichting tot wapen verkoop op willen leggen.
pi_218011237
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 09:30 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Op dit moment telt de PvdA 53.532 leden en GroenLinks 51.955.
Inmiddels zitten daar een heleboel dubbele lidmaatschappen bij van leden die zowel lid zijn van PvdA als van GroenLinks. We zullen wel zien hoeveel leden er overblijven als ze daadwerkelijk fuseren, want dan vervallen al die dubbele lidmaatschappen.
pi_218011371
Fransie al gepleit voor een volledig wapenembargo tegen de VS?
pi_218011408
quote:
0s.gif Op zondag 22 juni 2025 10:25 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Fransie al gepleit voor een volledig wapenembargo tegen de VS?
Oh nee wacht dat is natuurlijk ook de schuld van het Iron Dome. Zonder Iron Dome had Israel niet aangevallen en zonder de Isralische aanval had Amerika niet aangevallen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')